16 Mayıs 1941 Tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 4

16 Mayıs 1941 tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 4

— i m Meke Gir. — © RADYO © mekte devam ediyor. Fakat © mazi liderinin İngiltereye inişi “ esrar perdesi henüz — Hesle temasa memur ettik- “haberler (o hâdiseyi — tanışmıştır. - rına inmiştir. Hesin tayyare- daire ile çizilmiştir. Bu da, » milton olduğunu göstermek- tedir. giderek Hesle görüşmüş ve © Bir defa Almanlar Hese . kadar seyahat etm : Fakat Ivgilizler Mü deli ; , gösterdiğini » ler. Harbin devamı, hiç şüp- , besiz Almanları b sokmuştur. i deli de olsa, Almanya vazi- “ yetini karışık ogörmektedir- suali sormuştur: “Eğer Hes . deli © zaman parti başında balun- .duruldu.,, GAZETESİNDEN RADYO - TELGRAF HABERLERİ » Hes bâdisesi dünya efkârı umumiyesini alâkadar et- kalk- mamıştır. Yalnız İngilizlerin leri kör Patrikin görüşmeleri hakkında hiç bir haber 8iz- mamakia beraber, Amerika ve İngiltereden gelen bazı azacık olsun aydınlatmaktadır: Hes 1936 da Berlinde olimpiyat larda bulunmuş olan genç İngiliz Lordu Hamilton ile Hesin sulh akdetmek is- tediği anlaşılmaktadır, bunun için evvelce Lord Hamiltona müracaat etmiş, cevap ala- mayınca - anlaşılan - bizzat görüşmeği tasavvur etmiş, hazırladığı bir tayyare ile doğruca Iskoçyadaki Lord Hamiltonun malikânesi civa- sinde bulunan baritasında Lordun malikânesi mavi bir hareket hedefinin Lord Ha- Lord Hamilton hastaneye bu görüşmede İngiliz hari- ciye memurlariyle entellicens servis memurlarıda hazır bulunmuştur. Hesin Almanyadan Lord Hamiltonu görmek için yola Edenin Suriye hakkında beyanatı (Baştarafı 1 inci sayfede) vaziyetin nasil in'işaf ede- ceğini derpiş eylemek müm- kün değildir. Fakat Fransız- lugiliz münasebetleri daha ziyade bozui:cak olursa bu- nu Vişi hükümeti istemiş olacaktır. Şu cihet ehemmi- yetle kaydediliyor ki büyük Britanya hüküneti Edenin beyanatında bildirdiği bare- kete tevessül etmekle Al- man kuvvetlerine her nere- de tesadüf ederse (orada taarruz etmek yolunda mü- kerreren beyan citiği siya- seti tatbikten aye bir şey yapmıyor. Alman tayyarelerinin Su- riyeye inmiş olmaları göste- riyor ki Vişi hükümeti man- da altında bulunan bu top- rakların mütareke şartlarını muhil olarak mihverin aske- ri gayeleri uğrunda kullanıl- masına mani olacak iktida- rı baiz değildir. Fransızlar İngiliz kıtalarını Fransanın müdkf«asında iyi karşıla- mışlardı. Büyük Britanya yanında hür Fransız kuvvetleri ol- duğu halde hep ayni müca- delededir. çıktığı hakkında Ingiltere ve Almanya arasıda hiç bir ih- tilâf yoktur. Fakat bundan sonra ihtilâf başlıyor. akıl hastası diyorlar; Hes için sulh bir fikri sabit ol- muş veresmi bir vazifesi olmıyan sporçu bir Lord ile görüşmek için tâ eğin olmadığını ve Alman İider- leri arasında bir ihtilâf baş söylemektedir- Amerika gaze- “teleri de, Hes akıllı da olsa, yandan bir zat şu ise, neden bu kadar Diger taraftan, Hes dola- endi- Bu endişe, son bir hızla teeyyüt etmektedir. Alman- lar, askeri plânları ve ka- diriyorlar. Fakat Hesin ver- diği veya vereceği malümat- tan İngilizlerin çok O isti ade » edecekleri oşimdiden anlaşılmaktadır. Bu mesele hakkında Çörçilin bir teb- liğ vereceği (o beklenmekte ise de öğrenilen şeylerin bu tebliğde ilân (o edilmiyeceği muhakkaktır SURİYEDE VAZİYET Şarki Akdenizde en mü- him hâdise, Fransanın Su- riye tayyare meydanlarından Almanyanın istifadesine mü- saadesidir. Eden Avanı kamarasında bu hususta beyanatta bulu: narak İngiliz kuvvetlerine Almanlar ve Suriyeye karşı bütün kudretlerini kullanmak için tam salâhiyet verildiğini bildirmiştir. Suriyede müsait ve asfalt pistli dört tayyare meydanı vardır. Bunlar da Beyrut, Rayak, Şam ve Haleptedir. Diğer bir takım meydanlar da varsa da asfalt vo pistli değildir. Gelen haberlerden en zi- yade Şam ve Halep mey- danlarından . istifade edile- ceği anlaşılmaktadır. Buru- lardaki Alman tayyarelerinin Rodostan gelmiş Ml muhtemeldir ve bu lerin inbg are- İpaeiini lığı Alman-Fransız müzakereleri bitmemiş ——. am Berlin, (a.a) — Yarı res- mi bir kayaaktan alınan bir habere göre Alman-Fransız müzakereleri ecnebi siyasi mahfilleinde büyük alâka uyandırmıştı. Alman-Frarsız illaki leri bitmemiştir. Müzakere- ler bitmediği için bu mesele hakkında şimdiden mütalâa ve kat'i surette bahsetmek doğru değildir. Habeşistanda ileri hareketi ,devamediyor eek erek Kahire (a.a) — Orta şark lsgiliz umumi karargâhının tebliği: Ingiliz kıtaları Sollum ve Tobruk mıntakalarında şid- detli devriye hareketlerine devam ediyorlar. Habeş va- tanperverleriyle birlikte ha- rekette bulunan cenubi Af- rika kıtaları Ambalagiyi set- reden iki mühim mevzii 12 mayısta zaptetmişlerdir. O gün 24 Italyan subayı ile mühtelif rütbede 375 Italyan ve 32 yerli esir alınmıştır, ileri hareketi de- vam etmektedi. Daha ce- nupta harekât (o bütün cep- helerde memauniyet verici bir tarzda devam ediyor. Adisababanın cenubunda 13 mayısta göller mıntaka- sında cereyan eden muha- rebeler neticesinde 9 hafif tank iğtinam olunmuştur. Sahte pasaport la memlekete gelenler İstanbul — Sabte pasa- portla memlekete gelmekten ve sabte sterlin sürmekten suçlu Alfred Haym ile dokuz arkadaşının mubakemelerine bugün de devam edilmiş ve muhakeme şahit celbi için talik edilmiştir. Mubakeme- den sonra Alfred Haym kaç- mak teşebbüsünde bulundu- ğu için ayrıca bu suçtan da mahküm edilecektir. Şam, Berut ve Humusta müsademeler vukubuldu ——— uy — — Londra ( s.a ) — Fransa hükümeti Milletler cemiye- tinden çekilmesi (oüzeriue Milletler cemiyeti tarafından Fansaya verimek suretiyle manda olarak idare edil- mekte olan Suriyedeki Fran- sız hukuku mülğadir. Suriyedeki garnizonlarda 30 ilâ 60 bin arssında müstem- leke askeri vardır. Fransız askerleri geçin sene Fran- saya dönmüştü. Suriyeden gelen haberlere göre Şam, Beyrut ve Hu- musta müsademeler vuku bulmuştur. Müsademe esna- sında zabıta uysal hareket etmiştir. Suriyeye gelen tayyareler — vee e arm vaa Kahire ( a.a ) — Royter ajansının emin bir kaynak- tan öğrendiğine göre, mas- keli işaretler taşıyan bir miktar Alman tayyaresi Su- riyede üç tayyare meydanı- na inmiştir. Bu tayyarelerin Iraka gitmeleri muhtemel- Ir. Kahire (a.s) — Salâhiyet- tar mabfillerin mütaleasına göre Suriyeden geçen Alman tayyarelerinin sayısı otuzdur. Bunların Fransız işarelteri taşıdıkları sayılmaktadır. Sanıldığına göre: bu tay- / yareler nakliye tayyareleri olmayıp mütehassıs ve sivil- ai hamil Hamamı 004-0409 200000v400000$ “ZABITA alınmış yeni bir Fuhşa teşvik ve vasıtalık Güzelyalı 32 ci sokakta Müstafa oğlu Zihni ve Sadık kızı burunsuz Makbule Dı- rahşan ve Sara adında iki kadını menfaat mukabili er- keklere sattıklarından yakalan mışlardır. —. inn Ya»alamak Kahramanlarda Hasan oğ- lu Tevfik kıskançlık saika- sile karısı Arzuyu bıçakla hafif surette yaraladığından yakalanmıştır. $ Karşıyaka (o Alaybeyin- de Ömer oğlu Hikmet şa- ka yüzünden Hüseyin oğlu Hasanı demirle yaraladığın- dan yakalanmıştır. ran devresi imi. ğına dair bazı 487 “ laşmaktadır. Öğrendiğimize hususta Maa tur. Yeni bir ciye kadar bütü" hanları her yıl 9 bu sene de gyis başlıyacaktır. . yu küm o! Menemenin Heli yünde eski ei yüzünden Arif Y yolda pusu kur arak inci maddesinin kiki 5 ——ei | Voleybol | Müsa hinde bittiği “gi ekip ikinci hafta ve üçüncü P sayı yipei” bi | , : arâ vi Afyon defteri Afşar Çankır” tişlerinden Hatay defter emir. | hırs, Karşıyaka b kağında Ham” şe Tahir oğlu ii y oğlu Metin: çaldıklarında” lardır. Kişesinden alırız.. karşı 864 Çorakkapı Hasan Yahsln Ol Polis (ör NDER Te