19 Mayıs 1941 Tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 4

19 Mayıs 1941 tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 4

MATBUAT HÜLASALARI —ğ—.— Nan RADYO - TELGRAF “HABERLERİ 00.046990 900 iş ş Maili Şi Arkara — Mi İsmet İnönü dü —Baştarafı 3 ncü sahifede AKŞAM Mn sebetleri Necmeddin Sadak sımızdan ötede kaldı. Şim- çi, baştan başa barp v ve İş- — i Milleti Hüseyin Cahit Yalçın : efkârı umumiyesi © Fransız milletinden bir hare- ket, bir tezahür, bir ses | bekliyor. Fransız mill.ti ka- Vichy hükümetinin Suriyede iğ Almanlara karşı gösterdiği — zelilâne oynayacaktır. ansız milletine karşı çok in sevgiler ve takdirlerle pi olan kalblerimiz sızlıya bu hakikati kendile- ihtar etmeğe mec- “AN yek | “TAN, Almanlar Suriyede Zekeriya SERTEL va üslerini işgal etme- in. iki hedefi rincisi N Arap memleketleri- Fransız milleti tarihinin en buhranlı dakikasını geçiri- yor. Ya şerefini kurtaracak z müstakil millet (olarak dünyadan kalkacaktır. Dükenin tesli. mi hakkında yeni gelmedi Londra (s.a) — Royterin askeri muhabiri bildiriyor : Londrada istifade edilen fikre göre Dük Denosteun teslim olmak için (o şartları öğrenmeği araştırması mu- hakkak surette Habeşistan seferinin hemen derhal ta- mamile nihâyet (bulacağı demek değildir. Dükün Am- baalaği mintakasında (o her türlü mukavemetin o balen manasızlığını müdrik bulun- duğu muhakkak (olmakla beraber diğer iki (Italyan mukavemet merkezi (yani Ambaalaginin cenup mınta- kasının ve (Adisababanın 300 kilometre kadar cenu- bundaki Goller mıntakası- nın ismi geçmemektedir. Sanıldığına göre İngiliz imparatorluk (kuvvetlerinin bir kısmının hakiki hedef- leri olan Libyadan hariçte tutmak maksadile' Habeşis- tanda mukavemete mümkün olduğu kadar devam etmek husasunda Hitlerden talimat almış bulunan Dükün Gon- dar ve Goller mıntakaların- da mukavemete (nihayet vermiyeceği muhtemeldir. Hartum (a.2a)—Cuma gü- nü saat 8,15 te bir a subuylar heyeti teslim şart- larını müzakereye (memur bir yüksek İtalyan subayının muvasalatını hazırlamak üze- re İngiliz mevzilerine gel- miştir. İngilizler bu yüksek halyan subayı ile bu suba- yın Dük Deaöste adına ko- nuşması şartile görüşmeği kabul etmişlerdir. £ Ateşin saat 18 de kesilmesi ve şartlar kabul olunmazsa ate- şe saat 21,15 te (o yeniden başlaması tekarrür etmiştir: Ateşin saat 18 de kesilme- sinden sonraki vaziyet hak- kında Haıtumda henüz hiç bir malümat yoktur. İngiltereye Yardım Nevyork, (an) — Unaytet Presin bildirdiğine göre, İn- giltereye gönderilecek olan doksan milyon dolar kiyme- tinde zirant mahsulü Ame- rika limanlarına getirilmiş bulunmaktadır. ınalümat! se .. Sovyet Büyük 9s. 6 » elçisi ile irak elçisi arasında görüşmeler —-— Um Moskova, (a.a) — D.N.B. ajansı bildiriyor: Resmi kaynaktan tebliğ edildiğine göre, dün Anka- rala Sovyet büyük elçisi Vinogradov ile Irakın Aw- kara elçisi Kâmil Ceylâni, iki memleket arasında dip'o- matik ve ticari münasebet- ler ile konsolosluk münase- betleri tesisi hakkında nota- lar teati etmişlerdir, ——en General Dentz- in beyanatı Berut (a.a) — Suriye ve Lübnan Fransız yüksek ko- miseri general Dentz dün akşam saat 9 da Berut şark radyosu ile irad ettiği bir nutukta ezcümle demiştir ki: “Ingiliz tayyareleri ansızın tayyare meydanlarımıza bü- cum ettiler. Mareşal Pete- nin teyit ettiği gibi Fransa- nın İsgiltereve karşı hiç bir tecavüze niyeti yoktur. Dün- kü muhasımlarımızın kullan- dıkları salâhiyet mütareke “şeraitinin tam fatbikinden doğmaktadır. Mareşal Petenden Suriye ve Lübuan arazisini müda- faa etmek vazifesini aldım. Bu vazifeyi sursılmaz bir tarzda ifa edeceğim. Yakın Şarit ordusu kuvvetle muka- beleye hazırdır., Tenzilâtlı turist biletler Istanbul — Denizyolları 1 hazirandan itibaren halkın memleketi kolay gezebilme- si için turist biletleri sata- caktır. Bu biletlerde bir ki- şi yüzde 30 aileler için yüz- de 50 tepzilât yapılacaktır, Pasif korunma! Alsancak komisyonu Pasif korunma tali Alsan- cak komisyonu her gün sast 17-18 arasında Alsancakta Ikinci Kordon (Cumhuriyet bulvarı) da C. H. P. Alsan- cak nahiyesi binasında top- | lamaktadır. B. ÇÖRÇİL Hes'in verdiği ma- lümatı okudu Londra, (aa) — Ienirg Standard gazetesi Hes hak- kında yazdığı bir yazıda diyor ki: “Hesin Almanyanın vazi- yetine ve nazilerin plânla- rına dair verdiği malümat üzerine yazılan raporlar bü- yük bir dosya teşkil etmek- tedir. Çörçil bunlurı hamilen okumuştur. Bu malümalıa haiz olduğu mahiyeti bilmiş olsa Hitlerin bazı plânlarını değiştirmeğe mecbur kala- cağı tahmin edilmektedir. Hesin her söylediği söz sıkı bir şekilde tahkik edilmek- tedir. ,, Ruzveltin Beyaratı Vaşington (a.a) — Ruz- velt, ticaret haftası münase- betiyle söylediği nutukta to- talitezizmin tahakkümü altın- daki bir dünyada beynelmi- el bir ticaretin ancak bir taarruzu silâklı olacağını söy ledikten sonra, müthiş bir dünya buhranı karşısında bu- lunduğunu beyan etmiş ve demiştir ki: Totaliter taarruzu yalnız dış ticaretimizi değil, demok- ratik yaşama tarzımızın biz- zat bünyesini tehdit etmek- tedir. mm em IFransız- Alman anlaşması Vaşirgton, ( Radyo) — Amerika hariciye nazırı B, Kordel Hull Fransız Alman avlaşmasının bir askeri an- laşma olduğunu teyit edebi- leceğini söylemiş, Vişi ile Almanyx arasında iş birliği- nin garp yerı kürresi için bir tehlike teşkil ettiğini ilâve eylemiştir. Berlin, (a.a ) — Haber alındığına göre iş birliği hakkında müşterek bir Al- man-Fransiz beyanatı yapıl- masına intizar edilmektedir. Eskişehir vali vekili Eskişehir ( tususi)—Eski- şehir vali vekâletine tayin edilmiş bulunan (Malatya vali müzvini B. Cavit Kınay .şehrimize gelmiştir. larını takip bu ? dır. Büyük Şefi $ halk tarafından karşılanmıştır. ... Milli Müdafad , fiyeti kanu! fıkra ekli Milli müdafaa yeti kanununun desine bir fıkra kındaki kanun | kümet Büyük | sine takdim eti Kanunun mu! lâyihasında aya€ mektedir: “Ordunun pe) viyesi için mük€ lile satın alıp! motörlü nakil yüzde ellisinde! gayri kabili istini bulunduğu görül hassa seyrüsefef den kısa bir mü “seyrüsefere mü runu alan vasi lerin değiştirili parçaların sakli kate şayandır. Milli müdafa4 yeti kanununu? maddesinde va tirmiyenler bak! varsada (ova! eden veya kast! sini değiştireni€ bir hüküm yokt zuru önlemek bu fıkranın ekl zum hasıl olmui 68 inci me edilen fıkra şut “Seferberlikt lâde hallerde " vazıtalarının du! zanlar veya yed mak üzere 2ği! sile cezalandı VOLE' Şampiyonl! 19 Mayıs G*' münasebetiyi? Gençlere gi rinden dols”' güçü başarıl?” Bulga' Sofya (s- . istifa etmiş vsan reisi , reis Kalkaf0 EE EN APA A MIZI DEE Tİ .DERİZİ İGA ATT) Kişesinden slmız. o Çorakkapi. Polis