1 Eylül 1941 Tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 1

1 Eylül 1941 tarihli Halkın Sesi Gazetesi Sayfa 1

ZI müd râ De $ vi ebe © aylığı 5Li. 3) Sayısıl0Opara Ha EYLÜL 1941) Zârtesi ci Beyler soka.) Milli ! Halkın Se ye Şefimiz İzmire hayat : verdiler şeref o ve ii İŞefimiz nt ii sevgili Milli “e, sevimli yüzü- ti Sörmek için duy- hasret ve Ne ve heyecanı Lozan ve harp kalbimizin aramızda ve içinde ve sulh kahramanı Cumhur- reisimizin İzmiri şereflendir- dikleri, neş'e ve sevirce boğ- dukları müjdesinin, biran içinde telsizlerden, şimşek- lerden daha çabuk bir su- rette işitilmesini ve yayılma- dsi mucip oldu: Gi İzmirlilerin, onun, tatlı tebessümü karşısında hisset- tikleri sürur ve gururu ive ayni zamanda teselli, inşirah ve küvveti kalbi wn bilmek için kalemlerin lisanların yazdıkları, deyi dikleri ne kadar ruhsuz ka- liyor. Büyük devlet ve millet şe- fini karşılar ve Onu İzmirin her köşesinde coşkun bir sevgi ve perestiş ile kucak- larken İzmirlilerin bütün var- lıkları ile “Varol, sağol,, de- yişlerindeki Omuhsbbet ve hayır duslarda sezilen he- yecan ve ihtizaz, İsmet İnö- nün yalnız onların araların- da değil, kalplerinin içinde, rahlarınıt derinliklerinde da- imi. bir mekân bulduğunu gösteriyordu. Evet bütün İzmirliler, orun tatlı, munis çok sevel çok sevilen şeflerde görülen müşfik tebessümünde son- suz bir sevinç ve iftihar, hudutsuz bir kuvvet ve is- tikbal için sarsılmaz ve git- tikçe artan bir emniyet ve itimat duygusu hissettiler. Yaşasın seugili ve sevimli Milk şefimiz.. SİRR! SANLI >bahriye- y, Yeni mu- <Siyetleri A Si. — 29 Ağus- sonra İtalyan ner bir çok refakat et- Ne kafilesi de- ri yy attığı bir tor- uu eticesinde ya- Y Viya Müşabedesini | in bir sarnıç lir. 4 ve? İğer iki ge- em tarâ- refaj i Harp gs- Retaj Mi di- YE tam isnbet- ve bir iaşe ye aş Fransada 9 kişi kurşuna dizildi Vişi (a.a) — Fransız as- keri kmandanlığının resmi tebliği: Bahriye mülâzim Harri Lui Kont Etienr kemisyoncu Bo- ris Bardia ve bir tüccar ca- susluk suçundan ölüme mah- küm olmuşlar ve kurşuna dizilmişlerdir. £ Diğer beş Fransız, Kont Efiene yar- dımda bulunduklarından ve komüzist tezabüratına işti- şekerine barp divanımca idama mahhüm olmuş ve ei dizilmişlerdir. — —ua— Göbeis Venedikte Venedik (a.a) — Almanya Propağanda nazırı bay Go- bels sinemacılık kongresin- de hazır (Obulunmak üzere dün Venediğe gelmiştir. Milli Sel Fuarda Sefimiz tesla dün büyük tezahürat arasında enternas- yonal fuarını da ziyaret et- tiler. Burada her tarafta ol- duğu gibi candan sürekli alkışlarla karşılandılar. Halk aziz ve kiymetli şefini yal- nız elle değil “Yaşa ile onu ve onun kahramavı, Yaşa erin mücahidi, sadaları da arışıyordu. Sevgili şef fuarda beledi ye reisimizdep pek çok malü- mat aldıktan sonra pavyon- ları ziyaret etti. Ecnebi pav- yonları da birer birer gör- dü; Fuar gazinosunda otur- duğu müddette olduğu gibi fuarı da terkederken de hep o candan gelen tezahürat devam ediyordu Hülâsa seegili şefimizi bu suretle istikbal ettik, ger- dirdik ve teşyi eyledik. Maarif Vekili Anka- raya döndü Istanbul — Birkâç gündenbeti şehrimiz- de bulunan Maarif Vokili Hasan Ali Yü- cel bu akşamki o treile Ankaraya avdet etmmiştir.. Vekilin bir müddet sonra tekrar şehrimize gelmesi muhtemeldir. ienyma kimDi Iktisat Vekili Istan- bula gidiyor Istanbul — Zonguldakta tetkiklerde bu- lunan İktisat Vekili Sirri Dayın hafta sot- larına doğru şehrimize Oo gelmesi beklen- mektedir, Vekil Istanbulda vekâlete bağlı olan müesseselerde tetkiklerde bulunacak ve fabrikaları gezecektir. Antepte yerli mallar pazarı açıldı Antep (a.a) — Sümerbank yerli mallar pazarı Antep mağazasının açılışı dün ya” pılmış ve Antep valisi yerli mallar pazar- ların memlekte yaptığı büyük hizmetleri sayarak kurdelâyı kesmek suretiyle mağa- zayı açmıştır. Ankara - İzmir bi- siklet yarışı Aukara — Bu sabah ankara - izmir bi- siklet yarışına başlandı. Saat 8,5 da Ulus meydanındaki Atatürk anıdı önünden ha- reket eden bisikletçiler aradaki 882 kilo- metre mesafeyi sekiz konakta kat edecek- ler ve İzmirin kurtuluşuna müsadif olan 9 eylül 1941 salı günü saat 10 da İzmire va- raca ır. Yarış İzmirde birinci kordonda Atatürk anısı önünde hitam bulacaktır. Bu müsabakalara Ankara, Eskişehir, İstanbul, Izmir, Bursa > Hatay bisikletçi- leri iştirâk edecekler Ayni bisikletçiler 11 eylülde İzmirde ya- pılacak olan fuar yarışlarına da iştirâk cde- ceklerdir. Nafia işlerinde calış- a tırlan mahkümlar Nafia vekâleti, iki seneden fazla mahkü- miyeti bulunan mahkümların şose inşaatın- da çalıştırılmaları hakkındaki hazırlıklarını tatbik mevkiine koymuş bulunmaktadır. Vücudu zinde, çalışmağa müsait olan 250 mahküm Geliboluda şose inşaatına başla- mışlardır. Mahkümların fasliyeti hakkında elini raya glen haberlere göre bu hareketten çok iyi neticeler alınmakta ve mablğmlar gündelikle çalışın ameleden daha faydalı işler görmektedirler. Nafia vekâleti bu maksatla Geliboludaki ekibi takviye etmek maksadiyle İS0 mahkümun daha bü mın mıntakaya sevkine karar vermiştir. | ISINCI YIL YILN No. 4373 3 (Her “ISINCI YIL No.4373 (Her gün çıkar siyasi gazets) HALKIN HALKIN SESİ MATBAR BAASINDA A BASILMIŞTIR