26 Aralık 1934 Tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 6

26 Aralık 1934 tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 6
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Hab $ MA EVINDE KORO ni galeriden Bay Muhiddin Sadık etmektedir. — are Çarşamba ve inde a k üz iki gün ders gösirilmekted Pr kim a kış EN ri açi grup hali: zere MU| diye, Eminüni, ve Sultans! ri gibi Sultan ham: Mİ Rna — Bele dde R ; z p# zi B ğ 5 sebe: rmın belediye Seli açtıkları ima M2 sülh hı bukul k mi kemesinde bakılmış ve 15 si sl iel arar yerini. nar sinemacıldın o dava Mü halılar 1 olmadığı le Altr sinema hakkı h ar kalpazan yekalanmı $ ON SEN ir MAAŞ BİRDEN — Hükümet, maaşları 1 yüz kuruşa ka” dar olanların on seneliklerini birden ve- rib, haz melik maaşlarını birden * verib alna ile alâkalarını kesmeğe kara ii Daha kapi va yapılmamakla beraber ii “kuruşa kadar olanlrın ol Mi i martta, üç yüz kuruşa ki olanlâtın da haziranda verilmesi idir. Bu rivayet ta - cüzdanlarına e vökükile li ç E SOTADLARININ TESCİL -amnamesi nufus şbelerine İdikten sonra bilin tescil muaı ördürmek üzere buralara müra- daha evvel para âddini vi- lâyette görerek veda ii —.me KURUN'unMilli Romanı: 51 — KURUN 26 1 1894 Kay ma anan lak jabaki yobazın marifeti 'E KERRE DEE ——— mmm Kürd (Mehmed kimdir ? rsu, konservatuvar pazar zere im haftada nde kayak sporları sam ür aş; Ul Bir ani yazıyor: için kürsüye çıkmıya teşvik ede - nin Kayserili olduğu yazılmakta - dır. | Halbuki Mustafa zi li değil Antakyanın © (Kus nzhiy yesirde ndir, ırdun m damda e bir lıyız. ki yobezlar o çokluk Ra amazan günlerini rlar.. Di öğüt perdesine bürünerek vaaz Emile hezeyan için fırsat bulurlar. e mutlu bizlere ki; ülkemizi Cumhuriyet idaremiz bu yobaz salgın ve salyalarından kurtardı. Darısı dıştaki ırkdaşlarımıza.... » * # Bir kaç Türk gencinin yara - nmasına sebep olan bu karga - şalığın canavarı Kürd Mehemedi yakından 929 yılında ben de e gitmiştim. Ve girdim, bu yobaz meğer bir cuma günü camiye namaz kıldım, idi, camiye girib de ile orada görünce yerini değişti - rib, sol tarafa gitti ve camiin ha- demesine de seçcadesini oradan aldırtıp sol tarafa yaydırdı. Bunu görünce biraz sinrlendim. Halkın üzerinde bana karşı bir nefret u - yandırmak istediğini anladığım u yobaza bu kalabalık k is kım herzeler yumurtladı. Ben de cemaate: “— müslümanlar, dedim, bakınız bu yobaz bana küfür is - mad ediyor. Halbuki: Kendisinin lar gibi ayrı bir yere seçde etmek- te ve müslümanları tekfir ile kendisi küfür içinde bulunmak - tadır. kir mülevves bir yoba- zın ve bizim dinden (olmadığını kendi hareketleriyle gösteren bu softa bozuntusunu miimizde ve içimizde ibadet etmeğe hakkı yoktur. “Bu herifi dışarı atalım.,, Bunun üzerine gördük ki ya kapaça edilmiş, camiden dışarı a tılmıştı. AAntakyanın münevver halkı bu softa bozuntusuna hiç bir kıymet ermez. o Ancak bir takım mak - Sil bu sersemi (o kışkırtanlar ita yobaz aslen Ağrıdağının gö- Babasına sıralarında Ağrıdan Haleb yoliyle Antakyaya gelmiş ve orad Şeyh köyüne yerleşerek, o zaman- larda çok saf bulduğu Şeyh köyü ve civar halkına Nakşilik tarikati- ni yaymıştır. ahho) ölünce (oğlu Kürd Mehmed babasının postuna otur - mak istemiş örümcek kafasında kırık dökük birkaç (o arapçadan başka bilgi ve sermaye olmadığın- dan halk buna kıymet vermemiş - tir. Halkten sayğı göremiyen bu abdal, geçimden âciz kaldığı için dilenmek üzere (o Arabistana, ve Kürdistana gitmişti ir. a dar böyle serseriyane dol: gil bu medreo., kaçkını 1908 de Antakyaya gelmiş, kalıbını, ağını biraz dü- den (Köşker) Hacı adında dukça zengin birinin kıziyle ev » lendirilerek Antakyalıların başı - a belâ edilmiştir. Çok cür'et- kâr olan baz, (kendisi gibi Şeyh Ali camiinin yetiştirdiği softa bozuntusu iki kardeşi daha AY Bunların da adı Ahm Mümtazdır. Bu üç kardeş ei s0- luklarını daima fesada üfürürler, Ve bir takımlarının emellerine a- let olurlar. en Kuseyirli oğulları zümre vardır. Bunlar ö- üzerine 1 sd halkın kanmı emmekle kör erki şişiren tüfeyliler - ! Kuseyrilerin yaşatmi Antakyanın okur yazarları, | soluklarını fesada üfüren bu softa bozuntusuna hiç kıymet vermezler dendirler ve bu sayede beş on ku- ruş para ez BR büyük harb sonunda Anti ana vatan- dan ayrılırken a ve ihtilâller- de kendilerinin Arab olduklarını iddia ederek birer külâh da kap - mışlardır. Bir tek arapça bilmedikleri ve rüyalarını bile ım bu soysuzluğiyle şimdi im bir yer tuttuğu (söylenmektedir. Reşidin oğlu Ahmed de sancağın iyi ee nasılsa elde ettikleri bu eee ve halkı: kanını emmi memlekette ali bir e küm şebekesi kurmuşlardır. - ran iile de gördükleri yüzden Böyle- ce m huzur ve rahatmı kaçırırlar. Bulanık suda balık av - lamak sevdasından vaz geçemez ler. Kendileri cahil ve mi 8. Mid Fakat: Çil çil al- anlar her kabahatlerini, kötü - iklerini sağda ve el altın- dan iş görmeye yaramaktadır. Bunların en büyü anları Fatih kaza; Kadri kiz Baya Lütfiye ile 9 ri mütekaidi Bay Ali, İslâm kızı Bır im ile seyyar satıcılardan Bay a, Bay Mehmed kızı Şaziye ile denir olları O müstahdemininden # ayram, Bay Onal kızı Bayan id e kai Bay İhsan, Bay “ kızı Bay: ek Bay yazi, Salim kızı Bayan Hidayetle hiye emi ımurlarından mişlerdi Eninde kazasında: İsmail kaz Bayan Fatma ma Adal mobilyacı Bay Ali Rıza, Şülrü kazf yan se ile ei Bay Remzi, ride ile esnsf? aran g” Cemil kız: Fatos Bİ iye ile BnderAdi Bay Mehmed evi sikik lerdir. ii ırtına dindi Birl gündür kara fırtma dün poe e hafi miş, yağmur yağmamıştır. e e ri e ta bekliyen ayi vol gi co lardır. by Tıb encümenin? am saat 18 de Etibba aleçada Türkiye 'Tıb Encümeni lanacak, “Monosit Mekik kasalllğr ” zerine Bay İhsan Şükrü ve “Jöserir.. erinde Prof. Bay Sedadım tebliği€ bili Her hekim gelebilir. düşm yükselmek ve yenilik yapmaktır. pa sma boyun eğip La ve köle ol - mazlar. emet iyi bilirler ki memlekette ak istediği tüfeyli hayat sekman genc ve münevver halkının önünde yer- lere serilecektir. İşte: Antakya gençliğinin bu gidiş ve yükselişinden korkan ve uyanıklığından ürken bu cılk a- e Kürd Mahho gibi serseri, is vasıta tie şu ençlik ve ve böyle sinsi suikast- ilerlemesi yaratm lerle gençliğin Ikın yükselmesine mâni olmak isterler, ine ve Hiç şüphem yoktur, gazete de çıkan bu hâdise de (o bu ukları suikastlerden biriz ri mill alâkası olma" i bir DERE meni : gençler" esasen düzgün olan kılık ve * fetlerime medeni kisve ile b ürükler” lemi$ köpek v. e öp, old” anlaşılıyo: Onlar istedikleri kadar © d ve ürüttürsü: inler, bizim rüyüb amacma yetişecektir” Sevins Ko Bu urhan Cahit Köroğlu ettiler. e Onun zaten iş yapmasını değil, artık yataktan — köşeye oturmasını bekleyebiliri buçuk ay ll za na- srl bakılırsa öyle baktım.. O zalim mikropla ben boğuşuyorum. Niha» yet onu mağlub eder gibi oldum. (Ergin) biraz iyileşir gibi ol - LL Hastal ilerlememesi için Hizım eğ tutabildim. o Şimdi dikkat etmek İşte sanatoryoma yatacak fır - sat... Bu durgun zamanımda yatar- çabuk kendini senn ve baktalığı adamakıllı yen Havanın durgun Glen o- nu otomobile koyub sanatoryoma girmesine yardım edecek yerlere götürüyorum.. Beraber girib çı - kıyoruz. Malâller Cemiyeti, Be- lediye, sağlık işleri irisi gitsek ma değer cevab alamıyoruz. Hepsi savmak için ili as tıyorlar... Bir arkamız olsa iki günde her sey yoluna girer.. o Olmadığı için umduğumuz O yerlerde bize zehir e Onun tek koluna girerek böy - le kapı 1 dolaştığımız sıralarda kafamın içinde pek kü üçükken o- duğu; pil şiirin şu parçası dö- e Mi “Sal orum . Zavallı Ergin... İlk evliliğimiz za- manlarmda İstanbula geldiğimiz vakit erkek kuşlardan kıskandığı Ayseli bugü yabancı yerde kimseyi tanımıyo - rum... Vaktiyle Milâsta komşumuz (Ergin) in yeman yatırıl - masını rica et: Gene eski e birine bundan bahsettiğim zaman gül - dü: e düşi Mir kardeşim, de di. he ea onların göz” lerini öyle Hull sr ki esi ahbaplarını ri akrabalarını bile göremiyor! e a nn - dan bir ailenin kocası İstanbul - kat böyle uzak bir aşinalığı taze- leyip o fırsatla acınmak kolay mı? için nasıl dil pe Ayrılalı o kadar çok oldu bilir belki onl Mi gibi paranın ve mevkiin vu baş döndürücü lk içimi kasabalı ahbaplarını hatırla lar bile: Fakat çare var mı? Bu ye hasta ikisi için her ir U mak, borcum değil ” Yeşilköyde Ka aklar bi renmiştim İstanbulun bu tarafın! a biliyorum... İlk Min eğ (Ergin) le Bakırköyüne — mi e ral) ialarak teren€ le Nasıl karşılanacağı E vii lib edilmiyeceğimi, başda tanılmıyacağımı msi, zehir Şöyle böyle tadım K acımak hisleri ve va bi

Bu sayıdan diğer sayfalar: