21 Haziran 1937 Tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 7

21 Haziran 1937 tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 7
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

ge ir e rr Mm hususi muhabirimiz Porte de Clignancourt ci va - ie le nadir tesadüf e gö rdan ni ek asırlık bir bina ola - Sağını tah edebilir? ide “artistlere mahsus,, yazılı bıdan içeri (| giriyor, kocaman ıyıkir kapıcıya kartımı veri Henri Decoin'a, Helle eitli Yoğ sı ve Bi bi bir sahnesinin çev dün bu binada sinde hazır bulunacağım “A - Con iance , filminin met - tür en siene'ine vermesini söylü - rum. Biraz beklememi iş (Si. . Levha- i-kata varma: emizin başlan; kk iğ VE için du - heyecan yüzün - ia sadi rai bile unutmi ün ve sihema salo: İn inden Riya Bay yakı tları için ev” hiçbir meşhul tarafı kalma” *tır. Aylardanberi Fransa ve İn €renin en bü stüdyola - N ezmişlermiş ove irkaç NM sonr da Üz: Tür- Yemizine - gelecek mevsim için güzel filmleri ken ni Ny sında Charles Vanel. otu! Me Hepimizin Sevdiği Meşhur Fransız.:Sinema Yıldızı Güzel Danyel Daryo ile bir saat / En sevdiği film Mayerling Facıası Yıldızın Istanbulda da bir film çevirmek anla ea var şünüyor söle seker Tarını ndan görmek rat bulmuştum. Ve hem de ni. sukutu hayale elma Danielle Darrieux'ye ise bu sukutu e ev Dai a kamera sadec: cut baik bir güzelliği sb yn ilâ rıyor, ve eli eki alınd dn erdiği ig kimono etili e hare edebilmem mem lâzımgeldiği velden haber vermeğe vaki madan bugün sizi sl Beileiy mecbur oldum, diyor et, diye pim, ya - kı nik ve rikaya gidiyorum, İn - kat zannettiğiniz veya işittiğiniz gibi uzun müddet t kalmak üzere deği il. i ada çevireceği film hak pü eli pl kir Operatör, iye p ek tayin etmek- Danielle D. irki gi ml EE le elimde not k dığım kâğıt ve kaleme bakarak İN İken mma en küçük — Gazete için yapacağınız mü- genç bir) jika; için kocamla konuşmalısı - Ki e “üak aynaya| nız, diyor. Ben gazetecilerin sual- aa kendi ayar ikzlE lerine hiçbir zaman vap ver - ki İsyor. Kendisi doğru ik em, — kocamın bütün sözlerini | İl izi görülce nazik bir te - ben nim cevapları e in yazabi - Ninni ayağa kalkıyor ve mil z. Çok neş seli tavır ağ ımız bizleri birer ei ta a ies <dişinde ki kat'ilik kar i dir li kendisine çok ya şısmda n vazgesip, kendi - essümle Cilerimizi iii İŞİK Türkiye dl eki (o hayranları p > Mö: ösyö Naci, jurnalist. İş Yise geldiğimdenberi e > Yesilelerle birçok film yı için imzalı bir fotoğraf istiyorum. 'k is geliyor gi Türk müsünüz? diyor. O, gösül İm görmek be - Mapa ii Danyel Daryo, KURUN muhabirinin bütün perestişkârı “Çaris Boyer nim en büyük arzumdur. Ban ia 02 kadınların ile bir film çevirmeği | musunuz?,, sualine şu cevabi Daniel e film çevirmek hakikaten zevklidir!,, —Ahc harles Boyer ile film çe- anı adeti yen e bir) virmek e ap zevklidir. Fakat cennet — olduğu mişler -| ne yazı ki o şimdi Amerikada, di, bakikmter bu sehir ilerde do-| Buna ân zeki laştığı Eyi güzi iş : mdiy: pl see lardan i içini ya-! filmler bal eğendiğiniz Baya kan güzel yöre zun hasreti ile benden evvel silin — Kendi şehrim hakkıda bu sapı ee am bilmem doğru ?En n olunuz ri İstan - sisli bakışlı rl kız evvel 8 öylediklerini u * velâ İsta; ; filmlerinin Türkiyede kazandığı rağbet hak- kında verdiğim izahatı - neş'e ile dinliyor ve bütün ime cevap yetiştirmekten çekinmi çalan hulya — Senede iki film minin iii orada be beş sene kal Tenik üzere gidec: kanda ki riva” yun salazır. Beş sene Fransa - kalmak ral. ene eği düşü m. renmeğe Çi he riza n hakikaten pek Fransada ingilizce için adeta imkânaz i ve a Fem İngiltereye| ” itmeyi düsi — Yeni <a se klme e kimler olacak? hzali filmler hangisidir ? ? — May. erling. Düşünmeden ver diği — ceva - bi ate gözleri rejisö: — bir bakışile karalaşımez, FE yanlış yaptığını anlıyor ve ha - krem düzeltmeğe çalışan bii mek tepli kız tavrı ile, eli ilâve siya Fakat çevirmekte olduğum ilmin hepsinden muvaffakıyetli cağına eminim. “Ve kendini topluyor : — Evet, diyor, , İstanbulunuzun cennet olduğuna inanırım. Fakat bütün Türklerin melek oldukla - r yacaksınız Zira gazetecileri bir şey konuşm ğa karar ver - diğim halde demindenberi bütün suallerini vap vermeğe bi ec cevap series ür yüzüne yakışan a tufanını biz den Raliğenkiroie rl senarist ve tayyareci sı Henri Decoin, projek- ER gözlerini muhafaza icin kullandığı koyu iyi KE elm; na ha ol 3 z İ > ziyalarını birer defa yollayıp sö * nüyorlar ve metteur en siene'le o b her Daire notlar alı * ünle aten Paris rdenberi şiddetli bir sıcak elm içinde insanı n tan alıkoyan d projek- törleri rin salaş ennemi hararetini ilâ ve edin Aria sık sık © yüzlerindeki makyajı tazelemek mecburiyetin * de kalıyorlar, ihayet şey tamam, Reji * sör, izlemiş —$5 öneli projektör benim ime, 58 mı ili tekrar yier acele bir sahne Charles Vanel; ele dar * Dpi m a gesi kapıda. Bir işçi, > elindeki siyah levhayı — Abus de confiance, 150 inci b birinci alınış! Rejisör tenleniyofe inmedi n bir düdük sesi “hazır,, iy jektör 55, 47, 18... ni dü rl sesi.! ve projektör İer li e geçer çmez film çeilmeğe KİEL “Şimdi bir öksürse! olacak?,, diye düşü nüyor, bee bir yeyin gciklr dığmı ve ve emi caktan yüzüme hü eden gr ri silmek i için elemi mendilime u * mak değil, nefes almaktan bile İsen orum Kapı alm Danielle Dar - rieux görünüyor, yaklaşıp yaklaş” mamakta mütereddittir. Chales Vanel ez or: de hez, Mademoiselle, Ki ereddüt içinde yeri yavaş yasinin önüne geliyor. duoi sag ve a Mademoi * > ?Je vous 6 Kekeliyor — C'est gue... İste hepsi bu .. Yarım dakika kadar bile sürmeyen bi sahne. Fakat her defasında reji * söz yeni bir kusur buluyor. Opera tör kapının titrediğinden bahse diyor ve sahn ye lanıyor, Ü a Het li iri olduğ ettiğim bir kadın ai yakla” çi — Gazeteniz eğil mi? — Evet, diyo — sek lir musu nuz? di- ye söze baş'ıvor. Yirmi yaşında ol du ğu halde Danielle Darrieux'nün gözlerinin altında karıların ve özünüze (o çarpmi ? — Charles eN amini Tessier, a sağ Mp ... Meteur)| en siene d — Cha He Boyer ile yeni bir m ea düşünüyor musu zel gözleri uzaklara sai iki derin nefes ç aldığı hayal âleminde adeta dini zorlayarak uzaklaşmağa çalr- şıyor: iisend işaret e adi aa artist, makyajını een iç yanımdan le adan evvel Türk ku a sempatisini bildirmek arzusu le bin otoğrafını imzala” mayı ihmal etmiyor. Stüdyo çimi faaliyet e di büsbütün canlandı. Biraz evvel Charles nın üzerine, dekorun yukar her tarafa yerleştirilmiş muhteli boy ve kuvvette bir düzineye ya - kın projektörün her biri ayrı ayrı he na ün rn! im Bi örünce asla, tamamla yor. Henri De Coin'a abulü: de Daniel da eder ken belki İstanbul m tekrar görü” e em söylüyorum. Gül a yerek ei riyor. — vetli bir imal söy * lüyorum, bal AY ” Naci Alev

Bu sayıdan diğer sayfalar: