17 Nisan 1938 Tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 5

17 Nisan 1938 tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

Tuzağa düşen.. No.2 Yazan: Kurt Ştreomayer yanal türemiş, türlü suçlar, aylar m ei 1 bir adam var âır. 14 belki, Şarlotten va- disinde öldürülen bir korucuyu, 1888 tevellütlü ve Çersk civarın- da Putkili bir asker olup o Sire- d dai lunan ve Sonra kendisinden şüphelenildiğini öğ- 5 > e vaziyeti kontrol un hücumuna uğrıyor. Si bizi ikisi yerde boğuşuyorlar' Korucu, yıkıldığı yerde yatarken kampta kahvaltı eden adamlarm yâ nmda bulunan onların başı ustayı, im- dada çağırıyor. Bir yandan da müthiş şince, riyor, kaptığı gibi, acele ormana man içerisinde bir hayalet gibi kayıp- lara karışıyor! Orman muhafaza mtaka Amiri König, m soluğa ağa kal kıyor. adamın peşi sıra koşmanın tayin asızlığını kestiriyor. ii —eoma orada bıraktığı yüylla mi iel, SE du tarafından elle ya pıldığı been fişenklerle tıklım ii m dolu.. Ve kırık, bozuk bir silâh da, bu arada.. Lâkin, bu esrarengiz hay- 'dut delikanlınm hüviyetini gösterir ç gün ai Kö inig, bir mektup “Gebereceksin!,, i- bel ti epmi Ve imza yerin- Klaynşmidt, rk sm al Önce bir hayalet gibi kayıplara ka- şan haydudun izi silinmişti. Sonra ya çıkıp tu- tuşuyor ve elleri işe elverişli kim var- sa, bütün bu adamlar ateşe hâkim ol- t dairesini da- a uğraşmlar- bir yerinden bir varılınca- tedir ve ertesi gün de ona ölüm teh- didi yazılı bir mektup gönderiyor. Memur, azdır; çünkü ve cephe - me ve her ne kadar koru: an muhafaza memur ve mlifetişleri vi gündüzlü ayak e e, gene yal balçıktan yapılmış her anti bir baz kulübede kı gün daha emin vaziyettedir. Bazı defa da, batıl itikatlara zebun kimseleri tehditle, ei bazi sana El Na ii hayvana benzi e doğru yü- e onu, sanki eski bir tanıdık- mış gibi selâmlıyor. Görünüşte gayet ahmakçasına dav- ranarak, soruyor! — Ey, avlanabildin mi gi üzelerin Müzenin birinci salonuna girerken ilk ei KY) İskender lâhdi olduğunu yazmıştım. Matbaada İsken- der lâhdinden konuşurken üstat Hak- kı Süha Gezgin — Ben dedi, A ne vakit gitti isem, ayaklarım İskender lâhdinin ö- nünde durdu, Daha a gideme- dim. Onun seyrine doyulm: Müzenin ilmi ilmen kapın sür Diğeri, başmı silkeliyerek, orman bl Mimataızlıkla bekar sün in haktada. uygun bularak, tekrar yz — Sen beni tanrı vaziyet mi ei göy- le e — Elbe Seni tanımıyorum. , yal ar izinli st se Ben, nin burada yaptı; e! Yel nız İzini belli Di 7 henğii maria ma sakın, arkadaş! Buradaki korucu delikanlılar, eyi mi tüketiyor- lar. Sen mek istiyo. rum ki, şu ei genini koru- cu öldüğündenberi! Eli silâhlı yabani adam, böbürleni- Or: — Ha ha! Hele karşıma bir daha bir korucu çıksın da, bak! ki < Hi m > ha! Gİ tut, yoksa zımbalarım, ha! “bal yarıcılar isimli, bu kadar u- beni canmı kurtardığından memnun- ur, Bununla beraber, vazifesini de Ber siten MM vz kargı büti inim büryan Fa Palm dn de iyice tarif 'e derhal, ken- disine Tesman bir fek veriliyor. kseldi- İ ür görmez, baltasını kapıyor: — Hay Seytan alasica! Melüun LE gene ormana kundak sokt aa almağı düşünmiyerek e - — »p, dumanm göründüğü İs- kk e p karan iygani SI - silme 7 tayet ederse, Ti iindeki bütün kuru odunu alevler saracaktır. midt, gene ei tepe ötesine kapağı tmıştır bil Y ki gün onu geyip sm koş bastırdığı emen duracak - yerde koşa kaçan haydut, bir yaban ibi $, saldıran azğın bir köpek gibi ya im ihenme ela bu, böyle (Arkası var) insanım ayaklarını ileri emekten meneden © serlerle karşılaşıy: Bu doku- zuncu salon, sizi gönen aeg ede» bilecek ye İlk gözünüze li Sadri dir. İskender lâhdi evveline ait muazzam bir lâhit. r ilmi ehemmiyet taşıyan ali lâhdi- un kadar zamanım tahrip ede, Ma vr karşı durmuş bir sanat âbi- de lâhdi gibi eşsiz bir sanat kla beraber, onun ağa - yani yüz yaş fazla.. beyi a; adı Em verilmesinin sebebi, iki İranm “Sadrab,, ağı 2 giri resmi yapıl- mış olmasıdır. Lâhdin kapşya bakan bi yüzün- de Sadrabın gidişi görülüyor. Sadrab, KAYAR gllarından birinde tahtı- na oturmuş görül! Huzuruna Şar b m koşu im » le bir binek atı getirilmiştir. Sadrabın ata binmeği tercih ettiği, Şarın, arabacr ile uzaklaşmakta oldu- ğundan anlaşılmaktadır. Seyis, valinin gelmesi için hazırlanmış bir vaziyet- tedir. Lâhdin mukabil ii yüzünde bir av manzarası görül NM Hüküm- dar, bir dişi geyiği henüz bundan sonra, önüne çıkan bir tedi biz pars de müczdeleye hazırlanıyor. eri ile yiyip içtiği canlandırılmıştır. Lâhdin bazı zan mavi ve kar. mızı boya izleri, bu mi vaktile boyanmış oluğu önerimi mektedir. Fakat lâhdin bulunduğu mağara- Sadrab Lahdı İskender lahdinden bir asır daha evveline ait olan bu eser, ilmi ve tarihi kıymetinden hiç bir şey kaybetmeden muhafaza edilmiştir. o“ Yazan: Susan A ve çarpışan orlar.. da su ii Gg : üzerindeki renkle — İmuş olmasi de ni manaları değiştirememiştir. âhitten LA Sikya lâhdi diye kemerli ve kapaklı bir yüzyıl ni- benzemesi a “Likya Lâhdi, adı verilmi; Lâhdin Sadr ab'a karşı olan cephe- mi bir arslan avı canlandırılmıştır. at koşulu kadiz denilen arabalar. e İs si son süratle ilerlemekte ve her araba üzerinde bulunan ikişer de- leri arasındaki Niyazi Ahmet in ellerindeki iğ arslanla- doğru fırlatmaktadırlı © Müke bil tületiüki büyük bani Bir domuza hücum edek” ai a a iz. k yüzlerin birinde Mine en e binicileri ie Santorl birbirleri ile akta oldukları A i vi arı ram etmekle meşhur kah- ARR j Yüzlerden ii gm iki Sfen- kisin ha azin ası göze çarpar. gözünüz, sür inkılâbıma baki 'Tabnitin upuzun mumyasma takılır, (1) Lâkya Mekeri ile Antalya körfez. araziye verilen isimdi meye göre; Afrika, Fi- dur. Bu kararnamı listin ve gelecek pamuk ip - Mısırdan liklerinin Türk malı olarak ödenmesi i- cap etmekte idi. Şimdiye kadar seri döviz il ii rilen pamuk iplikleri bu yeni şekil ile takas primi tediyesini icap ettirmiş bu 25 kuruş bir yükselme kaydetmiştir. Yumurtacılar Hakem Heye- ti Tasdik 7 Yumurta nizamnamesine göre Bo ta Mağ ile se da hasil olacak ihtilâfları erer Üze- re seçilen azaların ehliyeti vekâlet ta - rafından tasdik edilmiştir. Şampiyonlar — Bu mevsimdeki 26 ıcı göolümü 2 vine de 14 üncü nezleyi kaptım... #ergün bir Kenii gitti ismi kaldı yadiğar Sırt hamallığı kalktı. O devirde, fıkra: işaretler: Pazarlık “ Hiç bir şey bilmiyorsan yarısmı i Ni söz, alıcı Me satıcı arasında ba$- ar yı nızda bulunanlara nazaran vaziyetinizin, blakçlciyeli ut yırtıklığınızm derecesine göre ödediğiniz bir paradır. arlık eski zamanlarda ae bir c ğ 3 8 beplerin ifadesi sayılırdı. İptilai imsa- hu hâlâ YAZAN: Sadri Ertem se onun kulu, kölesi olacaktır. Şeref, asalet dan bir parça malını terkedenler- edir. Sehavetin esrarengiz , iyet devirde alış ve a ây yinlere, hareketli seri GN ol maharetleri, ve nil e leri tamamen unut- i ti. cezmi iniz bugün ez Halbuki bizim küçük veriş edilen piyasalar henüz gururları, azametlerini, izzeti rini, yahut zekâlarmı istismar « Ti bir sürü hareketlerden Maret) Paz: a insan iktısadi ap yapmalıdır. Iktısadi meli şekiller altnda cereyanı hem Va- © kit israfını, hemde İstandardize bir dünyanm ortasında derbeder bir haya tm devamını zarurileştirir. Olgüleri â» yarladıktan ve istihsal şartlarmı makine- leştirmeye karar küçük kuvvetlerinden bahsetmek suretile İşte ardan biri: Hamalın ii ağır bir VA ize gol na verdiğimiz bir cümlenin kıskacı için- li Ne ener almıp satıl sindirerek, zorla barınacak yer temin n birine fena halde arak yere yıkmış. ğız derhal dedir: dığı bir dükkân halinde bırakmak doğ- ediyor. liş one hamalı yakalatmış, zaptiyey: itmiş “Mal canım yongABıdır. sı ru ire Muh. za teşkilâtı, meşe kuv- al sorulan suallerin hiç birine cevap vermemiş. Nihayet: Iptidai insan için mal canlıdır. Sahibi- Pazarda ği birleştirmek, narh la Bu cüm! akü Her halde dilsizdir.. Demişler. nini ruhundan bir 5 dan bİr. köymendinen zabiye Iktisadma zere, odun yarıcılar ire itski de, Davacı atılmış: e başkasma verdi mi ruhundan © dönmel ali ormanları muhafaza işinde faaliyet — Hayır simi m iledir. varda, varda.. Diye bağırıyordu. bir parçayı da bir başkasma bırakmak; Piyasayı organize etmek, başıbozuk- göstermek üzere, ce, miş. — O vekit hamal tadır. Bir başkasmm rühunu Bözetikde luktan kurtarmak demektir. Daha ilk gün onun karşısına eli silâh- — O halde sa ne here dava ediyorsun?.. şıyan insan eğer mukabele edemez, Pazarlıktan uzaklaşmayı biz bu ma- Jı bir adam çıkıyor. z yr'o nada anlamalıyız. m bü öğün k li sali iu di Si ninni

Bu sayıdan diğer sayfalar: