17 Şubat 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

17 Şubat 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

FoLiJ'TE Depoda kavga Bir usta başı—;meleyi, başından yaraladı Beşikuşİ; îi;;:mıı iske-| lesinde yapılmakta — olan tütün depo- sunda çalışan âmele Ledo İle ustabaşı Aleksan ara- sında dün | kavga çıkmış Ç ve Aleksan bir - demirle Ledoyu — ba- Şından yaralamıştır. * Hudut harici — Rozmu- ârda çalışan beyaz Ruslardan Senyo nam digeri Sedat, hudut haricine çıkarılmak üzre Polis müdüriyeti — tarafından — tevkil edilmiştir. * Esrarongiz bir motör Evelki gece Haliçte bir motortin eşya dolu mavunalara yanaşa- râk bazı balyaları motöre nakl- ettiği görülerek bu —motörün üizerine gidilmiş, meçhul motör kaçmaya başlamıştır. Memurlar motörü takip etmişlersede ye- tişememişlerdir. Motörle hırsız- ha çıkan cür'etkâr korsanlar zabıtaca aranmaktadır. Kasap kavgası — Eyipte kasap Mehmet ile Recep kavga ederek yekdigerini dövmüşler- dir. kadına dayak atan — Sir- kecide Hürrem komşusu Him - met hanımı dövdüğüncen yaka- lanımıstır. LÜNKÜ YANGCINLAR — Ye- Şil direkte Saliha hamımın tri- kotaj fabrikasından yangın çık- Mış ve üst katı yandıktan s söndürülmüştür. Küçük Pazarda şerbethane sokağında Zehra hanımın evin- den çıkan yangın yetişilerek Söndürülmüştür . * Blr hursızlık —Ayasolyada tötüncü Hüseyin efendinin dük- kanma gece- hirsız. girmiş 60 lira parasını çalarak kaçmıştır . * Çocuk kavgası — Fe- minönünde Haş'm namında bir çocuk arkadaşı Celâlle kavga etmiş ve Celâli bıçakla iki ye- rinden ağır surette yaraladığın- dan Yakalanmıştır. Üç sabıkalının mariteti — Mustafa , Ahmet ve Şükrü na- mında üç sabıkalı gece Kara - gümrükte arabacı Rasimin ©o » dasına girerek SI lrasını aşı » tirken kaçmışlardır. İncir, Üzüm Altı uyîık ihracatımı- zın kıymeti mecmuu nedir? Ticaret —odası 1099 — senesi İkinci Cala ayı — zarlında — İzmir limanından — ecnebi — memleketlere ihraç olunan üzüm ve incirler hakkında — esash — bir — istaristik tanzim — etmişcir — Bu — istaristiğe nazaran sön aln ay zarfında ecnebi memleketlere 29 milyon 730 bin 905 kilo çekirdeksiz. üzüm, 109030 kilo rezaki, 10810 kilo siyah üzüm, ihraç edilmiştir. Kuru üzümlerimizi fazla mikdarda #stın alanlar sırayla Almanya, İngiltere İtalya, Holanda ve Relçıkadır. Üzüm- lerimizden 9 milyon 96451 kilo, İngiltere 9 milyon 200331 kila, İtalya 4 milyon 243145 kilo, Holanda 3 milyon 3309164 kilo, Belçıka 1271705 kilo çekmişlerdir.. İhraç - etriğimiz kuru Üzümlerin mecmua kiymeti 11 milyon İ 928 senesi İkinci altı ayı zarfin. da İzmir Jimenından ihraç edilen İşlenmiş incir mikdan 19279815 kilaya, hurda incirler de 1278515 kiloya oluyor. ürcilerimizi en — ziyade ithal edenler Amerika, İngiltere, Almanya, Ri ve kalyadır. - İncirlerin Amcrika 9803007 kilo, İn; 6331,967 kilö, Almanya 3276606 kila Rüsya 1,935,300- Milo, İtalya LESKOYE kilo iıhal etmişlerdir. İncir ihtacatımızın mecmuu kıy- Mmeti sekiz buçük milyon İiradır. e MİLLİY Yıldız duvarı inhidama Duvıırı_n mail öbür kısmı da yıkıldı Ortaköye kadar de duvarımın büyük bir kısmı evel- ki gece şiddetli bir gürültüyle yıkılmış, gürüttüden civardaki halk haylı korkmuştur. Yıkılan yer Çırağan tünelinden sonraki kısım olup 10 metro tutündedir. Bu duvar uzun müddetten beri tamir görmediğinden çürümüş- tür. Yıkılan parça caddeyi ta- mamiyle kapattığı için dün bu- radan vesalti nakliye geçeme- miş, tramvaylar Beşiktaştan ak- enspektörü Sezai beyin İdare- sindeki amele bu ankazı kaldırmak için çalışmağa başlamışlardır . Duvarın henüz — yıkılmayan kısmı da inbidama mall oldu- gundan dün Orhaniye kışlasıt- dan sevkolunan asker tarafın- dan bu kısım da yıktırılmıştır. Dün gece sabaha kadar yo- lün açılması için çalışılmıştır. Bügün — vesaiti — nakliyenin- geçmesi — çok mühtemeldir. Hadise — esnasında — nüfusça zaylat yoktur. MAHKEMELERDE Metres katili Mahpus Mıcldi;ıv muha- kemesi görülüyor Hapishanede malıküm olduğu balde, metresi Adaayı öldürme- kle maznun Me- €idin muhake- mesine dün A- gir. ceza mah- vam edilmiştir. DOKTURUN MUHAKMESİ Aynı zamanda muallime Nebile hanımın ölümü- me sebebiyet vermekle maznun döktor. Adilyan efendinin de muhakemesi İcra edilmiş ve hit dinlenmek üzere her ikl bakeme başka bir güne kalmıştır. * Ticaret muahedeleri — İsveç, Holanda ve Romanya hükümetleri İle aramızda mün'ükit muvakkat Ücaret — muahedelerinin — müddetleri hitam - bulduğundan - Ağustos. 929 Tarihine kadar temditlerine İera Ve- killeri heyetince karar verilmiş ve Belediye kanunu Şurayı devletçe M, Meclisine gönderildi Yeni Belediye kanınu Şura: yı Devletçe Ikmal edilerek mec- lise sevkedilmiştir. Şurayı Dev- Jet kanunu baştan aşağı değiş- Ürmiştir. Hatta * Şehremini . ismi bile «Belediye Relsl> ne tabvil edilmiştir. — Niçin yakalanmışlar Beyoğlunda Rumeli ha- mnında Emine ve kızı Saffet hanımlarla kapıcı Hasan zabıtal ahlâkıye memurları tarafından haklarında takibat yapılmak için derdest edil- mişlerdir, Vilâyetin icraatı Bir senelik rapor hazırlanıyor Vali Vekili Muhittin Bey, Vilâyetin 1928 senesi için lcraat raporunu — hazırla- mıştır. Raporda maarif ve yol işleri İle diğer Icraattan bahsolunuyor. İran sefareti Ankaraya nakledildi İran sefaretl müsteşarı lle diğer uç memur bu gün Ankaraya gidecektir. Sefa- rethanenin sşyası da taşımnı- yor. Sefir Fruği hazretleri de yarın Ankaraya gidiyor. SEYYAHLAR GELİYOR Bugün Homerik seyyah va- puru İle 550 Amerikalı ve İngi- liz seyyalı geliyor. Homerik saat ETİN ŞEHİR VE ME -MAARİFTE. i DİL HEY'ETİ NE KARARLAR VERDİ? UBA' MLEKET HABERLERİ Tapu harçları VENİ İŞLER. BİR MECMUA |S0 kuruştan 20 kuruşa VE KOMİSYONLAR TEŞKİLİ! Aldığımız malümata nazaran Dil Hey,eti Ankarada faaliyetine devam etmektedir. Evelce 5 cüzü neşredilmiş olan imlâ lu- gatinin Gıncı ve son cüzüne girmek üzre hazırlanmış bulu- nan rapor İle hata - savap cet- veli Hey'etçe okunarak son şek- Nni almıştır. Yakında son cüz de neşrolunacaktır. İmlâ Jügatine zeyil olarak şehir ve köy isimlerini havi bir cetvel de hazırlanmıştır. Bu da 6 mcı cüzü müteakip neşro- Tunacaktır. Mut neşri de kararlaşmış ve bu mecmuanın müdürlüğü Ce'âl Sahir Beye tevdi olunmuştur. Bazı tabirlerin muhtasar şekilde irgesi için tam ve muntazam bir Hste tanzimi Azadan Ragıb Halüsi Beye havale edilmiştir.. Mumalleyhin — hazırladığı liste Hey'etçe müzakere edilmektedir. Yeni Türkçe gramer için birer proje ihzarı Azadan İbrahim Necmi ve ve Ahmet Cevat beylere havale edilmiştir . *“Larousse,tan terceme sure- tiyle hazırlanan fişleri gözden geçirerek tanzım ve tevsi İçin ayrıca tâli bir komisyon teşkil edilmiştir . Velet Çelebi, İshak Refet, Ra- gıp Hulüsi, Mesaruş, İsmail Hik- met ve Baha Beyler bu komls- yona dahildirler, Tali komisyon faaliyete başlamıştır. Diğer taraftan arabi büyük kamus tercümesinde mevcut Tü- rkçe kelimelerin de taharri ve fiş baline ifrağı için azadan ba- zı zevat memur edilmişlerdir. * Muallimlere zam — Maarif müdürlüğü 1929 senesi bütçesine 80000 fira zam yapmıştır. Bu yam, ilk mektep muallimlerinin maaşlarına yüzde 1S nispetinde — yapılacaktır. Vilâyet bu zam için yeni sene bür- çesinde karçılık aramaktadır. « Terzi mektebi — Sanatlar mektebine mülhak - olarak- açılacak olan terzilik mektebinin bürün ihza- tatı birmiştir. Terzilik mektebi için Sukan Ahmette büyük bir konak kiralanmıştır. Mektebin kadrotu tan- zim ve tastik edilmiştir. Avrupadan cefbedilen —acnebi mütahatıslardan ba istifade edilecektir. Tersilik mektebine lâzım olan masa, manken” ve diger tesisat alınmıştır. Mektep bir kaç güne kadar açı- dacak Ve tedrisara başlanacaktır. Aynl zamsada bir de gece dershanesi ilave edilecektir. Bu gece dershane- sinden her sınıf hâlk istifade edebi. decektir. Matbaacılık kurstarı — Devlet matbaasında açılan kurslara talebe kaydına devam edilmektedir. Bunların ekserisini fabrikada çalışanlar teşkil etmektedir. Kurslar dolunca tedrisata başlanacaktır. Matbaanın Avrupaya sipariş etiği yeni makinalar yakında gelecektir. Maarif cemiyttti Yeni Varidat buldu Türk Maarif cemiyetli teşekkülünün ikinci senesini idrak — etmiştir. Cemiyetin Istanbul mümessili Cevat Kerim Bey bir senelik indirilecek Büryülkeüder Yeni Tapu müdürü Ziya Bey tetkikatla meşgul olmaktadır . Dün Ziya Bey bir muharriri- mize demiştir ki: — Vazifeme yeni başladım . Tetkikat ,ı,..zı..,_ * Islaha Muhtaç bir cihet görürsem umum müdürlüğe bildiririm . Tapu harçları — Ben Ankarada iken tapu harçları kanunu ıslabatı maliye encümeninde idi. Bu kanunla şimdi 50 kuruş olan tapu harç- :ı" kuruşa tenzll edilmek- Ba seceki - faaliyer programında konleraslar konserler ve odacı halka müfit alabilccek bir çok şeyler vardır. Neşriyat münhasıran merkezi umu- mi taralından yapılmaktadır. Ocaklar kangurası iki senede bir olduğundan bu sene yapılmayacaktır. * Himayei etfal kongraları— | Himayei etfal Istanbul merkezi kaza kongraları ikmal edilmiştir. Şubat nihayetinde de — merkez kongrası yapılacaktır. 23-30 Nisan Himayel etfal haftası programı henüz merkezi umumiden gelmemiştir. * Vergi tahsllâtı — Defterdar Şefik bey şehrimizde bütün Maliye tahsil şubelerini gezmiş ve senci meliye nihayetine kadar tahsil edil- miyen vergilerin tahsilini büdirmiştir. Maliye şubeleri şimdiye kadar tahsil sil edilen vergilerin nisbetini ve tah- edilmeyenleri bildireceklerdir. * İbrabim bey Riga maslahat güzalı İbrahim bey, bir halta sonra Rigaya gidecektir. * Orman Baş müdürlüğü — Eskişehirden Istanbul Orman Baş müdüriyetine tayinolunan Emin bey şehrimize gelmiştir. Emin bey dün vilâyete gelmiş ve işe başlamıştır. . Eskisehire tayin olunan Istan- bul müdürü İzzet bey de Anka- raya gitmiştir. Şirketin tarifesi Şirketi Hayriye de Ramazan için yeni bir tarile İhzar etmiş- tir. Bu tarife yarın akşamdan itibaren tatbik olunacaktır. * Doğru değil — Liman İş- leri hakkında Ticaret Odasının Ankarya bir heh'et göndereceği bakkındaki haberin döğru olma- dıği anlaşılmıştır. * Turk ocağı piyankosu — Türk ocağının bu sene için ter- tip etdiği piyanko biletlerinin üzerindeki tarih sehven 928 ya zılmış — bulunduğundan — keşide edilip edilmediği hakkında vaki olan müracaaılar dolayısile bu tavzibin gönderilmesi mecburiyeti basıl olmuştur. Piyanko henüz keşide edilmemiştir. Keşide tarihi ayrıca gazetelerle ilân edilecektir. * Şehir kıraatı” basıldı. — Maarif vekâleti Talim ve terbiye hey'eti tarafından Ihzar edilen şehir kıraatının tab'ı hitam bulmuş ve — kitabın — tevzüne başlanmıştır. * Hakkı Şinasi Paşa — Hakkı Şinasi paşa önümüzdeki Cuma günü Ankarya gidecektir. * Mavuna antrepo buhramı-- Ticaret odası limandaki mavna ve antrepo buhran.sın önüne geçilmesini rica için Ankaraya hey'et göndere- cektir. Bu hey'et İktisat ve Nafia Tektletiyle temas edecek ve llmanın faaliyet hakkında şu Izahatı | Çi y hakkında izahat verecektir. vermiştir. lâtla uğraştık. Bu sene de * Rusya ile ticaret — İktisat — Geçen sene teşki- | Vekilesi gelecek sene Rusya ile yapılacak olan Ticaret mushedesi tekemmül edeceğiz. Geçen | için terkikat yapmaktadır. Bu mmua- sene zarfında Bursada ve Istanbulda ikl yürt açtık, 500 talebeyi de — mektep- lere yerleştirdik. Bu sene- ki bütçemiz 20,000 Ilradır. Yeni varldat bulunmuştur. Bütün mektep ve cemiyetle- rin şahsiyeti maneviyeleri cemiyete âza kaydedilmeye başlamıştır. Cemiyet namına hedeye eski müahedede konulmiyan Balı ve cütün gibi maddeler de ko- macaktır. * Borsada dünkü vaziyet — hugiliz Urası dün Borsada 893,5 kuruşta açılmış 994 kuruşa yük- seldikten sonra 982 kuruşa düş- müş , bilâhare 983 kuruşta ka- panmıştır. Altın Borsa haricinde BIL kurüşta açılmış 850,5 kas kapanmıştır . - İKTİÇAT BRANE AMT EMANETTE Otomobil, kamyon, binek ve yük araba- larının plaklar? tespit edildi Vessiti nakliyenin taşıyacak olduk- ları yeni plaklar Emanat tarafından tamamile tespit edilmiştir. Plaklar yapılmakta olup yakında teyzi edile- cektir. Şekilleri şudur , Resmf otomobiller; bevâz üzerine dyah , Husüst otomobiller beyaz üzerine yeşil, 'Takse otomobilleri; yeşil üzerine kırmızı, kamyonlar siyah Üzerine sanı, vesmi arabalar kırmızı üzerine beyaz, tek aılı yük srabalarn siyab mustatil Üüzerine — beyaz, çit Catlı yük arabalan siyah mahrut Gzerine beyaz. Tek ath kira arabaları beyaz -l*-lm M_ yeşil, Çilr at kira arabaları beyaz mustaril üzerine yeşil, Tek atlı hususi arabualur beyaz müsclles üzerine kırmızı, Çift atlı huşusi arabalar beyaz mu- Tabba üzerine kırmızı, Ziraat araba ve kamyonları yeşil üzerine sarı, Moto- siklerler beyaz mustatil üzerine siyah Bisikleder beyaz münhani üzerine siyah yazılmış numaralar taşıyacak- lardır. Caddeler yıkamıyor — Şehre- maneti caddeleri temizlemege devam etmektedir. Karların büyük bir kısını kaldırılmışaır. Şimdi caddelerin yıkan: masına başlanmıştır. Dün gece iki itlaiye arazözü ile kili mıkdar neza- fet amelesi Emanetten Sirkeci garına kadar olan kısmı — yıkamışlardır. Di- ger cadde'c 1 Te sirisiyle yıkanacaktır. Belediye Intihabı Yeni cemiyeti belediye inti- habına 15 gün kalmıştır.Belediye daireleri müntehipler listelerini asmışlardır. Her belediye idaresi namzet- lerini tespit aderek Firkaya gön- dermiştir . Firkada iki günden beri bu namzetlerin tasnif ve tefrikiyle otraşılmaktadır. » Hastanenin pilanı hazır—Cer- rahpeşa Hastanesinde yapılacak olan verem hastanesi pilanı Ema- nette - teşekkül eden komisyon tarafından — son defa tetkik edil- miştir. Komisyon Şshremaneti Sıhiye, Heyetti fennive, müdürlerile, Sa- natoryom, ve Cerrahpaşa ser- tabiplerinden müteşekkildir. Komisyon pilanı muvafik bul. muş ve raporunu bhazırlamıştır. at Cevat B. gitti 'Tokyo selaretine tayin edilen sabık Atina sefirimiz Ceyat B. vapuru ile memuriyetl cedidele- rine müteveccihen Saat 3 te hareket etmişlerdir. « Deçya » önümüzdeki çarşında İskenderi- ede bulunacaktır. Cevat Bey başka bir vapara binecektir. Emden gitti *« Emden , kruvazörü dün akşam limasımızdan Portsaide müteveçcihen hareket etmiştir , zabitan ve mürettebatı şeh- şimizden —çok İyi hatıralarla ayrıldıklarım söylemişlerdir , «Emdenr geldiği gibi gider. ken de şehri topla selamlamıştır. Emden şerefine balao Evelki akşam Emden zabi- tamı şereline Alman sefaretinde bir balo verilmiştir. Balo pek parlak olmuş, bin kişi davet İspirto işi uzadı Müsklirat inhisar Idaresi ec- zacılara İspirtoyu 315 kuruştan vermeğe devam etmektedir. Eczahanelere Ispirtonun 130 kuruştan verilmesi için İstanbul Sıhhiye müdüriyetine henüz bir emir gelmemişlir. Mamafi ccza- cılar İnhisar idaresinden İspirto lmıyorli —————————L—— etmekte olan bhey'et bir rapor bazırlamıştır . Bu rapor dün Ticaret müdürlüğünde — içtima eden heyeti umumiyede kabul edilmiştir . Mezkür hey'etin. müddeli hitam bulmuştür . Dünkü içti- mada müddetin bir sene daha UMEMLEKET'TE! Plaklar nasıl? |İzmir, Konya şehremanetleri İzmirde ihdası mukarrer Emanet hududu tespit edildi Dört aktörün hayatına mal olan Menemen- Olucak musademesi nasıl oldu? Fırtınanın mezruata hasaratı - İki amele kadın dondu İzmır, ve Konyada Şehremancti| ku bulan hasarat hakkında şu teskilânnın — kabulü — hakkındaki kanun bu sene çıkacakuır. Kanun mucibince Hazirandan itibaren İzmir Belediyesi Şehre- maneti teşkilâtı ile idareye baş- lanacaktır. Dahiliye Vektleti, İzmir Bele- diyesinin Şehremaneti - teşkilâtı ile idare edildiği takdirde nasıl bir budut dahilinde ve nereleri ihtiva ederek mesal sahasını ne kadar genişleteceğini sormuştur. Vilâyet ve Belediye tarafından İzmir Şehremaneti hududu tespit edilmiştir. Bu hududa nazaran Bornova ve Karşıyaka ile Buca belediye- leri Jâğvedilecektir. Bu Beldiye- lerin vezaifi Şehremaneti tarafın- dan yapılacaktır. Bornuva, Buca, Karşıyaka müs- takim bir hat kzası ile Balçovya kadar, oradan da denize kadar olan saha ve Karşıyaka, Turan, Bayraklı, — Salhane — Bornovaya kadar müstakbel Şehremaneti hududunu teşkil etmektedir. Seydiköy nahiyesi 16 köyü ihtiva etdği için Şehremaneti hüdudündan hariç bırakılmıştır. Ayni zamanda bu köyler pek dağınık vaziyettedir. Balçovadan ilerideki Narlı dere köyünün de Şehremaneti — budüudüna — irhali keyfiyeti — Vekâletin — takdirine bırakılmıştır. » Elim bir facıa— Mencmen ile Ulucak istasyonu arasında bir otomobü ile tren arasında feci bir musademe olmnştur. Otomobilde bulunan 4 “kadın ve erkek bu kazaya kurban git- mişlerdir. Bu feci kaza hakkında aldı. Ppmız malümat şu suretledir. K. Kemal bey tiyatro kum- panyası — temsiller vermek - için Ayvalığa gidiyordu. Önde giden K. Kemal beyin otomobili - şosa ile tren yolunun birbirini kat'etti. kleri yerden geçti. Daha arkadan diğer otomobil geliyordu. Alyon postası bu otomobile çarpmış ve lokomotifin önüne düşen otomobil bir. müddet sürüklendikten sonfa — parçalan- miştir. Otomobilde bulunan darülbe- dayiin eski aktörlerinden Adil bey derhal vefat etmiştir. Şoför de dahil olmak üzre dört kişi ağır surette yaralanmışlardır. Nadide hanımla İfet hanım ve şoför derhal Menemen Askert Hastanesine götürülmüşlerdir. 'Tren kazadan sonra — tevkif edilmiş ve yaralıların bir kısmı tren tekerlekleri arasından çıka- nlmıştır. Hastaneye götürülen mecruh- ların yarası ağırdır. Nadide hanım keçecilerde ve karşıyakada sinemalarda temsiller verirdi. Hatta Bergamalı bir genç kendisini kaçırmıştı. Hayriye hanımın — sesi çok güzeldi. Sinemalarda Bbazen te- ganni eder ve yüksek para alırdı. malümatı aldık: Berğamada — derecet — hararet tahtessifir T0 a kadar düşmüştür. Mezruattaki ziyan — azdır. Afyon karahisarında mahsulatın - yüzde yirmisi mahvı n Seferihisarda sebze bahçelerin- de çok ziyan vardır.Kuşadasında “yağan dolu ve müteakip soğuklar bakla mahsulunu yüzde doksan mahvetmiştir. San yağmurların tesiriyle tuğ- yan eden Küçük menderes Akın- cılar nahiyesinin Belevi köyünde 8000, Barankada 10000, Koyan- cuda 3000 dönüm araziyi bas- mış, buradaki mahsulâtı mahvet- miştir. Orak köyde 2000, Bur- haniyede 50 dönüm tarla sular altında kalmıştır. Menemende - tahminen 1000 koyun soğuktan telef olmuştur. 8000 dönüm buğday, 1000 dö- nüm arpa, 2500 dönüm bakla hasara uğramıştır. Ödemişte de soğuk tahtesslır $-6 ya kadar düşmüş, mahsu latta zararlar tevlit etmiştir. « 60 bia okka tütün alındı — Türün İnhisar İdaresi mubayaat memurları Menemen — ve Foça havalisinde tütün satin almakla meşguldurlar. Şimdiye kadar yapılan muba- yaat mıkdarı 50-60 bin okkadır. Tütüncüler satın alınan tütün- leri inhisar İdaresi ambarına tes. lim etmektedirler, Mubayaat memurları buradan Güvurköy havalisine geçecek ve mubayasta devam edeceklerdir. # İki kadın dondu— Berga- mada soguklardan iki — zavallbı kadım donmuştur, Bunlar Kıratb köyünden —idiler ve Ayvalıkta zeytin ameleliği yapıyorlardı. İsimleri Arife ve Asiyedir.Ko- zak nahiyesinin Kara veliler kö-” yünde çalıştıktan sonra kendi köylerine dönerken yolda don- muşlardır. Zavallıların cesetleri yol üze- rinde bulunmuştur. * Nasıl kaçtılar — Geçenlerde İzmir hapishanesi mevkullarındar ?7 seneye mahküm kel Maksut ile arkadaşı 19 seneye mahkâüm Mehmedin gardiyanları elde ede- rek hapishaneden — firar ettik- lerini yazmıştık. Müddel umumi Ekrem bey tahkikatı bitirmiştir. Neticede gardiyanlardan Süleymat oğlu Nuri çavuşla diğer - gardi. yan Nuri efendinin bataları yü zünden iki mahkümun rar ettik- leri anlaşılmıştır. Nuüri efendi ifadesinde mevkuflara —anahtar vererek firarlarını teshil — ettiğini itiraf etmiştir. | KARGA MÜCADELESİ Kar dolayısiyle karga mü - cadelesi — durmuştu. — Havalar düzelmekte olduğu cihetle mü - cadeleye tekrar başlanmıştır. —a İzmir meb'usu Vasıf bey İzmir — mebuslüğuna — İntihap olnuan — sabik “Moskova - sefiri Vasıf bey bugün Ankaraya gide- cektir. Moskova sefiri Ragıp bey Yeni Mosknwe ertiri Hiücmemin