26 Mart 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

26 Mart 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

MİLLİYET SAL, 20 MART 1920 SELÂNİKTEN SIRPLARIN MÜHİMMAT GEÇİRMELERİNE ITALYA NE DİYECEK ? Atine, 20 ÇMlilliyer) — Sirp- Yunan müneseban şimdiye kadar muhtelif safhalardan geçti. Şimdi- ve kadar 'bir çök arızalara Oğ- radı. Nihayet geçca Pazar günü Cenevrede Sırp ve Yunan mü- vahhasları arasında procokollar imza “edildi. Bu suretle tarafeyn bükümetleri urasında vevelce Selâ- nikte “Sırplara verilecek serbest mıntakaya dair akdedilmiş olan * mukawelenin “retbikine “geçilecek demektir. Bu hüsüsta Cenevrede bir de xebliğ neşredilmiştir. Buna oaza- ran Cenevrede Sırp ve Yunan mürahbasları arasında imza ctlil- miş olan protököllerin adedi dindir iki bunlardan her biri sira: * siyle «gümrük, Sırplara verilen serbest menenkada hayvan mua” yenesine, posta, telgrai vE tele- fon işlerine dalrdir. Fazla olarak bir de nihalıprotökol bununla Bütün muallakki meseli “halleğilmekteğir. Şimdiye. kadar Belgrat ve Atine hükümet- deri arasında wakıt vakıt çıkan ihtilâflarda bu .son protokol ile “hallediliyor “demektir. Pek “tebit dirki'hükümete men sup ölen gazeteler “Şu son Sırp- Yunan “itilim “hararetle alkışla” Bilar. “Bunların oyaztığma göre protokolların (oOimzasi terefeyn münasebaunda büyük bir hadise teşkil etmektedir. Resmit surette vaki olan ,be- yanata göre bu iülAf Yunanista- mın Selânik üzerindeki hukuku hülkümelanisini ihlâl edecek bir yi mahiyette değildir. Sırplara böyle ir tiğaret mınaikası vverimekle ne « Selanik,ne de diğer bir noktada Yunan “hakimiyetine hiç bir su- retle 'belel “verilmiş değildir. Yu- panlilar umumiyetle. 'bu İtilâlın vahim “olmak dstdadını gös-| > teren “if çok “ihtilâfata nihayet verdiğine “pek memnun “gürünü- yorlar. Fakar şunu da söyliyelim ki imzalanan * protokolların metni henüz neşredilmiş — olmadığından dilhakika bu “vesaik “ile tarafeyn arasındaki ihtlâfların'halledilivere- ccğini kabul (edip “etmemek şimdiden kabil “değildir. “Selanik - Segili demiryolunun parası hakkın- daki “ihtilaf aceba halledildi mit... Serbest mintakadan (geçecek eşya ve mevadın hiç bir muaye- meye tabi Olmaması irilâfın ica- batındandır. Selânik Sırp mmcakasına yire-. cek gemilerin valmız sıhhi mua- yeneleri yapılacak, bu gemller- deki eşya Yunan hükümetince hiç bir muayeneye tabi olmiya- *| câktır. Sonra bu eşya Seldikten TEMİRLENK babasına bildirmsi muvafık görül. müştü, “Temir bunun üzerine Seyled- dine: Haydi atına bin, dedi, mevkiine geçi İhtiyar “Emir onun dediğini yapt. Yola devam iiçin işaret wetildi.. Bu kara hüber bütün asker arasında çabucak duyuldu. Orda Semerkande girdi. Cihangir €mfi alundaki kıtasan nekkareleri, 'davülları o gece Te- mirin huzuruna getirildi orada kırıldı, parçalandı. Çünkü bunları 2 oruk başi Kümsetiniçellemeya | hakkı “yoktu. tarar dudağı bir an için keder den kıvrıldı. Onun, kendine alt vardır kii omuntakasındanı “ükâirde Yunanistari nası! olupda #immat “geçirilmesine müsaade | şimendifere yüklerilirken ve yolda biç bir muayeneye tabi olmıya- caktır. Şimdiye kadar Sırplara Selâniktır böylebir mıntaka vel mesi mühtölif “fıfkaların “itirazına oğramas ne <dendi?. Serbest mmraka Sırpların mü- 'bimmar geçirmeleri ve 'bu mü- hiramatın Yunan memurlarınca hiç bir muayeneye tabi cutulma- maasi yüzünden çıkıyordu. Şim- diye kadar bu nokia çok tehlil İ keli sgörünmüştü. Gene de bu mesele «mevcuttur. Neşredilen sebilig “bu moktmya dair -hiç'bir şey “söylenmiyor. Arnik hetkes istedigi gibi “tefsir edip” dursun... “Bazi mahdfilde harp mühimma nin nakli meselesi “yalnız sulh Jamanında cari görülmektedir. Harp hâlinde se geçecek mühimmat Yunan memurları te- râfmdan o Tevayene “edilecektir. “Fiker bu'doğrü “bir teise sayılır mi?. Bu kadar zamandan beri | fakat gönderilen takviye efradı- | itiraza Oğrayan bu esaslı “mokts- nn Yunan hükümetince Şimdi bir tarsfa bırakılarak Sırbistana her hususta harp bazıtlığı yap- masını “kolayiaşurscak bir mü samiede “bulunması çok şayanı dikkattır. Ferzedelim'ki Yugoslavya “ile slaalya sarasında hir harp çıktı. Bu takdirde Adriyatik denizinden mühimmat geçirmek (Sirbistan için mümkün olmiyacaktır. Okal- de “Sırplar için yalnız Selânik istilade etmek medburiyeti baş gösterecektir. Bu kendi arazisinden silâh . ve mü- edecektir. İşte mesele “budur. Her halde “AL Wanizelos bu hususta İkalya | hükömetile “de arilaşımşor.” Ari-“İ nanm mutedil yazeteleti bu nok- tayı düşünmekten (kendilerini dlamamışlardır. Fakat onlar da bu müphem meseleyi aydınlara- miyarak (imzalanan “metinlerin neşredilmesini bekliyorlar, Sırp - Yunan misakı Zagrep, 24 (A.A) — M. Kara panos, Paristen hareketinden evel bir gazete muhabirine memleketi ile Yugoslavya “arasındakı muha- dehet misakının kendisinin Bölg- wata ikemeti esnasında İmza edilmesinin muhakkak olduğunu beyan etmiştir. M. Karapanos Belgratta Belgrad, 25 (A.A) — Yunan “hariciye nazın “ML. karpanos bu / presiyle “Belgrada muvasaler ct. | smiştir. Kendisine huduttn #nusust vagon “tahsis edilmiştir. Nazır istasyonda 'hariciye nazın wekili | Zeplin geçti Fransa hükümetinin mümanaat etmediği anlaşıldı Marsilya , 25 (A.A) — Saat bire altı Kala * Frlederlehshaven,, “den hartket eden “Zeplin..balonu zi kırk heşgeçe Marsilya tünde ve şarka doğru yoluna devam etmiştir. Radikallerin kongrası Tulüz, 25 (ALA) < Od de partman radikal sosyalist kon- gresi sosyalis lideri M. Bilumun Marbonne.da namzetliğin! vaz- etmesi dolayisiyle hadis olan vaziyeti tetkik etmiş va sosya- Mist iikilabı sakidesi karşısında Yer tutmuş olan cumhuriyet fik- rini müdafaa maksadi di- kal uamzedini muhafazaya ka- rar vermiştir. Mühim bir maç Paris, 24 (A.A) Bir futbol maçında Fransız takımı Portekiz. takımımı sifra karşı Tki'fle mağ- Tup etmiştir. -Komünistler tevkif edildi Paris, 24 (A.A) — Giichy de komünistler tarafından yapılan “Bir “içtima mahalline girmeğe teşebbüs eden ecnebi bir komü- nisti tevkif etmek isteyen zabıta memurları komünistlerin şiddeti “bir Hücumuna maruz kalmış, mın yardımiyle bütün komünist leri tevkif “etmiştir. Bunlardan 20 kadarı hapsolmuştur Bir zabıta memuru yaralanmıştır. Mütehassıslar çalışıyor Londra, 25 ( A. A. ) — Paris ten Times gazetesine bildiriliyor. Mütehassıslar komitesinin mesa- isi büyük “bir samimiyet içinde devam etmektedir. Almanya tara- fından seklif olunan miktarın mes'ut neticeler verecek ve hemen girişilebilecek bir o müzakereye esas sejkil edecek derecede, Fransızların ileti sürmüş olduk- ları miktara yaklaşmaktn olduğu rahmin edilmektedir... Cenazeye gelenler Paris, 95 A.A ) — Mareşal Foch un çenaze merasiminde bu: | maca Setbisten » ve Romanya nazırları Parise gelmişlerdir. Maontekarloda'siyasi nlimayiş Maontekarla, 24 (A.A) — Mona: ko Prensinin sarayına döğru İletile mek istiyen bir nömayişçi grupu ile Monako polisleri arasında bir müsa- deme vuku bulmuştur. Zabıtanın'ha vaya bir kaç el silâh atması üzerine ntimayişçiler dağılmıştır. Bir polis yaralanmıştır. ee 0 ee ile Yunan sefiri ve hariciye 'ne- Zareti müdürleri tarafmdan kar- şilanmışar. Karapanos Yunan selarethane- sinde “tahsis “edilen « apartımanda ikamet edecektir. Yunan hariöiye nazırı M.Karapunos ile Yuguslav hariciye nazırı vekili bu yün saat on yedide İlk içtimm yaptilar. “münikeret saat 20,30 a kadar alim NI Karapmmotsinişeteline eril “bir. aliğem eyaleti vvöre- “çektir, İhtilâf çıktı Bir kaçakçı İngiliz | gemisi Amerika sa- hillerinde parçalandı Londra, 247A.A — Dally Mail in Nuyork muhabiri bildiriyor: “İm Alone, , mamındaki | 205 tonluk İngiliz gemisinin Amerikan sahil muhafızları tarafından top ateşiyle tah- rip edilmesi keyfiyet! burada hakiki bir heyecan tevlit etmiştir. Memnülyet kanu- nunun meriyet mevkiine | vaz'ı tarihinden beri bir İngiliz gemisinin bir Ameri- kan 1 tarafından batı- rılması ilk defa olarak vaki olmuştur. Resmi mehafi! 1928 senesi Martında Florda sularında İsle of Yuve namındaki İngi- liz gemisinin teknesinde bir top tarafından açılmış bir rahne olduğu halde tevkli edilmiş olduğu zaman İngii- tere le zuhur etmiş'olan müşkülatı hatırlamakta ve yeni omüşküller zuhuruna Intizar etmektedir. İngiliz. sefiri M. Hoovvard hariciye | nazarctine hadise gazetele- | rin yazdıkları gibi cereyan etmiş ise vahim neticeler tevlit edebileceğini - beyan etmiştir. Muhalfazakârlar folaşta Londra, 24 FA.A) — Deyli meylin siyasi muhabiri yazı- yor: Muhafazakârlar iberai- derin tekrar kazanmakta ol- “duklarını gösteren alâlmden we bu fırka ile amele fırka- sının kısmi ointihabaltaki , “kazanmalarından biraz en- dişe etmektedirler. Bu hal kendilerini, hükümeti pro- rm Se kadar süratle meşre davet ' eylemeğe “salk olmaktadır. “Fikat MBaldvvin buna “muhallitir ve fstihbaratıma nazaran İlk planına tevfikan intihabatı Nisan nihayetinde Bristolde irat edeceği bir nutuk ile açmak niyetinde musirdir. İntihabatın icrası tarihi M. Baldvvin kral ile bu hususta anlaştıktan sonra tesbit eğilecektir. Gemi nasıl batt?.. washington, 25 (A.A) — Ha- riciye nezareti memurları müs- kirat kaçakçılığı o Yaptığından şüphe edilerek batırılan İngiliz bandıralı İm Alone gemisinin Amerikan sahil muhatızları iara- fından gargı hadisesinin mühim addetmektedir. Batan geminin kanadalı - kaptanının iadesine nazaran İmalone Amerika sahi- Minden 14 mil mesafede -bulun- duğu sırada sahili muhafazası- .na memur bir Amerika gemi si kendisine teslim Olması em- rini vermiş ve ret cevabı alması zerine ateş etmiştir. Bunan üzerine İm alone .ce- muba teveccüh etmiştir. Kendisini a a iHenry Ford Avrupaya Yeni faaliye müteveccihen hareket etti Londra, 24 (A.A tan Dailv maile telgrafla Amerikada sayesr. adam nami'e “ya artar sahibi Terry Forü | vapura bin- miştir; Mumalleyh “bir (çök Tİngiliz lirası serpmek süretfle otomebil pi yasasını “eshederek “eski dünyaya hakim olmsğr karar vermistir. Ma- meâli” “Förd müthiş bir Fakip Ole çarpışmak metbufiyetindedir Bu takip te ; cadisi gibi önilyarler Olun ayni maksadı betliyen ve en mühimi. arkasından diğer 80. milyar- | der sürükliyen Amerikalı (Alfred Slowr):dir. Bu seksen milyarder daha şimdiden Almanyadaki cesim oppel milesseselerini ele geçirmişler ve bir çok “büyük Avrupa otomobil mürs. seselerini "dö ele “geçirmek üzre bu- hurumuşilardır. Petrol konferansı Newyork, 24 (A. A) — “Beyne milel petrol konferansı pazartesi günü açılacaktır. İngileereyi konferansta Sir Delerding temsil edecektir. MEKSİKADA İSYAN Meksiko, 25 (AA) — Mühasara ilünda bulunan Mazatlah Şehrinde mev- cut kuvvetlere kumanda eden Ceüeral Carillo bu mevki civarında cereyan eden mühsrebeler neticesinde astlerin ileri merzilerden çekilmiş ölduklarını telsizle Meksikoya bildirmiştir. Berlin, 24 (A.A) < Nevyorktan bildiriliyor Magaltn amerikan kon- solusunun vefatı: dolayısile Amerika hükümeti hali hazırdı Cbili sularında bulunmakta otun Hiloya Meksika sa- hillerine 'hareket emrini vermiştir. italyada "Yeni intihap var Avrupaya mütevecejhen Roma, “25 (AA) -—- 86 “eya: Jette yapilan intihabatın saztye- diye kadar malüm olan neticeleri berveçhi atidir. İdaret hazıraya lehtar: 5,634,734 idarel hazıraya aleyhtar: 125,008 diğeralır eya- lette yapılan İnühap “neticeleri benüz üğrenilmemiştir A.A)— İtalyan mün- darı meb'usların sirlerini havi ölerek tanzim. edilen “listeyi bu gön sasdika dayar. edilmiştir. örme meme takip eden emerikan O gemi sl evvelâ topunu sonrada mitralyozlarını kullanmıştır. Bu esnada İkinci bir Amerikan ge- misi gelmiş ve Im Alone ye tes- lim olması yeniden ihtar edil- miştir , İngiliz gemisi bu ihtarı da setle karşılamış ve yoluna de- vam etmistir. Orleana 228 mil uzağa geldiği zaman üzerine yüz kadar mermi atılmıştır. Vu» ku bulan isabetlerin tesiriyle gemi biraz soura batmış ve mürettebatı muhafaza gemileri tarafından kurtarılarak zincire vurulduğu halde Nowelle-Orleana getirilmiştir. Kralın küçük oğlu Londra, 25 (A.A.) Kral Geo- rge un üçüncü oğlu dük de Gloncester Mikadoya Dizbalı nlşanını tevdi etmek üzre cuma günü Jüponyava müfeveteihen | vapura binecektir. Son'Hâbe rleri .KADINLARA İNTİHAP HAK VERİLMEMİŞTİR Belediye lâyıhasında kulla nılan “Her Türk,, tabiri Ankara, 25 (miyer) — “Kadınlara intihap edilmek ve ini ye etmek hakkı Mâtı esasiye Bunda “HER “ERKEK “TÜ erkek “atantlaşlıra verilmiştir. Huzirlanan “beledi kuflanilmiştır. Pu da, Teşkilân tadilât yapıldığı takdirde beledi. lüzum hasıl olmaması için alınmış bir & Tâyihasında kanunumuzla o verilmiş deği tabir kallanılarak bu hak s8 “HER TÜRK. kanuminla ileride ında tadilat yapılme birdir. Bu tedbirin ise esasiye kat biratide hakıkar olması muhtemeldir. Çocuk bayramı parlak olacak Ankara, 24 (Milliyet — Himayeietiai cemiyeti tarafından Nisan Çocuk bayramı için ehemmiyetil hazırlıklar yapılmaktı “O gin için İstiklâl harbindeki şehitlerin çocukları yakın vilf lerden Ankaraya davet edilmişlerdir. Her vilâyetten Iki çocuk gelecek, burada akran çocuk si elieler nezdinde misafir edil leceklerdir. İstasyonda bu çocuklar mutantan merasimle nacakla İstikbal merasiminde İsmet paşa hazretleri de bulunacaklardı! gi mele Yeniden harp var Kondra, 25 (A.A) — Çinde yeni bir dahili kurp zahuruna deliler eden Alametler hakkında tefsiratta bulunan Daily Mailin Nanking muhabiri di. yor ki; Böyle bir harbin zühure #htlmali ecnebi tacirlerini endişeye düşürmektedir. Çünkü dahili harbe tekrar başlanılması ticaretin tamamen felce uğramasını intaç edecektir. Muhabir telgrafına şunları #lâvo ediyor Mamafi Nankin hükümeti nüfuz ve hakimiyetini Hankow hizbine silâh kuvveti Ne kabul ettirmek mecburiye- tindedir. Meğer ki bu eyaletin istiklâlini tanımağa muvafakat etsin. Itilat oldu Tokyo,25 (A.A.) — Tslnanfou hadisesi üzerine akdolunan ve Şantunş öyaletetinla tahliyesine | müteallik olan Çin-Japon itila- finn sah çeklimiştir. Çindek! japon kitatı Londrâ, 25 (AA) -“ Röyter ajansı Tokyodan İstihbar ediyor. “Tsinanfou,, meselesi halledilir edilmez Japon kıtaatının “Chan- zıraat ri baskasi müdür! Arikara 25 (Milliyet Yizmir2 bankası müldliri Nail bey müfet tayın edilmiştir. İzmire Samsud bankası müdürü İsmail Hakkı S Trebzun Zırastbankasımüdürü ? Trebzuna Aydın müdürü Naili | tayin edilmişlerdir. gazeteçi Belgrad, 24 (A.A) — ten bildiriliyor: Nevosti gaz müdürü Toni Slegelin ce merasimi bu gün kalabalıl halk kitlesinin iştirakiyle 3 mıştır. Hiç bir hadise © mıştır. “polis, amele me nezdinde müteaddit tevkifi etmiştir. Tahkikat Şimdiyt dar hiç bir netice vermeni Roma, 28 (A.A) — Met meclisi için pazar günü Yİ “ntihapta müntahiblerin | İ sekseni iştirak ermiştir. 49 bu nisbet yüzde 5B idi. İsviçrede akim kalan gür Bile, 25 (AA) — fi aleyhinde beynelmilel nü toung,, tar geri alınmasına intizar) «kim kalmıştır. Bir kaç ki olunmaktadır. Kutpu cenubiye gidiyorlar Seville, 25 (A:A.)—Tayyareci Zimenez ile İglesinn dün saat sekize on kala “Yestis del gran Foder, tayyaresile cenubi Ame- rikaya gitmek tizre havalanmış- lardır . Tayyareciler yanlarına 4125 tltre benzlu ve 326 litreyağ almışlardır . Ticaret filosu Londra, 25 (AA) — Cene- veden bildiriliyor. Burada bir nutuk itac etmiş olan Halyan münakalâr nazırı hali hazırda İcafyan ticaret filosunun beşinci gelmekte olduğunu ve'5 milyon 500 bin tondan ibaret bulundu- Bunu Faşist idaresinden evel ise milyon badi bin ton ile seki- Altın ordu Vukubulan hadisan fayıkıyle #nlayabilmek için aşağı yokarı Yüz sene eveline dönerek Kubi- lay Hana, daha doğrusu Kubilay Han zamanındaki Mogol impe- ratoluguna bakmak icap eder. Cengiz Hanın elde etüği zaferler bir tek adarmın uzun Zemen için hakim olmiyacağı derecede vasi ve seri olmuştur. Cengizintorünu. Kubilay “biraderlerinin “hepsine faik olarak büyük Han olmuş isede Hatay ülkesinden fazla bir yere sahip değildi. Kambalu adı verilen payltah- ondan Gobi çölünü, nefsi Çini ve Koreyi idare ediyordu. Diğer Mirai “Bu Moğgol asilzadele- rinin “malik oldukları muhtelif İrat menbalarına dokunulmadı. Bunlar arasında elçiler gidip geldi “Ticaret ise kârvan yollarında da- imi:surerre inkişaf edip durdu. Ta Romadan Moskovaya Kadap olan şimal yolu Almalik ovale tını katederek çölden Kambaluya giderdi. Bu'yol açikt. Köza Yağ. duttan Kambalıya kadar olan yol da açık “bülemuyörün. "Kubilay Hanm veldtndan bir bat sonra i8iki bir Arap seyyah derviş, ibni Baruta Marko Poloden evel buraları dolaş. 1340 ta Papa onikici Benoit nan bir elçisi büyük Hatay Ha- minin 'Sarayma gönderildi. Mogol Hanlarnin mefkezi 'olan Almı- #ikte unutulmuş, ddkin , mevcudi- yeti olan bir (hızistiyan hey'eti vardı, Bir ogün soldu (ki Mogol 4impe- ratorluğunun uzun zincirini teşkil slkalardan biri kep'w eden Kudüsten Hindisiama kadar-salta- nat sürdüler, Bu İl - Haniara İngil- tereden, Bizanstan elçiler gelirdi. Zevkusefahate üilarak nihayet Iran şahları, Ataplar ve Memlük lerin taarruzlarına oğrayan 11-Ha. nlar ankrsza düştüler. Bünu bir takım karışıklıklar takip seti, Bu'arada Hataydaki büyük Fian- da Çinliler iaralından ko- Kulmuş, onun “raaiyyetindeki Mo- goller da sağır ağır kendi doğ dukları “yere Gobi çölüne çekik mişlerdi.. Burlrm kudret ve kuvveti Çin medeniyeti karşisi. da mahvoldu, zaferin sırrm kay- beniler: Yenilen, itilen, İnkat mukavemet» göü Buular zamanı gelince tekrar isyan etmeyi düşünüyorlardı fa- kat yeniden Tatih olmak silsile re #temiyorlardı. Nogol- ların en widk itatmenbaları Cat yaya idi. mini Hemi en Tin yapan kazgen ce Semerkant etralında bunlara eli | arazinin > yarısını kendine ayır: | taşı. Şimdi e, yini 1375 te, Emir “Temirlenk “onları “Almalik etrafındaki dağlarından mabrum etmişti. Temirlenk şimale doğru ileri hrrekitinda yalnız manialı dağları aşmakla kalmadı, Asyanın büyük iyoluna da hakim - öldü. Bir takım vahışilerin. şimeli As. yadan akınlarına nihayet verdi. 1870 - 80 arasındaki on sene zatlında eski Mogol ülkesinin dörtte üçü oradan kaldırılmış ve büyük yöl da kapatılmışu, Lakin en Korkunç olan kısım yâni bu ülkenin geriye: kalan dörtte biri hiç dokunulmamış bir halde. bulunuyordu, Bu kısım, Temirlengin şimal ve şarkında bulunuyordu. Buna Alun ordu derler. Cengiz Hanım büyük oğu masına sebep Cuşinin oğlu Batu- nun büyük çadınnın üzerine altun koydurmasıdır. Altın ordu- nun namı her tarafta körkuile anılırdı. Rusyanın ve Orta Asya- nın oyaları bu göçebelerin ihe- yaçlarını temamile tatmine kâfi geliyordu. Akin ordu gittikçe büyüdü, melik olduğu sütüler çoğaldı ve yüz elli sene Avru- payı devamlı surette İzaç eti, Temir “doğdağu (vakıt Altın Ordu en parlak devrini yaşıyor” du, Açık ovalarda ömür süren, dalmi surcne akımlar yaparak pişen bu göçebe adamlar her vakıt için harbe hazır bülunur- Yardı, Bunlar karlı iklimlerde dolaş- ular. Rüzgür onları şimalden sü- pürüp atarken kadınları ve ço- cuklarını örtülü öküz ardbalarına bindirirler, erkeklerde bunlara mubafızlik ederdi. Bu seyyar bi kif edilmiştir. * Zurich , İ mayişçiler ile zabıta arasınd çarpışma olmuş, bazı kil tevkif olunmuştur. | Krallçanın seya! Dinard, 25 (A.A) — manya Kralıçası ile ; Carol kazinoyu Ziy: ” mişlerdir. Kraliça yarın Derhal kiralanmak | Boğaz içinin Balta Tin Eniirgân, Boyacıköy, KIf burnu ve Kefeliköy taraf rında dört beş odalı sayfiye aranıyor. Mmiyet zetesinde Nail beye muraf olunmalıdır. rengi keçelerden “yapıl rinde sancak asılı, kübbel leri bile vardı. Bazen siper yerlere gelerek & naklarlardı. Bunlar yarı putperest. | saçlı papaslar vardı ki b bellerinde o demirden resimlerle dolu kemerler b yordu. Diğer taraftan da vardı. Bundan başks cülerle bunların — yabani İ da bulunuyorlardı. Sayısff girler vardı ki ovaları ÖĞ yor, sayısı bilinemiyen vardı ki köpeklerin mulif âlunda gidiyorlardı. i Hüküm ve idare Mo lerinin elindeydi. “Diğer” kalanlar ise hep şimalin.