16 Haziran 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

16 Haziran 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Bizelçilerin boyunlarının Hiliyein elrikas : 35 ÜÇÜNCÜ FASIL: Ertesi sabah dondurucu bir ayaz vardı. Fakat Yanya gölü henüz dona çekmemişti. İç kale bedenleri üzerinde Te- pedelenli Ali Paşanm üç adamı dürsyordu. Bunlar Hurşit Paşa- nın erkenden göndereceğini va'dettiği Elçileri bekliyorlar- dı, üçünün de sırtında beyaz ke- penek vardı: Karşıdan kale üs- tünde vakitsiz tüniyen Hacı ba- ba Leyleklere benziyorlardı. Şafak sökerek ortalık iyiden iyiye ağardıktan sonra Dış Kale Meydanlığında üç gocuklu a- dam belirmişti. İç Kaleye doğru geliyorlardı, Besbelli Hurşit Paşanın gönde- rg adamlar bunlar olacak- Herifler “Selfo” nun bir gü- nevel kilitlerine bir tava kurşun » aile gimme Halbu ki kapının açılması imkân: yoktu, Ali Paşa Elçilerin kementle yokariya çekilip alın- Malarmı emretmişti, Maksadı hem Kale Kapılarını açtırma- mak, hem de iç Kalenin gayet muhkem olduğunu anlatmaktı. Hani doğrusu bu da bir baş- kaca incelikti: Hurşit Paşanın adamları geriye döndükleri za- man elbet gördüklerini bir bir anlatacaklardı: — Aman Sultanım, Ali Paşa: iç Kaleyi bütün tahkimetmiş, bizi bile duvardan içeriye al- dılar! Diyeceklerdi. Bu anlatış Ali Paşanm faydasma olur zararı görülmezdi. Hiç olmazsa işine gelen yaraşıklı. hafif şartlarla anlaşıp uzlaşmalarına yarardı. Ali Paşanın adamları İç Ka- Je kapısına doğru yürüyen Elçi- lere seslendiler: — Hey... arkadaşlar, bu ya” na... bü tarafa... kapılar açı- lamaz! Diye Haykırdılar. El edip çevre mendil salladılar. Hurşit Paşanm adamları evela onların ne demek istediklerini anlıya- mamışlardı, sonra işin farkına vardılar. Geriye döndüler, Dik duvarın bir devlet vücüda getirmiş bir teşkilâtçi, intediklerini zorla mağrur düşmanlarına kabul ettirmiş bir slyast, cedur, son dere- €e cesur bir imlahatçı, her noktada güve- lie toplayıcı bir İla... Onam <a evsafı bunlardır. Memleket ve dün ya karşısında malüm olan cephesini bu çizgiler, bu vasıflar teşkil eder. Hususi hayatında, en küçük, en naçiz arkadaşına, sofrasından ayağa kalkacak kadar nazik bir ev sahibidir, Resmi sıfatlarını bir köşeye bırakarak hafif deruni sesiyle çek sevdiği memle- ket şarkılarını, halk türkülerini söyler- ken, kaç defn kendi kendime sordum, Mustafa Kemal, ba Mustafa Kemal mi- dir? Şimdi sualinize cevap veriyorum: En gürel eseri hangisidir? Fransız ibtüali Notrdamda tiyatro o şimdi için- İZ int olim bir mibetlir” gi Son günlerde, Fransız Millet meclisin- de Heriyo ile Puankare arasında cereyan «den mücadeleden sonra (Komp) un vâk- tiyle Papnlardan aldığımı Puankare kap men geri vi Masolini Vatikanla müzakere ve itildi atel İspanyada iki defa Cümburiyet tecrü. besinden sonra Kırallık tekrar iltidara laştı, ve başıma Kaçarların, Safevilerin, Garpevilerin tacı gibi bir taç geçirdi. Milâttan beş asır sonra Müni ve mu- TEPEDELENU ALİ PAŞA « VASILİKİ' gözlerinide baplarız... Tepedelenlinin önünde boyun eğmek isteyenler yalnız gözle- rinin bağlanmasına değil vurulmasına “bile razı olmayı bilmelidirler AYHAN kiler de kalın bir ürgan sarkıdı- yorlatdı, Hurşit Paşanm Elçi- lerini birer birer yükarıya çekip aldılar, Üç Elçi üç Yanyalı Silâhsor- la karşı karşıya gelmişlerdi, Ali Paşanm silâhşorları pek perva- sız yaman şeylerdi. Açık gözlü- İlükleri gök Mavisi gözlerinin eliflerinden okunuyordu. Bunlar Tepedelenlinin en ün- Tü Bölükbaşılarından idiler: Birinin adı: “Sanas Va: çün di, “Sul” dağlılarından Marko Boçarinin öz kardeşiydi, Cesur keferenin biriydi, gözünü dal- danbudaktan sakmıcılardan de- gildi, adma: Kosta Roçârı der- Ali Paşanm yanına rehin gibi. gelmişti, sonra gözüne girip has kumandanları arasına katılmış-; tı. Hurşit Paşanın adamları: Es- İki kethüdası Mehmet Paşanmi maiyetinde gelmişlerdi. Biri se- raskerin kaftancı başısı öteki İde silahtarı Ahmet ağa idi. ; Kale bedeninden indiler. Taş merdiven başımda durmuşlardı: Ali Paşanım adamları gelen el- çilerin gözlerini bağlamak isti- yorlardı. İlkin Köse Mehmet Paşa iti- razetmek istemişti: — Nasıl o- İur yoldaşım, bizler miyancı elçileriz! Diye ileri geri söylen- mek istemişti, — Daha iyi ya işte, biz elçi- lerin gözlerini de bağlarız! Cevabı verdiler, © ötekiler boş yere itiraz etmenin fayda- sızlığını anlamışlardı, yerlerin- de tek durdular, rahat rahat gözlerini bağlattılar. Her birinin koltuğuna bir si- lâhşor girmişti. Adım yurdami- İe sendeliyerekten yürüyorlar. dı. Sonra bir merdiven çıkar gibi olmuşlardı, nihayet: bir düzlü- ğe bastıklarını hissettiler, bura- da bir takım adamların kaba ka- ba konuştukları o duyülüyordu. Yürüyüp ilerledikçe sesler daha yaklaşıyordu. altına £ işte yukarda n bitimedi 3 kovmuş muzaffer bir kumandan, yeni kalı Idırmak İstediği ruhları, asırların yaş- tığı üstünde eski uykusuna davet eder. lar, memleketi Çari atından Fransız Müstemlekât Nazırı, bundan bep sene evel Mecliste bir suale cevap, verirken: "Tunusta ulemadan çok mer mun olduğunu söyledi. İbtilâi hareketle- rini yapanlar, Türk aslından gelen bazı rdur.” dedi. Esarete Feler ulemadan çok meminundutlar, Biz- de de birbirini takip eden bütün idarele rin ulemadan ve eşraftan çok memnun el. dukları gibi. İktidar kapısının halkası bir tahiisiye simididir. Baray döküntüleri, & medrese düşkünleri, her devrin artığı olan gün adamları ona sımsıkı sarrlerlar, çok muti oldukları için çok itant isteyenler onlar- dan memnun kalırlar, Bunlar inkrlâbier asıl evlâtlarını iktidar mevkiinden aldıkları kuvvetle, yavaş yavaş tehlikeli gösterme ye ve uzaklaştırmaya başlarlar. bank; Türkiyenin Tanzimattan, ilk Meşruti- yete, ilk Meşratiyetten 324 ihtilâline ve lerindeki müftü teşki- çinde terbiye edilmiş yeni bir nesil; Ga. zinin en güzel eseri olacaktır. Hilkatin en güzel eseri olan Reisimi- sin en güzel eseri, evet, bu olacaktır. Korku ile değil aşkla, imanla, ona ve eserine sadık kalacak yepyeni bir zümre. | Ne fikirlerde fuhşa delâlet © eden bir| hileriyet, ne kalplerde ihtiyara yer bırak. | mayan bir korku, ve inzibat, Onun en güzel eseri, yaratmaya davet- Ji olduğu en mübarek eser; yarın kalbi müsterih olarak, kurtardığı vatanı vel yaptığı muhteşem İnkalâbi ellerine ema ir. | net edebileceği bir gençliktir. yani; sonra, « MAMDULLAH SUPHİ Ve aç insanlara Ümit veren zuhuru Adettir. Şimalde kızıl Rusyada bu neviden bir ihtilâl üzerine Moskova Şehremametimin. lavarları üstüne: «Din milletlerin, afyo. wdur.» diye bir cümle yazdılar. Bu günkü Rusya, papası tekrar eli si ikizi Silimi İli, Myeş, 7 —— m ae HARİCI * MÜTEFERRİK HABERLER PAZAR Wransnda Harp borçları İtilâfnamenin tasdiki uzadı Paris, 14 CA. A.) — Nazırlar meclisi, itimat meselesini ileti #ürmemeğe ve parlamentoyu borç- lar hakkındaki kanun J4yıhasının emirmame İle ve yahut araya mürâcaat suretile tasdik edilmesi şıklarından birini ihtiyarda serbest bırakmağa karar vermiştir. Meb'u- san meclisi maliye encümeni, başvekilin mazbata mubharririnin tayininden evel İstima lâzım geldiğinden kendisini hükümetin projesine * “usuli ve kati olarak müttali olmuş telâkki etmeğe karar vermiştir. Hariciye encümeni “M, Stren in tasdika müteallik raporunu İstima etmiş ve müzakerata girişmiştir. Harbiye nazırının izahatı Paris, (4 (A.A) — Harbiye nazırı, Alt- Yakup mevziinin kıs wen tahlis edilmiş Ve kıyamcılar tarafından vuku bulan taarruzun maballi bıraktırılmış o olduğunu beyan etmiştir. Harekât esnasın- da fransız taraftarları Tunfiri za. ptetmişlerdir. Afrikadaki müsademe Paris, 14“(A.A) — Meb'usan meclisi, vasati Afrikadaki Fransiz müstemlikesine Aik İstizahlaın müzakeresine başlamıştır. Sosya- Melerden M. Nouvelle, Imtiyazat usulünü ve yerli âmele istihda- mını şiddetle tenkit etmiştir. Mu- maileyh, . şiümendüler. . işlerinde 5000 yerli “amelenini “kurban git: miş olduğunu iddia eylemiştir. Tayyare Amerikadan geldi Paris, 15 (AA) “ Oisenu Jeavne,, tayyaresi bahri muhiti © si- rada hüküm süren soğuk, özgür ve sisten dolayi pek fena ve müşkil şersit içinde geçmiştir. Tayyareciler santlerce fırtınaya karşı oğraşmışlardır. Assolant Santander valisinden yedek bir tayyare İstemiştir. Bunun Burgos veya Madritten gönderilmesine intizar olunmaktadır. Galabalık bir halk bürün gece Burjede sabırsızlıkla ve başyere beklemiş ancak tayyarenin Comllaste yere indiğini Öğrenmesi zerine dağılmıştır. Parlse niçin gidemedi.? Paris, 15 (A.A) — Tayyareci Assolanı, Marin gazetesinin bir mu habirine, yapınış olduğu selerin şid- deli fırtına dolayisiyle son: derecede müşkül şerait altında yapılmış oldu- gunu: söylemiştir. Mumeileyh, Bist- ritz de kiraya inmek ve oruda ben. zin aldıktan sonra Parise girmek ümidirde bulunuyordu, fakat betizini tükenmiş. olduğundan bunu yapa- mamıştır. Bugün hareket etmek ar: zasundadır. Afrikada hulâl siyaseti Parls, 14 (A.A) — Fas vakayli hakkındaki istizeh takrirlerinin mü- dairesinde Viyana mektabu Viyana, 8 (Milliyet). — Burada göçen kış bir cinayet olmuştur. Mah- keme'ahiren karari verdi. Vakayı anlatalım: Avusturya ordusu eski suvari yüz başılarından Felix Gârtner 3 ikirici- teşrin 1928 de bir konserin istirahat müddeti esnasında Viyana'da bulu- nan Mısır'ı Muhip Paşanın kz Çici'yi dört el tabanca sıkmak sure- tile öldürmüştü. İşte bu son günlerde Viyana'da bü dava görülmüş ve neticede Cici" nin katili 12 sene küreğe mahküm e- dilmiştir .Bu meraklı davanın safa- hatı, okurlarımıza takdim etmeğe çalışacağız: Davayı dinlemek için 1200 den fazla müracsat olmuştur, İlk celse- de süfera heyetine ve Avusturya'nın eski aristokrasisine mensup bir çok kimseler hazır bulunmuştur. Mâznun Gartner ufak bir reveran- stan gonra yerine geçmiş ve mücrim olup olmadığını hissetmesi sualine: — Hayır. Gerçi ateş ettim. Fakat öldürmek istemiyordum. Hem o es mada kendimde değildim. Cevabını vermiştir. Bunu mütes- kip çocukluğundan ve evlilik haya» tından bahsetmiştir. İlk karısını bir baloda tanımıştır. Kadının serveti yalnız 37,900.-#lorin (bizim para ile tak. 40,000- hira €- der) dan ibaretmiş. Bununla bir çif #ik almış ve bunu öyle güzel işlet- miş ki, kazandığı ile üç çiflik daha alabilmiş. Fakst Avusturya parası- nın kıymetini müttasıl kaybetmesi, Gartner'e de bütün servetini kaybet- tirmiş, Ciciyi nasıl tanımış?. . . 21 ikincikânun 1928 de, Gartner Cici'yi tanımış. Cici, bir arkadası ile birlikte sokakta gidiyormuş. Gart- ner sokularak kahis açmış. Bu ça- buk tanışmayı eylenceli bir konuşma ve beraber yolda yürüme takip et- miş Gartner, 'Çiçi'nin kim olduğunu meydana çıkaracağını iddin — etmiş Cici bu işi yapırıyacağını, eğer yas pacak olursa, © x4insn, ne dilerse'ona 1929 nail olacağını söylemiş. Fakat Gart- ner Cici'nin Bİr kapıcı ile konuştu. ğunu evelce görmüş olduyu için Ci- ci'nin kimin nesi olduğunu kolayl- kla tesbit etmiş. Balisin mekâfatı ol- mak üzre de Cici'den, gösterilen ha- fif mümanaata rağınen bır buse al. miş, Katilin ifadesince günden güne a- radaki dostlük ilerlemiş ve İki genç birbirlerini © sevmeğe (başlamışlar. Cici Gartnör'den bir silhat taporu istemiş. Gartiter istenilen raporu ms- rüf doktorlardan birinden kolayiık- ia almış. Bir gün Mac Carvey isminde zen- gin bir İngiliz dulu Gettner'e Wi bulmuş. Gartner'de çocukları sefalet gekerken kendisinin safa sürmesini ahlaksızca bir hareket bulduğundan, İngiliz dulu ile evlenmeği tasarla zakeresi — tarihini; tespit için cere- yan eden münakaşa esnasında M Painleve bazı hatiplere verdiği ce- vaplarda hükümetin bir istilâ siyase- d takip etmediğini, yalnız yol ve şümedüfer yapmak suretiyle bir bu- Hal siyaseti istihdef eylediğini deyi etmiştir. Dolandırıcı Mavrometi Paris, 14 (A.A) — Aynen ita 0- lunan levazım ve şeker işlerinde do. landırıcılıkla maznun Yunanlı banker Mavromati muvakkaten serbest bırs- kılmıştır. Yerlilerin taarruza Paris. (4 (A.A) — Rabuttan bil- diriliyor: Sabahleyin asiler Ait Yakup mevzlini" zorlayıp almak İstemişlerse de tayyareler 60 kadar bomba atmış ve müdafaayı takyiye etmiştir. Asiler 35 makıni 6 esir vermişlerdir. Paris, 13 (A.A) — Harbiye ne- Zaretinin tebliğine nazaren, Elbore muharebesinde 8? maktul 38 yara verilmiştir. Muhasara altındaki mevkii kurtarmâk İçin müstacelen takviye kıtsatı sevkedilmiştir.. Aft Yakup ile Elbure arasındaki vadideki ast kabi- lelerin adedi mühimdir. Sevkedilen Üç tayyare filosu mitralyöz ateşi ile asileri Targulet. istikametine" sürmüş- tür. Cephede stikün vardır. Lehistande bir çete Varşova, 15 (A.A) — Kaçak as» kerlerin ecnebi memleketlere firarını kolaylaştırmak için sahte paspor tanzim eden bir çetenin efradı tevkif edilmiştir. Cürümde ortsk olmakla maznun bir çok memur tevkif olun- AŞMAK maş ve bu suretle İngilizeden alıcağı 20,000 şilingie eski karısı boşaya- bileceğini düştinmüştür. Gartner Mrs. Maç Carvey'le 23 Mart 1928 de evlenmiş. Cici sormuş: — Bu İngiliz karısı ile evlenmeğe sahiden memnun musun? Seni ne kadar sevdiğimi düşünmüyor mu- sun? “Ve, izdiyaçtan bir az evel de şöyle demiş: — Orda bayılacağımı — bilsem de yine kiliseye gelip evlenmenizde bu Hunacağım, Düğün gayet mahdut dostlar ara- sinda yapılmış, Ertesi gün Rivicra' ya hareket kararlaştırılmışmış. Dü- gün zıyafetini müteakip, karısı nez- Jeli olduğunu ve bu akşamlık da yal nız evinde geçirmesini söylemiş. Bu nun üzerine Gartner'in bekâr evine Cici de gelmiş ve seven o bir kadın gibi kendisine eşyasını yerleştirmek- te yardım etmiğ. Gartner, Riviera seyahati hakkın- da da tafsilât vermiştir. Trende karımı birinci, kendisi ise ikinci mevkide seyahat etmiş ve, ka- rıst buna bütün yolculuk esnasında bir uşak müamelesi yapmıştır. Bü- tün yolculara rezil olmuş. Hudutta, müşkülâta tesadüf © ettiklerinden, bunları halletmek için karısı onu orda bırakmış ve.yoluna yalnız de- vam etmiş, Cannes'da ise, karısı İ- kinci katta köndisi de parterre de kötü bir odada oturmuş. ” Riviera'dan avdetten sonra Gart- 'ner Cici ile hep buluşmuş. Hayatı» ın en bahtıyar günleri bunla a e e imiş, e we Haberler bii nin kt Ankara -Istanbul yolcu treni marşand trenile müsademe etti Makinist ve ateşciler ağır surette, yolcu” |; lardan bazılarıda hafifçe yaralandılar yüzlerioden hafif surette yaralanmıştı” Yapılan tahkikat, kazanın yolcu gesi makinistinin yolun kapalı dair verilen işarete dikkat etmiyerek #? tasyona gitmiş olmasınban ileri geldiğini Ankara 15 (A.A) — Dün akşam şehri- mizden hareket eden, Istanbul yolcu treni, Bicar istasyonunda beklemekte olan mar- şandizle müsademe etmiştir. cesi olarak her iki trenin makineleri ve marşandiz treninin üç vagonu hasara uğ mıştır. Yolcu trenl ve marşandiz makinist- lerile ateşçileri ağır surette ve yolcu treninin makineye yakın İlk vagonunun camlarının neticesi olarak bazı yolcular kırılması Devletlealâkaları kesilen memurlarla eytaM ve eramilin tekaüt aidatlarının iadesin€ dair kanunu neşrediyoruz Ankara, 25 (Milliyet) — Dev- lede alâkaları katedilen bilumum askert ve mülki memurlarla ze- bitan ve eytam ve eramilin te- kaüt aldatlarının iadesine dair kanun resmi gazetede neşrolun- du. Neşri taribinden muteber olan bu kanun aynen şöyledir. Madde 1— 23 nisan 1336 tarihinden itibaren | salâhiyattar olan mahkemeler ve ya hey'etler kararlarile | müebbeden memuri- yetten mahrumiyet ve hukuku medeniyeden: iskat ve tart ve nisbeti askeriye kat. cezalarına uğrayan ve ya ağır cezaya mah küm olan, idam edilen veya hü- Denizi Sular içinde Seller, bir çobanı koyunlarile sü- rüklemiştir Denizli, 15 (A.A) — Dün gece yağan sürekli yağmurlar neti- Cesinde husule gelen seller 13 yaşımda bir çobanı koyunları ile birlikte sürüklemiştir. Çoban ölmüştür. Şehir baştan başa Iki saat kadar sular altında kak mıştır, .. Dahiliye vekili Kayseride Kayseri, 15 (A.A) — Şehri- mizde bulunmakta olan Dahiliye vekili Şükrü Kaya bey, bugün öğleden evel hükümet, kolordu ve belediye dairelerile, orta ve ilk mektepler ve Hseyi ziyaret Vekil bey seyi ziyaretinde derslerde hazır bulunmuş vE adliye dalresinde bir mahkemeyi dinlemiştir. Atina sefiri şerefine ziyafet! Ankara, 15 (AA) — Atina selaretine tayin edilen sabık ha- dye müsteşarı Enis bey şere fine bu akşım Ankara palasta Hariciye vekili Tevfik Rüştü bey tarafından bir ziyafet verilmiştir. amaaa ama ann am Cici, davetli olup gelemediği akşam lar kız kardeşi Nini'yi gönderirmiş. 'Nini ile bazan gecenin ikisine kadar kahvede oturup dertleşirlermiş.Ken- disine belki de Nini de tutkunmuş. Bir gün: — Ah, sen, benim de kalbimi çel- din. demiş. Gartner de insan yalnız bir kadını sevebileceği için, saldır- mamış. Cici ile olan münasebet Nini'nin bir sözü üzerine bozulmağa yüz tut- muştur. Nini demiş ki: — Cici seninle yalnız barlara y”- mek ve zengin adamlarla tanışmak için gidiyor. Onca, bu iş için kâfi derece iyisin. Gartner bu söz ürerii Nini'ye bir tokat atmış ve Nini kaşmış. Cici İse, gerçi buna benzer bir söz sarfet tiğini fakat bunu sırf anasmı Yatış- tırmak için söylediğini temin etmiş- tir. İşte cinayet bundan sonra olmuş! pa Bunun neti. göstermiştir. yolcu treni de gelmiştir. .“* — —--osa——— kümet veya büyük millet mec lisi kararile tabliyetten iskat ile milli hudut baricine çıkarılan bilamum askeri ve mülki devlet memurlarile ordu ve jandarma mensuplarının ve mütekaitlerinin maaşlardan kesilmiş olan tekaüt aidatı yekünü yüzde altı ilâvesi- le aşağıdaki fıkralarda yazılı ol- duğu veçhile iki taksitte verile rek hazine ile ilişikleri kesilir. A — Mik hudut haricine çıkarılmış Olanların işbu kanu- mun neşri tarihinde o memleketi- ve tabiiyetimizde bulu- Nan maaşa müsthak ailelerine B — Diğerlerinden bu ka mizde Türkiyenin iküisadi proğram AH iktisat meclisi içtimai” nikayet verdi, iktisadi proğramdır Ankara, 15 (Milliye) — Ân iktisat meclisi heyeti umumiyesi tetkik edilen tediye muvazenesi runu kabul ederek içtima» ihayet vermiştir. Yeni ruz- e Türkiyenin Iktisadi yi ramıdır. Bu proğram için hey'eti umum!iyece Aza Bekir, Vehbi, Raif, Salâhettin Muhtar, Mecit Vehbi, Niyazi Asım, Nurullah Esat beylerden mürekkep bir komisyon intihap edilmiştir, Bu komisyon buğün Hlimesui köyünde. oektirik bazihazretleri köyeyilerek tesisalı gözden Ankara 15, ( Milliyet ) — Ahimesuda kadar gelen buğün, hükümet dairesini nurlandırdı. Bu münasebetle elektirik şirketi köyde bir ziyafet vermiştir. Akşam yedide Gazi hazretleri ve asri tesisatı görerek memnun Istanbula giden teren nahiye önünden geçerken selâmlanmıştır. nkara - istanbul ilmi Ankara 15, (Milliyet) — Fstanbul ile telefon muhabersf devam etmektedir. Muhaberat rübeler muvaffakiyetle kadar başlaması muhtemeldir. Devletbanhası! el Dr.Müllertetkikatına burada da devam edecektir Devlet bankası hakkında An- karada tetkikatını Ikmal eden M.Müller şehrimize gelmiştir. M.Müiler dün kendisile görüşen gazetecilere memleketimizde bir devlet bankası teşkili için lü“ zım gelen şeyler mevcut oldu- gunu söyledikten sonra demiş- tir kk — Raporumu henüz hazırla- madığımdan fazla malâmat ve- remiyeceğim . İstanbulda da bir hafta kadar kalarak tetki- katta bulunacak, buradan da İzmire (gideceğim İzmirde ne kadar kalacağım malâm de. BARDAN. Kaza dolayisiyle Anadolu ekspresi şehrimize beş saat teehhürle saat 140019 İfa ip iz ) bulund a pugüs |" 8 saat teehhürle 15,30 in nunun neşri tarihinde hayıt ha, olanların kendilerine veb C — İdam ener etmiş olanların maaşa mi e ailelerine, bunlardan evvel&€ ör fat dolayısıyle maaş tahsis Se miş olanlar da işbu hükme S5 İĞ dirler, gm Madde 2 — Bu kan ie cibince müstahaklarına ül edilecek mebaliğ. maliye ee sinin reddiyat faslından olunur. Madde 3 — Mülki ve teksüt kanunlarının ve ge N ceza kanunu © İşbu: kanunf e balit olan atıkâmı mülgadi” Öğ Yeni ruz saat onda içtima ederek proğramını tanzim e Bu içtimam üç gün devi” mesi muhtemeldir. Proğrümin Ihzarı için * Dia m göre progtamı İhzar künunneveldeki içtimai? se arzedecektir, Kabul edilen tediye “yay nesi raporu ni taba verlimiştir. “ e vel Köyü otomobille olmuşlardır. iç güne kadar Dahiliye vekili Kayseri, 14 Ke Ee vekili Şükrü Kaya PET Hf erkânı snat 22 buçuk vasalât etmişlerdir. Bengilede. feyi takım köylülerin etraf ile silmiştir. yakl MR male ER etmiş Şekeri! d iyi Roma, 14 (RAY ind ts, ME Neslinin Mag eder için yaş haddini 55 lifini kabul ermiştir. gideceğim. Doktor * nabere vi bol takımı Kahire şı yedi Me mağlup İtalyada görüştükten | BOZ gs