28 Kasım 1929 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

28 Kasım 1929 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

(DOÇ) ailesinin iki faal ve mu 'af- fakiyetli uzvu Bir DOÇ kamyontle bir taksit müddetiade 1200 Hra hasılat yapan Kilisli Goför Mustafa efsadi Ün İki taksiti altı taksit zamamında ödeyen Maraşlı Saatçı Mehmet elendi Gazi ayintap (DOÇ) acentası Güzel bey za- de Hasan bey DOÇ umumi Türkiye acen- tası Türkiye Otomobil, Lastik ve Traktör komandit şirketi Kemal Halil Mehmet Rifat ve şürekâsına yazdığı mektupta diyor ki: ( Yeni hat güzergâ- hında çalışan müşteri- lerimizi görmek mak- sadile Elazize kadar bir seyahat yaptık , Muhtelif cinslerde mar kalar arasında (DOÇ) kamyonlarının uzun müddet arızasız çalış- maları ve sahiplerine her kamyondan fazla ra kazandırmaları ütün nakliyecilerin nazarı dikkatını celb- etmiştir. Bu canlı tec- rübenin - neticesinden istifade fikri umumitdir Diğer kamyon sahip- leri arasında taksitle- rini - ödeyemeyenlere tesadüf edildiği halde hamdolsun böyle bir vakaya hiç maruz kal- madığımızı kemali ifti- harla arzederiz. Size DOÇ ailesinin iki çalışkan ve muvaf- fakiyetli uzvunun re- simlerini — gönderiyo- rum, Bunlardan biri Kilisli şöför Mustafa efendi diğeri Meraşlı şölför saatçı Mehmet efendidir. Bu iki çalış- kan arkadaştan Mus- tafa efendi iki yüz liralık bir taksit müd- detinde biniki yüz lira tediye etmeğe muvaf- fak olmuş ve Meraşlı Mehmet efendi de al- dığı iki DOÇ kamyo- nunun on iki taksitini altı ayda kapatmıştır, Bu muvaffakiyetin sırrı kismen ( DOÇ ) kamyonunun arızasız ve fasılasız çalışması ve memleketimizdeki yol şeraitinin icap ettirdiği fazla kuvvet ve sağlamlığa sahip olmasıdır. Fakat bu muvaffakiyetli netice- lerin istihsalinde iki müşterimizin — azmü gayreti de inzımam etmiştir. Gerek Mus- tafa efendi ve geaek Mehmet efendi kamyon larının ne kadar sada- Türkiye için umumi vekili: katla ve gayretle iş gördüğünü — görünce bunlara karşı hakikt bir merbutiyet ve mu- habbet bağlamışlar ve şu kararı vermişlerdir: (Bu kamyonların tak sitleri ödenerek tama- mile bizim malımız olmadıkça — ağzımıza bir katra işret girme- yecektir. ) Bu karar büyük bir azmü sebatla tatbik edilmiştir. Bü- tün buamillerin bir araya gelmesi, yukarı- da bahsettiğimiz neti- celeri husule getirmiş- lerdir.) Bu mektubu yazan Güzel bey zade Hasan bey de Türkiyedeki DOÇ ailesinin faal bir uzvu ve pek müterak- ki usullerle iş gören dürüst dirTürk tücari, Yeni ticaret mektebi âlisi mezunlarından Ab dullah beyi(DOÇfabri- kasına göndererek orada amelt bir olarak yetm temin etmiş ve böyle- ce otomobil ve tefer-' rüatı ticaretini ilmü ihtısas temeli üzerine kurmuştur. Kemal Halil; Mehmet Rifat ve Sürekâsı İdarehane ve satış yeri: lu istiklâl caddesi No 168 Beyoğ Tîî'eîğ n Beyoğlu 742-743 Telgraf: Tatko Taşra | | Garaj vetamir yeri: Ayaspaşa Jandarma karakolu başında Telefon Beyoğln 1755 acentelikleri : Nasuhi Esat bey ı Esat efendi zade Seyyit Bilâl bey İsmail zade Vahıt ve Şürekâsı İntibah şirketi Badılı zade Tahir bey Hacı Dede Zade Hulüsi bey Ankara Zabıtçı zade ve şeriki İzmir : Mahmut Celâlettin bey Kayseri : Muhaddis zade Alim » Adana : Muharrem Hilmi — » Gazi Aymtap: Güzel Bey zade Hasan bey Trabzon : Hacı Abbas ve mahtumları Diyarbekir Pirinççi zade Sıtkı Nedim ve Edip beyler Samsun Gireson Isparta Malatya Konya