3 Mart 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

3 Mart 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Radium Tıraş bıçağını satanlara ve muhterem halkımızın nazarı dikkatine : 21 Kânunevel 1929 tarihinde Istanbul Asliye Birinci Tiearet mahkemesinin Radium bıçaklari hakkında verdiği kararın suretidir: Müddei: Galata'da Okçu Musa caddesinde 104 numerolu mağazada mukim «Radium lambası ticarethanesi Astine ve şeriki Ermine Emirze) şirketi Müddeialeyh: Berlinde Tempelhofta Rot Buhner Aksiyen gezelşaft fab- rikası mümessili olup Galata'da Kürkçü hanında 4 numeroda mukim Piyer Pirimyan efendi, Esas kararın sureti; “Lozan muahedesile hükümetimiz beynelmilel mülkiyeti sanaiyeye dahil olmuştur: Müddeilerin Türkiyede RADİUM isim ve alâmetini müddei aleyhlerden daha evvel tescil ettirmiş oldukları müb- rez ilmühaberden anlaşılmış, beynelmilel büroya tescilin hakkı ruchan bahşedebilmesi ise 2 Haziran 1911 de tadil edilen muvafıknamenin dördüncü bendi mucibince menşe memlekette kayıt ve tevdi tarihinden itibaren dört ay zar- finda beynelmilel büroya kayt edilebilmesi ile meşrut bulunmuştur. Matyo kumpaniıye ait olan işbu Radium isim ve unvanının beynelmilel büroya bu müddet zarfında kayt edilmediği anlaşılmış olduğundan mücerret senini vefireden beri kendi memleketinde ve diğer ecnebi memleketlerde'bu ismi şirket kendi namına kayıt ve tescil ettirmiş olması Türkiyede kendine hakkı ruchan bahşetmiştir. Binaenaleyh ticareti berriye kanununun 561ncı maddesi muücibince Türkiyede işbu “Radium,, unvanını istimalden men'ine “Rotbart,, ismini ihtiva eden zarflar üzerindeki eşkâl her nekadar beynelmilel büroya Rotbart ismini kayıt edilmiş ise de işbu alâmeti farikanın elvanını mümeyyiz bir vasıf olarak tescil ettirmemiş ve bu husus için hak sahibi olma- sı beynelmilel tescil hakkındaki muvafıknamenin tatbikine dair 2 Haziran 1911 tarihinde Vaşington'da tadil edilmiş nizamnamenin E fıkrasında musarrah olduğu üzere bu cihetin de tescili lâzım gelmiş ve müddeiler ise işbu Rotbart namında istimal olunan şekillere bunun elvanını Radium isminde tescil ettirmiş olduklarından müddeialeyhlerin Rot- bart'taki elvanı da istimalden men'ine tazminat talebinin reddine ve yüz lira ücreti vekâletle zirde müfredatı murak- kam 1216 kuruş masarifi mahkemenin müddeialeyhe aidiyetine |kabili temyiz olmak üzere 21 kânunuevel 1929 tari- hinde vecahen ve müttefikan karar verilerek tefhim kılındı.,, Şöyle ki, bu tarihten ıtıbaren Türkiyede yalnız bir cins ve alâmet Radium bıçağı vardır. Ve bu dahakiki Radium |bıçaklarıdır. İşbu bıçaklar yerli işçilerimizle Galatada Okçu Musa caddesinde kâin Radium lambası ticaret- hanesinde imal olunmaktadır. ör a # YUYA, Ecnebiden gelen Madelin Germany markalı Radlum bıçaklarının Türkiyede satılması mezkür karar mucibince men'olunmuştur. Her kiminysdinde bulur ise derhal makamı aldi vasıfasile müsadere ettirilerek haklarında takibatı kanuniyeye başlanacaktır. V T AND A « Kendi menfaatiniz için her yerde yalnız hakiki Radium tıraş bıçaklarını arayınız. A « Zıra halıs isveç çelığınden mamul olup rakabet kabul etmez derecede metin ve 10 adedi yalnız 60 kuruştur. Fabrikamızı ziyaret etmek arzu edenler her salı günü saat 15 den 18 e kadar teşrif edebilirler: işte buna binaen 26 şubat 930 tarihinde ikinci ceza mahkemesi hey'eti hakimiyesi kararile Galata, Eminönü, Sul- tanahmet, Şehzadebaşı ve Fatih'te bazı dükkânlardan müsadere edilmiştir. Galata Okçu Musa caddesinde ikinci ekmekçi fırını ittisalinde 104 numero Telefon: Beyoğlu 2878, Mektup adresi: Radium Galata, posta kutusu: 313, Telegraf adresi: Radium lstanbul ÇZ | cr_mum '