20 Temmuz 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

20 Temmuz 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Adliye Vekili Mahmut Esat Bey tarafından Hukuk mektebinden bu soene mezun olan ıuçl.rlc müderrisler şerefine verilen ziyafet. Cümhuriyet hükametinin memleketin san'at hayatına yaptığı büyük himmetlerden yarın koca bir san'at şehri olmâğa namzct “Kırık kale,, den iki intiba Samatyada İstikbal kadınları dikiş ve biçki mektebinden bu sene mezun olan Hanımlar Ortada Müdür Aliye Hanım Tüksek Orman Meklebi Reklorluğundan; Istanbul'un en güzel mahallindedir. Bağazıçın- de Büyükderede Bahçe köyündedir. Istanbul halkının tenezzüh ve eğlence mahalli ve her biri birer mimari abidesi olan meşhur bentler yakı- nında ve Belgrat ormanları civarındadır. Tahsil müddeti üç senedir. Leyli ve mec- canidir. Talebenin her türlü ihtiyacı temin edilir. Mektebi ikmaledenler «Orman mü- hendisi» diplomasını alırlar. Orman mühendisi olmak için Yüksek Orman mektebine girebilmek için taliplerin 1 T evvel 1930 tarihine kadar Is'anbul Büyüdere Bahçe köyünde / tep rektorluğuna yahut vilâyet orman müdürlüklerine müracâat ederek evrakını ibraz ile muamelelerini ikmal ettirmeleri lâzımdır. üksek Orman mektebinin kayıt ve kabul şartlar UF AA dD ah 18 d ükarı lanı $ — Tamdevreli lise mezunu olmak, yahyt o dercce tahsilde Bulunduğu Maarif Vekâle tince tasdikli ve muadili şahadernameye ve 4 — İyi ahlaklı okduğu ve hiç bir güna eczayi müstelzim efal ve harekâtta — bulunmadı ğit beyan eden ve mahalli zabıtasınca tasdi S — Her türlü hastahl an salim, ve bilhasö , basariye ve lisaniyesi tam ve iger noksan'ardan berl ve gezip yürümeğe, süvariliğe mütehammil olduğunu müşir tabip raportn, malik olmaleri lâzımdır. 6 — Talipler Yüksek Orman mektebi rektorluğuna yazdıkları bir isldaya en son mektep şahadetnamesini, arhhat raporunu, aşı şahadetnamesini, hüsaühal mazbatasını, hüviyet eüzdanımı raptederek bizzat mektebe veya vilâyet orman müdürlüklerine müracaat ederler. ? — Mektehe kaâydolunduktan sonza mektebe dahil olmak için olbaptaki şartlarına tevfikan Notetlikten tasdikli kefalet senedi vermek lâzımdır. 8 — Taşradan gölecek' talebenin yol masarifi kayıt ve kabul olunduktan sonra mektepçe tesviye edilecek ve dersleçe başlanıncaya kadar yemek ve yatmaları mektepçe temin edilecektir. GÜNU' Türkocağında Muarif eminleri şe- | İrefine verilen ziyafetten bir intiba | N SiNEN .mnlhyeft Ankara Hukuk Mektebinden bu sene mezun olanlar, muallimlerile birlikte Otomobilciler! Şoförler! Dikkat!!! Valantin namındaki sellolozla ma- mul - mükemmel boyanın şimdi İstanbulda bir depo- su vardır. Otomobilinizi boyatmak isterseniz mutlaka: Vâalântin mamulâtını Cemahiri Mütte- Pakard, Marmon, Lenkola, Krays- ler, Buik, Ford ilâh... Fran- sada Sitroen, Reno, Ber- Ne, Vunzer, Hispano arayınız. hidei- Amerikada için bunu istimal ederler. En mükemmel lüks ve aynı zamanda dayanıklı Ve ucuz - boyadır. Bu mamulâtı kullanabi- lecek bir garajınız yoksa Galatada büyük Tünel Ha- nında Şark Sanayi ve Ti- garet şirketine (Telefon Beyoğlu — 3461) müracaat ediniz. Orada: Valantin mamulâtını istimal eden boyacılar gösterilecektir. Cıler Fahri Beyin eserleri Kuruş "Tavukçuluk 200 Keçl beslemek 50 Sâlan ve av köpekleri 50 Tavukları çok yumutlatmak 10 için ne yedirmeli Çiftçi Kü tanbul Ankal üphanesi caddesi No 4' İhtira ilânı “Demir duvar serenleri, bakkında istihsal olunan 12 Temmuz 1928 tarih ve 761 nümerolu ihtira beratı bu kere meykiü file konmak ahere devrülerağ veya ici Kinden talip olanların Galata'da Çi B Tahtakurusu, pire, sinek, sivri- sinek, güve, örümcek, hamam böceği ve sair haşeratı yumur- talarile beraber katiyen imha eden — y W Daimabirinciliği kazanmaktadır FAYDA daha müessir, daha mükemmel ve yarı yarıya ucuzdur. Kokusu lâtif olup katiyen leke yapmaz. İnsan- lara, hayvanlara ve nebatata zararı yoktur. FAYDA is- mine dikkat ediniz.Devairi devlet, müessesatı milliye ve hususiye, Seyrisefain, Hil. sihhat yurtları, büyük otel ve lokantalar, vapur panyalari FAYDA istimal ederler. Şişesi S0, tenekesi 75, son derece sağlam ve 10 sene teminatlı pompasi 75 kuruş. Hasan Ecza Toptancılara tenzilât. ühmer, mektepler, hastaneler kum- Deposü, Diyarbekir - Vilâyeli Daimi — encümeninden: Vilâyet numune çiftliği dahilinde yapılacak olan 41853 lira 86 kuruş bedeli keşifli vilayet müşterek aygır deposu inşaatından 1$000 liralık mık- darı 920 mali şenesi zarfında talibine ihale olunarak yaptınlmıştır. 930 e- nesi içinde de ciyar vilâyetlerinin bütçelerindeki muavenete nazaran 20,000 mikdarının inşas 90 gün müddetle münakasaya vazedilerek 30-temmuz-930 tarihine müsadif çarşamba günü saat 12 de Bili Rihtm Hanında Robert Ferriye müraçaatları ilân olunar, nununana tevfikan İhalesi İcra kılınacaktır. zarfla ve münakasa ka: keşlfname - ve şartnamesini görmet iştevenlerin vilâvet dalmi enctimenine mürsesat evlemeleri 20 TEMMUZ 939 Elâziz Vilâyeti Beşinci Mektep son sınıf talebesi mul birlikte j Son günlerde havaların fazla sıcak gitmesi yüzünden bünyo ve plâjlara rağbet ırımışuf- dünkü sıcak tesirile denize koşanlardan bir grup göstermektedir. Jerazi hananin 5760 bi inmlu ayrıca hükme bi PAZAR st. 4 üncü İçra | Açık arttırma ile palt cek gayri menkulün ne 3050 hissesi gayri ır duğu mevki ma! 1 — İşbu gayri menka şartnamesi 14-8-: 930 taril riyetimize müracaat eti 2 — Artırmaya iştirak da yazılı kıymetin yüzde | nat gösterilecektir. 3 — Hakları tapu sük mıyan ipotekli alacaklılar kadarların ve irtifak hal nin bu haklarını ve hu masrafa dair olan iddinları muriyetimize bildirmeleri akai halde hakları tapu _: olmıyanlar, satış bedelini! sında hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde iştirak edenler artırma okumuş ve lüzumlu tamamen kabul itibar olunurlar. Üntün: gayri menkulün bedeti se gayri menkul tırma ile satılır ve bedel rum kalınan - yüzde beş fi sızm memuriyetimizce olunur. — Beş numaralır tahakkuk etmek kaydile gırıldıktan sonra gayri artıranın üstünde bırakılı hakkuk etmezse artırma hp alıcı taahhütlerinden teminat ta kalkar. S — Artırmanın birindi| ci olmasına ve gayı eden kanuni hakka ve göre diğer şartlar: Artırma | incidir. Müt Belediye icare vakıf teriye aittir. Yazılan maa ararazi sesi yukarıda gökterilen rihinde İst. 4 üncü icra odasında işbu ilân ve gi ma şartnamesi daircsinde ilân olunur, Dr. Horho Beyoğlu — Mektep sok muzyene sabahtan akşamiğ, İstanbul ikinci lcra merm Bir borçtan dolayı mâhi tılması mukarcer olan ve ayna Temmuzun 33 Çarşanba günü saat birde kurtalaş Tokantasında ile — satılacağından — ualip 030-2740 dösye numari Tine müracast ecmeleri Mas'el Mildür :