3 Eylül 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

3 Eylül 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Maarif ve mektep idarelerinde faaliyet Münhallâta yeni me- murlar tayin edildi Cemal Gec : enlerde Maarif ğer ri pr Bu kei er ii tahsile rağbet, 9x fazladır. N Buhrana meydan vermemek için Simdiden her taraftaki ilk mektepler htiyaca tekabül edecek şubeler üşadı hazırlıklarına — başlanmıştır. narif idaresi re kadar müracaat 0- İrsa olsun kabule karar vermiştir. İ Kayıt ve kabul muamelesine Eylülde başlanacaktır. Aksarayda Petrtevniyal vakfından Yapılan bina yakında lise haline ifrağ Böilecektir. | Manrif idaresi ilk mekteplerde te- satn gimdiki snuf usulü (yerine rup usulüle icrasına dair şayladan Ademi malümat beyan etmektedir. Münhal muallimliklere tayinler Dün münhallâtin tayinlerile meş- Eul komisyon toplanarak bu seneki Mezunlardan 38 muallimin tayinleri- hi yapmıştır. Bunların ekserisi mual- lim hanımlardır. Zaten 1600 kadar olan İstanbul ilk mektep muallimleri- İnin 900 ü kadındır. Son senelerde ilk tahsile tedrisatına bilhassa hanımlar, 15 tm rağbet maaritimiz için! İyi neticeler verdiği teftişat netice- Binde anlaşılmıştır. Millet mektepleri za Millet mektepleri teşrinisani ipti- dasında açılacaktır. Bu sene bilhassa Malimatı umumiye dersanelerinc ©- İemmiyet verilerek halkım okuma ve ama ititndesinin tatmimine çalışıla Saktır. Kadın Birliği C. H. Fır- kasma girdi Kadın Birliğine mensup altmış Hanım, bundan bir müddet evvel ay- İr ayrı Halk Pırkasına müracaat ct- Mişler ve kabullerini istemişlerdi. Cevap dün bu hanımlara tebliğ €- dilmiş ve fırka azası meyanına dahil ldukları bildirilmiştir. Halk fırkasınz dabil olan bu ha- imla arasında birlik idare heyetinin tütün azası bulunmaktadır. Cümlhu- Fiyet Halk Pırkasının belediye inti- babatı Hstesinde bu hanımlardan ba» ları bulunmaktadır. Rüsumat mektebi kında derslere başlanacaktır. Bu sene Mektep daresi hariçten talebe alacak ir. Mektebi dokuz ay sonra ikmal ©- den efendiler tercihen gümrüklerde bir vazifeye almacaktır. Eminönü polis merke- zinde tahkikat Polimte teftişatta bulunan mülkiye müfettişleri bir meselenin daha tah- kikine vaz'ıyet etmişlerdir. Bu tahkikat Eminönü polis mer İrezindeki bazı memurlar o hakkında tereyan etmektedir. Eminönü merkezi komiser mua vinlerinden Fazkı ve Vehbi B. lerle, serkomiser Halit Bey polis Cemal ve Mehmet Efendiler müfettişliğe celp Pdilerek malümatlarma müracaat ol Kınmuştur. Bu tahkikatın bazı ev: ziyaı ile alâkadar olduğu söylen: mektedir. Müfetti ehemmiyet verdiği bu tahkim kirkaş süne kadar ikmal nacak ve mesele tevazzuh “dırek ir, İ Tahkikat neticesinde lüzum görül ğü takdirde bazı memurlar mahke neye verileceklerdir. Limanımıza bir Sırp Ilmanımıza gelen Lai Dün sabah limanımıza Lava- Ste isminde bir harp mektep .emisi gelmiştir. Gemi Sırp bahriye talebesi- hâmil bulunuyor. Rüsumat meslek mektebinde Ya- Vilâyette Yenitayinler -Nahiye müdürleri işe başladılar Noksanların tespit ve ikmalile uğraşıyorlar Vilâyetin yeni mülki teşkilâtında noksan olan memurların tayinlerine dün de devam olunmuştur. Dolapdere, Heybeli, Burgaz nahi- yesinden başka diğer nahiyelerin mü- dürleri işe başlamışlardır. Bunlar da bugünlerde tayin olunacaktır. ki kaymakamdan maada diğerleri de işe başlamışlardır. Ötekiler de bü gün yarın gelerek işe başlıyacaklar- dır. Teşkilâtı tetkik Dahiliye Vekâleti umuru mahi yei vilâyat müdürü Nazif Bey yeni teşkilâtin tatbikatını tetkik etmekte- dir. Nazif Bey dün Vali ve Vali mu- ayinini ziyaretle noksanlar hakkında görüşmüştür. > Nüfus işleri Şehrimizde bulunan nüfus umumi müldiriyeti üçüncü şube müdürü Hil mi Bey de yeni teşkilâtta nüfus şube- İleri işleri ile meşgul olmaktadır. Muhasebe işleri Vilâyet idarei hususiyesi ile Bele diye muhasebesi birleştiği için ikisini alacak bir dairc aranmaktadır. Vilâ- yet dairesinde yör bulunamazsa eski emniyet sandığına yerleştirilecektir. e e Ekonomi Borsada dün liki- dasyon yapıldı Dün borsada tahvilâtın Tikidasyo- nu yapılmıştır. Likidasyonda istikraz dahiliden 4000 tane eksikti. Bu eksik 180 ku. ruş reporla mübayaa edilerek kapa- İtildr. Ünüfiyeden 11,000 tane eksik vardı. Bu eksik de 380 kuruş reporla kapatıldı. |, Rumeli gimendiferleri tatıyilâtın- İdan 60 tane eksikti 2,5 kuruş reporla piyasadan mübayaa edildi. Arslan çimentodan 1140 tane faz- laydı. 6 kuruş reporla satıldı Kambiyo fiatleri Dün borsada İngiliz lirası 1030 kuruşta açılmış ve bir aralık 1030 ku- ruş on paraya kadar yükseldikten sonra 1030 kuruşta kapanmıştır. Liret 9,05, altın 915 kuruştan mu- İ amele görmüştür. Ünüfiye dün 109 kuruşta açmış 107 on parada kapa mıştır. Hâlâ o mesele Yerli mallar pazarında satış yapı: bp, yapılmaması günün meselesi ha- line gelmiştir. Yerli mallar sergisinin kapanması ştığı halde Ticaret odası hâlâ segilerde satış yapılıp yapılamıyaca- ğını tetkik etmektedir. Oda şimdi de bu işin halli için bir komisyon teşki- fine karar vermiştir. 20 milyon kilo tütün satılmış Tütün piyasasındaki hararetli satış lar devam ediyor. Verilen malümata göre bu seneki satış fiatleri geçen se. neye nazaran yüzde on nisbetinde yüksektir. Şimdiye kadar İzmir havalisinde 20 milyondan fazla tütün satışı oldu- İ ğu anlaşılıyor. Daha Marmara havza İstndaki satışlar başlamamıştır. Gelen haberlere göre Samsun ha- İvalsindeki tütün vaziyeti eyi gitmek | tedir. Kambiyo Borsası Şeke AM di Pa —a jay v9 me İbinar 6 Değ mektep gemisi geldi mist abitan ve ıkarak şeh ilmeğe de- et et 'res-İda istifade edilerek yeniden bir/raklarmın tasnif muzmelesile iş hazırlanacaktır. valetle mektep gei gün kalacaktır. Gemi zal efradı dün karaya Çi rin görülmeğe ve gez! rlerini, camileri ziyar e Gemi kumandanı Dün toplanarak adli- İ yeye teslim edildiler Iki hoş dolandırıcılık ve vali muavini Sön zamanlarda Eminönü Balıkpazarı ve Yenicami Keme- ri civarında yankesici vak'aları aliyet merkezlerini teşkil — et- mektedir. Bu cıvar yankesicile- ri bütün dükkân ve mağaza sa- İhiplerince malümdur. İşin tahaf kesicilerle muvacehe edildikle ri zaman tanımadıklarını söyle- ;.| mektedirler, i Sebebideşudur: Çünkü bu serseriler mağaza İ sahiplerini tehdit ederek camla rını kıracaklarını söylemekte- İdirler. Bu vaziyette polis müş kül mevkie düşmektedir. Ahi ren vilâyet şiddetli bir emir ve- İrerek bu civar serserilerinin sü ratla faaliyetine yet veril mesini bildirmi: Dün vali muav birisi ziyaret ederek ü karalanmış zarfı mi Fazlı beyi elindeki — Odacı yazılacağım, demiş- tir. Fakat hiç bir yazıya benze- miyen karalı zarftan Fazlı Bey bir şey anlamadığını söylemiş- tir. Meğer hâdise şu imiş: Bu zavalli adamcağıza yolda birisi raslamış: — Seni odacı yazdırayım; ver 3 lira da harç için istidayı vali- ye götür...” İşte, dolandırılan a- damcağızın elindeki | karalan- mış zarf 3 liraya malolan o mev hum istida imiş. * Çivrilli bir adam elinde Cer- rahpaşa hastanesi- sertabibi | Rüştü Beye yazılmış bir iş tav- siyesi ile hastaneye doğru gider ken yolda rastladığı bir adam: — Oh... neredesin yahu... di- ye boynuna sarılıyor.. Tabii bu meçhul adamı tanımıyan Çivril 1 evvelâ şaşirıyor.. öteki: — Yahu tanıyamadın mt di- ye.. kadım (0) arkadaşlığını ha- tırlatmak istiyor. Zavalli Çivrilli çarnaçar hiç tanımadığı bu arkadaşı ile ko- nuşmağa başlıyor. Ve nereye gittiğini anlatıyor. Öteki: — Yahu diyor... bırak o tavsi- yeyi... Rüştü B. benim aziz ah- babımdır. Ve böylece iki candan İyorlar.. Açık göz arkadaşı der- İhal bunu alıyor, bakıyor ki bi çok ecnebi parası. — Ha, işte diyor. Şimdi bun- tişiyor ve: — Demin buraya paramı dü- şürdüm., Üstünüzü arayacağım diyor.. Çivrelli, dün vali o muavi garip arkâdaşlık esnasında lirasının kayıplara o karıştığını ağlayarak anlatmıştır. Balıkçılık Dün İ. Odasında bir içtima yabıldı Balıkçılığın inkişafı tedbirleri görüşüldü Ticaret Odası Balıkçılar ko- misyonu dün Odada bir içtima yapmıştır. Bu içtimaa balıkçı- lık mütehassısı M, Weberman İve şehrimizin tanınmış balık ve deniz mahsulleri tüccarları işti- rak etmiştir. İçtimada balıkçılığın inkişafı liçin Oda deniz ticaret bürosu itarafından haz rlanan rapor tet- İkik. edilmiştir. Komisyon Türk balıkçılığ: nın inkişalını temin için ne gil tedbirler ittihazı lâzım gel hakkında alâkadarlar arasında yapılan ankete gelen cevapları tasnife bâşlamıştır. Bu cevaplardan ve rapordan tarafı bu diikkân sahipleri yan-| uzatmış! çoğalmaktadır. Bilhassa kala-|. balık noktalar bu adamların fa-| İ | itilerek yalnz bir kaç zatın 3 Bugün mektep idare- lerine tebliğ edilecek Komisyon kitap intiha- bında bitaraf davrandı İlkmektepler için kabul edilen kitaplarım listeleri o ikmal edil- ir. Listeler bügün imekte" relerine tebliğ olunacak * listeye dahil olmıyan kitapları okunması menolunacaktır. Şehrimizde listelerin ihzarile meşgul olan Talim ve terbiye heyeti reisi Tevfik B. kitapla rin tefrikinde inhisarcılık göze- tapları kabul edildiği şayiasını tekzip ederek demiştir ki: — Listede yalnız alfabe için elli kadar kitap dahil bulunma - sı bütün müracaatların nazarı itibara alındığını gösterir. Kıra- et ve diğer kitaplar da bu kadar çoktur, Mektepler bu kitaplardan is- tediklerini intihapta tamamen serbesttirler. Kitapların fiatleri geçen sene Maarif Vekâletince vazedilen esaslar dahilinde tes- bit edilmiştir. Ve hem talebenin hem kitap müellif ve tâbilerinin hukuku nazarı itibara alındığı i- çin mutedildir.,, Bu sene alınacak meccani talebe 15 Eylülde £ yapılacak olan leyli lise ve ortamekteplere mah sus meccani talebe müsabakası- na girmek üzere şimdiye kadar İmuhtelif vilâyetlerden 200 ka- dar müracaat vâki olmuştür.Bu- na mukabil meccani olarak alma cak talebe miktarı 10 kız, 10 er kek olmak üzere 20 den ibaret- tir, Bunların yalnız dördü Istan bul talebesinden, diğerleri taş- ralı taliplerden sıkı bir müsaba- ka imtihanı neticesinde tefrik © lunacaktır. — 20... Yerli sergi Sergi 5 eylül akşamı kapanıyor Dün akşama kadar yerli | mallar isini 249,000 iki yüz doksan dört bin kişi ziyaret etmiştir. Mütemadi bir insan akını günden güne artmak. tadır. 5 eylül cuma günü akşamına kadar açık bulunacağından. şimdiye kadar ziyaret etmemiş olanlar uzak- larda bulunanlar bu Fırsatı kaçırma mak için acele etmektedirler. Perşembe günü akşamı Cümhuri- yet Gençler mahfili tarafından bir ve- (0) arkadaş yola düzülüyorlar. | da müsameresi verilecek, cuma günü Giderken yerde bir zarf görü- | sergi kapanacaktır. l Cumartesinden itibaren sergi tah. e) liye edilecek ve ayni gün mektebin ta miratına başlanacaktır. Sefginin “Ga- latasaray” mektebinede çok faidesi dokunmuşdur. Mektebin 650 metre iları paylaşırız... Tam bu sırada | mürabbar tutan ön cepbesi sergi he- arkalarından hızlı huzlı biri ye-| yeti tarafından asfalt inşa ettirilmiş ve mektebin cephesinde o müntazam elektrik tezyinatı yaptırılmış ve dahil de de çok kuvvetli tesisatı alektriki- ye vücude getirilmiş ve bittabi bütün tesisat mektebe terk edilmiştir. Memleket iktisadiyatına çok kuv- Fazlı beye müracaat ederek bu! vetli mevkii bulunan fabrikaların ser- 40| gi dolayısile imal ettikleri malların ucuzluğu ve metanetini sergide gör- lerile gören halkımız sergi heyetine gönderdikleri yüzlerce mektupla da- imi bir sefginin vücude getirilmesini! talep etmektedir, Fakat daimi bir ser. ginin külfet ve masrafi ve alelhusus bir sergi binasının mevcut olmaması bu talebin tervicine imkân bırakma. maktadır. ||, Çanakkale abidesi Çanakkale şehitliklerine dikilecek abidenin maketi Güzel san'atler aka- göre yapılacaktır. Bu maket, uzun bir sütun halinde dir ve geniş bir kaide üzerine oturtul muştur. Üzerinde mail iki çelik ok vardır. Şeküre H. ın katili Pangaltıda Şeküre hanım İsminde bir genç kadını kıskançirk yüzünden öldüren Marmara vapuru başkamaro- tu İzzet E£. nin bugün Ağırceza mah kemesinde muhakemesine devam edi. Jecektir. Tapu dairesinde Tapu ve kadastro umum mü dürlüğü merkez tapu müdür mu avinliğine tayin edilen Ankara tapu müdürü Lütfü B. dünden itibaren yeni vazifesine başla- - muştır. Ankaraya nakledilecek olan taşra kayıt kaleminin ev- tigal edecekti ürleri bu g Yankesicilik! Kitap listesi | ?efiste 1930 Şüpheli ölüm Şile Zabıt kâtibi zehirlenmiş mi? Ailesi cesedin morga naklini istedi Şile mahkeme zabit kâtibi Şeref 3ey evvelki gece şüpheli bir ölümle efat etmiştir. Şeref Beyin vefatı bü- tada bulunan gilesine bildirilmiştir. Müteveflanın zehirlendiği iddim edil mektedir. Şerel Bey, bir yerde arkadaşlar rakı içmiş ve gece yarısı birdenbir: fenalaşarak doktor yetişinciye kada son nefesini vermiştir. Şerel vefikası dün Adliyeye gelerek ze nin vefatı sebebi anlaşılmak üzre ce sedinin morga naklini talep eteiy Otomol kazası Kadıköyünde Nalbant sokağında Kurbahdere sakinlerinden Halil ağa:| ya (89) mumnralı otomobil çarparak, bacağından mecruhiyetine sebebiye vererek tup fakül- tesine kaldırılmıştır | Adliye arkasındaki otlar tutuşmuş İ Dün öğle üzeri Adliye dairesinin | arkı cephesindeki otlar ateş alarak || bir yangın tehlikesi baş göstermişse de itfaiye yetişerek tevessüline mey dan vermeden baştırmıştır. Kunduracılar cemiyeti namzetlerini tesbit etti Kunduracılar cemiyeti heyeti umu! miyesi dün fevkalâde bir içtima yap- mişter. Bu içtima yeni yapılacak idare he- yeti namzetlerini tesbit için yapıldı Zindan bunun haricinde bir şey gö- rüşülmemiştir. Yarım saat kadar devam eden bu İ i | | içtimada ekserisi sabık heyeti idareye! ait olmak üzre yeni namzetler tesbit! edilmiş ve cemiyetler mürakaba heye- tine verilmiştir. Kunduracılar cemiye- tinin intihabi gelecek hafta yapılacak tar, Bakkallar cemiyeti Kâtibi umumiliğe Ahmet Fethi Beyden inhilâl ed: Bakkallar cemiyeti kâtibi umumili ne henüz kimse tayin edilmemiştir. Aldığımız malümata nazaran bu vazifeye C. H. F. nahiye reixlerinden! Ahmet Halim Bey getirilecektir. Dünkü sirkatler 1 — Şehremininde Denir o Aptal mahallesinde oturan Taksire Hanimin kendisi evde bulunmadığı bir sırada evine hırsız girerek bir siyah panta- lori, bir kat elbise, bir basma entari çalmıştır. 2 — İşsir OMehmet, Beşiktaşta Köprü Hamam: bitişiğindeki 12 nu- maral, İranlı Hasan efendinin kahve sine gelip oturmuş, kahvecinin bir si- yah ceketini çalarak kaçmıştır. Eve taarruz edenler Taksimde, Sıraservilerde 46 nu- maralı, Madam Emekyanın evine ta- aruz ederek tabanca ile Madamı kör- kutan ve bir gardirobu kırıp eşya 2-! şıran şoför İhsan ve arkadaşı Osman! Et. ler hakkında şikâyet yapılmıştır. | Otelde bir tecavüz Sirkecide Gülistan otelinde oturan Balıkesirli İsinst Manım otelini değiş tirmek istemiş, Ertuğrul otelinde bir oda tutmuş. Gece yarısı Hanı num telâşla karakola gelmiş ve otel müteriri e Efendinin tasallutuna maruz kaldığın: iddia etmiştir. Zabı- ta tahkikat yi çene — Cerh vak'aları 1 — Fatihte Hobyar mahallesinde 14 ve 16 yaşında 2 çocuk şakalaşır- larken Recep; elinde bulunan taban canı tetiğini çekmiş, Remzi sağ ko- Tundan, yaralanmıştır. 2 — Umumhane sermayelerinden Anasta; eski dostu Sırı tarafından çakı ile yüzünden yaralanmıştır. 3 — Tophanede amele Mehmet; deniz amelesinden Osmanı sustalı ça- kı İle eski bir kin yüzünden sol baca ğından yaralamıştır. Kundura hırsızı Karaköyde Sarafim © Efendinin kundura mağazasından bir ayakkabı j ün işe başladılar. Spor Büyük maç yaklaştı Küçük Kemalin Yunan şampiyonu ile yapa- cağı maçın neticesi ne olabilir? Angelidis Galatasaraylı Küçük Kema'- in Yunan şampiyonu Angelidis ile yapacağı boks maçma iki gün kaldı. Angelidisin Selâmi- ye sayı h ile galibiyetinden sonra kendisinin — İstanbuldan mağlüp edilmeden ayrılmasmı istemiyen Kemal, arada hazır- tanmak için pek az zaman ol- masına rağmen , 5 eylülde bir maç yapmayı kabul etti. Filha kika Yunan şampiyonu Ange- lidis, Kemalin Fransız Rebi i- le yapacağı sıralardaki formu- na tesadüf etseydi o Kemalin karşısında bir iki ravnttan faz la dayanam:yacağını kat'iyet - le tahmin edebilirdik. Fakat bu sefer uzun bir zaman idmanı bıraktıktan sonra «şa bir za- manda o mühim bir maça ha- zırlanmak mecburiyetindedir ki bu maça daha fazla bir merak uyandırıyor. Zira eğer Kemal o zamanki gibi (o tamamile an- form olsaydı kimse maçın” neti cesinden şüphe etmiyerek me -| rak bile beslemiyecekti. Halbu-| yaghih edilmektedir. şimdi zihinlerde teressüm| ki » İbaren baremin tatbiki icap etti- Belediyede Kadrolar Dün yeni kadrolar Ankaraya gönderildi Belediye memurlarına maaşlarına mahsuben avans verildi İstanbul belediyesi zat işleri müdürü Samih B,. yeni beledi- ye kadrosu ile belediye memur- rma ait Barem cedvelinin tasdi- ki muamelesini ikmal etmek üz- re dün Ankaraya gitmiştir.Ka nunen İstanbul (belediye me- murlarma da Eylül birden iti-- ğinden belediye memurlarınm eylül istihkakları maaş namı al- tında verilmemiş yalnız dün bu maaş avans olarak tediye edil- miştir. Baremin o tasdikinden sonra aradaki fark ta ayrıca ve- rilecektir. Hakkı huzurlu komis- yonlar lâğvedildi Eanetle vilâyetin tevhidi ü- senne yeni teşkilâtın , esasları derhal kurulmuş ise de teferril ata ait bazı noksünların vücu- dü tabii olacağı cihetle bunların da bir an evvel ikmaline çalış'i- maktadır. Emanete merbut 0- lup muhtelif işler üzerinde ça- lışan ve buna mukabil de hakka huzur alan bütün komisyonlar lâğvedilmiştir. Evrakı da bele- di” * riyasetine teslim edilmiştir. Bu evrak yeni teşekkül edecek ve fakat hakkı huzur almıyacak olan komisyonlara verilecektir, Encümeni Emanetin de hikmeti viicudü kalmamış, ise de yeni in tibap yapılıp encüeni daimi te- şekkl edinciye kadar vazifesine devam edecektir. Encümeni emanetin hak- kı huzuru kesildi Maamafih Emanet erkânın- dan mürekkep olan encümeni E manet azalarına verilmekte olan ayda 40 lira hakkı huzur da Ey 1âl birden itibaren kesilmiştir. Diğer taraftan isimleri deği- şen şube müdürlerine ait lâvha lar tebdil olunmakta, mevcut ve matbu kâğıt ve zarfların başlık- ları İstanbul belediyesi şeklinde d öl İ İ eden bir istifham işareti var: a- caba Kemal, bu kadar az za manda Yunan şampiyonunu vebilceek gibi hazırlanabilir mi veyahut hazırlandı mı?, Bu su- ale kendi kanaatimize göre bir cevap vermek lâzım gelirse, Ke- mal Rebi için hazırlandığı za manki fevkalâde formunu ko- lay kolay bulamaz. Düşünmeli ki boksörümüz © profesyonel, mahir ve tecrübeli Fransız bok İsörünün karşısına çıkmak ve her halde galip gelmek için iki aya yakın muntazam bir suret te çalışm ştr. Buna mukabil bu sefer ancak on beş günlük bir idman gördü. Maamafih derhal kaydetmek lâzımdır ki Kemalin bugünkü vaziyeti on beş gün evvelki vaziyetinden bir kaç misli daha iyidir. Ve nihayet karşısına çıkacak olan boksör boksun bütün inceliklerini en Belediye müfettişleri tekti- şata devam etmekte ve ibtiyaca allik eden ne gibi noksanlar varsa tesbit ederek raporlarını her akşam belediye riyasetine vermektedirler. Bu bir kaç gün zarfında her şey ikmal edilmiş ve işler tabii mecrasına girmiş olacaktır. — e ——— Iskenderiye Türkleri iftiraları tekzip ediyorlar Dün İskenderiyeden 15 ma- ruf Türk tacirinin imzasını taşi yan bir mektup aldık, Bu mek» tupta, geçenlerde “Yarın,, gaze tesinden Seyrisefainin İ: < riye acentesi aleyhinde yapılan neşriyatın tamamile musanna 4 # deniyor kit “Seyrisefain idaresine karşı istimal edilen iftira üç kişi tara fından icat edilmiştirHasis men hurda noktasına kadar kavra- - i i ini! faati iyelerinin ni mış olan Andre Rebi değildir. İzir ikna Filhakika Rebi ile Angelidisin | infiallerini buradaki umum Tü- tekniği arasında dağlar kadar | rkler nam'na göstermeleri bizi fark vardır. Angelidisin belki yegâne avantajı nefes cihetinde dir. Angelidisin punçları, Ke- male nakavtla mağlüp olan Ro- çalınmıştı. Hırsız; kendine memur süsü vererek dükkâna giden Süleyma ayeli Lütfidir. Galatasaray lisesinin iptidai smıfları Bu sene mektepler her seneden fazla İalebe müraçastı karşısında kal dığından maarif eminliği talebenin a- çıkta kalmamalarını temin için icap eden her türlü tedbirleri almıştır. Bilhassa Galatasaray lisesinin de talebe mevcudunun haddinden fazla artacağı anlaşılmıştır. Mektep idare- si, Galatasaray lisesinin iptidal kısım larını Ortaköyde bir sultan sarayına nakletmeğe karar vermiştir. Beyoğlundaki dairede yüksek &- nıflar kalacaktır. manya şampiyonu Karpen'le ka bili kıyas olmıyacak derecede za; » Bi biz, kendi sinin de söylediği gibi üstüne aldığı vazifeyi bihakkın müd - rik ve ona göre döğüşecek olan Kemalin, Yunan şampiyonunu da kuvvetli ve fazla'bir ihtimal le mağlüp edeceği kanaatinde- yiz. Cuma günü bu mühim ve çok merakla beklenen maçtan başka küçük Stavro - İbrahim, Ziya - Andon, Enver - Panayot, Maks- Mihal arasında icrası mukarrer maçlarm da takibe şayan olduk larmı kaydeyleriz. $. Galip gök dilgir etti... Mezkür gazetede matn (külliyen yanlış, u ma ve çirkin iftiraların mah olduğunu uzun uzadıya izah | yorlar. Behçet B. geliyor. Tütün inhisar umum müd dir B. Ankara başmüdürlüğün tayin edilmiş, yerine de Gazi tep ten İbrahim B. getirilmişti Mersin merkez o müdürü Nuri Kadri B. de terfian Gazi Antebe tayin edilmiştir. İzmir muhasebe müdürü det B. Mersin merkez müdi güne tayin edilmiştir.