28 Kasım 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

28 Kasım 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Iktisat Vekâletinden: Ziraatin muhtelif şubelerinde kesbi ihtisas etmek üzere vekâlet hesabına memaliki ecne- tay ımı vekâlete alttir. 1 - Taliplerin müsabakaya dahil olabilmesi için aşağıdaki şartları haiz bulunmaları lâzımdır. A- Türkiye cümhuriyeti tebaasından olmak. B — Yaşı otuzdan fazla olmamak, C — Ziraat mektebi âlisinden mezun olmak, D— Vekâletin vereceği nümüne veçhile Noter- likten musaddak bir kefaletname vermek, E - Müteehhil olmamak, F - Vekâletçe vaptırılacak muayenei shıhiyede © tamüssıhha olduğu tebeyyün etmek, G — Tahsıl müddetince askerliğinin tecil edil- 5 (4 diğine dair mensup olduğu askerlik şubesinin # vesikasını haiz olmak, > - Memuriyetten azledilmiş olmamak, - Yukardaki şartları haiz olan talipler müsa- ipi girmek üzere istida ile Vekâlete müni Ü caat ede cekler ve Vekâlet talipler arasından mü- sabakaya iştirak edecek namizetleri tefrik ve intihap ederek kendilerine tebliğ edecektir, 3 - Müsabaka Ankara'da V ekâletçe intihap 8 edilen hey'eti mümeyyize huzurunda âtideki gruplardan yapılac aktır. | - Ziraatı umumiye ve hususiye ve ilmi turap grupu, Il — Zirai hikmet ve kimya grupu, | INI - Hayvanat, nebatat ve mevaşi grupu, IV - Bahçevanlık, ( Bağcılık, meyvecilik, sebze- cilik) grupu, V - Iktısadı millel ve zirai grupu, 4- Lisan imtihanı. Fransızca, Ingilizce, Alman- ca ve ltalyancadandır. ve bu lisanlardan birinin intihabında talip serbesttir. Yukardaki umumi ders gruplarından müsabâkada muvaffak olan- lardan müsavi şeraitte bulunanlardan lisanı kuv- vetli olanlar tercih edilir. 5- Müsabakada ihrazı ehliyet edenlerin uhde- lerinde memuriyet mevcut ise Avrupaya hini izamlarında memuriyetlerini terkedeceklerdir. 6- Irva ve iska şubesinde kesbi ihtisas i için gön derileeek bir efendinin Yüksek mühendis mek- tebinden ve alâtı ziraiye şubesinde kesbi ihtisas için gönderilecek bir efendinin de ( zi Hochschule) den mezun olması şarttır. Bu şube- lerin talipleri yalnız yüksek riyaziyattan müsa- bakaya tabı tutulacaktır. 7 Müsabaka imtihanı 22 kânunuevvel930 da icra kılınacağından buşeraiti haiz taliplerin niha- yet teşrinisani gayesine . r baisüda Vekâlete müracaat etme leri ilân, MİLLİYET CUMA 28 TEŞRINİSANI 1930 biyeye bilmüsabaka «2 efendi izam edilecektirğ ğ Bu efendilerin kesbi ihtisas edecekleri şubelerin Evlâdınn sihbetir “hangi bir rahat düşdüğünü gör le kansız kalan, i İİ çocuklarına tatif “inizi İİ kemmel bir kuvvet ilac olan Gümrükler Umum Müdürlüğe “3000 ane kasket yanlırılacaklır ( — Gümrük muhalaza memurları için 3000 tanc kasket yap tüniması açık münakasaya konulmuştur. 2 — Kıtdırma şartları kâğıdının tasdikli sürerler; o Ankarada gümrükler levazım müdürlüğünden: İstanbulda gümrükler umum müdürlüğü levazım Ambarından alınacaktır. 3 —Kırdırmaz İstanbulda gümrük baş müdürlüğü binasında kurülacık alım ve saam komisyonu tarafindan yapılacaktır. 4 — Kırdırma: (1 kânunüevvel 930 tarihine raslayan perşem- be günü saat 14 tedir. 5 — Her istekli biçilmiş bedelin 95 7,5 Bu olan 855 liralık muvakkat güvenme “Teminat,, larile belli saatte komisyona gel meleri, 6 — Örnekler İstanbulda umum müdürlük levazım ambarın- dadır. İstekliler orada görebilirler. Ambar inşaatı Tütün inhisarı umumi müdürlü- günden: Balıkesirde inşa edilecek Tütün ambarı İnşaat kapalı zarfla mü- nakasaya konulmuştür. Mezkür Inşdata ait proje ile şartname fenni ve sgirei 3 lira mukabilinde verileceğinden taliplerin ida- rei umumiye İmimart şubesine müracaatla almaları ve 20 kânu- müevvel 930 gumâttesi günü zarilarmı Galatada mübayaat komi- syonuna, töydi tmele teydi etmeleri. “Kiralık Bina Emniyet Sandığı müdürlüğünden: Cagaloğlunda Hilâlinbmer binası ittisalinde bulunan ve Ecaniyet Sandı inin mali, olan bina kiraya verileceğinden talip olanların sandık levazım müdürlüğüne müracant eşlemeleri lazım geli. Hyun Karalar enelmeni dalmisinen Yukarı Pazar caddesindeki klisa arasına inşa olunacak mektep inşaatı 20 teşrinisani 930 tarihinden itibaren 9 kânunueyvel 930 tarihine müsadif salı günü saat on beşte ihalel kat'iyesi icra kılın- mak üzre 20 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Talip olanların mezkör günde Vilâyet daimi encü menine ve şeralti anlamak İsteyenlerin on lira mukabilinde proje, şeralti ingaiye, münakasa şersiti ve mukavele suretini havi dos yayı almak için encümen başkâtipliğine müracaatları ilân olunur. Bu habis nezle size tarif edilmez bir rahatsızlık Ve» rir; ne işe mede zevk ve salaya iştah brakmaz. GABA tabletleri derhal serinle- ir, nefes borularım dezenfekte eder ve çok hoş bir surette sizi rahatsiz- hiklan kurlarır. Bir kutuda takriben 400 tabi, var, Her eczzme ve era depolarında. P.T.T. Levazım ve mebani nie P. T, T. idaresi ihtiyacı için 15,000 tekerlek zamklı dı kapalı zarf usulile münakasaya vazolunmuştur. Yevmi miina- kasa 30 kânunuevvel 930 tarihine müsadif sali günüdür. Taliple- tin şartnameyi almak için her gün ve münakasaya İştirak için de tekliiname ve teminatlarını havi ve usulu dairesinde kapan. mış ve mühürlenmiş Zarilarını yevmi mezkârda saat 14 e kadar komisiyon riyasetine tevdi eylemeleri, tanbul güreikleri muhafaza müdiriğinden 1 — Gümrük muhafazasının 4 numaralı muşunun bazı temi" tay 20 gün müddetle açık kırdırmaya konulmuştur. 2 — Şartnamenin tasdikli suretleri gümrükler muhafaza Müdür- lüğünden alinacaktır. 3 — Her istekli biçilmiş bedelin yüzde yedi buçuğu muvak- kat güvenmeleri ile birlikte birinci kânun 3 üncü çarşamba günü sant İ4te muhafaza müdiriyetinde kurulacak san alma komi- Bir hazır. bulunmaları. BARR Ayran Yaş Usul ile imal Edilen Yegânemms mu YERLİ ÇiNENil En yüksek evsafta olan, en nazik inşaat için aranılan, en fazla haf$ kaldıran -—KURT r.— “ KURT ,, Simentomuzan gördüğü emsalsiz. FAĞ Bahtiyar Han - Galata - Telefon: Beyoğlu 786-Telgr. Aksu Galata Fabrika : Bakırköy - Kartaltep€ ÇİMENTOSU 9 bet üzerine, fabrikamıza yeniden göt” rilen makinalarla taksiya edilerek ii salâtımız tezyit edilmiştir. Fabrika" mız mevsim dolayısile dahi imalatın! tatil veya tabdit ihtiyacını Bütün Hızile e tir. Torbalarımızın KURT mühür © markasına lütfen dikkat ediniz Bakıeküy Çimene 7.4.5 el: Bakırköy 70 Mes'ul Müdür: Bürhane