4 Aralık 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

4 Aralık 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Vilâyette Tahkikat “#diye intihabatı tahkikatı diye intihabatı esnasın- olan bazı ehemmiyetsiz dolayı mülkiye tahkikata başla- Vi yazmıştık. tikat Kadıköy intihaba- tiş Sabri Bey, Bakır- zai Bey tarafından ya- ye müsteşarının tetkikâtı iye vekâleti müsteşarı tin Bey Etfal hastane- İkteriyolojihaneyi, kinin imalâthanesini gez- Bir deli daha Abdülmuktedir is- i müracaatla: en şimendiferler ile tel- İtonun mucidiyim, ihtira ci İlterim “demiştir. amın aklından şüphe- # için muayenesi için Müdiriyetine gönderil- mektupçuluğu Filorinalı Nazım Bey, “yeti mektupçuluğuna “lmiştir, “tecilik hakkında tahkikat bul vilâyeti Dahiliye ve- gönderdiği bir tezkere- tsi ikraz ve istikraz mü- hakkında nazarı dik- “etmiştir. Bu müessese- Sazıları fahiş faizlerle za rayı ezmekte, bazıları blandırıcılığa dökmekte ii | e #4 be in gi liye Vekâleti verdiği We kanunda bu kabil mü- izin müddeti hakkında cut olduğunu, inti- “meye mugayir kaidele- nun mer'iyetinden iti- Doğru değil Sanayi erbabına atfedilen metalip Sanayi birliği umumi kâtibinin beyanatı birisinde İstanbul sanayi erbabı nın Gazi Hazretlerine bazı istir ham ve maruzatta bulunacağı- nı, bu maruzatın başlıca üç nok tada toplandığını yazıyor ve üç noktayı şu şekilde hülâsa edi- yordu: 1 — Küçük sanayiin koopera tifleştirilerek teşviki sanayi ka- nunundan istifade ettirilmesi, 3 — Pamuklu mevsucat sa- nayiinin himayesi için hariçten gelen pamuklu mensucat güm- rük resminin arttırılması. Bu havadisin doğru olup olmadığını, Gazi Hazretlerine arzma karar verilip verilmediği ni. sanayi birliğinden sorduk kâ- tibi umumi Nazmi Nuri Bey de- Gazi Hazretlerine arzı ta- zimat etmek bütün erbabı sana- yiin en büyük ve en kudsi eme- idir, Ancak kendilerini memleket mesailini tetkik buyurmakta ol- dukları bu en büyük meşguliyet İleri arasında sanayi birliği ra- hatsız etmemek Esasen memleket sanayiinin müşkil dertlerinden biri olan oktruva meselesi sabık şehremaneti ile halledilmiş, muamele vergisinin de 1931 senesinden itibaren da- hili sanayi ve ihracat eşyasın- dan kalkacağı hakkında Maliye vekâletinden resmi bir tebliğ almış bulunduğumuzdan sana- yii alâkadar eden diğer tali müş küller hakkında iktisat vekâleti ile temas etmeğe hazırlanmakta yız, Memlekette müstekillen sa nayie yardım edici bir bankanın teessüsünü senelerdenberi arzu etmekte ve bunun için de çalış- İtbik edileceği musar- duğunu bildirmiş ve 1 meriyeti tarihinden ev iesses ikraz ve istikraz Zi 2 ii : dl tin sıkr bir kontrola ve akçesine o raptı ve bu tlere mühlet verilmesi Mir üzerine Vilâyet İs- mevcut bu nevi mües- tesbit edecektir. #iretle tefeciler, hattâ ,, Sarraflar sıkı bir inzi- ip altında bulunduru- tçilerin aylıkları “ayyen olacak Ye hizmetçiler amirli- < Kadrosunu o tamamla- işe başlamamıştır. eme bazırlamakta- Matnameye göre İstan sütnine ve hizmet kdolunmak üzere üç İdet verilecektir. Bun- isinde muayenelerini, “Katı esas olarak sicil- Ptracaklardır. “et zarfında sicilleri- b lardan” ağırceza 5 Talimatname hiz Sütnine, uşak, dadı çalışan işçileri üç ve her smıfın ay rini tayini edecek bu ücretlerden » almıyacaktır. rlere yardım İleciye tanunu fakir. cok kat'i emir- r Bu itibarla bele- nden yardım faslı- ifa imkân yoktur. İç Sehir bikeslerine ; © yardım için bir i Fösterdiğinden bur- « sinin derhal tatbik tetkik edilmekte. 2P binalar e İle sap bina inşaatı ti n ti *. Kimse in beraber mev- arın ahsap ola- p kat ilâvesine masına karar ve- maktayız. Sıtma mücadelesi Haber aldığımıza göre Pen- dikten Adalara kadar olan saha da kışlık sıtma mücadeleye baş lanmıştır. M. Konouj Ankaraya gidecek Rıhtım şirketi müdürü M. Kanouj bir kaç güne kadar An- karaya giderek vekâletle müza kerata devam edecektir. M. Ko- nouj müzakerat hakkında ke- tum davranmaktadır. Boğazda zıyalı şamandra Karadeniz boğazmda durmak ta oaln fener dubası değiştirile rek yerine asri tesisatı havi zi- yalı şamandıra konacaktır . Bu şamandıra 95 bin Türk lirasına mal olacaktır. Hali hazırdaki fe ner dubaşında mevcut mürette- bat ziyalı şamandıra konduğu zaman istihdam edilmiyecektir. Çünkü bu muazzam şamandıra otomatik olup kendi kendine gündüz sönecek ve gece Yyana- caktır. İçindeki kimyevi mad- deler dolayrsile güneş ziyasına karşı fener yanmıyacaktır, Bu ma: bu sene idare edecek şekilde tertibatı haizdir. Şaman. dıranın üzerindeki yüksek di- rekler vasıtasile ziya 17 mil me- safeye kadar tesir edebilecek- tir. Keza zıyalı şamandıranm en yüksek direğinin üstünde bulu-. nan büyük bir çam gene kimye vi maddeler ianesi ile knedi ken dine çalacak, uzak mesafelere i- şitilebilecektir. Şamandıra yaza kadar yerine konmuş olacaktır. Maarif müdür muavinliği Yüksek muallim mektebi mü dür muavinliğine tayin edilen ecnebi ve hususi mektepler mü dürü Naci B. yeni (vazifesine başlamıştır. Eski vazifesine henüz kimse âyin edilmemiştir. Müfettişler MİLLİYET Sis düdüğü Tahlisiye, bütçesine 40.000 lira kondu Altı ay sonra düdükler ötecek Limanımızda sık sik vukuâ gelca sis dolayısile vapurlar ba- zi sabahlar saat ona kadar işli- yememektedir. Ahiren tahlisiye müdiriyeti umumiyesi sisli havalarda va- purların seferlerine hiç bir arıza gelmeden intizamı temin için bu sene bütçesine 40 bin lira tah sisat koymuştur. Bu para ile Kızkulesi, Fenerbahçe ve Ahır- kapıya konmak üzere asri tesi- Satı haiz üç sis düdüğü alınacak tir. Bu husus için tahlisiye ida- |Kİ resi fenerler müdiriyeti ile hali temastadır. Altı aya kadar her türlü ihzaratı ikmal edilerek dü dükler ötmeğe başlayacaktır. Bu düdükler otomatik olup sis- li havalarda kendiliğinden öte ayrı olacak ve vapurlar sis için- de bu suretle istikametlerini ta- yin edeceklerdir. Düdüklerin se- si 5 mil mesafeye kadar işitile- bilecektir, Vi Artık vapurlar, bir dakika İbile teahhur etmeden sisli gün- lerde de seferlerini muntazaman yapabileceklerdi —.— — Seyyahlar vizesiz karaya çıkacaklar Limanımıza gelen seyyah va purlarından transit olarak çıka cak seyyahlar şimdiye kadar Türkvizesi olmadan karaya çıka mazlardı. Bu vizeyi almayan- lar İstanbulu gezmek arzusun- la bulundukları takdirde hem vize harcını, hem de bir misli ceza vermek mecburiyetinde idiler. Bu suretle meselâ bir A- merikalı 10 dolar vize ücreti, 10 dolar da ceza veriyordu. Yapılan resmi ve hususi te- şebbüsler üzerine dahiliye vekâ letinden vilâyete gelen bir emir üzerine bu mecburiyet kaldırı!- mıştır. Bundan sonra glecek seyyah lar vizesiz, cezasız karaya çıka- caklardır, Emrin tatbikine baş- lanmıştır. Tütün varidatı Ankara, 3 — Tütün ihisar ida kâletine vermiştir. İdarenin ha sılatı 45 milyon 12 bin liradır. Bunun 24 milyon lirası hazine- ye verilmiştir. 7 milyon 930 lirası tütün mü |bayaatına, 7 milyon 244 bin lira İsı levazım, i milyon 864 bin Ji rası fabrikalar masrafına, 3 mil yon 60 bin 163 lirast memurin imasrafına verilmiştir. Trabzon-İran transit yolu Ankara,3 — Trabzon - İran transit yolünun inşasına neza- ret etmek üzere Nafia vekâletin ce bir heyeti fenniye gönderile- cektir. Bu yolun inşası iki sene sürecek ve bu memleketimizin en mükemmel şoselerinden biri olacaktır. Tahlisiye idare: 25,000 isterlini Ankarada bulunmakta olan tahlisiye umumi müdürü Nec- mettin B, vekâletle hali müza- kerede bulunan İngilizlerden a- lacağımız olan 25bin isterlin meselesine ait bazı dosyalarla birlikte muhasebe müdürü Na- zım beyi Ankaraya davet etmiş- tir, Bu alacak meselesi hakkın- da vekâlet 7 senedenberi cere- yan eden müzakeratın safahatı- nı tetkik etmektedir. Osmanlı Bankasında mahfuz bulunan bu parayı İngilizler tamamen ver- mek istemezlerse evvelce gayri muayyen bir zamana talik -edi- len davaya devam edilecektir. Vekâlet yakında bu mesele hak kındaki noktai nazarını İngiliz tahlisiye müdüriyeti umumiye- sine bildirecektir. Çay ziyafeti İstanbul kız orta mektebi mu allimleri bugün saat on beşte in den Muharrem B. vekâleten bu işi bir müddet için ifa edecek: | ör. ie muallim Sadiye H. namına mek Sp bir çay ziyafeti verecekler | cektir. Üç düdüğün de sesi ayrı! resi 929 bilânçosunu Maliye ve| PERŞEMBE, i KÂNUNL disli havalarda vapurlar s | Mahkemelerde Arap Kadri Fıstıkçı Artini niçin öldürdü ? Katil 16 seneye mahküm oldu Dün Ağırcezada, bundan bir müddet evvel Lâlelide Artin is- minde birini öldüren Arap Ka- drinin muhakemesine devam o©- lundu, Muhakemenin geçen cel sesinde maznunun sabıkasınm istilârmma, hâdise ile alâkadar Saime hanımın celbine karar ve rilmiş ve muhakeme düne bıra- kılmıştı, Artinin dostu olduğu söylenilen Saime hanım diyor — Ben Şehzade başında sine- mada çalışırım. O gün evimden Şehzadeye dönüyordum. Birdenbire karsi- ma Arap Kadri çikti: — Ver elindekini! diye üzeri- me saldırarak para Çantanu al- İmak istedi. vermedim. Kızdı.To katlamağa başladı... Derken &- fendici me söyliyeyim, to- kat yetmedi, tekme savurmağa başladı.. Elimden ne gelir ki idum. Tam o sırada, Allah mı gönderdi ne, fıstıkcı Artin ora- dan geçti, Kadrinin beni döğme — Bırak kadını ne dövüyor- sun? diye işe karıştı. Amma bu mü dahale Kadrinin fena halde si- nirini hozdu, Artine küfrederek dan ötesini bilmiyorum, Yedi- ğim dayaklardan sızmışim... Arap Kadri, Saime hanımın ifadesine itiraz etti: — Efendim, dedi, bu kadının Sözüne inanmayacağınızı uma- rim. Çünkü mezbure, Beyazıt merkezinde müseccel alüfte....... Reis maznuna, şahsiyata gir memesini söyliyerek susturdu. Müteakiben müddetumumi iddianamesini serdetti. Bu id- diaya nazaran maznun Arap Kadrinin yoldan gitmekte olan Saime hanımın para çantasmı almak istediği vermemesi üzeri- ne kendisini darbettiği sırada tesarlüfen oradan geçmekte 0- lan maktul Artinin maznuna karşı nesayihte bulunmasından muğber olarak Artine karşı ta- şıdığı bıçağı istimal o ettiği ve Artini öldürdüğünün, maznu- nun mahalli vak'ada müddeiu- mumiye vermiş olduğu ifade ve dinlenen şahitlerin ifadatile sa- bit olduğu kaydolunmaktadır. Neticede Kadrinin bilmüna- zaa ve tehevvürren Artini öldür düğü sabit olmuş olduğundan 448 inci maddeye tevfikan tayi- ni cezası, ve fili şenia teşebbüs, hırsızlık cürümlerinden dolayı asliye ve sulh mahkemelerinde müteaddit sabrkaları mevcut ol- duğu ve fakat işbu mahkümiyet leri son cürmü olan katil ceza- sından olmamasına binacn ceza sının takdir olunacak n'sbet da- hilinde çoğaltılması istenilmiş ve maznun 16 sene ağır hapse mahküm edilmiştir. sene hapis Hüseyin isminde birini - is- kemle ile öldürmekle maznun Mehmedin muhakemesine dün devam olunmuş ve tıbbı adlinin raporuna göre maktulün sektei kalpten öldüğü anlaşıldığından maznun sadece buna ( sebebi- yet vermek cürmile 3 sene hap- se mahküm edilmiştir. Karısını öldüren sucu Karısı Ayşeyi (o öldürmekle maznun sucu Osman Nuri dün ağırcezada muhakeme edilmiş ve 18 sene ağır hapisle mahkü- miyetine karar verilmiştir. Komünistlerin muhake- mesi bugün Bu sabah Ağır ceza mahke- mesinde komünistlerin muha - kemesine başlanacaktır. daris sefareti 1 inci kâtibi Paris sefareti birinci kâtibi Cevat Bey dünkü ekspresle seh- meyi Sade bağırıyor, istimdat ediyor sine yüreği dayanmadı zahir ki:; çıkıştı. Sonra kovalaştılar.. Bun | ti” 1940 | Damızlık Alınan beygir, aygır ve koyunlar Muhtelif haralara sevkedildiler Dünkü Sonposta gazetesi da imızlık hayvanlar mübayaast i- İçin İstanbul vilâyetince Başve- kâlete gönderilen 7500 liradan para arttığını ve bu para ile bu sene de hayvan mübayaa edile- Ceğini yazıyordu. Yaptığımız tahkikata göre vi lâyetin hayvan mübayaası için Başvckâlete gönderdiği 7500 liraya mukabil Başvekâlet tara fından şehrimiz namına | İngi- liz,2 Aneflii Arap ve bir Anetlü Norman ki ceman dört hayvan Avrupadan mübayaa ederek vi- lâyet baytar müdüriyetine gön- dermiştir, Başvekâlet İstanbul İçok fazla kıymetinde İtores is- minde 5 ilâ 6 bin lira kıymetin- İde bir İngiliz atı ayrıca gönder- mistir.. Binaenaleyh vilâyetin (göndermiş olduğu 7500 liraya mukabil Başveküet İstanbul |baytar müdüriyeti namına 12 - iâ 13 bin liralık hayvan müba- aa etmiştir. İktısat vekâletinin Fransa - İdan satın aldığı 10 Ardina aygı er ile 2 Ardina kısrağının şehri- mize gönderildiğini yazmıştık. Macaristantan satın alınan 1000 Mertiyöz kovunu ile 30 Merti- İyoz koçu ge:miştir. Bunlardan 1830 n Karaca bey harasına ve 200 Merinos koyunu Çifteler İnümune avlusuna gönderilmiş- Ayrıca satın alınan 17 Lün- yos aygırı ile 3 Lünyos kısragın dan $ adedi Karaca bey harası- na 10 adedi de Sivas aygır de- posuna sevkedilmiştir. Keza komisyonu mahsusunca müba- yaa edilen6Muntakon boğası ile 13 Muntakon ineğinden bir kıs mı şehrimize gelmişler ve Kara cabey harasına gönderilecektir. Diğer kısmı da bir iki güne ka- dar şehrimize gelecek veharaya gönderilecektir. Macaristandan avdet eden İktisat vekâleti baytar umum müdürü Ali Rıza Beye Joütekni şubesi müdürü Nureddin Beyle ceneral Heg Ankaraya hareket etmiştir. Macaristanın en bü- yük haralar müdüriyeti vazife- İsini ifa etmekte bulunan cene- İral Hez memleketimiz hayvan rbntakalarile hara depoları tetkik ettikten sonra arzu ettiği takdirde memleketimiz hesabı- İna çalışmak üzere Türkiye atı- İcılik mütehassısı namile alıko- /nulacaktır. İ .—.—— | Samih B. tekrar Anka- raya gitti Belediye memurun müdürü İ Samih B. buz fabrikasma ve it- İfaiyeye lüzumu olan bazı alât file belediye için alınacak ben- zin ve yağ ve saireye ait kambi İya meselesini halletmek üzere İAnkaraya gitmiştir. Mumai- ileyh, baremin tatbiki dolayısile ihtisas zamanları kesilen müi- hendisle * işile de meşgul ola- caktır. Mülkiye mektebinin yıl dönümü Mektebi mülkiyenin bugün saat on beşte elli dördüncü yıl dönümü tesit edilecektir. Bu münasebetle bazı merasim yapı! lacaktır. Gayrimübadiller cemiyetinde Gayri mübadiller cemiyetin- de dün de taktiri hey'et komis- yonu toplanmıştır. Ve Rivayetlere göre gayri mü- badillere 62,500 isterlin taktiri kıymet komisyonu nezaretinde tev3i edilecektir. Bu hususta Ankaradan emir bekleniyor. Merhum Süleyman Na- zifin kitabei mezarı Belediye tarafndan verilen bin lira tahsisat ile Süleyman Nazif merhumun kabri yaptırtl- maktadır. Kardeşi Faik Ali B. kabir taşı için bir kitabe yazmış tır. Kitabe şudur: “Şimşek mürekkep olmalıdır. yıldırım kalem, “ Tahrir için kitabei senki gi vilâyetine, gönderdiği paradan | eyrüsefer ede Yük mü? | Poli te | İİ ..y | Hastane Tıp fakül- tesine yük imiş Fakülte hastaneyi başın- dan atmalı imiş Son zamanlarda tıp fakülte- si müderrisleri arasında fakül- İtenin hastanesi etrafında bazı noktai nazarlar çarpışmaktadır. Mesele şudur: Haydarpaşada tıp fakültesi- nin idaresi altındaki hastane fa- külteye çok pahalıya mal olmak | tadır, Hastaneye tahsis edilen para mektebin ilmi taharriyatı- na tahsisedilmelidir.Bu hususta İgörüştüğümüz tıp fakültesi mü derrislerinden bir zat bize şu i- zahatı vermektedir: — Dünyanın hemen her tara- fında tup fakülteleri kendi bütçe lerinden böyle mühim bir meb- İlâğ ayırarak hastanelere sarfet- mezlet. Mektepte ders'için lâ- Zin gelen hastane filvaki fakül- telerin yanındadir. Ve © talebe hastaneler belediye bütçesi idare olunur. Geçen sene Roma- da bilhassa bu ciheti tetkik et- tim. Belediye hastanelerinden en mühimleri tıp fakültelerinin yanında ve daima talebe için ha Zir bulunmaktadır. Halbuki bi- zim tıp fakültesi . bütçesinden koskoca bir hastarc tahsisatı çıkmaktadır. Bu hastanede gün de 500 hastaya bakılmakta, ye- mek ilâç verilmektedir. Her has taya yevmiye yarım lira muhak ikak sarfedilmektedir. e Günde 250 lira eder, Bu miktar ayda 7500 lira, senede 90,000 lira tu tar. Fakülte bu parayı boşboşu- na vermektedir. Halbuki 90 bin lira ile fakültenin ilmi taharri- yatma âit pek çok seyler temin edilebilir. İstanbul © belediyesi bu hastanenin idaresini üzerine almalıdır. Fakülte bu — suretle | lur, hem de bu para ile müfit ve İlmi faaliyetini artırır. buradan latife eder. Fakat bu) sac suretile 850 Kragmı çal hem ağır bir külfetten kurtu-| 3 cek , Bir cinayet Paşabahçede bir ko- rucuyu öldürdüler Paşabahçede © koruculardan yani çiflik korucusu İsmail: 15 gündenberi kayıp idi. Polis ve jandarma günlerce İsmaili ara- mışlar ve nihayet dün (sabahı Beykoza bir buçuk saat uzakta bir çesme - kenarında “cesedini bulmuşlardır. Cesedin sırtında ve karında iki kurşun yarası vardır. Katil meçhuldür. Ancak korucu İs- mailin kaybolduğu gündenberi ortada görülmiyen Lâz İsmail ile arkadaşlarından şüphe edi- liyor. Müddeciumumilik tahkikat başlamıştır. Ceset bugün mor- ga gönderilecektir. Emine Hanliraları kimde? Beyazıt Bakırcılar caddesin- de Gerzeli Emine hanımın man makla mazmun Arnavut Muslih, dün isticvap edilmiştir. Hâdise anında © yakalanan Muslih, cürmü intâr etmiş ve Emine hanımın 350 lirasını ka- pıp kaçan arkadaşınm kim ol- duğunu söylememiştir. Şüphe üzerine sabıkalılardan Kör Osman ve Felek Mustafa İpoline çağırılmışlardır. Gerzeli Emine hanımın 350 lirasını kimin aldığı belli değil- dir. Vapurda ölüm Köprüden Boğaza hareket e- den 68 numaralı vapur Kireç burnuna geldiği sırada Yervant isminde biri kalp sektesinden velat etmiştir. i Kahveci çırağı çiğnenmiş Şoför Ekremin idaresindeki 3493 numaralı otomobil Kadıkö İyde kahveci çırağı Sadıka çarpa rak tehlikeli surette a mecruh Trp fakültesine kaldırı! Şarap imalâtı artıyor Müskirat inhisar idaresi son zamanlarda bir istatistik vücu- de getirmiştir. Bu istatistiğe göre memleketimizde şarap i- mali artmıştır. Trakyada 600,000 kilo şarap i- mal edilmişken bu sene bu mik tar 1,400,000 kiloya baliğ olmuş tur. Bunun en büyük sebebi, in hisar idaresinin şarap inhisar resmini 5 kuruşa indirmesidir. , Tasarruf haftası Dün sanayi birliğinde kadın birliği azalarnın da iştirakile bir içtima yapılmış ve kânunü- erli mallar haftası Darülfünun ve Ga latasaray konferans salonların- da verilecek konferanslariçinka dın hatipler intihap edilmişler- dir. Ecnebi şirketlerin ünvanları Şehrimizde icrayı faaliyet e- den ecnebi şirketlerin asıl te- şekkül ettikleri yerlerdeki ma- i isimlerini muhafaza et- meleri, bu isimleri Türkçeye terceme ederek burada Türkçe ünvanları ile icrayı muamele et memeleri ip ettiği iktisat ve kâletinden tebliğ edilmiştir. Şoförler cemiyeti intihabatı Şoförler cemiyetinde hey'eti idare intihabı günü henüz tesbit edilmemiştir: Fakat her halde bu intihabm yeni seneden evvel yapılacağını alâkadarlar kuvvet le ümit ediyorlar. Hey'eti umu- miyece kararlaştırılan İrin listesi ticaret odasından gel miştir. | Şimdilik iş esnaf mürahabe bürosu tarafından intihap günü nü kararlaştırmakta kalmıştır. Sıhhiye meclisi bugün toplanıyor Sıhhiye meclisi ilk içtimamı* vali Muhiddin Beyin riyaseti altında bugün Sıhhiye müdüri- yetinde ö içtimarmı Geçen sene| mştar. Hindi hırsızı * Göztepede Vehbi B. köşkün de Erzincan meb'usu Aziz Na- /mi Beyin köşkü bahçesine hard, İ sız girmiş, 3 hindi çalıp savuş- muştur, Esrarkeş kadın Dün akşam Beyazıtta Hasan, Paşa karakol sokağında Makbu İle Hanım namında bir kadın bir İkaç esrarkeşi toplamış ve esrar içirmekte iken cürmü meşhut. halinde zabıtaca derdest edi! miştir. 6 kişinin tecavüzü Beyoğlunda Samancı mey - danmda oturan Simon evvelki; akşam evine giderken önühe, henüz kim oldukları anlaşılamı yan altı kişi çıkmış, bir iki ye- rinden yaralamışlardır. Kaçak rakılar Kumkapıda, Patrikane cad- desinde oturan Ağyanın evi a- ranmış, 100 kilo kadar üzüm, salamurası, bir miktar (kaçak rakı, rakı yapmıya mahsus ka- zan ve bazı aletler bulunmuş- tur. Çocuk kavgası Kuruçeşmede oturan kömür amelesinden Bedrosun oğlu 10 oturan, Mustafa çavuşun oğlu Şaban kavga etmişler, Ardaş çatal ile Şabanı başından yara- lamıştır. İmam- Müezzin kavgası Nişantaşında Teşvikiye ca- mii imamı İsmet Efendi ileayni camiin müezzini Mehmet Efen di bir alacak meselesinden kav- Ç etmişlerdir. Mehmet Efendi ismet Efendiyi tahkir ettiğin- den hakkında takibat başlamış tır. 55 lirasını “çarpmışlar Arnavut köyünde oturan Fat ma hınım, hizmetçisi Gülizar is- mindeki kızla birlik olup Hasan isminde bir ahçımm yatağınm altında bulunan 55 lirayı çalmış lardır. Polis tahkikat yaşlarında Ardaş ile ayni evde ©