4 Aralık 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

4 Aralık 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Gazi Hz. i sahifede) Ma dair sözlerini ihtiva eden kı Wi bir filim takip etti. Sonra Gazimizin kıymetli bir $teri olan çiftliklerine ait muh- ere vezmreli SA TORKNEEI JUN B Gazi Hız, nin çiftliği ziyaret Ve tetkiket icra ettiklerini gös- İeren filim, bundan sonra da A- Madolu seyahatleri gösterildi. Son seyahat filmi Seyahate müteallik filimde âzinin halkla temasları, yer, Yer yaptıkları tetkik hareketle- *i çok canlı olarak tesbit edil miştir, Bu filimde Gazi evvelâ Kay- ride talebe arasında, sonra Si- Yasta köylüler arasında buluna- Tak kendilerile çok samimi su- #ette görüştükleri, vâki olan Müracaat ve istirhamları $ir alâka ile dinledikleri, Tur- İl istasyonunda halk arasm- Üzn bir kadın tarafından verilen Üstilayı okudukları, Amasya, Sâmsun ve Trabzonda halkla İemasları, Trabzon Hafik fırkası Ni siyaretleri, Trabzondan Ege Vapuru ile hareketleri, vapurda $i faaliyetlerine ait muhtelif İntibalar, İstanbula muvasalet- İeri, o esnadaki Boğaz İçinin sis görülmektedir. Bu sessizdir. ” Cümhuriyet resmi geçidi Bunu müteakıp Ankarada Cümhuriyet bayrammda yapı- lin tesmi geçide ait sesli filirm- Türk - Yunan itilâfnamesi- hin imza merasimi ve imzaları # mütcakıp Başvekilimiz İsmet Pe. ile M. Venizelosun tesit et- tikleri sözler, bunlardan sonra Pa sesli bir harp filimi gösteril hiti ştarafı biri i müteakıp sinemada bu- İnan gazeteler fotografçıları tarafından kısa bir fasıladan bil istifade Gazi Hz. nin mağnez- Yumla resimleri çekilmiştir. Ga Zi Hz. bu magnezyum Üzerine mütebessimâne: “ Bu, harp filimine benzedi!,, demiş- erdir. Bunu müteakıp “Serseri kr Tİ, filmi irae edilmiştir. Gezi | Hz. saat on yediyi on gece sine halkın çok hararetli te- huratı ve “Yaşasın Gazi Pa- 1, avazeleri arasmda sinema- ân ayrılıp otomobille saraya #vdet etmişlerdir. Gazi Hz. Foks filim şirketi ta Tafından kendileri hakkında vü Gude getirilen filimleri beğen - Mişlerdir. Bu filimler yakında Eerek Amerikada ve gerek dün- Yanın her taratmda gösterile- Sektir. | Bundan başka Gazi Hz. nin ecliste irat buyurdukları nu- tukları dünyanın her tarafma Rönderilecektir. Gazi Hz. ne istidalar Dün sarayda bilvasta Gazi İz. ne bazı İstidalar takdire © dilmiştir. Bunlar arasmda Orhaneli ilk Mektep muallimi Mustafa Mu- © arrem, harp malüllerinden İb- Tahim Efendilerin müracaatları vardır. Şükrü Kaya Beye de bazı mü #aatlar vaki olmuştur. Gazi Hz.nin seyahatlerinde İsftişat için kendilerine refakat $den zevat şehrimizde tetkikle- Tihe devam etmektedir. Teşkilât reislerini takdim Halk fırkası kaza ve nahiye İeis ve idare heyetlerile ocak #eisleri fırkanın vilâyet mer- zinde toplanacak Gazi Hz. ne takdim edileceklerdir. vene. Zahize fiatleri yükse- lecek e Alman malimata nazaran Avrüpa piyasası ve borsaları Rusyanın dünya piyasasma ma halli fiatlerden daha aşağı zahi- “V€ sevketmeğe devam edemiye- Keğini anlamış ve borsalar bun- 18 yekdigerini haberdar etmiş Bu haber tahakkuk edrse Zahire fiatleri istikraz peyda e- |” ve fiatler yükselme tema- dini gösterecektir. Bu. hal ima, buğdaylarımız daha ziyade fade edecektir. Esasen dam tp devam etse bile buğdayla aye daha ziyade bir tenez- İle maruz kalmıyacaktır. Caddelerde ağaç By ediy bu scnc içinde ekse ol büyük caddelerin etrafma çak ie binden fazla aj i dikmeğe karar vermiştir. iinların yerleri tesbit edilmek MİLLİYET PERŞ Tevfik Rüştü B. (Baş tarafı 1 inci sahifede) biribirine yaklaştırdığın ilâve etmiştir. Tevfik, Rüştü Bey, Türk - Bulgar dostluğunun Türkiye - nin Balkan siyasetinin bel ke- miğini teşkil ettiğini ve Bulga ristanda hissiyatına tam bir ma kes bulduğundan dolayı bahti- yar olduğunu söyliyerek demiş- tir ki; “ Her iki komşunun arzuları ve düşünceleri o kadar mümasil dir ki, mütekabil sadakat ve mu | habbet hisleri beslemek husu- İsunda yekdigerine rekabet et- tikleri zannolunur, Tevfik Rüştü Bey bir cephe teşkili siyasetine taraftar oldu- ğu hakkındaki şayıaları kat'i surette tekzip etmiş ve bilâkis bütün mesaisini münhasıran sul hün tarsinini ve her türlü mu- hasım cephelerin kaldırılmasını istihdaf ettiğini söylemiştir. Türkiye hariciye vekili, mu- karenet ve itilâf eserinin evvelâ komşular arasında baş'lamasın- dan ve tedricen tevessü ederek bütün milletleri ve beynelmilel | hayatın bütün sahalarmı ihtiva etmesinden kimsenin mütehay- olmaması lâzm geldiğini âve ederek beyanatma niha- yet vermiştir. Sofya, 2 (A.A) — Türkiye ha riciye vekili Tevfik Rüştü Bey, 'Türk-Bulgar cemiyeti komitesi azası kabul etmiştir. Mumai- İleyh,iki komşu memleketin sem patisi hakkında teminat vermiş ve Balkan milletlerinin mukare netine çalışmak için yakında Türkiyede bir cemiyet teşekkül Jedeceğini bildirmiştir. İ Atina, 3 ( Aneksartitüs ) — Sofyadan telgrafla bildirildiği- ne göre Tevfik Rüştü Bey Bul- gar Başvekili M. Liyapçef ve Hariciye nazırı M. Burof ile uzun mülâkatlarda bulunmuş- tur. Nim resmi malümata göre büyük bir samimiyet içinde ce- reyan eden bu mülâkatiar esna- sında iki hükümet ricalinin nok tai nazarlarında tam bir mütaba katı efkâr müşahede edilmiştir. Yalnız iki memleketi alâkadar eden meseleler değil, fakat vazi yeti umumiyeyi siyasiyede tet- kik olunmuştur. Tevfik Rüştü Bey bu mülâ- katlardan sonra gazetecilere be yanatında Sofya ile Ankara ara smda noktai nazarı iştiraki bu- lunduğunu ve Bulgaristanm sulh menfaatına olarak kuvvet- li olması lâzım geldiğini beyan eylemiştir. Tevfik Rüştü Bey Atinadan geçip geçmiyeceği hakkında ga zeteciler tarafından irat edilen suale verdiği cevapta demiştir- *— Hayir şimdi Atinaya uğ- tamayacağım. İlk baharda ni- İsar yahut mayıs aylarmda İs- met Paşa ile beraber Atinaya gideceğiz... Tevfik Rüştü Beyin münazi ünfih meselelerinin halli için Bulgaristan ile Yunanistarı ara sında tavassutta bulunduğu ri- vayeti doğru dej Avusturyada kabine Viyana, 3 (AA) —M. En. der, M. Schoberin mütalebatı karşısında kabine teşkilinden Çinde dahili harp HANKOV, 2 (A.A) — Ko- İmünist kıtaatı kendilerini geri püskürtmek maksadile Changs hadan gönderilmiş olan hükü- met kuvvetlerini bir hezimete uğrattıktan sonra hafta sonun- da Changteh şehrini ele geçir- mişelrdir. Şehirde bulunan Ja- ponların hepsi kızıllar gelme- den şehir haricine çıkmağa im- kân bulmuşlardır. Diğer ecne- bilerinde aynı zamanda şehir- den ayrıldıkları zannolunmakta Profesör ve Yahudilik NEVYORK,2A.A.—M. Einstein, Amerikadaki siyonist lerin Hiderlerine bir telgraf çeke rek İngilterenin Filistin hakkın daki beyaz kitabımda çıkarılan neticeleri tenkit etmiştir. Mu- maileyh, Yahudi o meselesinin her zamankinden daha had bir şekilde olduğunu söylemiş ve bu meselenin halli hususunun di yurdu tesisi sayesinde müm- olabileceğini ilâve Arif Oruç B. (Baş tarafı 1 inci sahifede) dını igfal etmek isterken bir tu sağa düşürülüp döğüldüğünü haber vermişti. Hiç bir tahkik ve tetkike lüzum görülmeksi- zin - hattâ kasten yazıldığı his- sini bırakan - böyle çirkin bir te cavüzün duvar afişlerini andı- ran şekiller altımda neşrini ta- kip eden günlerde pek haklı o- larak İzmit valisi mahkemeye gitti ve haysiyetinin ve'davası- nıngörülmesini istedi.İşte,İzmit mahkemesinde açılan ve görü- len bu davanın safahatından ola rak dir ki; İzmit müddei umu- misi leyman Tevfik B. lerin mevku- fen devamı muhakemelerine Tü ve haklarında zum gi tastir edilen tevkif müzekkere- si dün İstanbula gönderilmiş- tir. Bu kararın infazı alelusul İstanbul müddei umumiliğin- den talep edil! için polise tebligat yapılmış, tevkiflerine memur edilen zabıta memurla- İrr dün akşam üzeri gazete idare İhanesinin bulunduğu (İkdam İyurduna giderek Arif Oruç ve Süleyman Tevfik Beyleri tev kif ederek polis müdüriyetine sevketmişlerdir. Mumaileyhima İzmite gönderileceklerdir. Bu İtevkif hâdisesi üzerine Arif O- ruç B, vilâyete müracaatla yes- ul müdürü tebdil eylediğini bil- dirmiştir. Mesul müdür olarak gösterilen Bürhaneddin Ali B. hakkında esasen yakında intaç İedilmiş bir tahkikat mevcut ol- İduğu için kanuni görülen bu müracaat kabul olunmuştur. Dün kendisine müracaat e- den bir muharririmize Vali mu avini Fazlı B. şu beyanatta bu- İunmuştur: “ Bu hususta bizce bir şey yoktur. Arif Oruç ve Süleyman Tevfik B. İzmit müddei umumi sinin gösterdiği lüzum üzerine tevkif edilmişlerdir.,, Haber aldığımıza göre tapu müdürü Ziya Bey kendi aley- hindeki yazılardan dolayı Ya- rm gazetesini dava edeceği gi- bi sabık Silivri tapu memuru Nevzat Bey de Yarn aleyhine| dava ikame etmiştir. Sovyet mahsulâtına karşı boykotajı takbih PARİS, 2 A.A, — Mecliste mill müdafaa tahsisatmın mü- zakeresi esnasında komünist meb'uslardan M. Eron Fransa ile müttefikleri tarafından Sov- yet Rusya aleyhinde ihzar olu- nan harbi izah etmiş, Sovyet mahsulâtma karşı tertip ettiği boykotajı takbih ve Moskova muhakemesinden bahsetmiş ve komünistlerin tahsisat aleyhin- de rey vereceklerini söylemiş- İtir. Meb'us M. Doriot ise Mew- kova muhakemesi biter bitmez Sovyet hükümetinin ithamatı nı tesvik eden vesaiki meclise ar İzedeceğini bildirmiştir. : a. Siyasi ziyaret Yugoslavya ile Yuna- nistan arasında... BELGRAT,2 A.A. — Yu- nan hariciye nazırı M. Mihala- Kopulos, M. Marinkoviçin 10 Kânunuevvelde Atinayı ziyare- İt hakkında Avala Ajansnm | Atina muhabirine beyanatta bu lunarak Cenevrede Eylül içti- mar esnasmda kararlaştırılan !bu ziyaretten dolayı fevkalâde izharı memnuniyet etmiş ve de- miştir ki: “ — İki memleket arasındaki münasebat dostanedir. Henüz 'M. Marinkoviç hariciye nezare- ine gelmeden evvel müşkilât bertaraf edilmiştir. Diğer mese- leler de son zamanlarda tesviye olunmuştur, Müttefik devletin mümessilini böyle müsait şerait altında kabul etmekle çok bah- tiyar olacağız. M, Venizelos, M, Marinkoviçin bü ziyaretini Var şovaya seyahati esnasında iade edecektir. Ben, şahsen Atina- dan ayrılamıyacağım. (Fakat, Avrupa seyahatinden istifade ederek Belgrata uğrayacağım”, Mongol yazısı MOSKOVA, 2 A.A. — Mon- gresi Moskovada 27 kânunucv- 7MBE 4 | Spor teşkilâtımız (Baş tarafı 1 inci sahifede) bu sebeplerin tesbiti ile kendi- lerine bildirilmesini tebliğ ey- lemişlerdir. Kısa bir müzakere- den sonra Muvaffak, Bürhan, Şeref, Ziya Ahmet ve Hamdi İğEmin Beylerden mürekkep bir encümen teşkil edilmiştir. Bu İencümen spor mizamnamesini tesbit ederek zayif noktalarmı tesbit edecektir. Nizamname encümeni dün ak şa milk içtimamı akdeylemiştir. Haber aldığımıza göre bu heyet sür'atle, kendisine tevdi edilen vazifeyi görecek ve umumi spor kongresine hazırlanmış olarak verecektir. Spor kongresi yarın toplanıyor T.İ, C, İ, İstanbul mıntakası| riyasetinden? Cümhuriyet o ve Vakit gazeteleri tarafından da- vet edilen İstanbul: klüplerinin 21-1. S. - 930 tarihindeki içtima larında izhar eylemiş oldukları arzuya binaen mıntakamız kon- gresi $ Kâ, E.- 930 cuma günü yeni heyetler intihabatmı yap- mak üzere içtimaa davet edil- miştir. Müttefik klüp murahhas larınm yevmi mezkür sabahı sa at 10 da Beyoğlunda C, H.R. salonunu teşrifleri rica olunur. Gümrük satış komisyon- larının lâğvı Gümrük idarelerinde ayrı ay- rı çalışan satış komisyonların. muamelâtında ahenksizlik ve birçok işlerin matlüba muvafik olarak tedvir edilemediği görül müştür. İstanbul gümrüğü başmildü- rü bu komisyonlarm ilgası ile yerine yeni bir satış komisyonu teşkiline kârar vermiş, bir de talimatname vücude getirmiş- tir, Bu talimatname gümrük u- mumi müdürlüğüne gönderil- miştir, Talimatname geldikten son. ra satış komisyonu derhal teş- kil edilerek faaliyete geçecektir. 928 senesine kadar gümrlik- lerde birikmiş olan ve üsülen devlete kalan sahipsiz eşyanın satılması için müteşekkil mu- vakkat satış Komisyonu dün baş müdürün riyasetinde toplanmış tır. Bu içtimada mevcut eşyayı ticariyenin cins, siklet, alâme- ti farika itibarile tesbit ve bilâ- hare de manifestoları mukabele edilerek ne kadar mıktarnın zı- yaa uğradığınm tayini muame- lesinin bir an evvel intaç edil mesi için müdiri umumilikten gelen emir tezekkür edilmiştir. Bu muamelâtin bir an evvel intacr için bazr tedbirler ittihaz edilmiştir. Giritten 70 mübadil Milâsa geldiler Mübadele cemiyetinde dün sabah 4 üncü büro toplandı. Bu gün umumi içtima vardır. Ha- ber aldığımıza göre Giritten 70 Türk Milas'a gelmişlerdir. Da- hiliye vekâletinde bunları ya İz- mire veyahut Urla'ya iskân et- mek tasavvuru vardır. Panga ahalisi meselesine ge- ince hakemlikle halledilecektir. Yeni neşriyat TÜRKSPOR Lik maçlarında takım- lar nasıl Bugün çıkan Türkspor birinci sıf takımlarımızın lik maçla rındaki yeni kadrolarını yazı- yor. - Mütenevvi o münderecet içinde bilhassa Ahmet Beyin Kadınlar ve spor isimli maka- lesile Milli takımımızın yapa- cağı maçlar etrafında bir yazı Anadoluda ve mekteplerde spor. Avrupada son maçlar, hususi haberler, şundan bundan gibi alâkayla okunacak yazılar vardır. Sesini kaybeden şehir Yeni nesin küdredi şairi Nazım Hikmetin son eserlerini toplayan şiir mecmuası “ Sesini kaybedenşehir, - adile bir kitap halinde indşar etmiştir. Nazi mın en kuvvetli şiirlerini top- ancak Filistinde bir milli Yahu| gol yazısını lâtinleştirme kon-| Jâyan “e Remzi kitaphanesi tarafından neşrolunan bu eseri tavsiye ği KANUNUEVVEL 198v. Bilmecemiz 1983 bilmecemizin halledilmiş gekli 128486 Y 891011 Bugünkü bilmecemiz Soldan sağa ve yukardan aşağı! 1— Ördeğin ağabeyi (3). E- taje (3) Demir lekesi (3). 2 — Bir erkek ismi (3). Bir göz rengi (3). Orta (3). 3 — Lâkin (4) Siyahi (4). 4 — Tuy (3). 5 — Nota (2): Bir peynir (5) Kırmızı (2). 6 — El çırpımtısı (5). 'Küs- tah (5). 7 — Nota (2). Lüzumlu (5) Beyaz (2). 8 — Şarap (3). 9 — Nakıt (4). Görünmiyen tehlike (4). 10 — Orta (3). Kalm ku- maş (3) Tavlataşı (3). 14 — Kulp (3). Göl (3). Bal İs.B, Darülbedayi temeslileri İSTAN. BELEDİYESİ İ | | İn Ferah sinemada ba gece Büyük müsamere meşhur ve merhum Komik Hasan efendi sahnede aynca iki büyük varyete sinema. Cumartesi akşamı: Fakir eziz bey müsameresi. 3 perde Zeablo bt piyes Yazan : Müsahip zade Celdl Bey Pangaltı Sinemasında ba akşamı Sanatkâr Komik Şevki Bey temsilleri Türkiyemizin bütün mukalliilerinin iştirakile “inema varyere Zifaf Gecesi gülünçlü fantazi piyes 4 perde TEŞEKKÜR Sevgili refika ve snnemizin ne gibant ufulinden mütevellit teessü- ratmıza gerek cenaze merasimine iştirak etmek ve gerek ziyaretimizde bulunmak ve mektup ve telgeefla tesellimize çalışmak surenile akraba ve dostlarımızın ibzal ettikleri hatufe lara ayrı öyn teşekküre imkân bu- lamadığımızdan. minnet ve gükran- lanımızın iblâgını muhterem gezete- mizden rica ederiz. Akil Rebis Akli Tevfik İstanbul vedirci icra dairesinden: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrümesi makarter bir adet demir kasa 11-12-9830 perşembe günü sat 14 de İstanbul yedind icra dairesi odasında satılacağından talip olanların yevm Ve saati mez- kürde mezkör mahalde hazır bulun maları ilân olunar. Darül'aceze müdürlüğünden: Kilo 13000. Patates 1000 Pirinç unu 500 Tuzsuz tereyağı Müesseseye tarihi ihaleden itibaren bir sene için iktiza eden nev ve mıktarları muharrer üç kalem erzakın OT kânunüsani 931 perşembe günü saat on üçte kapalı zarf usulile müna- kasası icra edilecektir. Taliplerin Harik, hayat, kaza ve otomobil , Galetada Ünyon banında ktin ÜNYON SİGORTASINA e Sin, — Yaptırınız. Türkiyede bilâ fasıla icrayı muamele cimekte olan İstanbulda havagazı ve elektrik ve teşebbüsati sınaiye Türk Anonim Şirketi (Mühim ilân ) Istanbulda havagazı ve elektrik ve teşebbüsü sıniiye Türk Ahonin Şirketi memurinin 1980 senesine sit “koyu mavi, renkte ve müstedi şeklindeki hüviyet kartlarının ! kânunusani 1931 den ftibaren iptal edilerek 1931 senesi için meteber olmak üzere “krem,, renkte ve aynı şekilde kartlara cebdi edileceğini mubte- rem müşterilerine arzeder. Mezkör kartların baş tarafında EH ve görkedin unvanı yani “İstanbulda havagazı ve elektrik ve ceşebbiisatı smatye Türk Ano- nim Şirketi, ve aşağısında 1981 Bu evsafa muvafık olmayan idaresi yazıdır. kartriar usulüne gayrı muvafık addedilerek bamlileri hemen polise ihbar olunmalıdır. Şirket müş- terilerin işbu ihbarnameye riayet etmemelerinden tevellüt edebile- cek olan neticeler için ber mes'uliyeti şimdiden reddeder. Türk Anonim Elektirik Şirketi (Mühim ilân) Elektrik şirketi, memurinin 1980 senesine sh krem renkte ve “beyzi,, şekildeki hüviyet kartiarının 1 kânunusani (931 den iti- baren iptal edilerek 1931 senesi için muteber olmak üzre “ye şil,, renkte ve- “yuvarlak, şekilde" kartlara tebdli edileceğini muh- terem müşierilerine arzeder. Mezkür kartların baş tarafında şirketin ünvanı yani “Türk Hno- nim Elektrik Şirketi,, ve eğri olarak büyük harflerle 1931 ibaresi yazılıdır. Bu evsafa muvafık olmayan addedilerek bamilleri hemen polise ihbar kartlar vswlüne gayr muvafık olunmalıdır. Şirket, müşterilerin işhu ihbarameye riayet etmemelerinden tevelltr ede- Piyango müdiriyetinden Nümunesi veçhile 100,000 dit hüviyet varakası bastırıla- çağından talip olacakların 6-12. 930 cumartesi ve keze nümu- nesi veçhile İki nevi 85,000 adet hüvlyet varakası ile beyân: name bastınılacağından talip ola- cakların 7-19-030 pazar ve yi- ne nümunesi veçhile 100000 cile ihbar varakası tab ettirile ceğinden talip olacakların 8-1- 980 pazartesi günü sant 14 te pey akçalarını müstashiben pi- yango müdürlüğünde müteşek. kil tayyare cemiyeti mubayaat komisyonuna müracaatları, İstanbul İkinci ticaret mahkeme sinden; Mukuddema lâm iflâsına karar verilen Galatada Tophane end desinde sinemacı Hacı Vartere Efain alacaklı sıra cetveli tanzim edil gibi teklif edilen o konkordatonun müzakeresi ve ikinci alacaklılar İç dme 24-19-990 çarşamba saat Idde mukarrer olduğundan alacaklıları ta- Mamen veya kısmen kabul edilen lerin yevmi mezkürde mahkemenin iflâs odasında hazır bulunmaları ilân olunur. Zayi Deranunda 1920 senesinde Darüllünun Tıp Fakültesinden aldı. Bm hüviyet cüzdanımı vessir evrakı havi cüzdanı zayi ettiğimden ve yenisini çıkaracağımdan hükmü ol mayacağını Hin ederim, Darülttinen Tıp Faktirestnden Arin Hrant No 634 İstenbul mahkemesi birinci hos kuk dairesinden: Sarihte altay mahallesinde 89 No da mukim olup İstenbul Balık pasa rında Aslan hanında 16 No da ko misyonculuklu lerayı ticaret öden ve 9 Künunwevvel - 928 taribinde acai tahakkuk etmekle İlân: iflisna karar verilen Filfbe Pazarcıklı sünnetçi Hü- seyin Hüsnü efendinin iflâsiyerinn terviri için Ünyan san dı indhabı zzmnında bilâmum sahabı matlubun işbu bin dokuz yüz Otuz senesi Künunuevvelinin yedisi. me müsadif Pazar günü saat f Istanbulda Sultanahmette Adliyede klin Asliye Birinci bukuk dalceni jü komiserliği nezdinde bazır bulunma ları Hüzumu ilân olunur. Jandarma imalâtha- nesi müdürlüğünden: Yerli imal edilmiş olmak üzre 617 çit demir eftet karyolası kar pali zari münakasa usulle satın alınacaktır. Münakam 20-13-9030 cumartesi günü sas (4 te Gedik paşada Jandarma © imalirbanesinde yapılacaktır. Şartname imaldehaneden verilir. Teklifnamenin tersi lmlâşi münderiçeir. bilecek olan neticeler için her mes'uliyeti şimdiden reddeyler. İstanbul dördüncü tere dalresindeni Açık artorma tie paraya çevriler sek gayri menkelin na olduğu Beyoğlunda pançalnda elma dağı sokağında edi 4A 148, 147, 140, 181, 188 mumaralarin mörale- bım aim iki hane ve alünda bodrumlu bap dükkân ve üstünde odalan müştemil fırın ve arkalarında kuyulu arsayı ve müşterek gezinti mahallini mubteri 9780 lira kıymeti mohammineli geyri menku- Mün $4 hisseden !9 hissesi, Arttırmanın yapılacağı. yor, gön; mari İstanbul dördüncü. tera dalrp- sinde $ künunusani 031 de sast 13 den 18 baçuğa kadar, 1—labu gayri menkulün arttırma partnamesi 2312030 tarihinden Mibaren 030-365 numara tle istanbul dördüncü icra dalresinin muayyen mahallinde herkesin görebilmesi için açıkcn, İlinde yazıh olanlardan fazla malömet almak isteyenler Işba garte simeye ve 930 - 305 dosya muma rasila memuriyetimize müracaat ot melidir. 3 — Artırmaya iştirak tçim yu karda yazılı kıymetin yüzde beş minat gösterilecektin i 4 — Haklar tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diger alakadarların ve irtifak hakkı sabip- lerinin bu haklarım ve busasile fair ve masrafa dale olan kddialarını İşbu Hin tarihinden itibaren 20 çün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memu- riyesimize bildirmeleri icap eder. Akal takdirde hakları tapu sicilille sabi oluyanlar satış bedelinin paylaşma- suda hariç kahrlar 4 — Gösterilen günde artırma» Ya iştirak edenler artırma şarına- mesini okumaş ve Mizamlu malümak v bunlar temamen kabul etmiş ad ve itibar olunurlar üründe bura kılan çayri meskulüv bedeli zamanında verilmezse geyri menkul ikinci bir arturma ile asılır ve bedel farkı ve mah rom kalınan yüzde $ falz ve diğer #ararlar ayoca bükme hacet kal makazın memeriyettmizce alıcıdan taalluk eden kanun! hakka ve satışın tarımına göre diger şartları müterekim. yi vergi, Belediye rusuma, vakif icaresi © © müşteriye alttir. yanlar gayri men- kuller yakamda gösterilen 8 kânunu sini 081 tarihinde İstanbul dördün- ef lera memurluğu odasında işbu, Mün ve gösterilen artırma çartnas mesi, dniresinde ( satılıcığı ve ika- metgihu meçhul hissedar mad Anponnete dabi İhbar ve ilân olunur. Dr. A. KUTİEL © Gilt ve efrenci hastalıklar tedas © vi hanesi, Karaköy Topçular cad. desi 34, ü