12 Ocak 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

12 Ocak 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

e yetlerin mütale 31 alınacaktır buna il müdürleri şimdiye ka- i â doğruya merkez- n olunuyorlardı. na müdürleri tayin 4 , O vilâyetin müta- DİREN almanı esası kabul e- bul ziraat odasına faaliyete ge için münasip bir yer tah- ektir. Vilâyet ziraat müdür hususta tetkikatta bulunmak ir aramaktadır. ilâyet yolları bul şehrinin yol inşaatı için İği paranın miktarı 100,000 İç sene zarfında İstanbul geh lara rapteden bir çok büyük icude getirilmiştir. Bir kıs- alen yapılmaktadır. aba katili yman bu sabah Beyazıt mey- mında asılacak katili Süleyman bu sabah sa Beyazıt meydanında asılacak- n »ölmü, ceza kanumana tev hledma siyah gömlek giydi- suretile icra edilecektir. Gar- Süleymanın bu sabah güneş ın höceresinde uyandırarak “Binohille Beyazıda sevkedecek- İdam hükmünün icrası csna- tarafından nalp sla-| ım Bey hazır bulunazaktar. Sü ın cesedi, saat 10'a kadar seb- akılarak umuma teşhir edile- içte motör seferleri önü ile Balat arasında işliyeni lerin Eyibe kadar ( temdidine verilmiştir. al ve seferlere çok rağbet ek ge bÜsçüler, bir kişiyi on mekte ve bir mez 15:20 dell etedir. seferler daha seri ve ucuz oldu! Haliç şirketini de hayli mü- Fır etmektedir. Ni gören şirket, mevcut vapur kabet etmek imkân: olmadığı mış ve releabet'için küçük mo- almağa karar vermiştir. Bu mo sür'atleri fazla olacak ve doği lerler yapacaktır . Tğörlerin masarifi az“ olacağın- fer ücretlerini de İndirmek tramvayı yapıldıktan sonra da, Wayla rekabet için *kullanabile- fet, motör gakliyatına bir an ev #l'yabilmek için mötörleri ya- Sipariş edecektir. Sesli film kiyede senli filim tesisatı vücü- eRtirmek için (Vestern elektrik mİ nir ist) kumpanyası ticaret "yetine müra zaat etmiş ve mü- alınıştır.. Kusopanyanın Türki- sat yapması, sesli filinali si- sinema fiatlerini ucuzlata- İuhafaza teşkilâtı bul gümrük muhafaza müdüri Marmara havzası ve Edirne Baza teşklitlarınında raptolun- ekarrür etmiştir. Pakat sene ba ittihaz edilen bu karara alt & etiy iş miyetlerde intihabat İtriyat cemiyeti idare heyeti batı cumartesiye yapıla- # unu müteakıp hamal, şoför, Sal, lokantaci, dokumacrlar, n işçileri, gümrük < komis- uları ve saraçlar cemiyetle- intihapları icra edilecektir. ayrimübadillere tevziat Yri mübadiller cemiyetin- vziata hararetle devam olu ii; Fakat işlerin çok olma- Ki zünden ve karışıkların- i suratle harekete imkân bu- ayor; bu'yüzden musakka- #shabına tevziat gün geçtik hir ediliyor. Alâkadalarca, ziata simdilik ancak cu- siye başlanılacağı zanno- karısını vurdu ! Evrolki akşam Haydarpaşada İbra him ağa çayırı civarında köfteci yo- MİLLİYET birleşmek isteyor Aldığımız malümata nazaran mevcut 44 esnaf ce- ır. Müte- pi ME ln bu cemiyet- göğeünden mak süretile ağır surette yaralamığ olmak üzere ukları vardır. Hak kı Bey Akalın Esat Paşa soka- ğında 6 numaralı köşkte oturmakta dır. Bu köşkü üş sene evvel almıştır. Komşularının söyledilderine Hakkı Bey bir zamandanberi göğe e epi örüşmekte olduğunu İöyette bulunmakta imiş. Alle yet Hanım is çok namuslu bir kadın. olup komşularile bile sik mk görüp mez ve ancak çocuklarile ve bahçesi. ie meşğul olurmuş. Hakkı Beyi eve her hangi bir kadın misafir vee det hal odaya zevcesine: — şimdi e erkek aldm diye ba- Bırır, çağırır, hattâ Hidayet Hanıma tehdit edermiş. Yazın Eskişehirde bulunan birade- ti Hidayet Hfnımı görmek üzete gel miş ve hemşiresinin böyle bir tazyık altında bulmuştur. Müteakrben hem- şiresini alarak Eskişehire götürmüş- tür. Ailesi Eakişehirde bulunduğu müd detçe Hakkı Bey polis karakolları- 'na müracaat ederek ailesinin İstanbul da dolaştığından, erkeklerle görüştü günden bahsederek şikâyette bulun - muştur. Hakkı Bey bu sırada ailesi- nin yokluğundan istilade ederek, bir) kısım evin eşyasını satmıştır. Ailesi. bir ay evvel İstanbula geldiği zaman Hidayet Hanımı eve almamıştır. Ka- dıncağız nihayet komşuların tavassii #ile evine girebilmiştir. Hidayet Hanım bunun üzerine bir istida ile mahkemeye müracaat ede- çek namasuna sürülen lekeyi temizle mek için dava açmıştır. Bu ayın on beşinde Üsküdar mahkemesinde bu karı kocatın muhakemeleri icra edile cekti, Fakat Hakkı Bey dalma Hida rek gi Hida) yet Hanıma: — Sen niçin mahkemeye müracaat ottin?.. Beni gimdi hapaedecekler ve gücukdar meydanda kalaciktır; de- mekte imiş. Perşembe günü akşamı Hakkı Bey Hidayet Hanıma: — Sen artık bir çok erkeklerle gö rüşüyorsun bir gönülde iki erkek sak lanamaz, ben seni boşayacağım; de- miş ve Hidayet Hanım da buna razı olmuştur. Hidayet Hanım bundan kiracileri- ne bahsederken: — Bu adamın kahrı ni namusum çocuklarım için çekiyo Tum ; demiştir. Hakkı B. Hidayet Hanıma bundan kiracılarına bahsederken bu adamın kahrını namusum çocuklarım için çe kiyorum; demiştir. Ertesigünü Hidayet Hanımı boşar) maktan vazgeçtiğini kendisine söyle) miş ve memleketi olan Eskişehire göndereceğini ilâve etmiştir. Hidayet Hanımın peder, validesi ve kardeşleri eskişehirde bulunmakta dır. Burada ailesi yoktur. Artık Eski şehire gideceği için hazırlıklarına baş lamıştır. Evvelki akşam ailesini Es- kişehire göndermek üzere eşyaları ve üç çocuğunu da bir araya koymuş tur. Araba, köfteci yokuşuna geldi zaman Hakkı Bey birdenbire: — İşte bu erkekler sezin için geli yorlar, demiş. Bunun üzerine hidayet Hanım da: — Benden bu kadar şüphe ediyor- sun işte karakol, işte mahkeme gide Tim, beni buşa, demiş Kocası bunun üzerine birdenbire ta bancasını çıkararak bir el silâh atmış ve Hidayot Hanımı sol. tarafından ağır surette yaralamıştır. Ayni za- manda tabancanın kabsesile de Hida- yet Hanımın başına vurmağa başla” mıştır. Küçük çocuklarından İsmail de bu sırada da çenesinden yaralan» mıştır. ortanca oğlu Halit de İbrahim ağa karakoluna giderek: — Babam annemi vurdu; diye har ber vermiştir. Hakkı Bey karakola gi derek tabancasile birlikte teslim ol- muştur. İfadesinde : — Çoktanberi ondan şüphe ediyordum. Kıskançlık Hm, beni boşa, demiş. Hakkı Bey evrakile birlikte adliye! ye teslim edilmiştir. Tahkikata Üskü dar müddei umumi muavinlerinden Salâheddin ve tıbbi adli tabibi Rahmi Beyler vaziyet etmişlerdir. Ceset za- bıtaca katilin ailesine teslim edilmiş: ir Hakkı Beyin ani olarak cinnet ge- tirip getirmediği hakkında müddei umumilik muayenesine lüzum göster miştir. Hakkı Beyin bundan bir kaç sene evvel de böyle bir cinnet aldimi geçirmiş olduğu da söylerimektedir Emlâk Bankası Emlâk bankası umumi müdü rü Hakkı Saffet B. dün “Ege” verlerin birli e olduğu iştirakile “küçük tacirler iği” namında bir birlik vücu de . Birtiğin bir kâ- tibi umumfsi ve kâfi miktarda memurları bulunacaktır. Halbuki esnaf cemiyetlerinin şimdi ayrı ayrı idare hey'etleri Birlik teşekkül ettiği vakit hali hazırda esnafım vermekte senevi 10 lira aidat bir Tiraya inecektir, Küçük tacirler birliğinin esnaf için daha fayda- Kk olacağı ümit edilmektedir. Birlik etrafmda tetkikat yapıl- maktadır. gi Et fiati İstanbul belediyesi Hayvan borsasının kaldırılmasnı — isti- yor. Buna sebep olarak ta bu te- şekkülün et fiatini yükselttiği- ni ileri sürüyor. Hayvan borsası kâtibi umu- misi Vahit B. buna karşı demiş tir ki: — Et fiatlerini yükselten bil- İ hassa mezbaha resmidir. Mez- İbaha idaresinin muhtelif ve mü- tenevvi ücret ve resimleri borsa resminin beş on misline kadar çıkıyor ve etin pahalaşmasına Âmil oluyor. Öteden beri belediye borsayı kaldırmak arzusunu izhar edi- yor. Fakat bu ciddi tetkiklere istinat etmiyor. Belediye borsa- yı kaldıramaz. Borsa hayvan satışı demektir İki bundan sarfınazar olunamaz. Bu mesele borsa tesis edilir. ken etraflıca düşünülmüş ve en İmuvafık olan bugünkü şekil hu- Tunmuştur, Borsada toptan o koyun eti flatleri cinsine göre, kilosu 29 kuruştan 62 kuruşa kadar yük- seliyor. Piyasada perakende ola rak 40 - 50 kuruşa satılması lâ- zım gelen etler de azami fiate satılıyor. İhtikâr vardır. Eti bu kadar pahalaştıran muhtekirler dir, Belediye kontrol yapmayor. Kontrol vazifesi ihmal edili- yor. Etin pahalanmasının sebep eri işte bunlardır”, Dün borsada sığır eti toptan 27 - 40 kuruştan, keçi etleri 27 - 48 kuruştan muamele görmüş- tür, Ticaret odası içtima İstanbul Ticaret Odası idare hey'eti bugün © toplanarak, ay sonunda açılacak olan Oda kon- gresine mahsus ruznameyi tes- bit edecektir. | Adanada sergi açılıyor! Adana sanayi birliği İstan- bul sanayi birliğine müracaat €- derek 23 nisanda 15 gün devam etmek üzere Adanada açılacak olan yerli mallar sergisine İstan bul sanayi erbabının iştirakleri- | ni temenni etmiştir, Dün Sanayi Birliğinde İstan- bul fabrikatörleri toplanarak bu müracaatı tetkik etmişler ve hangi mamulâtın Suriye ve ha- valisinin transit merkezi — olan Adana serğisinde en fazla sürü mü olacağını tesbit için bir ko! misiyon teşkil eylemişlerdir. Komisyon gelecek pazar günü raporunu fabrikatörlere verecek ve sonra lâzım gelen fabrikalar sergiye iştirak edeceklerdir. — emme Çok çocuklu aileler Ankara, 11 (Milliyet) — Yeni hıf ansıhha kanunu mucibinec çok çocuk Iu ailelere verilmesi lâzım gelen ma dalye ve ya ikramiyenin verilmesi i- çin gelecek sene bütçesine tahalsat konulmuştur. Sihhiye Vekdileti vilâyetlere bir ta- mim göndererek bu kabil silelerin i- 'simlerinin bildirilmesini talep etmiş- tir, Vilâyetler buldukları miktarı gön- dermektedirler. Şimdiye kadar alınan neticeler her türlü tahminin fevki İdedidr. Türk kadını velüdiyet kabili İyetini göstermesi itibarile şayanı dil PAZARTESİ 12 KÂNUNUSAMI Muallimler vakit- lerini boş geçirmeyecekler.. Maarif vekâleti, maarif emin İliklerine son gönderdiği bir ta- mimde, muallimlerin yaz tati- linde bulundukları > mmntakada neticesini bir rapor halinde ve- kâlete bildirecektir, Muallim he yetlerine talebe de yardım ede- cektir. Okuyan kim? Maarif vekâleti, İstanbulda- ki umumi kütüphanelerdeki oku yucu miktarını gösteren istatis- tikler istemiştir. Bu istatistiklere nazaran son, senelerde ve bilhassa bu sene, kütüphanelerde okuyanların a- dedi fazlalaşmıştır. Bu ciheti nazarı itibara alan emanet tarafından kış münase- betile kütüphanelere miktarı kâ fi odun ve kömür tevzi olun- muştur. Maarif müfettişleri Anadoluda teftişte bulunan | Maarif vekâleti müfettişi umu- İmileri şehrimize avdet etmişler- İ dr. Müfettişler, vekâleten gele- cek emir üzerine ikinci teftiş se- yahatlerine çıkacaklardır. Yalan haberler Gazetecilik mektebinin ders- lerini tesbit etmek üzere Darül- fünun müderrislerinden mürek- kep bir komisyon teşkil edildiği doğru değildir. z Izzet Bey ihtifali Avrupa'da talebe müfettişi iken vefat eden dartilfünun fel- sefe müderrislerinden Mehmet İzzet B. için yapılacak — ihtifal perşembe gününe talik olunmuş tur. Avrupaya gidecek talebe Muhtelif vekâletler hesabına Avrupada tahsil yapacak olan talebenin son kafiesi cumartesi günü hareket edeceklerdir, Maarif Emini Bir müddet evvel, maarif ve- kâletinin daveti üzerine Ankara ya giden maarif emini Muzaffer B. perşembe günü şehrimize ge- lecektir. M. Troçki Norvec'e mi gidiyor? Evvelce şehrimize gelerek Adada oturmakta olan Sovyet Rusya sabık harbiye komiseri M. Troçki'nin Norvec'e gidece- ğini Avrupa gazeteleri yazıyor. M. Troçkiye bu hususta | Nor. i) veç hükümeti tarafından lâzım gelen müsaade verilmiş kendisi orada talebeye ranslar verecektir. olup konfe- Şoförlerin şikâyeti Şoförler Şirketi Hayriye ida resinin araba vapurlarmdan şi- kâyet etmektedir. Şikâyete se- bep olan noktalardan biri araba vapurlarının haftada iki gün ol- masıdır. İkincisi de araba vapur ları pek pahalıdır. Otomobil için yapılan tarife- de otomobil başına 3 liradan faz la para alınıyor, Şoförler bu pa- ranın çok olduğunu söylüyorlar, Bu yüzden otomobillerini işi- ne göre karşıdan karşıya geçir- mekten vazgeciyorlar. Otomo- bil işleten iş adamlara göre raba tarifelerinin yüksek olma kattir. — y “ Rıhtım şirketi Ankara, 11 (Milliyet) — Rıhtım şirketi vekâletin protestosuna henüiz cevap vermemiştir. Eğer şirket müd $ı otomobillerin oOKadıköy ve Üsküdarla olan münasebetlerini tahdit etmiştir. Şirketihayriye tarifelerinin vanidan taşirile aelildiği bü 1931 aba katili bu sabah saat 5 te idam ediliyor! Deli mi? Yeni birlik, #w | Şüphe yüzünden | 44 esnaf cemiyeti Tetkikler Kesik baş Esrarengizliği hâlâ ortadan kalkmadı Beyazıtta Beyzayicedit ma- hallesinde Recep ağanın bahçe- sinde bulunan kesik çocuk başı- nın tahkikatına zabıta ehemmi- yetli şekilde devam etmektedir. Fakat bu başın kimin tarafım dan kesildiği henüz anlaşılama- mıştır. Mesele esrarengizliğini muhafaza etmektedir. Dün mez kür mahalle halkindan bazı kim seler polise celbedilerek malü- matlarına müracaat edilmiş ve kesik başı tanıyıp tanımadıkla- rı tur, Failin yakında bulunacağı ü- mit edilmektedir. Şeker çalmış ! Beyoğlunda Kordelâ soka- ğında Vasilin tatlıcı dükkânına meçhul bir hırsız girmiş 80 lira kıymetinde şeker ve saire cala- rak kaçmıştır. Bir hâdise Dün öğledn sonra Alem dağ- h Alâettin Üsküdarda arabası ile odun satarken yanma orman muhafaza memurlarından Mu- hittin ve Eyip gelerek orman rü sumu vermesi lâzım geleceğini söylemişler. Fakat bu mesele oduncu ile memurlar arasnda bir münazaa çıkarmış kavga bü- yüyerek iş tokada, yumruğa bin miştir. Memurlardan Muhittin A- lâettine kızarak üzerine atılmış ve kollarmdan kıskıvrak tutmuş tur, Bunun üzerine arkadaşı E- yip de hâmil olduğu bıçağı çe- kerek zavallı oduncunun kafa- sına bir kaç kere saplamıştır. Alâettin ağır surette yaralı olduğundan derhal tıp fakültesi hastanesine kaldırılmıştır. Ca- rihler yakalanmışlardır, Bu iki memur hakkında tah- kikat yapılmaktadır. 1100 lirasını çaldılar Kayserili bakkal Mustafa EC. dün alışın saat 19 da Sirkeciden geçer- ken iki şahıs tarafından zarfçılık sure) öle 1100 birası aşırılmıştar. Tahkikat yapılmaktadır. Kumar oynarlarken Calatada Karaoğlan sokağında Ya şarım kahvesinde Eşref, o Osman ve Haydar kumar oynarlarken polisçe cürmü meşhut halinde yakalanmışlar dar, Denize mi düşürmüş? Haliç şirketi tahsildarlarından İbra him Efendi, dün Kasımpaşadan köp- rüye geliyormuş, yanında şirkete ait 807 lira varmış. Müesseseye müraca- at ederek paraları denize düşürdüğü. nü söylemiştir. Tahkikat yapılmakta dır, Odasında ölü bulundu ! Babrâlide Ebussuut caddesinde otu | ran Konyalı Murtafa Hilmi Bfendi bu sabah odasında ölü olarak bulun- muştur. lümü şüpheli görüldüğünden ce sedi morga gönderilmiştir . Sıvas hastanesi Ankara, 1) — Aldığım malümata göre Sıvasta geçenlerde yanan Nümu ne hastanesi yerine bir yenisi yapıla caktır. Malüm olduğu üzere bu basta nenin binası Amerikalılara ait ve ai- gortalı idi Amele postaları Şirketihayriye, Haliç vapur tarifelerinin yeniden tetkik edi- leceği yazılmıştı. Deniz ticareti üdürlüğü Haliç ve Şirketiha- him bir tadilât olmıyacağı anla- şılmaktadır. Yalnız Üsküdar - Beşiktaş arasında amele için sabahları bi- rer posta tesisi düşünülüyor.Bu cihet daha ziyade ticaret müdi- riyeti tarafından teklif edilmiş- tir, Amele postaları için ucuz bir ücret tayin edilecektir. Kongreler C.H.F:. kaza kongre leri bugün başlıyor Halk Fırkası kaza kongreleri bu- gün başlamaktadır. Nahiyeler, kaza kongrelerine işti- rak edecek olan mümessillerini im hap etmişlerdir. Kaza kongreleri dört gün devam edecek ve halkın ihti| yaçları ile yeni mesai esasları tesbit edilecektir. Vilâyet kongresi ayın yir misinde toplanacaktır. O zamana kadar kazalarda bütün hazırlıklar bitmiş olacak ve alınan neticeler vilâyet kongresine arzoluna caktır. Ankarada kırklar içtimama iştirak eden İstanbul fırka teşkilât heyeti reisi Afyon meb'uşu Ali Beyin bugün lerde şehrimize avdeti beklenmekte- dir. Ali B. buradaki tetkikatma de vam edecektir, —— ee — Şikâyet Bahçıvanlar terki san'ate mi mecbur kalıyorlar? Bahçıvan ve çiçekçiler cemi- yeti yeni idare heyeti itihabatı dün yapılmıştır. İdira heyeti azalıklarına Da- vut, Rıza, Ali, Kara Cemal, Os- man ve Kara Ali Ef. lerintihap edilmişlerdir. Cemiyet azaları, sebzeciliğin ve çiçekçiliğin inkişafı için hü-! bulunmuşlardır. e Bahçıvanlar, konserve ihracatı yapılmaması, İskenderye ve Adanada sebze gelmesi yüzünden İstanbul seb) zeciliğinin günden güne inhita ta uğramakta olduğunu, satışla rın, istihsal masraflarının bile | korumadığını, mütemadiyen za rar etmekte olduklarını ve niha yet bahçıvanlığı terketmeğe mecbur olacaklarını söylemek- tedir, Bahçıvan ve çiçekçiler ziraat kongresi mükarreratma çok e- hemmiyet vermekte ve ancak hükümetin müzaheretile vazi - yelerini düzeltehileceklerini söylemişledir. £ Bahçıvanların başlıca isedikleri kredi temini ve hariçten gelen sebzelerin çok ağır gümrük resmine tabi tutulmasıdır. Sebze rüsmünü tezyit | için konserveciliğe ehemmiyet veril mesi alâkadarlar tarafından za- ruri görülüyor. Sebze sürümü- nün azalması başlıca şikâyet mevzuu olmuştur. Küçük çocuklar ve sinemalar Tiyatro ve sinemalara gündüzleri 6, geceleri 12 yaşından aşağı çocukla rın kabul edilmemesi müessese sahip lerine tebliğ edilmişti. Bazı tiyatro ve sinema sahiplerinin bu emre riayet etmedikleri haber alın mıştır, Evvelki gün memurları İstan bul cihetindeki tiyatro ve sinemaları gezmişler, nizamda aşağı çocuk alan bir tiyatro ve bir sinema hakkında za bit varakası yapmışlardır. Küçük çocukları kabul eden tiyat- ro ve sinema sahipleri hakkında şid- detli tedbirler ittihaz edilecektir İşaret memurları Otomobil ve tramvayların s€- ferlerini idare eden işaret me- murlarnın çok dikkatli ve s0- ğuk kanir olmaları lâzımdır. Bunlar mesleğe girerken sıhht muayeneye tâbi tutulmakla be- raber zamanla veya yorgunluk tesirile vücutlarımda değişiklik olabileceğinden sıksık muayene ye tâbi tutulmaları kararlaştırıl mıştır. aldi Şişe fabrikası Müskirat inhisar idaresinin bir şişe fabrikası açmak niyetin de olduğu yazılmıştı. Bir Ak man grubu bu işiçin ( idareye müracaat etmiştir. Bu müracaat tetkik dilmektedir. Hizmetçi idareleri Belediye müstahdemin şubesi mti- düriyetince mubtelif menatıkta icra- yı faaliyet eden hususi müstahdemin idarehaneleri hakkında tetkikat icrası Diyarıbekir Bankası Diyarıbekirde Türk ocakları umu- imi müfettişi Hasan Reşit Beyin te- şebbüsile bir banka açılmıştır. Ban- kanın ismi Diyarbekir ir, sermayesi 70 bin kiradır. Da başlanmıştır. Bu mücaseselerin vaziyetleri tesbit edildikten sonra, bazı takyidata tabi ie Badema bu kabil mü s açılması da menedilmiştir. Diğer taraftan İemin kümet nezdinde teşebbüsatta | Mahkemelerde Bedavacı.. Bana, Yenicamili Şakir, derler İki kafadar arkadaş Sirkecide bir lokantayagirmişler.Garsonu çağırıp çeşit çeşit mezeler hazır latarak geç vakte kadar içmiş- ler, Rakı faslı tamam olunca St ra yemeğe gelmiş. Beğendikleri yemekten, ısmarlamak suretile tatlısile, tuzlusile bir güzelce” karmlarını doyurmuşlar. Aksilik bu ya... İki ahbap” çavuşların dörderden sekiz cep- lerinde beş (| paralar yokmuş. Garson karşılarma dikilip te pa- ra isteyince ikisindede şafak atmış. Yiyip içip hoş (geçmek iyi amma sonunda böyle hesap vermek olmasa... , Ahbap çavuşlardan daha yaş Vist, bir aralık işi şakaya bozmak istemiş: — Canım biz yabancı değiliz. Sen hele bugünlük sabret de... Garson bu işe yanaşmayınca pos bıyıklı herif, yerinde bir nâ- râ atarak doğrulmuş: — Hiş bana bakl.. Biz para vermeyiz... Kim olduğumu öğ- ren de öyle gel karşıma, Ve, etrafındakilere meydan okuyan bir tavırla ilâve etmiş; — Bana yeni camili (o Şakir derler... Garson dinler mi, Ya- kalarına yapışmış. Bir taraftan da polise haber verilmiş. Kara- kolda, ahbap çavuşlardan biri polislerin dinine imanma küfret miş. Şikâyetçi garsonun da yum rukla çenesini dağitmiş. Dün İkinci ceza mahkemesi bu bedavacıların muhakemesine baktı. Şakir ve arkadaşı dinlenen şa- hitlerin kendilerine garazı oldu unu söylüyorlardı. Hele bir şa- hit için Şakirin arkadaşı şunları söyledi ; — Efendim, ben bunun şahit- liğini kabul etmem. Şu başında ki şapkayı ona ben sattım, Son- radan başma büyük gelmiş. Ge- fi vermek istedi, Ben de alma- dim. Bunun üzerine “dur ben seni yakayım da göct” dedi. Müddeiumumi clirmtin nev?. leri icap ettiği kanaatinde bu- lundu, Mahkeme de bu talebi kabul' ederek kendilerini serbest bırak” tr. Muhakemelerine gayri mev- kuf olarak devam edilecektir. Ne kadar seyah gelecek ? İ Turing klübün son yaptığı tetkikata göre bu kış İlmanınm- za 14 seyyah vapuru gelecektir. Geçen sene 42 seyyah vapuru gelmiştir, Turing külübün aldığı haber- lere göre Mısır, İtalya, Yuna nistana da az seyyah gitmekte- di Ir, Anaduluda soğuklar Anadolunun ekser yerlerinde havalar soğumuştur, Yalnız oğ- nup vilâyetleirde bir ilkbahar havası vardır. Ankara rasat merkezinin raporlarına | göre Dörtyol, Adana, Silifkede hara- ret 21 dereceyle 26 arasındadır. En soğuk yerler şark vilâyet” leridir. Bu muntakada hararet sıfırdan aşağıya kadar düşmüş- tür, Kayseri, Eskişehir, Çankı - rı gibi yerlerde hararet bire ka- dar inmiştir. Gümrük kaçakçılığı Yapılan uzun tetkikat netice | rük kaçakçılığının tamamile ö- nüne geçilemiyeceği anlaşıldı. ğından gümrükte yeni bir teş kilât yapılmasına karar veril. miştir. Gümrük umum müdürlüğü bu hususta bir proje hazırlamış tar, Ayrıca İstanbul gümrük mü dürlüğünden de bazı malümat istenmiştir . v i if sinde bu günkü teşkilât ile güm k ,