12 Ocak 1931 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

12 Ocak 1931 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

çi İ “SON | POSTA, Yarından İtibaren Karilerine 1000 Lira Veriyor DARE: İST, ANBUL E NU, onPosta «ÜN Tayyare Piyankosunun Son Keşidesi Başladı NUR IEŞRO İKİNCİ TABI Numaraları“7,,inci Say- famızda Bulabilirsiniz Yeni İ Tevkifler Memlekette İktisadiCa- | SUS: Şebekesi Mi Var?) tanbuldaBir,Es- kişehirde 3 Kişi Daha Tutuldu. Menemen irtica hadisesile slâkadar olmak zannı ile şeh | İrimizde bir hoca daha tutuk muştur. Adı (Muhittin) Ef. dir. Bu tevkif, Menemen müddei- umumiliğinin iş'arı üzerine ya- pılmıştır. Bu mevkuf ta yarın Menemene sevkedilecektir. Bu hocanın da şeyh Esat Ef. nin İmüritlerinden olduğu bildiril- wektedir. Şimdiye kadar yapılan tah kikat ve tetkikat, şeyh Esat EF. nin hayatını hemen hemen bir iş yapmaksızın geçirdi- gini ve kendisine bağlı bulu- anlar tarafından beslendiğini Mi göstermiştir. Bu zatın evi kes- ME disine hediye olarak verildiği İde başkaları tarafından hediye X Buretile boyatılmıştır. Bundan y evvel iaşesi için gönderilen erzakın ve yiyecek, içeceğin Hise haddü hesabı yoktur, de- pilebilir. Eskişehirde Üç Tevkif Eskişehir, 11 (Hususi) — hadisesile alâkadar olmak ölhmetile Eskişehirde üç kişi tevkif edilmiştir. Bunlar mani- turacı uzun Rıza, manifatu- İracı hacı Abdurrahman Ef.lerle İgene marifaturacı Halil ağadır. Mİ Buna ait tafsilât3üncü sayıfada) Asi Kurtler Irak Kuvvetlerile Müsademe Ediyorlar Şibi son zamande boyanan Bağdat (H.) — Irak tayya- leri (Suvariş) civarında giz- men asi Kürt kuvvetlerini bombalarla imhaya çalışmak- tadır. Şiddetli kar bulunması rağmen tenkil yürüyüşüne evam edilmektedir. Yarından itibaren Oluç Ali Reis Yeni ve emsalsiz tefri- kamızı sütunlarımızda eyecan ve merakla takibe başlıyacaksınız.. Talelltt 3 üncü sayfamız ve Mühim Vesikalar Elde Ediidi.. Paristen, ouradaki istihourat memu. varından virine gönderilen talimata ait vesika. Bizi afyon ittihadına sok- | bizi, afyon vesair uyut mak ve bu suretle afyon | ilâçların ticaretini yapmala it- istihsalâtımızı murakabe altına | ham etmek ister göründüler. almak istiyen Avrupalı bir Hakikat, iddia edilen şekil- devlet şebekesi var. Bu dev- | de olmadığı için tarafımızdan letler, o muslihane O yoldan | iâzimgelen tekzip yapıldı. Ma- emellerine oerişemeyince o işe Cemiyeti Akvamı karıştırdılar kete getirecek Okadar işi ve Cemiyeti Akvam vasıtasile Devamı 2 inei Devamı 2 inci sayfadadır) Yunan Opereti Ge Geldi.. Fakat, Vilâyet Yeni Yunan Trupu- nun Temsillerine Müsaade Etmedi Dün tiyatro hayatından bal: sederken: “Türk-Yunan itilâfından en ziyade istifade edenler Yunan san'atkârları olmuştur, demiş- tik. Filhakika (itilâfnamenin imzası akabinde biri Ekler sinemasına, diğeri de Fransız tiyatrosuna olmak üzere şebri- mize iki Yunan trupu geldi. Yeni dostlarımızın san'atkârları şehrimizde bir aydan fazla kaldılar, memleketlerine dö- nerken de yerlerini yeni gelen diğer iki trupa bıraktılar. Ar- tık anlaşıldı ki bundan sonra Beyoğlu tiyatrolarında Yunan edebiyatının propagandası yapır lâcak ve bu propaganda Ye- dikuleye kadar şehrin her köşesinden taşınan Rum halkı | tarafından zevkle dinlenecek.. Haklarıdır, dedik. Fakat Da- rülbedayiin de İskeçe tarafla- rına giderek aylarca Türk ede- biyatmı neşretmesi şartile... Maamafih dün öğrendik ki Yunanlıların burada Yunan edebiyatı yapmalarına mukabil bizim Darülbedayiin de İskeçe taraflarında Türk edebiyatı eopagami m yapmasını te menni oetmekliğimize (mahal kalmamıştır. Zaza Brillanti Filhakika vilâyet şehrimizde mevcut Yunan traplarına ilâ- veten yarn gelecek olan Yunan operetinin temsil ver- mesine müsaade etmemiştir. Bu memnuiyetin sebebine ge- lince :, Vilâyet bu hususta her- hangi bir mulümat vermiş de- ğildir, fakat Oarada tekabül esasının o mevcut (olmayışının şimdilik bu kısmi tedbirin ittihazına sebep olmuş olması amafib, Cemiyeti Akvamı hare- | Son Posta Bugünün Meselelerinden Karilerine 1000 Lira Takdim Ediyor Hem De Bir Ay Gibi Kısa Bir Müddet İçinde (SON POSTA ) bayram münâsebetile karileri arasın- da bir kur'a tertip etti, Bu sre bin liradır Bu bin liranın aasfı Birinciye İkinciye İçüncüye Döfdüncüye Beşinciye Altıncıya Yedinciye elizinciye -Dakuzuncuya Onuncuya On birinciye On ikinciye 10 On üçüncüye o 10 Hira olarak tevzi, mütebâki beş yüz lirası da: 100 Karie Beşer lira olarak tak- dim edilecektir. Karilerimiz bu hediye- leri bizden © namlarına yazlı bir bono halinde alacaklar ve bu bonoları e İstanbulun şu veya vu ticaretanesinde değil fakat bilâistima memle- ketimizin “her kısmının ber mağaza veya mües- sesesinde nakit olarak kullanacaklar, isterlerse nakte de tebdil edebile- ceklerdir. SON POSTA hediye- lerini takdim edeceği ta- lili karilerini seçmek için Yarından itibaren-bir ku- çe meşredecektir. o Bu "ponların- adedi otuz tane olacaktır. Kur'amız kuponların hita- mından beş gün sonra noter buzurile çekilecek ve hedi- yelerimiz de kur'anın çekil diği günün ferdasında, yani baysamdan üç gün evvel tak- dim edilecektir. Kur'amıza (o Taşra Karilerimiz De İştirak Edebilirler SON :POSTA'sın — kuram son Kupon seşrinden altı gün sonra sekilecektir. Bu müddet gazetenin taşraya, gitmesi, son kuponun kesilip İstanbula gönderilmesi için bittabi kaf dej SON POSTA bu. mahmurum w göçmek ve taşru karilerinin de İstanbul kari- leri gibi kur'aya İştiraklerini temin etmek için bir çare bulmuştur; © 10 10 10 10 10 10 10 Mm 5 Gizl sayfada Vicdan Azabı Duymıyanlara!.. © Yazan: Ağaoğlu Ahmet İsmet Paşa Hz. nin son beyanatlarında benim ötedenberi meftunu olduğum bazı prensipler ve esaslar kat'i ve sarih bir lisanla ifade edildi, Müşarünileyh Hz. Cümhuriyetin muktezi- yatındın olan vatandaşların hurriyetlerine, matbuatın serbesti- sine riayet olunacağını ve Cümhuriyette esas olan murakaba usulüne alışmak icap ettiğini, lâyubtilik iddiasının anarşi kadar muzır o Olduğunu ve cümbhuriyetçiler için bu iki müfrit cereyanla mücadele etmenin bir vazife olması lâzımgeldiğini ve düşe kalka nihayet bu memlekette de mutedilive Omunta- zam bir bürriyet hayatı tesisi elzem bulunduğunu izahettiler. - Bu beyanatın ne gibi bir havayı nesimi içinde vaki olduğunu biliyorum. Her taraftan “yık, dağıt, kes, öldür, kır, hâk ile yeksan et, terrör, Bolşevik, faşizm, usulü ve ilh, diye tabrikler, telkinler yapılırken mes'uliyettar bir şahsın geçici hadiselerle etraftan akın eden bu tahriklerin fevkine çıkararak» Cümburiye tin istikbali endişesile milli meclise ve dolayısile bütün millete hitaben bu gibi tahrik, ve telkinlere kapılmıyacağını, Cüm- huriyet icabatına riayet edeceğini ilân etmesi, bence yüksek ve tebcile şayan bir manzara idi. Bu manzaraya meftun olma- mak elimden gelmezdi. Binaenaleyh her türlü muhalefet endi- şesini bir tarafa bıraktım ve kürsüye gelerek duyduğum hisleri ve fikirleri beyan ettim, Başvekilin bu asil ve necip fikirlerini hürmetle selâmla- dıktan sonra bize, yani Türk münevverlerine, düşen vazifs- leri de yat etmeyi bir vazife addettim. (Devam 4 üncü sayfada) On Sene Evvel Bugünlerde İlk İstiklâl Zaferini Kazanmıştık Birinci İnönü, ondan sonrs- ki zaferlerin ilk merbalesi oldu. Birnleree (şehit Türk istiklâlinin (ilk Ooşehametkâr âbidesidir. Bundan tam on sene evvel bugün İnönünün sisli ve puslu havasında varlık mücadelesinin ateşin fırtınası hüküm sürü- yordu. Türk milleti, hırs ve cebe- rut ile ilerlemek istiyen düş- mana göğsünü germiş, et ve kemikten çektiği duvarla onu ebediyyen durdurmuştur. On sene sonra bugün, bu bülent ve kızıl âbide önünde, o âbideyi yükselten genç ve dinç fedakârların maneviyatı karşısında hürmetle eğiliyoruz. Mükemmel Bir Fikir Şehir meclisi, Istanbul caddelerdeki su birikinlilerinde yo'cuların boğulmaması için tramvay direklerine birer tahlisiye