5 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

5 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MİLLİYET SALI 5 MAYIS “Birinci sahifeden geçen yazılar 1931 Harbiyede 326 zabitimize diploma verildi (Baş tarafı !inci sahifede) zektebi son sınıfını ikmal €- en zabit vekili Beyler mektep inema salonunda toplanmış-| ir, merasimde bulunacak er- ân ve ümera ile, merasime ri-| üset edecek olan kolordu ku- tandarir Şükrü Naili Paşanm gelmelerine intizar ediyorlar- i, Salonun methalinden başta olordu kumandanı olduğu hal £ ordu erkân ve ümerası gir- ikleri ande muzika İstiklâl iarşını çaldı ve merasime res len başlardı. Merasimde bulunan ümera “Salon bayraklarla donatı ış ve duvarlar eski silâhlarla apılmış armalarla tezyin edil işti. Ortaya konan iki masâ- an birinin arkasında başta ko ırdu kumandanı Şükrü Naili aşa olduğu halde, Ferik Fah <ddin, Galip, Liva Jeneral ürhaneddiri, Hayri Paşalar e şehrimizde bulunan sair er- ân ve ümera durmuştu, diğer yasanın yanında mektebin kıy letli tedris heyeti mevki al- miştir. “Kolordu kumandanı Paşa ta afnidan verilen emirle genç âbit vekilleri büyük ümiforma irmı giymiş olarak manga »anga ilerliyorlar ve sınıf za- iti binbaşı Lütfi Beyin yanın a yer alarak mumaileyhin ksek sesle ve kelime kelime kuduğu şu yemini hep birden ıkrar ediyorlardı: y Yemin sureti - “Hazarda, seferde, karada, enizde, havada, her zamanda e her yerde, milletimize, cüm uriyetimize doğruluk ve mu- abbetle hizmet, kanunlara ve mirlerime itaat edeceğime, skerliğin namusunu Türk san ağının şanınr canımdan aziz ilip icap eden vatan, cümhuri ct vazife uğrunda seve seve anımı feda edeceğime namu- im “üzerine söz veriyorum. Mangalar birbirini takip et- , ve 326 genç bu mukaddes ga € için fedayi can edeceklerine amuslarına söz verdiler. Mektep müdürünün nutku Merasimin bu birinci faslı ittikten sonra mektep müdürü liralay İzzet Bey genç zabit- Te hitaben âtideki nutku söy- di iendiler Millet ve memleket kuvve- nin istinatgâhı olan Cümhur- yet Ordusunun Harbiye mek binde iki senelik tahsilden mra zabit olmak şerefine er- iniz. Orduda vazife almak da nıf mekteplerinde tahsilden mra müyesser olacaktir. Har- Ee bu ilim ve irfan ocağın- â size mesleği bilgilerin ana attları gösterildi, Sınıf mek- iplerinde ise 'bu ilk bilgiler imi esaslar dahilinde inkişaf *ktir. Orduda ise tatbik ve iyet sahasma geçeceksiniz. atani ve milli mefküre dal çalışacaksınız. Gayretini- Kii ve memleket için fat olmasını temenni ederim, tün hedef ve emellerimiz is- klül ve Cümhuriyetin tefah 8 senileti olmalıdır. Türk mil- # ve memleketinin halâs ve era terakki ve tekâmü- & yüksek hizmetler ifa eden işta Gazi Mustafa Kemal Pa- Hz. ile Fevzi ve İsmet Paşa r da ilim ve Faziletlerini bu des yuvada almışlardır. İzleri tebrik ederken muallim #zabitlerinize ve huzzarı kira arzı şukran eylerim.” ü Naili Paşanın hitabesi İzzet Beyin nutkundan son- i kolordu kumandanı ü m Paşa genç zabitlere atide itabeyi iratettiler. “Senelerce devam eden tab- “hayatınızın mükâfatı olarak iloma almaya muvaffak oldu Bu muvaffakiyeti kazan- 'dan dolayı sizleri tebrik itibaren verdi. Türk ordusunun cihanda hayret ve taktirle görülen bü- yük bir mevkii vardır. Siz de bu orduya Jâyik olduğunuzu her yerde merdane gayret ve faaliyetinizle ispat edeceksi- niz, Mektepte edindiğiniz ser- maye sizin için pek basit bir şeydir. Bundan sonra inkişaf edecek, ilim ve irfan sahasında ki tarakkiyati takip ederek te- rakki ederseniz muvaffak olur- sunuz. Sizi yürümeğe başladı- ğımız bu yeni yol için tebrik €- derken mektep müdür ve heye tine ordu namına teşekkürü va- zife bilirim.” Nutukl: sonra diplomaların tevzi Şükrü Naili Pş. nm hitabe- sinden sonra diploma tevziine başlandı. Sınıf zabiti İzzet Bey diplomaların üzerindeki isimle ri okuyür ve masanın üzerine bırakıyor, isimleri okunan Bey ler kumandanın önünde resmi tazimi ifa ederek diplomalarını alıyorlardı. Evvelâ piyade, son ra sıra ile topçu, kıtaatı fenni- ye, süvari ve levazım sınıfları- na ayrılan Beylere diplomaları leri renginde ciltler içinde idi. Diploma alan gençler arasında göğüslerinde şehit babalarının kendilerine bir iftihar ve şeref mirası olarak terk ettikleri İs- tiklâl madalyaların taşıyan genç zabitlerde vardı. İ Diploma tevzi merasiminden İ sonra misafirler bir müddet is- | tirahat ve izaz edilmişler Bu se ne diploma alan genç zabitler İ arasında piyade sınıfından Nev zat ve Niyazi Beyler birinci ve ikinci süvari sınıfından Sedat Bey ve Emin Beyler üçüncü ve dördüncü topçu sınıfından Sa- Mihaddin Bey beşinci gelmiş- lerdir. | Genç zabit vekillerimiz 15 gün sonra smıflarının tatbikat mekteplerine gideceklerdir. Taksim abidesine çelenk koydular Saat 5 te diploma alan Bey- ler manga kolunda önde mek- tep müdürü ve arkasında bah- riye muzikası olduğu halde Taksim abidesinin önüne gel- mişler ve abide ( etrafmde bir daire teşkil etmişlerdir. Abide- ye bir çelenk vazedilmiş ve za- bit vekili Mehmet Bey tarafın- dan arkadaşlarına şu hitabe i- rat edilmiştir. “Arkadaşlar! Bütün Türk dünyasına ümit ve ışık veren bu mubarek kub- beyi hep beraber selâmlayalım. Gazi diyor ki: Türk ne vakit yükselmek için adım atmak is- temiş ise bu adımların önünde daima yüksek milli idealleri ta- hakkuk ettiren hareketlerin piş darı olarak kendi kahraman ç0 |, cuklarından mürekkep ordusu- nu görmüştür. Bunun içindir ki Türk milli tehlikelere karşı elinde kılıç yürümeğe müheyya bulunan çocuklarma derin bir emniyet beslemiştir. Ve bu em niyeti daima besleyecektir.Bun dan sonrada Türk milletinin ulvi idealinin husulü için kahra man asker evlâtları hep önde gidecektir. Bugün Türk milleti muvaffak olduğu ber hayati şeyin kahramanı olarak kendi İ ordusunu veöz evlâtlarından mürexkep ( zabitan “hey'etini görmektedir. Şimdi ben karanlık bir gece- istikbal yaratan yuca ulu sözlerine milletin bu mu- kaddes mabedinden cevap veris yor ve bağırıyorum. — Ey Yuca Gazi! kalpleri ümit ve heyecanla dolu biz 326 kişi millete bütün adımlarını cesaretle atsın ve yükselsin de- mek için buraya geldik. Millet bizlere itimat etsin. Bizde de verildi. Diplomalar sınıf işaret | den güneşli bir gün, parlak bir ki asil kandan ve bu kanm do- ğurduğu nurdan alıyoruz. li | Bu nutuktan sonra mektep müdürün önünden resmi selâm ifa edilerek geçilmiş ve mekte- be avdet olmuştur. Bu sene Harbiye mek- tebinden neşet eden zabit Bey- lerin esamisini neşrediyoruz: Piyade zabit vekilleri: Nevzat, Niyazi, Nadir, Muh tar, Rasim, Bekir. Kemal, Ra-| ik, Talât, Suat, Nâsır, Eşrei Şevki, Kemal, Selâmi, Tevfik, Naki Fazlı, Saim, Mithat, Ha- san, Yaşar, Zarif, Ali, Cemal, Nail, Bedri, Münir, Melimet, Suphi, Kemal, Naği, Lütfi, Zi- ya, Reşat, Şahap, Mahmut, Seyfi, Zeki, Şinasi, eddin, Arif, Rahmi, Bürlan, Cavit, Celâl, Reşat, Sami, Cahit, Fu- at, Lütfi, Mefahir, Kâzım, Ke- mal, Müeddep, Hakkı, Cemal, Ekrem, Bahaeddin, Mitkat, İhsan, Münir, Abidin, Osman, Cemal Kemal Cevdet, Ferit, İrfan, Remzi, Ferit, Va- hit, Saim, Celâl, İbrahim, Faik Bedevi, Abdurrahman, Yekta, Mustafa, Hakkı, Şükrü, Bedri, Nâzım, Necdet Nuri, Muzaffer Nazmi, Nizameddin, Sadeddin Ndir, Mümtaz, Fehmi, Vahit, Eşref, Tevfik, Münir, Hamdi, Muharrem, Rüştü, Mehmet, Nihat, Niyazi, Tarık, İzzi, Ce- Jâl, Rıdvan, Nazmi, Saadet, Hayreddin, Hilmi, Muhit: kir. Mubsin, Şahap, Lü Feh mi, Ragıp, Kemal, Adnan, Hay ri, DLütfi, Mazlüm, Muhiddin, Faruk, Şadan, Mennan, Nusret Saffet, Nuri, Sabri, Enver, Sa- im, Saffet, Lütfi, Necip, Zihni ket, Mehmet, Lütfi, Zeki, İzdemir, Vahdettin, Fatin, Na im, Bahaeddin, Zeki, Ltm'i, A sım, Mustafa, Mümtaz, Yusuf, Hüseyin, Lütfi, Nuri, Bürhan; Fahri, Neş'et, Sadri, o Necati, Lütfi, Ziya, Nureddin. Topçu zabit vekilleri: Salâhaddin, Fuat, Bahacd- din, Ali, Reşat, Ahsen, Cahit, Zeki. Nazmi, Cezmi, Kâmil, Cavit, Alâeddin, Reşat, İbr him, Tahsin, Necati, Seyfi, Zi ya, Cevdet, Nuri, Mukim, Şev ki, Şevket, Refik, Reşit, Cemal Nail, Wmer, Fuat, Kerim, Fah ri, Emin, Şaban, Şahap, Faruk Enver, Feridun, Reşat, Sıtkı, Muhtar, Kemal, Ziya, Cahit, Cevat, Ziya, Kâmil, Halit, Saf del, Nail, Kemal, Aziz Sakin, Bürhan, Alâeddin, Reşat, Sa- mi, Alâeddin Necati Yusuf, Ab durrahman, Fikret, Refik. A- dil, Neci, Turgut, Hüseyin, Ga ni, Şemşi, Vahit, Muzaffer, Ah met Naci, Cemal, Şakir, Cevat, Şadan Salâhaddin İsmail Hak- kı, Kasım, Bürhan, İskender, Edip, Reşat, Rüstem, Suavi, Fazıl, Necat, Ratip Ef. ler. Levazım zabit vekilleri: Hayri, Şefik, Fahri, Celâl, Ekrem, Ruhi, Emin, Amil,Bed ri, Ekrem Ef, ler. Süvari zabit vekilleri; Sedat, Selâmi, Nail, Muzaf- fer, İsmet, Hidayet, Rahmi, Emin Cemal, Harun, Raşit, Os man Tevfik, Celâl, Emin, Zeki Et, ler. İstihkâm zabit vekilleri: Ulvi, Reşat, Enver, Sami, Necmi, Sadeddin, Orhan İhsan İbrahim Mehmet, Sezai, Ata, Nizameddin, Cemal, Talât, Mü nir Kemal, Fahir, Nevzat, Mü eyyet, Şahap, Muhiddin, Sami Selâmi Mustafa, Abdurrahman Nazif Ef, ler, Muhabere zabit vekilleri: Sadeddin, Muhtar, Yekta, Necmi, Salim, Nihat, Hıfzı, İs kender, Refik, Nureddin, Ga- Hip, Rıza, Mustafa, Faruk De- mir Ali EF, ler. Nakliye zabit vekilleri: Hamit, Nureddin, Şahap, Sa bahaddin, Recep Efendiler. verime —— Salih Bey ne oldu? Sirkecide fotografçı SabihB bu sabah Beşiktaşta oturan âi lesini içinde atelyenin anahta x: bulunan bir mektup gönder mi: tir. Sabih Bey bu mektupta Hıdır. | Tiranda Balkan haf! tası nasıl geçti? | (Başı birinci sahifede) | tikten başka iktisadi o hayatı tanzim ve devleti hâkim kıl- mak için korporasiyon nezareti ni tesis etmiştr. Rusyanm | plânlar dairesile faşistlerin kor | por lar nezareti bir mem | İcketin sây ve iktisat mekaniz- i masını işletmek için kurulan | en yeni ve eh mükemmel örnek | İ lerdir. istler Romanın biraz ö- tesinde 50,000 nüfuslu yeni bir | şehir yaptıktan ve Bari'yi bir iki misli büyüttükter başka, | hemen her şehirde imar eserle ri vücude getirmişlerdir. Arnavutluk Türk ir'erlâl en yakmdan takip etmiş . olan | memlekettir, Kanunu medeni bizimkinin ayri gibidir. Taad- | İ düdü zevcat yoktur. Talâk ser: | best değildir. Bütün müslüman | memurlar şapka giymektedir- | ler. Şehir müslüman. kadınları | açılmışlardır. Tirana bir mik | yon nüfuslu Arnavutluğun ye ni merkezidir. Bu merkezde nü | fus ve servet nisbetleri nazarı dikkate alınırsa, azami imar işleri yapılmıştır. Yeni devlet dairelerinin teşkil ettiği küme iki büyük bulvar, yeni ikamet- gâblar daha beş altı sene evvel | bir köy olan Tiranayı tamamen değiştirmiştir. Darülfünun aç- | mak iddiası beslemiyen © Arna- | vutluk, altı yüz talebesini Av- rTupa Darülfünunlarında okutu yor. Tiranaya Romanyalılar ve Yugoslavlar yalnız omüşahit yolladılar. Bulgar, Yunan ve Arnavut murahhasları ile biz her tarafta kalpten gelen teza- hürat gördük. Nazırların çoğu, meb'uslar ve hükümet memurları Türkce konuşuyorlar, ve Türk murah- haslarını kardeş gibi karşıla- yorlardı.. 44 Tiranada Balkan haftası bit tikten sonra, karadan cenubi Arnavutluk Görice - Ohri gö- | lü üzerinderi Mükedonyayı aşa rak Selânik ve Atinaya geldim. Pireye kadar her terafta gör- düğüm bariz manzara umumi | imar manzarasıdır. ! Milliyet: Falih Rıfkı Bey bu seyahati esnasında İtalya, Ar- navutluk, Makedonya ve Yu- manistanda gördüklerini gazete mizde yazacaktır. ea — Teftişat meme Gümrüklerde muha 12 faza teşkilâtı da teftiş ediliyor Maliye müfettişleri İstanbul devairihde umumi teftişata de. | vam etmektedirler. Teftiş he. | yeti reisi Adil B. bu hususta de miştir ki: — Teftişat aylarca devam edecektir. Şimdiye kadar yapı- lan teftişler hakkında aldığım raporlara nazaran henüz mü- him bir yolsuzluk veya sui is- timal görülmüş değildir. Elimizde arâşit veya veje- talin gibi iktisadi mahiyette muayyen bir mesele yoktur. U- mumiyetle devairin muamelât ve hesabatı tetkik edilmekte- dir, yetler de çok ehemmiyetle tet- | - Şikâyeti olan zevat hey'eti teftişiyeye müracaat etmeli- dir,” Gümriklerde başlanan tef- tişat muhafaza teşkilâtna da teşmil olunmuştur. Gümrük başmülettişi Raif B. telgrafla müstacelen vuku bulan davet üzerine dün Anka raya gitmiştir, Zavallı çocuk Galatada Karakuş hanında oturan Feride hanımın 6 yaşın daki oğlu Behaettin Necati Bey caddesinden geçerkenŞo- för İbrahimin idaresindeki Çusların Dördüncü B. (Başı birinci sahifede) kiyatı idame ederek haizi mu bahat olmasını can ve dilden temenni ederim ve eğer huzu- runuzda lâyikile arzı şükran e- demiyorsam kusurumun kema- Ji sinnime bağışlanmasını da ayrıca dilerim Etendilerim.,. Yemin Müteakıben kâtiplik mevki- lerini işgal eden genç meb'us- lardan Ruşen Eşref Bey meb- sami listesini okuma- ğa başladı. Meb'uslar sıra ile kürsiye gelerek yemin ettiler. Hurufu heca sırasile mürettep listenin en başında Adananın intihabatında killen meb us olan Ali Münif Bey vardı. İlk d rsiyi işgal eden o oldu. Münif Beyin kürsünün ü İ zerinde duran ve içinde and ya zilan: varakayı okumak için gözlerinde gözlüğünü araması ve bu aramanm uzun saniyeler devamı salonda handelerin yük selmesine sebebiyet verdi. Nafia vekili Hilmi Beyden sonra üçüncü defa yemin eden yeni meb'uslardan bir çiftçi, Adanah Ömer Resul Ağa oldu. Ankaranın çiftçi meb'usları Ha sân Yakup ve Muslihiddin Ab İ dullah Beyler çok alkışlandı- İ lar. Cebelibereket meb'usu Ha san Basri Beyin yemini kendi- sine has bireda ve ifade ile okuması “bravo,, seslerile tak- dirler kazandı. Eksik, atladın,, Kürsüde varakaya bakma- dan yemini irticalen okumak te şebbüsünde bulunanlar hiç bi- ri muvaffak olamadılar. Başta Erzurum meb'usu Aziz Bey de rin bir uğultu içinde “eksik, at ladın, olmadı” gibi ihtarlara maruz kaldı. “Hiç yok,, Fazıl Ahmet Bey kiraat der #nden imtihan veren bir tale- 1s gibi itina göstermek ister- İon yeminin bir tarafına kendi inden bir “hiç,, kelimesi ilâve edince salonda “hiç,, yok sesle ri yükseldi. Servetifünuncu Ahmet İh- san, Mazhar Müfit Edirne meb us Şeref Beyler andı ! yanlar meyanında idiler. İsmet Paşanın yüksek ve â- henkli sesinden duyulan ye- min şiddetli alkışlar topladı. En son Zonguldak meb'usu Rasih Bey yemin etti. Yeni Reis Bunu mütcakıp (oOAbdülhak Hâmit Bey Meclis reisi intiha bı yapılacağını söyledi. Reyler toplandı. Urfa meb'usu Şakir, Muş meb'usu Hasan Reşit ve Antalya meb'usu Ali Haydar Beyler reylerin tasnifine me- mur edildiler. Netice muvak: katreis tarafından bildirildi. Balıkesir meb'usu Kâzım Pa şa 285 reyle ve ittifakla riya sete intihap edilmiştir. Diyar- bekir meb'usu Kâzım Paşa sor du. Başka rey alan var mr. Yaş hı bir Bey cevap verdi: — Hayır ittifakla intihap e- dilmiştir. Meclis reisi Kâzm Paşa al- kışlar arasında riyaset mevkii- ne çıkarak, şu sözlerle arkadaş Jarıma teşekkür etti: “Gösterdiğiniz itimada arzı teşekkür ederim, Tevdi buyur- duğunuz şerefli vazifeyi tevec cühünüze lâyık hir surette.yap mağa çalışacağım. Mesainiz- de muvaffakıyet temenni eder ve cümlenizi hürmetle selâmla rm. Reis vekillikleri Bundan sonra reis vekillikle ri, idare âmirlikleri ve kâtiplik ler işin intihaba başlandı. İnti hap neticesini Reis Paşa Mec Mise arzetti, 281 meb'us reis ve kiliği intihabma iştirak etmiş tir, Bunlardan Hasan Bey (T- rabzon) 248, Vasıf Bey(İzmir) 172, Sabri Bey (Manisa) 124, Refet Bey (Bursa) 117, İsmet Bey Çoruru 86, Hasan Fehmi Bey (Gümüşhane) 63 rey al- mıştı. Reyei ştirak edenlerin nısfından bir fazlası kadar ve daha ziyade rey alan Hasan Vsıf Beyler bu suretle Reis ve M. M. dün ilk içtimaıı aktetti san Bey kürsüye çıkarak inti- hap suretile izhar edilen itima- da teşekkür etti, Vasıf Bey de: “Bana çok büyük bir şeref bah şettiniz. Derin bir tahassüs i- çinde kalbi teşekküratımı arze derim.,, Dedi. Kâtiplikler Kötiplik için Ruşen Eşref 276, Avni Bey (Yozgat) 167 rey almıştır. Haydar Rüştü, Tekrar Meclis riyasetine intihap edilen KAZIM PAŞA Ziya Gevher, Ali (Rize) Bey- ler aldığı reyler, reye iştirak eden meb'usların nısfından bir fazlasmı bulmuyordu. Binaen- aleyh diğer iki ktiblik için ye- niden intihap yapılacaktı. İdare âmirliği İdare âmirliği için yalnız Necip Ali Bey 178 reyle mut- lak bir ekseriyet kazanmıştır. İhsan Ferit, Şükrü ve Halit B. ler ekseriyeti mutlaka alama- mışlardır, İki idare âmirliği i- çin yeniden intihap yapılması Mâzm geliyordu. Reis Kâzım Paşa dedi ki: — Divan riyaseti teşekkül etmiş addedebiliriz Reisicüm- hur nitihabını yaparız. Bilâha- ra eksikleri tamamlarız. Halil Bey söz istiyor Reisicimhur intihabına baş- lanacağı sırada İzmir meb'usu Halil Bey yerinden ayağa kal- karak: — Bir mesele hakkında bazı fikirlerim var. Arzedeceğim de miştir. Reis Paşa: — Ne hakkında? — Reisicümhur intihabı hak kmda. Mesele çok mühimdir. Müsaade buyurursanız kanaat- lerimi arzedeyim. Garip bir mukaddeme Bundan sonra Halil Bey kür süye davet edildi, ve İstanbul meclisinin sabık reisi garip bir mukaddeme ile söze başlaya- rak: — Dün Reis Paşa Hazretleri RÜŞEN EŞREF B. ni ziyaret etmiştim. Kendile- rinden bir teşkilâtı esasiye ka- nunu rica ederek almıştım. “Milliyet - Halil Bey düne kadar teşkilâtı esasiye kanunu AVNİ BEY nu okumak lüzumunu hisset- memiş,,. Tetkik ettim. Bende- nizce kanunun o madeleri çok sarihtir.,, Diyerek meclis içti- ma devresi müddetinin dört se ne olduğunu, bugün dört sene ikmal edilmediğinden Reisi- cümhur intihabmm şimdi ya- pılmasının doğru olmadığı ka nâatinde bulunduğunu ve bir eseri tali olarak milletimizin başında bulunan büyük zat ile bu mütaleaları arasmda bir mü nasebet olmadığını söyledi. Recep Beyin cevabı Kütahya meb'usu Recep B. söz alarak: Halil Bevin iddiası madığını izah ederek hararetle alkışlandı. Otuz dördüncü madde Yozgat meb'usu Süleyman Sırrı Bey de 34 üncü maddenit sarahatile intihap tecdit edildi ğini takdir ve yeni gelecek Meclisin Reisicümhuru inti hap .etmesi lâzım geldiğini meydana koydu. “Türkçe konuşalım,. Halil Bey bu cevaplar karşr- sında mukabele etmek istedi. Ve sözlerine bazı Fransızca ke Jimeler de karıştırdı. Besim A. talay Bey yerinden ihtar etti: — Türkçe konuşalım. Reisicümhur intihabı Müteakıben Reis Paşa: “Baş ka söz isteyen yoktur, Muay- yen bir teklif te yoktur. Reisi- cümhur intihabma geçiyoruz. Dedi ve intihap yapıldı. İntihaba 289 meb'us iştirak etmiş ve 289 reyle Ankara meb usu Gazi M, Kemal Hazretleri üçüncü defa olarak Türkiye Re isicümhurluğuna (omüttefikan intihap edilmiştir. Alkışlar arasında Meclis reisi Kâzını Paşa Çan- kayaya giderek tecdidi intiha- bı Reisicümhur Hazretlerine ar zetti, Gazi Hazretleri Kâzım Paşa birlikte Meclise geldi. Meclisin önünde kesif bir ka- lık birikmişti. Bunlar içinde bilhassa yüzlerce köylü vardı. Büyük Reis halkın alkışları muzikanm terennümleri arasın da Meclise girdi. Divanı riyaset âzası ve Baş- vekil Gazi Hazretlerini kapıda karşıladılar. Kâzım Paşa tek- rar celseyi açtı. Reisicümhur Hazretlerinin teşriflerini haber verdi, Mütcakiben salonu sar- san alkışlar ve: “Bin yaşa,, ses leri arasında Büyük Gazi kür” Me ami ak kışlar arasında salondan çıka- rak Reisicümhür salonunda sü- feranın ve meb'uslarn tebrikâ tanı kabul etti. Divanı riyaset Bundan sonra Reisicümhu! Hazretlerinin İsmet Paşa ka- binesinin istifasma ve yeni ka- binenin tekrar İsmet Paşa tara fından teşkiline dair tezkere- ler okundu. Meclis cumartesi günü topla nacaktır. Yarım saat sonra aktedilen müteakip celsede divanı riya- setin eksik âzalıkları için in tihap yapıldı. Reis vekilliğine Rafet B. Bursa, idare âmirlik- lerine İrfan (Mardin) Hali (Beyazıt) ) kâtipliklere Hay- dar Rüştü (Denizli) ve Ziys Gevher Beyler seçildiler, Riyaseticümhur intihabı topla selâmlandı Gazi Hazretlerinin tekrar Reisicümhurluğa intihabı dün saat on yedi raddelerinde şeh- rimiz makamatı resmiyesine tebliğ olunmuştur. Bunun üzerine ciheti aske- riye tarafından top attırılarak mutat merasım yapılmıştır. Şehir meclisi dün içtimade bulunduğu sırada Reisicümhu intihabını tebşir eden toplar atılıyordu. Belediye reisi Mu- hiddin B. top sesleri üzerine Reisicümhur intihabını ilân eden toplar atılıyor. Celsenin beş dakika tatilini ve Reisicüm hur Hz. ne şehir namına tebrik ve tazim telgrafı çekilmesini teklif ederim.” Dedi. Bu teklif ittifakla kabul edilerek celse beş dakika tatil edildi. Açıkta kalan meb'uslar ANKARA 4 — Evvelce müs