26 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

26 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

IBirinci sahifeden geçen yazı lar Pevoğis dördüncü” sulh kükok mahkemesindezj İİ ağn ölümüne tıb- ibi hatamı sebep oldu?! Müdavi doktor difteri teşhisi koy- muş. Halbuki değilmiş. Dün polise ve müddeiumamili; bir Sktayı tıbbi yüzünden bir çocu- düğünden bahisle şikâyet ©- dilmüytür. Vak'a hakkında aldığımız malümat şudur: Mezbaha memurlarından Meh: met Ali efendinin 5 yaşındaki kızı Süheylâ bundan 7 gün evvel hasta- anmış, kadınlar çocuğun tedavisi i- $im Doktor Fakacelliyi tavsiye et Mişlerdir. Çocuğunu çok seven © Mehmet Aki pd evvelcede Fakaçellinin g için bu tavsiyeyi der- bal Da ederek, çocuğunu Fakaçel > tedavi ettirmek için Sen Jorj stanesine götürmüştü Dr. Fakaçelli Süheylâyı muaye- »e ettikten sonra, difteri teşhisi koy ve on şırınga yapılacağı sün hastanede kalması lâzım geldi Ünü söylemiştir. , Mehmet Ali Bey kudreti maliye- | * müsait olmadığı için hastane ş6- *sitini kabul edememiş ve doktor- sç» Çocuğunu her gün getirip gö- türmek şartile tedaviye başlamasını Tica etmiş, doktoru da buna razı et- Miştür, Bundan sonra Mehmet Ali Bey gün çocuğunu Dr. Fakaçelliye #etirip götürmiye başlamış ve her Sün çocuğu bir şırmga yapılmıştır. Dün çocuk gene Dr. Fakaçelliye #ötürülmüş ve dün altıncı şırınga Yapılmış tar , Şirngayı mütenkip çocuk eve Bötürülürken Balatta ölmüştür. Bu ölüm karşısında, çocuğunun üzerine tütriyen Mehmet Ali Bey derhal #abıtaya müracast etmiştir. Bu müracaat üzerine zabıta ta“ bibi Cemil Bey çocuğu muayene et- "iş, çocukta difteri alâimi göreme Mik ve cesedin morga nakline lüzum Börmüştür. Ceset dün morga nak “dilmiştir. Yapılacak otopsi ameli- ei Kibbi hata olup olmadığını mey A cikaracak ve yapılacak euame 70 &as teşkil edecektir. Kendisini niçin öldürdü ? Sürpagop akaretlerinde 17 muma T3da oturan 32 yaşında. Sürpagop tanesi eczacısı Arşak efendi ma- -) Gizli tutulan bir inti- har teşebbüsü Pangaltıda Hidayet efendi soka- Hnda 19 numaralı evde oturan Le- *n Kristiyan efendinin zevcesi 59 Yaşında Men, Şamiram dün gece 16 Paket eroin içerek intihara teşebbüs Mniştir. Ma, Şami am uzun zaman İn müptela imiş, Madam — bundan Mütecssir olarak intihar etmek te Esnaf cemiyetleri Yeni nizamname ay s0- manda tatbik edilecek Esnaf cemiyetleri hakkında ba- #irlanan yeni mizamnamenin gele Çi ir, Yeni nizamnameye maza- AN ümümü kötipler İletısat vekâleti & Mindan, tayin edilecek ve altı ce- Yeke bakacalıtir. Karadenizin derinliği . Sivastopol - Karadenizin derinli- tetkik etmek için observatuar- > bir bahriye hey'eti gönderilmiş. Hey'et bir ay çalışacaktır. Muhtelit hakem mahkemeleri ke ANKARA, 25 A.A. — Muhte- h İngiliz muhtelit hakem mahke- esi 11 temmuz © 1931 tarihinden 9YİĞİ 831 tarihine kadar yaz tati- ında evrakı wsuliyenin tevdine vi * müddetler cereyan e imiyecaktir. heleem mahkemeleri umumi ajan: | sebbüsünde bulunmuştur. o Madam Şamiramın intiharı zabıtaya haber verilmemiş, fakat tedavi için çağır lan doktor Mihal efendi o hastanm vaziyetini tehlikeli görmüş ve sab taya ihbarı keyfiyet etmiştir. Polis tahkikata başlamıştır. Tentürdiyot Alemdar caddesinde oturan Â- dalet hanımın hizmetçisi 40 yaşın- da Ayşe hanım fıkaralık saikasıyla intihar kasdile tentü öt içmiş, Ha seki hastahânesine kaldırılmıştır. İ Ben Amar sirkı iki defa soyuldu Evvelki gün Ben Amar sirkine harz görmir, hayvanların koşumla örtülerini, eğerlerini, artistlerin e sair nakledilebilecek | eşyalarını çalmışlardı. Bir sürü muhafızın tahtı meze retinde olan bu muazzam sirki sy: mak cür'etini gösteren hırsızlar po- Tisinde hayretini mucip olmuşlardı Polis yaptığı tahkikat neticesinde hırsızları dün yakalamıştır. Bu har. sırlar Niyazi, Feridun ve Şülerii is- minde üç kişidir. Sirka beygirlere mahsus çadırı kesmek suretile girmişlerdir. Çaldık oşyanın bir kısmı bulunmuştur. bir kısmı da balunmak üre Im Polis bir taraftan © irki soyan hırsızları ararken, sirk bir kere da- ha soyulmuştur. Bu ikinci hırsızlıkta bir gece ev- vel olmuştur. Sirkı ikinci defa soyan lar da aranmaktadır. Gayri ahlâki oyunlar Dün polis zabıtai ahlâkiyesi şe- İ birde satılığa çıkarılan şayanı dik” İ kat bir aynaya tesadüf etmiş ve der İ hal şehirde tarama yaptırarak bu | aynaları toplatmıştır. Tesbit edilen deposundaki aynalar da müsadere | şeklindedir ve ayna hizmetini gör- mektedir. Fakat sıyaya tutuldu; zaman, gayrı ahlâki bir tablo mey- İ dana çıkmaktadır. Polis bu gâyrı ahlaki aynaları getirten ve satanlar İ haldenda takıbat yapmaktadır. Yangın başlangıcı Topkapıda Beyazıt ağa mahalle- sinin Mühallebici sokağında Fatma ve Sabire hanımların evinden yan- gın çıkmış, fakat tevessüuna mey- dan verilmeden söndürülmüştür. Bayıltıncaya kadar dayak Dün Eyipte Gümüş suyunda Os- man isminde bir çobanın koyunları İ Halit isminde bir adamın tarlasına İ girmiş, Halit hiddetlenerek, Osman: bayıltıncıya kadar dövmüş, yarala- mıştır. Osman Cerrahpaşa hastane- sine kaldırılmış, Halit yakalanmış. bır Harp malülleri Cemiyet merkezinde dün bazı kararlar verildi Harp malülleri cemiyeti heyeti İ merkeziyesi dün toplanarak bazi meseleler etrafında kararlar yermiş “a Kürü mazafl; har mahal İerinin alâmeti farikasının şekli için Güzel san'atler birliğinde bir müsa- baka açılacak, yeni teknüt kanunu- nun malüline ait ahkâmenm diğer malâllere de teşmilinin temini mak- sadile evvelce teşekkül eden komis- yon tarafından | ihzar edilen kâyiha- an hukuk kesımlarını. tetkik için hukuçulardan müteşekkil bir komis yon teskil edilecektir. Cemiyetin tombalasına ait nevakıs ikmal edildiği cihetle, hazirandan i- tibaren tombala keşidesine baylana- caktır. — ee Kubilây âbidesi yardım| ** komitesi : Kubiliy dosine yardım için Vali Mı İdin Beyin © riyasetinde toplanan komisyon buzün ille” işti. ammını belediyede vapacaktır. | Yanar, döner dubalar (Baş tarafı Linci sahifede) eden görülebilen ziyaları üç saniyede bir yanakta, kampanaları 56 saniyede dört defa vurmaktadır. Kampananın vurmasını ve ziyayı tevlit eden asit senede bir defa de- üstirilecektir. Tablisiye idaresine bütün mas raflarile beraber 110 bin liraya mal olan dubaların beberi 21 ton ağırlı: Handadır. Gelecek hafta — içinde bu #amandıralardan birisi - Karadeniz Boğazı haricin» konulacak, di ihtiyat olarak bırakılacaktır. Bu su- retle Boğaz haricinde 85 senedir bu vazifeyi yapan gemi kaldırılacak tr. Bu geminin süvarisi Emin Bey de dün şamandıraların tecrübesinde Bazır bulunmuştur. Emin Bey deni- din ortasında çalkanıp duran bu tek | nenin içinde geçirdikleri hayat hak- ! kanda kendisile görüşen bir muhar- ririmize şunları anlatmıştır: — Fener gemisinde geçen haya- | tumız zannedildiği gibi sokıcı değil. dir, Bilâkis ben burada iken sıkılı. yorum. Fener gemisinin kadrosu 30 ki- şidir, Bunun on beşi bir ay gemide ||İ kalır, diğer on beşi karada istirahat kat buna rağmen hayatımızı hiç bir geye değişmeyiz. 1 Gemide ne ile mi vakit geçiririz? | Evvelâ vazifemizi yapmakla... Son- ra kitap okuruz, balık tutarız ve ni- hayet elimizde dürbün ufku gözle- riz. Fakat ne çareki hu da tarihe ka- | rişta. Zonguldakta tahlisiye istasyonu yapılı yer Tahlisiye idaresi bütçesi ne Zonguldakta bir tahlisiye istasyo nu teşkili için tahsisat konulmuştur. Bundan başka Ereğlide tam teşek. küllü bir istasyon vücude getirile- cektir. Ereğlide Baba burnuna konul. mak üzere dört mil mesafeden işiti- lebilecek bir çan aranıyorsada, bu evsafı haiz bir çan elin bulunama, miştir. —— eee —— Yunan takımı avdet ediyor (Baş taralı 1inci sahifede) Galatasaray klübü rüesası ve © takı mı ile beraber yemek yemişler ve otellerine dönmüşlerdir. Dün de tertip hey'eti kendilerine adada Etranje otelinde bir ziyafet vermiş ve adayı | gezdirmişlerdir. Bu tenezzühten avdet eden Olimpi. yakoz takımından bir grup saat (6) da Vali konağında kendi şereflerine verilen çay ziyafetinde hazır bulun. muşlardır. Otellerine avdet etmiş lerdir. bu se- Firlerimiz memleketimizden çok iyi hir intiba ile ayrılmaktadır. M. Kaçef gitti Şehrimizdeki macları idare etmek için Bulgaristandan getirilmiş olan İ 5 Kacef dün 7,40 da konvan- siyonel trenile avdet etmiştir, Ken disini «por rüesası teşyi etmişlerdir. —r eeşemn Gazi Hz.nin kooperatif- cemiyetine cevabı kooperatifçilik marta ilam ve cemiy: tin tazimatını reis si ie o Muam- mer Raşit B. Reisicümhur Hz. ne telgrafla arzetmişti. Gazi Hz, âtide- ki cevabı göndermişlerdir. Darülfünun emini ve koope- ratilçilik cemiyeti reisi Muam- “Samimi muvaffakiyetinizi temenni ederim.” Gazi M. Kemal Bursada bir cerh ve bir intihar BURSA, 24 — Mustafa Vasfi ve Osman Beyler isminde iki arkadaş bugün münakaşa ederlerken iş kav. gaya binmiş ve Osman B. tabanca. sını çekerek arkadaşını yaralamış. tır, Arkadaşının öldüğünü zanne- den Osman B. Türkocağı binasının önüne geldiği zaman tabancayı kal- bine sılkmıs ve kendini öldürmüş- tür, Varidat bütçesinde! yeni bir kısım açıldıf (Başı 1 inci sahifede) kadro tanzim et- Bu vaziyet hakkında büt çe lâyihasında 15 numaralı | bir madde vardır. Orada diyor ki: “Dahiliye, emni- yeti umumiye, posta tel- garf ve telefon bütçelerin- de gösterilen teferruatı Da hiliye vekâleti sene nihaye- | tine kadar umumi tasarru- fatından temin edecektir.” iğer taraftan bütçe lâyi hasında dün bildirmediğim iki mühim esas ta şudur: 1 — Memuriyette vekâ- let müddeti kayyet. de; 20-6:927. tarihli o maaş nin B fıkrası hükmü ti olunmaz, 2 — Yukariki dereceler- deki vazifelere maaşatı kar şılık gösterilmek suretile daha aşağı derecelerden memur tayini caizdir. Nâzım varidat Bundan mada 931 vari dat bütçesinde (nâzım vari dat) ünvanı altında bir kı- sım açılmıştır. Bu kısma Maliye vekâletinin hususi kanunları mucibince diğer devlet daireleri nam ve he- sabına cibayet ve bu daire- Sıhhat işleri Gülhanede Senelik müsamere dün verildi Gülhane hastahanetinin Senelik tibbi müsamereleriin on ikine evvelki akşam muallim Dr. Zel Faik Beyin riyaselinde verilmiştir. Bu müsamerede: 1 — Dr. Fehmi B. Had insidade ema arazı veren bir hamli nefiri, 2 — Munllim Zeki Faik B. Fos- sman antijeni, 3 — Muallim Talât B. Piedde madura vakası, müzallimi Kemal Hü- soyin B. hu vak'anın Tâboratuner, 4 — Muallim Abdülkadir B. Ke- bet tümörü. $ — Dr. Nazmi B. vecih plastiği 6 — Dr. Sait B. burun plâstiği, 7 — Muallim Kemal Hüseyin B. ongine monocytaire. Mevzu ve vak'aları © hakkında tebligatta bulunmuşlardır. Bu hususta esroyan eden müna- kaşaları müderris Tevfik Salim pa- şa ile manllim Talât, Sani Yaver, Abdülkadır, M. Kemal ve Burha neddin Beyler iştirak etmişlerdir. Bilhassa iki hastaya kendi. vücutla. rından kesilen kemik ve deri parça- larından istifade edilinek mak için yapılan ve muvaffakiyetle peticelenen ameliyat uzun münaka- | Riya- | salara zemin teşkil etmiştir. set tarafından içtima salonunda kisa nutuk irat edilerek müsamereye iştirak eden zevata teşekkür” edil miş ve bu senenin müsamerelerine nihayet verilmiştir. Türk-Yunan hakem mahkemesinde Türk - Yunan mahtelit hakem mahkemesinde perşembe günü bazı Külleme rüyetine devam edilecek. Kadastr? “işleri Tapu ve kadastro müdiriyeti umu miyesi kadastro heyeti fenmiye mü- dür muavini Ahmet Salih Bey dün şehrimize gelmiştir. Muhtelit mübadelede Muhtelit mübadele reisleri dün Öğleden evvel içtima edörek © büro mesai ve raporları etrafında müza- koratta bulunmuşlardır. Mezuniyetten dönenler Muhtelit mübadele heyeti büro teknik reisi M. Labarka mezunen bulunduğu memlekstinden dün av- det etmiş ve vazifesine başlamıştır. suretile | yüzlerindeki naksanları tamamla. | lere verilecek varidat kay- dolunacaktır. Hariciu. Hariciye vekâleti bütçe- sinde hariçteki ve merkez- deki memurların maaşatı i- İçin 1 milyon 841 bin 454 ” lira konmuştur. Geçen sene | ye nisbetle bu kısımda 345 bin lira tasarruf vardır. Matbı a” umum müdürlüğü | Matbuat umum müdür- | lüğü ilga edilmiştir. Bu şu- | be matbuatı hariciye ve hiliye namile taksim edil- İmiş, o matbuatı ha hariciyeye, matbuatı hiliye müdiriyeti de Da- hiliye £ vekâletine (© rap- tolunmuştur. Buna mu İ kabil hariciye bütçesine ye- niden ihdas edilecek harici iktisat umum müdürlüği çin tahsisat konmuştur. Hükümet bütçede tasar- ruf temin ederken açıkta pek cüz'i mikdarda memur | kalmasına âzami derecede dikkat ve itina göstermiş- i tir. Filvaki kadrolarda me | muriyeti ilga edilip te baş- ka bir memuriyete tayinine imkân göri meyen memur İngiliz sefiri M, G. Klark ve ve- İl fikaları önümüzdeki perşembe günü Ankaraya gideceklerdir. Haziran 3 üncü çarşamba günü İngiltere kralı Hz. nin itim günü olduğundan Ankarada sefaret binasında bir gar- den parti verilecektir. Ayni o gece hariciye vekâleti erkânile Arıkarada bulunan ecnebi süferaya bir ziyafet verilecektir, ziyafeti bir suvare ta- kip edecektir. Ayni gün O İstanbul Ingiliz konsoloshanesinde bir resmi kabul yapılacaktır. Sofya sefirimiz Sofya sefaretine tayin edilen muh telit mübadele Türk hey'eti sabık başmurahhası Tevfik Kâmil Bey bu gün konvansiyonel ile o Ankaradan şehrimize gelecek ve burada bir kaç gün kaldıktan sonra Solyaya gide: cektir. İpek böceği yetiştiril- mesi için ANKARA, 25 (Telefon) İpek böceği ve tohumu yı rilmesi muayene ve satılması hakkındaki kanunun 14 üncü ii ağıdaki şekilde met meclise bir | lâyiha takdim etmi “Müçtemi bi rhalde ve asga İri bir dönüm mikdarında yeni- den ihdas olunan dut bahçeleri ihdas tarihinden itibaren 10 se- ne müddetle arazi vergisinden muaftır.,, Hastalıklı ağaç ve fidanlar ANKARA, 25 (Telefon) — Ağaçlarında bulaşık hastalık bulunan muntakalarda hastalık hk ağaç ve fidan ihracını men- ine dair hükümet meclise bir lâ yiha tevdi etmiştir. Lâyihanın li esaslara göre ağaç larında bulaşık hastalık bulu- nan mıntakalardan hastalıklı ağaçların yaş, kuru, köklü kök süz fidanların ihracını hastalık bitinceye kadar hükümet yasak etmeğe mezun olacaktır. Bu yasağa karşı hareket edenler- den 50 liradan 250 liraya ka- dar para cezası almacaktır. İrtişa davası ANKARA, 25 — İrtişa davası- na sit evrakı tetkik eden Müddein. mumi, tahkikatın genişletilmesi için İ bunu müstantikdiğe vermistir. | Öldüğü mahal arel Mrkimet'çöveş > Beypğlimdn Beyoğlunda Kamer Andon Elik E£, Salih Ef, Pembe kadın o Beyoğlunda Ropen Bilezikçi Ef. Beyoğlunda Sakızağacında Beyoğlunda Beyoğlunda Beyoğlunda Beyoğlunda Furmcı Anastâs EF, Filip Togal ve Paskal Ef. Dava vekili Diram EF, Mühendir Mustafa Ef Karapyan Osep EF. Şislide Beyoğlunda Sormazir mahallesi Öldüğü tarih 19 şubat 32ö hatn mahallesinde 15 kânunu evel 327 3 temmuz 328 17 mart 33 17 mart 332 17 mart 333 13 ağustos 333 Kasap Perikli Ef. Beyoğlunda Ser acenta Ahmet Faik Ef, Aleko Ef. . Beyoğlunda Şişlide Birahaneci Aleksandra Beyoğlunda meşrutiyet mahal Doktor Ohanes Horasanciyan Fotika © Beyoğlunda Eliza kadın — Beyoğlunda Cevahirci Mihalaki Hanos Kara Sava kadın Kahveci Halit Ef. Kuyucu Tomas E£, Tatavla Tatavla Tünelde Bahriye kâtibi Mehmet Raşit Ef lesinde 23 Eylül 338 E, Beyoğlunda 27 teşrimisami 335 39 ağustos 341 14 eylül 341 25 eylül 332” Beyoğlunda Mustafa çele bi mahallesinde 26 şubat 334 Feriköyde Hırdavatçı Âgop Hodikyan, . Feriköyünd- Perukâr Mustafa Ef, Yüzbaşı Kâmil Et. © Feri Fatma Zehra H. Feriköyünde Baki Ef, — Feriköyünde Nuriye H. — Feriköyünde Kadir çavuş o Feriköyünde Arabacı Nikoli Ef. Hatice Muzaffer H. Imam Şakir EF, © Tatavlada Hafize Vasfiye H. Cihangirde İsmail Haklar Ef, Şeh Ahmet Ef. Tophane Firuz ağada Arabacı Hamdi ağa Tophanede Feriköyünde Feriköyünde Feriköyümde 16 ağustos 339 27 mart 926 Xi yubat 326 20 mart 335 23 nisan İZ? 3 nisan 328 ekmekçi başı mahallesi Arabacı Hayri ef. Tophane Ebülfazıl mahallesi 13 teyiniermell 527 Müdür Hamit B. Imam Ahmet ER Teğimede Hasan ağa Demirel Hirmimiki EE” Mürettip Hasan Binbaşı Halit EF Hacı Arif E. Firuz ağa Süleyman Hilmi E€, Saime H. Celep İsmail EF. Tophanede Fatma Saadet H, Kasımpaşada hacı Ferhat mahallesinde Hacı Ahmet kaptan Kasımpaşada 5 kümunuevvel 325 26 nisan 330 Kolağası İbrahim Fehmi Ef. Kasımpaşada kadı Mehmet ef. ma- hallesinde (İl nisan 331 Zeynelabidin Ef, muhasebe mümeyyizi Kasımpaşada 28 T. sani 31 Sıhhiye memuru Mehmet Necip Ef. Mavnacı Mustafa ağa Binbaşı Ali Galip E, Kolağası Hacı Mustafa Ef, Ahmet B. ve Sabiha H, Attar Selim Ef, Ülfet H. Rüsumat memurüMelimet Södik Ef. Kolağası Hüseyin Avni Ef, Mülüzen Mustafa Nail Ef, 17 mart 331 22 mart 333 26 mart 333 15 kânunusani 334 4 şubat 334 10 ağustos 334 m 29 ağustos 334 12 eylül 334 Hamal Süleyman o Kasımpaşada Hacı Mustafa Et, hanında Ayşe Hacer H. Kasımpaşada Saniye H. Arabacı Hasan ağa Bahçıvan Nurettin Ef. i 12 eylül 334 O 2 teşrinisani 334 7 nisan 335 31 mart 337 Hacı Mehmet Ef. Kasımpaşada Huriye H. — Kasımpaşada Esma Hesna H. Kasımpaşada Bakkal Huseyin Ef. Kasımpaşadı Ferit Et. Bahriğe hastanesinde Taraker Mehmet EF. Kasımpaşada Kulaksızda 26 Yelkenci Mehmet Ef, Saide H. Pangaltıdı Tüccar Karabet Gözümyan Ef. 3) Yervant Kirkor EF. Şişlide 4). İstavri Kalta o Pangaltıda 5) Tirifon ağa da Şişli 20 kânunuevvel 339 25 eylül 333 | Kasımpaşada Hacı Şahan mahallesinde 21 eylül 333 41 ağustos 324 j Şişlide ide Vapur süvarisi Rüştü Ef, Pangaltıa Amaslaş zevcesi Narsile H. Romanya otelinde Ridvan Paşa zade Reşat B. Sima kadın — Elma dağında Hermine H. © Pangaltıda Müzeyyen H. Pangaltıda Hüseyin Hulki Ef. Paogaltıda Pangaltıda Mehmet Talât Et Teşvikiye Aziz ağa Kâhtane Gülşende H. O Galatada Ali EE. o Galatada Salim Ef. o Galatada 3 Galatada Alaca mescit mahallesinde 25 asuğtor 336 22 eylül 339 17 eylül 341 | VE niamn se mart 330 | Hk Ke mali 2 İİ 3 3 Hasköy Keçeci piri mahallesi 28 ağustos 333 Bıroşalmi Bohor İsak Ef. o Hasköy Keçeci piri mahallesi 28 mayın 3 Fabrika ustası Mehmet Nazmi E£. Hasköy Kececi Piri mahallesi Ester ve Mişon o Hasköy Keçeci piri mahallesi hizalarında Kasımpaşada furun soka- ğında 9 numaralı hanede mu- tasarrıfan sakin iken 11-5-931 tarihinde vefat eden gümrük memurlarından Rıfkı Efendi- nin terekesine mahkemece 18 kkâmunuevvel 334 17 mayıs 335 ilândan itibaren eshabı matlup ve alâkadaranın BİR ay ve veresenin ÜÇ ay zarfında Beyoğlu Dördüncü Sulh Hu- © | kuk mahkemesine müracaat. ları lüzumu ilâp olunur.