26 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

26 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Bugün Işe başlayabilirsiniz. Para biriktirmeyen başlamak için mutlaka ay veya se- mebaşın beklemek ve ya bir yıldönümüne intizar etmek şart değildir. Hemen bugün İş Bankasından bir kumbara alarak para biriktirmeye başlayabilirsiniz. Büyük ve küçük binlerce kişi, kumbara sayesinde, bir iki sene içinde sermaye sahibi olmuşlardır. | TÜKİYE İŞ BANKASI) Muharrir ve Tabilerin nazarı dikkatine Maarif vekâletinden: Gelecek ders senesi başında neşredilecek mektep kitap arı listesine konu mık wzre muharrir ve tabildr tarafında» yeniden gönderilecek kitapların tetkik zamanları, şekilleri ve şartları şunlardır: 1 — 15 haziran 1931 tarihine kadar Vekâlete teslimedil- meyen kitaplar 1931-32 ders senesine ait kitap listesine ko- nulmıyacaktır. 2 — Tetkik için üönderilen kitapların iki nüsha olarak ve yazı makinesi ile kâğdın yalnır bir tarafına yazılmış ol- ması ve harita, resim ve şekil gibi kitaba ilâve olunacak İseylerin de yalnız bir takim olarak beraber gönderilmesi lâzımdır. 5 3 — Tetkike verilecek kitapların her kopya üzerinde on * beşer kuruşluk birer damga pulu yapıştırılmış olarak beş kuruş- luk bir pul ile birlikte ve Maarif Vekâletine hitaben yazılmış bir istidaya melfuf olarak Marif Vekâleti neşriyat Müdürlü- güne taahhütlü olarak gönderilmesi veya elden tevdii l&- zımdır. 4 — Yapılan tebligata uymayan şakilde gönderilen kitap- lar sahibine iade olunacaktır. Yeni çıkan alâ 3 A HÇE BOMONTİ Mecrübe ediniz. Emsali arasında bu nefasette hiç bir rakı yoktur Kilosu 200 Kurustur. 150. 250, 300, 500, 1000 gramlık şiş 30 50 60 100 200 kuruşa satılıyor , Her yerde arayınız «sesi Karacabey Harası Mü- diriyetinden: Karac abey Harasında mevcut olup Uludağ yaylalarına sevk edi- lecek koyunların sütleri kapalı zarf wsulile müzayedeye konulmuş ve 28-5-031 tarihine müsadil perşembe günü saat On dörtte Bursada Büytur müdiriyeti dairesinde ihalesi tekârrür etmiştir Şersiti anlamak isteyenlerin Bursa Baytar müdiriyetine ve yahut Hara merkezindeki komisyonu mahsusuna müracaatları ve ihale günü de yüzde yedi buçuk teminar akçelerini ve teklifnamelerini hamilen Rursa Baytar riüdiriyetinde hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur “ Balıkesir Vilâyeti Encün Encümeni Da- imisinden: Bandırmada idarei hususiye akaratından ve altında gazino ve lokantası bulunan büyük otelin mobilesi şartnamesine tev- fikan müsteciri tarafından tedarik edilmek şartile beş sene- lik icarı 3İ mayıs 931 taribine müsadif çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzre yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile müzayedeye vazedilmiştir. Talip olanlanların beş senelik bedeli icârı muhammeni olan 12500 lira üzerinden yüzde yedi buçuk nisbetinde dipozito akçesini vezneye teslim ilesve yahut Banka mektuplarile yevmi mezkürda usulü dairesinde teklifnamelerile Balıkesirde Encümeni daimi vilâyete müracaat etmeleri ilân olunur. KAVAKLIDERE ŞARABI Vagozl-li ,Tokatliyan, Abdullah Ef, İVerede içilir? Tokatlı ve emsal İnhisar satış mağazası, Nerede 514117? yata, Harti, emsalleri bakkaliye mağazalarında bit Hİ ri lokantalarla Dimitroko- Ermis, Yenipazar ve (30 137 (8 İ müzayede odasındaki ecri misil raporumu okuyabilirler, Büyük Tayyare Piyangosu 5.inci Keşide 11 Haziran 1931 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Ayrıca: 15,000, 12,000, 10,000, 8,000, Liralık ikramiyeler ve 40,000 Liralık 2 mükâfat vardır. Evkaf in Müdürlü ley Akarlar Müdürlüğünden: Pazarlıkla kiraya a emlâk Müddeti icarı sene Sekban başı Yakup aga simitçi 5-7-9 No. hane || 1 Çarşı kürkçüler 26 No. dükkân 1 divrik S5. 16 ,, “ 1 şadırcılar 19 |, 1 42. 48,, kolancılar 11 ” çuhacı han üst katta 29 No od Çeri çuhacı han üst katta 31 No oda Çakmakçılar büyük yeni han alt katta 3 No oda Mercanda harbiye caddesi 60 No dükkan Çakmakçılar Valde han mescit altı 21 No oda Beyazıt kaşıkçılar 9 No dükkân Hocapaşa ibni kemal. C. 46-48-50 No. maa oda bodrum Kadirga bostanı ali Mehmet paşa yokuşu 23 No hane Çakmakçılar yeni han 5. 33-37 No. dükkân Mahmut Paşa Kürkçü ban ikinci katta 26 No. oda Sekban başı Yakup ağa Simitçi 5. 3 No, dükkân Hocapaşa karaki Hüseyin çelebi nöbethane C. 110 No. arsa Üsküdar hace Hesna hatmn 7? No. ahır Üsküdar Rum Mehmet paşa bedestan derunu 1 No. dükkân Tophane karabaş mektep çıkmazı 38-40 No. arsa « Kabataş Ömer Avni Dolmabahçe C. 197-203 No. dükkân Üsküdar Rum Mehmet paşa çeşme meydanı Sira kahveler S. 13-15 No. dükkân Tophane Sultan Beyazıt cami arkası 10-12 No. arşa Üsküdar Rum Mehmet paşa bedestan derunu 6-8 No. dükkân Tophane Çavuşbaşı Topçular C. 3496-386-388 No. dükkân Beşiktaş vapur iskelesi 2-7-2-9 No. maa oda iki dükkân Beşiktaş Has furun $. 3-5 No. dükkân Feriköy Rum klisesi arkası 104-106 No, bane Pangaltı Fransız mezarlık karşısı 115 No: iki oda bir mutbah l Kasımpaşa Emin cami 43 No. dükkân Galatada Kulekapı 24 No. apartmanın 1 No. dairesi Nuruosmaniye Çarşıkapısına muttasıl 24 No. dükkân Pangaltı Fransız mezarlığı 115-2 No. oda Tophane Süheylbey 1-3 No. mektep mahalli Üsküdar Selmanağa cami 5S. 4-1 No, dükkân Uzunçarşı dökmeciler C. 49 No. dükkân Mebdei icarlar: Eski müstecirler için aktip hitamı. Yeni müstecirler için teslim tarihidir. Müddet: 9 haziran 931 Salı günü saat on dört buçuğa kadar. Yirmi gün müddetle ilin edilen balâda muharrer | emlâkin pazarlıkla kiraya verilmesine Encümeği idarece karar verilmiştir. Talipler şartnameyi okumak ve teminat ita ede-” rek icara ait taleplerini dermiyan eylemek ' için İstanbul Evkaf müdüriyetinde vakıf akarlar müdürlüğüne müracaat- ları ilân olunur. Evsaf ve müştemilâtı hakkında malümat VON 31 32 33 34 35 36 almk istiyenler Çocuklarınıza güzel ve emin bir tahsil ve iyi bir terbiye vermek arzusunda bulunan EBEVEYN Çocuklarım: NEUHAUSEN, Schaff- hause ( Süimse )de kâim RHENANIA mek ve ire müessesesine göndermeleri tavsiye olunur : in hususi kurslar - küçük insızca ) - itinalı terbiye - iyn sıhhati için güzel bir vetçe “şerait ve - maldmat enson nsfihut Rhenania İ ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat “Tulumbanın #koamı Tehim'esmiytir. olup farla mükemmele eder sureti mahsuğada Silindiri hava tazyikini temin Deposu diger markal Iı beten ufaktır. Hava daha kuvvetli ve bu daha idare! tazyik uretle lmasını müm. #— lecrube ediniz! MUKAYese cuz: | Göreceksiniz ki: FLi-TOKS ulumbaları; en iyisi: en idarelisi ve en sağlamıdır ika in GA Par psi MOUST uv Phi - Tulumbası asgari 3 sene —— teminatlıdır. Her yerde, her zaman haşarat düşmanı ( FLİ - TOKS ) istimal ediniz (FLİ- TOKS ) sinekleri, sivrisinekleri, tahtakuruları, pireleri ve sâir muzip ve muzır. haşaratı dakikada mahv ve yumurtalarını tırtıllarını özale eder. Bazi FLİ - TOKS ) Güzel ve sı 1 e Devlet Demiryolları İdaresi İlânları MEZ SV. TR MEME Ama ame VE, <p eN 1500 ton odun kapalı zarfla mbnakasaya konmuştur. Mü- uakasa 8-6-931 pazartesi günü saat 15te Ankarada Devlet Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak (edeceklerin teklif mektuplarını 14,30 a kadar komisyon kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini üçer lira mukabilinde İ Arkarada ve Haydarpaşada İdare vezmelerinden tedarik edehilirler. Doktor nasihatı: Hastanın odasını kuru olarak süpür- meyiniz. Daima yere * 2 nispetinde LYSOL alâmeti farika) mahlülünden serpiniz. Ve sonra da ıslak bir bez ile temizleyiniz. Taklitlerinden sakınınız Fabrikatörleri: SCHÜLKE ve MAYR A.-G.- Hambourg Türkiye için yegâne acentaları: 5. JACOEL Mahtumları ISTANBUL a ei . Şirketi Hayriyeden: 1 Haziran 93İ tarihinden itibaren mevkii mer'iyete gire- cek olan ücret tarifesi mucibince ihdi olunan otenzilâtb «bonman' karneleri atideki atlar “üzerinden 28 mayıs 931 perşembe gününden itibaren Köprü Üsküdar iskelesinde ve yine Köprüde Abonman, gişelerinde satılmağa başlana- cağı muhterem yolcularımıza ilân olünur. Boğaziçinde mukim olanlara mahsus 30 varaklı ker.elsr fiatı 1 inci mevki 375 Vaniköy ve Bebeğe kadar 525 Kavaklara kadar Mütenezzihine mahsus 10 varaklı karneler fiat 1 inci mevki 137 1-2 Üsküdar - Beşiktaşa kadar 150 Vaniköy - Bebeğe kadar 162 1-2 192 1-2 Kavaklara kadar Köprüden 35 dakikada irişilen İanidiye Plâjı, Gazino, Lokanta ve Oteli Haziranın 5 inci Cuma günü açılacaktır. Plâj, bütün asri konforu ve sıhhi şeraiti haizdir. Gazino ve lokantada her nevi meşrubat ve mekâlât nefis ve eb- vendir. Parkta Maestro Sternadt idaresindeki orkestra caz her gün terennüm edecektir. Ayrıca mukemmel bir dans mahalli vardır. Otel, sıhhi ve temiz olup iyi ve emin bir idare tahtındadır. Müessesemiz Avrupanın en yüksek plâjlarile kabili kıyas bir derecei mükemmeliyettedir. Teşrif edecek müsterilerin memnun kalacaklarım ümit eyleriz Müdiriyet 2 inci mevki 300 450 2 inei mevki 110 125 Yaz mevsimi için BEBEK'te Kiralık Yal Dalyan önünde Salp Bey yalısı möbileli olarak ki- ktır. Dorunundakilere müracaat ÇİKOLAT CEMİL ŞEKERCİ HAFIZ MUSTAFA VE MAHTUMU ET ETİ ihl bir koku neşreden yegâne mayidir ) BUZ | Okkası: 3 Kuruş Satış mahalleri şunlardır: ! İstanbul ciheti: | Beyazıt tramvay durağı | Gedikpaşa caddesi İ Nuruosmaniye Çenberlitaş s9 kak Sultan Ahmet Peruzağa sok Aksaray camli karşısı Samatya Sulumanastır | Unkapanı Taşçılar sokak | Bahçekapı 2 inci vakıf han | Bahçekapı Arpacı han Sirkeci Derviş sokak İ Sirkeci Hamam sokak Balıkpazarı Hasır iskelesi Tahtakale karakol sokak Fatih Saraçhane başı Fatih Şekerci Han Eyöp camii karşısında | Bakırköy Aynah bakkal Yeşilköy istasyon. civarı Galata ciheti Fermenecilerde Galata Perşembe pararınd Galata Millet hanında Galata Topçularda Galata Demirci sokak Galata Kılıcali Paşa camil Beyoğlu ciheti Beyoğlu Balıkpazarı Galatasaray Yeni Çarşı İstiklâl caddesi Asmalı Mescitte Sofyalı Boyoğlu Yüksek kaldırın Sıraservide klise sokak Beyoğlu Glavani sokak Beyoğlu Derviş sokak ide Osmanbeyde ide Pangaltıda işlide Kurtuluş caddesi Maçkada silâhhane, cadde Kasımpaşada Ragıp Bey desi Altın bakkalda No. 223 yam yetis ciheti: iktaş İskelesi Be k iskele gazinosu Arnavutköy mahallebici Yeniköy mahallebici Ortaköy tramvay caddesi Emirgân mahallebici Tarabya rıhtımında No. 8 Büyükdere caddesinde Anadoluhisar mahallebici İstinye bira deposu Kuzguncukta iskele civarı | Beylerbeyi mahallebici Gereelkd, maha'lebici sküdar Çarşıboyu Kadıköy ciheti: Kadıköy Çarşı içinde | Moda caddesi No. 261 Kızıltoprak Ihlamurda Erenköy ista&yon civarı Adalar ciheti: Büyükada, Heybeliada, B Bu dükkânlarda buzun kası 3 kuruştur, Fazlaya $ tanlar bakkında O telefd Beyoğlu 4085 numaraya İ racaat olunması mercuğğ | Bu satış mahallerinde gefi | gündüzlü buz bulunur. i Mes'ul müdür; Bürhan,