10 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

10 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

A AZE İSTANBULUL Lia 1 Eg No:28 eya) Yazan: M. Yavuz Klio süslenmişti Zamora'nın vâdine göre Hüsrev'i odasında bekleyordu Pazar gecesi.. Başpapas (Genadios) padi- şahla tarihi mübahaseye dal- mışlar.. Sarayda nadiren görülen bir sessizlik vardı. Klio odasında süslenmiş, Hüsrevi bekliyordu. Zamora, ona: — Bu gece sevgilini a; na göndereceğim! Demişti . Klio: — Bu gece Hüsrev gelmez- se, Zamora beni aldatmış de- mektir... Ben de ona yapacağımı bili- rim. Diyerek, asabi adımlarla o- da dolaşıyordu. Hüsrev mutlaka gelecekti Klio'nun imanı kuvvetliydi. (Zamora) isterse neler yap- mazdı. Klio'nun eski âşığı ( ğına göndereceğini söy- lememiş miydi ? i sene evvel bir gece İio'nun kapısını çalarak: “— Aç sevgilim, demişti, ben geldim!,, Şimdi, Hüsrev de: — Aç sevgilim, ben geldim! Diyerek ve birden odadan i- çeriye girecekti. Saatlar geçiyordu. Gece yarısı olmuştu. Hüsrev, bundan sonra gelse de (Klio) yu göremezdi. Başpapas (Gneadios) git” miş.. Padişah Harem'e çekil- mişti, Kızlarağasından başka sofa- larda dolaşan bir kimse yoktü. Kızlarağası, gece yarısından sonra Hüsrevi Hrem'e bıraka- cak mıydı? Klio bu endişeyle pencere- den pencereye koşarken, bah- çede bir gölgenin | dolaştığını hissetti, Yeşil taflan ağaçlarının ara- sında, bu saatte kim dolaşabi - lirdi Klio, odasında yanan kandi- lin önüne siyah bir bez gerdi.. odanın içi karardı... Kilo, bu suretle, etrafı d. tecessüs edebiliyordu. ' — Zamora yalan söyleme- miş.. bu gölge, Hüsrevden baş ka bir kimse değildir. Acaba yukarıya nasıl çıkacak? Ve sonra kendi kedine tesel r © «Mi buluyor: Tt iğ iğ ; © caristan'da olduğu gi © genç unsuru yetiştirmek alan genç bir milliyetperver vardır. | — Kapımın önüne kadar gel di va, diyordu, şimdi kendisine seslenirim. Yarın sabahleyin rüz. Klio pencereden sarktı. Etrafa bakındı. Pencerenin altında uzayıp kı salan bir gölgenin dolaştığını görüyordu . Rum dilberinin kalbi çarp- mağa başlamıştı. (Hüsrev) gibi, günün en bü- yük bir kahramanı, kendi ka- pisının önünde dolaşsın. Bu ne büyük bir muvaffakiyetti Zamora'yı şimdi görse boy- hep, buruşuk yanakla- num, ne istersen yapacağım! Diyecekti. Hüsrevin gece yarısı Hi dan kalkıp-saraya, Klio'yu gör meğe gelmesi mucizekabilin- den bir hâdiseydi.. Hüsrev gibi demirden kale- ye benzeyen seri ve inhina ka bul etmez bir kahraman, gece- nin korkunç karanlıklarını ya- rarak saraya kadar gelmiş, a- ğaçların arasında, boynu bi kük bir âşık gibi Klio'nun sabrı tükendi. Ne olursa olsun, Hüsreve seslenecek, ona: — Ben de seni bekliyordum. Diye bağıracaktı. Pnecereden sarktı. Çiçek tarhları önünde uza- yan gölge, birdenbire, büyük i rüt ağacının dibine sin- raftan işitilmek ihtimalini dü- şünerek korktu; Bağıramadı. Söğüt ağacının . dibinde si- nen gölge hareketsiz duruyor- du. | Klio'yu pencerede görme mek kabil değildi Hüsrev, Klio'nun odasını bi liyordu. Pencerede bekleyen lberini her halde gör- müştü. Bahçede, Hüsrevi bu derece korku içinde bırakacak hiç bir mani yoktu. Hem, Hüsrev, bu kadar kor kak bir adam mıydı? Mademki bahçede kimseler yoktu... ve sevgilisi de pence- rede onu bekliyordu. Hüsrevin böyle bir kedi kor kaklığ ile ağaç dibine sinmesin de ne mi dı?. Klio, iki elini ağzıma götür- dü ve yavaşça seslendi. — Hüsrev..! Hüsrev..! (Bitmedi) ———————————————- vermiş ve kanun çıkarmıştır. Bir milyon nüfus, dağınık bir nüfus, bizim paramızla 14 milyon lirahik bir bütçe, Arnavutluğun in- kişaf imkânları karşısında hep bu dert var. Gazete, kitap, mektep ve — bilhassa kültür için daha fazla bir Düfas ister. Arnavutluk dışındaki © Amavutlar bir buçuk milyona ya kınmış. Onlar bilhassa sert Yuğos- lavya baskısı altındadırlar. Arnavutluk, muahede haksızlık larının en acıklı kurbanlarından bi- ridir. Vilson'un milliyetler prensipi- min nasıl tstbik edilmiş olduğu, Ma- buradan da görünür, Bir makaleden birkaç tar: “1,702,000 Çek kurtarıldı; fakat Çeklerin hükmü altına başka millet- isrden 1,574,000 tebaa verildi.2,800, 000 Romanya © kurtarıldı; fakat Romanya'nın hükmü altıma © başla milletlerden 2,450,000 teban verile | di» Bir milyon nüfuslu Arnavutluk, 17 milyon nüfuslu Yoguslavya ve 7 milyon nüfuslu Yunanistan ve 42 milyon nüfuslu İtalya'nın ortasında Adriyatik'in bir köşesine srkıştrıl. miştir. İyi bir yol olduğu zaman, bir kapısından sabah erken girer, ve ö- teki kapısından akşam üstü çıkabi. rsiniz. Yeni idarenin © tutunması için, seda, Arnavutlar birçok talebelerini Av- rapa'ya. göndermişler, Aierikan Faekteplerinin açılmasma izin ver. © mişlerdir. Arnavutluk inkılâp hare» | © ketimde bizi örnek aldığı gibi, genç temsik ve terbiye etmek usulle rini faşistlerden almıştır. Teşkilâtn © Başında, Tiran'ın vali ve şehremini şimdiye ka- dar 20 milyon lira kadar para ver- e bumu ordu ile yollara sar. lerdir. Genç Arnavutlar, bu paranın istihsal ve iktsat la küçük bir ordunun kirne karşi ve ne işe yarayacağından bahsederler. # bir set gibi yaslanmıştır. IR Bugünkü Arnavutluk daha birçok insan alabili İ raklar ekilebil yeşil yurt, güzel Araavut cinsinin Yuvası olabilir. Bunun için yetişmiş Garplı bir unsur, böyle bir yuvanın sarsılmaz ideali ve böyle bir yurtta bugünkü nesle düşen müstesna vazife ve me. suliyetlerin, ağır fedakârliğm yüki altında ezilmiyen genç omuzlar zımadır, ... Amerikalılar Tiran'ın kenarında wlerini yaptırmışlar; İngilizler el- binası yaptırmak için bir dağ satın almışlar. Diğer devletlerin ki- İ ralanmış evleri var. Tiran'da kor- diplomatik hayatı canlıdır. Balkan haftasma bizden başka Yunanlılar geldiler. o Romanya ve Yugoslavya son dakikada maz | söylediler. Yumoslavya, belki ekalli- yetlerden bahsedilmesi tehlikesinden kaçmıştır. Romanya'nın niçin gelme di iyorum. Küçük mikyasta Avusturya, bu imparatorluk oyuncakları, derin bir gurur içinde- dirler. Falih RIFKI erkenden buraya gelir, görüşü- dolaşmağa | Zogo Italya'ya, Islav akınma kar | MİLLİYET MBA 10 ARI HARİCİ HABERLER.. Harp borçları meselesi tazelendi HAZİRAN 1931 Amerikalılar harp borçları ile tamirat bedellerinin ayrı ayrı şeyler olduğunu söylüyorlar M. Mellon Avrupaya gelmek için altı hafta mezuniyet alıyor Avrupa ve Amerikada harp borç- larının tedricen tenzili veya külliyen ilçası meselesi günün — en mühim çoğaltmaktan başka bir işe yaramıya «ir kanatindedirler. Halbuki diğer o kadar arttı ki, şimdi geniş ecnebi mahreçler arıyor. Avrupalılar ise para olmadıkca Amerikaya ne borç- larını verebilirler, ne de Amerikan emtiasını satın alabilirler. Eğer borç lar ilga edilirse - ki yekün on milyar dollar tutuyor - bu parâ ile Ameri- kan emtiası salın alabilirler. Görülüyor ki, Amerikalılar borç- M. Mellon larin ilgasında iki hedef gözetiyor. lar: Borç parasını teslihat masrafına ilâve ettirmemek ve Amerikan emti- asına müşteri temin etmek, Amerika Maliye nazırı Mi Mel. 'un Avrupa seyahatinden bahse- ine yöre, bu meselenin nasıl bir inkişaf göstereceğini ilerde an- hıyacağız. VAŞİNGTON, 8 yı lümat alan mabafile göre bu beyan- same hükümetin noktai © nazarmı tebdil edemiyecektir. Bu noktai nar Zar şudur: “Tamirat © meselesi ile Beynelmilel borçlar meselesi kat'iy- yen biribirine bağlı değildir. Maa- mafih bu haber büyük bir intiba tev lit etmiş ve M. Stimson ile M. Mel- lon'un yakında Avrupaya seyahat edecekleri havadisi bu intibam gid- detini artırmıştır. Bilhassa Nevyork Times Herald Tribun gazetelerinde fikirleri makes bulan bazı mahfeller hükümetin borçlar meselesi tahdidi teslihat meselesi ile alakadar addetmek suretile tetkik etmeği der piş eylemekie bulunduğunu — işrap etmektedi M. Hoover'in nutkunda şaret ey- lediği veçhile hükümet tahdidi tesli- hat meselesini borçlara sit her türlü ahkâmın tadili için zaruri bir mukad dime telâkki etmektedir. e Tamirat meselesinin yeniden tetkiki içim tam zaman geldiğini ve bunun esas iti- barile muhik ve makul söyleyen M. Borah'i büyük ehemmiyet veriliyor. Mumai leyh, Almanyadan tamirat bedeli o- larak alacaklı olan devletlerin — Ai- manyayi barabiye sevketmekle bir şey kazanamıyacaklarını söyle. miş ve Avrupanın iktisadi inhitate. nm ve Almanyanın tediye müşkilâ” tın başlıca sebebi — teslihat yükü olduğunda ısrar eylemiştir. Seyahat altı hafta sürecek VAŞINGTON, 8 A.A. — Resmi muhafilde Maliye nazırı M, Mellon un munbasıran mezuniyetle seyahat edeceği söyleniyor. M. Mellon “cu martesi günü İngiltere'ye hareket e- decek ve oradan Fransa'ya gidecek- tir. Mumaileyhin mezuniyeti alt hafta sürecektir. Maamafih bazı mü. him şahsiyetlerle ve ezcümle İngil- tere bankası müdürü ile nimresmi mülâkatta — bulunması ayri kabili ictinaptır. M. Borah'ın nutku NEVYORK, 8 A.A, — Nevyork Times gazetesinin Vaşington'dan iş tihbarına nazaran, M. Hoover'in mü düranı Checguers mülâkatmn cema DİPLOMAT AMTALI. Gizli Diplomasi Harbi umumü içinde Amerikanın Rİ madde şeklinde tesbit ettiği sulh şartlarından biri de gizli diplemasi- nin ilga edilmesi idi, Wilson bütün dertlerin başı, devletlerin gizli mü- zakerelerle gizli itilâfler aktetme- inde olduğunu iddia ediyordu. Fa- kat zavallı Wilson bilmiyordu ki, Versay sulh konferansının masasına oturur oturmaz, kendi müttefikleri tarafından imzalanmış sayısız gizli muahedelerle karşılaşacaktı. 3.ilâf devletleri, Versayda gizli it- tfaklerı, Wilson'un £ prensiplerini kabul etmezden evvel aktettiklerini mazeret olarak (söylediler ve sulh muahedesinin imzasile açılacak yeni verilmeyeceğini bildirdiler. Hattâ devletler arasında imzalanan her itilâfın Cemiyeti Akvamca tescil e- dilmesi de bütün devletler tarafın. dan kabul -edildi, Fakat huylu huyundan vaz geç- | meyeceğinden az zaman sonra dev. İ et ricali gene gizli diplomasi tariki- ne sülük etmişlerdir. gık olan devlet şüphe: İÇ Chaguers mülükatı gizli in en bariz nümünesidir. İngi ve Alman Nazırları arasındaki ba müzakereler bize harbi umumiden İ evvelki zamanı, yaşatıyor Alman İ Başvekili İngiliz Başvekilini sayfi- yesinde ziyardt etmiş; baş başa ve- rip görüşmüşler, Sonra neşredilen bir beyannamede i mazırlarıni hiç bir seyden bahsetmödikleri bildiriliyor. Alman Başvekilikiiü sef tebdili ha- va için veyahut fa bir akrabayı zi- yaret edermiş gibi Londraya gitti Zine ihtimal vermek safderunluk 0- hur. O halde ne görüşmüşlerdir? Dr. Brüning, bu suale cevap olarak» diyor ki: — Matmazel Mac Donald tarafın- dan gösterilen hüsnü kabulden do- layı pek mütehassis olduk. Görünüyor ki zemane diplomat ları gizli diplomasi işlerinde harp- ten evvelki diplomatlara dahi taş çı karıyorlar. Yani Versay solhüne ve Cemiyeti Akvam misakına rağmen, gizli diplomasi işinde “âlem gene ol âlem, devran gene ol devran,, dır. federasyonu BÜKREŞ, 9 A.A. — Bey. Delmilel hava federasyonu kon feransı murahhasları bu sabah Tinayaya hareket etmişlerdir. Konferans Tinaya'da mesaisi. ne devam edecekti Bir tayyâre kazası RANGON,S A. A. — Air- Orient kumpanyanna ait bir posta tayyaresi Saigon'dan ge- İirlken bir nehre düşmüş ve par çalanmıştır. İçinde bulunan 4 kişi ölmüştür. kalmadığı mahakkaktır. NL Borah'ın geçen cumartesi günü Alman tami- vatının tenzili lehinde ayanda söy. lediği nutuk cemahiri müttehidenin | moktsi nazarına tercüman olmakla. dır, M. Borah'ın bu matku çok ma. | Çünkü mumaileyh böyle bir tatilin şiddetle muarizi Binaenaleyh bu sözler aleyhin- de bulunanlar arasında ilk ayrılıktır. M. Borab'ın nutkunda en ziyade ehemmiyet verilen kısım Avrupa'da silâhların tenzilinin Amerika'da ta- ilât aleyhinde bulunanların — hattı bareketinde bir tebeddül vukua ge tirilebileceği hakkındaki sözleridir. Ayanda bir söz VAŞINGTON, 8-A.A. — Ayan Maliye encümeni reisi Bringham, dünya buhranının izalesine yardım edilmek üzre harp borçları tediyatı- nın iki üç sene müddetle tehirini tasdike âmade olduğunu, fakat borç larm ilga veya tadiline © temamen muarız bulunduğunu söylemiştir. öteden beri ir izli iş vi bal A m aşiyan Deriler: mineli © Beynelmilel hava Döndüler Alman nazırlarını İngiliz kralı da kabul etti. LONDRA,8 A, A.—M. Brüning ile M. Von Kurtiw öğle vaktı kral tarafından ka- bul edilmişlerdir. Mumaileyhi- ma, şehir kiyafetinde idiler. Saraya girdikleri zaman kay gulu ve zihnen meşgul görünü yorlardı. 1914 senesinden beri Almanya hükümeti © erkânn- dan Buckingam sarayına kabul edilenler mumaileyhimadır. LONDRA,8 A. A.—Bu akşam Almanya sefaretinde ve rilen ziyafette M. Brüning ile j M. Von Kurtius hazır bulun- bilhassa M. Mac Donald M. Henderson ile M. Baldwin ve Sir Avusten Chamberlin nazarı dikkati celbetmekte idi. Ziya- fetten sonra 400 kişinin iştirak ettiği bir kabul resmi yapılınış- tır, LONDRA, 8 — (A.A.) M. Bruning ile M. Kurtius sa- at 8,18 te Londradan, Sout- hampton'a hareket etmişlerdir. M. Kurtius, Reuter Ajansına beyanatta bulunarak her ikisi- nin de Cheguers mülâkatından çok memnun kaldıkları ve o- rada gördükleri hüsnü kabul. den fevkalâde mütehassis bu- lunduklarını söylemi M. Kurtius, Cheguers mülâkatının beynelmilel teşriki mesai için faydalı olduğunu ilâve eylemiş tir. * Alman nazırlarının hareke tinden biraz evel Avusturyanın Londra sefiri Baron Framc- kenstein gelerek Alman nazır- larile ciddi mülâkatta bulun- muştur. Avdetten evvel LONDRA, 8 — (A.A.) Alinan Başvekili M. Brüning dün akşam Wzstend oteline gelmiş ve her türlü beyanatta bulunmaktan imtina ederek a- partımanın kapısını kapatmış- tır. Bu esnada Hariciye Nazırı M. Von Kurtius İngiltere Ha- riciye Nezareti tarafından yerli ve ecnebi matbuata tevdi olu- nan resmi tebliğ hakkında iza- hat vermiştir. M. Von Kurtius, resmi teb- liğe pek az bir şey ilâve edece- ğini söyledikten sonra İngiliz Başvekili ile | arkadaşların Miss Isabelle Mac Donald'ın gösterdikleri samimi kabulü e- hemmiyetle kaydetmiştir. M. Von Kurtius bugünkü müşkülâta çare bulmak üzere muvafık görülen milli ve bey- nelmilel tedbirler hakkında tas rihatta bulunmamış ve ancak Resmi tebliğin Cheguwers'te görüşüleceği ümit olunan me- selelerden bahsetmemesi bü- yük bir merak uyandırmıştır. Bu meselelere Cheguers'te te- mas edilmemiş olması pek az mühtemeldir. Alman mümessil leri M. Mac Donald'dan ayrı- brken gördükleri lütufkârlık- tan dolayı minnettarlıklarını ar zetmişler ve yakında İngiliz Nazırlarınm bu ziyareti iadeye imkân hâsıl olacağı ümidini iz har eylemişlerdir. e Cheguers projesi hakkında fazla tasrihat ta bulunulamaz. Almanyadaki asker ,BERLİN,8—C( A.A. ) —-İhiçbir neticeye varmadığını Siyasi mahafil, Cheguers mülâ | yazmaktadır. mazbat Muhafız gücü Erzurum Erzuruma hareket edeceklerdir. Ajanslar PEŞTE,S A. A, — Mütte- fik telgraf ajansların beşinci konferansı bugün burada açıl- mıştır. Macar Ajansı o Umum Müdürü M. Kozma konferansa iştirak edenlere “hoş geldiniz” Ajansı Umum Müdü- rü. M. Meyno Reisliğe, Röyter Ajansı müdürü M. Clement ile Metozadenin iflâsı | meselesi ADANA, 9 (Hususi) — Me- tozade Osman Beyin iflâsı hak | kında Banka Komerçiyale ta- rafından müddei © umumiliğe | vuku bulan şikâyet üzerine, if- lâsın hileli olup olmadığı bura müddei umumiliğinden İstan- bul ikinci ticaret mahkemesine sorulmuştur. Uşakta spor sahası UŞŞAK, 9 A. A. — Şehri- miz belediyesinin (o yardımile spor sahasının tanzimine baş- lanmıştır. Sahada tribünler ya pılmaktadır. San'at, İdman, © Kurtuluş Birliği klüpleri yakında İspar- taya gitmek üzere hazırlanmak tadırlar. Damme Papa vekili koğulma - mış, memleketi terke davet olunmuş VATICAN, 8 A.A. — Pa- panın Kovno mümessili Barto- loni'nin Litavanya arazisinden ihraç olunduğu haberi, şekil i- tibarile doğru değildir. Monse- nyör Bartoloni ihraç olunma- mış'ancak Litvanyayi terke da vet edilmiştir. Mısırda dir yangın KAHİRE, 8 A.A. — Kefe. rülgayyat civarında bir köyde yangin çıkmış ve 130 ev yan- mış ve 5 kadın ile 2 erkek öl müştür. Varşovada komünist yahudiler VARŞOVA, 8 A.A. — Zabı. ta Yabudi komünist grupu aza sı arasında tevkifat yapmıştır. Bunların elebaşıları © adliyeye mensuptur. katından sonra öğrenilen neti- celer hakkındaki intıbalarmı pek saklıyamayor ve Fransız matbuatının vaziyeti tetkik e- derek Paris gazetelerinin mez- kür mülâkat aleyhinde cephe almış olmalarını Almanya'nın maksadına nail olduğu suretin de telâkki ediyor. Mezkür mahafil, M. Brüning ile M. Kurtius'un M. Mac Do- nald ile yalnız Almanya'nın ik- tisadi vaziyeti hakkında görüş- müş olmayıp mülâkata Harici. ye ve Ticaret Nazırının ve'İn. giltere bankası müdürünün de iştirak etmiş olmasına büyük bir ehemmiyet atfetmektedir. Alman hüküm kında tediyatn ti etmesine intizar olunabilir.Sağ cenah matbuatı ise müttefikan Cheguers mülâkatının ameli TERCAN, 9 A.A. — Muhafız gücü Bi Tercana muvasalât etmişlerdir. Sporcular halk tarafından alli lanmıştır. Sporcular hepsi zinde ve neş'eli bir haldedir. Yari teşkil edilecek ANKARA, 9 (Telefonla) — Kütahya'da meb'usl hap edilen Uşşak ve Tavşanlı beleidye reisleri Alâeddin Beylerin mazbataları bugün Meclise gelmiştir. Muallel rın tetkiki için yeniden bir encümen teşkil edi tecektiğ' bisikletçileri yolunda etcileri bugüfü K İran Iş Bankasının Afyonkarahisar şubesi ie AFYON KARAHİSAR, 9 A.A. — İş Bamkasının Afyon rahisar şubesi yarın merasimle açılacaktır. | tile konferansı Peşte'de açıldı ; an den Volf Ajansı müdürü M. Rg ikinci reisliklere, Fabra Ajan har müdürü Lon Amato kâtipliği tir. intihap olunmuştur. Murahbi Yap lar öğleyin Naibi Hükümet © Muş rafmdan kabul olunmuşlardıf| | Konferansın açılmasile birlil te Macar Ajansı, tesis tari nin 50 inci yıldönümünü tesi) | etmektedir . hk zer a vel B Manisa noteri mah- küm o'du MANİSA, 9 — Zimmet para geçirdiği iddiasile mevki fen mahkemeye verilen Mani noteri Abdullah Bey bir ay se mahküm edilmiştir. Sabıks sr olmadığından Abdullah Be yin cezası tecil edilmiş ve ke disi serbest bırakılmıştır. Sellerin zararı ANKARA, 9 — Son günleri) yağan şiddetli yağmurlardan hâ olan seller, Ankara Kayseri ara: (Yerköy)'de tahribat yapmış, & yolunda da hasarat vücude gelmif, tir. Hattın tamirine devam edile tedir, es. Bari panayırı BARI, 8 (A.A.) — Şark memlf” ketleri panayirı heyeti tertibiyesint” gelen bir habere göre Sovyetler bir liği hükümeti gelecek Eylülde açı cak şark memleketleri panayırin Garp memleketlerinde Rusyayı te sil etmekte olan ticaret odası vâs © sile iştirak edecekir. Bu yeti fevkalâde bir ehemmiyeti hai a Cihan orta siklet boks şampiyonluğu ŞİKAGO, 8 A, A. — Ort siklet boks cihan şampiyon Max Rosenbloom kndisine meydan okuyan bir rakibe kaf” şı bu ünvanını nizami müddet zarfında müdafaa etmediğin den boks federasyonu orta sik" let boks cihan şampiyonluğu" nun münhal olduğunu ilân ef” lemiştir . Batan bir vapurdaki altınlar NEVYORK, 8 A.A. — “New - York Times” gazet? ş adamlarından mürekkep bir grupun 1925 senesinde Br* zilya sahillerinde batmış ola (Prince des Asturies ismi: İspanyol vapurunun hamil ok duğu bir milyon kıymetindeki hamlesini çıkarmak için Lo yd kumpanyasından mezuniyet almış olduğu vebu sahillerde skandal yapmak için istihza” ratta bulunduğunu tazmakta” dır. Hatırlardadır ki Arjantin” den 600 Almanı götürmekte 6 lan bu vapurun batması netic€ | sinde 450 kişi boğularak ölmüf Italya ordusunda Maca' alayı ROMA,8 ALA — Kral Roma garnizonunda bulunan askerleri teftiş etmiştir. Bunu müteakip altıncı Macar alây” nın hey'eti murahhasasını ks" bul etmiştir. Heyeti murahhasa (kral; mezkür alâyın fahri miralayl!” ğına edildiği hakkındaki tezkereyi tevdi etmistir