10 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

10 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

etme İİBiri aşk ve kıskançlıktan, ikincisi geçimsi: üçüncüsü malüm değil. © Dün Usküdarda Salacık sal Made bir intihar teşebbüsü eee bir kadin kendini öldi için denize atılmışma da yetişi- İtek kurtarılmıştır Bu kadın Üsküdarda Tekke kapı- Whda Bitpazarlı Suzanın evinde ©- Sirmakta olan İzmir tütün inhisar Müdürü Kâzm Beyin kızı Melâhat İanımdır. Melâhat hanım üç sene- Ür Hasan isminde bir berberle otu- Miyormuş, Hasanın son zamanlarda Yahudi kızı ile münasebet tesis liğini öğrenince, müteessir ölmez Ve bu teessürle kendini öldürmeğe büs etmiştir. Bu da bir başkası Fatihte Altı bohça mahallesinde | Kırk çeşme sokağında oturan Şark ümendiferleri tesviyecilerinden Ha: Sn efendinin 30 yaşındaki zevcesi ime Ahmet hanım da evvelki gün ndini pençereden atarak intihara İsşebbüs etmiş, sol bacağı kırılmış. ir. Mecruh Haseki hastanesine kal | İlrilmaştır. Saime hanım ölüme sev İsden sebep zevci Hasan efendi ile | Yemek pişirmek meselesinden kav- | nması ve bu kavga €s- | Basında da zevcimden hakaret gör- | Müş olmasıdır Üçüncü teşebbüs Şehremininde oturan Ruhi efen- Ğ isminde bir terlikçi dün kundura” & bıçağı ile kendini kalbi üzerinden , Cerrahpaşa hastanesine Kalderılmeştr. Ruhinin intihar teşebbüsündeki *ebep henüz anlaşılamamıştır. Tütün deposunda yangın Evvelki gün Ahırkapı tütün de Bosunda amele arasında iş yüzün den kavga olmuş, amele iki parti rak biribirlerine girmişlerdir. Bu Arbede esnasında Osman Necati is stabaşıyı ağır suret- ts başından yaralamıştır. Kavga po- isin müdahalesi ile bitmiştir. Tramvay kazası Askeri baytar mektebi üçüncü sarf talsbesinden Hulüsi efendi ev- çe Harbiye mektebi önünde aydan düşmüş, ağır surette Yaralandığı hastaneye kaldaril. Muşta Kahveye giren manda Evvelki gün Galata rıhlımından kayn gölürülmekte olan bir Manda Hasköye geldiği zaman ürk- Müş, sahiplerinin elinden kurtula- tak öteye beriye salmıya başlamış, Hasa; ninde bir adamı boynuzla in Kahve k her tarafı altüst etmiş- yakalanar: götürülmüştür Karısını 9 yerinden yaraladı Usküdarda Sultan tepesinde otu- tan Tütün am sn Osman ev- velki gece zevcesi Mediha hanımı 9 Yerinden yaralamıştır. Mediha ha- nım geçimsiz bir kadın olanOsmanın hezdinden kaçarak, ayrı yaşamağa başlamış, bir kaç kere zevci tarafın- dan vaki olan daveti de reddetmiş- tir. Evvelki gece Osman Bülbül dere- sinde Medihn hanıma tesadüf ede- tek zorla evin: götürmek istermiş Milliyet'in tefrikası : 56 Çaris Baker'in evinde gör! ğü hal İbrahim Beyi fena halde sinirlendirmişti. Kadri Bey ser bestti; aynı zamanda Yusuf Paşa'nın son derece itimadını haiz olduğu anlaşılıyordu. Bu vaz'iyet Serkâtibin kalbinde müphem bir endişe uyandırmış tu. İ Her halde vakit kaybetme- den Yusuf Paşa ile konuşup o- nunla anlaşması lâzımdı. Sadrazam böyle bir ziyarete te muntazır değildi. Onun boşnutsuzluğunu ve riz derecede soğuk izhar etti. Hattâbu a küstahlığa varmasına k kaldı. Maamafih, İbr Bey'i de fazla horlamak işi miyordu. Onun için kes adar tutma- rem ' İ sokağında Osmanlı Bankası şubesi- | me tevdi etmelidirler. stedi zlikten, tir. Mediha hanım razı olmayınca, Osman da bundan muğber | olarak la kadıncağızı 9yerinden yarala mıştır. Mediha hanım Tıp fakültesi hastanesine kaldırılmıştır. Haydarpaşada bir kaza Dün Haydarpaşada bir tren ka- zası olmuş, Pandiğe gidecek katarı hazırlamakia olan devlet demiryolla Tı sermanevracım Ahmet dendi tam ponlar arasına sıkışarak sol ayağı ©- Zilmiş, Tıp fakültesi hastanesine ser kedilmiştir. Bir dinamit kazası Akbıyık © bamamcısı — Bayram ağanın 12 yaşındaki oğlu (Hasan dün bir arkadaşı ile birlikte devlet matbaası önünde oynarken, yerde bir madeni parça bulmuş ve oynar- ken elindeki parça birden bire ini- lak etmiştir. Zavallı çocuğun par makları kopmuş, ayağı parçalanmış | ve baygın bir halde Gülhane hasta- nesine nakledilmiştir. içtimaında ahitede) nüz kat'i | | (Başı 1 inci rarın mahiyeti hakkında hk bir tahmin yürütmek imkânı yoktur. | İ Fakat şurası muhakaktırki bülkümet | ün büsnü niyeti sarfederek mü- tevazin bir bütçe tersini maksadile akla gelen her türlü çareye baş vur muş muhtelif bütçe ve fasıllarda €- İ saslı tanzimat yapmış fakat memur kadrolarında hiç bir tadilât yapma- dan masraf bütçesinde mükarrer La- saruf nispetini bulmağa muvaffak 0- | lamamaştır. | Fırka gurupunda ileri sürülecek | temenni ve mütalcalara karşı hü kümet guruptan, bütçe encümenin- den ve nihayet meclis hey'eti umur | miyesinden sureti tatbiki için çare bulunup gösterilmesini isteyecektir. 30 senelik memurları teka- üde sevketmemek, kadro harici hiç bir bırakmamak, maaşları tenzil etmemek hükü metin de fırka kadar tatbikini candan istediği esaslardır. F. kat bunların vâridat bütçesini göz önünde bulundurarak mas raf bütçesinde tatbikine imkân bulmak şartile. Herkesin fırka gurupunun perşembe içtima da verilecek kararı heyecan ve merakla beklediğine şüphe yok tur, memur Süleymaniye şubesinden: Ürken beygirler altı kişiyi yaraladı Fenerde Yeşil Tulumtnda evvel- ki gün bir kaza olmuş, Hüseyin i minde bir adamın yük arabasınm beygirlerini çocuklar taş atarak ür. kütmüşler, hayvanlar alabildiklerine koşmaya başlamışlardır. Arabacı Hü | seyin ile önlerine raslayari Firdevs, | Lütfiye, Şirinyan M. larr ve Şük-| rü, Feyzi ismindeki çocuklar çiğne- erek ağır surette yaralanmışlardır. Mecruhlar tedavi altına alınmışlar- kaş mm Hali tasfiyede bulunan Türkiye | tütünleri müşterekülmenfaa REJİ ŞİRKETİ | İLÂN İ Tasiyedarai tarafından mevcu- dattan dördüncü tevzi olarak her hisse başına 0,150 İngiliz Tiralık (On beş şilin) bir meblâğın tevzi ne karar verildiği Türkiye Tütü leri müşterekülmenfan Reji Şirketi hissedaranına beyan olunur. inaenaleyh bissedaran kendile- | rine sit olan hisse senetlerini 1 tem- muz 1931 tarihinden itibaren: ISTANBUL'da: Osmanlı Ban- kası merkezine PARIS'te: 7, Meyerbeer sokağın da Ozmanlı Bankası şubesine, 7, Chauchat sokağında Ünien Parisienne Bankasına. LONDRA'da; 26 Throgmorton Her hisse başına itası mukarrer salifüzzikir 0.15.0 İngiliz. lirasının | tediyesi muamelesi elyevm mer'iyü- licra bulunan kanun ve nizam ahkâ- mma tevfikan ve hisse senetlerinin tevdi tarihinden itibaren tam ve kâ- mil iki gün zarfında ifa olunacaktır. Mezkür hisse senetleri dördüncü te- diyat vukuunu göstermek için dam galandıktan sonra iade olunacaktır. Bu muameleye sit bordrolar ani- fülarz müesseselerde hissedaranın ine hazır bulundurulmaktadır ğa gayret etti. N İbrahim Bey'in bitkin hâlini süzerek müstehziyane - bir ta- varla: — Maaşallah, örüyorum! dedi. Eg yaparsınız Paşa Haz- retleri.. Malâmu samileri, ra- mazandayız... — Evet, havalar . çok k gidiyor. Sonra fazlaca da meş- gulsunuz.. İ İbrahim Bey Paşa'nm bir- denbire sözünü kesti.. — Paşa, dedi. Şimdi malâya niyatı bırakalım da vakit kay- betmeden ciddi şeyler konuşa- km.. Sebebi ziyaretim kerime- niz hanımm düğünü için kat'i bir gün tayin etmel sizi pek iyi İ tat ihtiyat zabitan yoklaması 1 haziranda başlayan mu- ay nihayetinde hitam bulaca- ğından şubemizde kayıtlı ih- | tiyat zabitanının O ikişer fotoğrafla heman şubeye mü- racaatları ve bu müddet zar- fında bizzat veya bilvasıta yoklamasını yaptırmayanlarla mıntakamızda mukim olup he- nüz kaydını yaptırmayanlar baklarında 1076 No. lu ihti- yat zabıtan kanununun 10 cu maddesi mucibince muamele ifa olunacağı. İstanbul 7 nci İcra memurluğun. dan: Mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bir adet yeni maa motör Pilânya makinesi 146-931 Pazar günü sant 8,30 ilâ 9,30 a kmdar Or- taköyde Tramvay caddesinde 8 nu- maralı marangoz Tevfik Beyin atel- yesi önünde satılacağından talip o- lanların yevmü mezkürde mahallin- de hazır bulunacak memuruna mü- raçaatları ilân olunur. Bursa Dokumacılık | ve Trikotaj Türk Anenim | (İpekiş) Şirketinden: | mi 1931 tarihli sirkü- | lerimiz mucibince kendilerine şirke- 1 Kânunu timiz na veril. miş olan Fen Müdürü Mösyö Dö- müdür Mösyö Ciyo- ko'nun 1 haziran 1931 tarihinden itibaren imza salâhiyetle in hey'eti | idaremiz kararile ref'edilmiş olduğu | berayı malümat ilân olunur. a imza salâhiyeti Meclisi İdare ———————— ZAYI: Galata İthalât Gümrü- ğünden aldığım S, P. marka ve 1/13 numaralı 13 sandık eşyaya ait 553 lira 78 kuruşluk makpuzu zayi ol- duğundan keyfiyeti usulen ilân ey- lerim. Hırdavatçı Sami Polikar — Hele hayirlisi il ram gelsin. — Yok paşam, artık daha fazla vakit kaybedemeyiz. Biz durdukça başkaları fırsattan is- tifade ediyorla: İbrahim Bey partiyi elden kaçırmamağı sureti kat'iyyede azmetmişti. Şayet biraz daha vakit geçecek olursa Kerime başkalarına nasip olacaktı. Bu izdivaç ayni zamanda kendi içtimai mev hayırlı olacaktı kaçıracak olursa eline bir daha böylesi geçmiyecekti. Yusuf Paşa düşünceli bir ta- vurla misafirine bakıyor ve İb- rahim Beyin gayesine varmak için ne kadar ileri gitmeği gö- ze aldırdığını kestirmeğe çalı- şıyordu. — Pekâlâ, siz düğünün ne zaman olmasını tensip ediyor- sunuz?. Paşa bu sözlerile İbrahim Beyin arzusuna mumaşat eder | şu bay- Yusuf Paşa istifini hiç boz- madan cevap verdi gibi görünerek onu oyalamağa çalışıyordu, Şayet serkâtibi da- (Birinci sahifeden geçen yazılar Em ŞE ER SE Mi 7 A) Gl PERDESİ Fırka grupu (Perde arkasında oy- nandığı muhakkak! iç olduğunu Çituris nâmında bir da bu işle alâkası liğini Vakit refiki- zin yazdığını da kaydettik. Milliyet, bunları yazarken, tekzip edileceğini biliyordu. Fakat iddiam zı ispat edecek vesaiki elde etmeden şunun bunun alikasını mezdik. Yılmaz gazetesi dün, ve Koniçelinin alâkalarını inkâr edi. yor. Gazettyi i Beyin çıkardığını ve hey'e yemiz arasında kendisini tanıyanlar bulunduğunu söylüyor. Biz Kadri Beyi tanımayoruz demedik. Son Sa- at gazetesinin tatili neşriyat etmesi eya Hâkimiye ğa talip olmuş Takat hey'eti tahririyemizde kendi- sine bir hizmet vermeği muvafık gör memiştik. Bu çocuğun, Reisicum- hur'un vazife ve mes'uliyetlerinden bahsetmesini küstahlık telâkki etti- i içindir ki, perde arkasında başkalarmı aradık ve gene bu neş- i ir Türk gencine yakıştırma. duğımızdandır ki, yabancıların telki- matı bulunduğu neticesine vardık. Tahkikatımızda bu kanaatimizi te- yi etmiştir, Bali Efendinin gazetede ortak ol- duğu muhakkaktır. Gerek Bali Efen- dinim gerek Nurettin Koniçe Beyin gazete ile olan münasebetini bugün meşrettiğimiz vesikularda göstermek tedir. Koniçeli ve Çituris alâkalarmı bize gönderdikleri inkâr etmektedirl Koniçalının bu vam edip etmiyeceğini Diğer taraftan Yılmaz gi şimdi şak- muvafık Deşriyat yapmakta iken ansızın teb- dili cephe etmesi sebebi bakkın- da da Vakit refikimiz ayrıca şayanı dikkat malümat vermektedir. Bu malümatı aynen naklediyoruz: “Daha dört boş gün evvel (Va- kat) ile (Yılmaz da açılan bu münakaşa başlamadan yeni bas kooperatif kitabından bir nüshasını malbasmıza getiren Suphi Nuri B. (Celâl Nuri Beyin biraderi) bilmü nasebe (Yılmaz) gazetesinden bah. sederken aynen şu sözleri söylemiş- tr: Ismet Pağa ley yazılar arlık gazetelerin satışını art- turmıyormuş.. Onun için (Yılmaz) gazetesi Gazi Paşa aleyhinde neşri. yata başlamış!,, Bir türk gazetesi 'daha büyük bir ittiham Demek ki güya millet namına hak ve hakikat davasına çıktığını iddi eden (Yılmaz) güzetesi sırf para e. yazılan den ir mi? aleyhinde neş- rını yükselte- bilecsklerini ve istedikleri parayı çı- karacaklarını düşünmüşlerdi. Onun için Celâl Nuri Beyi arala muşlardı. Fakat şimdiye kadar yapı- lan tecrübe gene maksatlarını temin edememiş, Sadece hükümet aleyhtar hğr da kâfi gelememeğe başlamış. O halde son çareye başvurmak lâzım gelmiş. Gazi aleyhinde neşriyat yap mak! Öyle mi? Ka: Bali Bey şirketi buna ne sözü söyliyen kendilerinin çok kından tamdığı Suphi Nuri Bey, Sonra (Yılmaz) gazetesinin ye- güne sahibi ve mes'ulü olduğunu iddia eden Kadri B. (Bali) Beyle aralarındaki ticari şirketi inkâr eder mi? Kadri Beyin ticaret şeriki olan Bali Bey (Yılmaz) gazetesinin ida resini tamamen elinde tutarsa ve bu azetenin nam ve hesabına her tül ha iki hafta kadar oyalamağa muvaffak olursa ondan sonra İbrahim Beyin kendisine karşı bir şey yapmasına imkân kal- mayacaktı. O zaman ihtilâl ge reği gibi inkişaf etmiş olacak- tı. — Ramazanda yolculuk ya- pamıyacağım. Bayramdan son ra derhal Bursaya hareket ede rim , Bu esnada İbrahim Bey de bir taraftan kendine göre bazı hesaplar yapıyordu. İzdivacı hakikaten aksi bir zamana te- sadüf ediyordu. Hattâ bayram bile işini üç gün geriye atacak. | tr. Bu müddet zarfında Keri- menin elinden kaçmıyacağın- İan emin olsaydı, üzülmeyecek , Fakat... — Her ne zaman ederseniz, size refakat ederim . Yusuf Paşa kızının izdivacı münasebeti ile İstanbuldan ay- rılmak istemiyordu. Fakat'kı- zma karşı olan bu bariz ayt lığı için bir vesile, bir mazeret bulması icap ediyordu. mektupla | « | tün bu neticeler , Jü mali taahhütlere yin (Yılmaz) gazeti ini alelâde bir idare memurunun va | etmek © doğru olur mu? Ve sonra yine Kadri Beyin de iği gibi Bali Bey gazete idarehane natbaa ve külüpane olarak kul mak için isticar ettikleri binanın © zar mukavelesine kefil s». fatile imza koymuş değildir. e Bali Bey imzasını Kadri Beyle beraber müstecir yerindeki pulların üzerine atmıştır. Fakat nihayet (Bali) Bey de bu memlekette Türk tebaası hu- kukuna malik bir adamdır. O halde seden dolayı Kadri Bey (Bali) Be- yin (Yılmaz) gazetesinde alâkası bulunduğunu itiraftan o kadar kor- kuyor? Eğer Kadri Bey (Bali) Bey ile münasebetini sarahaten ifade et miş olsaydı elbette efkârı umumiye muvaçehesinde daha açık hareket etmiş olurdu. Halbuki Bali Bey ile aralarında o kadar sıkı iş rabıtası bu lunmasına rağrnen bu irtibatı inkâr etmesidir ki hayret ve şüphe; vet eden bir noktadır. Nurettin Koniçe Beyin Yılmazla olan sarih münasebetini teyit eden mektubunun bir aynini klişe yaptır İ rarak gazeteye koyduk. Buna vaj İ men Nurettin Beyin bize gönderdi- ği bir mektubunu da mahza tekzi- bini tekzip etmiş olmak için meşre- diyoruz: | Efendim, 6 haziran 931 tarih ve 1911 nu merolu gazetenizde “Perde arkasın da oynayanlar serlevhasile neşredilen makalı deniz hiç bir retle alâkadar değilim. Neşriyatı va kıayı sureti kat'iyyede red ve tekzip eylerim ve matbuat kanunun mad- dei mahsusasının emrine g bimin lep eder ve bilvesile hürmetlerimi takdim eylerim efendim. | | urettin Komiça Cuma günkü maç (Başı 1 inci sahifede) cak takımın oOmutavassıt bir kuvvette oldağu da muhakkak tır. İstanbula gelmeden evvel İ Belgratta karşılaşmış ve bura- da mağlüp ettiğimiz Beoğrads- ki takımına S—2 yenilmiştir. Ayntraht Sofyada Leviski ve Slavya ile yaptığı maçları | 0—1, 2—3 kazanmıştır ki bü- z gayret gösterdiğimiz takdirde iyi bir oyunla ve müskilâta (maruz kalmadan bu takımı yenebilece gimizi göstermektedir. İstanbul futbol hey'etinden: 12-6-931 tarihinde icra edi- lecek Şild ve ikinci takımlar fi- nal maçları: Beşiktaş-F. Bahçe saat 11,30 | hakem Nuri Bey. İ Anadolu-İst. Spor.12,30 ha- | kem Necmi B. Süleymaniye-F. Bahçe 14 ha | kem Şahap B. İ Beşiktaş-Vefa 1545 hakem | Sait Salâhattin B. Takımların ilân edilen saatte oyunlarına başlamaları lüzu- mü tebliğ olunur. Galatasaray - Kumkapı Şild maçı 14-6-931 pazar günü saat 16 da başlayacaktır, o Hakem Sait Salâhattin Beydir, — Her halde İstanbulda bu- lunmanızı icap ettiren mühim bir meşgaleniz yoktur değil mi? İbrahim Bey bu suali sorar- ken İtimatsızlığı dar çehresin- de vâzıhan okunuyordu. Yusuf Paşa bu nazik suali tam bir sükünet ve lâkaydi ile karşıladı. O sırada elinden gel se idi bu dessas herifi o daki- kada te bilirdi. Fakat düşmanından bu suretle kurtulması çok tehli keli idi. Yeni Serkâtibin orta: dan kaybolması Hünkârı tel şa düşürecek, bu hususta uzun uzadıya tahkikat yapılacaktı. Bu da bilhassa böyle nazik bir zamanda Sadrazamın hiç işine gelmiyordu. Onun i cevap ver, Zatı şahane kızımın düğü nünde hazır bulunabilmem için tifini bozmadan boğacaktı. İstese İbra | bim Beyi el altından da öldür. | Kahvede — Dünyada deniz tutması kadar fena şey yok. G beyefendi. Üç şey Evlilerin saadetini üç şey bo zarmış: Aile dostu, ve kaynana o Zevce, Sehpanın altında Çingenenin biri asılacak ada min kulağına eğilmiş, demiş Eğer iyi asamazsam ku. sura bakma, çünkü bu işi daha ilk defa yapıyorum. — Eh, bendeniz de haddim olmayarak ilk defa asılıyorum. Sen de acemi sayılırım. — Öyle ise bir az sen yar dım et, biraz da ben çalışırım. Bu işi kolayca bitiriveririz. Kostümler Yahudi terzi sene sonunda hesap çıkarırken altı adet hazır kostümün fazla kaldığını gör- müş, — Bu kostümleri kime sata- cağız? diye düşünüyormuş. Karısı akıl öğretmiş: — Komşu Aceme gönder. Faturaya altı kostüm yerine beş kostüm yazarsın. O da altı kostümü alınca bir tanesini u- nuttuğunu zanneder ve par nı hemen gönderir. Sahi doğru.. Sen yaman kadınsın be.. Fakat ertesi akşam yahudi saçlarını yolmağa başlamış. Çünkü Acem, beş kostümü ia- de etmiş ve bir de kâğıt: “Elbise sipariş etmediğim için kostümlerinizi iade ediyo- rum.,, Ve altıncısını alakoymuş. Mahallelerde müstah- demin işi Belediyenin yeni o yaptığı müstahdemin O talimatnâmesi- nin tetbikini nahiye müdürleri nin kontrol etmesini muvafık görülmüştür. o Muhjarlara da gönderilen bir tamimde mi tahdemin ilmü haberleri için para almamaları bildirilmiştir. Bir şaki tepelendi Havzadan bildirdiğine göre, üç senedir Çorum ve Amasya tarafların İ da birçok canlar yakan haydut Çer- kes Kara Mustafa meyyiten istisal edilmiştir, Pire'ye Pire tarikile büyük tenzilât. Vapurlardaki Sozopol, Kostenz, Bania ita edilecekti bile olsa zatı şahane zatı sami lerini yanlarından ayırmak iste mezler derim. Yusuf Paşa dudaklarında ri ane bir tebessümle : — Zatı şahaneye karşı olan vazifei ubudiyetimi ifaya çalışı yorum, dedi. Maamafih zatı saminiz bura da bulunmasanız da alâkadar olduğunuz işleri takip edecek dostlarınız eksik değildir zan. nederim, Fakat bu hususta bil. hassa ecanibe itimat caiz değil dir. Şehirden uzakta oturan zengin ecanibe.. Bunlar tehlike li ortaklardır ... İbrahim Beyin bu imâlı teh- didi Ibrahim Bey gizli bir adama karşı bile sabrını muhafaza &- demiyecek bir hale gelmişti. — Herif! İstersem seni mah vederim! Bundan haberin var mı? diye bağırdı . yal birkaç gün müsaade buyurur- lar zannederim . — Hatti bir kaç gün için Ibrahim Bey şiddetle muka bele etti: — Öyle, fakat cesaret ede- mezsin! aliba siz evli değilsiniz Mizah Doktor — Korkmayın. Genç ğimde ben de ayni hastalı yakalandım. Hasta — Evet amma, size ay ni doktor bakmayordu Şöhret Müşteri ile şoför otomobilde konuşuyorlardı. e Müşteri sor- du: — Adın me? — Süleyman Nazif... — Yahu, tanınmış bir isim — Elbette, on senedir şoför- Bük ediyorum. Tanınmaz olur muyum Hizmetçi — Yeni hizmetçiniz nasıl? — Vallahi bizden memnun! Karı koca Koraşu kadın, Nebahat Has ma sordu: Artık kocanla kavgaları- nızı işitmez olduk. — Darıldık ta ondan.. Şim- di konuşmuyoruz. Kadın Ben kadınım. En büyük adınım. | Hem acınım, hem tadım. Kaçakçılarla müsademe MANISA, 9 — Dün gece Salih- lide Kız köprüsü civarında hayvan» ları ile 6 sigara kaçakçısının geçtiği haber alınmıştır. Bunun üzerine hemen icap eden | tedbir alınmış ve Kız köprüsüne bir müfreze jandarma gönderilmiştir. Jandarmalarin kaçakçılar arasın. da yarım saat devam eden bir mü- sademe olmuştur. miş ve biri de kaçmıştır. Kaçakçıların üstünde külliyetli Bulgar Vapur Şirketi Vapurları İstanbul'dan Burgaz ve Varna'ya her hafta saat 17 de “DOĞRU İSKENDERİYE'YE ve Port ( Satt, Kıbrıs'a, ( ÇAR FERDİNAND ve BURGAZ ) büyük ve lüks vapurları her on beş günde saat 17 de ha- reket ederler. Yolcu biletlerinde ve emtia navlunlarına gayet siyara küğıdı ve silâh çıkmıştır. nefis yemekler aboneman ve ya alakart gayet ucuz. Ucuz tarifelerden maada Bulgaris- tanın Varna, Burgaz, Hisar, Lajene, Varşetz ve Göziken plajlarına yalnız Bulgar vapur şirketi vapurları ve Varna tarikile gidecek zevala pasaport vizesi meccanen Mesemrris, Anhialo, aplıca ve ile Burgaz Fazla tafsilât için Galata'da Merkez Rıhtım Hanında 7 numarada Bulgar vapur şirketi acentasına müracaat oluna. Sonra (o derhal topladı. Yusuf Paşa ile açık açığa düşman olmak şu sırad akıllıca bir hareket olmayacak. tı. İbrahim Beyin diğer saraj erkânı arasında mevki tutabi mesi için Kerime Hanımla iz“ divacı behemahal lâzimdi. Ke. rime Hanımın bütün meziyı kuru bir güzellikten ibaret gildi. Kendisinin ayni zaman: da maruf bir hanedan; olması kıymetini bir kat dah arttırıyordu. Onun için Ki meyi elden kaçırmak İbrahis Bey için cidden elim bir mal Yusuf Paşayı çıldırttı. de teşkil edecekti. Genç” ız bir kere zevcesi olsa serkü | İtip gayesine vâsıl olmuş ola” | caktı, O zaman Paşa kendi ba İ sını kurtarmağa çalışacak İ padişaha karrşı aldığı gizli | tibat hususunda demadındı | artık bir şey beklemiyecektiz. | — Ne yapmalı? Ne yapma (Bitmedi)