22 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

22 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

| No: 4) se Yazan: M. Yavuz memnun | Bizanslılar da kiliselerde âyin ya- parken Ali Paşanın uzun ömürlü olmasına dua ettiler Bizans imparatoru şehrin | parator Manuel hüküm sürer- surlarına ve türklerin kale mu- | ken, Yuanis ne yapabilirdi? hasarasındaki tecrübesizlikleri- | ne güvenmişti. Filhakika Türk İerin kara ve deniz kuvvetleri şehri her taraftan kuşatacak ve sıkıştıracak derecede değil- “di. Esasen imparator Manvel, Fransadan da imdat kuvveti is temişti. Fakat, Fransızlar(Nik bolu) da Türklerden yedikleri dayağı henüz unutmamışlardı. imp. rator Teodoros Kantako- zinos'u Fransaya göndermişti. Kantakozinos Fransada kral altıncı (Şarl) ile müzakereye devam ediyordu. Şarl, impara- tor Manuel'e bin altın gönder- mişti.. ve Fransızların müma- naatine rağmen imdat kuvveti göndereceğini de vandetmişti. İmparator Manuel, Fransa- dan gelecek kuvvetin uzadığını ve Türklerin (Bizans) : muha- sara için hazırlandığını görün- ce Veziriazam Ali Paşayı elde etmeği ihmal etmemişti. Manu el (Yıldırım) ın şiddetini an- câk onun sayesinde teskin ede bilirdi . Prenses Eleni Veziriâzamın nasıi elde edildiğini öğrenmek istemiş! — Bayzıt Bey farkında olma hm? Diye sordu. Artemis : — Hayır, dedi, Bayzıt, Ali Paşanın ihanetini anlayama- »muşta.. Bu, uzun müddet, Ali Paşa ile imparator arasında bir sır olarak kalmıştı . — Ali Paşa, Yıldırım gibi azimkâr bir adamı yolundan çe virebilmiş miydi? ipe Ak in kurnaz larla maksadına vasıl olmaktan vaz geçmemişti. — İmparator bu neticeden bittabi memnun olmuştur, de- ğil mi? — Memnun olmak ta lâf mı, yavruz7. Yıldırımın — ( zans) 1 adan sarfına- iğini işiten Bizanslılar günlerce kiliselerde âyin yapa | © rak Ali Paşanın sihhatine ve uzun ömürlü olmasına dua et- tiler , — O esnada yapıyordu, ? — İmparator un büyük kar- deşi Yuanis'i (Bursa) ya ça- ğırdı. Yuanis'in (Savcı Bey) isyanında gözleri hafifçe sakat olmuştu. Silivri'de sakin bir ha iriyardu. Bayzıt Bey, imparatorluk teklif etmişti. Yuanis bu teklif karşı sında derhal iyileşti ve cesare- te geldi. Etrafındaki adamla- rın teşviki, Yuanis'in cür'etini büsbütün arttırdı. — Peki amma, Bizans'ta im Yıldırım ne yanmış olsaydı, yalnız Şeh Sait isyanında milyonlar tasar i ruf etmiş ölurduk. Sivas demir yolunun ordu kuvvetini ne ka- © dar artırdığını ve harp zamanı © milletin katlanacağı ıstırap ve fedakârlık hissesini ne kadar “azalttığını vatanını seven her s düşünebilir, 5 GBiz milli müdafaayı gev- şetecek devletlerin en sonun- © Susuyuz. © Düşününüz ki bütün devlet- lerin silâhlanma yarışı esnasın da, biz yalmız öz yuvamızı si- © perlemekten başka bir şey yap Mmiyoruz, Harp düşmanı sosyalizm ve komunizm bile on miliyonluk » ordular yaptığı sırada, - henüz dışında inr bırakılacağı, müs- takil bir devlet olmasına razı olup olmamak düşünüler genç “bir vatan, Edirne'sile Erzuru- munu bir demiryoluyla bağla- i mamiş olursa, milli müdafaası nurilk vazifesini yapmamış de — Yıldırım, Yuadis'e Bi- zans tacına talip olmasını tek- lif etmişti. — Bizanslılar bu talebe gül mediler mi? — Niçin gülsünler.. bilâki memnun olmuşlardı. Çünkü (Yuanis), imparator Manuelin büyük kardeşi (Andronikos) un oğluydu, bunu istemek her zaman hakkıydı. Esasen halk ta son günlerde imparatora çok muğberdi. Fransadan kuv- ye istemesi halkın hiç te hoşu gitmemişti. Yuanis Bursa din Silivriye dönünce (Yıldı- rım) ım arzularına tamamen teslim oldu, ne emrederse ya- pacağına dair söz vemişti. Bay zıt Bey evvelâ (Silivri) ile mü him kalelerin kendisine terkini ileri sü — Yuanis bu teklifi kabul et timi? — Tacın hatırı için her şeyi kabul etmişti. Beyazıt Bey, bundan sonra, Manuel'e yapa: cağı teklifleri kararlaştırdı: Bi- zans'ta, rumlarla ticaret eden Türklere mahsur bir islâm ma hallesi, bir cami, bir de mahke me yapılacak ve bu mahkeme de Türk kadısı hüküm verecek ti. Yuanis, imparator olunca; Bizans'ın haraçgüzarı tanıya- caktı. Arada sırada Bursa sara yına gelecek, bir tabi sıfatile o rada günlerce kalabilecekti. Yıldırım ne zaman arzu ederse mevcut askerile Beyazıt'ın ma iyetine iltihak edecekti. Yıldı- rım, Manuelin yeğenini bu şart la imparatora şerik masbedecek ti, Yuanis bunların hepsine ra- zı oldu... ir tacı iki kişi birden na sıl giyecekti, Artemis? — Mademki Beyazıt böyle istiyordu.. ve mademki Fransa dan yardımcı da gelmemişti. Manuwel, zaruri olarak bu işti- raki kabul edecekti. Bu şartlar Masseli dehşet içinde bırakmış iienbeğe gayet ağırdı. Ma- nuel, halkın kendisine büyük bir emniyet ve itimadı olduğu- pa kanidi. İmparator, evvelâ halkın kendisine karşı muhab- bet ve rabıtasınm derecesini anlamak, daha sonra da Türk- lere karşı koymak istedi, Manu el evvelce halka karşı sık sık nutuk irat eder ve ahalinin sa- mimi galeyan ve tezahüratile | karşılanırdı. Manuel Türkler- ! den ve yeğeni Yuanis'ten in- tikam almak için, ber şeyden | evvel, bunu anlamak istedi. A- caba bu samimiyet hâlâ mev- cut muydu? Son günlerde Bi- zanslıların itimadı, rüzgâr gi bi, her gün bir tarafa temayül ! ediordu. Bu tahavvül impars- | ie inkizarı hayale uğrattbilir- li, (Bitmedi) mektir. Bu demiryolu parasını kese mizden vermeyip te, Türkiye" nin Avrupa maliyecilerine esir olmasını istiyen müstemleke devletlerinden mi alacaktık? Türkiyeye hepsi, herkes, ancak sarsılmaz ve yıkılmaz bir devlet olduğuna inanıldığı zaman yardıma ve dostluğa koşacaktır.Bu inandırmak işini ise biz yapacağız. AKİSLER Mebuslatımızdan Reşit B. : — Maarif eminleri bize gel dikleri zaman o gece rakı içer, dans eder ve ertesi gün gider- ler, demiş. Şüphesiz duymadan, düşün- meden ve anlamadan söylemiş Biz vazife ve terbiye" aşkr ile yuğurulmuş maariiçi arkadaş- ların çoğunu tanıyoruz, Şimdi bu maarif emini sözü, İ manların rakı ve dans kelimesi ile yan yana ve artık bütün hükümeti MİLLİYET PAZART, HARİCİ HABERLER. Amerika harp borçlarının bir sene tecilini derpiş ediyor Dünya iktısadiyatı nde çok müessir olacak mühim hâdiseler arifesindeyiz. Mukayese | 3447) M. Stimson Italya Fransanın deniz inşaatını mukayese ediyor ROMA 20 (A.A.) — Fran- sız meb'usan meclisinde deniz inşaatı hakkında cereyan etmiş olan müzakereler bütün matbu at tarafından tefsir edilmekte ve ezcümle (Giornal d'İtalia) gazetesi şöyle demektedir: “Manş denizinin iki ciheti de de Deutschland tehlik, izam edilmektedir. Halbuki bu nın dununda olduğu gibi Amerikan Silâhları Cemiyeti akvam misakının B inci maddesile, Cemiyeti akvam azası olan devletler, “askeri teşkilâları, ağla hakkımda ditesine pr arı hakkında yeldiğerine malümat vermeyi taahhüt etmekte dirler, Cemiyej akvam teşkil edileti ye teslihatı itibarile Bretagne | ve Jean Bast sisteminde ge: lerle harbe girişebilecek kabil yette değildir. İbi Diğer taraftan, Fransanın | yeni tahtelbahirler inşasından sarfınazar etmesi beynelmilel bir itilâf husulünü tahakkuk et tirmek için yapılmış ciddi bir fedakârlık (telâkki edilemez. Fransanın 98,855 ton hacmin- de bir tahtelbahir filosu vardır ki tahminen büyük devletlerin her birinin tabtelbahir kuvvet- lerinin iki mislidir. İtalyanın Fransız inşaatı kar şısıda vaziyeti,* alâkadar mütebessim bip temaşaker ifa etmekten ibarettir. Yeni şaata ait Fransız rakamları 10,800 tonu geçmektedir. İtal- yanım rakamları ise 1-3 taril itilâfname ile tesbit edilmiştir. Bundan başka Fransa rakam ları, İtalyanın son senelerdeki inşaatının vasati rakamını 6000 ton geçmetkedir. İtalya daima bir sene fe ile Fransa inşaat siyasetini kip etmiş, fakat bu fasılayı asla geçmemiştir. Fransa bu seneki inşaat proğ ramına büyük bir zırhlı inşası hususunu da ithâl etmiştir. alya, Londrada büyük cüzültamlarn ilgasını 1936 senesine kadar inşaatın ta- tilini teklif etmişlerdir. Bu tatil Fransayı hiç bir | suretle müşkülât içinde bırak- mayacaktı. Hattâ Fransa Al “Cep” o kruvazörü ““Cuirasses de Poche,, denilen kruvazörlerinden bile telâşa düşmelerine mahal yoki di Locarno misakı kendisine bü- in İngiliz filosunun müzahere emin etmektedir. İtalya, 1 martta Fransız cü zütamlernıa hacim ve teslihat itibarile müşabik gemiler in: ını kabul etmiş idi. Bu mül bir fedakârlık idi. Bu fedakâr- lık, teslihat ve inşaatın hakiki surette tensiki gayesine doğru ilk bir itilâf adımı atılmak mak sadile yapılmıştı. de içine alarak, muhalefet bay rakları arasında zakkum'açıp durmaktadır. Ne içki içmek, ne dans et- mek yasaktır. Bir memur am cak vazifesinden tenkit oluna- bilir ve memurun tenbelliği,bir memuriyetin o lüzumsuzluğu hakkındaki bin sebep arasına, bir gölge sebep olarak bile gi- remez, ... ” Halk Fırkasının içinde, Yu- sut B, ve Rasih B. arasında ne- (Son Posta) gaze tesinden öğreniyoruz. Bir mi- halit gazetenin kulağının fırka evinin içine “girmiş “olmasa hayret etmez misiniz? Muhalefeti, kendimizin, müs pet meni, her türlü arzu ve hie- veslerimize vasıta edinmekten çekinmeliyiz. Siperlerimizi sıkı tutalım, Falih RIFKI ek beklenemezdi. Nasıl iki bu mad- denin hükmüne şimdiye kadar hiç bir devlet riayet etmemiştir. Malümdur ki gelecek şubatta Co- nevrede tahdidi teslihat konferansı toplanacak. Bu konferansa hazırlık olmak üzere, Cemiyeti akvam dev- letlerden, askeri kuvvetleri hakkan- da bazı malümat sormuştur. Cemi- yetin sorduğu suallere ahiren Ame- e Cemiyeti akvama aza olmadığı malürmatı veren ilk devlet Amerika oluyor. * Bu malümattan anlıyoruz ki Ame rikanm bhazardaki kuvvetleri, 139957 nefer ve 13,080 zabittir. Hava kuv- veti (13,155) i kara, (14,169) u de niz olmek üzere, (27,324) tir. mlm mermu dönanması 1,251,400 'tonilatoya baliğ olmakta dır ki, bunların 523,800 tonilatosu büyük harp gemisi, 91,300 tönilato- su tayfare gemisi, 206,800 tonilato- su 6 püsluktan daha ağır top tajı- yan krovazör, 75,900 tonilatosu, 6 pusluktan daha hafif top taşıyan krovazör, 273,360 tonilatosu, muh- rip (adetleri 256 dır.) 80,689 toni- latosu da tahtelbahir (adetleri 110 dur.) Amerikanın tayyare filosu şudur: Ordunun 965 tayyaresi vardır ki, mo törlerinin mecmu kuvveti, 558,035 beygir kuvvetidir. Donanmanın 787 İ dayaresi vardır ki, motörlerinin kuy İ veti de 470,710 beygir kuvvetine ba | Niğ olmaktadır. Üçü ordunun, ikisi de donanmanm olak üzere, beş harp balonu vardır. Askeri kuvvetler için yapılan ma- sarife gelince; sabitlerine senede 63,684,726 dolar veriyor. Neferler için sarfettiği paranın miktarı, 68,509,990 dolardır. Gayrı müsellih için de 18,114,969 dolar sarfediliyor, Bundan maada ihtiyat sınıfları hazır lame için 22,900,554 dolar sarfedik. mektedir. Bütün bu kara kuvvetle. rinin maaşları, nakliyesi ve inşaat için sarfedilen para 293,003,193 do- baliğ oluyor. Bundan rada silâh ve cephane mübayaası işin bu sene 48, dolar sarfediliyor. Mühendisler ve diğer malzeme için de sarfedilen B,957,166 dolürln be- Ge Amerikanın kara kuvvetleri sarfettiği paranın yekünü 380/489,317 dolara beliğ olmaktadır Donantha için sarfedilen para ise senede 375,291,328 dolardır. Tay- yare kuvvetleri için de 110,070,315 iyor. Bu hesaba göre, tekaüt askerler için sarfedilen ve yarım miliyar do- ları rim! paradan maada Amerika her dne B3B,319,309 dolar sarfedi- Yor ki, takriben bizim 1931 bütçemi zin pn misli demektir. Amerika ile aramızda mukayese yapacak değiliz. Harp noktasından ii memleket arasında urak bir müz nasçbet bile yoktur. Bu mukayesoyi varsin İngilizler ve Japonlar yapsın Fakat bir devletin, tecavüzden ma- sun kalabilmek için diğer devletin istep istemez bizi bu mukayeseyi yapmaya sevketti, —>e..——— İngilterede arazi * « © vergisi LONDRA 20 (A.A.) —M. Snowden, vergisine ait resme müteallik projenin yeni şekilde bir maddesini Ayam ka marasina tevdi etmit: halde, 8 inci maddenin emrettiği | — semen — Amerika Hariciye nazırı da Avrupaya geliyor NEVYORK, 20 A. A. — Gaze- teler, Amerikanın o dünyanm mali vaziyetini ıslâh için tedbirler derpiş etmekte haklı olduğunu yazmakta M. Stimson ve M. Hoover'in böyanatmı tasvip etmektedir. NewYork Times gazetesi, Ame- | rikanın tecerrüt ve infirat vaziyetin. de kalamıyacağını haricin anlayaca. ğrmı ve M. Hoover'in cihan iktisadi. yatınm biribirine hağlı olduğu hak. kındaki sözlerini hatırlatmaktadır. Beyanal etrafında BERLİN, 21 A.A, —M. Hoover'- in beyanatı dün Berlin'in en mü! beyyiç hâdisesini teşkil etmiştir. Gazeteler Amerikanın muhtemel ni- yötleri” hakkında “Washington ve Londra'nın uzun telgraflarını mer retmektedirler. - İleriös, — bundan böyle Amerika'am beynelmilel borç- lar meselesine faaliyetle müdahele edeceği kanaâtini izhar eylemekte. dir. Berliner Tazeblett gazetesi di- yor ki: “Filhakika Amerika muta. yassıt bir sureti hal ile iktifa etme. | meyi derpiş etmiyorsa, M, Hoover in beyanatı Amerika ve Avrupa ta inin dönüm noktasıdır. — Alman hükümeti bugün her vakittan ziya: de tamirat meselesinin tekrar tetkiki talebi imson - Henderson -Mac Donald mültkatından sonraya bırak mak taraftarıdır. M, Stimson Ber- lin'e 21 temmuzda gelecektir” “La gazeite de Voss” da diyor ki: “Bu hödise hükümetleri hayrette bırakmıştır. Hükümetler, M. Mel- lon'un bir telgrafı üzerine Reisicü burun müdaheleyi taci ettiği müta- varsa, Bütün bunlar şimdilik ilerisi için mucibi memnuniyet hâdiseler. dir.” Mezkâr gazete M. Hoover ta- rafından yapılan beyanatın Alman maliyesi üzerinde yapacağı tesirleri tetkik ederek diyor ki: * “İki hâdise biri lehte ve diğeri aleyhte olmak üzere ( Almanyanın | mali vaziyeti üzerine tesir icra et- müştir, Birincisi, dahilde ve hariçte ve bilhassa Almanyadaki iktsadi va | ziyeti düzeltecek tetbirler hakkında fırkalar rücsasile görüştüğüne dair Hoover'in beyanatı, ve — diğeri de Reichıbank'ın karşılık akçasmı a5- gari hadde indiren döviz piyasası» nn buzünkü sıkıntılı o vaziyetidir. Bu yüzden hususi iskonto tatil olun. muştur, Reichsbank yeni tetbirler almak rascburiyetile karşılaşırsa ne ola. caktır? Hususi iskontonun tatili kre dinin ahdidine iktisadiyatin alıştırıl. masını istihdaf eylemektedir. Bu ise markı müdafaa için son bir çaredir. Bu tetbir ile beraber iskonto fiatinin da yeniden tezyit olunup olunmaya cağı malüm değildir. Fakat markın bugünkü rayici herhalde muhafaza edilecektir.” Bir sene tecil “ LONDRA, 21 A. A. — Reüter ajansına New-York'dan bildirildiği. ne nazaran riyaseti cümhur sarayin- dan resmi beyanat olmamakla bera- ber harp borçlarının tediyatının bir sene müddetle tatili muhtemeldir. | 15 kânunuevveldedir. M, Mellon'un İ Avrupa'da bulunmasının M. Hoove- Brezilya'nın Eği sefirinin b “Dünyanın şimdiye kadar gördü içtimai ıslahatçılardan en büyüğ PARIS 20 (A.A.) — Brezilya hükümetinin Türkiye Cün riyeti nezdindeki yeni sefiri M. Pimentel Brandas, Anka hareket etmezden evvelHavas Ajansa şu beyanatta bulunmu “Dünyanın şimdiye kadar gördüğü içtim; nün sevk ve idaresi altında, husule büyi içtimai ve siyasi eserile bizi lekette Brezilya için çalı addederim. Vazifem, : bizim 'gil büyüyen, zengin ve müstahı harici memleketlerin dikkat ve alâk slahatçılarda, getirdiği muaz on derece alâkadar eden bir m iğımdan dolayı kendimi. baht ticaretlerile günden 4 na lâyık her türlü ticari ve iktisadi imkânların inkişafına çi mak olacaktır.,, Rehin üzerine para veren müesseseler ANKARA 21 (Telefonla) - Rehin üzerine ikrazatta b nan müesseselerin teftiş ve mürakabesi hakkındaki nizamn 20 haziran tarihli Resmi Gazetede intişar etmiş ve ayni gür itibaren mer'iyete girmiştir. Bu nizamnamenin ih nin neşrinden iti yapmakta olan nı mağa mecburdurlar. Ödünç para veren müessese peşin kesemiyecektir. a ettiği hükümlere göre nizamna ren menkul rehin esseseler üç ay içinde mezuniyet vesikası üzerine ikraz muasm ödünç verdiği paranın fai Rehnedilen malların ödünüç verene satılmış gibi muan yapılması memnudur. Rebnedilen mallar ödünç para ala rızası olmaksızın başkasına rehnedilemez. Hırvatlar ve Makedonyalılar müştereken çalışacaklar SOFYA 20 (A-A.) — Müstakil demokrat fırkası naşiri el rı olup hariçte intişar eden “Buducnost,, gazetesinin Sofy i ikamet eden başmuharriri M, Gruben il Tunanın muhacir komitesi ai Bulgaristandaki n kâin mınti| la şimalinde lardeki Sperecler denilen Sırplarla Yugoslüvya Maked yalılarının müştereken hareket etmeleri hakkında bir itilâ) me imza edilmiştir. Edirnede şiddetli sıcaklar başlat EDİRNE 21 (A.A.) — Trakyada şiddetli sıcaklar başl Edirnede derecei hararet Dy gölgede 33 ü buldu. İngiltere sefiri, Amerika maliye na- #erratn gaybubeti eenmsında kendi ne vekâlet eden M. Wiliş ile görüş- müştür, Bu mülâketm akcebinde M. Willis M. Heover'in nezdine gitmi tir. Harp borçları tediyatı den evvel bu hür tasvibi Hizm gel ehemmiyetle | kaydolunmaktadır. Meb'usan gele cek Kânunucvvelde © toplanacaktır. Harp boreları tediyatınin vadesi ise | Pe ecnebi devletlerle süratle görüş mek imkânmı vereceği söylenmekte dir, Nasıl yardim edilecek? LONDRA, 20 A, A. — Rewter ajansının Washington muhabiri ya- | zıyor: | Reisirilnher M Heeverin Weyi: | natındâan sonra, Almanya'ya muave- | met ve bur teretle cihan iktisat bul ranma karşı mücadele emek projesi sabırsızlıkla bilinmek isteniyor. Meb'usan muhafili çok ihtiyatlı ha- roket ediyorsa da, teşriki mesai hu- susunda Büyük bir arzu mevcut ol. bağla örme ği ler vardır. Bilhassa âyan azasından M. Borah'ın son beyanatı çok ma- nidar addediliyor. Mumaileyh, Avru pa devletleri silâhlarını azaltmak sw retile hüsnüniyetlerini gösterirlerse harp borçlarinm tadili ve hattâ büs bütün kaldırılmasının — teveccühle derpiş olunabileceğini söylemiştir. Mühim müzakereler LONDRA, 20 A.A. — Washing ton'dan Reuter'e bildiriliyor: Reisicümhur sarayında söylenil- diğine nazaran M. Hoover önümüz. deki hafta cümhuriyetçi © rüssa ile müzakerelerine devam © edecektir. Reisicümhur bugün maliye müste- sarı M. Castiç ile hazine müsteşarı ve birçok parlâmente azası ile görüş müştü.. M. Hoover dükümmin birçok şah siyetlerini Washington'a davet ede rek tamirat hususunda - aktolunan konferanslara dair tafsilât vermek niyetindedir. siyasi muhafil, matbuat, siyasi yeti ve meb'usan meclisi ile Rİ cümhurun harp borçları ve tar meselesi hakkındaki meb'usan Misi ile Reisicümhurun harp bo ve tamirat meselesi hakkındaki kı hareketlerini nazarı itibare Almanya'nın vaziyetini ıslah lecek muhtelif tetbirleri mü etmektedir. BERLİN, 20 A.A. — Siyasi bafil M. Hoovet'in beyanatını kalâde mühim bulmaktadır. Bul yaanatta Cheguers mülâkatını aksini görmektedir. M. Sti seyahatinden evvel M, © Hoo: evvelki hattı hareketini birde terketmiş olmasına hayret edilil İ M. Hoover'in beyamatından, birimüttehidenin gelecek ll müzakerata iştirak edeceği raç olunuyor. “Parlak infirat yol NEVYORK, 20 A.A. — N. tbuatı reisicümhur M. Almanya'ya muavenet ve A nın mali vaziyetile alâkadar hususundaki kararını tebarüz mekte ve bunu Avrupa'ya kı Cemahirimüttehide'nin nefine rak yapılacak en muvaffak tiği bir makalede geçen © haft Castle'nun harp borçlara di tığı telmihi hatırlatıyor ve her halde yüksek makamdan edilmiş olduğunu yazıyor. gazete, meb'usan meclisinin borçlarını indirmeğe ve yahut diyatın bir iki sene tehirine m) Fakat edeceğini zannetmiyor yor kiz Çünkü bu tediyat gündelik larda kullanılmaktadır. Bu 5 Cemahirimüttehide istikraz yı tan kurtuluyor. Her Kalde * A: Amerika'nın bigâne o kalmak hareketinden sarf: © nazar etil gördüğü ande vaziyet daha az. vanlı olacak ve Amerika dahi va icap ettirirse Avrupa Mu Hoöver'in ihtaraima rağmen İİ... 1.1.1 a.