June 26, 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

June 26, 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

e. i İ il ' $ yanları Hüseyin Avni £ yakalanmaları için kem | muavenet edilmesi icap ettiğini Tam gece yarısı bir silâh düe Polisle iki firari arasında 20 da- kika ateş teati edildi.. Evvelki gece Dolmabahçe sa ve yirmi dakika kadar süren si- âh sesleri fevkalâde bir hadise- nin cereyan ettiği zannını tev- Mit etmiştir. Bu hususta aldığımız malü- mat şudur: Dolmabahçe sarayı karakolu mürettebatından polis Zeki Ef. #saray civarında devriye gezdiği €snada yanına iki şahıs gelmiş, kendilerinin merkez kumandan lığında askeri tevkifhane gerdi ve Ah- met Süleyman olduklarını söy İemişler, tevkifhaneden iki şah sın kaçtığını, takip ettikle, anlatmışlardır. Polis Zeki Efendi derhal gar diyanlara muavenet etmiş, fira riler takibe başlanılmış, fakat bu takip esnasında firar eden mevkuflar gardiyanlarla poli: sin üzerine &töş elmeğe başlı Mişlardır. Bu vaziyet karşısın- da polis Zeki Efendi de silâbi- na davranarak ateş etmeğe baş lamışlardır. Bu mütekabil ateş seslerine Camlıköşk polis noktası İhsan Efendi yetişmiş, o da Zeki Ef, | ye yardım ederek firarilerin ate şine mukabele etmiştir. Firariler 11 kurşun attıktan sonra gözden kaybolmağa mu valfak olmuşlardır. Bu müsade wede polis Zeki Efendi Tkur- şun, polis İhsan Efendi de 4 kurşun atmışlardır. Kaza Armavutköyünde Dere soka- ğında oturan Terzi Yaninin 9 yaşındaki oğlu Niko dün evleri Bin demir parmaklığın kapısı ü zerinden atlarken düşmüş, par- maklığın sivri demirlerinden bi risi çenesinin alt kısmından sap lanıp damağına kadar girmiştir Niko hastaneye kaldırılmıştır. Bir nefer boğuldu İzmirde Yenikalede tayyare Selçuk hatun mektebinde sergi Çapa Selçük hatun kız san'atlar mektebinin. senelik ser- gisi dün mektebin vasi salonlarında bir çok davetli - huzu- runda küşat edilmiştir, Mektep hey'et ve talebe hanımlar davetlilere sergiyi gezdirmişler ve her pavyon hakkında izahat vermişlerdir. Bilhazsn vücuda getirdiği elbise ve çamaşırlar çok şayanı dikkat bir zarafet arzetmekte idi. Bugün de Üsküdar kız sanatlar mek- mektebinin seiüisisnerlarnbiöe | ta yangı | Rumca şarkılar söyleyerek hal | Ilosu.. yüzbaşısı Şevket beyin emirbe- ri İzmitli 324 doğumlu Musta- fa dün Azapkapıda yüzmek için denize girmiş, fakat çamura saplanarak boğulmuştur. Bir mavna yandı Kuruçeşme açıklarında evel ki gece bir deniz yanğını olmuş Liman şirketinin 490 numaralı mavunası tutuşarak, bin müş- külât ile ve hamulesinin kâffe si yandığı halde söndürülmüş- tür. Mezkür mavunanın yanın. da Hasan kaptana ait bir mo- tör duruyormuş. Kpatan motö rünü işleterek tecrübe yapar- ken mavunada hamulesinin ü zerine örtülen muşambaya ateş | sıçramış ve bu ateş için için ha- eye sirayet ederek bir an içinde parlamış ve mavunayı alevler içinde bırakmıştır. Ateş pek müşkülât ile ve 12 sandık hamule tamamen yandıktan sonra söndürülebilmiştir. Zabı. | Kakkında tahkikata r başlamış Otomobil altında Unkapanında Atlama taşın- da 13 numaralı evde oturan 13 yaşında Kadir dün 1899 numa- | ralı otomobil altında kalmiş, a- yağı kırılmıştır. Apukuryada mıyız? Petro, Niko, Anastas ismin- de 3 sarhoş Rum evvelki gece aralarmda küçük bir fener ala- yı tertip etmişler, Apukurya za İ manı olmamasına rağmen gece yarısından sonra sokağa çıkıp kı rahatsız etmeğe başlamışlar, fakat polisler tarafından yaka: lanmışlardır. | Bir kadının yüzünü kestiler Dün akşam Nusret isminde bir adam köprü üzerin. geçmekte olan Server is- minde bir kadının üzerine atıl mış ve jiletle yüzünün muhte- lif yerini keserek kaçmıştır. Server Hanım hastahaneye kal dırılmıştır. MİLLİYET tenzilât yapıdı (Başı 1 inci sahifede) vergiler ne tenzil, ne de ciba- yet usulleri tadil edilirdi” diyen ve H. Firkasmın bu vecip te- şebbüsünü mefsuh fırkaya maletme ğe yayret edenler, olsa olsa hâdise- tin cereyanı takip edememiş biba- berlerdir. İsmet Paşa hükümeti bu vergi tadilâtm: millete vadedeli yıl- lnr oldu, Bu vaitler sözle kalsaydı münkirlerin ve nankörlerin inkâra hedef teşkil edebilirdi. Fakat hükü- met her sene Meclise | takdim et- mekte olduğu bütçe lâyihalarının esbubı mucibelerinde bu husus sara hatle işaret edilmiş ve hükümetin bu vadide hazırlıklarda bulunduğu ifade edilmişti. Bütçe encümeninin muhtelif seneler mazbatalarında da ayni mütelen vardır. Daha sonra ye- ni vergi kanunlarınm tatbiki ile va ridatta yedi milyon kadar bir tenes- zül vukua geleceği tahmin edilince, lâyihaların tehirini; varidaın tens kusuna mâni olmak için bir formül olarak ortaya atanlar oldu. Cümhu- riyet hükümeti böyle bir çareye baş vurmağa asla yanaşmadı. Hattâ İs. met Pş. bundan on gün evvel Mil ct Meclisine tevdi ettiği, bütçe ta- sarrflarına dair olan bir tenköresin de hükümetin Vergileri tenzil ve ta- ettiğini kat'i bir ifade ile tasrih etti. Ve nihayet H. Fırkasmın bu büyük muvaffakıyetini istisgar maksadile bazı bethahlar diyorlar ki: “Hükümet vergileri indirme ğe mecbur oldu. Zira tahsilât yapılamıyordu. Vergi kanun- ları tadil edilmese bu müşkü- iât daha geniş bir saha arze- | decekti.” Bu iddialara basit bir kelime oyu- nu ile değil, fakat rakamla cevap vermek imkân! vardır. Tadil ve tenzil edilen vergi ka- nunlarını bu münasebetle bir defa daha tekrar edelim: 1 — Bina iratlari (musakkafat) 2 — Arazi 3 — Kazanç. 4 — Sayım 5 — Veraset ve intikal, 6 — Mun mele vergileri kanunları, Bina iratları vergisi şüphe yok diğer bazı vergilere nisbetle tah- sili çok daha kolay bir vergidir. Bu verginin tahsilâtı son bubranlı sene- ler zarfında memnuniyete şayan ne- ticeler vermiştir. Hükümet 929 hesabı kat'isini tan- zim etmiş bulunduğundan mezkür sene zarfındaki tahakkukatı ve talı- silâtr santimi santimine öğrenmek, kabildir. 930 senesine gelince, mali sene biteli henüz bir ay bile olmadı. Ma- amafih gelen malâmat ve toplanan rakamlara istinaden bu son sene zar fındaki vaziyeti de şimdiden tesbit müşkül değildir. Evvelâ 929 dan başhıyalım: 929 senesi hazine hesabı umum. sindeki varidat cetveline göre mez- kür senede tahakkuk eden © vergi miktarı 229,215,045 Tiradır. Ve bu yekündan 215,993,383 lirası #hsil e- «| dilmiştir. 929 tahakkukatından 930 talimiyesi, müdürü son sınıfın senesine müdevver bakaya ise 13, 221,662,42 liradan ibarettir. Ayni sene bütçesinde murakkam varidat muhammenatı 220,546,000 lira iken bakayadan vuku bulan tahsilatın in- zimamile umumü tahsilât muham- men miktarı geçmiş ve 224,143,619 liraya baliğ olmuştur. Ayni © sene zarfında yalnız İstanbul'un balen tadil edilmekte olan altı vergi ka- nunu ile hazineye temin ettiği vari. dat miktarı ise şudur: Musakkafat 2,781,135.38 Arazi 156,700,62 Kazanç 5,103,301,76 Veraset ve intikal 240,137,10 Muamele 3,016,490,15 Sayım 119,352,19 ve diğer vilâyetlerimize nisbetle nü fusu kesif olen bu vilâyetimizin ha. | zineye temin ettiği umum vergiler tahsilât 929 da 17,587,49997. rayı bulmaktadır. İzmir tahsilât ise 6,995,216,81 lirayı bulmuştur. Tadilâta uğrayan altı vergi ha- sılâti ise 929 ve 930 senelerinde şu yeküne baliğ olmuştur: 929 930 “ Takriben ,, Muamele 19,241,164 19,000,000 Arazi 6,388,114 7,000,000 Musakkafat7,508,920 © 8,000,000 Sayim — 13927,725 14.500000 Kazanç o 14,544,637 14,000,000 Veraset ve intikal 612,910 CUMA 26 HAZİRAN nununun müzakeresi (Başı 1 inci sahifede) ri menkul umum emval ile veraset veya vasiyet suretile vaki intifa hak ları ve kanunlarma göre tesçile tâbi bütün hukuk ve monafi veraset ve intikal vergisine töbidir. Yalnız u- mumi mülhak ve hususi bütçelerle idare edilen devlet (o müessesatı ile köylerin manevi şahsiyetlerine vaki Umumi intikaller, umum menafiine hâdim cemiyetlerle umuma mahsus ibadethaneler ve meccani hastahane ve darül'âceze ve yetimhanelere va- ki menkul intikaller, veraset tar le intikal eden bütün ev eşya: ve karı koca ve ana babaya intikal eden menkul mallardan herbiri üç- yüz lirayı geçmiyen miras hisseleri akraba ve ehibba gibi şahıslar arasın da alınıp verilen ve resmi bir daire tarafından tesçili mutat olmıyan ve tesçil edilmöyen bütün menkul he diyeler, mütekabiliyet şartile yaban & hükümetlerin sefirlerine sefaret- İ haneleri memurlarına ve | bunların aileleri efradma vaki olan bütün in« tikaller, harpte Veya oşluüya müsa- ööinelerinde veya bunlarda aldığı yaralar neticesinde ölen | asker ve jandarma efradının ve vazife esna» sinda ölen polislerin fru ve kurıları- na intikal eden bütün mallar, Tür- kiye Tayyare Cemiyeti piyango ikra miyeleri vergiden muaftırlar. Kendi. erine menkul ve gayri menkul em val ve hukuk ve menafi intikal e- den şahıslar bu kanun o mucibince tarh ve tahelikuk ettirilecek vergiyi vermekle mükelleftirler. Henüz ken- di namına vergi tarhedilmeden ölen İ mükellef, mirasçıları tarafından tem sil olunur. Vergi, veraset © tarikile vaki intikallerde ölen kimsenin, di- ğer suretlerle vuku gelen intikal lerde tasarrufu yapan şahsım ikamet gâhinm bulunduğu mahal varidat memuru tarafından tarholunur. Bu ikametgâh biş,ecnebi memlekette i- se ölen veya; tasarrufu yapan şah- sın Türkiyedeki son ikametgükunın bulunduğu mahal varidat memuru tarafından Üğya tasarrufu yapan $a- hıs Türkiyede hiç ikamet etmemiş se Ankara vilâyeti varidat müdürlü ünce verginin tarh veya tahakkur ku yapılır. Veraset ve intikal vergisinin mat fiinin bu kanun mucibince tayin edi- lecek kıymetleridir. Ve mükellef ta- rafından verilecek beyanname üze rine tarholumur. Kanumun bazı mad İmiştir. Mektep ve pansiyonlar Mütenkıben maarif vekâleti tara fından idare edilecek mektep ve pan siyonlar kanunu müzakere ve kabul olunmuştur. Bu kanun lâyihasına göre İeyli İ mununun tadiline, tahsilât imleği İ hiğı değil, bilâkis vergilerin tevziin de daha ziyade adaleti temin ve ci. bayet usullerinde bazı aksakları ber taraf etmek ve şikâyetlerin önüne geçmek mülâhazasile tevessül edil. miştir. Yoksa hükümet başta züm- rük gibi esaslı bir varidat membam da tenezzüle uğrayan hasılâtı göz önünde bulundurarak ve bir taraflı hareket ederek sadece hazine menfa ati düşüncesile yürümek azminde bulunsaydı, bu altı verginin tadil ve tenzili yoluna sapmaz ve varidaz büt çesinden yedi buçuk milyon gibi e- saslı bir rakamı kaybetmeye riza göstermezdi. Vaziyet tahlil ettiğim gibi OH. Fırkasınm lehine birçok cepheler ar zederken bilmem hangi hislerin te- siriledir ki bu güzel eseri memleke- tin dört bir tarafında birçok propa- ganda vasitalarile bağıra bağıra an- latmağa ve canlandırmağa etebbüz İ edilmiyor, Ve bu canlı hâdise birkaç gözetenin havadis sütunlarmda ve Meclisin samimi havası içinde kay- bolup gidiyor. | Ollki ihtimal var: Ya propaganda cephemiz zayıf ve yahut da propa- gandadan müstağniyiz. Ben birinci ihtimali galip görüyorum. Menfi İ vol oynayan cümhuriyet düşmanla ları şu sırada değeri ve faydası in kâr edilemez olan propaganda siste minden istifade yoluna derhal sap- mak zaruretindeyiz. C, H, Forkası alkış istemekten w zaktır. Fakat takdir onun en sarih hakkıdır. rının sahnenin kenarında çabaladık | lise ve muallim mektepleri ve orta mekteplerle yüksek ve mesleki mek tepler kadrolarındaki mürettep 2- detten fazla olarak alacak ücretli leyli talebe için bu mekteplere mul hak olarak pansiyonlar tesis oluna- caktır. Leyli teşkilâtı olmıyan neha- ri mekteplerde dahi Maarif Vekile- türün müsaadesile pankiyon açılır. Pansiyonlarda talebeden alacak üc ret pansiyonun bulunduğu yerlerde. ki leyli mektep ücretinin — aynidi Leyli mektep yoksa pansiyon ücreti mahalli vilâyet encümeninin ve be- lediyesinin mütaleası alınarak maa rif vekâletince tâyin edilir Mecliz Cumartesi günü edecektir. içtima Mütekaitler Anonim şirketinin hisseleri elierinde mi kalacak? Cemiyetin Ankaraya bir he- yet göndermekten sarfı nazar ettiği yazılmıştı; Bu hususta cemiyet reisi Ferit Paşa diyor ki: — Cemiyet Ankaraya heyet göndermekten vaz geçmiş de- ğildir. Yalnız Ankarada bulu- Dan bazı mütekait arkadaşlara mütekaitlerin hukukunun mü- dafaası için hükümet nezdin- de töşebbüsatta bulunmalarını bildirdim. Bu sebepten İstan- buldan ayrıca bir heyet gönder meğe lüzum görmedim. Mütekaitler cemiyeti namı- na mübayaa edilen otomatik makinelere gelince; bu makine. h bir kısmı İstanbula ge- tirilmiş ve bir bayie cemiyet na mına verilmişti, Fakat bir ka- nün ile bu otomatik makineler Himayeietfale devredileceği i- bayilerde mevcut makinele- üzerindeki firmalarımızın kaldırılmasını lâzım gelenlere tebliğ ettim. Artık bu makine- leri bizden hükümet mübayan edemiyecektir. Her sene çıkar- makta olduğumuz takvimi bu sene geç kaldığımız için çıkara madık. Maamafih cemiyet na- mına her ay intişar etmekte o- lan Maarifi umumiye mecmua- $ı neşriyatına devam ediyoruz. Bir de mütekaidini askeriye ti- caret anonim şirketi namı altın da sekiz on sene evvel teşekkül eden şirket aksiyonlar tabede- rek mütekaidine ve ailelerine satılmıştı. Üç dört senedir aksi yon sahiplerine ne faiz, ve ne temettü verilmemiş! Aksis yon sahibi kadınlar cemiyete müracaatla ağlayorlar, Hakları nım meydana çıkarılmasını iste yorlar. Bu bapt# Ticaret müdi- riyetine ve vekâletlerine müra- caatta bulunduk. Neticeyi bek- Tiyoruz.,, . Mübadele Takdir heyetleri Muhtelit o mübadele heyeti tarafmdan evvelce mesai müd- detleri bir ay temdit edilen Yu nanistanda gayri mübadillerin terkettikleri emlâkin kıymetini takdir eden komisyonlara ay sonunda mutlak surette avdet etmeleri lüzumunu bir daha bil dirmiştir. Yalnız giritteki ko- misyon kısa bir müddet daha ritin uzak ve muhaberatın bu yüzden müşkül olması bu yeni temdide mecburiyet göstermiş- tir, Etabli vesikâları Etabli vesikaları verilmesi i- çin tayin edilen müddetin hi- tamı yaklaşmakta olduğu hal de müracaat edenler tahmin e- dildiği kadar değildir. Görünü $e nazaran etabli vesikası ala- bilecek mevkide olanlar tahmin edildiğinden çok az olacaktır. Ziraat bankası umum müdürü geldi Ziraat bankası umum müdürü Şükrü Bey şehrimize gelmiş- Birinci sahifeden geçen yazılar'fi A ŞDOŞ AE | © vergide nasıl Veraset ve intikal ka- | Istanbul mıntakasının deniz yarışları başlıyor Bu seneki deniz yarışlarının proğramı çok güzel tanzim edilmiş ve musabaka adedi tezyit edilmiştir. Her sene T, 1, C. İ. Istanbul de- nizcilik hey'eti bir takım müsabaka- lar yapar ve bu karşılaşmalarda an- cak iki üç tane olurdu. Halbuki bu sene denizcilik hey'eti muhtelif ta- rihlerde tam (11) tane müsabaka hazırlamıştır. Sonra bu yarışlar ge- çen seneler olduğu gibi yalnız fıta müsabakalarına inhisar etmiyor bü tün deniz sporlarını ihtiva ediyor, Her halde bu güzel programdan dolayı bütün denizcilik hey'eti eza sına müteşekkir olduğumuz şibi, ——| bilhassa bu spor için yorulmak bil. mez bir azim ile çalışan hey'et rei- si Ekrem Rüştü Beye ne kadar te- şekkür etsek azdır. Çünkü vaziyeti cografiyesi itiba- rile deniz sporlarına çok ehemmiyet atfetmesi lâzım gelen bir mem-ke- öz, Eğer bundan evvelki teşekküller böyle mazbut ve her şeyi evvelden düşünülmüş birer programla— gös- terişi bırakıp —bihakkin çalışmış ol- salardı belki bugün bizim de bütün dünyaca ehliyeti tanınmış bir: veya birkaç deniz şampiyonumuz olabilir di, Mutlak bir yoksulluk içinde ça- lışan bugünkü denizcilerimizde bile oldukca büyük muvaffakiyetler ka- zananları vardır. Eğer biz muntazam ve ciddi mü- sabakalar tertip edersek bu bahset tğim gençler daha çok çalışacaklar ve bugünkü vaziyetlerinden elbette daha, çok iyi neticeler alacaklardır. Biz geçen seneler yalnız kürek yarışlarına ehemmiyet verir diğer- lerini ya vaktin kifayetsizliğinden yahutta lüzumsuzluğundan bahsede rek terk veya yapılmamak üzere te- hir ederdik. Bu şernit dahilinde şüphesizdir ki bu sporun kürekten gayri şubele- rinde çalışan gençler haklı larak, kırılıyorlar ve hevesleri—bir &z ka ba olmakla beraber — kursaklarında kalıyordu. Bu nokta seneki kiymedli de- nizcilik heyetimizin nazarı dikkat. nı celbettiği için 1931 senesi deniz yarışları programında kürekten gay rı sporlara da yer ayırmışlar ve bu senenin deniz yarışlarınıda şöyle ter “ip etmişler: 3 Temmuz 931 Beykozda saat 13 de başlıyan kürek müsabakaları. 17 Temmuz 1931 saat 13,5 da ve Büyükderede yapılacak olan yüzme, atlama, su topu, ontboord, plânı bo- erd, 24 Temmuz 1931 de gene ayni saat ve ayni yerde ayni yarışlar, 31 Temmuz 1931 saat 13 de ve Beykozda; Kürek (mıntaka birinci- liği) yelken, motörbot ve outboard. yükderede: yüzme seçmeleri ve su topu. 14 Ağustos 1931 saat 13,5 Büyük derede yüzme, atlama, su topu (mmm taka birinciliği) 21 Ağustos 1931 saat 13,5 Bü yükderede: Deniz hayramı, outbo- ard plâne board. 28 Ağustos 1931 saat 17 de Bo ğazı geçme: Rumeli hisarı - Kan- (Herbert N. Bütün İş Ankara 7 Ağustos 1931 saat 13,5 de Bü. | > Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi (İDEAL BÜRO) Eseri gayet güzel bir şekile intişar etmiştir. adamlarına tavsiye ederiz Tevzi mahalleri: > Milliyet Matbaası Nefis ve Seri Surette Hernevi evrakı matbua tab'ını deruhte eder. ait bilcümle evrak, mektupluk kâğıt zarf, kart vizi muhtıra, Reçete ve faturalar renkli olarak e! ve divar ildnları yapıdır. Fiatlar mutedildir. dili, l 4 Eylğl 1931 saat 15,5 da Bey- | koz - Bebek yüzme mükevemet. | 11 Eylül 1931 saat 13 Beykozda İ kürek, yelken, motörbot, outbonrd. İ 25 Eylül 1931 sent 15 de Büyük dere - Sulacık üç çiftelere mahsus kürek mukavemet. Şu programdan da © anlaşıldığı veçhile hey'et bütün deniz sporleri- nı düşünmüş ve onları hakkile ça- lışırmak için muhtelif tarihlerde | muntelif yarışlar ihzar etmiştir. | Denizciler bu fırsatlardan istifla- de cderek bize çok iyi meticeler ver melerini bekleriz. Beykozda yapılacak olan 3 kürek müsabakası her zamanki gibi müpte diler, kwdemsizler, Hanımlar, tablisi yeler ve profesyoneller tarafından muhtelif mesafeler üzerinde yapıla caktır. Büyükderede yeni yapılan yüz” me havuzunda yapılacak olan yüz me müsabakaları 100, 400, 100 Ha nmlar, serbest 200, 100. Erkekler ve Hanımlar kurbalama; 200, 700 erkekler ve hanımlar serbest; TOR serbest erkekler; 800 serbest erkek ler; 400 serbest hanımlar; 50 (Os altından erkekler; 1500 serbest er İ kekler; 4X50 bayrak erkekler ve hanımlar atlama, su topu erkekler ve hanımlar, Yukarıda gösterilen metrelik me #afelerde hanımlar ve erkekler tara fından yapılacaktır. Bu mevsimde güzel ve spor için de hayırlı müsabakalar hazırladığı için denizcilik hey'etine tekrar tek” rar teşekkür ederiz. İ Muhteşem Özdemir | Gatatasaray kulübü kongresi İ Bugün Galatasaray klübü Isi linde bir kongre yapacak ve istifa eden teis Ahmet Beyin yerine reis ve yeni hey'eti idareyi intihap ede- cektir. Galatasaray - İ.Sporla karşılaşıyor Bugün Galatasaray takım geçen hafta berabere kaldığı 1. Sporla tek rar maç yapacak ve gene berabere kaldıkları taktirde oyun temdit © i dilecektir. MO. İ Halya bisikletçileri | Fransa turuna hazırlanıyorlar İ ROMAZ24(A.A;) — Frans İ bisiklet turuna iştirak edecek / olan İtalyan takımı milli olüm- İ piyat komitesi komiseri M- İ Becci tarafmdan kabul edilmi$ İ tir. Takımın müsabakaya res” mi surette iştirak edeceği zan” | nolunmaktadır. Yüzbaşı Sposi" İ ti, spor müdürü sıfatile takıma | refakat edecektir. Metsager? gazetesi, müsabakaya iştirak © denlerden hiç birinin şahsen temayüz edecek surette hare” ket etmemesi lâzım geldiğini ve cümlesinin mütecanis bir if” zıbat ve kuvvet manzarası af” zetmesi icap eylediğini yazmak tadır. esas ares 0e nee esenmmu manayı Gasson) un Milliyet mütbaas' Aş gih Bey kitaphanesi uallim Halit bitaslilnesi Notere <addesi dairei mahsusa,