27 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

27 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

1 $ No: 45 Ek az Yazan: M. Yavuz Fatih (Zamorajyı gör- mek istiyor. İnanmamakla beraber Eleni ile Hüsrev'den haber isteyecek Kapının üstünde kocaman bir a Burası Prenses Ele- Hüsrev hâlâ ağ- © iyor! Tuhaf şey, Hüsrev onu — seviyor demek!.. İşte bir han- çer.. Hüsrev çılgın bir adam gibi hançerini sallayıp duru- Ahhh! fazla bakamaya- cağım... Hüsrev kendini vur- du! Ayna Klionun elinden düş- müştü. Zamora, Rum kızının kolun- dan tuftu ve sokak kapısına doğru götü: — Haydi sözünde dur ve ba- na bir-şey sormadan kapıyı ka- pa! Her şeyi gözünle gördün ve öğrendin! Klio, Sultan Mehmedin huzurunda — Eleniden hiç haber yok mu, Klio? — Hayır, padişahım! — Tuhaf şey! Ben bu kızın kendisini öldürdüğüne bir tür lü irianamıyorum... böyle ince ve hassas insanlar kendilerine kıyamazlar, — Eleni ince, hassas Ge çok azimkâr bir kızdı, padişa- hım! Kendini öldürmeğe karar verdikten sonra, bunu yapmak onun için, nihayet bir azim me selesiydi. — Kendisini öldüreceğini sa na söylemiş miydi? Aramızda bir kaç defa bu bahis açılmıştı. — Ne diyordu ? — Esaretten kurtulmak için ölmekten başka çare olmadığı- nı söylüyordu. Sultan Mehmedin kaşları ça- tıldı: Ben ona esir muamelesi yapmıyordum ki., Bizans sa yında bundan daha hür mü ya şıyordu? — Ha mcası Kostantin çok mutaassıp ve hürafata çok inanır bir adamdı.. Kendisi hiç bir vere bırakmazdı — Niçim? — Çünkü (Zamora) bir gün imparatora: “Haliç halkının saraydaki kızlarda gözleri var. #Sakın güzel kızlarm sokaklar- da ve bilhassa Haliçte fazla do laşmalarına müsaade etmeyi- eğerse, yıldı. Krai Faysal Ankoraya temmuzun beşinde gelecek ANKARA, 25 — Irak kral nin Ankaraya 5 temmuzda ge- leceği tahmin edilmektedir. Hü —— merkezinde ikameki iki ektir. © Gazi Hazretlerinin İstanbul seyyahatleri ancak bu ziyaret ten sonra vâki olacaktır. Primler talimatname- sinde tadilât ANKARA,25 — Vekiller hey'eti teşviki sanayi kanunun dan istifade eden müessesata verilmekte olan primlerin tenzi line ait talimatnamenin bir maddesini tadil etmiştir. Yeni maddeye göre, imalât beyanna meleri hâk ve ti olmadığı halde senei maliye nihayetini müteakip 3 ay zarfında mahal-. lin en büyük mülki amirine ve- rilmek lâzımdır. Mülkiye âmiri de beyanna- 3 gün zarfmda tetkik me murların averecek nihayet 15 gün zarfında tetkikatı bitirile- rek iktisat vekâletine gönderi- lecektir. Müessif bir vefat EDİRNE, 26 (A.A.—C.H. fırkası vilâyet heyetinden avu- kat Cemal Bey dün sektei kalp neticesi vefat etmiş ve bugün cenaz: ün Edirne halkının teessürleri içinde kaldırılmış- tar. rim çarpmış gibi derhal ölme- lerine sebebiyet vermiş olursu- nunz!,, demişti, — İmparator bu söze inan- dı mı? — Hem de o kadar çok inan dı ki, son seneler zarfında sa- raya mensup güzel kızlar (Ha iç) e hüsret kaldılar... irade- siz sokağa çıkamaz oldula; Garip şey! İmparator si- İdibezlarin sözile hareket ede- cek kadar akılsız bir adam de- — Zamora, o vakit, Bizans'ı parmağında oynatan bir sihir- bazdı, padişahım! Bugün de hâ lâ yaşıyor. — Yaşıyor mu? Klio, Zamoradan intikam a lacak zamanı bulmuştu. — Onun O mevcudiyetinden haberdar değil miydiniz? — Ben İstanbulda Bizans- kalan bir sihirbazın burada yaşadığını o zannetmiyordum. Bu kadın nerede oturuyor? — Haliç civarında. Eski Vi baherna meydanında... — Kostantin'in bu kadma çok itimadı vardı demek..? — Zamora her hafta impara torun saraya gelir, bir hüfta zarfında olup biten gizli işleri ve istikbalde olacakları haber verirdi. — İmparator inanır mıydı? — O kadar çok inanırdı ki, Bizansın muhasarasında fazla asker cemine bile lüzum görme migti.! — Niçin? — Günkü Zane gitsün bik rinde, semavi bir öfetle Türk ordusunun telef olacağını ve Bi zans'ın kurtulacağını söylemiş- ti. Hattâ bu söze, yalnız impa- rator değil, hepimiz, bütün mil let inanmıştık. - İmparatorun hakkı var- dı çimli ceddim Beyazıt Bey ve daha sonra babam Sultan Murat senelerce Bizans surları na hücum etmişler ve şehri mu hasara ederek, nihayet büyük zayiatla geri dönmüşler. (Za mora) Bizans tarihini çok i bilen zeki bir insan olacak.. paratoru ve milleti bu ai teshir edebilmek için tarihe vu kuf lâzım, (Bitmedi) Iş bankasının bir yardımı İZMİR, 25 — Krediköopera tifinden istifade edemedikleri için, İş Bankasının. ikrazatta bulunması hususunda banka u- mum müdürlüğü nezdinde te- şebbüsatta bulunan (Dikilitaş kazası tütüncülerinin müracaa- tı kabul edilmiştir. Banka, tü- tüncüleri ikrazatta bulunacak- tır. Kredi kooperatifinden şikâ > €den bazı kazalar daha var Kılıç Ali, Celâl Beyler IZMİR, 2 — Gaziantep me- busu kılıç Ali, İzmir meb'asu Celâl Beyler şehrimize gelmiş- lerdir. Bir lüzumu muhake- «me kararı İZMİR, 25 — Menemen irti ca hâdisesindeKubilâyın feci su rette şehit edilmesine lâkayt kaldığı iddia edilen jandarma yüzbaşısı Fahri Bey hakkında- ki evrak Menemen divanı har- bince vilâyet idare heyetine ve rilmişti, İdare heyeti, Fahri Be yin lüzumu muhakemesine ka- Tar vermiştir. Muhafız gücü bisikletcileri ANKARA, 26 (A.A.) Muhafız gücü bisikletçiler bu- gün şehrimize gelmişlerdir. HARİCİ HABERLER. Almanya bir istikraz aktediyor Hoover baldan cemali tetkik etti. Amerika hariciye nazırı nikbinlik gösteriyor Arnavutluğa para Italya faizsiz para veriyor ROMA 25 (A.A.) — Arnavutluk hükümetinin, bütçesini takviye için Italyadan 10 sene müddetle senevi 10'milyon alti frank “almak için Italya hükümetine inüracaat etmiş olduğu haberi dolayisile'ltalya hü- kümetinin iki memleket arasında teş riki meâni ve dostluk siyasetinden ilham alarak ve Arnavutlağun mali ve ıktınadi vüziyetini islah etmek gayesini kollayarak ba suretle mali bir muavenette bulunmağa ve bunu senevi ve faizsiz istikrazlar şeklinde yapmağa ve bu paraların Arnavut İuk bütçesinin müsait olduğu ande tediye edilmesine muvafakat etmiş olduğu haberi teyit edilmektedir. " İnamenin (teferruatını tesbit için müzakeraa geçilmiştir. TIRAN 25 (A.A.) — Parlamen- to fevkalâde bir içtima aktederek hükümetin İtalyadan 10 sene müd- detle 10 milyon altın franklık istik razlar aktetmesi için kükümete me- züniyet veren kanun fakla kabul etmiştir. Bu para bütçe açığının kapatılma sını iktisadiyatın, nafin işlerinin ve marifin ıslahına tahsis edilecektir, Ceneral Balbo'nun hava seyahati TOBRUK 25 (A.A.) — İtalyanın Alrikadaki müstemlekelerindeki tef tş seyahatine devam eden hava iş- leri nazırı Ceneral Balbo, Tobruktan itibaren dört uçuştan sonra gece 6,21 de Gialo'ya gelmiştir. Üç mo- törlü ü markalı tayyare ile tek motörlü R. O. L layyaresinden mürekkep olan hava filosu ertesi sa bah saat 4,35 te Holraya müteveeci hen hareket ve saat 11,50 de oraya muvasalat etmiştir. Filo saat 6,20 9,40 a kadar çölde seyahat ederken tayyarelerden birisi ne arz olan bir hasarı tamir içi El Farcigende tevakkuf etmiştir. Tobruk - Korfa arası bin kilomtere- den fazladır. Filo, Hofrada durduk tan sonra Tilust'nin dağlık munta- kasına kadar ileri gitmiştir. Bu mın takada yapılan ilk tayyare cevelânı budur. Tayyareciler, geceyi Addinccio'da geçirdikten sonra şimali Tibesti'nin 500 kilometre şimalinde kâin Use EVkebire hareket etmiştir. Almanya - Rusya MOSKOVA 25 (A.A.) — Alman ya ile Rusya arasındaki dostluk ve bitaraflık muahedesi tecdit edilmiş- tir. M. Vauphier vefat etti RÜKSEL 25 (A.A.) — Eski w- lâm ve sanayi nazırı M. Vawphier dün bir otomobil kazası neticesinde vefat etmiştir. mi em li MENFAATİ MİLLİYE © En mütemayiz insanlar bile gayri müsavi bir rekabetin şiddetine kar- $ı mütemadi zararları telâfi ve bü- tün müşkülüt defetmek için Türk istihlikâtr her şeyden evvel dahili piyasaya istinat ederek daha emin #mahreçler bulmak mecburiyetinde dirler. Bu, her yerde böyledir. Yerli mahsulâtm kıymeti ekseriya yalan- dan ve ecnebi mamülütmen lehine olarak tenzil edilmektedir. Kendimizi iğfal ettirmiyelim ve bu gibi şayialara meydan vermeye. lim. Yerli mamülâttan sun'ü (Port. land çimento inşaatımıza en elve- rişli ve müsait havassı cami ve me. maliki ecnebiyeden ithal edilen en mükemmel çimentolarla rekabet ede bilecek mükemmeliyettedir. Müte- canisiyeti ve yüksek derecei muka- vemeti daima ve bilfül takdir edil. miş. Darıca, Zeytinburnu ve Eskihi sar fabrikalarının Aslan çimentosu bütün mimarlarımız Ve umumiyetle inşaat sahipleri tarafından kemali memnuniyetle istimal ve bu suretle sanayii milliyemizi teşvik ve himaye etmeleri lâzimedendir. Atina Hoover teklifi ve Yunanistan ATINA — Amerika Reisicümhu- vu Mi Hepvör'iri > beynelmüttefilin ve tamirat denilen borçlar için bir senelik iöcil teklifi malümdur. Bu, Müttehidei * Amerikanın Avrupada olup biterilire seyirci * kalmayacağı" mı gösteren ' biz delildir. Amerika bazı Avrupa devletlerinin mali va- siyetlerinin sulhü ihlâl edebileceğini görmüş ve müdahaleyi vazife edin- miştir. Gayri kabili itirazder ki, Av- rupanm mali Zatı Amerikaya müsa- it olmaktan çok zayıftır. Amerika Maliye Nazırı İngiltere- ye geldiği zaman, Amerikanın borç mektubu İ ar siyasetindeki tahavvülü seziiyor. da, Hoover'in tçklifi bu gün hâdisatı tenvir etmiş bulunuyor. Bir senelik moratoryom teklifinin bir neticeye bağlanması kuvvetle muhtemeldir. Avrupayı dolaşarak, memleketle- rin mali vaziyetlerini bir Amerikan bey: Amerikanın bir senelik morateryom da da kalmayacağını gösteriyor. Yalnız M, Hoover'in bu teklifini bütün hükümetlerin boşuna gidip gitmeyeceğini bilmek kalıyor. İn- giltere pek tabii olarak kabul edi yor. İtalyanın da kabulüne muhak- kak nözarile bakılabilir. Ya Fransa? Buraya gelen malümata bakılırsa, / Fransada teklifin şürulü ve Fran: | sz maliyesine derecei tesiri müna- kaşa ediliyormuş. Teklifin Almam- yaya çok müsait olduğu söylemiyor - muş. Fakat dnha yakınımızda, meselâ Yunanistanda me oluyor? Bu meşeleden bahseden “Mersa ger d'Athânes,, dün diyordu ki: “Borçların hafiflemesi Yunanis- tan gibi askeri masraflarını kısmağa ariye indirmoğe bakan ayanı arzudur., Lâkin gazetelerde çıkan nim res- mi bir nota daha başka tür! tiba beraktyor. Nota da deniliyor ki: “Hariciye nezaretinde muaheda- tın tatbik servi zeloxn verdiği izabata nazaran, Hoo- ver teklifinin tatbike konulacağı se- ne zerfmda, * Yunanistanda harp borcu olrak * İngiltereye 350,000 isterliri; Âmerikaya' 220,000 dolar, Fransaya 1,970,000 frank vermek mecburiyetindedir, ki © yekünu 154,210,000 drahmi tutuyor, Diğer taraftan ayni sene zarfında Almanya dan 6,700/090 mark (Tamirat para- sı) alacaktır. Buda 122,677,000 drahımi eder, Binaenaleyh morator. yom ilân edilirse, Yunanistan kay- bedecek bir şeyi yoktur. Lâkin bu za moratoryom tatbiki ğer Bulgaristana da tatbik edilirse, Yunanistan zararlı. dır. Bulgaristanın tamirat parası 0- İnrak Yunanistana her sene verdiği para ( 6215,000 o marktır. Yani 113,796,650 drahmi.. Amerikanın #moratoryordan Bulgaristan da is- tifade ettireceği muhakkak olduğu. na göre; vaziyetten istifade edecek olan Bulgaristandır. Onun için mat- buat dimdilik Hoover teklifine mü- sait görünmüyor. Bir tayyare düştü ROMA 24 (A.A) — Capodi. Cino merkezine mensup bir istik- şaf tayyaresi uçmak için kalktıktan bir müddet sonra yanış bir manevra yüzünden düşmüş ve içinde bulu- nan bir zabit ile bir'yolcu telef ol muştur. Bir hiyaneti vataniye davası ROMA 25 (A.A.) — Bu ayın 25 ilâ 28 inde hususi. mahkeme huzü- randa gizli ndalet ve hürriyet cemi- yetine mensup müneverlerin muha- kemesi icra edilmiştir. Mazmunlar isyana ve dahili harbe tahrik ve teş- vik cürmile itham edilmektedirler. i sefinin “M. Veni- | | .Stimson da geliyor Italyanın Hoover'e verdiği cevap ROMA, 25 (A.A.) — İtalyanın Vaşington sefiri, M. Müssolininin Italyatın Hoover tekilifini kabul et- tiğine dair olarak kendisine çekmiş olduğu atideki telgrafnameyi Ame- rika hükümetine iblâğa memur edil- miştir: “Zatı asilânelerinden, Amerika Reisicümhuru M. Hoover'in bir sene müddetle hükümetler * arasındaki borçların tediyatının tamamen tatil ediltnesine mütcallikolan teklifini tet kik etmiş olduğumu Amerika bükü- metine iblâğ etmenizi rica derim. Bu teklik, İtalyaya mühim fedakâr. lıklar tahmil etmektedir. Maamafih, M. Mussolini eyice düşündükten sonra bu teklifi İ prensip itibarile ve dostane bir su- fette kabul etmeğe karar verdim. Ancak Reisicümhur M, Hoover ce- saplarının ve Amerika hükümetinin bu mesut teşebbüsünün nizfet daire sinde ve ateli bir surette tatbiki hakkında bilâhara bazı mütaleat ser detmek hakkını muhafaza ediyo- rum, M. Hoover cenaplarının mali kıyraet ve mânası: İtalyan milleti- nin pek güzel anlamış olduğu teşeb- büsünün milletler arasında bu müş- kül zamanlarda ve tahdidi tzalihat konferansı arfesinde bilhassa lüzu- mw bedihi olan — gayet müessir bir | teşriki mesaj devresi açması beyan ederim., Yunanistanın ATİNA 25 (A.A.) — İyi bir mem badan alinan haberlere göre Yuna- nisanın tamirat bedeli ile harp borç- İarı arasındaki fark teminata rüpte- dilmek şartile Hoover teklifini kabul ü söylemektedir. Japonya da kabul edecek TOKYO 25 (A.A.) — Japonya. nın Hoover tekdifi karşısında ittihaz. edeceği hattı hareketi yarım kabi- ne içlimamdan sonra tayin ve pren- sip itibarile Amerikanın fikrine işti- rak etmekte olduğunu bir beyanma- me İle ilân edeceği zannedilmekte- dir, Hükümete, moratoryom hakkında henüz resmi bir-cevapname ile de- ği, bir beyanname neşri süretile Li direcektir. Belçika mütereddit BRUKSEL, 25 (A.A.) — Meb san meclisinde Hoover teklifinin mü zakeresi esnasında (M. Vunderveld ile M, Hymans, Belçikanm tamira- ta olan mukaddes hakkını muhafaza etmekte olduğunu beyan etmişler. dir. Meclis, 210 milyonluk fevkalâde Rayhişbanga beynelmilel yardım NEVYORK, 25 (A.A.) — Va- şington'dan gelen bir telgrafnameye nazaran hazine nezareti ile federal tetevr idaresinin rayhişhanka yar- 'dımda bulunmak üzre bir itilâl ak. detmiş oldukları haberi aslacsastan âridir. Yalnız müzakere ve müşave- relerin devam etmekte olduğu ve in en mean beynelmilel samimi temenniyatta bulunduğumu | yapmasına karar veeceğinin muhte- Türkiye idman ittifa- kı neler ANKARA, 26 (A.A.) Türkiye idman cemiyetleri itti sakı umumi merkezinin sön iç- timamda ittihaz ettiği başlıca özüm diğ bülâsaten şunlar- arz 1 — Hariçten memleketimi» 2€ spor teması yapmak için ge- lecek bir takım veya müsabık bir grupun o memleketimizde ne suretle kabul ve izaz edildi- ğini ve vâki teahhürlerin ifa o- lunup olunmadığını tetkik et- mek üzere alâkadar federasyon lar tarafında tertip heyetleri ında bir komiser intihap | edilecektir. 2 — Futbol, güreş ve iskrim federasyonları nizamnameleri fabı ve atletizm futbol, güreş antrenörleri de ayrıca birer ça- lışma kitabi ihzar edeceklerdir. 3 — Federasyonlar, mıntaka ların sınıflara taksimi için esas lar hazırlıyarak gelecek içtima umumi arzedecek- lerdir. Umumi merkez, bunlar dan başka mıntaka ve klüpleri daha iyi çalıştırmak için ayrı ca şu tedbirlerin ittihazıma ka- rar vermişi A — Klüpler birer tip kabul edilerek defter ve diğer evrak- lar merkezden tabı ve tevzi &- dilecektir. görüştü B — Atletizm işlerinde kuf sahibi bazı gençler mu kat zamanlar için mıntakalari ayrıca sporun id e tenni hi sımlarnıda ehliyeti olan tın mıntakalara ayrılmı oralarda yerleştirilmesi temi Sro — Spor kaide ve çalış Mz dair plar neşredil cek, konferanslar verileçek atletizm müsabakaları için b zı şekillerde proğramlar hazıf” lanarak mıntakalara tamim e lecektir, D —idman sahaları yapılı sı kolaylaşlırılacak ve İsti bul şehir stadyormunun yaptır masına çalışılacaktır. E — Muhtelif sporlarda ij dereceler ihraz eden klüpler umumi vaziyetleri nazari ıtibi re alınarak bütçe müsaade ed ce nakdi muavenette bulunu caktır. Federasyonlar tarafınd gul oldukları sporlar içi bütün klüpler azasının devaf edebilecekleri çalışma heyeti ri teşkil edilecek bu suret sporcuların yetiştirilmesine Çi lışılacaktır.. F — İyi hakem yetiştirme için federasyonlar tedbirler yacaklardır. Afganistan ve Rusya ANKARA, 26 (A.A) — Mevsuk istihbaralımıza na: Afganistanla sovyet şuralar ihadı hükümeti asında sabı& kıra! Amanullah Han zamanında (Dağman) da imza olunaf | bitaraflık muahedesi bu defa bir kaç madde ilâvesile 24 siran 1931 tarihinde yeniden Kâbilde imza edilmiştir. Bu nasıl hastalık? Bir memur üç gün üç gece uyu- duktan sonra en'nihayet öldü İZMİR, 25 — Karşıyakada gümrük manifesto memurların dan Ahter Bey; iki gün evvel va zifesinden çıkıp evine gitmiş, güle oyniya ailesile yemek ye- dikten sonra yatmıştır. Sabahle yin Ahter Bey kalkmayınca zevcesi uyandırmak istemiştir. | Ahter Bey üyanmamış, zevcesi kalbini muayene etmiş, hara- kette olduğunu görmüştür. Ka dıncağız müteselli olarak zevci ni uyandırmaktan vaz geçmiş- İ tir, Fakat Ahter Beyin uykusu ir istikraz | mel bulunduğu söylenebilir. Fransız cevabı alındıktan sonra M. Siimson nikbin WASHİNGTON, 25 (A.A) — Fransız cevabi alındıktan sonra Ri: yaseticümhur sarayında yapılan mü kâlemeler hitamında M. Stimson nikbin olduğunu beyan etınştir. Mumsileyh meselenin zarasna ve ihtiyatlı harekete ihtiyaç gösterse bile hallonulacağına emin bulunmak adır, Fransanın vaziyeti PARİS 24 (A.A) — Radikal fırkası icra komitesinin içtimamda M. Daladier bir nutük irat edecök hemen hemen “münhasıran Hoover teklifinden bahsetmiştir. Hatip, Amerikanın o 6 milyon trak tahsil etmekten vaz geçmelde | bir fedakârlık mümunesi göstermek- “te olduğunu kabul ve teslim etmek- tedir. Almanyanın yükü 9 milyar'al tı yüz milyon tahaffüf eylemekte. dir. Mumaileyh Avrupa devlelerin- den ekserisinin yapacağı fedakirlık ların pek o kadar mühim olmadığını, yalnız Fransanın 2 milyar 500 mil- yon fraktan vaz geçmesi lâzam gel diğini söyemiştir. 'M. Daladier, Hoover teklifini red detmenin Fransayı inziva ve tecer- rü haline sokmak, kabul etmenin ise gayri âdilâne bir fedakârlık ka- bul etmek ve belki de Young plâni- nın icrasını ihlâl eylemek demek 0- lacağını beyan etmiştir. Hatip, neti: ce olarak Hoover teklifinin yeni bir faaliyetin azimet noktası olacağını söyledikten sonra bu faaliyetin neti- cosi olarak cereyan edecek beynel- milel müzakeramam evvel doğrudan 24 saat devam edince t şüpheye düşmüş doktor geti miştir. Doktor da Ahter uyandırmağa muvaffak o mış, nabzın harakette old nu görmüştür. Ahter Bey.” gün mütemadi bir ouykı sonra ölmüştür. Doktorlar talığı el'an teşhis edememi: Ahter Bey İstanbul ve A9 raca tanınmış şen bir zattı. lümü şekli burada hayretle duğu kadar teessürle karşıl” du. doğruya Fransa ile Almanya Pİ da müzakcrat yapılması lâzem diğini beyan etmiş ve yalnız M. ovcre değil M. Brüning'e de vermeliyiz demiştir, o M. Mellon'a Parist gitmesi bildirildi VAŞINGTON 25 (A.A.) — “Nİ Hoover, M. Mellon'a hemen yı terkederek Parise gitmesi mumu bildirmiştir. Le Journal tesine nazaran M. Mellon P: Fransız erkânile ve sabık m lerin hali hazırda Patiste ta olan mümessilleri ile gö de , M. Snovvden'in beyanat” dan sonra LONDRA MK(AA) Snowden'in Hoover teklifi ki beyanatı parlamento rında uzun uzadıya münelar tefsirlere yol açmıştır. M. Snow in noktai nazarı ekseriyet fırka Zasının hemen hemen hepsini vibine mazhar olmuştur. mumâajeyhin beyanatının ver tetbirin bütçede sunam giliz liralık bir tenakusa vereceğine dair olan kısmı baz ri yı endişeye düşürmüşür. fırkalarının Hoover teklifinin tere tarafından kabulü ne gibi neticeler hasıl rihini hükümetten sormakta #* meyeceği hemen hemen tır. Bununla beraber her üç fı” da bu meşeede maliye maz gi mat beyan etmeğe mütmayil ve iktisadi itimada rücuun " ka fedakârlıkları taviz taleasında bulundukları tedir . al