15 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

15 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ERİ EM EE ls No : 60 Lİ ğa) Yazan; M. Yavuz İmperatora haber İkinci Murat şu haberi saldı: “Tez Ulah kölesini Üsküdara iade edesiz,, O vakit siz çok küçüktünüz, Padişahım! Memlekette sükün | ve âsâyiş tekarrür edince, ben de (Bursa)yı görmek merakı uyanmıştı. (Bizans) tan Edirne ve Bur- saya gidip gelen tacirlerden birinin yanında hem Bursayı hem de Edirneyi ziyaret etmiş- O devirde Bursa ve Edirne Türkiyenin en mühim şehirle- rindendi. Bursayı çok beğen- Şehrin üç dört imaretin de her zaman, fıkaraya et, ek- mek, çorba dağılırdı. Bursanın bedestenleri elmas, e sair ipekli kumaşlarla dolu idi. Be- destende Türk kadınları da alış veriş ediyorlardı. Şehirdeki hi- ristiyan kadınları da Türk ka- dınları gibi kapalı gezerlerdi. Türkler tamamen Bizans ötra fında yerleşmişlerdi. tarafında (Üsküdar) da Türk- ler oturuyorlar, Bizans'a Rum kayıkçıları vasitasile geçirilen yolculardan geçit resmi alıyor- lardı. Bizanslılar Türk kıyafetinde gördükleri insanlara fevkalâde | hürmet ediyorlardı. Frenklere karşı ise büyük adavetleri var- dı. « — Kiliseleri birleştirelim derken az kaldı yerimiz yurdu- muz elden gidiyordu! Diyerek, Türklere boyun eğ- mekten çekinmiyorlardı. İmparator bile İkinci Murad tora Yuanis, Bizans'ın kendisin de kalması ve bütün Trakyada Silivrinin ve tek birr kalenin nde kalması için Padişa- ha her sene on bin duka altını vergi veriyordu. Bizansta, Venediklilerin ol- duğu i, Türklerin de rum- larla ticaret işlerine nezaret et mek üzere bir zabitleri vardı. Üsküdar tarafından, türk ev lerinden her hangi bir hiristi- yan köle kaçıp ta Bizans'a gel- 3e, imparator veya adamları o- mu derhal iade ederlerdi. Hattâ, ben Bursada iken bir gün, türk beylerinden birinin Ülah kölelerinden biri nasılsa Bizans'a kaçmıştı. Türk beyi padişahtan kölesinin buldurma sını rica etmişti. Kölenini Bi- zans'a iltica ettiği İkinci Murat, imparatora ha- ber. gönderdi: — Tez ulah kölesini Üskü- dara inde edesiz!,, Yuanis günlerce köleyi arat- tı, bulduramadı. melleri üzerine artık yeni mü- essise kurulamaz. Şimdi büyük sanayi ve iktr- sat memleketlerinde illâs eden Jer yalnız labrikalar, ticaretha- neler, çarşılar değil, iktisadi, sınai, ticari sistemlerdir. Türkiye'nin zengin devlet olmasından, devletin büyük kazanç kaynakları üzerine atıl- masından başka yol yoktur. Yapılacak şehirler, yapıla- cak köyler, yapılacak kanallar, yapılacak sanayi, ticaret ve zi- | raat, hepsi zengin devleti bek- Jemektedir. Fakir devlet, felci demektir. ... Başka türlü istiklâl hareke- tini tamamlayamayız. Müstem leke zaptedilmiş toprak olmak tan çoktan uzaklaşmıştır: Es- ki muazzam Rusya, bütün müs temlekelerile birlikte, bizzat ik tsat ve sanayi müstemlekesi idi. ... Avrupa'sının gi düstur araştırmak. tan ne çıkar? Devlet teşebbüs etmezse, devlet tecrübe etmez- se, hangi birikmiş milli serma- yenin teşebbüsünü ve hangi uğ Taşmış ve öğrenmiş İş. kafası- Anadolu | duyulunca | Türkiye'nin | Köle, kendinin iade edilmek ihtimalini düşünerek Yedikule de bir demircinin evinde saklan mıştı, Padişah ikinci bir haber da- ha gönderdi “— Köleyi bulmak için, be- nim gelmemi mi istiyorsun?,, Yuains, bu haberi alınca te- lâşa düştü. Sultan Muradın ica bında pire için yorganr. yaka- cak kadar asabi ve kindar bir | hükümdar olduğunu biliyordu. Günlerce uyku uyumadı Kıyafetini değiştirerek, Bi zans sokaklarında dolaştı ve ni hayet kendi elile köleyi yaka- lamağa muvaffak oldu. İmparator bu muvaffakiyeti İ ni tasvir ederken: '— Köleyi bulduğum zaman İ dünyanın en meşhur kalelerin- İ den birini fethetmiş gibi sevin- Köleyi — bir daha kaçmasın | diye rından bağlıyarak, muhafaza al tında, bir kayığa bindirdi ve Üsküdara gönderdi. Siz o vakit çok küçüktünüz,. padişahım! Ben Bursadan Edir neye geldiğim zaman, şehrin en güzel yerinde pederiniz İ- kinci Murat büyük bir cami yaptırıyordu. Siz o sene ondokuz, yirmi tiniz. Vezirazam Halil Paşa ile aranız çok açıktı. Bunun sebe- bini'o zaman bana şöyle izah | ci cülüsundan sonra Mani gönderilmesinde Halil Pa, bundan dolayı Vezirazam Halil Paşaya kızgındır. Ondan inti- kam almak fırsatını kollayor!,, Halbuki siz o vakit Ma dan Edirneye yeni gelmiştiniz. Saltânatı terkettiği halde mem leketi filen idare eden pederi- niz o günlerde sizi evlendirmek le meşguldü. Varna gazasından sonra dev letin nüfuz ve satveti eskisine ni n üç dört misli büyü- mü , “.— Böyle bir günde oğlum Sultan Mehmedi evermeliyim,, Diyordu. Sultan Murat, Türkmen bey İ lerinden Zülkadir oğlu Süley- Jan Beyin kızlarından birini | almak istiyordu. | Bitmedi) nın tecrübesini bekliyoruz? sx» Bugün Avrupa sermayesi, eskisinden bin kat daha siyasi dir. Eski diplomatın Ataşemi- literinin yerini, şimdi, iktısat adamı almıştır. Yeni diplomasinin casusla- rı artık iktrsat müesseselerinin | dosya ve hesapları içinde çalı- şıyor. ... Evvelâ 300, sonra 400, sonra 500 milyona doğru gidece, Bize bir Türkiye plânı lâ- zımdır. Bu plân Türkiye'nin n inkişaf imkânlarını ve ihtiyaçlarını tesbit edecek, en kısa zamanda 300 milyonu ve- | recek, en kestirme işletme vası taları üzerinde bütün teşebbüs leri, sermaye ve kredileri tek- sif edecektir. Bunun ismi “hücum,, olacak tir. Nereye? Bunu en © büyük mutahassıslardan öğreneceğiz. Belki Menderis'e hücum, belki Samsun deltası'na hücum, bel- ki Adana'ya hücum... ... Her şeyden evvel bir şart: | Eski asrın malümatı © yerine yeni asrın ilmi! Genç kafalar o Türkiye'nin kurtuluş kavgasının ana istika metlerini aramakta ve hakiki cephesini kurmaktadır. Falih RIFKI - kollarından ve ayakla ! yaşlarında aslan gibi bir genç- | mil olmuştur. Sultan Mehmet | Bir rivayete Göre de.. Almanlar Anschuso'- tan feragat edebilekler PARIS, 13 A.A. — Mali veziye. tin vakiamet peyda etme Alman başvekili, Amerika reisicüm- huru M. Hoover'e ikinci defa olarak müracaat etmiş iso de müşarünileyh İ kaçamaklı bir cevap vermiştir Halka beyanname BERLİN, 13 A.A, — Kabine ha | gün saat 14 te dağılmıştır. Hükü- met neşrettiği bir beyannamede mil. eti soğukkanlılığını muhafazaya davet etmekte ve Almanyanın, nef- 8e itimat şartile, bugünkü müşkilâtı İ bertaraf edeceğinden emin olabilece ğini ilâve eylemektedir. M. Luther, Bâle'de BALE, 13 A.A, — Alman ban- İ kaları müdürü M. Lüther layyare saat 15,20 Berlinden buraya gel- umum müdür muavini M. Hulse mumaileyhi bekliyordu. Her ikisi de derhal bankanın merkez binasına | gitmişlerdi Berlin, Bâle'den haber bekliyor BERLİN, 13 A. A. — Tamirat meselesile alâkadar olan nazırlar sa- at 18,33 da tekrar toplanarak Böle den gelecek haberlere intizar etmiş- lerdir. Öğleden sonra beynelmilel tediyat bankası müdürleri ile ihraç bankaları tsümessilleri arasında ak tolunan içtiman dair saat 20 ye ka- | dar benüz hiçbir şey bilinmiyordu. Maamafih, ihraç bankalarının 25 Ha siranda Almanya'ya yapılan 100 rsil yon dolarlık kredinin — tahdidine ve bunun 300 milyona iblâğıma taraftar oldukları zannediliyor. Bu 3 hafta veya bir aylık kısa vadeli bir kredi olacaktır. Fakat bu kredi Alman ban kasına ani ihtiyaçlarını karşılamak ve daha uzun vadeli bir müzaheret temini imkânlarını verebilecektir. Siyasi teminat messlesi BALE, 13 A. A. — M. Lüther, buraya gelir gelmez beynelmilel te- diyat bankası içtima © etmiştir. Lütber, Alman hükümeti tini izah eylemiştir. Bu izahat saat 20 ye kadar sürmüştür. M. Lüther'- in tezi şu suretle hülâsa olunabilir. Almanya'nın mali vaziyeti hemen ümitsiz bir haldedir. Almanya öyle para müşkülâtı karşısında bulunu. yor ki bu müşkülât ancak para va. sıtasile izale edilebilir. Diğer vasıta lar hiç bir şeye yaramaz. Merkez bankaları henüz vaziyeti kurtarabi. lecek teknik ve mali vasıtaları ma- lik bulunuyorlar. Almanya merkez bankalara müracaat © etmekte ve kendilerinden bu vasıtaları bilâmüh- let ve siyasi mülâhazalar meksızn kullanmalarını istemekte. dir. Almanya, beynelmilel tediyat bankasından münhasıran vaziyeti derhal ıslah edebilecek naktı vasıta- lardan gayrisini düşünmeksizin kur tarış eserini başlamasının talep et mektedir. M. Lüther'in izahatı heye canlı olmuş ve bir dereceye kadar linde sarahaten her türlü siyasi te- minat vermeği bertaraf etmek arzu- sundadır. Bu şerait altında beynel- milel tediyat bankası o mahafilinde bankanın aciz bir vaziyette kalmak- ta olduğu intiba, mevcuttur. Bazı memleketlerin Alman hükümetinin. menfi battı hareketini tasvip edemi- yecekler ve hül lerine sorma- dan M. Lütherin istemediği tedbir- Hiçbir Fransa'nın muzahereti olmadan Al- manya hakkında böyle büyük | bir kurtarış işine girişemiyecekleri de bedihidir. Hi M. Luther ne yapacak? BERLİN, 13 A.A. — İyi malğ- inat alan mabhafile nazaran M. Lüt ber Böle Alman hükümetinin bazı tekliflerini götürmüştür. Bu teldif. leri şimdiden tasrih etmek imkânsız ise de Alman bankası için kabil ol. duğu kadar çok ve uzun vadeli kre- diler verilmesi mukabilinde | Ansch- luss'den sarfı nazarı mutazammın. | dir, Maamafih bu husus henüz te- eyyüt etmemiştir. Kruvazör husu- ştir. Beynelmilel tediyat bankası | | | İ ! er ÇARŞAMBA — HARİCİ HABERLER.. Bütün gözler Bâle'e çevrildi 4 4 Temmuz Milletlerin hürriyet ve isti urundaki mücadelelerinde temmuz ayının garip bir talii vardır. Bu ay, onar gün fasıla ile üç büyük inki laba sahne oldu: 1776 temmmuzunun 4 üncü günü Amerika, İngiliz tahak- kümüne karşı isyan bayrağını açtı ve istildâlini kazandı, 13 sene sonra 1789 senesi tommuzumun 14 üncü günü, Fransız milleti, Bastille ha- pishanesini zaptelmekle on altıncı Luinin istibdadım devirdi. 1908 se nesi temmuzunun 23 ünde de Türk- ler Abdülhemidin istibdadına karşı ayaklandılar. Binaenaeyh on gün evvel Amerikalılar — istillüllerinin 156 ıncı senesini idrak ettiler. Bu gün Fransızlar büyük ihtilâllerinin 142 inci senesini idrak ediyorlar. On gün sonra da biz meşrutiyet in kılâbımızın 26 ıncı yıldönümünü id- rak edeceğiz. ; Amerika ihtilâli, Fransız ii ma on üç sene tekaddüm etmekle be raber, şümul ve ehemmiyet itiharile ve milletlerin müukadderatı üzerine icra ettiği tesirler dolayısile tarihte daha meşhurdur. 142 sene evvel 16 mcı Lui, Fransannı mali müzayaka- sı karşısında Etagenero'yu içtiman davet etmişti. Bu Eta genero, dere- | beylerin 8 sınıfının ve halk ta- bakasınta, bir buçuk asırdan beri toplanmayan bir meclisi idi, Kralın maksadı, mali müşkülüta karşı alma ğı tasavvur ettiği tedbirleri bu heye te tasdik ettirmek ve sonra da Mec- lisi feshetmekti. Fakat Eta gönere bir defa toplandıktan sonra dağılma len ve meclisteki derebey- lerin ve papas sınıfının müfuzlarını izale ettikten sonra Fransaya kısa fasılalar istisna edilecek olursa; bir buçuk asırlık demokrasi hayatı yan satacak olan parlârmentonun nüve etti, in zaptı tarihi olan ”hd temmuz ola rak kabul edilmiş olmakla beraber, | asıl inkılâp bareketi, 4 ağustos gece si vaku bulmuştu. Çünkü meclisin, derebeylik ve kilise imtiyazları il- ga ettiği tarih, bü 4 ağumtes gecesi idi. Esasen Fransiz lâbenm en mühim bir neticesi de siyasi kuvve. tin, doğuma istinat eden imtiyazlı sınıfların elinden çıkararak halk ta- bakasna, yani millete intikal etmesi idi, Fransız inkulâbından beri aradan bir buçuk asra yakın br zaman geç. ti. Bu müddet: zarfında demokrasi fileri,bir saatin rekkası gibi gâ güh sola doğru git ima ileri yürümüştür. Hâlâ da hızını aldığı iddia edilemez. Çünkü demok rasiye doğru yürümek kemale d: ru gitmektir. Bizde meşrutiyet iz bı 26 sene evvel olduğu halde hakiki demokrasi, en büyük demok ratı olan Gazinin işaretile Cümhuri- yet devrile başlamıştır. ise hiçbir tavizde bulunma- mak için M. Lüther kat'i talimat al. maştar, Amerikın bankasının şart'arı BERLİN, 13 A-A. — Emin me- nabiden alman malümata O nazaran Amerika bankası Alman maliyesine müzaheret için şu üç şartı dermeyan etmiştir, 1 « Alman bankası kredilerini en şiddetli bir surette tahdit edecektir. 2 - Alman hükümeti sermayenin çekilmesini men için kanuni tedbir. ler alacaktır. 3 - Dahili bir istikraz aktoluna- binin bundan bir iki hafta evvelden > alabilirdi 2 - Tecrübe göstermiştir ki serma yenin ihracını men'eden kanunlar, buhran esnalarında, kat'iyyen mües sir olamazlar. 3 - Dahili hir istikraz akti şimdi lik ciddiyetle derpiş edilemez. Çün- kü, mevduata bulunan — Akmanlar / sermayelerini toptan çekmektedir. Mevduatın yüzde beşini tediye ediyorlar BERLİN, 13 AA, — Bütün AL manya'da bankalar ancak mevduatın yüzde m tediye etmektedir. Ber- yük bankaları zabıta kuvvet İşe rl er Çek kişelerinde birçok arbedeler çıkmış- tr. Mübtemel karışıklıkları bastır. mak için zabıta husus tertibat al. maktadır. amaaa TEMMUZ, dl | 1931 Lüther sadece para isteyor. Fakat ortaya sürülen siyasi teminat meselesini bertaraf edebilecek mi? | DİPLOMAT ANTALI- İngiliz Nazırları Mac Donald, Henderson | Parise hareket ettiler İD LONDRAYISA A. — Başvekil M. Mac Donald ile hariciye nazırı İ M. Henderson Parise gitmek üzere saat 11 de Londradan hareket etmiş DRA, 14 A.A. — M. Hem- üzere başvekil “Bu seyahata fevkalâde şerait çinde çıkıyoruz ve bunu pekala karar vaziyeti herhangi bir suretle teskin etmiş olmalıdır. Bunun böyle olduğunu ümit ediyorum. — Başveki ini ziyarete gitmemiz. aksadımız yalnız Avrupa ında de- ile Alman ya arasında dostane münasebetleri teşvik etmek ve bunun için elimiz. den gelen herşeyi yapmaktan ibaret. tir. Parisi ziyareti lince, bu seyahai temlekât sergisini gezip görmeğe münhasır olacaktır. Bununla bera- ber M. Briand ile ve belki diğer na- uırlar ile de görüşeceğim. Meclisin tarihi Celsesi (Başı 1 inci sahifede) ire bulunabilir ve onlara soydurur iz meselesine ge- disenin içinde bulunan şimdiki Yeni sinema sahiplerinden Hüsein Bey Devlet Demiryolları Müdürü Umu- haddin Bey ve gazeteci Sadri Etem Beydir. Onlar da yaşıyor; Arif Oruç yapacağ işi aramak için İyi min yanma gitmiş onun bü- hiyanetlerine © iştirak et miş, beraber çalışınış Yeni dünya ve Seyyare gazetesini çıkarmış Çerkes | Etem kaçarken bu huin kaçamamış | yakasını elimize vermiş, det hapisle yatmış sonra acımışlar yattığı hapsi ki rerek amali milliyenin hası dar bir yeve mefyetmişler, âmâli ei liye busul bulmuş,bırakmışlar, doğ ru İzmire gitmiş, orada Turan gaze tesini çıkarmış, o gazeteyi çıkardığı Nalbant Hulüsi Bey ismin ay hapse mahküm olmuş, gazetesi kapanmış oradan kaçmıştır. Bir ses — Bu hır: at kanunu müsait midir? Ali Saip Bey (Devamla) — On dan sonra daha bir çok müessese. ler dolandırmış, resmi bir yerden aldığım malümuta göre bu adam yaz dığı yazıların âkibetinden korktuğu matbu içim. Haydar Rüştü Bey (Denizli) — Akllıder kâfir. Ali Saip Bey (Devamla) Makine- sini Yarın gazeteri mama önvali metrukeden satm aldıktan sorira ka rısının namma mal cimiştir. Bunu da müsadere edilmesin diye yapış. Yarmın sahibi imtiyezıkendisi değil, refilcası imiş (Güzel sesleri). Yusuf Bey (Denizli) — Hakila ten mert adammış. Ali Saip Bey (Devamla) — İzmit davası neticesinde makinesi haczolu nur mülâharasile onu anasının üzeri ne naklettirmiş ve son günlerde elin de bir miktar para bulundurmak mü lühazasile Akşam gazetesinde - ne olduğumu bilmiyorum - Mehmet Be- ye üç bin yedi yüz liralık bir senet vermiş. Halit efendiden bin iki yüz lira ve Sürenyan efendiden yine bin iki yüz liralık hurufat almış ve onla” rı derhal karsı üzerine mal etmiş. Kendi üzerine yalnız senet ile borç lanmış şimdi de parayı vermedi için mahkemeye verilmiş kâğıtçı Müsyü - pek hatırlıyamıyorum - Penha efen diden iki yüz liralık mal almış pa- Selânik Bankasından aldığı ör lirayı vermemiş ve buna mukabil demiştir ki, sizin namınıza ilânat yaptım, Onlar parayı © onun şahsına verdiklerini; ilân icin telif dikkat ediniz demiş. Efendiler o hâ: | mwmisi Haşım Beyin biraderi Salâ- | ta yaşıyor.Efendiler bu hakikat, Ana ! doluya gelince tahakkuk etmiş, tam | bir yer bulmuş doğru Çerkes Ete! de birini dolandırmış bu yüzden üç | SOFYA,I3A.A. Tür kında beslediği ve rak komşu Cümhi reli bir faaliyet Fırka grupu mıştır, Sinop meb'usu İ tasiyesinin mübayan ve tevzi (Başı 1 inci sahifede) bu ziyâretim münaascbetile İ her yerde © mazhar olduğum hüsnü kabul ve meveddete kar şr derin bir hissi şükran duy- duğumu, ayrılmadan evvel, be- yan etmek isterim. Türkiyenin son senelerde ne kadar ümitbabş bir surette ilerlediğini görmekle hakiki bir meserret duydum. Memle. kstin hemen her köşesinde ve milletin hemen her tezahürün- | de hakiki ve esaslı tekaddüm ve intibah asarım “gördüm. Türk milletinin ileriye doğru büyük ve metin adımlarla bu kısa müddet zarfında kateyle- diği azim mesafe hiç şüphe yok tur ki, şayanı takdirdir, ve bir çök milletlere nümüne olabile- cek pek ciddi ve mes'ut bir mi saldir. Böyle bir teceddüt an- cak büyük bir mücahedenin s6- meresi olabilir, Şu terekkiyatın | her safhasında, ziyaretim mü- » | nasebetile şahsan tanrmağa mu İ vaffak olduğum Gazi Hz. nin eseri dehasmı görmemek im- kân haricindedir, Yeni Türki | yerin itikadımca hedef edin. İ ği siyaset sulh ve selâmet resinde terakki etmekten il | rettir. Bu' siyaset bihakkın te- | feyyüz etmek istiyen her mille- ri olmalıdır. Hakkımda her yerde izhar edilen asarı meveddet ve bil- hassa matbuatın samimi ve dos tane neşriyatı kalbimde unu- tulmaz bir hissi şükran uyan- dırdı. Bunu Irak milletine kar- şı bu memlekete perverde edil. mekte olan muhabbetin bir de- Kli olarak telâkki eyledim, ve şüphe yoktur ki, millet ara- sında teyemmünen mevcut o- lan revabiti hasenenin daha zi- yade kuvvetlenmesine vesile o- la siktir. Irak ile o Türkiye iki mücavir odada iki kardeş gibi yaşamalıdırlar, Cümlemizin mümi emelimiz de budur, Müş- terek ve mütekabil menfaatle- rimiz ile asırlardan beri aramız da teessis eden kuvvetli rabıta lar itikadı lâm temelidir. Bu beyanatıma hatime vermeden, den fevkalâde mesrur olduğu- mu ve bu dost memleketten ay rdmadari #vvel umuma teşek- küratımı ve hayirli temenni tımı tekrar etmek suretile ve- da etmek isterim.” Bu esnade sarayım intizar salonunda birçok kimseler bek- lemekte idi. Bunlardan bazıla rı bilwi harı iltifat ol Mahkemede sürünüyor. o Üsküdar Bankasından bin lira almış verme. miş. Buna benzer usullerle piyasa- yı tedhiş ederek para almış. Kendisi lira maaşı varmış gibi bir vaziyet ihdas etmiş ve bu paranın da haciz olunmamasını temin için maaşını peşin aldığına dair bir de senet ver- | (Devami var) güya baş muharrir imiş © ve 150 | Türkiye - Bulgaristâ Sofya gazetelerinin mütaleal — Gazeteler Türkiyenin yeni se Kâmil Bey hakkında sitayişli makaleler yazarak kendisini bir diplomat ve hararetli vatanperver olarak tavsif etmeli ler. Mir gazetesi Hüsrev Beyin halefi olmağa lâyik olan yef fini selâmlamakla mübahi olduğunu söyliyerek © Tev Beyin Türk - Bulgâr münasebatinın takviyesine vusul için edeceği yolun temamen cizilmiş olduğunu kaydediyor ve kiz “Bu yol sulh; anlaşma ve samimi dostluk yoludur. enin şerefli Reisi Gazi Mustafa Kemalin mez fik Kâmil Beyin tercüman ğu samimi dostluk hissiyatını kemali memnuniyetle ka: iyetin mümessiline bütün kalbimizle ki memleketin iktısadi ve siyasi refahın min metuf mesaide seri bir muvaffakiyet temenni ederiz! dün toplandı ANKARA, 14 A.A. — C.H. Fırkası Meclis grupu saat 11 de Afyonkarahisar meb'usu im Alâeddin Beyin dairele Beyin kiyasatlaığl ine ait sual takririne i Bey tarafından verilmiş olan cebabi izahat kâfi görü ceza muhakemeleri usulü kanununun maddelerinin tadiline dair kanım lâyihasının müzakeresine! çilmiş ve bu hususta birçok hatipler &i nin perşembe sabahı devamma kârar verilmiştir. Iki memur adliyeye verildi İZMİR, 14 A.A. — Kemalpaşa kazası muhasebei husul memuru vazifesini ihmal ve tahsildar da iki bin küsur lirayf metine geçirmek cürümlerile ciheti adliyeye tevdi edil Feysal Hz. müfarakat ettiler | iylemiştir. Mi muşlar ve bir çoklarına da ye tevzi olunmuştur. Mütd bir zata 50 İngliz hi telif kimselere de vaziyeti mütenasip ve asgari on lirası olmak üzre para v tir. Bütün bu tevziat dört lirayi geçmekte idi. Bu esnada Sirkeci kral Hz. ni Alpullu'ya gö cek olan hususi tren ihzafi dilmiş bulunuyordu. Tren furgon, bir yemek vagonu bir hususi vagondan ia Bir müfreze polis istas; misafir salonu kapısından #usi vagon basamağına mevki almıştı. Vali Muhidf polis müdürü Ali Rıza B saat 12 yi biraz geçe istasii gelerek kral Hz. ne | int başladılar, Biraz sonrada İf liz ve Mısır sefirlerile B sefirimiz Tahir Lütfi Beli diler. Kral Hz. maiyetlet seyahat edecek olan Trak liye nazırı Rüstem Beyle mal ileri Saffet paşa, a Tahsin Bey, Irak Naci Bey, mihmandarları tokol umum müdür Kadri Rıza ve Riyaseticü yaverlerinden Naşit Be; duğu halde 12 yi çeyrek Sirkeci garını teşrif ve si bir müddet istirahattan tam yarada rasimei ifa eden polislerin önünde gerek, trene geldiler. Buff teşyie gelen zevata veda ler ve yarımı bir kaç dakiki çe tren alkışlar, hayırlı temennileri arasında Alp ya hareket etti. Kral Hz. nun arka sahanlığından gelenlere iltifat etmekte it Kral Hz. dün öğleden saat 4 raddelerinde Al muvasalât ve şeker ziyaret etmiş ve akşam lu'ya gelen eksprese hususi vagonla Viyanaya ket etmişlerdir. Irak sefiri ve mihmandi Kral Hz. ni hududa kadar yi edeceklerdir. Kral Feysal Hz. Tür Yunanistandaki eyledikleri hemşireleri Fatma ve Şerife Sara Hf. Şerif Zeyd'ın yakında şehifi ze gelerek kral Hz. emi e terkedilen B »re'deki köşkte yazı geçi leri haber alınmıştır. tamirine başlanmıştır. Kral Hzs ihtisasli ALPULLU 14 (Hususi) — fabrikasını gezen Kral Hz. nin defterine şu cümleleri yurdular; v “Bu kelimeleri yazmadan bj saniye evvel Gazi Paşa Haz nin mukaddema yazmış oldu menniyatlarını okudum. O yi tekrar etmekle mem: meşhun olan kalbimi bu del Yıt ve müteşebbislerin ve b? iş ile meşgul olan zevatın | muvaffakıyetierini bütün İ dilerim FE