18 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

18 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

üç kişi intihar etmek istediler. Biri kendisini piçakladı, bir kadın 30 dirhem tentürdüyotiçti, bir adam da kendisini vapu hirde üç istikara kıt'asmda si mış, Sirkecide bir kahvede otu vurken zabiti görmüş, ve bir ne fers teslim etmiştir. i Fakat nefer kaçmak istemiş, yakalanacağını anlayınca dar bir sokağa saparak, cebinden çokısını çıkarmış, vücudüne saplamağa başlamıştır. ç Yetişilir elinden bıçağını almışlar ve polisi keyfiyetten haberdar etmişlerdir... İkinci intihar teşebbü: Ka Tagümrükte olmuş, Karagümr- rükte Kan/çeşmede 19 numera İs evde oturan Saim Efendinin karısı Fevziye Hanım intihar kasdile otuz dirhem tentürdi- Yot içmiş, Fakat abuk yetişile rek Haseki hasi esine nak- ledilmek suretile hayatı kurta- rılm'ştır, Fevziye Hanım öte- dön beri sinir hastalığına müp | telâ imiş, bu hastalığın tedavi sdilmemesinden müteessir, ola- rak kendini öldürmek istediği- ni söylemiştir. y Üçüncü intihar teşebbüsü Salıpazarı , olmuş, bir adam Şirekti Hayriyenin 60 numaralı vi kendini denize atmıştır. Hâdiseyi görenler derhal ba- ğırmışlar, kaptan vapuru dur- durmuş, sandal indirilmiş ve in tihara teşebbüs eden adam bo- Sulmak üzere iken kurtarılmış il Fakat bu adam çok fazla su yutmuş olduğundan ifade vere memiş, hemen hastahaneye nakledilmiştir. Yapılan tahki- kat neticesinde ismi öğrenilme yen bu adamın Aksarayda Sofu larda oturduğu tesbit edilmiş- ti ir. Tahikikata devam edilmekte- dir. Paraları iç etmek istemiş Unkapanında Yaninin fırının da çıraklık eden Kastamonulu Satılmış dün er a is- minde bir bakkaldan ustasına üzere 35 lira ekmek parası almış, fakat fırma geldi ği zaman ustasına: — Şuradan geçerken üstü- me üç adam çullandı, paraları aldılar, kaçtılar demiş ve Yani Efendiyi bir karmanyolacılık vak'asının kurbanı olduğuna i- nandırmıştır. Maamafih Yani Satılmışa karakola müracaat etmesini tav siye etmiş Satılmış da karakola | in tefrika Delikanlının bu feryatları s0 kaklarda uğultulu akisler yapı yordu. Bu müthiş kovalama *- pey devam etti, Kadri Bey me- safe için binicilikte- ki bütün hümer ve maharetini gösteriyordu. Fakat Fettah ta atını iyi idare ediyor ve munk- kihine mesafe kazandırmıyor- du. Bir yolun o dönemecinde Kadri Bey iyi bir çarh hareketi yaptı ve epey mesafe kazandı. Atımın sağrısında ter beyaz kö pük halinde köpürüyordu. Bir aralık Kadri Beyin atının ayağı bir taşa takıldı, hayvan az kal- sın kapaklanacaktı. Üstünde 2- cemi bir süvari olsaydı muhak- kak düşüp parça parça olurdu. Ve müdebbir bir binici de bu çılgınca koşudan sarfınazar €- derdi. Fakat Kadri Bey ne düş- tü, ne de koşudan vazgeçti. ba geriledi. pırıl pırıl parlayan sakin suları üstüne uzanmış Köprü görün- miyordu. mbayet durdu rdan denize attı... giderek, maruz kaldığı karman işin bir karmanyola olma Satılmışın paraları iç etm: - İ çin böyle bir vak'a uydurduğu ve za bıtayi aldattığı anlaşıl- ştır. Filhakika Satılmış para ları bilâhara paylaşmak üzere Şevket ismindeki hemşerisine verdiği af etmiş, Şevket yakalanmış, paralar istirdat o- lunmuş, Satılmış fırından ko- vulmuş, polis tarafından hak- kında rouamele yapılmağa baş lanmıştır. Kim olduğu bir türlü anlaşılamadı Altınkum civarında bulunan cesedin Morga nakledildiğini yazmıştık, Ceset denizde fazla kaldığı ve kokmağa başladığı için defnedilmiştir. On gün. beri gaybubet eden bir Ermeni gencinin kardeşleri cesedin kay bolan kardeşlerine ait olup ol- madığını anlamak için Morga gitmişlerse de, ceset defnedildi | ği cihetle görememişlerdir.. Ge rek jandarma ve gerek polis ce sedin hüviyeti hakkında tahki- kata devam etmektedirler. Pençereleri silerken Galatada Mumhane cadde. sinde Kısmet apartımanı kapı- <cısı Rifat Efendinin zevcesi Es ma Hanım evvelki gün apartı. man pencerelerini silerken bir çerçeve yerinden kopmuş, kadı nan başa düşmüş, kırilmişter. Bu kaza neticesinde Esma Ha- nımın kolları tehlikeli surette Sahte tahsildar Tarlabaşında oturan Eşref Tevfik isminde bir adam boş tan başında Fatma Hanrmın e vine giderek elektrik tahsildarı olduğunu söyleyerek elektrik parası tahsil etmek istemiş, fa kat polisler tarafından yakalan mıştır . Bir duman hakkında tahkikat Galatada eski gümrük soka Zında Hakkı Hüsnü Beyin 12 numaralı lir dün kesif bir duman yükseldiği | görülmüş, herkes telâşa düşmüş, İtfaiye. ye haber verilmiştir. | İtfaiye gelince eve girilmiş, her taraf arandığı halde yangına delâlet eder bir şey, ne de dumandan eser görülmemiştir. İtfaiye ge- İ | Birinci Meclisin tarihi celsesi İ ve aslâ ve İ buat hürriy ği veçhile bir istibdat devri rutiyet devrinin matbuatını da bili riz. İnkılâp mat& Efendiler; biz İ vazifesini iki sini İlm v ıla o hedefe doğru si lâzımdır. yüksek b azimle yür Sağa sapamazsınız. Saptığınız tak dirde irtica olur. Altı yüz seneden beri hocaların; boşluklara sığınarak bu millete “bizzat benim dediğim olacak! bizzht benim düşündüğüme iman edeceksiniz!,, gibi paslı gaye. lerine doğru gidemezsiniz. Sola gidemezsiniz. Çünkü sola gi derseniz henüz daha inkılibin tam, kiinil 'mânasile meticesine | ermedi- niz. Neticesine ermediğinizden sola giderseniz rejiminiz demade olur. Şu halde bir tek vazife kalıyor. O da bu rejimi sonuna kadar götür. mek ve devlet mefhumunu bütün şü mul ve müsddasile — dikkat ediniz bütün şümul ve müeddasiie — şalmak lâzundır ve efendiler; niha- İ yoktan varlıklar yaratan, bu Meclis İ zaferin rüzgürlar: arasmda dalgale- nan al sancağın bütün namus ve şe- vefini kurtarmıştır. (Alkışlar). Dört beş maskara Dört, beş maskara, üç beş ne idü- ği belirsiz, tarihin telinine şayan o- lan bir kaç yolunu şaşırmış maskara hürriyeti matbunt namına bütün mil letin namusuna ve hayatına terayüz ederse ben aslâ düşünmem, çiğner ve öte tarafa geçerim, larda hepiniz çok iyi hatırlarsınız ki İstanbul matbuatı ayni yola dökül müşlerdi ve çok iyi tahattar ederim ki Necmettin Sadık, ve Falih Rıfkı arkadaşlarımıza şiddetle hücum edi yorlardı. Gerek Nectmettinin gerek Falihin ker ikisi de cinayeti ona bıraktılar, Felâketi kucakladılar. Fakat yürü- düler, Şimdi burada bütün arkudaş- larım bunların mabiyetlerinin nasıl olduklarını tamamile izah <ttiler. namma onu suiistimal etmek gayesi ni güderek yaptıkları Şu maskara- sir oluyorum. Muvaffakıyetin sırrı muvaffakiyetin Efendiler; Ni yürümek, müttefikam İnkılâp ricaline düşen ep büyük v3- fe bir saniye dahi gaflet göster. memektir. Çünkü inkılâplar kendine mahsus kanunlara tabidir. Biz o ka. nunlar fevkine çıkamayız. Bizim ga yemiz mantıka sevkeden yola doğ- ru yürümek ve azim ve iman ile ona koşmaktır. Dikkat ediniz, hepimiz samimiyetle bitaraf olarak muhake me edelim. Demin burada saçları Mücadeleye başladığımız dakıka- | Üç beş kişinin hürriyeti matbuat | saâhiieden ceçen vözilar Gelecek tayyareler (Başı b de) irinci yı Şehrimize mut dördüncü günü bu- zi, Roma v sonra Pa da en benam ta Bunlare tanmmış kadar beynelm İ kor kazanı | İçlerinde İ şarktan garba geçmeğe muvaf- | fak olarak 100,000 Türk lirası kıymetindeki mükâfatı kazan- mış olan yüzbaşı Cost ta var- dır. Bu tayyareleri idare eden- lerin isimleri vee bazı rekorla- rı şunlardır: Jeneral dö Goys — Umumi | Fransız ihtiyar tayyare teşkilâ | tu kumandanıdır. Harpte Al | manlara esir düşmüş ve esaret İ ten kaçmaya muvaffak olmuş- | tur. Tayyare ile ilk defa Sahra yikebiri geçen tayyarecidir. İ Yüzbaşı Cost — 1926d dünya msafe rekorunu, Pa Yask arasındaki mesafeyi bir uçuşta katederek kazanmış, den | yet bu Meclisi, bu Büyük Meclis | 1927 de Paristen Ural dağları: | ma, uçmuş ve 1930 da ise Paris ten Nevyorka, kadar uçarak Bahrimuhiti iştir. Binbaşı dir — 1925 de Paris Tahran seyahatini yap- | mış, 1926 da Paris - Omsk ara- sında uçarak dünya mesafe re- korunu kırmıştır. Binbaşı Peltier Doisy — 1924 te Paris - Tokyo, 1926 da Niamey seyahatlerini yapmış- tur, Binbaşı Rignot — 1926 Pa- ris - Lizbon ve Paris « Atina, da Paris - Mukden seyahatleri- ni yapmıştır. * Yüzbaşı Delastre — Harbi umumide meşhur o Çuillenin filosu zabitlerin- 'dendir. 1927 ve 28 de Michelin kupasını kazanmıştır. İ Yüzbaşı Arrachart — 1925 İ teilk dünya mesafe rekorunu, 1926 Paris - Basra 1928 Paris- İstanbul, 1929 da Paris - Muk- den 1931 de Paris - Gao mesafe rekorlarını kazanmiştır. Yüzbaşı Challe — 1925 te Paris - Tahran, 1926 Paris - Benderabbos, 1927 de Paris - i yapmış ve gali Saçli şektteden Natıa kadar cenubi bahrimu- hiti geçmiştir. 931 Paristen Kongoya azimet ve avdet et- iştir. İ “Her teyyarede bir sabit ve bir küçük zabit vardır. Küçük zabitler de tayyarecidirler. Şimdi maili inhidam inliyen bir memleketin hukukunu müdafaa et- mekle işe başladı, Son güne kadar, ri dönmüş, polis herkesi telâşa | matbuat uğrunda ağarmış ve bütün | yalnız milli geyenin tahakkukuna düşüren esrarengiz kesif duma | memlekette inkılâbin ön safında gö- | kadar tarihin ihtiyar ve yorgun bir nın mahiyetini tahkika başla. | rülmüş, artık yavaş yavaş yar .ğü- | yolcusu... maştır. ürüp mesafe kazanmağa çalıştı ve bir dere. ceye kadar da muvaffak oldu. Arap üçüncü defa olarak has mini geride bırakmıştı, Vaziye tinden emin olan Fettah eğeri- | nin üstünde doğruldu, arkasına dönerek muskkıbine haykırdı. > — Canın cehenneme! Geber! Kadri Bey bir arşın kadar da Halicin mehtapta Kerimenin . arabası a. Kadri Bey Fettahin kendini atın üstünden yere atıp aral ya doğru saldırdığını. gi Bu hal delikenlıya fevkalbeşer İ muz zoru ile hayvanı ileri “İ miş Nadiyi dinledim, Zavallı Nadi! dü. Hayvan acı bir kişneme “| yere yıkıldı, şiddetle açılıp ka- panan burun deliklerinden kan İ lar çıkeyordu. Keskik bir ıslık sesi havada çınladı, Rıhtımda bekleyen san dallardan biri ayrıldı, Bu, kü- çük bir motörbottu. pervanesi köpükler saçarak iskeleye ya- aştı, Kadri Bey ayaklarını üzengi den kurtararak ölü atının üs- tünden kendini yere attı. O sr- / rada araba kapısınm açılmasile haremağasının ileri atılması bir nın yalın demiri parıldadı. Fet. tah korkunç w ile Kerime Hanımın üstüne atılmıştı. Kad ri Bey bu tehkikeli ikinci defa olarak boğaz boğaza geldi. > — Çabuk Baker! Kerimeyi alıp motöre atla... Çabuk açılın. Onu ben tutuyorum. Kadri Bey hasmile boğuşur- ken, kısık dişleri arasından bu sözleri söylüyordu. Söylemeğe Devamı var | saniyede Arabın kolları bir ka- j pan gibi vücudünü kavradı. ! Kadri Bey şimdi gökteki yıldız / ları çılgın bir rakıs hal rüyordu. kan ladı. Ağzında acımtrak bir tat likte geçirdiği mes'ut anların hâtırası hâfızasında canlandı. Ah Kerimenin hayatından e- min olabilseydi! Baştan aşağı Vücudünden s0 ğuk bir ter boşandı. Bu sırada j ayağı sürçtü, yere düşer gibi oldu. Arap ta düşmemek kollarımı bir az gevşetmeğe mecbur oldu. Muhafazai yefis sevki tabiisi Kadri Beyin hare- kâtına fevkalâde bir sür'at ve çalâki verdi. Fettah ne olduğur nu anlamağa vakit bulamadan delikanlı fırladı. Arabın bacak- larını kavramıştı. Son bir gay- retle ve kollarmın bütün kuvve tile harem ağasınım ayaklarını yerden kesti, kaldırdı, Fettahın arkası köprünün parmaklığına dayalı idi. Arabın iri vücudü; Paris - Pekin, 1927 de Paris - | 1928 de Paris. İstanbul 1929 | linde gö- | ti. damarları şiddetle atmağa baş- | buk gel! skn hey yor ve aşa 100). Su mer (EB) 400 m. Salim (B. B.) 6, (G.S) 100 ea, Hanımlar 22 Bu müsabakaya Galat nımlar da dahil oldu, Ancak lisans ları olmadığından ve Türk tabiye- ünde bulunmadıklarından müsabaka harici addedilmişlerdir ve bütün hanımlar yarışlarına da mü- ayaz at (G.S) 1,18 1/54 O. Nihal araylı ha | sabakadan hariç olarak girmişlerdir. 209 m. Kurbağlama erkekler ya. rışma rakipsiz olarak Beykordan Mehmet girmiş ve kazanmıştır. (6, 11, 3/5 109 m. Hm. Kurbağlama Krista (G, 5.) müsabaka harici 2, 13; Ariş- (6. 200 m. İhsan (IF. B.) 3, 18, 1/5; | Cemil (B. B.) fawul yaptığı için dis kalifiye, 200 m. Hanımlar serbest Nihal (B. B.) 4, 24 İmge (G. 5.) müsabaka harici, 100 m, Sırtüstü yüzme, Necmi(B. B.) 2, 12, 2/5; Memduh (G. S.). 800 m. Serbest. Salim (B. B.) 14, 3, 2/5, Şeref (G. 5.) 14, 35, 3/5. Bu yarış günün en güzel yarışlarından biri idi. Bilhassa (B. B.) in Salimi 400 m. Serbost, Hanımlar, Nihal (B.B.) 9,13,2/5 Krista (G.5.) müsabaka harici. 50 m. dipten, Zeki (B. B.) 43 m. mesafeyi 46, 4/5 de ve Selim de ilcin a. 1500 m. Serbest erkekler, Salim (B. B.) 28, 43; Sedat (G. 5.) 4X50 bayrak yarışı: (G.S.) 2, 25, 1/5 de çok iyi yüzerek kazandı. lar; Deniz lisesi 4X50 Hanımlar işti rak eden olmadığı için yapılmadı. Bu fırsattan istifade ederek deniz cilik heyeti kendi azaları arasında 50 m. bir kurbağlama yarışı tertip etti. Ancak heyet bütün kadrosu ile du, Neticede denizcilik heyeti reisi Ekrem Rüştü B. 54 birinci ve (B. B.) klübü denizcilik kaptanı Cevat B. 54, 1/5 ikinci oldular. Bunu müteakip atlama müsabaka ları yapıldı, Galatasaray, Beylerbe- RESMI OLİKLAR TİR sep (3. B.) | dolayı |, BEZE e a e 7 2 AAA ie bir müsabalın Yalnız şuras bitiren uzak kalan, sporu spor için yapan bu klübü ne kadar tebrik etsek az dr. Bu arada bilhassa Salimi ve Nihali ilk safta zikretmek kizemdır. M.O. Yanıyordu Kadıköyünde Kurbağalı de- rede oturan 17 yaşında Orhan dün benzinle ayağındaki panta lonunu silerken yanında bulu- nan arkadaşı sigarasını yak- mak için kibrit çakmış, kibrit alevinin tesirile Orhanm aya- #mdaki benzinli pantalon ateş almıştır. Alevler çocuğun yanıns: meydan kalmadan söndür miştir, Bir k- an ambara düştü Kabataş açıklarında demirli Berlin müzeler müdürü Berlin müzeler müdürü ALVE kont şehrimize gelmiştir. Mumai- leyh burada Bizans eserleri etrafin- da bir ay tetkikat yaptıktan sonra Bergamaya gidecektir. Yeni neşriyat TÜRKSPOR Futko'cu Bekirin hayatı Bugün çıkan ikinci senesinin (42) inci sayısında milli takım kaptanı Zeki Rıza B. kıymetli fütboleumuz Bekirin hayatını yazıyor. Eski fede. , rasyon reisi Muvaffak Beyin Hugo Mayzelle yaptığı mülâkat ta şayanı dikkattir, Dünkü deniz müsabakala- rın tafsilât ve resimlerile çıkan Türksporu karilerimize tavsiye ede riz, o Luka, Lala İs liret Edeart, Ki- İlerle Ödok; beasında iken mübadil olarak | Yunanistana sevkedilmiş, | Kat bir kaç ay evvel gizlice memleketimize gelmeğe muvaf| fak olmuş, derhal yakalanarak geldiği yere teb'it edilmiştir. İngiliz yankesici Ramona, Bul- gar yankesici Nesim Safa,, Rus yankesici Nikita İvan, İranlı yankesici de Manesmondur. Yerli yankesicilerden de en azı lıların yakalanmış ve mahkeme ye tevdi edilmiş bulunmakta- dırlar, , ,Cürümleri tesbit edilmediği için serbestçe dolaşan yankesi- cilerin habasetlerine mâni ol. mak için de icap eden bütün tedbirler alınmış, yankesicilik işleri ile meşgul bulunan üçün. cü kısım başmemuru Mahmut | Mevcut yankesicilerin de muhtelif pozlarda resimleri çı- kartılmış, resmi memurların | bunları kolayca tanıya bilmela Husust ve sihhi tavaletiniz” için “11801, (Alâmeti Farikası) Muzadı taaffün müsabızarım kul anınız; Âdetlecinizdeki dem 2a- ylate duracak ve hall dntizamı kesbedecektir. Taklitlerinden sakınını: Fabrikatörleri: Schülke ve Mayr A. G, Hamburğ Türkiye için yeğane acentesi Ğİ S. Jacsel mahdumları, İstanbul | LİMTED ŞİRKET Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilimum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü Telgraf adresi: Resmi'ân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 doğru it cim iv Fettahın çığlığı ortalığı inlet Kese, Alli aleme çiz Çaris Baker rıhtımın son ba- duydu. Mazide Kerime ile bir- | samağında durmuş, arkadaşına elile işaret ediyordu. Kadri Bey koşup motöre at- ladı. Çarls Baker mecalsiz bir halde güğertenin üstüne yıkı- lan genç zabite takdirkârane bakarak: — Geçmiş olsun, dedi. Bü- yük kaza atlattın! — Evet, atım köprünün üs- tünde yere yığıldığı zaman Ke rime öldü zannettim. Çaris Baker delikanlının eli- ni okşadı; -> Hiç merak etme.. Kerime Hanım gayet rahat! Fakat Kadri Beyin içi bir tür lü rahat etmiyordu. — Fakat sağ kaldıkça onun için tehlike eksik değildir. — Canım niçin böyle söylü- yorsun? Onu sen kendi elinle bir kuvvet verdi. Kamçı ve mah | arcek vakit buldu. Çünkü ayni | parmaklığın üstünden boşluğa | denize atmadın mı? — O fellah öyle soğuk ban- yolarla kolay kolay ölmez.. Kadri Bey bir cigara yakın havaya bir nefes duman üfledi. Sonra birden bire sordu: — Kerime nerede? — Aşağıda benim kamaram da dinleniyor. İstersen git de bir hamlede suyun yüzüne çık- tı, Hasmımın o elden kaçı bir az konuş. Seni görürse | korkusu kendi selâmetine memnun olur... i tamamen zihninden endişeleri — Zavallı kızcağız.. Ne felâ | uzaklaştırıyordu. ketlere uğradı... Biz bir an ev- vel memleketten uzaklaşsak iyi olacak.. Ne dersin? — Yarın gemilerimden biri | ipi tuttuğu zaman Fetiahım parmakları kı e ta İngilizin motörünün yanın. dan sarkan ipe ilişti. Arap bu Livrepoola hareket ediyor. Bu | den fırlayacak bir zafer sayh. vapurda sizin için yer bulunabi. | smı zor zaptetti. Tesadüf has.” | lir. İstersen ben yım, merak etme, sız olmazsın... ola- | mını takip etmek imkânı ken | rabat- | disine bahşetmişti. İpi tutarak motörün arkasından gitmek A- Kadri Bey başımı “evet” ma | rap için işten bile değildi. kamında salladı, sonra kalkıp aşağı kamaraya indi. Fetlahın denize düşmesi ken disi için bir felâket olmuştu, Arap bir mit keser gibi oldu. Bu kadar mihnet ve eziyet çektikten son va yeliştiği intikam ağacının tatlı ii i d alık hayatından ö | Su buz gibi soğuktu. Fakat | bu soğukluk intikam ateşini. söndürmeğe kâfi gelmiyordu. Fakat kanayan (o parmakla, ttikçe kuvvetini kaybediyor. | du. Fettah ipi daha fazla tut mayacağını anladı, İpi salıver. di, bir ili geniz bize emaili