6 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

6 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

bi Siyasi tefrika :13 ERMENİLER Yazan: A.H. Bir cemiyet kuruldu Felâkete uğrayanlara yardım cemiyeti.. Bir senede 1,300,000 frank toplandı Yine bu raporlafa bakılırsa Şamda Ebussuudun dan Faysal ismindeki zatı Su ye tahtma geçiremk siyase takip eden kuvvetli bir grup | vardır. Ebussuut Arap imper torluğunun tahakkuku için ev- velâ Suriye tahtını ele geçir- mek fikrindedir. Suriye — Filistin cimyeti si- yasi bir propaganda teşekkülü halinde isede siyasi mahafilde kuvvet ve nufuzları yüksektir. Bilh. Akvam Cemiyetinde seslerini dinletebilecek mevki dedirler. Sabık Yuca Komiser Müsyü de jouvenel Beruta ge- | lirken evvelâ bu cemiyetle an- laşmak istedi ise de muvaffak olamadı. Bunlar Şam Vatanile- lerile gaye birliği ve el birliği ile çalışmağı karar ver. mişlerdi. Fakat bunların itidal taraftarı olan bir kısmı bu bir- n ayrılmış ve Fransızları k bir endişeden kurtarmış- Suuriye — Filistin komite: nin para kudreti Kudüs İslâm yh İbnihüseyin azalarmdan et Şürası reisi Me bu cemiyetin Lütfullah Efendinir. teşkil tikleri (Felâkete Uğrayanlara Yardım) cemiyeti sayesinde husul bulmuştur. 1926 da bir sene zarfında cemiyet 1 milyon 306,000 Frank toplamıştır. Yransızlar Suriye meclsini da gıttıktan sonra Ponsonun uzun seyahatleri ve aşsir kongrele- sile oyalama siyaseti takip et- tiklerini makale ve kitaplarile itiraf ettiler. Simdi de kaçırılmış bir fırsa tı ele geçirmek veyahut yeni bir oyalama siyasti takip et- pıek için sabık klar Ali; i; tahtma getireceklerini işaa edi | İ yorlar . yüklerin fikirleri şu — Alman'larla Türklerden başkasını severim, — Almanları sevmem. — Mümkün olduğu kadar on lardan içtinap ederim. Nasıl hediyeler istersiniz? sualinin cevapları: — Bir tüfek. — Iyi bir tüfek, sz Hulüsası şu: Harpsonrası fransız terbiyesine | militarist | ve milliyetperver bir istikamet hâkimdir. Ve, dikkat ediniz, on beşle | on sekiz arasındaki gençler. | işe “ — Enaz ne olmak istersi- niz? Sualine şu cevabı vermiş-'| Jerdir: — Aristide Briand, d .. Fransa, hudutları içinde iş- te bu siyaseti yaptı. Hudutları dışında | ise sulh siyaseti, takat Fransız sulhu siyaseti, ve bunun hedefi fran- sız hegemonyasın: rahatsiz edecek hiç bir kıpırdama ol- mıyacak gibi, fikirlerin ve ha- reketlerin uyuşturulmasıdır. BİZDE İSE Mösyö Ponso (La reformme) gazetesinin muharririne diyor Suriye krallığı mselesile uğraşıyorum. Geçen sene kral Feysal ile görüştüm. Bu sene de sabık kral ile gelip benimle — Ya intihabat? . — Bu sıcakta intihabat olur mu? — Fakat Mısirda yapıldı. — Siz beni tanırsınız, şüphe ye mahal yok. Alsas - Loren İskenderon- Antalya Suriyedeki Fransız yaprakla rı Türkelrin İskenderon - An- takya sancağını Alsas - Loren yapmakistediklerinden veTürk propagandasının o havalide se ferber hale geçmiş olduğundan bahsediyorlar. Garip bir pro- vocation! Türk vatanından ko- parılan bu aziz toprakların ve Türk ailesinden ayrılan o aziz evlâtların hasretini bağrımıza basar ve bir esir ailesi gibi ü- mitle yees arsada sessiz bel lerken bizi söyletmekte bu ga- zeteler ne zevk buluyorlar! İskenderon—Antakya bizim İ için Alsas—Lorende-ı daha kıy metlidir. Onları bizden kopa- ran kuvvet 1871 in silâhı değil di. Onlar bir masa başında | mahküm edilmiş ve bir kalem darbesile yurtlarından çıkarıl mıştır. Arapları bizden ayıran ve onların başına irşat kanatları geren manda kartallar: acaba bu halis Türk topraklarını ne diye arap hü | çanı bie meniyet İ labileceği, yardım ve | dudu içine aldılar? Suriyenin şi | İ mal hududunu baştan başa do- | laşalım, Türk ve Kürtten, yani manda hududuna girmeyecek unsurlardan başka bir şey İ rebilir miyiz? Hudutta emni- yet yoksa, hudutta kaçakçılık varsa, gazveler devam ediyorsa bunun mes'ulü kimdir? Mev. hum Eski yol maine) hattı üzerinde ısrar et mek zannedildiği kadar Suri- Suriyede kim olan ekseriyeti, yani va tanileri dinleyiniz. “Biz Suriye vatanında bir Alsas Loren bu- İ lunmasını sükün ve âtimiz için bulmayız; iktidar mevkiine geçtiğimiz gün ilk işimi deron-Antakya mseelesi letmek olacaktır, diyorlar. Bu Bu onlar söylüyo: Bis Suriye hududu raşmamış değiliz. İşte eski yol ve Ördek gagası,, diye kabarı- yorlar. Fakat İngilizlerin Erdenin en zengin mıntakasından Suri- ye içerisine soktukları o Cep (Poche) den ve şimal hududu na dizdikleri geçimsiz unsur! rm Suriyeye getirdikleri belâ - larda": hiç bahsetmiyorlar. İs kendron—Antakya ve cenuba doğru daha kilometrelerce türk toprağı bizden alındı; buna yal nız yüreğimiz sızladı.Muahede yi imzaladık, Ve sinsi tahrikle- Bizde de rından; — İdealiniz nedir? Diye bir sual sorulmuştu.Bir | çocuk: — Türk güzellik kıraliçesi nin yanında doya doya otur-| mak. Bir başkası: — Hollywood'ta Greta Gar- bonun evinde yaşamak, Diye cevap vermişti. mektep çocukla- | muallimler, Türk , istiyor. &ra mı? iyenin bütün kuvvetle- ri, bütün kadrosu, en basit si- | nemasından darüllünununa ka- | dar hepsi, ancak terbiye mües- | » seseleri olacak deği! midirler? | Falih RİFKİ (| madık. re, fırsatlar kollamağa tenez - zül etemedik; çocuklarımıza | Alsas-Loren ninnileri, kin şi kıları söyletmedik; düşmanlık hikâyeleri, tahrik piyesleri yaz ğer — İskenderon-An takya Türkleri anavatan için İ hasret çekiyorlarsa bunu daha ziyade mandanın yardım ve ir- şat maskesi atında gizlenen ezi ci ve usandırıcı tatbikatında ve övey ana eline düşen çocukla- sın daima öz ana kucağını öz- lemelerinde aramalıdır. Sancağın idaresi Jeneral Veygand Suriyeyi parçalamak için İskenderon ve Antakyaya hususi bir idare ver mekle bu sancakların Suriye- den hariç olduğunu tasdik et- miştir (Devamı var) (Route Ro- | MİLLİYET PERŞEMBE 6 HARİCİ a AGUSTOS 1931 HABERLER 9 ağustosta Almanyada mühim | hadiseler çıkması muhtemel! Zabıta o gün için fevkalâde tedbirler alacak. yiye | Reyiâmı İ Hindenburg, Hitler taraftarlarının nazarı dikkatini celbetti | Hitler ve Hugenbe | BERLİN, 4. A. A. — Prosyadaki | arayı umumiyeye müracaat günü olan ağustosta polis fevkalâde tetbir- | ler alacak ve hatta bu tetbirin şumul vo hududu umum intihabat esnasın | da alınan tetbirlerin hudut ve şu- | mulümü aşacaktır. Muhtelif fırkalar arasında son za- | manlarda tecssüs etmiş olan muva- | zen bozulmak tehlikesine dur, zira, ortada yalnız radikal kalar bulunuyor. Komünistlerle nasiyonalistler ara. larındaki ittihadın pek yeni oldağu- Bu ve husumet hislerinin galebe ça- tihap sandıkları önün- de belki nacnaleyh, hükümet hatırlıyabileceklerdir. Bi- memurları ka rarnamelerin kendilerine bahşetmek- te olduğu bütün hakları istimal ede- rek ber türlü nümayişleri, alayları, kamyonlarla yapılan propaganda tur seyleri hu- | istihsaline tabi | tutacaklardır. Muhalif harekette ba- Hananlar, en aşağı üç ay hapis ceza- | sma mahküm olacaklar ve bu ceza | ile yalnız nümayiş ve alayları tertip edenler değil, ayni zamanda bunla- ra iştirak edenlerle otomobil ksralı- yanlar da tecziye olunucaklardır. Üniforma giyerek © propazanda ya- | panlar şiddetle tenkil edilecektir. Diğer taraftan, cumhuriyetçi | ce- | miyetler ittihadı, azasını muvaffa- kiyetle hükümet teşkil etmek ikti- darına malik bulunmıyan sağ cenah aksası forkasının nümayişine iştirak etmemeğe davet © eylemektedir. Bu ittihat, referandomun kazanacağı muvaffakiyetin haftalardanberi cc- nebi memleketlere Alman milletini sulh ve vifak arzusunda bulunduğu nu isbata çalışan imperatorluk hüc kümeti için bir darbe olacağını be- yan etmektedir. Halk fırkasınm muavemet ve teşvikile Prusya refo- randomu aleyhinde o mukzvemetler hazırlanmaktadır. i Reisicümhurun tavsiyesi BERLİN, 4. A.A. — Gazetelerin verdikleri haberlere göre Reici Cum hur Hindenburg M. Hugenberg'gi nezdinde kabul ettiği sırada Prusya Diyet Meclisinin dağıtılması için mülteciler trafmdan yapılan propa- gandanın vahim mahzurlarına ve ba usta hallın arasına vükubulacak müracaatın muvaffakiyetle neticelen mesinin cenebi memleketlerde hasıl pelerini, diğer mümasil hin nazarı dikkatini celbetmiştir. 9 Ağustosa intizaren BERLİN, 4. A.A.— Komünistler. le masyonalistler arasındı 9 ağustoz- ta vukuu muhtemel kargaşalıklar do layısile, zabıta o fevkalâde tetbirler alenişter. Bir gazete tatil edildi BERLİN, 4. A.A.— Der Angriff ismindeki nasyonalist gazete, halkı dahili muharebe ve isyana teşvik edici makaleler neşrettiğinden dola- Yı, üç gün müddetle tatil edilmiştir. Bir Fas kasabasında yangın RABAT, 4 A.A. — Kenitra ci- varında kâin bir yerli kasabasında dün bir yangın çıkmıştır. e Sebebi | malüm değildir. Otuz kadar ev yan mıştır. Nüfusça © telefat vukuuna İ redilmiş olan dair malâmat yoktur. Alman Bankaları Normal bir şekilde muamelâta başlanmak üzeredir BERLİN, 4.A.A.— Hükü- met n ile iktisadi hayatın başlıca simalarınnı iştirak etti- ği mühim bir toplantı yapıl-| mıştır. | Bu içtimada Almanyanın bu i günkü buhrana Karşı koymak | için büyük bir kuvvet ve azim- | le giriştiği faaliyetin ve içraa tm neticelendirilmesine bil- hassa kredi siyasetinin tadili ve Şehirlerle Nahiyelere sit mali işlerin ve vaziyetlerin düzeltil- mesi için gayet şiddetli tedbir- ler alınması hususlarının ta- | mamlanmasına matuf iktısadi | proğramın ana hatlarının tes- biti meselesi görüşülmüştür. Almanyada normal banka | muamelâtı | BERLİN, 4.A.A.— Resmi surette normal banka müame- lâtana her ne kadar yarın başla- nılacak sa da Berlin bankaları | eshamlarını çekmek (isteyen | kimselere karşı bugün biraz se | mihane davranmışlardır . | Esasen banka müşterilerine | sükünet gelmiştir. Dün ve bu- gün mali müessselere vuk abu- lan tevdint İ Güze tamiyettan gok fazla Salâhiyettar mehafil, yarın | normal muâmelâta evvelce tah | min edildiğinden çok daha fa. la müsait şerait Jaltında ba Bılacağı kanaatini izhar etmek- tedir. M. Brüning'in nutku ve | Fransız gazeteleri PARİS, 5. A.A. — M. Brü- ning'in telsizle her tarafa neş- utku Fransız matbuatında umumiyetle iyi bir tesir yapmıştır . Gazeteler M. Brüning'in Pariste bulundu ğu sırada bırakmış olduğu do- ğruluk ve mertlik intebamı bo- za bilecek hiç bir şey söyle memiş olduğunu kaydetmekte. dir. Gazeteler O M. Brüning'in çelik miğferliler teşkilâtı âley- hinde açıktan açığa vaziyet al mak suretile Alman milliyetçi- leri tarafından girişilen | teşeb büslerin muvaffakiyetle netice- lenmesini Almanyayi doğru. dan doğruya bir uçurma sürü- kliyebileceğini aalatmış olma. sına hususi bir ehemmiyet vor- mektedir . Bankerler komisyonunun tavsiyeleri NEVYORK, 6. A.A. — Al manyadaki ecnebi kredilerinin geri | çekilmemesi “hakkında Rayhişbank müdürü M. Lu- | ther tarafından tanzim edilen | plânı tetkik eden bankerler ko | onu bu husustal iye- | lerini havi raporu bitirmiş ve Avrupa hükümet merkezlerine göndermiştir. Bu tavsiyelerin Luther plânmı Almanyaya faz- la bir yük tahmil etmeksizin kredileri Amerika piyasaların. ca daha eyi kabul edilebilecek bir şekle koyacak surette tadil haber almımıştır. — —e— — İki Iran gambotu PALERMO, 4 A.A. — İran hü-| kümeti hesabına burada yapılmakta olan bir gambot denize indirilmiş. tir. Bu münasebetle yapılan mera- | simde Iran orta elçisi ile bir çok ze- | vat hazır bulunmuştur. Napoli'de yapılmakta olan ci bir İran gambotu da denize indirilmiştir. in- | Ayni gün Bir tayyare düştü BOURGES, 4 A.A. — Bir —) keri tayyare burada düşmüştür. Pi- | lot ile makinist kömür haline gel mişlerdir. İ derson ile Alman Hariciye İ ğundan ileri gelen bir | Birliği | Avrupa İ Bu ayın Me bir | çok nazırlar Cenevrede toplanıyor CENEVRE, 4 A Birliği tetkik komisyonu dan teşki A, — Avrupa | ın. iktisadi mese- ilen ve ir nizam ve tertip üzere stra- kon toplanacağı söy: leler lamağa memur olen tali syo nun 31 Ağust lenmektedir. İngiliz Hariciye Nazırı M. Hen- Nazırı Fon Curtius bu komitenin mesaisi- ne iştirak edeceklerini bildirmişler. dir. Diğer memleketler harsciye na- zırlarının da bu mesaiye iştirak e decekleri zannedilmektedir. Hakikat halde bu pa birliği hakkında icrasına memur | komisyonun içtima: olacağı söylene bilir. Bu içtimai 1 eylülde açılacak olan Cemi; me: ip ayal mimesidn “ aktedileceği alükadarlar lunmaktac ehemmiyeti Köylüden bor (Başı 1 inci sahifede) | buhran hüküm sürüyor. Fiat düşkünlü ğü dolayısile ecnebi buğdayla- rın memlekete akmasına karşı | İ beher kiloda altı kuruşu geçen | bir gümrük himayesi vardır. Bizim ihtiyacımız 14 milyon nüfusun, her baş için vasati senelik 150 kilo he- sabile, 2i milyon kental buğda ya ihtiyacı vardır. Bu (seneki buğday mahsulü geçen seneki gibi bu miktarda kalsa tanbul'da buğdayın okkası 7— B kuruş arasında satılabilirdi. Bu da gümrük himayesi mik- tarma tekabül eden bir fiat o- lurdu. Fakat toplanan malüma ta göre, bu sene Oomemleketin buğday mahsulü 30 milyon ken tale yaklaşacak, hattâ bazıları- nın mütaleasına göre, geçecek tir. Normal senelerde olsaydı. Bu hal normal senelerde ol- sa idi, hariçte buğday için za- ten fazla bolluk ve az istihlâk buhranı olmasaydı, ticaretin ta bi işi ola tüccar onu mem - leket haricine sevkeder, satar- dı. Nitekim bugün arpa mah- sulümüz hakkında bu hal cari- dir, Fakat cihanda (hasseten buğday buhranının hüküm sür mesi, aymi halin buğday hak- kındada cereyan etmemesini in taç ediyor. Hattâ cüz'i bir kâr bile göstermiyor. İşi kendi hali ne bırakmak ise mahzurludur. Çünkü: 10 milyonu hattâ biraz geçen çiftçi nüfusumuzun yüz- de 60 dan fazlası hububatçı- dır. Bunların yetiştirdiği mah- sullerin başıdan buğday gelir. Memleket ihtiyacından faz- la hasılât, memleket ( istihlâk pazarına arzedilince fiat umul- duğundan çok aşağı düşer.Köy lü borçlarını ödemek, senelik ihtinyaçlarını görmek için az fiat bulan buğday mahsulün- den çok miktarda satmak isti- yecek, bu suretle arzedilen buğ day miktarı arttıkça (OGatde düşecektir. İşte bu itibarla bu işe müdahale zarureti vardır. İlk hatıra gelen tedbir Bu hususta alınacak ted- birler neden ibaret olacaktır? — Bu tedbirlerin ilk hatıra prim ile te, Prim usulü dai ma serbest ticareti harekete ge tirir. Prim ne kadar yüksek o- | lursa olsun, bu hareket o kadar | kuvvetli olur . Fakat, verilen primlerin da- hili fiatler üzerine he nisbette tesir yapacağı, köylü hi Alman başvekilinin mühim nut BERLİN 5 (A.A.) — Başvekil Brü “Milyarlarca marka baliğ olan kr- | sa vadeli ecnebi kredileri si iktıradiyatımız için tehlil olmuştur. Bu netice şudur: “Bir mil letin felâketi diğer milletler için ni- met olamaz. Bunun içindir ki bun. dan altı hafta ev dünya refahının am: de düşman bulun tarafından terek felâketin icap ettirdi ir tedbir alınması nü Vi âmillerin mütezayit icaba- tı neticesinde ve bütün n zaruri olmaya müânialara başlayan bu mülâhazalar Paris, Londra ve Berlin mülâkatlarnı tevlit etmişlerdir. Ya- rın akşam İtalyan hülcümetinin dave | tine icabetle Hariciye Nazırı ile bire likte Romaya gideceğim. - Dün akşam | hil Londra konferans dır, Binaenaleyh Almanya şi bizzat kendi vesaitile işin İİ çıkmak meeburiyetindedir. Hü tin bu vaziyetile müfrit mi Arasında hiç bir münasebet Almanyada Çinlileri tak'it halarda Almam ikti sıkı sıkıya teşrikki se mecburiyetinde, kümet tarafından ittihaz oluna” birleri hulâsa ederek demiştir b rından itibaren emtia ve iktisadiyatında normal © tedavüle başlayacaktır, şimdi lüzum vardır. Bu, itimsi sisi için zaruridir. Ecnebi memli ler vahim anlerde Almanyanın sini topladığını görürlerse beyi lel müzekeratın bize beynelmilel Unat âleminde muntazam mem İ temin etmesini bekleyebiliriz. Bursa - Gemlik yolunda BURSA, 5 (Husu: Kurtul nam mevkide Yalova'dan ) — Dün akşam Bursa - Gemlik yoli en dokuz otobüs maskeli silâhlı rseçhul şahıslar tarafından tevkif edilmiştir. Rivayete zaran 90 kişi kadar tahmin edilen yolcuların 2000 lirası gal dilmiştir. Haydutlarn takibi için müfrezeler çıkarılmıştır. Rusyada beş senelik programın neticeleri MOSKOVA, 4 A.A. — Leningratta kâin Ruski Diesel fi rikası 1 ağustosta muayyen mihletten çok evvel beş senelik p gramını bitirmiştir. Bu fabrika 1931 ti vetinde makina yetişi 1 ağustos 1930 dan 1 ağı ine kadar istihsal sahasına cem'an 41,840 beygir k4 Sovyet Rusyanın birinci | fabrika 50 bin ve 24 'bin öilovatlik türbinker yapmıştır. olan (Ta ç yerine niçin buğday alınıyor? salâhı yapıp yapamıyacağı bil- hassa dünyadaki buğday buh- rant karşısında temamen kesti- lemez. Bunun için bir salâh vücude getirebilmek üzere, prim nisbetini sek tutmak p eder, Devlet bütçesi me hizmetlerinin zaruri ması larile varidatı tevazün ettirmiş, fazla varidat kalmamış olduğu için, bütçeden para tefrikine imkân yoktur, Yeni bir vergi konursa? am- dilecektir. Çünkü gelecek sene için havaların bu seneki derece de müsait gideceğine ve mem- leket mahsulâtında feyzü bere- ket olacağına göre hesap doğ- ru olamaz. Bir sene için tesis €- dilecek bir verginin tarh, tahak | kuk ve tahsil devrelerinde uğ- ramlacak müşkilât malümdur. Bunun vaziyete medar olmadık tan başka, memlekette — Her memleketin en büyük kıymet ve istinatgâhlarından olan — ahlâkıyatından kaybetmek ne- ticesini vermesi vardır. Sonra, söylediğim gibi nihayet hükümetin eli cek miktarın fiat üzerinde ya- pacağı tesirin verilen prime na zaran nisbetinin de az olması çok muhtemeldir . En müessir çare Bu işin en müessir çaresi pa zardan doğrudan doğruya buğ- day mübayaa ederek stok yap- maktır. Bu stok için lâzım ge- len parayı vergi tarhı ile bul- zurlar vardır. Fakat köylü sat- | tığı buğdayın parasını ne yapa caktır? Elbette borçlarma verecek. tir. Köylüden borcu yerine mu ayyen bir fiatte aynen buğday ınınca ayni netice elde edilebi lir. Elverir ki bu suretle topla- nan buğdaylar stok yapılsın, fa kat tekrar memleket pazarları- na arzedilmesin. Ziraat bankasının rolü Köylünün birinci alacaklısı Ziraat bankasıdır. Banka bu seneki borcunu bankaya buğ- | day olarak ödemekle gelecek sene için bankadan istikraz et- | mek imkânını temin etmiş olur Bakadan mütemadiyen de te- cil olunursa o zaman banka iş- leyemez bir hale gelir. Bu se bepledir ki, bu sene bankaya esaslı birvazife yükleniyor.Buğ day istihsal eden çiftçilerimiz. den matlubatını para olarak değil, buğday olarak almak, primin ne miktarının düşeceği ve bu düsen miktarın umulan bunları memleket pazarlarına — fiati düşürmemek irin — «» | zettirmemek hususatı teemi | ediliyor. İ Binaenaleyh banka mec idaresi buna esas itibarile kafi vermiştir. Bu büyük bir i Banka bunu başarmak için hassa bununla iştigal & eded hususi teşkilât vücude geti lidir. Bu nokta hakkında lisi idare reisi Sabit ve müdür Şükrü Beylerle görü tüm. Ayrı bir teşkilât yapıl sı İüzumunda mutabık kaldı r taraftan Ziraat banl bu işi köylüye ve memleki bir hizmet olmak üzere y lıdır. Alacak tahsil etmek ni tasından hareket etmemeli. Ziraat bankası teşkilâtmda lışanların yüksek, mefküreci ciyeleri bu hususta bir tı tır. Bundan (o başka bai buğdaylarıköylüden satın al ğı fiat bu senenin bol rekolti nin tayin edeceği fiat olm. lıdır. Bu noktadan hareket mek fiatleri düşürmeğe münl bi olur. Meselâ, bu fiat İstafi bul'da okka başıma gümrük n nazari olarak tayf edeceği fiatten, nakliye, tah ve tahliye, | sigorta ve di masraflar çıktıktan sonra eli edilecek miktar olmalıdır. İhraç fırsatı yaratmalı Bundan başka bu usulün essir olmasını en iyi surette min edebilmek için, bütün vetini büyük istihlâk rine hububat sevkedebilen larda temerküz ettirmelidir. Böyle bir stokun banka eli toplanması her noktadan fay lıdır. Çünkü banka bunları 58) lektörlerden geçirerek & ler, tasnif eder, hariçten muvaffakiyetle satabilir ve kümetten de himaye görür, kabet edebilir. Bir miktar 28 İ rar görse bile Hükümet bir ç#” Çünkü banka şirket ise de memleketimizde Ziraat kredisi bir hususi teş büs değil, bir amme ( hizmeli mahiyeti arzeder. Umumi büt çeden bunun zararını karşıl#” mak bir amme hizmeti görme nin aynidir. Gelecek © senenif hava tezahürlerie göre elindeki malı muhafaza edebilir. Banka idare meclisi karari” da tayin olunan fiatin fevkini bir fiatle satarsa fazlayı iade de tasrih etmiştir. e Borçlu" borcuna mukabil buğday alın” için iadenin kabiliyeti dö aşikârdır . Eğer çiftçilerimiz arasınd” birlikler teessüs etmiş olsay bu mesele kendiliğimden hall dilmiş olurda Hükümet bü #* ek için tetkikatımi”