6 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

6 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Adliye Vekâletinden: Fransızca ve Türkçe yazılmış ev takı adliyeyi okur ve makine ile sür'atle yazar bir mütercim alı- hacaktır. Ücret, maktuan (120) li- tadır. Memurin kanunundaki şart- ları haiz ve buişe talip olan hanım ve beylerin 15 ağustos 93İ tarihine dar Istanbul Cumhuriyet Müd- deiumumiliğine ve Ankaradaki taliplerin Vekâletistatistik ve neş- Tiyat müdürlüğüne müracaatları. Tayin olunacak günde talipler arasında müsabaka yapılacaktır. ylandarma imalâthanesi müdür- Üğünden: Jandarma ihtiyacı işin kumaşı imalâthaneden verilmek Üzre 7500 - 8000 kışlık elbise (Caket ve pantolon) ile 3300 #erpuş ve 4450 tozluğun biçki imaliyesi kapalı zarfla 11-8- ei salı günü saat 13 te yapılacaktır. Talip olanların temi- ak içelerile birlikte Gedikpaşa'da Jandarma imalâtbane- Dee müracaatla şartnameyi görmeleri ilân olunur. Darülaceze Müdürlüğünden: Kok Krıple Tüvenan Maden kömürü maden kömürü maden kömürü görgen odunu tonilato tonilato tonilato çeki 75 300 200 400 Mücsseseye bir sene için iktiza eden berveçhi balâ nev'i Ve mıktarları muharrer dört kalem mahrukattan 24 Ağustos SI pazartesi günü saat birde kok, ikide krıple, üçte Tüve- ah maden kömürleri saat dörtte gürgen odunnuunn kapalı Zarf usulile münakasaları icra kılınacağından taliplerin temi- Minat akçelerile münakasaya müracaatları, Darülaceze müdürlüğünden: Zeytin yağı Arpa Saman 2500 2500 2000 Müesseseye bir sene için iktiza eden berveçhi balâ nev'i ve mikdarları muharrer dört kalem erzaktan 29 ağustos 931 cumartesi günü saat birde sadeyağ, ikide zeytin yağı, üçte Arpa, samanın kapalı zarf usulile münakasaları icra kılına- cağından taliplerin teminat akçelerile müracaatları. Darülaceze müdürlüğünden: Nohut © Mercimek (| Kuru çalı fasulya O Kuru üzüm 4000 2000 10000 1500 Müesseseye bir sene için iktiza aden berveçhi balâ nev'i Ve mıkdarları muharrer dört kalem erzaktan 5 eylül 931 | Cumartesi günü saat birde nobudun, saat ikide mercimeğin, Saat üçte fasulyenin, saat dörtte kuru üzümün kapalı zarf Wsulile münakasaları icra kılınacağndan taliplerin teminat akçelerile mücsseseye müracaatları ... Darülaceze müdürlüğünden: Darülacezeye bir sene için iktiza eden şartnamesine mer- t istede muharrer üç yüz küsur kalem eczayı tıbbiyenin | 26 ağustos 931 perşembe günü saat on dörtte kapalı zarf Wsulile münakasası icra kılınacığından taliplerin yüzde yedi büçule ilk teminat akçelerile müesseseye müracaatları. ... eze Müdürlüğünden: Et Mahtelifülcins 5000 Hastalar için yeymi elli ve acere o on beş kalem için haftanın muayyen günlerinde sebze yüz kiloya kadar koyun eti. ; Müesseseye bir sene için ikliza eden berveçhi balâ nev'i Ve mıktarları muharrer üç kalem erzaktan 20 Ağustos 931 Sşembe günü saat on dörtte sabun, on beşte et, on altıda seb- tenin kapalı zarf usulile münakasaları icra kılınacağından taliplerin teminat akçelerile müesseseye müracaatları. Darülac Sabun BLÜNUM #eANkLERD Sarız tarkan dar Sicaklarda, damar ağrisin- dan, bulantıdan, yarim baş ağrisindan ve suihazimden mütevellit rahatsizliklardan ; masun kalmak isterseniz ;” tatli müleyyin, tabii tuzsuz müshil olan şekersiz Eao's “Frajt Salt” gazel müs: tahzarindan sabah ve akşam bir bardak su derununda bir kahve kasiği mikdarinda alınız. MİLLİYET PERŞEMBE 6 AĞUSTOS Gazi muallim mektebi ve Terbiye Enstitüsü Teşkilatı ve kabul şartları Gazi terbiye enstitüsü yüksek dereceli ve leyli bir mual- lim mektebidir. Orta mekteplerle muallim mekteplerine mu- allim ve ilk tedrisat müfettişi yetiştirir. Biri mesleki, diğeri ihzari olmak üzre iki kısıma ayrılır. A. meslek kısmı: Mesleki kısmın tahsil müddeti üç sömestrdir. Bu kısım beş şubeye ayrılır. 1) Riyaziye, 2) Tabiiye, 3) Tarih - Coğrafya, 4) Edebiyat, 5) Pedagoji. Mesleki kısım mezunları Maarif vekâleti celilesinin müsa- adesile Darülfünuna üç sömestr daha devam ederek Darül- fünun mezuniyet imtihanına girebilirler. Bu şubelere girmek istiyenlerde aranan vasıflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kız lisesinden mezun olmak. 2) Yaşı 25 ten fazla olmamak. ) Vücudu sağlam ve kusursuz olmak. m nn giri ekiyem e creme Gi İş tahsilini bitirdikten soura hakkı müktesepleri baki kalmak üzre bir sene müddetle bir ilk mektepte muallimlik etmeği teahhüt edeceklerdir. Bu şubelerden her hangi birine gir- mek istiyen lise mezunları 20 Eylül 1931 tarihine kadar ens- titü müdürlüğüne müracaat etmelidirler, B. İhzari kısım İhzari kısım ilk muallim mektebi mezunlarını mesleki ki- sım tedrisatına hazırlar ve lise derecesinde umumi kültür verir. Burada tahsil müddeti iki senedir. İkinci senede talebe edebiyat ve fen kısımlarından birine ayrılır. İhzari kısıma girmek istiyenlerde aranan vasıflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kız muallim mektebi mezunu olmak. 2) Yaşı 23 yirmi üçten fazla olmamak. 3) Vücudu sağlam ve kusursuz olmak. 4) Enstitüye kabul için yapılacak duhul müsabaka imtiha- mını kazanmak Enstitünün ihzari kısmının müsabaka imtihanna girmek istiyen muallim mektebi mezunları Ağustosun altısına kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine ve muallim mek- tebi bulunmıyan yerlerde orta mektep müdürlüklerine müra- caatla isimlerini kaydettirmelidirler. Müsabaka imtihanları | * BAğustos cumartesi vel0Ağustos pazartesi günleri yapılacak- tır, İmtihanlar muallim mekteplerinde ve . muallim mektebi bulunmiyan yerlerde orta mekteplerde tahriri olarak yapılır ve sabahleyin saat 9 da başlar, İlerde pedagoji kısmına gir- mek istiyecek olanların bir sene ilk meklep muallimliği et- miş olmaları şarttır. Etmemiş olanlar tahsillerini bitirdikten sonra hakkı müktesepleri baki kalmak üzre bir sene ilk mektepte müallimlik yapmağı teahhüt edeceklerdir. Zonguldak Baytar Müdürlüğünden Damızlık Aygır deposu hayvanatı için muktazi (11,520) | kiloyulaf ( 11,520 ) kilo ot ( 5000) kilo saman (400) kilo kepek (300) kilo kuru üzüm ve (22) kilo tuzum 19 ağustos 931 tarihine müsadif çarşamba günü Encümeni Vilâyetçe” ihalesi icra kılınmak üzere münakasaya çıkarılmıştır. Numu- | nelerini görmek ve tafs'lât almak isteyen taliplerin Encü- meni Vilâyete ve Baytar Dairesine müracaat etmeleri ilân | olunur. Devlet Demiryol Eskişehir aile mektebi talebeleri için 200 takım elbise, 200 âdet kasket, 200 çift fotin 120 adet pelerin kapalı zarf usulile | münakasaya konmuştur, Münakasa 26 Ağustos 931 Çarşamba günü saat 15 te Anka- tada Devlet Demiryolları İdaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarmı ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 14,30a kadar müna- kasa komisyonu kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde An- karada ve İstanbulda Idare veznelerinden tedarik edebilirler, ... 300 kilo yerli komprime kinin kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 26 Ağustos 931 Çarşamba günü saat 15,30de Ankarada Devlet Demiryolları Müdürlüğünde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarmı ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15 e kadar komisyon | kâtipliğine vermeleri lâzımdır. Talipler minakasa şartnamelerini üçer Ankarada ve İstambulda Idare veznelerinden lira mukabilinde tedarik edebi- | lirler. © Erzurum Posta ve telgraf baş müdiriyetinden: Yazın otomobil kışın at veya at arabasile haftada müteka. bilen iki sefer yapmak Hasan Kaleden OKaraköseye kadar 480 ve Karaköseden Beyazıta kadar 320 kilo getirig Bötüre mek elli atla iki otomobil bulundurmak şartile | Ağustos 931 den itibaren 20 gün müddetle münakasaya mevzu 1250 lira | bedeli sabıklı Hasankale Beyazıt arası Posta sürücülüğü be- deli mukarrer haddi lâyık görüldüğü takdirde 20-8-931 tari. hinde ihale edileceği ve taliplerden © 7,5 teminatı muvakkate | ve ihaleden sonra 9p 15 nisbetinde teminatı katiye alınacağı ve Banka mektbu mukabilinde üç aylık avansın da verileceği ilân olunur. Istanbul Maarif Müdürlüğünden: Kıbrıs mekteplerinde tedrisatta bulunmak üzere üç mual- — vs s.s. mitdtina iktivae vardir. Talip olanların evsa SA ADANA , Perşembe keci rıhtımından hareketle Çanakkale , İzmir , Küllük, Bodrum, Rodos, Fethiye, Am- talya, Alâiye ve Mersine azi- met zarfla satmalmacaktır, 1931 F iYE HANIM— Küçük Çiflik Parkındaki saz heyetine iştirak etmektedir. ASRi LiSANLAR BERLİTZ inni Tatillere Mahsus Yeni İSTANBUL 356, İstiklâl caddesi Tel Yaz Tarifeleri ANKARA Hacı Bayram caddesi Kurslar, B.0. 251 AMATÖRLER! ŞANSINIZI DENEYİNİZ ODAK Müsabakası 31 Ağustosta bitiyor Resimlerinizi Tek bir resim KAZANA NAİM VAPURLARI İzmir postası Lüks ve sürat hattı vapuru Ağustos günü ak- şamı Sir- ve avdet edecektir. Tafsilât için Galata Frengian hanında üçüncü katta kâin Dabkoviç ve şürekâsı vapur acentalığına müracaat. Tel. B. O. 2274 SADIK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz postası Sakarya günü akşam 17de keci o rıhtımından ketle (Zonguldak, İnebolu, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon, Rize Mapavri ve Hope) ye azimet ve avdette ayni iskelelerle Sürmene, Görele ve Ünyeye uğrayaral avdet edecektir. Fazla taf- silât için Sirkeci Meymenet hanı altında acenteliğine milracant. Tel 22134 NAİM VAPURLARI İzmir postası Haftalık lüks ve Sür'at Postası ADNAN Perşembe rhtımından hareketle doğru vapuru 6 ağustos günü saat 18 de Ga- İzmi're ve pazar günü İzmir'- den İstanbula hareket eder. Tafsilât için Galata Frangian Hanında kâin Dabkoviç ve sürekâsı m iracaat, vapur acanlasına T.B. O. 2274 SEYRİSEFAIN lerkex aözuta: Galara Ki Şube A, Sirke 4 ba Mühürdar i POSTASI | KARADENİZ 6 Ağus- be 17 de, RSIN POSTASI ÇANAKKALE 7 Ağus- tos cuma 10 da Galata Rıhtımından kalkarlar. ismi Kapalı İdarece aşağıda yazılı - Malzeme Teminat © 10 dur, İhale (15/8/1931 saat 16,30. 16 kalem muhtelif tamirat malzemesi. Tayyare Piyangosu sama Kader Gişesinin halka tavsiyesi da biletinizi teb. müşkildta | duçar olmamanız için a'acağınız biletin yerini İyi intihsp etmeğe dikkat Derhal Gönderiniz. | Türkiye müsabakasında (340 lira İ Beynelmilei müsabakada (23600 Wi BİLİR lele e MEYVA TOZU M7 SA, KURTULMAK sreriaisiniz 7 i semen — SARDOWEMEYUAKTOZUNU KULLANINIZ SAYEN 444 OPUŞİJ NE yupang 1g ebe sa yeğeğ iie Ekmek, et ve saire münakasası Istanbul ziraat mektebi müdür- üğünden: l Mektebimizin 932 senesi Mayıs gayesine kadar, ihtiyaca- tından bulunan Et, Ekmek, Gaz, Benzin ve saire erzak ve me- külât 2 Eylül 931 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te ihaleleri icra edilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya | onulmuştur. Taliplerin şeraiti münakasayı anlamak için her | gün ve iştirak için de yevmi mezkürda Galatasaray Lisesin- de kâin Liseler muhasebeciliği nezdinde müteşekkil İstanbul Ziraat Mektebi mübayaat komisyonuna müracaatları ve teklif zarflarının mezkür saata kadar tevdii. TT 20000 varak eflâtun kâğıt. 3 adet telefon makinası, Balâda muharrer iki kalem eşya satın almacaktır, Taliplerin kâğıdın şartname ve numunelerini almak için her gün ve pazarlık için de yevmi münakasa olan 248931 pazartesi ü saat onda teminat akçelerile beraber Calata- da Mübayaat Komisyonuna müracaatları. Iktisat vekâleti i Manisa Asma Fidanlığı Müdür- lüğünden: Manis aAsma Fidanlığınn su tesisatı | hakkındaki müna- kasa ilânının görülen lüzum üzerine 10-8-931 tarihine kadar” bir hafta müddetle temdit edildiği ilân olunur. Deniz levazım satınalma komis- yonundan: 12000 Ton Ekstra Rekompoze kömür: 8 Ağustos 931 Cu. | martesi gümü saat 15 te açık münakasa ile ihale edilecektir. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için lüzumu olan ve 29 Temmuz 931 saat 11 de kapalı zarf usulile ihale (edileceği ilân edilen yukarıda yazılı 12000 ton Ekstra Rekompoze köm edilen fiat gali görüldüğünden 8 Ağustos 931 târihine mü sadif cumlartesi günü saat 15 te pazarlıkla ve açık münakasa ! ile ihale edileceğinden şartnamesini görmek isteyenlerin her gün ve vermek isteyenlerin münakasa gün ve saatinde Ka-