14 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi tefrika:22 ERMENİLER Yazan: A.H. Muhtar Ermenistan Bütün bunlar daha o tarihlerde oynanmak istenen hilelerdi.. Ermeniler! Biz bu kanaati değiştirmek O mecburiyetinde- yiz. Bize küfür edin, fakat bi- zi dinleyin., (o Şehbar imzalı bir makaleden: “..Biz boyuna Türklerin bizimle anlaşacağın- dan bahsediyoruz, Avrupa devletleri arasında hâkim bir vaziyete gelmiş olan Türkiyenin böyle bir ihtiyaç duyduğunu zannetmek büyük bir gaflet olur. Bizce yapıla- cak şey Ermenilerin | çalışıp yükselmesidir.,, Biz ermenilerin zeki, müs- tait ve aralarında doğru söy- lemekten çekinmez kahraman- lar olduğunu söylediğimiz za- man mübalağa etmiş veyahut ermenilere cemile göstermek istemiş değildik. Buna dair şu parlak misali zikretmenin zev- kinden kendimi alamadım: Londrada İngilizce | çıkan Massis isminde bir gazete var dır. Bunun nisan 931 tarihli nüshasında Bristol darülfünu- nu tarih müderrisi Mr, MoW- dun “Avrupa ittihadı,, ünvan- kitabından o bahsolunurken deniyor ki: “..1871 ile 1914 ta- rihleri arasında devre ait yazı- larda ermeni meselesine de bir | filesat gözile temas edilmiştir. | MoWd filosoftur. Halkın li bahsedebilir. Fa- kat bu yazılar bizim hakiki ta- | rihimizin iç yüzünü göstere- mez. Meselâ Mr. Mowd şöyle yazıyor: “İstanbulda ve küçük Asyada yaşıyan © ermeniler türkler tarafından çok fena mu amele görmüşler, zaman za- man kanlı âmillere © uğramış- lardır. İngilizlerin bu sözüne Mas- sisin ermeni muhayriri | cevap veriyor: “Temin ederim ki müellifin | bu ifadesinde mutaazsıbane bir mübalâğa vardır. o Tanınmış tarihşinaslardan Leo ve M. Na- eri ki - hiç biri dostu değildir - işhat ederim. 1878 den 1888 tarihine ka- dar Türkiyede yaşıyan ermeni ler bizzat Türkler kadar fena muümeleye maruz kalmamış- lar*ve katliâm edilmemişler- dir. 1894 tarihine kadar erme nilerden kimsenin yüzü kana- mamıştır. Mr. Mowd'un ii diasına göre o tarihte İstan. | bulda İngiliz sefiri © bulunan Wilyam Way Alman sefirine ermenilerin katliâm edileceğin- gen bahsetmiş.,, Bu Avrupalı sefirlerin bu hainane işaa ve tel erle ve yapmak, o nasıl bir hava yaratmak istediklerini anlamak mümkün oluyor. Yine ——————ğş Bu zelzele nerede? ROMA 12 (A.A.) — Gazete ler, Sullona'da hafif bir zelzele vukua gelmi şolduğundan bah setmektedir. İmola'da sismog- raflar, şiddetli bir zelzele kay- dötmiktir. Zelzelenin merkeni 10,000 kilometre mesafededir. İmola sismografının ibresi ha- rekâtı raksiyenin şiddetinden bozulmuştur. Diğer bir âlet 30 santimetrelik harekâtı raksiye | kaydetmiştir. Macar ımilli bankasının vaziyeti PEŞTE, 12 A.A. — Bazı cene bi gazeteleri Macar Milli bankası sın evrakı nakdiyeyi gümüş paraya tahvil etmek istiyen azim bir halk hücümuna maruz kaldığı- m yazmışlardır. Halbuki bütün gün ancak üç yüz kişi bankaya müraca- at ederek para tebdilinde bulunmuş” lardır. Banka bütün talepleri | is'af etmiştir, . Milanö'da bir kadın yandı MILANO, 12 A.A. — Bir yan gın neticesinde bir kadın yanmıştır. -150 domuz yavrusu kebap olunup” tur. l ermeniler 800 den fazla “lanmıştır. Mesaini müellife göre o zamanki Rus sefiri Giere “Ermeni mesele- sinde İngilterenin | gizli bi maksadı vardır: Rusy. de Bulgaristan ne ise İngiltere de kendi önüne (o muhtar bir İ Ermenistan almak istiyor,, de- | miş. Bütün bunlar daha o İ rihlerde oynanmak istenen yasi hilelerin mahiyetini gü termeğe kâfidir. Yine Mr. Mowd kitabının 132 inci sahifesinde yazıyor: “1894 de Sason ve Bitliste Ermeniler Kürtler tarafından gaddarane bir surette katliâm edildiler. ,, Evet, o tarihte 800 den fazla ermeninin açlık ve meşakkatten helâk olduğu tari hi bir hakikattir. Fakat şuda bir hakikat ve £ itiraftır ki bu türk ve kürdü öldürdükten (sonra helâk olmuşlardı. e Garpli ta- rihşinaslar bu hakikati de ki- taplarına kaydetseler daha doğ ru bir tarih yazmış olurlar. Kitabın 133 ve 134 üncü sa hifelerinde de şu malümatı gö rüyoruz: Sabık ittifakı müsel les sefirleri Sultan Hamide bir “Ermeni ıslahat lâyihasr,, ver- mişlerdi. O zaman Almanya ve Avusturya Türkiyenin par- çalanmasında bariz bir menfa- at bulmuyorlardı. ,, Dedikten sonra İngilterenin (o 1894 de Türkiyeyi parçalamak ve güya tarihi bir ahdın ifası için bir muhtar Ermeni hükümeti vü- cuda getirmek istediğini ima ve daha o zaman bir (Avrupa birliği) siyasetinden ayrılmış olduğunu beraber ve kâh Al- manya ve Âvusturyanın, kâh Rusyanın ve kâh hepsinin bir- den Türkiye vilâyeti şarkiye- sinde yapılacak ıslahata muha İefet ettiklerini izah ediyor.,, Bütün bunlar 1919 da Türkiye Rusya ve isyanlarla idi. İngiltere için ahdin ifasına hiç ( bir engel yoktu. Halbuki (o sıralarda bir Ermeni hükümeti tesisine, Ermenistan © düşmanları diye bize tanıttırılmış o olah başta Türkiye olmak üzere Alma: Avusturya ve Rusya olı tur. Bundan evvel yine bu hifelerde bu mevzua dair taril bir tetkik yapmıştım.,, İşte bir İngiliz ki tıpkı bir Taşnak gibi konuşuyor ve işte | bir Ermeni ki ermeni menfaat- leri için çıkan bir © gazetede tıpkı bir Türk gibi O yazıyor. Hakikat dile gelmiştir? Artık ben susayım. yalandır. hemen yok Almanya meşgul tarihi bir BİTTİ Francfort - Berlin trenine suikast BERLİN 12 A.A. — Franc fort - Berli "at katarına sui kastedenlerin taharrisine detle devam edilmektedir. Az gok şüpheli görülen bir çok ki- şi tzvep edilmiş olup çizili bunların vak'a esriasında vak'a mahallinde bulunup bulunmu dıklarının kontroluna — çalışıl- maktadır. Polis, bu sabahtean beri gatp varoşunda bir iz ta kip etmektedir. Berlinde ecne- bi bir şahsın büyük şüpheler altındadır. Meydana çıkarıldı- ğı zamani suikast mahallinde bulunmuş olan elektrik telinin satım alınmış olduğu elektrik mağazası sahiplerile müvacehe edilecektir. İspanyol kanunu esasi projesi MADRIT, IZ A. A. — Kanuna Esasi projesini tetkik etmekte olan parlâmento encümeni, yeniden top- önümüzdeki hafta hitam bulacağı ümit edilmek. tedir. i ETTET iii HARİCİ HABERLER.. Bütün müzakerelerden sonra asıl netice Bâle konferansına bağlıdır. Almanya » uzun vadeli kredileri temine çalışıyor Londra Protokolu Taksitler müsavi mik- darda ve on senede ödenecek BERLİN 12 (A.A.) — Almanya hükümeti, Fransız nazıtlarının Ber Mine gelmelerini arzu ettiğinden Fransı Alman mülâkatının tarihi min kat'i surette tesbiti için Paris kabinesi nezdinde teşebbüsatta bu- Tunacaktır. Bundan sonra M. Laval ile M. Briand'ın ziyaret programla. mn tesbit edilecektir. Almanya hükümeti hali hazırda uzun vadeli bir kredi elde edemiye- ceğine ve kısa vadeli bir kredinin de vehameti devam © eden huhrana çare olamıyacağına kanidir. Esasen Berlin hükümeti, bu meselelerin Bâle mütahassıslar komitesinin sa- lâhiyeti dairesine dahil olduğu mü. taleasında bulunüyor o görünmekte. dir. Binaenaleyh müzakerati acil mali mesele sabası haricine çıkacak iktisadi. müş- küllerin ancak vasi (o mikyasta bir mali teşriki mesai sayesinde ikliham olunabileceğini söyleyen M. Brü- ning'in düşüncesine tevfikan icra olunacaktır. Protokolun iki maddesi LONDRA, I2 A.A, — Mutahas- sıslar komitesi oOHoover plânmmn tatbikine ait protokolu imza etmiş. | tir. Bu protokolun üçüncü maddesi müsavi miktarda senelik 10 taksit ödeneceğini tasrih etmektedir. Bu taksitlerin baliği şarta tabi olmıyan senelik taksitlerden farklıdır. Yine bu protokolun birinci mad. | desinde 1924 tarihli Alman harici istilerazı ile yüzde beş buçuk faizli 1930 tarihli beynelmilel ikraza ait faiz taksitlerinin ödenmesine de. vam edileceği beyan edilmiştir. . şe ye Bir türlü Düzelemiyor İspanyada yer yer grevler berdevam! SİRAGÖZE, 13 — A.A. — Bu. rada vaziyet endişe uyandıracak bir şekil almıştır. Bugün umumi grev ilân edileceğine dair bazı çayinlar dolaşmaktadır. Hükümet £ sendika- istlere ait merkezleri kapatmıştır. ün grevciler ve işsizler arasında büyük bir galeyan görülmüştür. * Irakta Kolera Müstevli sarette hüküm sürdüğü bildiriliyor KAHİRE, 12 ACA. — İrakta müstevli surette kolera hüküm sür- mekte olduğu haber © alındığından İraktan gelen yolcular karaya çıka- .cakları zaman gayet sıkı bir wwaye- neye tabi tutulmaktadar. ME ad imiş Bir köprü berhava oldu LONDRA, 12 A. A, — İrlanda: da BALLY BAŞ'dan Cavan kontlu- ğunda Costehille giden Great - Nor birden bire berhava — olmuş ve tel. | graf telleri kesilmiştir. Bir protestan cemiyeti olan “Ro yal Black Preceptory Orangemen” teşkilâtmen içtimama mâni olmak maksadile bu köprünün tahrip edil. diği zannolunmaktadır. . Roman - Catholigme © gençlerin den mürekkep £ birçok kafilelerin dün akşam Contechill'e gitmek üz re yola çıktıklarına dair bugün bazı şayinlar dolaşmaktadır. o Bunların maksatlarının protestanların iç'ima- mma mâni olmaktan ibaret olduğu zannedilmektedir. Lâzem gelen inzi bat tedbirleri alınmıştır. Bir romen bankası gişelerini kapadı BÜKREŞ 12 (A.A.) — Ber kovitz bankası gişelerini kapa mıştır. Sermayesi 150 idi. Mevduat mikdarı da yar ley tahsin olunuyor. Bu müessesenin bu hale düşmesine sebep Alman buhranıdır. Fransır - Alman l Çinde | Feyezanlar Evler çöküyor, binlerce insanlar boğuluyor | HANKEOU, 12 A.A. — Tufanı andıran gayet şiddetli yağmurlar ve boralar evvelki feyezanlır yüzün- den harap olan havalide yeniden birçok tahribat yapmıştır. Sarı neh- rin suları pek ziyade kabarmekta- dır. Bu yakınlarda yeniden yapıl- mış olan setler yıkılmış. 800 evin çöküp harap olmasına sebebiyet vermiştir. Birçok kimseler enkaz al tında kalmıştır. Lunghai ve Ticm-| çin den Simpuleow'a giden demiryol arı büyük kanalın taşması yürün- den su altında kalmıştır. Sarı meh- rin sularının yükselip kabarması Sbantung eyaletini büyük bir tehli- ke karşısında bırakmıştır. Changimi piyasasında pirinç fi atı mahsulün basara uğraması dola- | yısile yüzde 40 nisbetinde yüksel miştir. ŞANGHAY, IZ A. A. — Çin'de | feyezanlar yüzünden hâsıl olan felâ | ket Han Köou * havalisinde yağan mebzul yağmur ve eğen şiddetli fır- tmalar yüzünden © artmıştır. Sarı| sehrin sularının yükselmesi dolayı” sile Han Köcu'du 600 ev yıkılmıştır. Bunlardan bir çoğundakilerin için de oturanlar enkaz altmdn kalmış- tır. Mahsulâtn düçar olduğu hasar yüzünden Şanghay pirinç piyasa sında riyatlar 9, 40 artmıştır. 8,000 kişi öldü ŞANGHAY, 12 A.A. — Hanki- ou Feyezanları yüzünden telci olan- ların miktarı 8,000 i geçmiştir Ecnebilere kolera ayısı yapılmış. tar. Şilinin Borçları Şili borçlarının faiz- lerini veremiyecek NEVYORK, 12 A.A. — Şili da- hilinde Santiyagodan bildirildiğine göre, hükümet bugün kongreye yaptığı bir teklifte altın paranın va. ziyetini kurtarmak için geçen ay i- lân edilen kısmi moratoryomuan ec. nebi memlektiere olan borçların faizlerine sit tediyatın tatili sureti- le tamamlanmasını istemi Hükümet, ecnebi memleketler- den alımı ödünç paralara ait olan ve alâkadar memleketlerdekci banka. lara yatırılmış bulunan faizlerin rasızlık dolayısile tediy: geçilmesini kongreye tir, Bu faizlerin bu seneye Sit olan miktarı 13 milyon doları bulmakta. dır, Bundan başka hükümet kısa va- deli bonolara ve” dahili borçlara ait faizleri de tediyesine nihayet veril. mesini teklif etimiştir. Fransız kadını müşterek mi? PARIS, 12 A. X. — Bakınız, Mac İntyre ismünde bir adam bir bir Amerika mecmuasında “Fransız kadmı hakkında ne diyor? Mumaileyh, > sahnede, ne ya- rışlarda, ne lokantalarda ve me de sokakta hiç bir güzel Fransız kadı Bina tesadüf etmemiş olduğunu he yan etmektedir. Maamafih bazıların da bir nebze zerafet ve mümtaziyet yok değildir. Orta sınıfa mensup Fransız kadınlarına ririn bunlara ait tas' şudur: “Bunlar, müstekreh — şeyler- dir; renkleri toprak rengine çalar, saçları sert ve seyrektir. Bıyıkları ve çenelerinde tüyleri vardır!” M. Mac İntyre, pek ileri | giden bir hayalperestir. Yahut bu mütale- alarını bir sevda macerasından mü- tevellit infialine hamletmek icap €- | diyor. Herhalde onun bu makale, pek uz malâm olan ismine bir rek. lam olmuştur. Küba adasında vaziyet HAVANA, 12 (A.A.) — Küba ad İa her taraftan ö fi idare ilân edilmiştir. Hükü- met kıtaatı altı eyalette ihtilâl cilerle çarpışmıştır. | yonalistler, Çelik mağf Reyiamdan Sonra İki hızip arasında yeni musademeler oldu PARIS, 12 A.A, — Tamps gaze tesinin muhabiri Roma'dan yazıyor: Faşist matbuntımın ibtiyatkör i- sanı, hakikaten fevkalâde dik- kattir. Prusya plebisistinin neticesi hakkinda bu matbuatın mutlak bir . Yaz tatilleri münasebetile bütün büyük gazeteleri siyasi mu- harrirlerinin Roma'dan uzakta bu-| lunmağı bu hattı hareketi izah ileri sürülebilirse de bu izah kâfi değildir. Bu matbuatm © mahiyeti göz önüne getirilince, İtatya'nın dünkü misafirleri olan Alman mazır larin miktarın faşism ile | daha dostane siyasi münasebetleri bu nan ve hattâ onu benimseyen Fi ler'ciler tarafından tehlikeye düşü rülen böyle dahili bir meselede gi zetelerin kat'i bir vaziyet almaları. Bin hakikaten müşül olduğu anlaşı- ie. Yeni musademeler BERLİN, 12 A. A. — Mağde- bourg'da Weimar kanunu esasisinin yıl dönümünü tes'it münasebetile yapılan merasimin hitamında nas. yonalistler, bermutat toplanmakta oldukları binadan “İmperatorluk bayrağı” teşkilâtma mensup aza ü- zerine ateş açmışlardır. Polis, bina yı kuşatmış, 60 nasyonalirti tevicif ve birçok revolver ve biçak müsa- dere etmiştir. Lunebourg'da arbedeler LUNEBOURG, 12 A.A. — Nas e ve “İm peratorluk bayrağı” mensupları ara- sında arbedeler olmuştur. — Birçok kimseler bıçakla yaralanmıştır. Bir takım tevkifat yapılmıştır. Almanya'nın diğer bir takım şe- hirlerinde ve bilhassa © Kolonya ve Dortmund'da da bir takım hüdise- ler olumuztur. Gandii/sin Seyahati Londraya giderse yerine kimi bırakacak? BOMBAY, 12 A.A. — Siyasi vaziyet karanlıktır. Londra konfe- ransındaki Hintli ticaret murshhas- ları, gitmiyeceklerini bildirmişler. dir, Gandhi, © mütereddittir. Diğer murahhaslar, müşkülât içindedir. Hindistan valii umummisi, kabine azasından birini Londra'ya gitmesi için Gandhi nezdinde israr etmeğe memur etmiştir. Fakat M. Gandhi kendisinin gaybubeti | esnasında ü- mumi işlerin idaresine (o müteallik bir takım şartlar dermeyan 5 etmiş Eski bir casusu öldürdüler VARŞOVA, 12 A. A. -— Riğe dan bildirildiğine göre Lehistan a leyhinde mukabil casusluk teskilâ- tında mühim bir rol aynamış olan Karkow operası müdürü M, Riback” sn orada katledilmiş olduğunu bildi- riyor. Bulgaristanda siyasi bir suikast SOFYA, 12 A. A. — Protozue roff hizbine mensup (o Makedonyalı Giavintehet, kı hemşehirleri 0- lan ve Michailoff bizbine © mensup bulunan üç şahıs tarafından dahili ye nazırı M. Mouchanoff'n evinin önünde atılan iki kurşunla yaralan- miştir. Mumaileyh, mutasrolordan i geçen sene de kendisini öl- dürmeğe teşebbüs etmiş olan Kan- galolt isminde birisi olduğunu be- yan etmiştir. Fare ve bebek MILANO, 12 A.A. — Bir fare, yeni doğmuş bir çocugun uyku es- masında bir kolunu kemirmiştir. Zafer bayramı ANKARA, 13 (Telefonla) pılacak büyük” süörüsi cek olan katarin Lemi: çin teşekkül eden heyet kamlar nezdinde teşebbüsatta bulunmuştur . Iktisat vekili Viyana'da VİYANA, 13 (A.A.) — Türkiye İktısat vekili Mustafa Şerei Bey dün Viyanaya gelmi Ankarada bir otomobil kazası ANKARA, 13 (Telfonla) — Bugün Maliye vekâleti önünde bir otomobil kazası olmuş ve 405 numaralı otomobil Hariciye matbaasından Adil Efendiye çarpımıştır. Adil Efendi hastahane ye kaldırılmış, şoför yakalanmıştır. Mezarlıklar nizamnamesi ve resmi ilânlar ANKARA, 13 (Telefonla) — Bugün çıkan Resmi Gazetede belediye mezarlıklar nizamnamesi ile resmi ilünların maarif ce miyetine verilmesi hakkındaki karar intişar etmiştir. Sırbistan hariciye nazırının seyahat! BELGRAT I3(A.A.) Lehistan hükümetinin vaki olan da”! veti üzerine Hariciye Nazırı Marincoviç Varşovaya gidecektir | Mumaileyh 22 ve 23 ve 24 ağustosa kadar orada kalacaktır. Muğlada hararet40 dereceyi buldu MUĞLA 13 (A.A.) — Dün Muğlada senenin en sıcak günü idi. Hararet derecesi 39 ve bazı yerlerde 401 gösteriyordu. senelerden beri bu havalide bir tir. Deniz şampiyonası | Bu misli görülmemiş bir yükseklik bugün yapılıyor!.. Amerika sefiri şampiyonluğu ka- zanan klube bir kupa hediye ediyor i Bugün 1931 senesi yüzm şampiyonası Büyükdere yüzme | havuzunda yapılacak, Bu müsa baka ile denizcilik heyeti prog- ramının havuzda yapılan kısmı bitirmiş olacaktır, Geçen sene- lerin hiç birinde bu kadar gü- zel program ile çalışan ve bu kadar büyük muvaffakıyet ka- zanan bir heyet yoktur. Bu işe vakfı nefsetmiş olan zevat bugün bu büyük sayleri- nin mükâfatmı görecekler ve muhakkak ki Türkiyeye birkaç yeni ve çok güzel rekor kazan- dıracaklardır. Bu yarışlarla meşgul olmuş olan Amerikanın Ankara sefiri Mr. Grew Cenapları Türk su sporcularmiın bu mühüm mu- vaffakıyetinden O son derece mahzuz olarak bugün yapıla- cak olan İstanbul mıntakası yüzme, atlama, ve su topu bi: ciliklerine en fazla puvan alan kulübe verilmek üzere lütfen | bir kupa hediye etmişlerdir. Bu kıymetli alâkadan fevkalâde memnun olan denizciler sefir | Mei teşekkür etmişler- ir Müsabakalar muayyen mesa feler üzerinde olacak ve netice ler öylece tesbit edilecektir. Şimdiye kadar yapılan muhte- lif yarışlarda bir çok rekorlar kırıldı. Ezcümle 200, 400, 800, 1500 rekorlarını Beylerbe; genç yüzücüsü Salim bundan evvel yapılan müsabakalarda kırmıştı. Ancak bu müsabaka- lar mıntaka tarafından tertip e- dilmekle beraber hususi mahi- yettedir. Onun için bugün bu | yarışların resmi şekli yapılacak ve rekor resmi surette tesbit edilecektir. Bunlardan başka birkaç rekor daha kırılmıştır ki onlar da yarın resmi surette tes bit olunacaktır , Bunun seçmeleri geçen haf- ta ayni günde ve ayni yerde ya- ıldı. Bu gün de şampiyona | yapılacaktır. Diğer spor hâdiselerinden bi ri de Beykozda Süleymaniye i- le Beykozwn tekaütleri arasın. da yapılacak olan maçtır. Bu maçın oldukça enteresan olacağı anlaşılıyor. Çünkü iki kulüp te memleketimizin en es ki spor tarihine maliktir. Bu o- yunun biz bugünkü sporcuları- mızın ağabeylerini ve bu mem- lekete sporun bu şubesini ka- , zandıranlardan bir kısmını göl receğiz demektir. Bundan başka gene aynı yet)” de geçen hafta Kadıköy saha)" sında oynayan Beykoz « Fener, ikinci takımlarının — intikam! maçlarını seyredeceğiz. Bu iki takım geçen hafta biribirlerile çok güzel çarpışmışlardır. Burj, nun intikant maçı da herhalde), çok güzel ve zevkli olacaktır. Bundan başka dün de yazdığı Veli Efendide mevsi-j,.| ân ü yapılacak kef tır. Bu yarışlar da oldukça mika him ve enteresandır. Federasyonun bir tebliği Türkiye futbol federasyo- mundan: i F.İ.F. A, icra komitesi Sb temmuz 1931 tarihinde Paris” a < ie olacaklar hakkında berveçhizi karar ittihaz etmiştir; 1 — Namzetler azami 20 lül 1931 şarihine kadar F. 1, F | A. fahri kâtibi unsumiliğine racaat etmiş olmalıdırlar. De! Biz aşırı memleketler mü: larını telgrafla ve bilihara bar nu mektupla da teyit edece dir, 2 — Namzetlerin İngilizce! Fransızca ve Almanca rına ve ilâveten dör, lisana da tamamen vâkaf o olm” ve beynelmilel fütbol i ihakkin bilmelri ler 3 — Namzetler bir seneyi # cavüz etmemek üzere staja | tutulacaklardır. 4 — Kâtibi umumi beş için angaje edilecektir. 5 — Kâtibi umumiliğin mı vakkat merkezi Amsterdam caktır. Daimi merkez icra kof), tesince 1 haziran 1932 tarihi! | kadar tesbit edilecektir. 6 — Bu muvakkat istihde müddeti için ayda 250 dolar © İ diye olunacak ve kontrat yapi İ lacak olan beş sene için de sef” vi 3600 dolar tesviye olunac! tır. 7 — Kâtibi umuminin mf yakkat ve kat'i tayini icra tesince kararlaştırılacaktır. 8 — Muvakkaten tayin nacak kâtibi umumi 1 kânun” sani 1932 tarihinde vazifesi”) * i başlamış olacaktır... :