23 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

23 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

mz Siyasi tefrika 1 KARA BİR GÜN Istanbul nasıl işgal edildi? “Kara bir o gün,, başlığını merhum Süleyman Nazifin 9 şubat 1919 tarihli (o “hadisat,, gazetesindeki fıkrasından alı- yorum. Onun kara dediği gün Fransızlarm şark ordusu ku mandanı (oFranse Despereyin İstanbula girdiği tarihtir. Hal- buki o günden itibaren 922 | tarihine kadar İstanbulun ge- | çirdiği günlerin hepsi biri bi- rinden karadır. Hele ikinci teş rin 920 den sonra ( geçen 700 günün hepsine birden zifiri bir gece demek yanlış olmaz. Bü. yük harbin ilk © gününden 19 mayıs 920 de Samsunda par- lyan müjdeci | sabaha kadar matemsiz bir günümüz ve ra- hat uyunmuş bir gecemiz var mıdır? İşte bunun içindir'ki Süleyman Nazifin serlâvhasını bu uzun gecelerin (o başına bir külâh olarak geçiriyorum . Muhterem okuyucu, ben bir roman yazmıyorum bir haki- kati değiştirerek (| size bir ro- man gibi okutmak fikrinde de değilim. Bu yazılar tarih ara- basının tekerlekleri altında ses leri duyulmıyan ezilen zerreler den birinin hikâyesidir. Ro- mana çok benzer. Burada tesa- düf tanrısınm o kadar garip cilvelerini göreceksiniz ki bir hakikati o okuduğunuza şüphe edeceksiniz. oRomanlarda ha- yal, hakikat kostümü izinde- | dir. Burada bunun aksi görü- | lecektir . Bu hikâye benimdir. Fakat kendim için yazılmış değildir. Bir memlekete düşman ayağı- nım girmesi ne demektir? Bir milletin istiklâlini kaybetmesi ne demektir? Bunu yurdunun gençlerine anlatmak, işgal fe- lâketlerini yakından göreme- miş ve istiklâlimizi kurtarmak azmile kendilerini ateşlere at- mış büyüklerimizin geyelerini henüz tetkik edememiş olanla- rı uyandırmak için yazılmıştır. Kendimden bahsetmek ve bir | “hatıra, yazmak hatırımdan | hiç geçmiyen bir şeydir. Esa- sen işgal (— günlerinin her biri bir felâket tarihidir ve her tür- kün yazılacak bir hatırası var- tanbulun © zamana ait mühim ve meraklı bir tarih faslı teşkil eder. Bunun vücuda gelebilmesi için birçok hatıraların toplanması İözem- dır, fakat işte (seneler geçti ve hatıralar silinmeğe başladı; hâlâ bir iki hayali yazıdan baş- ka tarihe yarıyacak bir şey çık- madı, bir iki genç İstanbulun işgal tarihini yaz- mağa yeltendiler; bu lüzumu duymak ve bu güç işe başla- mak tebrike değer bir meziyet- tir; ne yazık ki bu gençler an- cak bir roman yazabildiler ve tarihin aradığı hakikatlere pek aztemas ettiler,bunlardan daha fazla bir şey. bekleremezdi, şünkü o zamanm gizli işlerini bu gençler bilemezdi ve elle- rinde doğru yazılmış bir kayıt ta yoktu;onlar ancak görebil- diklerini veişittikleriniyazdılar yazılanlar doğru olsaydı yine bir hizmet yapabilirlerdi; hal. buki en mühim vak'alar o ka- dar uydurulmuş ve şeklini de- ğiştirmişti ki bunlarrneşreden gazeteye bir mektup yazarak bir kaç misal ile bu yazı. ların tamamen yanlış olduğu: nu izah lüzumunu (duydum; bu mesele matbuat umum mü. dürü Ercüment Ekrem Beyfen dinin de dikkatini celbetti ve © zaman “İkdam, gazetesine yolladığı şu mektupla izahatta bulundu: Ercüment Ekrem Bf.nin mektubu i Muhterem müdür beyfen- li Kemalettin Şükrü Bey ar- güzel bir üslüpla gazetenize yazdığı “İşgal faci- alarını,, birçok acı hatı- ra uyandırdığı halde alâka ile iskip ediyorum, Grtadem Na- zif merhumun “hadisat tesinde çıkan “Kara lıklı bendine ait kısmı , baş- da bu iz Aziz Hüdayi meyanda okumuş © ve tashihe muhtaç olan yerleri olduğuna dikkat etmiştim; son zaman- larda sade bizde değil, birçok memleketlerde moda olan ro- man tarzında ( yazılmış tarih (Histoire romancde) eserlerin. den hakikate tam bir uygun- luk beklemek fazla kıl yarıcılık (muşikâflık) O sayılacağından aldırmamıştım. Aziz Hüdai beyfendinin 14 - 2 - 929 tarihli saymızde çıkan mektubunda is mimin geçmiş olmasını, doğru bildiğimi söylemeğe bir davet saydığımdan, izin & verirseniz ben de hatırımda” kalan nok- taları meydana atacağım. Ceneral “Franşe Desperi nin at üstünde, ve bir kısım vatandaşlarımızın çılgın alkış- ları arasında Voyvoda cadde- sinden alayla geçişine bizzat şahit olduğumun ertesi günü, Nazifin o meşhur © belâğatile yazılmış “Kara gün, fıkrası çıktı. Üç gün O sanra da ben matbuat o müdürlüğüne tayin edildim. İstanbul © matbuatı hercümerç içinde idi. Başta “Mişel Payares,, adlı bir serse ri olduğu halde, bütün Bey- oğlu gazeteleri o Türkiye ve Türkler aleyhinde çirkef ku- şuyordu. Hükümet (bunlara karşı aciz o mevkide, kanunu tatbik edemiyor, takibat yapa | mıyordu. o Alemdarcılar, Sait Mollalar, Peyamcılar da İngi- liz teşkilâtı mahsusasına me- mur ceneral Dits (Deeds) ten ve onun en faal hizmetkârı Pa- pas Fru (Frew), ile yüzbaşı (Benett) ten aldıkları direktif içinde, Payarcs ve hempaları- na yardakçılık ediyorlardı. Mondros mütarekenamesin- de, Matbuatın Oo mürakabesi mesküt geçildiği halde, işgal çenberini sıkıştırmak için fır. sat kollıyan müttefikler “Kara gün,, bendini vesile (sayarak bir “Beynelmüttefikin matbu. at mürakabe heyeti, tesis et- mişler ve o vakite kadar bizim zabitlerimiz tarafından yapıl mış olan gazeteler sansör işi- ni kendi ellerine | almışlardı. Öbür yandan, Nazifin bendi- nin geçtiği gün sansörde nö- betçi bulunan Aziz Hüdai be- yi de tevkif © etmişlerdi. Bu şartlarla, bittabi, bizim aske- ri sansör heyetimiz (de artık çalışamıyacağını beyanla çekil miş bulunuyordu . İşte başladığım gün, bu karışık vaziyeti az çok nasıl düzelteceğimi ve yad ellere kap tırılan haklarımızın bir kısmı- nı olsun nasıl geri alabileceği. mi düşünmeğe vakit bulmadan, kapı yoldaşlarım bana kara bir haber verdiler: “Aziz Hü bey, Fransız divanı harbi ta; fından muhakeme edilerek ida- ma mahküm olmuş ve (gali- ba) Ahırkapı zindanlarında a- kibetini bekliyormuş!,, Büyük ve vatanperver bir Türk edibinin, © coşkun kale. minden çıkan kuvvetli bir ya- zıyı, öz duygularma (uygun bulduğu için çizmeğe kıyamı- yan sütü temiz bir Türk zabi- tinin, eli kolu bağlı, yabancı kurşunlara hedef olmasına kim lâkayt kalabilirdi (Devamı var) Yeni Macar Kabinesi Harici siyasette bir tebeddül olmıyacak BUDAPEŞTE, 22 A.A, — Resmi bir tebliğ, Kont Karolyi'nin şimdi. li hariek öiyenetinin istikmeetii tebdil edeceğine ve hanedan mesele sinde kont Bethlen'in hattı hareke önden gayri bir hattı hareket takip edebileceğine dair ecnebi membalar dan tereşşüh eden haberleri tekzip etmektedir. Salâhiyettar © mehafil, bütün bu şayialar asıl ve © esastan! âri olduğunu beyan ediyor. İ HARİCİ HABERLER.. İngilterede mali vaziyet nihayet |A Van ceza azalığına Siverek müddei | larından Mehmet, Eskişehir az El bineyiimiii istifaya sürükleyecek mi yen içtima e ir A Kabinesinin istifası beklenen M. Macdonald LONDRA, 21 A.A. —İyibir membadan alman inalümata © göre hali hazırda içtima halinde bulunan kabineye tredünyonlar umumi mec- lisinin hükümetin tasarruf progra” muna tamamen muhalif ve muarız olduğuna dair malâmat gelmiştir. Bu hal, vaziyetin vehametini ar- tırmakta ve tebârüz ettirmektedir. M. Mac Donald'in karşıma çı. | kan en yola gelmez rakipleri kendi fırkası mensupları arasında bulun maktadır. Ve hükümetin sendikalist lerin muvaffakatini istihsal etmek hususunda pek fazla ileri gitmiye- rek harekete geçeceği haberi, mu kaddema haber verilmiş olan buhra- nın mahiyetindeki garabeti arttır. maktadır, O suretle ki artık müstak bele ait hiçbir tahminde bulunma nın imkânı kalmamıştır. Eğer kabine ile tredünyonlar'ın hali hazırda noktai nazar testilerine devam edilmesinin faidesiz olduğu mütaleasında bulunmakta oldukları doğiru ise de eğer her iki taraf ta fikirlerini müdafaa hususunda 30- nuna kadar gitmeğe karar verecek | olursa böyle derin bir ihtilâf ame; le fırkasında metieeleri © fevkalâde | mühim olacak bir tefrika husulüne | sebebiyet vereceğine muhakkak na- zarile bakılabilir. Kabine ekseriyetinin ve belki de M. Snowden'in müzaheretine istinat eden M. Mac Donald, mali işlerin salim ve devamlı bir sas üzerinde ulâhi için zaruri addeylediği pro gramının muvaffakiyetini temin için mücadelesine devam etmeğe karar vermiş görünmektedir. M. Mac Donald'ın böyle bir hat- tı hareketin ittihazı | lüzumuna bir kabine buhranına müni olmak için kail olduğu söylenmekte ve böyle bir buhranın, bütçenin vaziyetini ortaya atmak suretile, Ingiliz kradi- sinin haleldar olması tehlikesini tev Hit edeceği beyan olunmaktadır. Muhalif fırkaları, vaziyetin M. Baldwin'in Londra'ya avdetinin de delâlet eylediği vebametini gizleme mektedir. Gerek muhafazakârlar ve gerek liberaller, buhranı inkişafını takip etmek için liderlerinin riyaseti “ al- tında mütemadiyen içtima halinde bulunmaktadırlar . Muhafazakârlar. la liberallerin mutabık kalmış ol dukları muayyen bir nokta vardır Masraflarda yapılması zaruri olan tahdidatin ehemmiyeti; fakat “Hi. maye tarifesi, meselesi ortaya atıl- dığı taktirde, aralarında ihtimal mutlak bir mânia yükselecektir. M. Snowden ile M. Alexander'in evvelce olduğu gibi kabinenin böyle bir teşebbüste bulunmasına muha- İ lefste karar vermiş oldukları sövlen O A halindedir Baldvinalelâcele Londraya çağrıldı mektedir. Bilhassa M. Alexender'in böyle bir hal vukuunda istifa © edeceğini söylemiş olduğu rivayet edilmekte. Akşam gazeteleri, vukuatı hem haber vermekte, hem de bu © bapta mükalealar dermeyan © etmektedir. Büyük gazete başlıkları, siyasi buh ranın kabine buhranma tahavvül et- mesi ihtimalinden © açıktan açığı bahseylemektedir. Manmafih, akşamları hiçbir ame- le gazetesi çıkımamakta olduğunu nazar: dikkate almak icap eder. LONDRA, 21 A. A. — Kabine nin içtima, saat 15,45 de hitam bul muştur. Kabinenin yarın veya pazar tesi günü içtima edeceği zannolun- maktadır. Şurasını kaydetmek icap eder ki İngiliz ananesi | mucibince tatillerde vukuat ile iştizal edilme- mektedir ve hafta tatillerin ekse- riya buhranların şiddetini tahfif et- miş olduğu görülegelmiştir. Bu hal belki de M. Mac Donald ile Tredün yonlar arasında bir uzlaşma hâsıl ol ması imkönma delâlet etmektedir. Fırka reislerile müzakere LONDRA, 22 A.A. — Muhafa- zakâr ve Liberal fırkaları mümessi- leri saat yirmi birde başvekâlet dai- resine gelmişler ve M. Makdonald ile tekrar görüşülmüşlerdir. İçtimai hizmetler ve işsizlik sigortası fasıl larında ehemmiyetli tenzilât yapıl. ması hakkındaki proje kabine tara- fından kabul edildiği takdir de bazı nazırların, bilhassa M. Johnston ve M. Lansbury'nin — istifa etmeleri muhtemel olduğu söylenmektedir. Kabinenin vaziyefi LONDRA, 21 A.A. — Siyasi mehafil hükümetin Tredünyonlar kongresi ile yeni müzakerelere giriş meksizin programını tatbikte devam edeceği mütaleasmda bulunmakta. dır. Baz; mehafil kabinenin bugün- kü vaziyetini Hükümetin istifasi ih- timalini gösterir bir surette tebsir etmektedir. Çünkü M. Makdonald ileri sürmüş olduğu tekliflere karşı Tredinüyonlar kongresinin © takın mış olduğu alehtar vaziyetle karşı- laşmıştır. Ve bu yüzden çok müş kül bir vaziyete düşmüştür. o Tan. zim ettiği plânı parlâmentoya muha Mf fırkaların yardımile kabul ettir. mek mecburiyetinde kalması nruh- temeldir. Hal böyle iken kendi for- kasının bir kasmı kendisine aleyhtar bulunmaktadır, Bununla beraber M. Makdonald'ın istifa etmeği muvafık. değişiklik olmasının memlekete za. tar vereceği fikrinde bulunmakta. der, M. Baldevin Londraya çağrıldı AİX-LE - BAİNE, 21 A.A, — Baldwin hemen Londraya gelmeğe davet edilmiş ve yola çıkmıştır. Mali vaziyetin ıslahı hakkındaki proje LONDRA, 21 A. A. — Hükü- met mali vaziyetin düzeltilmesi hak- kında tanzim ettiği projeyi muhafa- zakâr ve liberal fırkalarının iderle- rine tebliğ etmiştir. Bu proje ayni zamanda amele fırkasınm parlâmen todaki grupuna, tredünyonlar umu- mi meclisine ve amele fırkasının ic ra bey'etine de gönderilmiştir. Amele fırkasınm icra hey'ati bu hususta hükümetin vereceği kararla ra intizar edeceğini bildirmiştir Bu- na mukabil tredünyonlar ile liberal. ler ve muhafazakârlar © henüz bir karar vermemişlerdir Siyasi mehafilde hüküm süren kanaat LONDRA, 21 A.A. — Siyasi mahfelerde hüküm süren umumi > | mete muhtaç vaziyete düşen çinliler Gelen telgraflara b bakılırsa, son ın dakikada bu ihtimal daha kuvvet peyda etmiştir Kabine, fırkalar, tre- dünyonlar mütemadi- Çindeki Feyezanlar Açıkta kalanlara Amerika para ve buğday gönderiyor HANKEOU, 21 A.A. — Young Tse vadisindeki feyezanların şiddet devresinin artık geçmiş olduğu zam- nedilmektedir. Yang Tse nehrinin suları 5 parmak kadar alçalmıştır. Manmafih setler suların © tazyikine dayanamayarak yıkılmakta devam etmektedir. Sular şimdi de birçok mültecilerle & dolu olan civardaki Wuchang şehrini kaplamağa başla maştar. Ecnebi memleketlerdeki teşkilât tan birçoğu yardım teldifinde bu- kanmuşlardır.. Cemiyeti | Akvamın sıhhati koruma şubesi feyezana uğ- rayan bavalide salgın £ hastalıklar | başgöstermesi tehlikesine karşı bir göre olmak üzre bu türlü hastalıklar da ihtisas sahibi olarak © tanınmış doktorlar göndermeği teklif etmiş- tir. Milli yardım komisyonu bu tek- W6 kabul etmiştir. Japon imperatorunun bir teberrüâ TOKİO, 21 A.A. — İmperator Çinde Yang Tse vadisinde vuku bulan feyezanlar yüzünden müave- işin 100 bin ve feyezanlardan zarar | yen vermiştir. İ Gnlilir üz > Japonlar arasında mevcut olan ihtilâf | alâmetleri ve Çinde Japonlar aleyhinde yapılan boykotaj nazara alındığı © takdirde Japon İmperatorunun bu hareketi. nin hususi bir ehemmiyeti haiz oldu ğunda şüphe edilemez. ———— fikir ve kanaat hükümetin dün baş- lıyan ve çok ağır bir surette ilerle mekte olan müzakerelere | giriştiği sırada ileri sürdüğü tasarruf teklif- leri hakkında ümit ettiği derecede muzaheret elde edemediği merkezin dedir, Muhafazakârlar | fırkasının mümessillerile hakiki z sobatta bulunan mehafil yeni bir vergi koymaktan daha esaslı tedbir- ler alınmasında ısrar etmektedir. — | Diğer taraftan alıöan başka bir habere göre liberaller fırkasının mü mesilleri bir ithalât tarifesi yapılma $ı fikrine muarız bulunmaktadır. Tredünyonlar hongresi LONDRA, 21 A.A, — Tredün. yonlar kongresinin umumi meclisi altı sante yakm bir müddet © süren bir içtimadan sonra saat 20 de da- ğilmeşter. İçtima bittikten o sonra neşredilen bir tebliğde meclisin hü- kümet tarafından vaki olan beyanat hakkında tetkikatta bulunduğu ve kabinenin saat 20,30 da aktadeceği içtimada meclisin fikir ve mütalea- larını izah etmek üzere birka; mu- rahhas gönderileceği beyan odilmiş- tir. Umumi meclisin yarın diğer me seleleri müzakere etmek üzere tek. a a ilâve olunmuştur. Bununla beraber umumi mecli- sin hükümet tarafından yapılan tek- liflerden memnun kalmadığı ve ka- bine tarafından teşkil edilmiş olan tasarruf komisyonu ile yeni bir te mas ve müzakerede bulunmağı iste- miyeceği hakkında bir şayia dolaş- maktadır, M. Mac Danald beyanatta bulunmak istemiyor LONDRA, 21 A.A, — M. Mac Donald Trades-Union kongresile a- mele fırkası arasında yapılan müza- kere bittikten sonra gazeteciler ta- Kabine düşecek mi? LONDRA, 22 A.A. — “Havaş, vaziyetin fevkalâde müşkil olmasın- dan dolayı salâhiyettar mehafil İn- giliz kabinesinin İstifaya mecbur o - laağını Zanmetmektedirler.. ! İ Haymana hâkimliğine ceza hâkimi İ Çemişgezek müstantikliğine Pazar- ANKARA, 22 (Telefonla) umumisi Lütfullah, Siversk hulcuk hâlimliğine Süet arasm- dan Al Rrra, Cermih müddei urnumiliğine, Derik müddei umumini Baykara, Derik müddei- umumiliğine Siverek aza mülâzimi Hasan, Siirt ceza azalığına Siverek azasından Mehmet Fehim, Çorum hukuk hâkimliğine — Siverek reisi Halil Hilmi, Melâzkert sulh hülim- liğine Elâzir sulh hâkimi Mehmet Nuri, Fethiye ceza bâkimliğine as- liye azasından Hilmi, Fethiye müd- dei unmumiliğine Fethiye müddei w mumi muavini Sadık, Geban sulh bâkimliğine asliye hâkimi o Hulüsi, Pazarcık sulh hakimliğine Pazarcık asliye hâkimi Hüseyin Beyler tayin Ayaş münferit hâkimliğine hu- kuk hâkümi Hüseyin Demir, Bula» mik hâkimliğine Genç hâkimi Hüse- yin, Bulanık müddei umumiliğine Genç müddei umumisi o Ahmet Sa- dik, Bulanık müstantikliğine Genç müstantiği İsmail Edip, Erben hu- kuk bâkümlüğine münferit bölüm E- min Feridun, Ezine hukuk hâkimli gine Ordu hukuk hökimi © Şevket, Ezine ceza hâkimliğine azadan Saf fet, Alaiye müddei umumiliğine E- zine müddei umumisi Osman Nuri Mustafa Rakmi, Viran şehir müd. dei umumiliğine Geban müddei u- mumisi Hüseyin Necati, Darende müddei umumiliğine Pazarcık müd- dei umumisi Hasan Cemil, Karabu- run müstantikliğine Konya müstan tiği Muhiddin Edip, Urfa w y tikliğine Çemisgezek © müstantiği Mehmet Sabri, Süleymanlar müs- tantikliğine Mardin ikinci müstanti ği Refik, Mardin ikinci müstantikli Zine Süleymanlar müstantiği Yusuf tantiği Ali Rıza, Kavak ce za hâkimliğine sulh hâlcimlerinden Tevfik, Düzce müddei umumiliğine Muş müddei umumisi Tahir, Erben ceza hâkimliğine, Havza müddei u- iliğine hukuk mezunlarından Or- han, Mazkert müddei umumiliğine Kemah müddei umumisi Sami Bey- ler tayin edilmişlerdir. Çemişgezek müddei umumiliği- ne hukuk mezunlarından Hüseyin, Hekimhan müddei umumiliğine hu- kuk mezunlarından Fethi, Tekirda- ğı müddei umumiliğine hukuk me- zunlarmdan Yunus Muammer, An- talya aza mülüzimliğine hukuk me zunlarından Muammer Lâtfi, İzmir! sulh hâkimliğine Talas sulh hâkimi Mehmet, Talas hukuk hâlimliğine İzmir sulh hâkimi oOAhmet Esat, Trabzon uza mülâzimliğine İstan. bul müddei umumi muavini Nec- smettin, Keşan hukuk hâkimliğine Istanbul sulh hâkimi Abdülkerim, Konya münferit hâkimliğine Istan- Adliyede tebeddüller ve tayinle bul sulh hâkimi Abdülkadir. Ayaş vüddei umumiliğine hukuk m lâzimliğine hukuk ceza işleri mayyizi Fuat, Tavşanlı müddek mumiliğine hukuk işleri kâtibi $ rafottin, Aksaray hükimliği me hâkimi Seyfi, Çeşme ne Niğde müddei umumi Cafer, Erdek müddei hukuk mezunlarından Mu. amor müddei urumilliğine b mezunu Necati, Kuruçay umemiliğine hukuk mezun Feridun Ekrem, Kemah müddelif” miliğe hukuk mezunlarından Ti fik, Muş müddei umumiliğine Kİ köy mahkeme reisi Cemal, mahkeme reisliğine Erzurum dan Ferit Ayni,, Erzurum. Kürahan'lı müddei umumiliğine | dirne azasından Cemalettin Kerif Baş hâkimliğin Ayaş ceza Ahmet, Antalya sulh hükümlü Fethiye aza mülizimi Ziya, E salh hâlimliğine Emirköy sulh kimi Mahmut Esat, Samsun aza lâzimliğine hukuk işleri Refik, Denizli müddei umumisi mil Beyle Uşak müddei wn Becayiş, Ordu hukuk hâkimli niz Ereğli müddei umumiliğine yarbekir müddei umumi muavif Mehmet Kâmil, Düzce sulh iğine hukuk mezunlarından $ Biga aza mülâzimliğine Olti ro hâkimi Halit, Emirdağ ceza kimliğine Dinar hâl y mezunlarından Adnan Serai, Diş bekir müddei umumi muavinliğ hukuk mezunlarından Ahmet Kars müddei umumiliğine Fuat, Adana azalığına Ankara sından Avni, Nusaybin hökimliği Zile ceza hâkimi Lütfullah, El müddei umumi muavinliğine Diy bekir müddei umumi muavini met, Bursa hukuk hâkimliğine zirköprü müddei umumisi Mur Asım, Aksaray azalığına Bürhenii sabık müddei umumisi Şükrü, Pİ yarbekir müddei umumi muavinlifi| ne hukuk mezunlarından Abd Fi, Istanbul müddei umumiliğine kara sulh hâkimi Nuretti fız Ahmet, Cihanbeyli müstani ğine Talât, Ankara müstantildi Karadeniz Eveğli'si müddei um si Ahmet Necati, Nusaybin mü | tikliğine sabık Havza müstantiği san Lütfi, Bilecik müstantikliği Adliye meslek mektebi y dan Ahmet Cemal, Bosabat müs tilliğine Adliye meslek mektebi # zunlarından Ahmet Seyfi, Kilis tantikliğine Adliye meslek mektj| tayin edilmişlerdir. Futbolcularımız Leningratta bir maç yapacaklar MOSKOVA, 22 (A.A.) — Türk Darülfünunu futbol kımı iki maç yaptıktan sonra bu gece Leningrad'a hakeret e mişirdir. Sporcular istasyonda Sovyet sporcuları tarafınd merasimle, büyük bir samimiyet ve hararetle teşyi edil Türk futbolcuları Leningratta bir maç payacaklar ve bi lâhare Harkofa gideceklerdir . Sovyet sporcuları ve bütün halk Türk futbolculara fevkalâde samimiyet ve muhabbet göstermektedirler . MOSKOVA,ZI (A.A.) — Hariciye Nazır muavini Ki han yoldaş Türk futbolcuları mümessilerini kabul etmiştir. Dahiliye vekilinin tetkik seyahat! BOZCAADA, 22 (A.A.) — Dahiliye Vekili Beyefendi at 12 de Peykişevket kruvazörü ile e Bozcaadaya geldiler ada halkının hararetli tezahüratı arasında karaya Sar ÖF le yemeğini burada yedikten sonra (O İmroza Vekil Beyefendi Hükümet dairelerini teftiş etmişler kasabayı gezmişlerdir. Bir Yugoslav askeri tayyaresi Macar toprağında tevkif olundu PEŞTE, 22 (A.A.) — Perşembe günü öğleden 520 beygir kuvvetinde üç kişilik bi” EE askeri bomb dıman tayyaresi Szeged civarında tayyare (o karargâhına (o i#)| miştir, İçinde bulunan © üç tayyareci ancak yere indikten s0f”| tekrar uçmağa ANKARA, 22 (Telefonla) — ra Macar topraklarında bulunduklarını anlamışlar ve derh# ş hazırlanmırşlarsa da buna meydan verilmesi “| ve tayyareciler tevkif olunmuştur . Devlet Demiryolları inşaat reisi Devlet demiryolları ins reisi İzzet B. ahvali sıhhiyesine mebni istifa etmiştir. Ankaradan hareket edenler ANKARA, 22 (Telefonla) — Rus sefirile Tokyo m lahat güzarı Nebil B. İstanbula bareket etmişlerdir.