23 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

23 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

Istanbulun iyi su meselesi halledilmiştir. Tel: B. 549 © Menba Sl Ve Gazozu O Kocataş suyu, Boğaziçinde Büyükderenin denizden smetzo yüksekliğinde KOCATAŞ namile maruf mevkiin Sari- yervadisine bakan yamacında çok cesim ve yüzlerce metro ka- ınlığında saf ve bakir kaya tabakalarının derinliklerinden ve hususi galeriler içinden nebcan eder, 24 metro derinliğinde ve | 400 metro uzunluğunda olan bu galeriler, bir çerçive şeklinde büyük kayalarla çevrilmiştir. Suyun tam nebean ettiği gözler- de, fennin en son terakkiyatından istifade edilerek kaptaj ame- Tiyatı yapılmış ve galerilerin içinden başlıyarak Büyükderede Piyasa caddesinde ahiren inşa olunan KOCATAŞ SU ve GA- ZOZU fabrikasına kadar hiçbir fedakârlıktan çekinilmiyerek sureti mahsusada Almanyada imal ettirilen porselen emaye borular içinde tabiattaki safiyetine aslâ halel gelmeksizin sevk ve İsalesi temin edilmiştir. Bütün bu kaptaj ameliyatının ve emaye borular tesisatmın, İstanbul Darülfünmu Fen Fakültesi Profesörlerinden Yüksek Mühendis Mektebi Su dersleri müderrisi ve İstanbul Belediye- si Su Işleri Fen Müşaviri kıymetli mütehassısımız Bürhancâ- din Beyin nezareti fenniyesi tahtmda icra edilmiş olduğunu söylemek işbu tesisatın mükemmeliyetine itimat için en büyük bir zamman teşkil eder, Tahliller İstanbulda, Lozanda, Pariste, Viyanada salâhiyettar labo- | £atuvarlarda yaptırılan muhtelif kimyevi ve bakteryolojik tah- liller neticesinde KOCATAŞ menba suyunun fevkalâde saf, 8on derece tatlı, billur gibi berrak ve şeffaf olduğu tespit edil- dikten sonra, mikyası mâ derecesinin (1) olduğu, trkibi her mevsimde sabit olup durdukça bozulmadığı, uzvi maddelerden âri bulunduğu, nafi mürekkebatı içinde bilhassa çok miktarda serbest hamızı karbonu ve radyosktif milhler ve demir mü- tekkeplerini ihtiva ettiği tasdik kılınmıştır. Mobilya ve Karyol 170| Sıhhatini tifodan ve sair marazi afetlerden koru mak istiyenlerin nazarı Paris şehri umum sular şirketinin pek maruf olan merkez laboratuvarından alman tahlil raporuna merbut oizahnamede: aynen (KOCATAŞ suyunun tahlili neticesinde elde edilen ana sırm, cins ve miktarları Fransa Meclisi Âlü Sıhhisinin iyi su- larda bulunması lâzım gelen anasırn evsaf ve miktarlarmı ta- yineden tasnif cetvelile mukayese edilerek: KOCATAŞ suyunun fevkalâde leziz ve saf ve en hafif sulardan oaddolun- ması icap ettiği) sureti mahsusada kayit ve tasrih olunmuştur. Bundan başka olarak yine işbu izahnamede aynen (KOCA- 'TAŞ suyımun Fransadaki maden sularından, alelumum da- mar hastalıklarma, varislere, filebitlere şifabahş tesiri muhak- kak olan «Bagnole de VOrne» maden suyuna tamamen müşa- bih ve aynı havas ve evsaf ve tesiratı haiz olduğu) ilâve edil- miştir. Filhakika memleketimizde de KOCATAŞ menba suyunun Sariyer ve Yenimahalle ve Büyükdere civarlarında eski zaman- lardan beri ikamet edenlerce mide hastalıklarına, böbrek, ka- raciğer kumlarına, damar rahatsızlıklarına şifa verici tesiri haiz olduğu pek şayive tecrübeten müsellemdir. Fenni tesisat KOCATAŞ suyu, Büyükderede Vk, caddesinde asri bü- tün teceddüdatı muhtevi olan fabrikasına kadar menbaıdan başlıyarak emaye borular içinde sevkedildikten sonra orada halkın gözleri önünde zamanımızın en son ihtiraatından olan tam otomatik makineler vasıtasile el dokunmaksızın kendi kendine evvelâ srcak, sonra sodalı, dahasonra kaynar sularla 17 dakika devam eden bir zaman zarfında yıkanan ve en sonra taze ve nefis KOCATAŞ suyu ile çalkalanan şişelere dolar, kendiliğinden tapalanır, etiketlenir. Bütün bu ameliyat müs- tamel ve boş şişeyi bir kişinin bir taraftan yıkama makinesine almak arzusunda Asri mobilya mağazasının Salonlarımızda her keseye bulunanlar, İstanbulda salonlarını gezmeden mu- salamianje ve kübik yatak odalarının müntehap Rza paşa yokuşunda a o baysatia bulunmayınız file, tül ve keten perdelerin mütenevvi çeşitleri. Tediyatta teshilât. Ahmet Feyzi Tel. 2.240 dikkatine | koymasile başlar, ikinci şahsın da kendiliğinden yıkanan, do- Jan, tapalanan, etiketlenen şişeleri nihayette almasile hitam bulur, KOCATAŞ suyu bu suretle menbamdan -istihlâk saha- sına kadar tamamile saf, temiz, ehir türlü temas ve şüpheden masun ve mahfuz bir halde getirilerek halkın ihtiyacına arzo- hunur, Damajanalar ayrıca otomatik tertibatile dolmazdan evel yikanir. İşte daima halkın aleni kontrolu altında işliyen bu tesisat sayesindedir ki KOCATAŞ suyu ammenin sıhhat ve hayatı mamma en yüksek teminatı haiz yeğâne menba suyumuz olmak şerefini ihraza liyakat kesbetmiştir. (TEFTİŞ) KOCATAŞ suyuna ait bu tesisatm ve fenni mesainin mem- İeketimiz hıfzüssrhası üzerindeki hü tesir ve inkılabına kar- şı büyük alâka izhar eden şehrimizin bir çok değerli etrbbası meyanmda İstanbul Hilâliahmer reisi tabip Ali ve esbak şehre- mini operatör Cemil Paşalarla İtalya hastanesi sertabibi Pro- | fesör Seni ve Doktor Abravaya ve Doktor Kilisli Rifat ve Büyükderede Piyasa caddesinde mkim Doktor Mehmet Nec- det Beyler bu tesisatı ve fabrikanın günlük temizleme ve dol- durma faaliyetini gilmünavebe teftiş ve müşahede etmeyi ka- | GU (ri KARADENİZ POSTA” Samsun “ise ÇARŞAMB/ Ordu, Gire: Trabzon, Sürmene ve Riz* azimet ve avdet edecek! Fazla tafsilât için ©! keci Yelkenci hanınö acenteliğine müracaat. Tel. 21515) SADIK ZADE Biraderler vapurla”! Karadeniz postası Sakarya vapuru sk, PAZAR günü akşamı 17de Si keci rıhtımından hareket (Zonguldak, İnebolu, Ayaf cık, Samsun, Ordu, Giresi Trabzon, Rize Mapavri Hope) ye azimet ve ajfi İğ iskelelerle Sürmene, Gi vele ve Ünyeye uğray. avdet edecektir. Fazla tef silit için Sirkeci Meyme: hanı altmda acenteliği! mürscaat. Tel. 22134 SEYRISEFAIN Merkez acenta: B. #862, Şube A zade ban & 2740 TRABZON POSTASI MAHMUT ŞEVKET P. ŞA 25 Ağustos Salı 17 öğ Sirkeci Rıhtımından b reketle Zonguldak, In bolu, Ayancık, Samsi Ünye, Fatsa, Ordu, reson, Trabzon, RU Mapavri'ye gidecektif Dönüşte Zonguldak yok) zalara Köprü D Sirkeci Mühür bul etmişlerdir. Umumi tevziat ağustosun 28 inci cuma gününden itibaren başlayacaktır. Merkez Deposu 'ermeneciler No 101 Tel: B, 0.549 elverişli tur. Of, Sürmene, Pol thane, Tirebolu'ya LIK SÜR'AT POSTASI MERSİN 25 Ağustos S8 Sirkeciden kali İZMİR DEPOSU Beyler sokağı No 45 Türk Müzaide Salonu Sahibi: | Hafiz İhsan Beyin Möble Mağzasi | 1 17de yanımda. kacaktır. lâke ve bronz karyolaların envai salon siyah çeşitleri ve gâyet ucuz bronz korniş, ist: (Gasson)un İL) (E, A L BÜR O Ebe mektebine kayd ve kabul şeraiti Tıp fakültesinden 1 — Tıp Fakültesi Riyasetine istida 2 — Beş tane fotoğraf 3 — Mahalleden hüsnühal ve ikametgâh ilpühaberi (Polis- ce musaddak olacak). 4 — Nufus tezkeresi. — Aşı şahadetnamesi ve sıfihat raporü. 6 — Taliplerin yaşları (20) den aşağı (35) den yukarı olmı- | yacak, 7 — Orta mektep mezunları imtihansız kabul olunur. 8 — Almacak talebe adedi (30) dur. Orta mektep mezun- ları bu adete baliğ olmazsa ilk mektep mezunlarından imtihan- la seçilerek talebe adedi (30) a çıkarılacaktır. 9 — Kayıt muamelesi her gün 10-14 e kadar Haydarpaşa Tıp Fakültesinde yapılır, 10 — Taşradan vuku bulan müracaatlara cevap verilebilmek için adresleri yazılı pullu zarf gönderilmesi lâzımdır. 1 — Kayıt müddeti 23-9-931 tarihine kadardır. Istanbul Sıhhat ve İçtimai Muave- net Müdürlüğünden Çorum Memleket hastanesi eczanesin almacak 944 lira 38 surus bedeli muhammenli 85 kalem eczayi tıbbiye 6-8-931 tari- hinden itibaren bir ay müddetle münakasaya konulmuştur. Ta tiplerin şartnameyi görmek ve bu hususta daha ziyade malü- h Van Posta ve Telgrkf Başmüdür- | lüğünden 1150 Hira bedeli sabıklı ve haftada iki seferli Bitlis - Diyarr- bekir arası postası yazım otomobil kışın hayvanla nakliyat yap- İ mak ve yazm karşılıklı bir seferin mecmu sikleti 1500 kilo ve kışın 1000 kilo olmak şartile beş cariden. itibaren yirmi gün müddetle münakasaya konulmuştur. Daha ziyade malümat al- nak ve matbu şartnameyi görmek üzere Diyarbekir, Van P.T, Başmüdiriyetlerile Bitlis Müdiriyetine müracaat eylemeleri, İstanbul Erkek lisesi müdürlüğünden Lisemizde (1) Mezuniyet imtihanlarına bir Eylülden itiba- ren başlanacaktır. Proğram mektepten öğrenilecektir. (2) İk- mal imtjhanlarına 12 Eylülde başlanacaktır. Proğram mektep- te asılıdır, (3) Bir eylülden itibaren 10 Eylüle kadar cumartesi, salı ve persembe günleri kayt tecdidi muamelesi yapılacaktır. * Bu müddet içerisinde bütün eski talebenin kaydını tecdit ettir- mesi lâzımdır. (4) 10 Eylülden itibaren yeniden talebe kayt ve kabulüne başlanacaktır. Erenköy Kız Lisesinden Lisemizde (1) Mezuniyet imtihanlarına bir Eylülden itiba- ren başlanacaktır. Proğram metkepten öğrenilecektir. (2) İk- mal imtihanlarma 12 Eylülde başlanacaktır. Proğram mektep- te asılmıştır. (3) Bir Eylülden 10 Eylüle kadar Cumartesi, sa- k, perşembe günleri kayıt tecdidi muamelesi yapılacaktır. Bu müddet içerisinde bütün eski talebenin kaydmı tecdit ettir. mesi lâzımdır. (4) 10 Eylülden itibaren yeniden talebe kayt ve kabulüne başlanacaktır. KİRALIK Mağaza ve Yazıhane Bahçekapı'da “Orozdibak,, karşısında Celâl Bey Hanı altında iki katlı büyük bir mağaza ve han dahilinde yazıhane ve ticarethane için odalar ve birinci katta üç odalı ayrıca bir daire kira- lıktır. Celâl Bey Hanında No. 9 odaya müracaat. Askeri fabrika- lar ilânları 318-931 tarihinde kapalı zari usulile münakasası icra edilecek olan 2500 ton Generö- tör kömürü ile 106,900 kilo civata demiri ilinmda Vakit gazetesi müsavi fasılalara ria- yet etmediğinden yevmi ihale 26-9-931 tarihine saat 15e te- bir edilmiştir. Taliplerin şart- namesini almak için her gün münakasaya girmek içinde O gün teminat ve teklifat ile mü- racaatları. (3696). ZAYİ inci ilk mektep Şehadet namesini #ayi ettim. Yenisini çiksracağım- dan eskisinin hükmü yoktur. Süleyman Oğlu ARnetNüzadler Üsküdar Çengelköy 28 sunu milliyet matbaas ve kitapçılarda arayınız Bahriye sevkiyat müdürlüğünd e! Tersane fabrikaları önünde karaya çekilmiş olan bir ahşap su dubasile bir adet mavnanın tamiri 22 Ağustos 31 pazar günü saat onda açık münakasaya konmuştur, Münakasa zamanı olmak fizere tayin edilen gün ve Bi açık münakasa usulile teklif edilecek fiatlar muvafık gö: ğü takdirde ihale edileceklerinden şartname almak ali her gün tamiratı yapmak isteyenlerin ihale günü ve santi Kasrmpaşada Tersane dahilinde Bahriye Sevkiyat Müdü Dahiliye vekâletinde iliye vekâletind Vekâletçe tab ve neşredilmekte olan “Idare” mecmuas'! on aylığının tab'ı ve sairesi 8-8-931 den 29-8-931 tarihine k8€ pazarlıkla münakasaya konulmuştur. Talip olanların şerait anlamak ve münakasaya iştirak eylemek için Ankraada D liye Vekâletinde müteşekkil mübayaat o komisyomma caatları ilân olunur. Jandarma imalâthanesi müdü lüğünden Jandarma ihtiyacı için kapalı zarfla mamul (9000) ve (12000) yastık kılıfı satın almacaktır. Münakasa 7-9” pazartesi günü saat (15) te Gedikpaşada Jandarma imalât nesinde icra olunacaktır. Talip olanların komisyona mürati la teminat ve tekliflerini ayrı ayrı verirler, Şartname imalât neden verilir, MİULİYET MATB e gs veye