2 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

2 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Galatasaray: Lisesi müdürlüğünden: 1 -— Eski talebenin kayıtlarını teodide 1 Eylülde başlanacak ve 15 Eylülde bitecektir. 16 Eylülden sonra kaydını tecdit et- tirmiyen talebenin yerine yeni talebe almacak (ve yerleri ka- panacaktır. Kayrt tecdidi taksitin verilmesile kabil olabilecektir. Yüzde yirmi tenzilâta tabi olan ücretler için bu tenzilâtm istinat ettireceği vesaiki idareye tevdi etmek lâzımdır. 2 — İkmal ve mazeret imtihanlarından : 12 inci ve 9 uncış sınıflarla Ticaret ve Bankacılık kısmı son smıf imtihanları 3 Eylölden 12 Eylüle kadardır. İlk kısım da dahil olduğu halde diğer sınıf imtihanları 12 Eylülden 17 Eylüle kadar devam ede- cektir. İlk kısım imtihanlar: Beyoğlundaki merkez binasında yapı- lacaktır. Proğram mektepte asılıdır. 3 — Yeni talebenin namzet kayıt muamelesine 8 Eylülde ni hayet verilecektir. Eylülün ilk haftasından sonra kat'i kabulle- rine müteallik muameleye başlanılacaktır . Bu gibi talebeden kardeş olanlar kardeş olduklarını tevsik için bulundukları mahal meclisi idarelerinden musaddak kar- deş mazbatalarını ibraza mecburdurlar. 4 — Tedrisata 19 Eylül cumartesi günü başlanılacaktır. Imtihanlar ile alâkası olmıyanlarm tedrisata obaşlanılmazdan evvel mektepte ibade ve iaşelerine imkân yoktur. 5 — Bu sene: ilk, orta ve lise kısımlarına leyli meccani ta- lebe alımmıvacağından ilk kısmı bitiripte tâliye geçen ve ol- baptaki kanun mucibince meccanilik hakları sakit olan talebe- nin bu sene ne suretle devam edeceklerinin velileri tarafmdan tayini ile kayıtlarının yapılması için 1 Eylüilden itibaren mek- tebe müracaat etmeleri. 1927 Mali senesi nihayetine kadar i hükümet bütçele- rine müteallik borçlarla Milli Hükümetin zamanına ait bütçe ve adi emanet hesaplarında kayıtlı borçların alacakları 1513 No. lu kanun mücibince Şubat 930 nihayetine kadar müracaat- la müracaat vesikası almışlardır. Tayin edilen bu müracaat müddetinin hitamından sonra tebeyyün ve tehakkuk eden bu gibi borçların alacaklıları için 1-4-931 tarihinden itibaren bu kere kabul edilen 1783 nümerolu kanun mucibince altı ay daha müracaat müddeti tayin olunmuştur. Eylül 930 nihayetine ka- dar hitama erecek olan bu altı ay müddet zarfında alâkadaranm mahali ikameti itibarile tabi oldukları en büyük mâl memuru- | müracaat ederek mürcaat vesikası almaları lâzım geldiği ilân olunur. Istanbul Deniz Levazım Satın al- ma komisyonundan: 40 ton mazot Aleni münakasa ihalesi 9-9-931 Çarşamba saat 11 15 kalem dikiş ve kundura malzemesi Aleni münakasa ihalesi 10-9-931 Perşembe saat 11 de 11 kalem ievazımı mütenevvia Aleni 10-9-931 Perşembe saat 14 te Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yukarıda yazılı üç kalem Dali) zeme hizalarında gösterilen gün ve saatlerde ihaleleri | icra edilecektir. Şartnamelerini görmek istiyenlerin her gün ve| vermek istiyenlerin yevmü ihalede ve muharrer saatte temi- | natları ile Kasrmpaşada Deniz Levazım Satınalma Okomisyo- | nuna müracaatları. münakasa (ihalesi Karacabey kayma- kamlığından: Karacabey e dairesinin bakiyei inşaatından bu sene de mevcut tediye emri mucibince 5000 liralık O kısmının inşası mükarrer bulunduğundan 20 Ağustos 931 tarihinden 9 Eylül 931 tarihine kadar 20 gün müddetle aleni münakasaya konul- muştur. İnşasma talip olanlar ihale günü olan 9 Eylül 931 çar- şamba günü saat 14 te kadar 9 7,5 teminatı muvakkateleri ile ehliyet vesikalarını müstashaben Kaza kaymakamlık dairesin- de müteşekkil komisyona müracaatları ilân olunur. Bursa Ziraat mektebi Kayıt ve kabul şeraiti 1 — Mektebe orta mektep mezunları alınır. Talipler mekte- be alınacak miktarı tecaviz ettiği takdirde o müsabakaya tabi tutulur. 2 — Mektep leyli ve meccanidir. Birinci maddedeki evsaf- tan başka mektebe girmek istiyen efendilerin asağıdaki sar''a- | rı haiz olması lâzımdır. A: Türkiye tabasından olmak. B: Vücudu ziraat işlerine mütahameil olmak C: Yaşı 19 dan yukarı olmamak. D* Sari hastalıklardan salim olduğumu tabip raporile tevsik et- mek. E: Aşı şahadetnamesini ve hüsnühal mazbatasını haiz olmak. 3 — Bizzat ziraatle iştigal eden çiftçi ve arazi sahibi evlâdı olduğunu tevsik edenler tercih edilirler. 4 — Kayıt ve kabul zamanı Teşrinievvel bidayetine kadar- dır. Taliplerin ya doğruca veya mahalli' ziraat müdür ve me- nurlukları veya Mülkiye memurlukları vasıtasile mektep mü- diriyetine üç kıt'a fotoğraf ve vesaikle de istida ile müracaat et | elbiselik kumaş satın alınacaktır: Münakasa meleri lâzımdır. $ — Talipler tahsil esnasmda mektebi terketmiyeceklerine dair Noterlikçe musaddak bir kefaletname vereceklerdir. Tahlisiye Umum mü dürlüğünden: Rumeli yim mıntakasının Merkezi olan Kumköyünde “Kilyosta,, ki muallim hanesinin tamirat ve inşaatı 22 Ağustos 931 tarihinde kapalı zarf usulile münakasaya konulmuş ise de zarf içine konulması icap eden evrak noksan zuhur ettiğinden teklif mektupları sahiplerine iade edilmiştir. İşbu inşaat ve ta- mirata kapalı zarf usulile 3 Eylül 931 tarihine müsadif perşem- be ii saat on beşte Galata Rıhtımmda Maritim hanmda Tahlisiye Umum Müdürlüğü Mübayaa komisyonunda tekrar icra edilecektir. Zarflar ancak 2 Eylâl 931 tarihine müsadif çarşamba günü saat on sekize kadar kabul edilecektir. ! Bu baptaki evrakı almak istiyenlerin Tahlisiye Umum Mü dürlüğüne müracaat etmeleri, Ankara Adliye Meslek Mektebi kayıt ve kabul şeraiti 1 — Talibin yaşı on sekizden aşağı olmamalıdır. 2 — İdadi ve Orta mektep veya burlara madil mektep me- zunları ile Lise sekizinci smıfı ikmal edenler imtihansız, iki sene mahkeme başkitabetinde ve beş sene zabıt kitabetinde bü Yunanlar, malümatı hukukiye, kitabet, hesaptan, işbu rai haiz olmıyanlar, kitabet, edebiyat, hesap, malümatı medeniye | ve iktisadiye, umumi tarih ve coğrafyadan imtihana tabidir. 3 — Taliplerin 30 Eylül tarihine kadar zirde gösterilen ve- | saik ile mektep idaresine veya bulundukları yer müddelumu- miliklerine müracaat etmeleri lâzımdır. A — Mektep şahadetnamesi veya tasdiknamesi, ise beraeti zimmet mazbatası, B — Sıhhat raporu, C — Hüviyet cüzdanı, Hüsnühal varakası. D — Halen askerlikle alâkası olmadığına dair vesika, E — Üç adet 9 X 12 eb'adında fotoğraf, 4 — Tedrisata başlarıdıktan sonra kayıt ve kabul muamelesi yapılmıyacağından taliplerin müracaatlarını tacil > etmeleri icabeder, ve otuz beşten yukarı memurivette Jandarma imâlathanesi müdür- lüğünden : Jandarma ihtiyacı için mevcut nüme ve evsafr gibi kapa- lı zarfla (12000) adet ekmek torbası satm alımcaktır. ü kasa 12-9-931 Cumartesi günü saat (15) te Gedikpaşada Jan- darma imalâthanesinde icra edilecektir. Talipler komisyona müracaatla teminat ve tekliflerini verirler. Şağiname haneden verilir, kitaphanesi KARON ba mesai “Tahlisiye Umum Mü- dürlüğünden Karadeniz Boğazmın 14 mil haricinde elli beş kulaçta de- | mirli bulunan Fener işaret gemisinin denizde bulunan 13 kilit İ zinciri ile zinciri merbut üç tonluk şemsiye demirini denizden | çıkararak Istanbula nakli pazarlık suretile ihale edileceği | ci- | hetle talip olanların 3 Eylül 931 perşembe günü saat on dörtte | Galata Rılıtımında Maritim hanında Tahlisiye Umum Müdür- | lüğü Mübayaa Komisyonuna müracaat ederek tekliflerini bil- | dirmeleri ilân olunur. Nafıa Fen mektebi! müdürlüğünden. Bu sene bazı derslerden imtihana girmiyen talebenin ikmal imtihanlarına 22 Eylül 1931 tarihinde başlanacağından alâka- dar efendilern mezkür tarihte mektepte bazır bulunmaları BOMONTi FEVKALÂDE RAKI BOMONTI BAHÇE ALÂ RAKISI NEFASET, LEZZET ve SAFİYET San'at ve fennin birer harikasıdır. imalât- Alman eğe m mi ep Tünel adarıma imalâthanesi müdür- ünden Pam ihtiyacı için kapalı zarfla (96800) metre yazlık 7-9-931 pazartesi günü saat 15 te Gedikpaşada Jandarma imalâthanesinde icra edilecektir. Talip olanlarm komisyona müracaatlarile teminat ve tekliflerini verirler, Şartname imalâthaneden verilir. © BELA YALE aa RESMI ILANLAR TÜRK LİMTED SİRKETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu İst. 753 2500 Lira Mükâfatlı 931 ikinci Kurası şrinlevvelde Çekiliyor Kuraya iştirak İçin 1 Eylüle Kadar Kumbara Mevduatınız Asgari 5 Lira Olmalıdır Türkiye İş Bankası r— İlstanbul Adliye levazım dairesinden: İstanbul Adliye dairesi koloriferi için 270 ton kriple maden kömürü mübayaa edileceğinden taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün Adliye Levazım dairesine ve münakasaya iştirak) edeceklerin de Eylâlün 10 uncu perşembe günü saatl5te Defterdarlıkta müteşekkil komisyona müracaatları, Büyük Tayyare Piyangosu 11. inci Tertip 2. nci Keşide 11 EYLÜLDEDİR Büyük ikramiye 35,000 Liradır Ayrıca: (15.000, 12.000, 10.000, 8.000) Liralık İkramiye ve: (25.000) Liralık bir Mükâfat. İngiliz İnas Mektebi Tedrisat 23 Eyldl Çarşamba günü başlıyor. Talebenin kabulüne müteallik matbu istida evrakı mektepfe ebe- veyninin emrine amade tutulmaktadır. Londradan avdet edecek olan mektep müdiresi ebeveyni 16 Eylülden itiberen Pazardan maada her gün saat 10 dan 12 1/2 ve 14 ten 16 ya kadar kabul edebilecektir Karaciğer, mide, barsak, taş, kum hastalıklarına Tuzla içmeleri Sabahları saat 7-8-10-11,40 da Haydarpaşaya hareket eden vapurların trenleri membalara giderler. Fiatlar tenzil edilmiştir. > İstanbul Vilâyeti Yarış ve Islah Encümeninden Veliefendi at yarışları Son hafta 4 Eylül 931 cuma günü Büyük koşular, zengin bahsi müşterek, mükemmel büfe, hususi tren ve Taksimden hususi otobüs temin edilmiştir. İ | Kiralık Çiflik Herkesçe maruf ve malâm o! İ Küçük Çekmecede Filorya Çifi kiraya verilecektir. Talipleri Göl İ tada Haraççi sokağında Dar hani da S numarada Mustafa Beye vef hut Voyvoda Nur handa 7 nu da Osman Nuri beye müracaat İ DEVREDİLECEK ETİ BERATI “Sigaralara mahsus hususi kül lar” hakkındaki icat için Sinai Bİ diriyeti © umumiyesinden ietiği edilmiş olan 16 Eyla! 1929 tarihi | 853 numaralı ihtira beratı bu ferağ veyahut icara verileceğind mezkür ihtirayı satın almak hut isticar etmek ve arzusunda bal nan zevatın İstanbul Bahçe Kapı? Han 43-48 de mükim vekili HL. İSTOK EFENDİYE müracaat! Tayyare Piyango Müdü! Zünden: Numunesi ve şartnamesi | hile 100.000 adet re'sen kâğıtı tap ettirileceğinden b'a tali polacaklarm pey al İarı ile birlikte 2-9-931 tal Çarşamba günü saat Piyango Müdürlüğünde teşekkil tayyare mübayaat | misyonuna müracaatları. 3 üncü Kolordu ilânları Ankara Merkez kıtaat müessesatı için aşağıda Yi eşya kapalı zarf usulile ali | caktır. Taliplerin şartnamı " rini görmek için Ankara M İ miri aleni münakasaya muştur. İhalesi 16 Eylül“ kez SA, AL, komisyo muza müracaatları ilân olu (175). 8065 K. Yerli fabrika mar! 5-9-931 saat 15 te Ankara Mi kez SA. AL. KO, “se K. O, krtaat ihtiyacı için 20 kilo sade yağı pazarlık su le2 Eyl6l 931 saat 15 te Fi dıklıda K. O.SA, AL. KO da icra kılmacaktır, Taliplei komisyonumuza vakti mi yeninde müracaatları. (252) çarşamba günü saat 15 te F dıklıda 3. K. O, Satm Al komisyonunda o yapılacaki namesini (o komisyonumu? görmeleri ve münakasaya mezkürda teminatlarile bulunmaları, (237). ... Kapalı zarf usulile 25-8 tarihinde ihalesi icra kılı ğrilân edilen 200,000 ve 163,” kiloluk iki kıt'a kuru ota | len fiatlar haddi itidalde rülmediğinden pazarlık suf" le 5 Eylül 931 'öümartesi gü saat 16 da fiatlar haddi dalde görüldüğü takdirde lesi icra” kılmacaktır, Ti / lerin şartnameyi okumak İ münakasaya iştiraki için mi mezkünda komisyonuf ç | Müracaatları, (262). ZAYİ — Beşiktaş malmüdüs den almakta olduğum zevcim veffa Binbaşı İbrâhim Edhem ” den bana ve oğlum AN Semih P İ muhasses maaş beratımı zayi e | Yenisini çıkartacağımdan Bö i yoletur. Beşiktaş Valde Çeşm' bacı Sokak 10 No. da zevcesi MİLLİYET MATB: 15 şartnamesini okumak ve | nakasaya iştirak etmekü Taliplerin şartname ve ke? mek istiyenlerin de ye lâtı çoraplık o pamuk ipli