3 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

3 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Süt Veren Annelere “© Armavutköy'ünde - Tramvay Leyli ve Nehari Ana MİLLİYE1 PERŞEMBE .. Fostatlı fatlı Sark Malt Hulâsası - Tramvay caddesinde Mi FEYZİATİ LİSELERİ .£ sımfı - İlk kısım - Lise sınıfları Kayıt için her gün saat 10dan 17 ye kadar müracaat edilebilir, Talep edenlere mektep tarifenamesi gönderilir. Telefon: <w) Iinkilâp Mücssisi: Resmi ders program bırakınıyacak bi rebbilerin, ve huzüru kalp uk emmeli yettedir. Talim ve keptir. Ana ve baba y teslim edebilirler. biye he rularımı İNKİL ri memleket LİSELE EOMU ILANLAR T Liseleri < iye HAMDİ w tamamen tatbik eder. Ecnebi İisan tediflatı, ece Bebek 210 Ana, İlk, Orta Lise kısımları bi mekteplerine kaviyşen üzüm zin en güzide muallim ve mü- İNE her hususta tam bir emniyet Mofassa) izahname vereceğiniz adrese gönderilir. Mektep Nuruosmaniyededir. TRENİ İLİ 1 Telefon: 2001y İKE LİMTED STREET £ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 Fevkalâde muazzam Sünnet düğünü Emsali görülmemiş eğlenceler, mükemmel ince saz bando müzik, canbaz, alafranga numaralar, karagör, kukla, hokkabaz - Duhuliye yoktur Tayyare Cemiyeti Menfaatine Konyada Son bahar at koşuları 25 Eylül 931 cuma günü saat 14,30 da Konya valisi İzzet Beyefendinin himayesi altında Konyanım Çayır mevkiinde yapılacak at yarışları programi Birinci koşu l Üçüncü koşu Üç yaşında ve hiç koşu ka- erkek ve dişi ra mahsustur. 1000 metredir acağı siklet : 56 kilo Duhuliye 5 liradır. İkramiyeler Birinciye 225 İkinciye 50 Wi radır İkinci Koşu Dört ve dal ve hiç koşu k ve Arap at ve kısraklarma mah- sustur. Mesafesi Taşıyacağı siklet dur. Duhuliye : 4 lir İkramiye Birinciye 200 İkinciye 50 Hi- vadır. Bu iki koşuya ecnebi ka- 2000 metredü 60 kile- dır. Dört ve daha yukarı yerli ve Azap at ve kastakları- Ba mahsustur. (Handikap). Mesafesi : 3500 metredir. Siklet: 60 kilodur. Her kazandığı koşu için tali- mat: mahsusa mucibince siklet ilâve edilir, Dehuliye: 6 liradır, İkramiyele Birinciye 250 İkinciye 50 li- radır. Bu koşuya ecnebi jokeler binmiyeceği gibi ecnebi kanı taşıyan hayvanlar dahi iştirak edemez. Kayit müddeti Kayit müddeti 18 Eyld) 931 tarihinde başlıyacak 22 Eylül ADEMİ İKTİDAR ve bel gevşekliğine karşı en müessir deva SERVOİN haplarıdır. Deposu: İstanbulda Şir- | kecide Ali Riza Merkez eczanesi- İ gün müddetle aleni müzayede- | İ kılınan Eylülün İ diri; sine veya Encümene müracaat | dap zımı dükkâna İm Satılık Hane dir.Taşraya 150 kuruş posta ile gön derilir, İzmirde İrgat pazarındaki Trabzonda Yeri Ferah eczanelerin- de bulunur. Pertevniyal Vakfından: Şişli'de İzzet Paşa sokağm- | İda Valde apartmanmın 9 nu- | | maral dairesi ve Aksaray'da Vezirçeşme sokağında 8 numa- ralı hane birer sene müddetle kiraya verilmek üzere yirmi ye vazolunmuştur. o Taliplerin yevmi müzayede olarak tayin saat 16 sadif cumartesi güni ya kadar Istanbul Evkaf Mü- | tinde Pertevniyal idare- etmeleri, Kiralık Hane Maçkada Teşvikiye makalle- sinin “Teşvikiye ihlamur kağında 5 odalı ve gayet kulla nışir ev kiralıktır. İçindekilere ve köşebaşındaki mektep leva- Uracaat s0 Fatih'te parkın üst tarafında- ki HaydarBey sokağında “pen- cerelerine satılık levhası” asılı beş odalı, yeni kâğir hane salı- Irkter, Cumartesi, Salı;Perşembe günleri gezilebilir. 12 sine mü-| “MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1931 Eylölün 4 üncü Cuma günü 3 EYLUL 1931 Kullanınız. Sütünüzü arrttırır. Ço cukların kemiklerini kuvvetlendirir Gazinin gizli ordusu 'Aaka Gündüzün İstiklâl harbine ait kıymetli parçalarıdır.İ kes içindir. En güzel halk ve çocuk kitabıdır. 25 kuruştur. Genç kalınız Hayatınızda hiç olmazsa on sene kazanmak, bütün hayati müddetince genç kalmak ister misiniz? Parasız, ilâçsız, ke kendinizi tedavi etimek ister misiniz? Bu kitabı alınız 75 kun Saadet yolu Mes'ut olmak, iyi bir hayat yaşamak, kendi kendi İ ye etmek; fena ve zarârlr huylarından vazgeçebilmek ler bu kitabı okusunlar, 125 kuruş. Çocuk Hayata nasıl hazırlanmalı? Bütün analar, babalar, muallimler, mürebbiler ezber etmelidir. 2500 Lira Mükâfatlı 931 İkinci Kurası 1 Tegrinieyvelde Çekiliyor e istiyi bu kiti Bu kitap tembel zannettiğiniz. bir çocuğ katte nasıl zeki bir çocuk olduğunu fakat bu zeki şaf ettirmek için ne yapmak Jâzım geldiğini size öğrel cektir. Bu kitap çocuğunuzu size tanıtacaktır. 100 kuruştur. 24 saatin hıfzıssıhhası Yatağa yattığınız dakikadan itibaren 24 saat zarfmda si lâzrm olan bütün sıhhat kaidelerini kitapta göreceksiniz. Bİ ece sağlam bir insan olacaksınız. 30 kuruş Ogullarımız | Hüseyin Cahit Beyin bu eseri: (Aile içinde terbiye - Ebevel nin günahları) mevzi etrafında size çok kıymetli bilgiler « recektir. 125 kuruş. Türk korsanları Ecdadımızın şant şerefli korsanlık hatıralarını, il | Turgut, Kılıç Ali gibi deniz kahramanlarmı bu kitapta ol | yacaksınız, göğsünliz kabaracak. Cildi 2 liradır. | Muallim Ahmet Halit Kitaphanesi Türkiye İş Bankası İ gp > O İstanbul Vilâyeti Yarış ve Islah Encümeninden Veliefendi at yarışları Son hafta 4 Eylül 931 cuma günü Büyük koşular, zengin bahsi müşterek, mükemmel büfe, husus? tren ve Taksimden hususi otobüs temin edilmistir. İngiliz İnas Mektebi -—Ş| | Tedrisat 23 Eylül Çarşamba günü başlıyor. i abulüne müt matbu istida evrakı mektepte ebe: veyninin emrine amade tutulmaktadır. Londradan avdet edecek olan mektep müdiresi ebeveyni 16 Eylülden itibaren Pazardan maada her gün saat 10 dan 12 1/2 ve 14 ten 16 ya kadar kabul edebilecektir ipe» Fenni Boya ve Döşeme Müessesesi « OTOMOBI! sahiplerinin nazarı dikkatine Asrımızın en mütekâmil boyacılık san'at ve vesaitine malik olan müessesemizi bir defa ziyaret etmek menfaatiniz icabıdır. LÜKSE EHEMMİYET VEREN ŞÖFÖRLER Şunu hiç unutmayınız ki; bir otomobilin fevkalâdeliği ve zarafeti onun İyi bir surette boyanmış olmasına bağlıdır. İşte bu zarafet ve fevkalâde lüksü temin edecek yegâne müessese Avrupa'nın en maruf otomobil fabrikalarından madut olan SAMSON, LORE, BALO ve SİTROEN Fabrikalarının boya işleri ustabaşılığını deruhte etmiş olan ve 1924 senesi PARİS BEYNELMİLEL LÜKS OTOMOBİLLER Sergisinde altun madalya ve ayrıcı takdirnamelerle taltif edilen, Resul Bey oğlu Ahmet ve şeriki İhsan Beylerin FENNİ BOYA Müessesesidir. Dösermecilik Kısrmı Bundan başka müessesem'z her nevi karoseri ve döşeme işlerini de fenni bir surette ve fevkalâde metin olarak imali deruhte eder. 831 tarihinde nihayet bülacak- tır. Bu müddet zarfında mü- racaat etmiyenlerin hayvanları koşuya kabul olunmıyacaktır. Kayıt muamelesi / için vilâyet baytar müdürlüğüne müracaat edilmelidir. gi taşıyan hayvanlar iştirak €- demiyeceği gibi ecnebi jokeler dahi binömez. Kazanılan birin cilik ise Yarış ve İslah Encü- meninin tertip ettiği koşularda yine birincilik kazanmış adde- dilemez. Istanbul P. T. Başmüdürlüğünden: Van P, T, B. M. den 1230 lira bedeli sabıkr yazm kamyon kı- | şın hayvanla haftada karşılıklı iki seferli ve her seferin mecmu sikleti — yazın bin beş yüz kışm bin kilo meşrutlu Siirt'te uğ #amak suretile Bitlis Diyarıbekir arası postası 21-8-931 den iti- baren yirmi gün müddetle Bitlis merkezince münakasaya Oko- nulmuştur. Daha fazla malümet almak istiyenlerin Diyarıbekir Başmüdürlüğüne ve Bitlis Müdüriyetine müracaatları ilân olu- nur. Yeşilköy hava makinist mekte- bi satın alma komisyonundan Hava makinist mektebinin mayıs 1932 gayesine kadar er- zak ihtiyacı olan on iki kalemden ibaret Sadeyağı; Şeker, beyaz peynir ve sairesi 8 Eylül 931 tarihine müsadif Salı günü saat 14 te ihalesi icra edilmek üzere aleni münakasaya konul- muştur. Şartnamelerini görmek için her gün mektep idaresine ve münakasaya iştirak etmek istiyenlerin de teminatı müvakka- telerini Bakırköy Malmüdürlüğüne teslim ettikten sonra ala- | takları makbuzlarile birlikte yevmi ihalede mektente müteşek:- | kil komisyona müracaat eylemeleri | sabah saat 10 da Beyoğlunda Nişan- tataşında Maçka tramvay istasyo- | ——— —— — yanda caminin, amanda Van) İstanbul Jandarma imalâthanesi müdürlüğünden: de muteber bir aileye ait nadide ve zarif eşyalar müzayede suretile sa- tulacaktır. İ Jandarma ihtiyacı için mevcut nümune kapalı zarfla 20361 ' 12 parçadan mürekkep limon ağa- | çift yin çorap satın alınacaktır. Münakasa 13-9-931 pazar günü cmdan mamul asri zarif yatak oda | > gieden evvel saat İl de Gedikpaşada Jandarma imalâthane- sinde icra edilecektir. Taliplerin komisyona müracaatla temi- nat ve irem iz ayrı ayrı verirler, Şartname imalâtbaneden » Taksim Kışla takımı, akaju diğer yatak oda takı- şam mamulâtı muşarabi salon 1, asri güzel yemek oda takımı, ara odası takımı, minyon bir sa- lon, pomye takımı, Maroken kana- İ pe ve koltuklar, diğer asri kadife salon takımı, yazıhane, kütüphane, portmantolar, biblolar, gümüş © ta- kımları, — sofra © takımları, Çi İ takımı, tablolar, — elektrik avis | zeler, o aspiratör, çay (O masala-| rı, sedefli tabureler, Türk levhaları, perdeler, koltuklar, mükemmel ye- mek masası, vazolar, like dolaplar vesair eşyalar. Weber markalı nefis Yarat at Vilâyetinden: Yozgat « Yerköy istasyon tarikinin 22--125 inci kilometro- sundaki Saray köprüsünün tabliyesinin beton armeye tahvili ve 17-9-931 perşembe günü saat 15 te ihalesi icra edilmek üzere ka palı zarf usulile münakasaya kontılmuştur.Bedeli keşfi (10961) lira (08) kuruştur. Bermucibi kanun taliplerin depozito akçele- rini müstashiben yevmi mezkürda Enciimeni Vilâyete ve fenni husus için de Başmühendisliğe müracaatları ilân olunur. konser piyanoğu, Anadolu Acem bö lılar ve seccadeleri. Pey sürenlerden (100 de 25 teminat alınır. İstanbul Jandarma imalâthanesi ZAYİ — Tatbik mühürümü gaip ettim. Yenisini hakkettirdiğimden müdürlüğünden: hükmü yoktur. Cide. Kadıi sabıkı | e Jandarma ihtiyacı için mevcut nümüne ve evsafları gibi ka- dl ai palı zarfla 834 yem torbası 5044 koşağı 2719 gebre 417 kılkolan ZAYI — 927 de İstanbul Lisesinin ! 214 keceli helleme 369 çul 3604 fırça 834 sünger 417 keten su | (7 içi nalan ağın. derine. © kovası 300 urgan satın alınacaktır. Münakasa 13-9-931 pazar gü | eee ei | nü saat 15 te Gedikpaşada Jandarma imalâthanesinde icra edi- | cağımdlan hükmü yoktur, 605 Meh- | met Bi İecektir. Talip olanların komisyona müracaatları. Geçidi No. 9 Tabiatın çok muhteşem bir abidesi olan ULUDAĞ'DAKİ Büyük Otel Açıldı Otel; ber türlü esbabı istirahati cami ve mükemmel konforu haiz" dir. Banyo tertibatı ve nefis bir suyu mevcuttur. Sabah, öğle ve akşam yemekleri dahil olmak üzre bir müsafirderi beş lira ücret alınır. Otele kadar mükemmel otomobil şosesi vardır. Müracaat yeri: Çekirge Palas ve Tophane Bahçesidir. Yüksek mühendis mektebi kaydü kabul Memi 15 Ağustos 931 tarihinden itibaren başlanılacak * olan Yül sek Mühendis Mektebi kaydi kabul muamelesine Dolmabahi cıvarında Gümüşsuyudaki mektep binasr dahilinde her gün 8 bah saat 10 dan akşam 17 ye kadar olmak üzere 24 Eylül 93) akşamına kadar devam edilecektir, Arzu edenler bu husustı şeraiti bizzat mektepten alabilecekleri gibi posta ile de istiy bilirler. MİLLİYET MATBAA