8 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

8 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

e EE ir m2 ET eden Balkan milletlerinin gayretle- rini de bir sraya toplamış olacak: tar. Müsabakalara bütün Balkan mem leketlerindeki en iyi oyuncular işti- rak edecekleri için, Balkanyat'ın ba cından ehemmiyeti mahsusası var- dır. Müsabakalarda otomobil, moto- siklet, bisiklet yarışları, futbol, bi- nicilik, yözücülük, eslerim, jimmas tik gibi, sporun muhtelif © şubeleri varlıllarını göstereceklerdir. Müsabakalara Türkiye, Bulgaris tan, Romanya, Yunanistan ve Yu- goslavya iştirak edeceklerdir. | Müsabakalara, Bulgaristanın en ” güzel parklarından biri olan Prens Boris parkında 27 eylül pazar günü ” tezahürat ve bir öyini o ruhant İle Kaşlanacaktır. 26 eylâl, birinci Balkan ralli o- tomobil yarışlarına iştirak edenlerin muvasalâtlerine tahsis edilmiştir. Küşat resminde Bulgar krah ü- güncü Boris Hz, Bulgar hükümet erkânı, meb'uslar, sefirler ve zevatı #aire hazır bulunacaklardır. 27 eylülden 4 teşrini evvale ka - dar her gün muhtelif müsabakalar yapılacaktır. İlk müsabaka ilki Bal- kan memleketi oyuncuları arasında yapılacak olan futbol maçıdır. Bul gar hülümeti müsabakalara iştirak edecek olanları pek çok kolaylıklar temin etmiştir. j ; i : 5 Idari ve gümrüğe ait muamele ir hemen hemen kaldırılmış gibi dir, Bulgaristana girip çıkmak, Bul. gar Olimpiyat komitesi tarafından | verilecek hosusi hüviyet varakaları | ile kabil olacaktır. Iştirak edenlerin Bulgaristandaki | masrafları komiteye ittir, ! Balkanyat münasebetile Bulgar hükümeti hususi pullar bastırmıştır. Türkiye bu o müsabakaların bir kaçına iştirak © edecektir. Futbel, “Eskirim, Binicilik bu meyandadır. Futbol maçlarına Türkiye milli ta- kımı iştirak edecektir. Etkirim için memleketimizin en xüvendiği es- krimcilerden dördü gidecektir. Biniciliğe ordumuza mensup 8 suvari zabiti iştirak edecektir ve bu gençler çok zaman evvel çalışmağı başlamışlardır. Bundan başka Sofya Turing klü- | suni giriyor, ilk defa böyle İsir yarışa görmek şe- refi Samiye Bürhan Cahit Hanımda- dır. Yarışlar iki kısım üzerinde yan pılocuktır. Biri Sofyada yapılacak olan sür'at rekoru diğeri de mesafe üzerinde olacak olan sür'at rekoru- dor. Müsabakaya İstanbuldan, Ati- nadan, Belgrattan, Zagrepten, o ve Bülcreşten iştirak edilecekler. Mera- fe rekorü de bu şehirlerden muny. in eni Karel öl en va | Solyaya muvasalât edecek olan oto- | mobil tarafından tesis edilecektir. “| Böyle büyük bir spor hareketine | merleketimizden bir kadını iştir #tmiş olması çok şayan: memmuni- | yettir. Müsabaka yapılmıyor 25 olatnahul Atletizm Heyetinden; | JPOp si Beynelmilel sporda « ilk türk kadını Samiye Burhan Cahit Hm. İcrası mukarrer İstanbul birinci- illeri Kadıköy sahasmm © tamiri ikmal edilmemesi yüzünden müsa- balraların yapılmasına imkân buluna madığı ilân olunur. Davet Aşağıda isimleri yazılı idmanerla rn şifahen de tebliğ | edildiği gibi 8, 11,13, 16, 18, 20, 22 eylül 1931 tarihlerinde ve saat on yedide yapı Incak ferdi ve cemi eksersizler için bilcümle levazımlarile birlikte Ga- latasaray Spor klübünde hazır bu- hınmaları tebliğ olunur, Beşiktaştan: Nuri, Eşref, Hüsnü Vefadan: Sami, Saim, Refik, Hi samettim. Beykozdun: Malik, Galatasaraydan: Nibat, Mehmet Salim, Mitat, Rebif, Burhan, Avni, F. Bahçeden: Fikret, Muzaffer, Niyazi, Cevat, Reşat, Zeki, Rıza. Halıcıoğlu Ask, Lisesinden: Hale kı Beyler. Poliste Bir işçinin kolu koptu Mercanda Çukurhanda 1 nu- maralı odada oturan İstepar E fendinin evvelce imalâthanesin de çalışmış olan Gelibolulu 20 yaşında Garbis fabrikada hali faaliyette bulunan ökçe makine sini temizlemekte iken, kolunu makineye kaplırmış ve sağ ko- lu dirseğinden kesilmiştir. Ken Cerrahpaşa hanesine yatırılmış ve kesik kol da zabı İia tababetine gönderilmiştir. Müddei umumilik (meseleye vaz'ıyet etmiştir,. Bilâsebep dayak Taksimde Eğri sokakta 25 numaralı hanede ikamet eden Asador seyyar fotoğrafçı Kap- ril tarafından bilâ sebep dövül müştür. Bir çocuk boğuldu Kızıltoprakta Çiftehavuzlar da İbrahim Beyin hizmetçisi Şerife Hanımın 2,5 yaşındaki Güzin ismindeki çocuğu havu- za düşerek boğulmuştur. Faşist Çocuklar (Başı ! inci sahifede) mektebi gezdiler, Bundan sonra izciler bizim izcilerle birlikte öğle yemeği yemek için vapura dönmüşler- dir. Ceneral Chiopps rüfekasile birlikte sefarethaneye yemeğe davet edildiği için izeiler yeme ği Galatasaray ve İtalyan mek tebi izcilerile birlikte yemişler- dir. Yemekten sonra izcilere İs tanbul hakkında malümai veril miştir. Ceneral sefarethene er- kânile saat üçte gemiye gelmiş ve saat üg bugukta izciler Gala tasaray ve İtalyan izcilerinin refakatile gruplar halinde şeh- rin şayanı temaşa ve tetkik ma hallerini gezmeğe başlamışlar ve bu meyanda Ayasofya, Sul- tanAhmet camilerini de gezmiş lerdir, İzciler yarın da öğleye kadar şehri gezecekler ve öyle- yin gemilerine avdetle yemeği müteakıp Boğazda bir cevelân yaparak Suriye limanlarına doğru hareket edeceklerdir. Ceneralir beyanatı Ceneral Chiopps bu seyahat hakkında demiştir ki: — Dost ve komşu Türkiyeye ve büyük dahisine İtalya ve Sinyor Mussolininin selâmları- nı getirdik. Bugün hepimiz dost bir mem lekette olmaktan mütevellit bir memnuniyet içindeyiz.,, Sinyor Mussoli in oğulları başka bir kafile ile seyahat et- töiklerinden buraya gelmemiş- lerdir. Harp Akademisi “(Mezunları da (Başı 1 inci sahilede) İ hem, Şükrü, Ihsan, Ali Bahri, Küzümeldin, Kimi Ziya, Ek yem, Cavit, Ali Seyfi Beyler. Yüksek levazım mektebin. den mezun « olan sabitlerimiz beritikiei Kaymaküm İhsani, “ Ekrem; binbaşı Muhtar, Nurddin, Lât- Enver, Abdürrezzak, yüzbe- Muammer, Hilmet, Hamdi, Rifat, Fevzi, Rahmi, Naci; Bbrahim, “İzaet; “Şekip, Mülâzim Cavit, Razi, Mehmet, Cevdet, Abdurrahman Musta. fa, Seim Berler. Genç erkânı harplerimize ve bevazin sabüilerlise'meutğa: kiyetler'disrii. Bursa elektriği Buraadahi elektrik şirketi bir 1 talyan grupuna devredilmiştir. İtal- yanlar şimdi mazotla işleyen fabrika yı su ile tahrik etmek niyetindedir. ler. > Milliyet Matbaası “e Nefis ve Seri Surette | Hermevi evrakı matlbua fab'ın: deruhte eder. Notere sit bileimle evrak, mektupluk kâğıt zarf, kart vizit, muhtıra, Reçete ve faturalar renkli olarak el ve divar ilânları yapılır. Fiatlar mutedildir. Adres: Ankara caddesi dairci mahsusa Telefon 24311/2/3 (Herbert N. BULMAK Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi İDEAL BÜRO ve YENİ MÜŞTERİ Eserleri gayet güzel bir şekilde intişar etmiştir. Bütün İş adamlarına tavsiye ederiz Tevzi mahalli: Gasson) un SAN'ATİ MİLLİYET MATBAASI MİLLİYET SALI # Memlekette ME Gedizde kurtuluş bayramı 1 eylül Salı günü Gedizliler kur- tuluş bayramlarını pek hararetle ve mükemmel bir surette tesit etmişler dir. Kurtuluş beyrammn — tesidin- den sonra Gedizin faal belediye rei- si Emin Bey memleketin şehit yav- ruları olan yetimlerden on altı çoğu ğn yeni birer takım elbise yaptıra” rak geydirmiş ve yetimlillerini w nutturarak, sünnetlerini İerm ettir miş ve bu münasebetle yetimlerin şerefine Cümhuriyet Halk Fırlms salonunda yüzlerce kirilik çay ziya feti verilmiştir. Belediye reisi Emin Bey bu hare- ketile memlekete hamiyet sahasında İyi bir örnek olmak istemiş ve yap mistir. Mumaileyhi tebrik ve yetim ler nama teşekkiir ederiz. Çapras kelimeler 1248671891011 Yeni şekil Soldan sağa i — Ölüm anları (7) Kal dırmak (3) 2 — On iki ay (4) 3 — Maruz (5) Nota (2) Ez (2) | 4 — Kırmızı (2) Bağışlama (2) 5 — Birırk (3) İzazet- mek (5) 6—Al (7) 7 —Beyaz (2) Sade (3) 8 — Hakikati gizlemek (5) Zaman (2) 9 — Ağacın kolu (3) Allah (3) Nota (2) 10 — Yükseltmek dat (5) 1—.. Yukardan aşağı 1 — Mahvetmek (4) Fener (6) 2 — Yüze sürülen kırmızı- lık ($) Kırmızı (2) 3 — Su kabı (3) Haya (2) herkese bildirmek (4) 4 — Ödemek (6) 5 — Bağışlama man kiri (2) 6 — Beyaz (2) (5) 7 — İçki (4) Etajer (3) 8 — Edat (2) Temiz (3) 9 — Nota (2) Geri vermek (4) 10 — Ben (3) Ses (4) 1) — Gök (4) Musiki yazı 1 (4) (2) Du- Gizlemek (3) E-| Kari Süte Haydarpaşadaki hamallar Anadolu trenlerinden çıkan cuların eşyasını taşıyan köprü ve is tasyon hamallarınm aldıkları fahiş püra artık tahammül (edilmez bir hale gelmiştir. Bu adamlara tarife dahilinde para vermek istiyen yol- <ular envai küfür ve hakarete ma- ruz kalıyorlar, Bu suretle de herke- sin şeref ve haysiyetile oynıyorlar. sonra © koca lâvhaya ne lüzum var? Sayrisefain bagaj memurlarının da tarifeye göre hareket edip etmedik. leri mechuldör. Çünkü meselâ birin- ci mevki yolcusundan 10 kuruş alın dığı halde, bir küçük bavuldan 20 kuruş isteniyor. Yolcuları bu müziç hamalların tasallutlarından kurtara- cak bir makam yok mu? Dektor 5. M. Tavilzade vapurları Muntazam AYVALIK postası , Selâmet vapuru her per- şembe Sirkecideni hareketle Gelibolu, Çanakkale, Küçükkuyu, . Altınoluk, - Ed- remit, Burhaniye ve Ayvalığa azimet ve avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda'da verilir. Adres: Yemişte Ta- vilzade biraderler. Telefon İstanbul 2210 SEYRİSEFAIN Merkez m R. 3862 $ yade han 7 TRABZON POSTASI GÜMHURİYET 10 Eylül perşembe 17 de. MERSİN POSTASI İNEBOLU Vi Eyi Cu- malöda Galata Rıhte mından kalkarlar, 4 AYVALİK SÜR'AT POSTASI MERSİN | Ml Salı 17 de Sirkeciden kalkacak- tir. TRABZON POSTASI MAHMUTŞEVKET PA- ŞA vapuru 8 Eylül Salı 17de Sirkeci Rıhtımmn- dan hareketle Zonguldak İnebolu, Ayancık, Sam sun, Ünye, Fatsa, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize, Mapavri'ye gidecektir. İĞ Dönüşte Zonguldak yok- İğ tur Of, Sürmene, Göre- İ leye de uğrayacaktır. ETİNİ Garımani KARADENİZ POSTASI Samsun 5'Bis ÇARŞAMBA günü akşamı Sirkeci rık- tımından hareketle (Zon- guldak, İnebolu, Evrenye, Samsun, Ordu, Giresun, Trabzon,Sürmene ve Rize)ye azimet ve avdât edecektir. Faz'a tafsilât için Sir- keci Yelkenci hanımdaki #centeliğine müracaat, Tet. 21515 a Köprü başi keci Mühürdar İ Adana Yedinci daire su işleri mü- dürlüğünden: Mersin kasabası civarındaki Efrenk deresi mecrasmın wla- hı ve üzerindeki köprünün tevsi ameliyatı keşif bedeli olan (8800) Ira mükabilinde ve kapalı zarf usulile münakasaya çe karılmış ve 931 senesi Eylâlünün yirmi üçüncü çarşamba günü zevali saat on beşte ihalesi mükârrer bulunmuş olduğundan ta- İliplerin “4 yedi buçuk teminat akçelerile evrak ve sair vesaik- İ lerini havi kapalı zarfların Mersin vilâyetinde müteşekkil ko- i misyonu mahsusuna tevdi etmeleri ve mukavele ve şartname | ve diğer fenni evrakı görmek istiyenlerin Adanada Sulişleri Müdürl olunur. (2334). Darülaceze müdürlü- ve ,günden: Mülesseseye bir sene için iktiza eden bin beş yüz kilo kuru razakı üzümünün kapalı zarf usulile münakasası 30 Eylül 931 1400 6149 Üsküdarda Tabaklar mahallesinde Toptaşı soke 1727 4853 Sargüzelde Hasanhalife mahallesinde Taksim s0- 1930 5$07 Üsküdarda Fıstıklı mahalle ve caddesinde eski 15 1636 6784 Ayvansarayda önki Mustafapaşa mahallesinde © güne ve Mersinde Nafia Dairesine müracaatları ilân |, ( 1j Tarife masarı dikkatı alımmadıktan | 203 1497 Sarıyerde Türbe sokağında eski 559 1859 Ayvansarayda Tokku 57a 0183 Sarıyerde Camiişerif sokağında eski 99 mükeri€” “Yülbarıda cins ve nevile mevkii ve müştemilâtı yazılı emVi” li gayrimenkülenin icra kılman aleni hizalarında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde taki etmiş ise de mezkür bedeller haddi lâiyıkında görülmediğini” | tekrar (otuz bir) gün müddetle ilân edilmelerine or miş ve 17 Teşrinievvel 931 tarihine müsadif Cumartesi gü” kati kararlarının çekilmesi takarrlir eylemiş — olduğundan Y€”” * çarsamba günü saat on dörtte icra edilecektir. Taliplerin temi- | mi mezkürda saat on dörtten on beş buçuğa kadar Sandık id8 İ nat akçelerile milesseseye müracaatları, (2321). resine müracaat eylemeleri lüzumu ilân omur Emniyet Sandığı Emlâk müzayedesi Kat'i karar ilânı MERHUNATIN CİNS VE 2. NEV'İLE MEVKİ VE MÜŞ 28 TEMİLÂTI iğ 14 mükerrer ve yeni 24 numaralı elli bir arşın arsa üzerinde ahşap İki katta iki oda bir taşlık bir sofa bir mutfak bir aılunbalı kuyu çatı altı bir kömürlük “bir şahnişi havi bir hanenin tamamı, Köşit Efendi İbrahimdede mahallesinde Fıstıkçı sokağında eski ve yeni 1 numaralı yüz ali” mış arşın arsa üzerimde ahşap üç katta yedi oda (biri sandık odasıdır) iki sofa bir mermer taşlık bir tulunbalı kuyu bir mutfak ve yüz yirmi üç ar Şan bahçeyi havi bir hasenin tamamı, Ahmet As- lan Ef. kağmda eski 3 mükerrer ve yeni 15, 17, 19, 21 Nur | maralı iki yüz dört arşın arsa üzerinde kâgir üç katta bir bölüğü yedi oda iki sofa bir mutfak bir kuyu bir makta havlu merdiven altı diğer bölüğü altı oda iki sofa bir taşlık dahilen merdiven alti korkulukları gibi ufak noksanları vardır. cen sıvasızdır) ve dört yüz seksen sekiz arşın bah- çeyi ve bahçe dahilinde kâgir bir katta dört oda bir mutfak bir ahırı havi iki bölüklü bir hanenin tamamı, Mehmet Sabri Eİ Hari- ve yeni 13 numaralı üç yüz yirmi beş arşın arsa üzerinde ahşap ü; katta birinci kısım yedi oda iki sofa bir malta taşlık bir kömürlük ikinci kısım do kuz oda iki sofa bir malta taşlık iki şahniş ve iki yüz yetmiş arşın arsa üzerinde ahır ve mutfak ve çamaşırlık iki mermer tekne üç dönüm bin kırk üç arşın bahçeyi ve bahçede bostan kuyusu ve havu- zu havi iki bölüklü bir köşkün tamamı, Fatma Saime H. ğında eski 366; 366 mükerrer o ve yeni 366,372,364 nümaralı üç yüz kırk arşm arsa üzerinde hams- mın soğukluk mahallisi ve beş yüz altmış arşın af sa üzerinde sıcaklık kismini yetmiş altı arşın üze“ rinde dükkânı ve yetmiş arşm arsa üzerinde kül hanı ve sekiz yüz elli dört arşm bahçeyi havi olup hamamın erkekler ciheti bir antre camekânlı oda bir tezgâhmahalli ortada mermer düşeli bir havuz ve bir mermer plâkalı çeşme merdiven- le çıkılır iici şervön hamama girildikde soğukluk mahalli bir tarafında iki halâ sıcaklık o cihetinde bir göbek taşı birer kurnalı dört halvet sekiz kur- na diğer kadmlar tarafı Bacıyokuşu caddesinde methali olup bir bahçe dahilinde olduğu erkekler tarafmdan hariç odaları, şırvanları dahil olr halde öbür hamamın aynı olup soğukluk ma de bir kurnalı vardır. Sıcak ve soğuk olmak izer€ iki su hazinesi ve odunluk ve çamaşırlık o Külhan mahalli ve hariç erkekler hamam kapısmda iki ca" mekânlı dükkân olup on bir camekânlı birinin * bir parmaklığı havi bir dükkânı müştemil gedi ten münkalip hamam ve mezkür hamamın muay” yen hatap ve bahçe mahalli, Fatma Refet Emine Mehpare ve Fatma Fiyat Hanımlar. fıskıyalı ve yeni 15,17 numaralı seksen sekiz arşm (ars üzerinde kârgir iki katta bir bölüğü iki oda bir t6 | prak antre bir mutfak bir merdiven altı bir kömtür” lük bir sofa bir balkon diğer bölüğü biri sandık cd #1 olmak üzere iki oda bir sofa bir toprak antre bif mutfak bir merdiven altı bir kömürlük ve onbir 8 sin bahçeyi havi harici srvasız bazmoksanlarş ik“ mal edilmemiş iki bölüklü bir hanenin tamamı, Ali B. ile Emine Sabiha F£ ki Lonca caddesi ve yeni Sinançeşmesi . sokağı” da eski 3, 5 ve yeni 15,3, 154 numaralı yüz on 3 tı arşın atsa üzerinde kürgirüç buçuk katta doku” oda bir sofa üç mutfak ikinci ve üçüncü katlarmd* birer antre birer daire üstünde daraça ve bir dük” ânı havi bir hanenin O tamamı. | (mezkür han” apartman tarzındadır. Andon ve Arinos Ef, İf” | le Eleni İrini müzayede meticesir karar ver