14 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

14 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi tefrika: 22 üyalı, getirdim..,, diyen Tazs, pürüzsüz bir kadı se- si. Rüya mi görüyordum? Şa- rap bu sefer de beni mes'utla- rm dünyasma mı götürmüştü? Doğruldum, silkindim, hayır uyumıyorum ve sahroş deği- © lim. Ses hep © devam ediyor. Birbirine yakın iki dıvar ara- sından yüksele erek pencerem- den içeriye dolan bu kristal kadın sesi ne kadar neş'eli ne kadar sıcaktı. Bu ses kimindi? mahpus bir kadın mı? Fa- kat bu kadar (o şen, bu kadar ie şuh bir mahpus, bu mümkün mü? Pencereye yaklaştım. © Fransızca bir şarkı. Kuyuya benziyen bir aralıktan yükselir ken kelimelerin ahengi bozu- luyor ve bana ancak (bulanık bir şekilde © gelebiliyor. Pek © az yerlerini ( anlıyabiliyorum. * Fakat nakarat gibi birkaç de- fa tekrar edilen bir mısra çok urs, jai de Üespoir oOpourton cocur..,, (Dudr ların için çiçekler, ; Kalbin için ümit getirdim.) Sevenler bütün aşk türküle rini kendileri için yapılmış sa- sırlar. Kederliler de elem tür ş, Külerini. Bulanık dalgalar ara sından yakalıyabildiğim bir- kaç kelime sanki bütün benim hikâymin sesi idi. Ve son mıs ra sanki bana © uzatılmış bir kuvvet ve teselli | eliidi. Bu gölgeler, ıssızlıklar ve ölüm diyarında bana çiçek ve ü getiren mahlük kim olabilir. di. Bu korkunç yere, ziya ve sesin yasak olduğu bu yerde bu cennet kuşu nasıl sokulabil mişti? Ses aşağıdan © ve pek yakından geliyordu. o Sahibini AAnlımı pencerenin demirlerine yapıştırdım. Kalın ve ancak el sığacak kadar aralıkları o- lan demirler beni bırakmıyor. Bu vaziyette kaldım. O hep için ümit getirdim.,, Beni ya- şatacak olan da bunlar değil mi? Çiçek, bu bir siya, ümit, bu bir kuvvet olur ve bunları beni bu betonlarn bu demirlerin ağlarından geçire- rek bodruma götüre bilirler. Kimdi bu 863? Nuh Peygam bere “gemi yap!,, Musaya “de nizi yar!,, ve örümceğe Muham © medi sakla!,, diyen ses mi? Ha- yır, bu ses bir çiçekte ki, ötü- yor, bir ışıktı ki, yalnız ruhu üydinletiyor, bir Hare İdi ki, yalnız kanatlarının ihtizazile beni yalpazeliyordu. Anladığım kelimelere naza- da çarpışmağa giden askerler- — den birinin yaralanarak bir ke- © marda kalmış olduğunu anlatı- yor, Bir melek bu yaralı ve can çekişen askerin üstüne eğilerek “sevgili, diyor, sana içek ve | ümit getirdim,, ver aziz meçhu > le, benim yaram daha ağır ve benim dudaklarım daha kuru Sesinde bir billur ihtirazı var, — sesinde renkler ve renklerde 3 . kokular var.. Bunlar toplanıp © ümit oluyor; bu ümit, şu boş hiden dilendiğim şarap ve — rüya damlalarından daha kud- “2 retlidir. a Ver, meçhul kuş! Ben o can Nİ çekişen daha bedbah- Pı tım! O, bir kurşun yemiştir ve la, sarı ve kırmızı semanın İtnıda nefes alarak ölecektir. Ren ise... bitti, ses kesildi. Son Me pek yakın bir o- MüFkK Kasağıyuldu: (1738) lira 61 kk; Şar. inşası talip zuhur Ğ nakasa müddetinin © çün KARA BİR GÜN İstanbul nasıl işgal edildi? Aziz Hüdayi “ Dudakların için çiçekler, kalbini için ümitler genç kız kimdir? sonra da ben çıkıyorum. — Sen hâli hapis misin? — Cephede çok açıllta yatır. | dıkları için şimdi acısını çıkar- tıyorlar, — Amma ben seni hep dışar da görüyorum. — Çavuşun sayesinde gün- düzleri geziyorum, geceleri de kendi kendimi hapsediyorum. — Demek dört gün. sonra komşusuz kalacağım? — Hayır, size bir komşu bı rakıyoruz. Kim? Merdivenlerde takırdıyan bir ayak sesi bu suali cevapsız bıraktı. Odamın kapısı açıldı. Bir küçük zabit girerek: — Dür hasta haberi vermiş siniz. Doktora çıkacak mısı- nız? diye, — Hayır, dedim, yalnız ih- tiyacım için dışarı çıkabilme- mi temin ederseniz kâfidir. — Peki, dedi, gitti. Yine o kadın sesi, bestele- rini sıralamağa başladı. (Mar seillaise) varıncıya kadar bir- çok şeyler söyledi. Soğuk de mirin alnında yer ettiğini du- yuyorum. Fakat başımı ora- dan ayıramıyorum. Ba himli gibiyim. dalgalar yavaş yavaş çöküşüp aydınlanıyor. Fakat, ah, bit. mese.. Bu ses saatlerce söyle- se diye içim titriyor. Heyhat! İşte bitti. Odamda (kokular serperek dolaşan bir demet, it ye ga ses durdu. Odamın yiz rim kurşuni bir akl doldurdu. Kulaklarımda uzak- laşan ve kaybolan ihtizazlar var. Bu kuş nerede? Görmek, konuşmak ve yalvarmak aşki- le demirlere daha çok yapış yor, başımla onları itip düşür mek istiyorum. Kuvvetim yet miyor. Fakat onun sesivi bana getiren hava benimkini niçin ona götürmesin. Ben de neler Jan gibi : — Bonjur, matmazel! diye bu görünmiyen meleği selâm- layamaz miydim? Hayır, cesa- retim yok. Kimdir? Cür'etimi ması nasıl karşılar? Bir Fran- sız kızı olduğu anlaşılan bu tesellisinden beni mahrum bi- rakması, bana hakaret etmesi muhtemel değil mi idi? İnsan- larda konuşmak ihtiyacı diğer ihtiyaçlar kadar şedit; Mutlaka konuşmak istiyorum. Konuş- tesadüfi bir sebep ver mek üzere (tuhaf bir tarzda öksürdüm. Bu tek hecalı ses, boş bir bardağın kenarına vu- rulmuş fiske gibi ihtizazlı bir aksi sada getirdi. Bu bir ce- var mı idi? Belki, fakat tabif bir öksürük te olabilirdi. Akor tu ve tecrübeyi değiştirmek lâ zımdı. Başka bir lisana geç- tim: Kısa bir ıslık çaldım. U- fak bir fasıladan sonra aşağı- dan kadife bir ıslık cevap ver- di. Artık şüphe yoktu, O harf- siz ve kelimesiz (o konuşmağa başlamıştık. Fakat, ah, bu be- nim utangaçlığım! Bütün si- nirlerim titriyor.. £ Cür'etime pişman oldum.. Kadın mec- hul de olsa, uzakta da olsa ve böyle görünmez de olsa beni korkutup şaşırtmağa kâfi ge- liyor! Yüzümün ateş gibi yan dığı duyuyorum, . Ee mümkün olsa hemen cağım. Durdum. göğsümde Ki: miklerimi kıracak yumruk dar beleri var. Nefesimi kestim, ağ a Mechul kız seslen- iz — Jan? Cevap vermemek olamaz- — Matmazel, — Sen misin, Jan? (Devamı var) İ | I Ne vakit HARiCT HABERLER Hakiki tahdidi teslihat isteniyor... Alman hariciye nazırı Cemiyeti akvam meclisinin meriyet mevkiine vaz'ını talep eimiştir.. Konferans Toplanıyor? M. Briand şubatta içtima edilmesini istedi.. CENEVRE, 12 (A.A.) — Cemi: yeti akvam büyük meclisinde, cemi yelin faaliyetine müteallik müzake- | rat esnasında M. Curtius, bir nutuk söyleyerek henüz daha yapılmamış olan ve yapılması lâzım gelen esas hı şeyin bilhassn rüçhan © esasma müstenit rüsum sahalarında iktısa- di mukarenet tesisi ve Avrupa hari. cindeki buhran hallolduğu müta- Icasında bulunmuştur. Memaileyh, Fransız-Alman mu- karcnetinin ef'al ile tecelli etmesi te! mennisinde bulunmuş ve M. Laval ile M. Briand'ın Berline icra edecek- leri seyahatin bu neticeleri temine medar olacağı ümidini izhar etmiş- tir. i Tahdidi teslihattan bahseden Al man hariciye nazırı, M. Grandi'nin mütalensnı tasvip etmiş ve hakiki | bir tahdidi teslihat icrasını natık o lan Cemiyeti akvam misakının seki- zinci maddesinin meriyet mevkiine vaz'ını talep eylemiştir. M. Curtius, teslihatın o şimdiki seviyesine göre alelâde tahdit edil. bul ve tasdiki demek olacağını ve konferansın kametine © muadil bu. lunacağını söylemiştir. Hatip, bun- dan 10 sene evvel kaydedilmiş bir muhabere dolayısile bir takım dev. Tetlere teslihatlarını tahdit mükelle. fiyetinin cebren tahmil edilmiş oldu ğunu ve bunun umumi bir tahdidi teslihata mukaddime teşkil etmesi Hizm geldiğini, galip devletlerin be yan ve teyit eylemiş bulunduklarını ilâve etmiştir, i Curtius, Almanyanm teslihatmı tahdit etmiş ve fakat ikinci teahhü- dün yerine getirilmemiş olduğunu söylemiş ve demiştir ki: — “Eğer teslihat konferansı top Isnacak olursa Alman milletinden teslihatın şimdiki halinin meşrüiye- tini kabul ile kanaat ve iktifa etmesi M. Curtius, netice olarak, konfe- ransın muvaffakıyetsizliğe uğrama. sının Cemiyeti akvamı gayet vahim bir siyasi gerginlik hüküm sürmek, te olan cihandeki manevi nüfurun- dan mahrum edeceğini beyan etmiş ve muslihane ve âhenktar bir hal sa Karışıklık Var! Gene bir sokak muharebesi oldu MADRİT, 12 (A.A. )—Ba zı Katalonya meb'usları, cum- | huriyetçi bir blok teşkil etmek maksadile radikal sosyalist gru ! puna iştirak teklif eyi MADRİT, 1Z (A A)—M | Besteira katalonyalıların esas masına dair olan tekliflerinin reddedilmiş olduğunu beyan etmiştir. MADRİT, 12 (A.A.)— Da- hiliye Nazırı Katolik gazetele. ri olan El Ligno Futuro ile El Gaceta Del Notre gazetelerin- den maada diğer tekmil gazete lerin tekrar intişarıma müsaade edildiğini tebliğ etmiştir. MADRIT, 12 A.A. — Mua | venet görmek üzere çağırılan bir işsizler grubu sokaklarda patırtılı rümayişler yapm Jar. Ci hü i is mülâ Sie il Se üzere birkaç yaralı vardır. SEVİLLE, 12 A.A. — Te- lefon kumpanyasına ait binada geceleyin bir bomba patlamış- tır. Nüfusça zayiat yoktur. Maddi zarar ve hasar çoktur. Suriyede Yeni şekil Suriyeden gelen haberlere naza- ran Cebeli ulvin ve Cebeli odürüz Suriye devletine ilhak edilerek İs- kenderon müstakil sancağı gibi ka- vanin ile daha doğrusu ademi mer. keziyetle idarg .olumacaktır. Ayrıca Tarablus şam Suriye dev. letirin iskelesi olacak, küçük Lübna ma ilhak basünkü Lübnan kebir arazisi. de Suriyeye iade ve ilâ ve edilecektir. Bu projenin teşriisani zarfında sahni tatbika konacağı da rivayet o- lanmaktadır. Afgan ordusu İ Gandhi Londrada Hint milli reisi Lon- draya vâsıl oldu nin son resimlerinden PARİS, 12 (A.A.) — Gandhi Londraya gitmek üzere saat yedide Paristen © geçmiştir. İstasyonda mecusiler tarafından allıışlanmıştır. Hiç bir hâdise olmamıştır. PARİS, 12 (A.A.) — Gandhi, dün saat 6.50 de Paristen geçmiş ve büyük bir kalabalık tarafından şid- detle allışlanmıştır. Bunların aras. da bilhassa Paris'teki Hintli tnlebo | ile tacirler bulunmakta idi. Gandhi, kendisin yapılan kabulden dolayı çok menun olduğunu beyan ve taraf tarlarını yollarına devama teşvik ve teşci eylemiştir. Bundan sonra rafa. katlerindekilerle beraber trenden i- merek, poliz kordonunun gerisinde kalmış olan talebeyi selimiamıştır. Takdirkörları kendisini (Yaşa!) ni- daları arasında omuzlarında taşımış lardır, Bundan sonra tekrar trene bin- miş ve tren 7,10 da hareket etmiş tir. FOLKESTONE. 12 (A.A) — Gandhi, Bolonyadan buraya gelerek karaya çılamıştır. Halle, kendisi allerş lamaştır. Hiçbir hâdise olmanıştır. Efgan ordusunun tensik ve ıla. | a birotomobile binerek hı için Kâbil'de bir piyade ve topçu İ Londra'ya hareket etmiştir. talimgâhı tösis edilmiştir. LONDRA, 12 (A.A.) — Gandhi , Londra'ya Folikostove'den otomobil- etmiştir. Fransa - Almcnya CENEVRE, 12 (A.A.) Briand Cemiyeti akvam büyük mec ö nutukta İngiltere nin Fransa ile Almanya arasmda bir veti bulunmasının elzem olduğunu | anlaşma ve yakınlaşma (o busulünü söylemek suretile sözlerine nihayet vermitşir. Belçika murahhasına göre CENEVRE, 12 (A.A) — çika murahhası M. Hymans, Cemi- yeti akvamdan bir nevi vahi ve il. ham bekleyenleri tenkit etmiş ve ci hanın düçar olduğu (o musibetlerin, yapabilmesine imkân vermiyecek de recede derin olduğunu söylemiştir. Cemiyeti akvam, harbi bertaraf et mek ve menfaatleri (| telif eylemek için toplanan serbest devletlerden müteşekkil bir hey'ettir. Tahdidi teslihat (© meselesinden bahseden Belçika murahhası, ezcüm le demiştir ki: “Ben esas itibarile sulhperver © lan harbin bütün mihnetlerini çek- miş ve ağır yükleri hâlâ üzerinde bulunan ufak bir memleket namına söyliyorum.,, Konferansın muvaffak olabilinesi için milletleri itminan £ bahşetniek ve menfastleri telif eylemek lâzmm- dır. , Guatemala da Cemiyeti akvama girecek CENEVRE, 12 (A.A.) — Cua temala, Cemiyeti akvam meclisi aza sı sıfatile geçenlerde vermiş olduğu istifanemeyi geri almıştır. CENEVRE, 12 :A.A.) — Csai yeti akvam büyük meclisi, Meksika" nn cemiyete dubulüne dair olarak kolaylaştırmak için elinden © geleni yapmış olduğuna — dair Lort Cöcil tarafından söylenen sözleri teyit et | miştir, M. Briand tahdidi teslihat konfe vananın gelecek şubatta © mutlaka Harbe karşı CENEVRE, 12 (A.A.) — Üğün- cü komisyon, teslihata dair olarak Danimarka, Norveç, Felemenk, İs. veç ve İsviçre murahhasları tarafın. dan tevdi edilmiş olan karar proje lerile harbe mani olmak çarelerini tevsie matuf umumü mukavele pro- jesi için bir mazbata muharriri ta. yin etmiştir, Ziraat meselesi CENEVRE, 13 (A.A.) — Ak. vam Cemiyeti meclisinde, M. Cur. Gus dün de buğdaylara sit rüçhanlı haklar meselesinden ve Avrupa ha- rici hükümetlerin ve bilhassa lâtin Amerikanın iktisadi o veziyetinden bahseylemiştir. Mumsileyh, rüşhan- lı haklar meselesinin Akvam Cemiye tinde mesai iştiraki zihniyetinin te- mel taşı olabilecek ameli bir hal ça- resi bulmak suretile tesviyesi lâzım şeldiğini beyan etmiştir. Mükâlemeler meclis divanının tevdi etmiş olduğu le gelecektir. Çoğu mebus olmak üzere bin kadar kimsa o Gandhi'nin — M.| Friends Hous&e gelmesini bekliyor du. Bu sırada sürekli bir o yağmur yağmakta idi. Londrr'da bulunan mecusiler Ganbi'nin şerefine bir ka- bul resmi tertip etmişler ve Gandhi yi iltifatlara ve çiçeklere garketmiş- lerdir. Gandhi'nin © üstünde sadece beyaz kaşmirden bir aba ve bir şal vardı. Kendisi meş'eli ve dinç görü Büyordu. Bir süvari polis müfrezesi sökün ve intizamı muhafaza etmekte idi. Muhacirleri Himaye 40 cemiyet mümessi- linin huzurile toplandı CENEVRE, 12 A.A, — Dülmi muhacirleri himaye konferansı, dün Cencvrede Avrupa, Amerika ve As- yansı kırk kadar himaye cemiyeti” nin iştirakile içtima etmitir. Konferanı, Avrupa limanlarında gemiye binen muhacirler'hakkında cari olan transit kartları sisteminin parasız oldukları halde dönen muha cirlere de teşmili hakkımdaki (teklif ten malümat almıştır. Konferans himaye * cemiyetinden deniz arışı dönen muhacirlerin pa- saportlarının yolunda olmasına nezâi ret etmesini de talep etmitşir. Kon forans, iniş limanlarında muavenet büroları vücude getirilmiş olduğu. nu beyan ve himaye cemiyetlerinin salâhiyettar memurlarla teşriki me. sai etmeleri temennisini izhar eyle miştir, Cihanın muhtelif meleketle- rinde açık © bırakılmış © CENEVRE, 12 (A.A.) — M. | lan muhacirler hakkında tetkikat iç karar sureti projesini ittifakla kabul | Briand, M. Gravidi ile görüşmüştür. | rasına da karar verilmiştir. | Tevfik Rüştü Bey geliyor CENEVRE, 12 A.A. — Hariciye vekili doktor Tevfik Rüş“ tü Bey bugün Milanoya hareket etmiş istasyonda M. Mihalako- pulosun kalemi malısus müdürü tarafından teşyi edilmiş! Tem fik Rüştü Bey yarın Milânodan ekspresle İstanbula gidecektir. Jbrahim Tâli Bey teftiş se- yahatinden avdet etti DİYARIBEKİR, 12 A.A. — Şark vilâyetlerimizde seyahatma çıkmış olan birinci mü ire avdet etmiştir. İbrahim stikbal edilmiş asker ve jandarma müfvezeleri tara- fından selâmlanmıştır . teftiş İbrahim Tâli Bey bugün Bey memurin ve halk Maarif müsteşarı bugün geliyor" ANKARA, 13 (A.A.) Maarif müsteşarı Salih Ze ki Bey bu akşam İstanbula hareket etmiştir. Emniyeti Umumiye müdür muavini ANKARA, 13 (Telefonla) — Emniyeti umumiye müdür muavini Cemal Bey tekaüde sevkedilen müfettiş Ömer Beyin yerine kendi arzusu ile müfettişliğe tayin, edilmiştir. Vecihi Bey Trabzondan hareket etti TRABZON, 13 A.A. — Havanın müsaadesizliğinden dola- yı altı günden beri şehrimizde bulunan tayyareci Vecihi Bey iki: konferans daha vermiştir, Konferanslar tayyareciliğe ait ve Tay yare Cemiyetine karşı halkta derin bir ka uyandırmıştır. Ve- <ihi Bey Trabzonun motörsuz yelkenli tayyareler için çok mü- sait bir faaliyet sahası olacağını ve Lâz tepenin havai sporculuk için emsalsiz bir mal 1 olduğunu ve bu uğurda çalışaçağını söy lemiştir. Vecihi Bey evvelki gün ve dün şehir üzerinde uçuşlar uçuş! yapmış memurin, mektepli ve ehaliden bir çoklarmı gezdirmiş- tir. Vecihi Bey bugün havan istifade ederek sc - yabatine devam için havalanmış ve hareketinden evvel şehir üze rinde cevelanlar yaparak şehri selâmlamıştır. Vecihi Bey Of, ve Rizeye gidecek Rizeden dönerek bir gece Of da kalacaktır. Tayyareci yarım Bayburt ve Kilkit yolu ile yi ğ zincana hareket Feci bir Kaza! S. 94 işaretli tayyare müthiş bir kazaya uğradı ROMA, 11 (ALA.) — 5. 64 işa- retli tayyarenin geçen martta Tyrr bönicn denizi sahilinde Livourne ci- yarında denize düşmesine, miralay Maddalena ile yüzbaşı Cecconi ve mülizm Dal Monte'nin ölümüne se bep olan kaza hakknda tahkikat yapmağa memur komisyon raporu- mu vermiştir. Komisyon bu kaza haklanda ile ri sürülen bir çok tahminleri bir ta rafa bıraktıktan sonra bu felâkete sebep olmak üzere iki faraziyeye is- Gnat etmiştir; 1 Gayrimuntazam salıntılardan dolayı tayyarenin kuy- ruğunun kopmuş olması; 2 Yolda benzinin iştinl etmesi, Komisyon nazeriyat itibarile bu iki faraziyeyi de kabul etmektedir. Bununla beraber hava işleri nezare- ti mehafili daha ziyade ikinci fara siyeyi kabule mütemayil görünmek tedir. Bu mehafilde miralay Madeda lera'nın uçuş esnasında sigara iç mek âdeti olduğundan kazanın ben- sin iştinlinden ileri gelmiş olması da ha akla yakın olduğu beyan edil mektedir. Sautte 634 kilometre..... ve ölüm ROMA, 12 (A.A) üzerinde deniz tayyaresile (o hattı müstakim üzerinde cihan sür'et re korunu kzrmağa teşebbüs eden tay- yarcci Bellini, düşerek telef olmuş tur. Tayyaresi alevler içinde sukut etmiştir. Bellini, cihan rekorunu sa- atte 634 kilometre 847. katederek kuracak idi, Tokyoya gidemediler MOSKOVA, 12 (A.A.) — Fran- sız tayyarecilerinden Bebrix ile Do- ret ve makinist Mesnin tarafından i dare edilen ve Paristen © Tekyoya gitmekte olan tayyare cenubi Rus yada Tanyp mağının mansabında yere düşmüştü Tayyarenin içinde bulunan üç ki şiden ikisi ölmüştür. Almanyanın zirai siyaseti VAŞİNGTON, IZ A.A. — Ziraat o idaresi Almanyaya 7,500,000 büşel buğday itası hakkında bir itilâf husule getir miştir. Mübayaa uzun vadeli kredilerle yapılmaktadır. Faiz nisbeti yüzde ( dört buçuktur. — Gorde gölü | Bir Alman - Amerikan itilâfı BERLİN, 12 ALA, — İaşe nazırı, M. Brüning de hazır bu lunduğu halde Alman devletle- ri ziraat nazırlarının Berlinde aktetmiş oldukları bir konfe- ransta ziral siyasetin anahat- larmı izah etmiştir. Cebelüttarık tüneli MADRİT, 12 A.A. — Mes lisi meb'usanda, bir meb'us Ce belüttarık tünelinin beynelmi- lel demiryolları plânlarına kay dedilmesini teklif etmiştir. M. Lerroul Akvam cemiyetinden bu tünelin inşası masraflarına iştirak edilmesini talep edecek tir, Mezar başında BARSELON, 12 A.A. — Bu gün sabahleyin Casanova'nın abidesine çiçekler. konulmuş- tur, Meydanda birçok halk top lanmış idi. Hükümet ve bele diye erkânı büyük bir debdede ile gelmişlerdir. Halk kendile- rini ve bilhassa M. Macia'yı al kışlamıştır. Birçok ve çiçekler konulmuş ve milli rpm) tebcil maksadile nu tuklar söylenmiştir. Bir fabrikada infilâk ROCHESTER, 12 A.A. — ir fotograf malzemesi fabrika sında şiddetli bir infilâk vukua gelmiştir. eyer şi yaralanmıştır. Hi himdi, ir, Tifüs istilâsı SANGERHANSEN, 12 A. A. — Müstevli şekilde tifüs zu hur etmiştir. 17 kişinin hasta- lığa tutulmuş olduğu haber ves riliyor. Amerikada işsizlik VAŞİNGTON, 12 A.A. — Amerika'da işsizliğin vüs'ati ve gelecek kış mevsiminde hü- kümetin yapacağı yardımın © hemmiyeti hakkında halkın mubalagalı fikirlere kapılması ihtimali resmi mehafilde endi- $€ uyandırmaktadır. İşçilere mensup ehemmiyet- li bir teşkilât Amerika'daki iş“ sizlerin pek yakında yedi bu- çuk milyonu bulacağını tahmia etmiştir. Hükümet memurları geçen kış altı milyon işsiz bur İliği haber verilmiş olduğu halde ancak üç ilâ beş milyon işsizin yardıma ihtiyaç göster- Teslimat ayda 833,330 büşel | miş olduğunu beyan etmekte”