19 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

19 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi tefrika: 27 MİLLİYET CUMARTESİ 27 KARA BİR GÜN Istanbul nasıl işgal edildi? Aziz Hüdayi Iki Rum genci nöbetçi! Her ikiside Fransızlara casusluk | ettiklerini saklamayorlardı.. Türkçe bildiği muhakkak ol | diğ Bekle övünç vermesi zap)! nı sözü fransızca tekrarladım. Soğuk ve mağrur bir tavur ala rak; — Sizinle meşgulüm, dedi, belki meseleniz yarın hallolu- sur, Ve başka bir şey söylemek sizin çıkıp gitti - Tevkif edildiğim (günden beri yüzümü © yıkamamış ve traş olamamıştım. Buda bir ibtiyaçtı. Fakat bunu da düşü nen ve kabul eden yoktu. . Biraz sonra odayabir kü çük zabit girdi. Saçları, eğri giyilmiş şapkasının kenarların dan taşarak yukarıya kıvrıl- muş, armudi yüzlü ve şeytan bakışlı bir genç sert adımlar ü üdü, dudakları üzümü karışlıya cakmış gibi parmaklarını açıp kolunu uzatarak: — Nasıl dedi, Boş'larn ahmak müttefikleri! Nasıl har- bi kazandınız mı? Müdafaasız | hırıstiyanları keser (o misiniz? | Siz Türkler, hepiniz hayvan- sınız! Bizi böyle © uafk tefek| gördünüz, miskin sandınız. Al manların mahmuz şıkırdatma- larma baktınız, o harbi onlar kazanacak zannettiniz. Siz As yada şu kadarcık bir hükümet kalacaktımız, ona da kani olma dınız; şimdi mahvolacaksınız. Kahrolsun katiller ! İşte hakaret bu idi ve işte | müdafaasız bir adama saldır. mak buna derlerdi. Fakat bu küstah gence (karşı bir şey söylemek, bir harekette bulun mak daha ağır ( hakaretlere meydan vermek olacaktı. Sus- tum. Yalnız fili tecavüze ge çerse mukabele etmek zırlandım. Söylendi, küfürler etti, bağırdı ve defolup gi Bu akşam, iki Rum genci | bana nöbetçidir. Bunlardan bi | ri dünkü Yani diğeri de Di- mitri isminde esmer, (tıknaz ve alayracı bir adamdır. Her ikisi de Fransızlara casusluk l ettiklerini artık saklamağa lü ırmiyorlar . Dimitri yor “..Biz Midillide idik, sonra | Taşoz adasma geldik. Trakya cephesindeki Türk kuvvetleri ni anlamak lâzımdı. Fransız istihbaratı beni (Omemur etti, Bir gece sandal ile Kavala sa- hillerine çıktım. Türk neferi kıyafetinde Siroza kadar git- tim. Elimde Ali ismine yapıl- mış bir hüviyet varakası var- dı... Kahvelere girdim. Zabit- lerle tavla oynadım, kimse far kına varmadı. e Kıt'alarınızın »umaralarmı, mevcutlarma, ne ni yapılacak intihap meselesi müna- kaşa ve karara raptedilmiştir. İki sene evvel tesis edilmiş olan etibba odasına, teşekkül yeni oldu.” Hu için, âzâ sıhhat ve İçtimai mua- venet vekâleti tarafından o namzet gösterilmişti. Bu sefer buna lüzum görülmemiş, oda idare heyeti inti- babı serbest birakılmıştırı. Etibba odasının senelik kongresi ye ee Ğ5 gi mü öğleden sonra | eski türk ocağı binasında yapılacaktır. Kongrede yeni idare (heyeti intihabıda icra olunacaktır, Etibba muhadenet ce- | miyeti bu kongrede serbest yapıla- cak intihapta teşettütü arâya mahal kalmaması için, fevkalâde bir içtima yapmağa ve idare (heyeti için nam- zet seçmiye karar vermiş, bu karar üzerine de dünkü fevkalâde içtimai yapmıştır. İçtimada çok hararetli münal r olmuş, o tanınmış bir çok doktorlar söz alarak, bu fikir etrafında leh ve aleyhte bir çok söz Ter söylenilmişlerdir. Etibba mühadenet © cemiyeti içti- malarma gazetecilerin kabul edilme mesi için evvelee müttahaz bir ka- var olduğu cihetle, bu münakaşala. tetmek imkânı de namzet gösterilmesi | fikri gelip İ de iki zabit gi Oni relerde olduklarını anladım, yi ne adaya döndüm. Yani boşboğazlıktan ziya- de oyun ve eğlence meraklısı- dır. “Enver Pş. vermez bize tez kere,, mısramı (OLâz havasile, “Recebim sana mângiz verece- ğim,, şarkısını da malüm olan makamla yüzlerce defa tekrar- layıp duruyor. Ara Sultan Reşatla Enver Paşanm konuş malarını taklit ederek gülüşü- yorlar . Bunlar Yahudi neferin mu- zipliği apmadılar. Uyumak istediğimi anlayınca sustular. Dimitri nöbette o kaldı. Yani masanın üslüne ve ben de ka- nepeye uzandık, ve uyuduk. 18 Şubat. Hâlâ ne sorgu, ne tahliye emaresi var.MülâzimDolil yine masasında. fa etti, Yine birkaç zabit Dolilin masası etrafında toplandılar. Türklerin hırsızlığından, hiris- tiyanları kestiklerinden, AL AR olduklarından bahsetti anlamıyor gibi | duruyordum. Nihayet © bunlardan biri, bir yüzbaşı, bana bakarak: — Yüzbaşı efendi, dedi, Almanlarla ittifak etmenizdeki sebebi anlatır mısınız? Çevap vermedim . — Siz Fransızca biliyorsu- puz, bir zabitsiniz. Her halde bu sbepleri izah edebilirsiniz. Cevap vermedim . ciddi bir surette — Ciddi ve müsavi derece- mi? ne şüphe Çünkü sizden bazıları, ! bilhassa dün buraya gelen bir küçük zabit çok âdi bir Tisan kullandılar. Bir a; yebilirim. Berim bir İ duğumu, müdafaasız bir vazi- yette olduğumu kimse düşün- mek istemiyor. — Yazık! Şimdi gelini ahpap gibi konuşalım . Masanın önünde gösterdiği sandalyeye oturdum. O d. şıma geçti. — Anlatınız, dedi, sizi Al manlarla ittifaka sevkeden se- bep ne idi? — Kimsenin bilmediği bir şey sordunuz, yüzbaşı efendi. — Nasıl olur? Bir ordu han gi sebepler altında harp ettiği ni bilmez olur mu? (Devamı var) gelmiş ve intihaha geçilerek namzet ler seçilmiştir. eticede Etibba odu sı idare heyeti asli azalığına Güra- ba hastanesi Dahiliye & mutahassısr Dr. Tevfik Salim Paşa, ile Güraba| hastanesi sertebibi Ömer Lütü,| Gülhane hastanesi öperatörü Mürat, Belediye sıhhat işleri müdürü Ne- şet Osman, Beyoğlu Halk Fırkası dispanseri sertabibi Nazim Hamdi Beyler namzet gösterilmişlerdir. Heyeti idare yedek © azalıklarına Öğle yemeğinden | sonra bir Fransız neferi traş | İ takrmile gelip dünkü ricamı i- İ Pütain | diğini « da Mazhar Osmanı, Etfal hastanesi | sertabibi Rifat Hamdi, Kilisli Rifat, İhsan Sami, Süreyya Hidayet Bey- ler namzet gösterilmişlerdir. Etbbu odası divanı haysiyet asli Azalıklarına Ömer Fuat Paşa ile Niyazi İsmet, Dişçi Hamit, Eczacı Haydar Beyler. Divanı haysiyet ye- dek azalıklarına da Tekirdağ mem- leket hastanesi öperatörü | Hami, Bursa memleket hastanesi sertabibi Yusuf İzzettin, Dişçi Mustafa Meh- met, eczacı Rauf Beyler namzet | intihap edilmişlerdir. Etibba muha- denet cemiyeti bugün bir sirkülerle âzasma bu namzetleri bildirerek 1 teşrinievvel perşembe günü yapıl cak etibba odası okngresine işti etmelerini ve cemiyetin namzetleri- ne rey verilmesini, (o cemiyette âzâ olmıyan Doktorların da bu namzet- lere rey vermeleri için ikna olunma» haruni rica sdeeektir, l pe lünişik cemile İl Bir çok balıkçı gemi- lerinden haber yok VERACRUZ, 17. (A.A)— Mexi ka körfezinde zuhur eden ve büyük | okyanus istikametinde geçip giden kasırga yüzünden limandaki 20 ka- dar küçük gemi sakatlanmış veya batmıştır. Kasırga esnasında denizde bulu | nan ve 100 kadar tayfası olan bir. çok balıkçı gemilerinin akıbetinden | endişe edilmektedir. Avustralyanın mali vaziyeti | CAMBERRA, 17 (A.A) — Ban kalar işsizlere yardım olmak üzere yapılacak inşaat için beş ve alelâde inşaat için 8 milyon İngiliz liralık avans vermeleri hakkında başvekil tarafımdan vukubulan talebi kabul etmemişlerdir. Ancak bu bankalar başlanmış olan inşaatın kânunmev- vel sonuna kadar bitirilmesini min için 4 milyon 250 bin ve buğ- | day ihracatı yapanları dağıtılacak ikramiye karşılığı olmak üzere 3 milyon İngiliz birası vermeği teklif | etmişlerdir. Bundan başka bankalar bükümetin bütçe açığını kapditması için de 18 milyon İngiliz biras rad desinde yardımda bulunmağa muva (nkat etmişlerdir. Uyuşturucu maddeler kaçakçılığı ROMA, 17 (A.A) — Zabıta, uyuşturucu maddeler © kaçakçılığı yapan gizli ve büyük bir teşkilâtı | meydana çıkarmıştır. Bu teşkilâtı beynelmilel bir teşkilâta merbut ol- duğu zanmedilmektedir. — Bir çok kimseler tevkif edilmiştir. Laval-Malvy mülâkatı | PARİS, 17 (A.A.) — Başvekil M. Laval meb'usan meclisi maliye ile görüş- | müş ve hükürnetin 1931-32 bütçe- | sinin tatbik müddetinin e temdidini | ineclisten istemek niyetinde olduğu- Bu söylemiştir. Böyle olmakla | be-| raber şimdiki meclis bütçesinin tst- | kikine devam edecektir. Ancak büt | çenin tasdiki gelecek meb'usan mec Tisine bırakılacaktır. Mareşal Pdtain'in seyahati | PARİS, 17 (A.A.) — “Mareşal | 'orktown şebrinin zaptedil ihin hatrasmı tes'it etmek için yapılacak şenliklerde hazar bu- lunmak üzere 2 T. evvelde mezkür şehre gidecektir. Beynelmilel coğrafya kongresi PARİS, 17 (A.A.) — Beynelmi lel coğrafya kongresi maarif nazırı M. Roustanın riyasetinde açılmış. | tur, | Almanyanın mali | vaziyeti BERLİN, 17. AA— Hükümet| Almanyarım mali ve iktisadi vaziye- | Binin düzeltilmesine dair olan pro- | ğramı hazırlamakta devam etmekte. | dir. Bu proğrama bankaların ei met tarafından mürakabe ve teftişe | tabi tutulması hakkında bir madde konmuştur. Cemiyeti akvam ko- misyonlarında CENEVRE, 17. A.A. — Cemiye- ti akvamın komisyonu cemiyeti ak- vam misaki ile Briand-Kellog misa- kinın telifi meselesi hakkında Umu- mi müzakereye başlamıştır. | İkinci komisyon iktisadi meseleleri tetkike | başlamıştır. Yüzde 5 faizli İngiliz harp istikrazı tahvili LONDRA, 17. A.A. — M. Snovw- den 7 5 Faizli harp istikrazınm tah | İçin müsande ve salâhiyet iste- | te Akit Kimyağer eczacı ve katran | müstahzarı âmili İbrahim Hak | kı Beyin kerimleri | ve muhar- rirlerimizden M. Hikmet B-in | | hemşireleri Rükiye HE, ile ma- kine mühendisi , Abdullah Ka: dri B. in âkitleri Cüx Hakkı B in Nuruosmaniyedeki © hane. | lerirde icra (edilmiştir. Tara. ! feyre sendetler temenni ederiz. | Müttehit cümburiyetçiler Ispanya Cümhuriyeti Yeni kanunu esasi şeklini tayin etti İspanyol Başvekili M. Alcala Zamora MADRİT. 17 (A.A.) — Cortes “adi inde, teşkilâtr esasiye encü.“e teşkilâti esasiye kanununun irinci maddesinin kat'i surette şu şekilde yazılmış olduğunu beyan et- miştir, “İspanya hükümeti işçi, Li beral ve Demökrat bir cümhuriyet- tir. Bülün teşkilât, kuvvet ve slâ. İ hiyetlerini milletten alır.,, Meb'us Arawg tadil teklif ederek “İspanya federal bir (devlettir. ilâvesini talep etmitşir. harbine iştirak eden, Radikal partisinin mec lis grupur reisi M. Guerra Del Rio, hariçte suitesir yapacağı fikrile bu tadile muhalif rey vereceğini beyan eylemiş ve cümhuriyetin - muayyen bir sınıfının röğinli olmadığını ve İs panya cürmburiyetinin bütün İspan yalıların cüğnhariyeti olduğunu söy- iyerek bugünkü reylerin © neticesi yarınki borsa haberlerile görülecek- tie, Demiştir. (Sağ cenahta uzun al. kışlar) Hatip, sosyalistlerin federa- lizmin müdafileri olmadığını söyle. yince mütcaddit sıralrdari - tâaceğp sadaları yükselmiştir. Bunün üzeri- ne mumaileyh federalistlerin bulun- duğu tarafa dönerek radikallerin i- dari bir muhtariyet talep eden mın- taknlara karşı daima taahhütli tutmuş olduklarını temin eylemişti M. Calade catas, — kürsüde M. cümlesini | Geurra Del Rio'yu istihlâf etmiştir. Bu meb'us töikilât: esasiye kanunu na iştirak eylemiş olduğundan tadil teklifinin reddine rey vermişti. Mu- maileyh, federalizmin İspanyadaki tarihçesini yapmış ve teşkilâtı esa- siye projesinin merkeziyetçi olark tavsif edilmiyeceğini beyan etmiştir. Meb'usan reisi, bunun (üzerine | meclisin bütün Azasına müzakeratın chemmiyet ve şümulünden bahset- miş ve heyecana | kapılmamalarını ve harekete geçmeden © evvel iyice teemmül| etmelerini tavsiye etmiştir. Kanunu esasi encümeni Âzasın dan M. Botella'nın bazı ihtarların- İ dan sonra M. Cordero, parlâmento- daki sosyalist grupu namına kabul edilmiş olan formülün işçiler cüm- huriyeti, bu smıfın cümhuriyetidir, manasmı tazammun etmediğini ve binaenaleyh, “sosyalistlerin © Saint. Sebastien miski İle hiç bir alikala- rı olmadığını" onların yalnız cümhu- riyeti tesis ve ona müzaheret etmeği taahhüt etmiş bulunduklarını ilâve eylemiştir. Hatip, sosyalistlerin, kanunu e- sasinin mubtariyetçilerin temayülü- tını tatmin eden maddelerini kabul edeceklerini beyan etmiştir. M. Alba, bu sada müzakereye müdahale ederek, parlâmento an'a nelerine riayet edilmiş olmak için, hükümetin federalizm ve © otono- mizm hakkındaki fikrini beyan mesini talep eylemiştir. e M. Azana, cevap vererek hükü. metin kayrimütecanis olmak dolayı sile bu bapta bir noktai nazarı ola- mıyacağını izah etmiştir. Nazır, sözünü İkmal eder etmez, meclis celsesini tatil etmiştir. EYLÜL HARİCİ HABERLER | Vera-Cruz | Fırtınası Mr. İ| isinde M. Laval yakında Berlime ya 1931, | İngiliz Ordusu Üç milyona yakın tasarruf yapıldı LONDRA, 17 (AZA.)* < Avam Kamarasında M. Ellistt Snowden ordu mensuplarınm £ maaşlarında yapılacak tenzilit yekünunun 1 mil- yon 612 bin, bahriye mensuplarının maaşlarında icra edilen tenzilât mik darını 1 milyon 960 bin ve hava kuvvetlerine sit maaş faslından ya- pılacak tenzilâtm — 194 bin İngiliz lirasından ibaret olduğunu söylemiz Fransız nazırlar meclisinde PARİS, 17. A.A.— Nazırlar moc- pacağı seyahat hakkında arkadaşlar | rile görüşmüştür. İM. Briatd Cene- vre müzakereleri | hakkında izahat M. Pietri bütçenin mebu- Encümenine vermi san meelii tam vektinde ve mutat şekilde ve i söylemiştir. muvazene rilev ML. Pietri Ağustos ayina ait ver- gi tahsilâtının 44 ve bu senenin ilk beş ayına sit tahsilâtm bütçe mü- hammenatına nazaran daha fazla ol mak üzre 200 milyondan ibaret bus; lunduğunu beyan etmiştir. M. Jouhaax'un bir teklifi PARİS, 17. A.A, — Umumi me- sai federasyonunun milli kongresin- de M. Jouhaux muhtelif o milletlere İ mensup işçiler arasında mesai işti- rakine müstenit bir. siyaset takip | edilmesini tavsiye etmiştir. M. Montagu Norman Londraya dönüyor MONTREAL, 17, A.A. — İngiliz bankası müdürü M. Montagu Nor- man Londraya gitmek: üzre vapura İ Bineniştir. “aeaseseasasaeresaraaaeeeee (Başı 1 inci sahifede) İsmail Oo Hasan Oo Murat Nihat Salâhattin Nezihi Salâhettin Tevfik İ © Oyuna antrönörün idaresinde baş landı. İlk hücumu İstanbulsporlular yaptı. Bu hücum kırıldı ve Milli ta- kım hücuma geçti, Fikret, Rebii İs- tanbulspor müdafaasını seri akınlar» rile tazyik ediyor. Gene bir hücum- | da İstanbulspor müdafaasının hata- kı bir hareketini hakem penaltı cs zasile tecziye ediyor ve Fikret bunu gole tahvil ediyor. Artık oyun Milli takımın hâkimiyeti altında... Bun: | sonra Cevat şahsi bir hücumla i Hakkı ortada çok canlı, fakat daha tecrübesi az, pas tevziatı pek noksan açıkları bir | türlü işletemiyor. Fakat çok didini. yor... Hakkı ei bir sıyrılış yaptı, Sıkı bir şüt. gol, Bundan sonra gene Hakkı ke iki gol yaptı. İs tanbulspor da buna bir golle muka: bele etti. Ve devre de 1 - 5 bitti, İkinci devrede Milli takımda tadi lât yapıldı. Saminin yerine İstanbul spordan Salâhaddin, Nurinin yerine Niyazi geldi. Bu devre Milli takım daha zevkli bir oyunla oynadı. Fa- kat İstanbulspor da beş yol yemesi. ne rağmen gene canlı ve temiz bir oyun oynuyor. Hattâ bizim müdafa. ayı tehlikeli vaziyetlere bile düşürü- yorlar. İstanbulspor kalesinde Avni çok güzel bir oyun oynadı. Ve bir kaç muhakkak gole müni oldu. Mil. Hi takımın ber iki açığı çok seri bir oyun oynuyor. Niyazinin kale önü- ne bir akını Vasfiye verdiği güzel bir pasla Milli takım gollerini altıya çıkardı. latanbulepor da gene penal- tıdan bir gol yaptı. Milli takım da bir penaltı kaçırdı. Ve müsabaka 6-2 bini. Milli takım bize bugün pek ümit bahş bir oyun vermedi, Bilhassa mü dafan hattı çok bozuktu. Muavin hat tr da iyi bir. oyun oynadı denemez. Kor hattına gelince; Fikret, Rebii, azi, çek güzel, Hakkı çok se itleri çok güzel. fakat daha 7, pas tevziatı çok makin, a dikkat etmesi lâzım. İstan- bulspor da Milli takim karşısında altı golü yemesine rağmen güzel bir oyun oynadı. Bu müsabakadan evvel Galatasa- ray » Beşiktaş ikinci takımları çar. pıştı. Her iki taraf iyi oynadı. Neti- cede maçı Galatasaraylılar 3 - 4 ka- zandılar, Güreş birincilikleri Dün İstanbul mtakası güreş he | yeti 1931 senesi birincil , Kia me) oğlu halk frkasındaki mmtaka salo- | munda başlandı. | Müsabakalar çok iyi ve dürüst ol du. Maçları seyre gelmiş olan seyir siler reçen senelere nazaran çok ka- labalıktı. Temmensarla -—-—2 DAKEK, Başvekil ve Hariciye vekilim seyahatleri günü yakl. şti Ismet Paşs ve Tevfik Rüştü Bey pazar pazartesiye Ankaradan hareket diye ANKARA, 18. (Telefonla). — Başvekil İsmet Paşi Hariciye Vekili Tevfik Rüştü B. pazar veya pazartesi gi karadan hareket edeceklerdir. Tevfik Rüştü B. bu akşi sefarethanesinde şerefine verilen bir ziyafete iştirak ett Ikinci Adapazarı panayırı aç ADAPAZARI, 18. (Milliyet).— İkinci Adapazarı | bu sene 16 Eylül 1931 tarihinde Sakarya kenarında Sej lar Kumu namile maruf mahalde açılmıştır. Panayir 6 vam edecetkir. Bolu ve Geyve Panayirlerile aynı günle düf eden Panayırımızın bu sene, geçen seneki kadar mi kiyetli olamıyacağı tahmin edilmektedir. Şehrimiz içini neticeler vermesi çok ümitli olan bu teşebbüsün civar Panayırlarile aynı günlere te lüf etmeyecek zamanlardı hassatan muhtelif suretlerle ilân ve reklâm yapılması 4 neticenin ehemmiyeti noktai nazarından şayanı temenni Abdülhalik B.in mezuniyeti| ANKARA, 18. (Teleofnla).— İstirahat ve tedavi İ müddet mezuniyet almış olan Mâliye Vekili Abdülhalik mezuniyeti hitam bulmuş ve mumaileyh perşembeden | kâlet işlerile meşğul olr olmağa kaşlamıştır. Dün gece Taksimde Sabık bir komise tabanca ile vuruld Dün gece, cinayet veya kaza olduğu henüz katiyyetle tespit edilemeyen bir ölüm vakası olmuştur. Taksimde Sıra Selvilerde 139 numerolu, madam Despi- hanın evinden çıkan silâh 3es- leri üzerine yetişen polis me- İ murları, içeride kasığından kur şunla yaralanmış bir adam bul- muşlardır. Kanlar içinde yatan bu adam sabık polis komserlerinden ve elyevm Rıhtım şirketinin is- tihbarât memurlarından Niya- riB.dir. him zevat, ezcümle Merkezi umumi reisi ve İstanbul mebusu AK Rana Bey ve Hasan Reşit Bey buluna Teknik neticelerini aşağıya yazı Galip Ömer tuşla 12 dakikada. Hilemet - Esat, Hikmet gelip. Ali « Cafer, Ali tuşla 3 dakikda galip, Bu müsabaka fevkalmemul bir netice vermiştir. Cafer ber za- man gibi Aliyi yenebilir. Dün biraz müsamahakâr davrandı. Ali de fır- sattari istifade ederek bir kafa kol kaptı ve yendi. En hafif siklet: Polis memurları, Nij ye kim vurduğunu sor © da bir kaç kelime ile: — Bir kazadır oldu, de cevap vermiştir. Memurlar, Niyazi B. | hal hastaneye kaldırm da biraz sonra vefat etm vakanın tenevvürü için maktadır. Bazı eşhaş malümai müracaat olunmak üzre Istanbul Spor, Milli takıma 6-2 yenildi milli cskrim taktınımızı me: 3 — Fuat Bey ve birinci ref Muhiddin Beyler. 4 — Harbiyeli Halin Bey. 5 — Mülüzim Adil Bey Bunlara nazaran balkanya İ kiyeyi temsil edecek olan rim takımımız şu zevattan Bürhan - Yaşar. Bürhan hükmen | keptir. galip. Bu maçta hakemler arasında bir anlaşamamazlık olması gerektir. iyet vazıhan Yaşarın le Bedri - Talip, Bedri hükmen ga- lip. Hafif siklet, efil - İsmil, ismail B, 5 dakikada tuşla yendi. Yarı orta: Aliteddin - Osman. Osman hük- men Saim - Yasaf Arslan. di. Neticede dün yarı ağır ve ağır siklet şampiyonları tahakkuk etmiş Diğer müsabakalar cuma günü de vam edilecektir. Bu arada yarı ağır siklet şampiyo Du ağır sıklet şampiyonunu haftaya güreşmek için defi etmiş ve kabul e- dilemiştir. Fenerbahçe küçükler turnuvası Bugün Fenerbahçe spor sahasım- da Fenerbahçe küçükleri arasında tenis turnüvası yapılmıştır. Bu maç ta Selimiye fırkası kumandanı Rüş- tü Paşa ve daha bir çok davetli ze vat bazır bulunmuştur. Neticeler şunlardır: Melih, Danyel 6-2, 6-3 Mah: Alâeddin çiftine galip >. Danyel 6-0, Vee 63 Melihe galiş v— peni arasında bir set üzerin: maçında Sedat rakibini 8-7 mağlip etmiştir. Müsabakannı hitamında fırka ku- mandanı Rüştü Paşa galiplere kupa ve madalyaları bizzat tevzi ederek kendilerini tebrik etmiştir. Enver, İlkami, Muhiddin, Beyler. Güllede yeni re Dün sabah atletizm antren) nezareti altında ve nizami bıf rin idaresinde rekortmenimiz dün rekorunu 12,85 atmak Birlik maçla İstanbul İdman birliğine lanmıştır. Birinci maç Ünke Kazlıçeşme arasında idi. Url Mühim ve son maç Bos Rami İdman arasında idi. Bostancı takımı sahaya kadro ile çıktı, Biri frakat Sorak gözüküyü Bunun neticesi olmak üz Biler ikisi penaltıdan olmak sayı kaydettiler, Bu devred tancınn kaydettiği bir golü avut addederek | kabul Bostancı sekiz kişi ile oyna rağmen bu maçtan 23 m mak suretile çıktı, Her iki takım çok üzel vel oynamışlardır. Ramilileri kaz ları muvaffakıyetten — Bost TME mam