20 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

20 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi tefrika: 28 ai k KARA BİR GÜN Istanbul nasıl işgal edildi? Aziz Hüdayi Neler soruyor neler? Almanya galip gelseymiş, biz kim bilir daha ne fena olurmuşuz! — Ordular harp eder, sebe bini çok defa harp etmiyenler bilir. Eskiden bunlar Padişah lar ve Nazırlar idi. Bu harpte de Enver Paşa ve arkadaşları oldular. Bir vakitler galiba siz de de böyle olurdu. — Hiç bir vakit ! — Moskovanın yangınları karşısında titriyerek açlıktan ve soğuktan ölen Fransız ordu sunda bu fedakârlığın niçin yapıldığını bilen kaç kişi var- dı? Mısıra giren ordunuz Hi distan için yola çıktığını bil miyor mı idi ve (Hindistanm Fransa elinde kalacağına emin | i idi? mi idi? — Sizçok © gerilere gitti- wiz. Şimdi harplerin her halde umumi bir manası (vardır ve herkes bunu az çok bilir . — Ben bu hususta size hiç bir şey söylüyemem. Söylesem de malüm bir rivayet mahiye- tini de geçmez, — Hnagi rivayet? — Söylendiğine göre biz bi- taraf ta kalsak, sizinle mütte fik olarak harbe girsek ve mu- zaffer olsak da İstanbul ve bo ğazlar Ruslâra (o verilecekmiş. Rus Hariciye nazırının ilk gün lerdeki beyanatı da bu rivaye- ti sahihleştirecek mahiyette i- di. Biz Türkler ise İstanbul- suz ve boğazsız yaşıyamıyaca- ğruza kani idik . — Doğru, fakat Almanlar galip gelseydi daha fena vazi- yete düşecektiniz. — Bunlar hep benim cevap veremiyeceğim şeyler . — Harp.. Bunu anlarım, fakat bir buçuk milyon Erme- niyi kesmek, buna bütün dün- ya hayret ediyor. — Bu haberi ve bu adedi verdi, yüzbaşım? Propaganda servisiniz tak- dir edilecek bir maharet göster di. Harpte hıristiyan ri ayelhimize tahrik ince zekâların © yaratabileceği her şey düşünüldü ve yapıldı. Ba- kımız, siz bile bu dev mi rını tesiri altındasınız. — Nasıl? Ermeni katliâmr m inkâr mı edeceksiniz ? — Eğer siz hiç bir Alman iç bir vatan haini idam etmediğinizi söyler ve Türklerin hiç bit tecavüze uğramadıklarını iddin ederse- niz doğru söylemekte sizinle farkımız kalmaz. Müşaade e- der misiniz, size bir şey sora- yım ? — Lütfen . — Dünyada kaç milyon Er meni vardır ? — Doğru bir adet söyliye mem . — Kendi istatistiklerinize inanırsanız onların kaydettiği adedi söyliyeyim. Büyük An- siklopedi dünyada mevcut Er. menileri şöyle gösteriyor: (1100,000) o Kafkasyada; (1000000) İran Ermenistan da; (500000) o Türkiyede ve (400,000) başka memleketler- de yeni cem'an (3000,000) Türkiyede katliâm edildiği söy lenilen miktar ( bu adatlerin hangisinden alınmıştır.? Eğer Türkiyedeki bütün Ermeniler katliâm edilmiş iseler şimdi bü yük Ermenistai in o Türki- yenin hemen yarısı istiyen. ler kimlerdir? Ölen Ermeniler mi? Sonra bu sokakları dol. duranlar Firat suların altın. dan ve Kilikya mezarlarından mı çıkmışlardır ? — Ben de sizi * yine sizin vesaikinizle tekzip edeceğim. — Hangi vesaik? — Türk gazeteleri. — Cemilemeyiniz ve Türk gezetesi demeyiniz, O yüzbaşı efendi. Onu yazan Türk değil Mihran ( efendinin ve entelli- bir makinedir ve basan gazete de koyu bir propaganda orga- mıdır, — O halde Türkiyede hiç bir Ermeninin burnu kanama- mıştır . — Bir değil, yazık ki pek çok Ermenimin kanı dökülmü: tür, Fakat bunun günahı Çar iarm kanlı vicdanında ve onla n eline silâh verenlerde ara salıdır , Ermeniler Türkiyenin en sa n, en çalışkan ve Türklüğe » yakın bir unsuru idi. Fa. ât aralarma politikanmn ze hirli eli girdikten ve bazı Er- meniler milletlerinin hayat ve refahı bahasına © vicdanlarını sattıktan sonra bunlar acma. cak hallere düştüler. İlk taar- ruz onlardan başladı; yine Er- meni tarihçilerile ispat ederim ki öld Kürtlerin ve Türklerin adedi Ermenilerin adedinden fazladır. Harbin en nazik. devrelerinde ordumuzu gerisinden vurmağa çalışanlar kimlerin hesabına hazırlanmış lardı? Van kiliselerinde çıkan toplar Semiramisin asma bah gelerinde kuş avlamak için mi saklanmıştı? Sandıklar dolu- su bombalar Van gölünün ba lıklarına suikast için mi top- lanmıştı? — Tehcir.. - Müsaade ediniz, yüzba- şım, onu da anlatayım. Gerisi ni tehdit altında gören her or du emniyet tedbirleri almak mecburiyetindedir. Fakat iti- raf ederim ki, tehcir çok feci şerait içinde yapılmıştır. Bu- na harp halinin müşkülâtını, tehcire memur bazı adamla- rm iktidarsızlık ve fena hare- ketlerini de ilâve etmek mec- buriyetindeyim. Bu © vaziyet Fransada da olsa.. — Mersi, yüzbaşım, bu ha zin hikâyeyi burada £ bıraka- lm . tün cihan matbuatını o kadar işitilmemiş facialarla doldur- muş, o kadar çok kitaplar ve lâvhalar vücuda getirmişlerdi ki her Türk, bir hiristiyan na zarında, derhal kafası kesile- cek bir katil, bir canavar ima- hiyeti almıştı O sıralarda Mihranın gazetesinde mütema diyen katliâmlardan bahsedil- mesindeki ve muhtelit sansör de çalışan gayri Türk memur- larm, hükümetin resmi tebliğ- lerine varıncıya kadar müdafa amıza matuf yazıları çıkarma larmdaki sebep (© şimdi daha iyi anlaşılıyordu. Hangi Fran sızla konuşsam (O katliâmdan bahsediyor. Ve beni bir mes'- ul, bir mücrim görüyordu. Gariptir ki o devrin mep- um müaheliflerinden ve şimdi mübarek Türk O topraklarının kabul etmediği kara er dağıldıkları yerlerde bizim hi- ristiyan akalliyetlere karşı fe na muamele ettiğimizden bah setmekte, bütün milleti İtti- hat ve Terakki kostümü için- de göstermektedirler. Bunlar. dan, suyu ve'ekmeğile büyü- dükleri bu ana yurt | lehinde biz tek söz bulamazsımız. Sene lerden sonra Ermeni hâdisele- rinden bahseden Fransiz meb usu mösyö Luis Bertran bile, diyebilirim ki; o mübalâğa ve ifratta bizim mel'unlar kadar ileri gitmemiştir . İskambil falları 19 Şubat . Fena gecelerden biri daha Yanımızdaki odaya ka- kapıyı tırmaladı ve Aşağıda acemi bir el gece yarısından sonraya kadar piyano ile köpeğe refakat et- w Rum nöbetçiler bu akşam geç! patılan ha kadı İ dan Tokyoya gitmiş olan mira- MİLLİYET Komşu Kapısı gibi! | Zeppelin balonu tekrar Amerikaya gidiyor | BERLİN, 18 A.A. — Graf Zepelin balonu cenubi Ameri- ka'ya ikinci bir seyahat yap- mak üzere saat 1,15 te Friedei chshafen limanından hareket etmiştir. ARLES, 18 A.A. — Zepelin | balonu saat altı kırk dokuzda | Saintes-Maries-de-lö-mer üze | rinde uçup dolaştıktan (sonra Baldares adaları istikametinde yoluna devam etmiştir. BERLİN, 18 A.A. — Graf Zepelin'in Brezilya'ya icra et- miş olduğu ikinci seyahat mü- nasebetile matbuata beyanatta bulunan kumandan Eckner, ce- nubi Amerika'ya yapılan bu se yahatlerin Almanya posta resi ile münakalât nez: önayak olması ile gir takım teşebbüslerden ibaret ol- duğunu söylemiştir. Mumaile- yh demiştir ki: Bir kabilisevk balon, Atlas okyanosunu geçti- | ği zaman bu bir spor hâdisesi- dir. Fakat bu balon (seferini müntazıban tekrar edecek olur sa müntazam bir münakale yo- lu tesis etmiş demektir. o Graf | Zepelin, evvelce tesbit edilmiş bir tarife mucibince ve munta- zam fasılalarla cenubi Amerika ya gidip gelme üç seyahat yap mış olduğundan ameli surette Okyanos üzerinde bir nakliyat servisinin küşat resmini yap- mıştır. Graf Zepelin, Avrupa - Brezilya postasına hareket ve muvasalâta ait ak servisle- rine ve vapur ile icra (edilen nakliyata nazaranl0 ilâ 16 gün kazandırmaktadır. — omre — Gandhi şikâyetçi LONDRA, 18 A.A. — Gand | hi yuvarlak masa konferansn- da işlerin ve müzakerenin çok ağır gitmesinden, murahhasla- ra ait İistenin yavaş, yavaş ya- pılmakta olmasından ve İngi- liz murahhaslarmın direktif sa hibi bulunmamalarında dolayı | bazı tenkitler yürütmüştür . | Kalküta'da bir hadise | KALKUTA, 18 A.A.—| Nidnapore t evkifhenesindeki mahpuslar dün akşam nöbetçi- lerin üzerine şiddetle hücum et | mişlerdir. Nöbetçiler kendileri | ni müdafaa için ateş" etmişler. | dir, Bu arbede neticesinde mev kuflardan iki kişi ölmüş ve 20 | kişi de yaralanmıştır. Moyle ve Allen issız bir adaya inmişler TOKYO, 18 A.A. — Asahi | gazetesine gelen bir habere na- zaran tayyareci Allen ile Moy- le Japonya'dan hareketlerin- den otüz dört saat sonra şiddet li bir fırtmaya tutuldukların- dan boş ve 1s&ız bir adada yere İnmeğe mecbur - olmuşlardır. "Tayyareciler havanın müsade- sizliğinden dolayı ancak sekiz gün sonra tekrar havalanmağa muvaffak olabilmişlerdir. Tayyareciler o zaman şimali garbi istikametinde uçarak A- löntienmes adalarında Miamo- folegno köyüne irmişlerdir. Bu | radan bugün Alaskada Nome- ye gitmek üzre hareket edecek İerini ümit eylemektedirler. Linbergh'in seyahati NANKİN, 19 (A.A.)— Ge- çenlerde hava tarikile Amerika | lay Linbergh ile karısı bugün Fukuoka'dan Nankine gelmiş- ler ve coşgun tezahürlerle kar- şılanmışlardır. ma di. Bir müddet oynadılı mitri uyuyamiacağını gi evvelâ piyanoyu çalana, sonra köpek sahibine küfürler ederek gitti. Yani yalnız kalınca is- kambil dı. Şansım açık © görünüyor, sağıma kupa yeni düşmüş, e vimizde bir sevinç © olacağını gösterirmiş; yakında (o feraha çıkacakmışım, ama bir deniz yolu varmış. Pek uzak değ miş, biraz keder, sonra yine İ tir. Diğer taraftan Belkan milletleri, PAZAR Cemiyeti akvam; ve Türkiye Tevfik Rüştü Beyin Cenevredeki son temasları üzerine, Türkiy. | de Cemiyeti Akvama dahil olması mevzuu bahisedildiğine dair gelen ha | berler üzerine Sofyada çıkan “La Bulgarie,, gazetesi, 18 tarihli müsha sinda bu meseleye dair bir başmaka- le neşretmiştir. Böyle bir hâdise karşısında kom- şularımızın filir ve mütaleasnı öğ- renmek fnideden hali olmayacağı ci- | hetle, bumakalenin şayan: dikkat | İ gördüğümüz kısımlarını iktibas edi- yoruz. “La Bulgarie,, diyor ki: “Türkiye için, Cemiyeti Akvamı İ teşkil eden milletlerden uzak kalma ğa devam etmekte bir sebep yoktur. Lozan munhedesini müteskıp kendi sinin Cemiyeti. Akvama kabulünün | derpiş edilmesi, genç cümhuriyetin, daima teşriki mesai rabıtalarını tak- | viyeye alıştığı cemiyette canlı bir sempatiyi haiz olduğuna delildir. O halde şimdiye kadar Türkiye- Bin de kabulüne ne mâni vardı, diye bir sünl irat edilebilir. Bidayette Sovyet tesiri altında bulunan Türki | yenin, Sovyetlerin cihanşümal kud- retinden çekindikleri beynelmilel bir teşkilâta girmekte fazla istical gös-| termemesi varit sayılabilir. Maama- | fih komşu cümhuriyetin efkârmda bir tahavvül hâsıl olması gecikmedi. Türk cümhuriyetçileri memleketleri nin beynelmilel bayatını inkişaf ete | örmek ve faideli temaslar etmek İz | çin Cenevrede- bulacakları müsait | muhitin ehemmiyetini anlıyorlardı. İstildilini büyük bir krkançlıkla muhafaza eden Türkiye kapılarını «enebilerine geniş surette açmak ve | eğer milli servetinden; istifade et-| inek istiyorsa, iştirak mesaisinde zn rüret mevcut olan beynelmilel fi nans'n karşı hasmane telâkki edilebi ecek ber türlü hareketten tevakki eylemek lüzm geldiğini bütün vu- zuhile kavramış bulunuyordu. Bu- nun içindir ki,, Türkiyenin cazibe| kutbünden törenenile yüz çevirmek- sizin, harici siyasetinde yeni bir veç he hâsıl oldu.Bu veçhe son seneler de mütezayiti'bir enerji ile tebellür etmiş ve Cenevre ile teşriki mesai fikri Türk efdiri umumiyesinde de- çin kökler salmıştır. Hatti temin e- dildiğine nazaran, Cenevre mücsse- sesinde diğer devletlerle beraber kati surette mevki almak için daimi bir kürsü istemiştir. Bütün bu malümatın doğru olup olmadığını bilmiyoruz. Ancak mu- hakkak olan bir şey varsa, Türkiye- nin Cemiyeti Alvama kabulü mese- | lesi her sene daha musirrane bir şe- | * | külde kem İ dar ki nihayet müsait bir tarz: halle İ bağlanacaktır. Bu, her şeyden evvel hissettirecek ve o ka- umumi mülâhazaların. icabıdır. Bir | Avrupa milletini Moskovanm himas | yesindon kurtarmak mevzuu bahis- bir çek sebeplerden bu tarzı halin, | bir an evvel busulpezir olmasını ar. zu ederler. Zaten bir kaç zamandır Balkanlarda Türk diplomasisinin oy | nadığı faal rolü bilen müdekkiklerin | gözlerinden, Türkiyenin Cemiyeti | Akvama girmesini icap ettiren s6- bepler de kaçamaz. Cemiyeti Akvam azan olan Türkiyenin, komşuları nezdinde iyi komşuluk prensiplerine uygun tarzı haller hakkındaki dos- tane müdahalelerine bu rolünü da. ha müvaffakıyetle ifa edebileceğine ise hiç bir şüphe yoktur.,, Bir isyanın sonu | NEVYORK, 18 A.A. — Şi. | l'de bu yakınlarda çıkmış olan | isyanm elebaşılarından altısı | Satiago divanı harbi tarafın. dan idamia, ikisi müebbet hap- | se ve diğer altısı 15 ile 10 sene arasmda tehalüf eden hapis ce. | ına mahküm edilmişler. | Prens Gallesde Fransa'da PARİS, 18 A. A. — Prens Galles de bugün Bayonne'den Paris'e gelmiştir. Amerika'da içki yasağı! ATLANTİC CİTY, 18 ALA. | — Amerikan baro cemiy. | ki yasağının kaldırılması lehin- | | | Ecnebi matbuatı Ingiliz İntihabatı Şimdi yapılırsa büyük bir musibet olacak LONDRA, 18 A.A. — Lord lar kamarasında hükümet na- mına söz söyleyen lord Pool mer'iyet mevkiinde ( bulunan muahedeler hasabile ecnebi it- halâtmın tamamen men'ini ka bil olmadığımı söylemiş ve fa- kat İngiltere'nin, muahedeler- den mütevellit (taahhütlerini bozmaksızın yüzde yüze kadar gümrük tarifeleri tatbikinden yardım görebileceğini beyan ey lemiştir. Lord Melchett, umumi inti- habatın halen değil yalnız İn- giltere için fakat (o Avrupa'nın büyük bir kısmı için bir müsi- bet olacağımı ifade etmiş ve par ento feshedildiği takdirde ngiliz lirasının rayiç tundurmak imkânr ol ği fikrini izhar eylemiştir. İn- giltere bankasının ikinci reisile birçok mecli M. aMe Do: tihabat yaptırmıyacağını mümkün olduğu kadar iktidar mevkiini muhafaza edeceğini âlenen beyan etmesini talep et- ikleri söylenmektedir. Diğer ftan Daily Telegraph gaze tesi de, başvekilin umumi inti- habatın yapılması için hazırlan makta olduğunu ve bankalar müdürlerile birlikte intihabat müddeti esnasında İngiliz li İ sının sukut etmemesi için alına cak tetbirleri tetkik eylemekte bulunduğunu temin eylemekte dir. Muhafazakârlar, himaye w sulünü muhtevi gümrük tarife lerinin ithali maksadile intiha- bat yapılmasını arzu etmekte- dirler, Bulgaristanda indirile- cek gümrük rüsumu SOFYA 19 (Milliyet) — Hükü- met çok lüzumlu bazı mevaddın w- cuzlamasını temin için, bu mevadda ait gümrük resmini 27 den 20 ye in- 'dirmeze karar vermiştir. Bulgar komünistleri ve affı umumi SOFYA 19 (Milliyet) — mist Amele fırkası, 1923 komüi ihtilâlinin yıldönümü münasebetile 23 eylülde siyasi affi umumi ilânı le hinde harekete geçmeğe karar ver- miştir. Polis bu hareketi menetmiş- tir. Bir irtihal KAYSERİ (Milliyet) — Bir haf- ta evvel vefat eden Kayseri C: Halik Fırkası reisi İbrahim Safa Beyin ei- lesine Cümhuriyet Halk Fırkası u- mumi kâtipliğince beyanı taziyet e- dilmiştir. Merhum Milli mücadelede vatanına hizmet etmiş Kayserinin kıymetli bir evlâdı idi. Malül gaziler için Mütekait Harp malülleri cemiyeti merkezi umumiyesinden: 930 senesinde tütün ikramiyelerini. aldıktan sonra gerek 930 senesinde, gerekse 931 senesi haziran ayına ka- dar olan müddetler zarfında vefat edip te bu defa tevzi olunacak ikra- miye için askerlik | şubelerince tan- zim kılınan defterlere kaydolunma- yan malâl ailelerile on senelik maaş- larını aldıklarından dolayı defterlere kaydedilmeyen Malülgaziler vesika- larile derhal | Vezmecilerde cemiyet merkezine müracant etmeleri ilân o- hamur. Edirnede tamir edilen camiler Evkaf müdiriyeti tarafından Edir nede tamir edilecek altı camiin tami ratna nezaret etmek üzere Ediraç- ye gitmiş olan Evkaf başmimarı Fik ri ve Mimar Vasfi Beyler dün şehri mize gelmişlerdir. Edirnenin Selimiye, Üç Şerefeli, Beyazıt, Yıldırım Beyazıt, Muradi- ye, Süleymaniye camilerinin tamiri yirmi iki bin liraya bir müteahhide ihale edilmiştir.E vkaf mü daha bazı noksanlar görül yapılan keşfe göre bu camilerin ta- miri 35 bin liraya mal olacaktır. Tapuda kurs idaresinde bir kurs küşat e- dileceğini yazmıştık. Bu kurs tedri- sata başlamıştır. Her gün öğleden İ de bir karar sureti kabul etmiş / sonra iki saat devam eden bu kur. Başvekil Atinaya bil Heyetimiz Ege va ANKARA 19 (Telefonla) — Baş vekil ve Hariciye vekilimizin Atina seyahati bir teşrinievvele kalmıştır. Bu münasebetle Tevfik Rüştü Bey Istanbula gidecek, bir kaç gün kal- dıktan sonra Ankaraya dönecektir. Bilâhara ayın sonuna doğru İsmet Paşa ile birlikte İstanbula hareket &- decektir. Heyetimiz bir teşrinievvel perşembe günü Ege vapuru ile Ati- teşrinievvelde gidecel a j purile gideceki naya hareket edecek ve 3 teşri velde Atinada bulunacaktır. Sey” programı tesbit olunmuştur. Hi ye vekili bugün ve bir çok ziyaretler kabul etmi İtalyan müsteşarı ziyaretçiler w nmdadır. Geç vekte kadar vekâ kalan Tevfik Rüştü Bey bilâhari" met Paşa tarafından köşkünde bul edilmiştir. makamma gel Ankara-Istanbultreninden atlaya iki köylü yaralandı ANKARA, 19 (A.A.) — Bogün İstanbul postası şehrimize teahbi 13,55 te gelmiştir. Teahhurun sebebi tren Herekeye gelirken iki köylü daha evvel gidebilmek için istasyona | Vak'a haher alınınca hemen taharriyat biri ağır, diğeri hafif yaralı olarak bul gelmeden trenden atlamalı ta başlanmış ve atlayan köylü, karmaştur. Bursada fabrikatörler toplandı BURSA, 19 (Hususi) — Sanayi umum müdürü bugün şebrimize gö miştir. Meb'uslarımızdan Rasim Ferit, Rüştü ve umum fabrikatörler Grakile Ticâret odasında bir içtima y. ler görüşülmüş ve münakaşalar olmu: devam edilecektir. apılmıştır. İçtimada iktısadi ştur. Müzakerata paazrtesi günü Spor koruma cemiyeti KAYSERİ, (Milliyet) — Kayserinin kıymetli valisi Fuat Beyin şebbüsü ile çoçuk bahçeleri, idman sahası meydana getirmek ve sporu | vik ve himaye etmek gayesile spor ki teşekkül etmiştir. oruma derneği namında bir ce 25-30 bin inek kesilecek KAYSERİ 19 (Mil ye başlamıştır. Bu haft el) —Kayseride pastırma yazı ve pastırma kesil İstanbula bu senenin pastırması gönderilmiş Geçen sene tahminen sekiz, on bin pastırmalık inek kesilmiş ve Yuna: tan, Marsilya ve Missra ihraç edilmiş idi. Bu sene kesilecek ineklerin a darı 25, 30 bin kadar tahmin ediliyor. Makedonyadaki Bulgar kiliseleri SOFYA, 19 (Mülliyet) — Cenevreden bil, $ piskopos Ove 259 rahip (Oimzasile Cen miliğine bir şikâyetname tevdi edilmştir. Bu gi şimdiki Sırp ve Yunan Makedonyasında vazifsi ruhafi, idaresi zamanında şi iğine göre, bapiskop Akvam kâtibi un âyetmameyi verenler Tü yelerini ifa etmiş olanlardır ve Bulgar dini cemaat teşkilâtının tekrar # sisini istemektedirler. Bir heyet Avrupa payitahtlarını da dolaşacakt Imza edenler meyanında İstanbuldaki Bulgar ekzarki, Başpiskopos Edirne ve Kırklareli piskoposları da vardır. Bulgar - Sovyet siyasi münaseba SOFYA, 19 (Milliyet) — Utro gazetesinin Başvekili M. Malinoff Cenevrede M. Bulgar hü #elesini pek yakında tetkik edeceğini emin ettiğine göre, Bul Litvinoft ile yaptığı bir mülükatti kümetinin Sovyetlerle diplomasi münnbata tekrar başlaması vâdetmiştir. ! M. Melinoff Sovyet Hariciye komiserinden, Rusyada kalan Bulgarlar tir. Dilenci değil, memleketlerine avdetleri hususunda toshilât göstermesini de iltimas eti | Karunmuş! KAYSERİ (Milliyet) — Medine naminda dilenci bir kadın ölmüş ve # bıtaca kulübesinde yapılan taharriyatta on beş altın, 64 gümüş mecidi ve yüz elli lira kadar evrakı nakdiy. hâkimliğince terekesine vazıyet edih | Romenler Balkanyatara iştirak etmiyo! le bir çok esya bulunmuştur. Suf| SOFYA 19 (Milliyet) — Son dakikada Sofya Balkanyat teşkilâtma 19 men spor federasyonundan gelen bir Balkon oyunlarına istirak etmekten vazgeçeişlerdir. gösterilen sebep, Romen takımlarının kâfi surette hazırlanmamış olmal” | rıdır. Maamafih bu kararın Dobruca, kilâtı tarafmdan ilân eğilen habere nazaran, Romen sporculi”” Bu karara Makedonya ve Trakya muhacirif boykotajla alâkadar olması da muh” isabakal” . Yunanlılar da Atinada yakmda yapılacak atletizm mü: rından dolayı Balkanyatlarda jimnastiklere iştirak edemiyeceklerini bildi mişlerdir. Emlâk ve Eytam Bankasının yeni mer kez binası 650 bin liraya iha edildi ANKARA, 19 (Telefonla) — Bugün Emlik ve Eytam Bankası yefi merkez binası inşaat: ihale edilmitşir. Münakasaya iştirak eden altı rü” | sescden inşaat idarei fenmiyesi şirketi sahipleri Mehmet Galip, Fesçi 208” | Ibrahim Galip ve Erzurumlu Nafiz Beylerin vermiş oldukları 650 bin lir fiat meclisi idarece muvafık görülmüş ve inşaat mezkür grupa ihale olu” | muştur. Türü-Rus ticaret muahedesi ANKARA, 19 (ALA ) — 16 mart 931 de imzalanan Türk « Sovyet 8” / maahedesinin tasdikmameleri Sovyet Büyük Elçisi M. vazifesini ifa eden Belgrat elçisi Haydar B* ret in ciye vekâleti arasında teati edilmiştir. Suriç ile Hari Ankarada Edebiyat Birliği ANKARA, 19 (Telefonla) — Dün Cemiyeti belediye salonunda bir Ankaranın edebiyatı. seven geni aktetmişlerdir. Cemiyetin id2” niş heyeti, Nihal Hanım, Behçet Cemal, Muzaffer, Oğuz, Ibrahim Saffet Kenan Beylerden eptir. Cümhuriyet Merkez Bankası memurları g ANKARA, 15 (Telefonla) — Zirmat Bankası muamolâtı umumiye mü muavini Abidin Bey Ci lüğüne tayin edilmiştir. Banka . Bu münasebetle şimdiden bir çok. iyet Merkez Bânkası muamelâtı umumi?" üç teşrinievvelde faaliyete geçecek” memurlarını tayin etmiştir. Tıp kongresi Ismet Pş. tarafından açılacak ANKARA, 19 (A.A.) — Tıp kongresi 22 eylül salı günü saat onda azretleri tarafmdan Evimde. Başvekil İsmet Paşa Hı süz MkEğ