20 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

20 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Muhabir mektupları | Demiryolu Malatyaya umran Yeni muntazam taşıyor * binaları, düzgün yolları ve tabii güzelliği 5 . ile Malatya şirin MALATYA ii se 2e evvel medeni bir ten- vir tesisatmı o muvaffakıyet- le başaran güzel Malatya, bir kaç aydanberi iktisadi vaziyeti ni zenginleştiren tren yolu gi- bi yeni bir vasıtaya malik bu- lunuyor. Bu itibarla ticari ve Çinkişaf etmektedir. Malatya yakın bir atide vasatta mühim bir ticaret merkezi olacaktır. Malatya gerek trene bağlan- İmatı ve gerekse bir ticaret i)merkezi ve yol uğrağı olması İ münasebetile iki, üç sene zar- fında çok terakki ve umrana mazhar olmuştur. Yeni binalar İc, muntazam, düzgün yolları 've tabii güzelliğiyle hakikaten şirin bir memlekettir. Çalışkan * bir hall kitlesi memlekete ay- ca faal bir manzara vermekte “ve kıymetini artırmaktadır. ; Eski Malatya © Mühim bir tarihi kucağında saklıyan eski Malatya bugün Malatya - Elâziz yolu üzerinde ek güzel bir istasyondur. De- * nir yolu kayısı bahçelerinin ke arından — uzamaktadır. Eski * Malatya, surları, muhteşem nabet “harebeleri ve tarihi nanzarasiyle (yolcuları çok © meşgul etmektedir. Uzun yıllar ” Türk. ellerinin yaptığı bu mu- * zzam abideleri yıkamamıştır. * Onlar asırlardanberi Türk var iğnım birer canlı eseri halinde “aşamaktadırlar. 1 — Mahsul. vaziyeti: Bu ene Malatyada mahsul vaziye i köylünün yüzünü güldüre- ek kadar boldur. Geçen sene- »rin kuraklığı yerine bu sene avaların -hububat için. pek Müsait olmasından (bilhassa uğday çok bereketliolmuştur. iraat bankasının, köylünün örcuna mukabil buğday alma , köylüleri ikinci bir buhran- an kurtarmıştır. İlkbaharda ki soğuklar, mey #ler üzerine fena tesir yapmıs Devrekte bir demir damarı Devrekte marangoz Ali Zi- 4 ef. namına bir zat, Devrek «sabasına bir buçuk saat me- fede Sofular köyünün Hinge mahallesinde bir demir ma- mi keşfettiğinden ve Zongul- ikta bulunan İktısat Vekâleti myahanesinin tahlili netice- de Se 42 nisbetinde humzu- dit bulunduğuna dair rapor rildiğinden babisle imtiyazı- almak üzre vilâyete müraca- etmiştir. Maden idaresi mü ndislerinden Nuri B. Devre. giderek kaza fen memuru ihir B. le birlikte mahallinde kikat icra etmiştir. Nuri B. hüz raporunu vermediğin- n netice belli değildir. “Bir hiçten cinayet » Barlına tabi Beşköprü kö. nde Alibaşoğlu Sakirin € » köy kızları teamül veçhile “ün diziyorlarmış. Bu sırada zilelma köyünden gelen Ay- * oğlu Hüseyin, Hacı Kiram fu Mehmet ve Sarı Kadı oğ- Yaşar ve yanlarında 15ile 18 üç delikanlı, kızla ylersesini istemiş- iler. Şakir aşağıya inirce ne iklerini sormuş; her halde f edilmiş olacak ki, dm oğlu Hüseyin tebancası şıkarıp ateş etmiş ve Şakiri tapağından vurmuştur. Bu » köyden Ali Çavuş oğlu im koşarak gelmiş ve “ne ayorsunuz?” diye bağırmış. “sen de mi istiyor- bir memlekettir. her sene bir buçuk milyon lira- hk kaysı satışı yapılmakta i- ken, bu sene kaysılardan hiç istifade edilememiştir. Meyve ve afyonlar diger senelere nis- petle pek az istihsal edilmiştir. Afyon fiyetleri çok düşüktür. Geçen sene kilosu 25-30 lira eden afyon bu sene 10 lira üze- rinden satılmıştır. Bu hal köy- İlünün iktısadi vaziyetini güç- leştirmiştir. Her sene Malatyanın ikti- sadiyatını zenginleştiren afyon meyve ve kaysı istihsal edilme miş ise de, buna mukabil pek bol hububat alınmıştır. Tütün: Malatya ve mülha- katında tütün istihsali geçen senelerin fevkinde bir bolluk arzetmektedir. Yapılan tetki- kat neticesi, bu seneki tütün istihsalinin bir buçuk milyon kilodan fazla olduğunu göster- iştir, İstihsal olunan tütünün arı Malatya tütün inhi sarı atelyesinde işlenecek, mü- Bim bir kısmı da ihraç oluna- caktır. 2 — Malatya'nın tabii ser- İ vetinden başlıcası nadir” bulu- nan kıymetli ağaçlarıdır. Ma: latya hakiki ve zengin bir ke- reste memleketidir. Fakat bu- İgün bu servetinin mühim bir kısmını kaybetmiş bulunuyor. Bir kaç sene evvel, memle- kette yol açmak maksadile ya- pılan bir plân üzerine, memle- ketin malik bulunduğu en kıy- metli ağaçlar yanlış düşünce ve endişeler yüzünden kestiril- miştir. Ağaçlar kesildikten son ra Malatya'da yağmurlar azal mış ve havalar kuraklaşmıştır. Bugün Malatya'yı ziyaret e- denler, bir kaç sene evveline nazaran pek büyük fark bul- maktadırlar. Ağaçların birden ve mühim mikdarda kesilmesi, memlekette kereste buhranma da sebep olmuştur. Ömer CEMAL yalamıştır. Mehmet ile Yaşar, Hüseyne yardım etmişlerdi Şakir çok kan kaybettiği çin bir buçuk saat sonra ölmüş tür, Kâzımın yarası ağırdır. Katil ve yardımcıları yaka- lanmıştır. Bir asarı atika amatörü Konyada misafir bulunan serbest meslek erbabından bir zatın ruhsatsız asarı atika top- lamakta olduğu haber alınmnş, eserler Asarı atika muhipleri cemiyeti U. Kâtibi M. Mes'ut ! Beyin takibatı üzerine müsade. re edilmişti. Seksen parçadan ibaret olan mezkür eserler | hakkında şu malâmat verilmektedir: Müsadere edilen eserlerden bir kısmının elnoğrafya müze- sine ait olduğu anlaşılmıştır. Balarının mermer ve balgami taşlar üzerine © kabartmalar, İ bronz heykellerle toprak statü- ilerden ve kadim Yunan ve Ro- ma gümüş meskükâtından ol- duğu tesbit edilmiştir. Mermer kabartmalardan bi. risinin üzerinde Roma impara- torlarından Mevriel'in heykeli diğer birisinde Kleopatra © ve Antiüs'ün kabartmaları bulun. maktadır. Balgami taşlardan bi rinin yüzünde de Laodikya'nın resmi vardır. i Bronz heykellerden birinin i Hititlere veya Mısrilere sit bir .— olduğu zannedilmekte- ir. Asar arasında seri halinde gümüş Kabadokya meskükâtı da mevcuttur .Bu paraların kıy metli olduğu söylenmektedir. İzmir-Ankara telefonu 20 EYLU İ Istanbui Zelediyesi ilânları | | Yedikule sur haricinde Sultanmehmet mahallesinde, deniz cihetinde boya fabrikası önünde Kirişhane sokağında (9327 metro murabbamdaki metrük mezarlığa 4663 lira kıymet tak- dir olunarak kapalı zarfla müzayedeye konmuştur. Talipler şartname almak için her gün Levazım müdürlüğüne müracaât etmelidir, Müzayedeye girmek için 350 liralık teminat lâzım- İ dir. Bu teminaya nakten ve depozito suretile yahut hükümetçe müteber tanımış bankalarm birinden o getirilecek teminat mektubu ile olur. İşbu teminat makbuz veyâ mektubu-ile şart: name ve teklif mektubunu mühürlü zarfa koyarak ihale günü olan 12-10-931 pazartesi günü saat on beşe kadar Encümeni daimiye vermelidir. (2631). MILLIYET PAZAR ... Edirnekapı, Beşiktaş ve Üsküdar güt've mektep. çocukları bakım evi ve Vilâdiye polikilikliğine lüzumu olan eşyayi tıb- biye kapalı zarfla nünakâsaya konmuştur. Talipler şartname almak için her gün levazım müdürlüğüne müracaat etielidir. Münakasaya girmek için 56 liralık teininat lâzımdır. Bu teminat ya nakten ve depozito suretile yahut hükümetçe müteber ta- nınmış bankaların birinden getirilecek teminat mektubu ile olur.İşbu teminat mektup veya makbuzu ile şartname ve mektu bunu ve Ticaret odasında kayrtIı olduğuna dair vesikayı mü- hürlü zarfa koyarak ihale günü olan 12-10-931 pazartesi günü Saat on beşe kadar Enciimeni daimiye vermelidir. (2629). ses Karagümriikte Öksüz Mehmetpaşa tamii yanında üç oda- dan ibaret Öksüz Mehmetpaşa mektebi binası bir seneden üğ seneye kadar kiraya verilmek için açık müzayedeye konmuş- tur, Talipler şartnameyi görmek için Levazım müdürlüğüne müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için 7,5 liralık temi- nat lâzımdır. Bu teminat ya nakten ve depozito surctile yahut hükümetçe müteber tanınmış bankaların birinden ; getirilecek teminat mektubu ile olur. Bü şekilde teminatla beraber ihale günü olan 12-10-93! pazartesi günü saat on beşe kadar Encü- meni daimiye müracaat edilmelidir. (2624); “ix Eminönü kaymakam ve belediye şuhe Müdiriyetinden: Başı boş olarak bulunup tahtı muhafazaya alınan bir merke- bin sahibi her isim ise bir hafta zarfmda almadığı takdirde ale- Musul satılacağı ilân olundr, (2627). Haydarpaşa eski istasyon civarında 182, * 184, 186, ve 188 numaralı dört dükkân ayrı ayrı kapalı zarfla müzayedeye ko- nulmuştur, Müzayedeye iştirâk edeceklerin istasyon Müdür- 1 1931 Emniyet Sandığı Emlâk müzayedesi Kat'i karar ilânı MERHUNATIN CİNS VE 55 5. $. NEV'İLE-MEVKİ VE MÜŞ: 3 TEMİLÂTI e 108 Beyoğlunda Yazıcı mahallesinde Caddeikebir 0- kağında eski 635, 637, 639 ve yeni 639, 643, 681 numaralı yüz seksen arşın arsa üzerinde kâgir da” hilen ahşap beş katta biri ufak olmak üzere önbir oda dört sofa bir mermer antre bir mutfak! bir kuyu bir sarnıç bir şahniş ve kırk bir arşın bahçe- yi havi altında iki dükkânı havi bir hanenin sülüs hissesi, Nazmiye H. 108 19602 Eyipte Dökmeciler mahalle ve caddesinde ki 29 ve yeni 31 mumaralı yüz otuz sekiz'arşın ar- sa üzerinde ahşap iki buçuk katta dört oda üç sofa bir toprak avlu bir mutfak bir kömürlük ve yüz on İki arşm bahçeyi ve bahçede bir kuyuyu havi tamire muhtaç bir hanenin tamamı (birinci kat kısmen dolmadır). o Mehmet Cemal Ef, Fat- ma ve Huriye Hanımlar 3908 Okçularbaşında Eminbey mahallesinde Okçular Başı sokağında eski 50 ve yeni 52 numaralı ve kırk iki arşı arsa üzerinde kısmen kâgir ve kıs- meni alışap maabodrum iki buçuk (katta ilstünde bir oda bir merdiven başını havi bir dükkânın ta- mamı, dahili ahşaptır. Ali Burhanettin B. 812 Kasımpaşada Haci Ferhat mahallesinde Pirinği sokağında eski 29,29 mükerrer ve yeni 45, 47 nu- maralı iki hane seksen altı arşın arsa üzerinde ve bir çatı altinda ahşap üçer katta, birinci katların- , da zeminleri malta'birer taşlık (ve 45 numarada bir hâlâ ve müşterek kuyu ve her ikisinde #ömür ve odunluk ikinci katlarında birer oda birer ufak sofa-47 numarada bir helâ üst katlarında birer oda birer ufak sofayı ve öniki arşın ârsa üzerinde iki mutfağı havi iki hanenin tamamı. Kevser H; Mustafa Mümtaz ve Arif Ali Beyler 6255 Beşiktaşta Köyiçi mahallesinde İmamzade Köyi- A) 994 €s- 453 400 7203 İüğünden talep edecekleri hususi kira şartnamelerine 15 kuruş luk pul yapıştırarak teklif edecekleri aylık kira mikdarını sa- rahâten Yâzmâk suretile tekliflerini havi mektupların elli li lık teminat akçesile birlikte nihayet Eylülün “# Otuzuncu saat dörde kadar Haydarpaşa İşletme Müfettişliğine irsali lâ- yalnız'bir sene içindir. (2540) —— m a çi ve Demirciler sokağında eski, 2; 4, 30, 32, 8 ve sekiz defa mükerrer 8 ve yehi 22, 24,2, 28,4, 6,8, 10, 14, 16, 18, 55 numaralı altı yüz arşın arsa üze- rinde kâgir on dört daireden ibâfet olup birinci, ikindi daireler beşer oda ve diğer dairelerde dör- der oda birer'sofa birer mutfak ve bu odalardan başka bir hademe odası veiki oda (bu iki oda yapılacak olan telefon hatti te- sisatına Başlanmıştır. Tesisat kış' gelmeden ikmal edilecek- tir. İzmir telefon hatfi ikmal &- dildikten sorra tüccarlarımıziz arzu edenler için Ankara üze- rinden İstanbul ve * Sofya ile mulinbere etmek kabil olacak- tır. Tesisattan sonra Ankaraya sanayı yükseltmek için bir ma- kine konulacaktır. Sofya tele- fon sadasımı yükseltmek ( için Edirmeye bir makine konulmuş tur. Küçük katiller Gemliğin Hamidiye köyün- den 16 yaşında Ömer oğlu Ali, bir ârkadaşı ile birlikte 17 ya- şında Ömer oğlu Hüseyni öl- dürmüşlerdir. Katiller yakalan mışlardır. İzmirde yakalanan komünistler Geçenlerde (İzmir vilâyeti komü- mist teşkilâtı) damgalı bazı beyanna neler posta vasıtasile İzmirde ve İstanbulda bazı kimselere gönderil. mişti, Aym zamanda bir mildarı kü çük iki çocuk vasıtasile İzmirde tev zi edilmek istenirken bunlar zabıta. ca elde edilmişti, İzmir gazetölerinin verdiği malü. mate göre, İzmir polis müdürü Fev zi B. bu mesele ile ehenmiyetle işti. gal ederek kısa bir zamanda İzmir. de bu mesele ile alâkadar olamşebeke yi meydana çıkarmağa muvaffak ol #maştur. Evvelki gün üç kişi yakalan maş, polis kısmı adli riyasetinda is- Gevap edilmiştir. Tahkilenin memur edilen müddei umumi başmuavini Cevdet Bey geç vakte kadar istic- vapla meşgul olmuş ve bunlardan bi risi hakkında geç vakit tevkif kara. rı verilerek hapishaneye nakledilmiş tir. Tahkikata devam edilecektir. Alâkadar zeval tahkikat safahatı hakkında çok ketum davranmakta dir. Geçenlerde Kemalpaşa kazasını Parsn köyünde bir gece ünü beyannameleri atılmıştı. Kemalpaşa müddei umumiliği ve jandarma ku- kat neticesinde vak'amın failleri tes- | be edilmiştir. Bunlar Parsabekçile. * rinden Kulalı Ahmet çavuş ile Bekir isminde ikci kişidir. İkisi de tevkif e- dilmişdir. Yapılan tahkikata göre Partal 40 för Sait isminde bir şahıs İzmirden Belirle Ahmet çavuşun evinde kal. mu, aynı gece beyünnameler atıl. mıştır. Bu beyannamelerdem birini. görmüş ve almıştır. zabıtaca aranmaktadır. Yeni neşriyat: Türkspor çıktı Sofya seyahatına gelecek muhtelif ekiplerin vazifelerini, Ke. mal - Bunya maçı aktünlitelerle zen gin surette o çıkmıştır. Bu gü zel spor mecinuasını karilerimize tavsiye ederiz, Kısırlık Dr. Besim Ömer Paşa çocuk yetiş trmemek gibi bir çok anneleri eride- rin yeislere sevkeden kısırlık hakkın da ahiren tetkik ve ihtisasatına isti» naden bir kitap neşretmiştir. Şimdi- ye kadar neşrettiği bir çok kitapla | rında fenni tabir ve izahlarla, ancak doktorların anlıyabileceği bir lisan kullanmakkdansa, daima halkın anlı- yacağı bir yazış tarzın: tercih eden Dr, Ömer Besim Paşa “Kısırlık, is- mindeki bü kitabımda da her kesin anlıyabileceği bir lisan kullanmıştır. Onun içindir ki, Besim Ömer Paşa- nın bütün kitapları daima aile kü tüphanelerinde yer almıştır. Doğu- mu arttırmak ve ölümü azaltmak bu. günkü tıbbın nasıl umdelerinden bi- ti ise, ana olmak için yaratılan kadı nın da bu ümdenin içinde mühim mevküi vardır. Onun içindir ki mah terem doktorun velâdiye kütüphane mize bediye ettiği bu kitabı bilhassa YÜREK ÇARPINTISINA NEVROL CEMAL çipsoli çamaşırlığa tahvil edilmiştir. ve burada ikişer tek ne ve sabit kazan vardır), on dört kömürlük bir çıkma, üstünde daraçayı ve kırk arşın bahçeyi ve onbir dükkânı havi bir hanın tamamı, Hanife, Cavide H. Yukardarcins ve'nevile semti ve numaraları müharrer em- Parsaya "gitmiş ve evvelce tanıştığı | vali gayri menkülenin icra kılınan aleni: “müzayedelöri netice sinde hizalarında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde fakarrlir;etmiş ise de mezkür bedeller haddi nin Alimet çavuşun attığı sırada ar | mediğinden tekrar (otuz bir) gün müddetle ilân edilmelerine Karından giden köylü Hüsnü Efendi | karar verilmiş ve 31 T. Evel 931 tarihine müsadif Cümartesi lâyıkında görül- günü kati kararlarınm çekilmesi takarrür eylemiş olduğunda Tar halinde bulunan şoför Sait| yevmi mezkürde saat on dörtten on beşe buçuğa kadar Sandık İdaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Mahkemei asliye atrner hukuk İBARTIN dairesinden: Saraçane başmda Hüsam bey ma hallesinde Refah sokağmda 3 N. Ni hanede sakine Ayişe Feride Ha Dım tarafından mezkür hanede ko- cas Hasbi efendi âleyhine (ikame eylediği boşanma davasının icra kı Iman “tahkikat esasında mümai- deyhin halen. ikametgâh meçhal olduğu mübaşirin » verdiği meşru- hattan“ anlaşılmakla mahkemeye gelmesi için tanzim kılınan davet- name ilinen tebliğ edildiği balde gelmediğinden * hakkımda - hukuku usul mahkemeleri © kanununun 393 cü maddesi"mücibince giyaben ka- | Yâr verilerek 25-10-0931 pazar günlü | saat 10 da dahi yevmi tahkikat ta | Yin edilmiş olduğundan yevmi mez | kürde; isbati vücut © etmediği tak» | dirde muhakeme giyaben icra ve in tiç edileceği ve işbu ilânnamenin bir nüshasi- muhakeme © divanba- | nesine talik edilmiş olmakla gazete ile de keyfiyyet ilân olunur, —— ———————. ZAYİ— 1021 sicil numaralı araba- &ı ehliyetnamemi zayi ettim. Yeni. Sini alacağımdan hükmü yoktur. Eyüpte mükim; Ferit, ZAYİ — 996 sicil nümerokı şoför ehliyetnamemi kaybettim. Yenisini alacağımdan hükmü yoktur. Şoför: | ANI Riza, mmm indik mİ ZAYİ — Seyrüseterden © almış ol- duğum arabacı ehliyetnamemi zâyi ettim. Yenisini alacağımdan eskisi- We POSTASI Bartın Vapuru 21 — eyni, , Pazârtesi (gö 19 da Sirkeci rıhtımından hareket. le, Ereyli,” “Zonguldak, — Bartın, Amasra, Kurucaşile, Cide iskeleler rine azimet ve ayni tarikle İstan. bulu avdet edecektir. 1 inci, 2 inci, 3 üncü sınıf kama- ralarla güverte yolcularma mahsus mahfuz mahâlleri vardır. Müracaat mahalli: Eminönü Seb- #€ Sokak No. 8. , Telefon; 23609 ve 23388 SADİK ZADE Biraderler vapurları Karadeniz postast akarya sem PAZAR günü akşamı 17 de Sirkeci rıhtımından hareketle (Zonguldak, İnebolu A- yancık, Samsun, Ordu, Gi- resun, Trabzon, Sürmene ve Rize) ye azimet ve ayni iskelelerle > Görele ve Ü- nyeye uğrayarak edecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet ha- nr altında acenteliğine mü- ranant T.1 m4 LLOYD TRİESTİNO'nun VİENNA Muhteşem ve lüks vapurile Atina'ya seyahat Birinci mevki 80, İkinci 60, İkin- ni keonomik 40 Jira Galata rihtımimdan” “hareket 24 Eylül Perşembe saat 10 Pireden av det-4 Teşrinievvel, o Vazla malü- mat dlmek isteyenler, Galatade Rıhtım caddesinde No 27-29 da N. A, Konstantinidis âzentalığına sü» racaat edebilirler. Telefon: B.O, 3126, SEYRİSEFAIN Merkez accüta: Galata Köprü ba- sı B, 2362. Şube A. Sirkeci Mühür. dar zade han 2. 2740, pe minilm e PİRE - İSKENDERİYE POSTASI GÜLCEMAL 22 Eyiği Sa- 1110'da Galata rıhtımın” lkacaktır. AYVALIK SÜR'AT POSTASI (MERSİN) 22 Eylül Salı 17 de Sirkeci, Rıhtımın- dan. 22 Eylül Salı Trabzon postası yapılmıyacaktır. Havuzlar içinde lokanta mahalli Mudanya hattı kah ve otağı İzmir ekspres hat- tı kalive ocağı bir sene se- kiz ay için ayri ayfi şartna- mic ile kiraya veriletektir. Teminat maktüan 100 lira- dir. İhale 20:0931 saat 16,30. (2196) İdareye müstacelen lüzu- mu olan yedi kalem demir boru ve teferruatı . kurşun boru, pirinç çubuk, bakır boru, lavha karbon, pres lâstik, cıvata 10 kalem elek trik malzemesi pazarlıkla satın alınacaktır. Pazarlığı 22-9-931 saat 16,30. (2604) İd LLOYD “3 TMESTİNO | imasırmiza süvasaliti Beklenen ASİRİA yapın “22 Eyldi Sali (İtalya ve Yunanistan) dan. KALDEA vapuru 20 Eylül per. şembe (Rumanya ve Eulgaristan) dan. Yakında Limanrmizdan hareket edecek vapurlar VESTA vapuru 20'Eyidl Pazar (İzmir, Midilli, * Kundya; © Kanya, Kalamâta; © Katakulo; “Venedik; Trieste, Piume, ve Triekte) ye: ASİRİA vapuru “23 Eyiği Çars samba (Burgaz, “Varna; Köstence; Kalas ve: İbraile Ye. VİENNA vapürü “24 Eyiği Perşembe © sabahı tam 10“ da (Lloyd Ekapres)olarak (Pire, Bren dizi, Venedik ve Trieste)ye, (COSULİCH LİNE) kumpanya sının lüks vapurlarına aktarma edi- lerek girmeli ve cenuli Amerika fi- manlarına gitmek için tenzildtir doğru bilet verilir. Her nevi tafsilât çin Galatada Mumhane (Lloyd “Triestino) ser acentesine Telefon. Beyoğlu 4878 veya Galatasarayında sabık Selânik bonmarşesi binasındaki yazıhanele- rine. Telefon Beyoğlu: 2499 ve yar hut Sirkecide Kırzade kanındaki ya #ihanesine müracaat edilmesi, Te- lefon İstanbul 255, DER LER > Alemdar Zade Mehmet Vapurları Lüks ve seri Karadeniz 21 Eyiği Pazartesi günü akşam saat 18'de Sirkeci rıhtimindan Hare ketle (Zonguldak, İnebölü, Ayancık, Samsun, Ünye, Ordu, Girâson, Görele, Vak fıkebir, Trabzon, Sürme ne, Rize ve Mapavriye âzi- met ve avdet edecektir. Yük ve yoley'için Sirke- cide Vezir iskelesi sokak karşısında No, 61 acentasi- ne müracaat. Tel. 21037.