21 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

21 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

EYLUL ÜN | HARİCİ HABERLER 2 1931 i Siyasi tefrika; 29 p KARA BIR G MİLLİYET PAZARTESİ 21 istanbul nasıliş gal edildi? İngiliz Bulgaristan mektub. | Ispanyada Aziz Hüdayi Uzun boylu adam.. Dölil olacak! Birisine bir kâğıt verirken benim ismimi söylemiş.. Yaninin fallarile sabahı et- tik. Hep ayni | vaziyette iki gün daha geçirdim. — Akşam üstü mülâzim Dölil geldi. Be- ni ince ; — Oh, dedi, sizi galiba u- nuttular. Her halde bugün si- ze bir karar tebliğ © etmeleri Tâzımdı. — Siz hatırlarına © getire mez misiniz, mülâzım efendi? — Biraz bekleyiniz, baka- ım. Dedi ve çıktı. Dolil doğru söyliyordu. Be at müddetin ne kadar uzun ve azaplı o geçtiğini tarif (oede mem. Nihayet Dolil geldi. — Bu akşam, yahut yarın sabah mutlaka size bir cevap verecekler, dedi . Hakkımda gittikçe iyi ha- reket etmeğe £ başlıyan Dolil ne kadar üzdüğünün farkında tikten sonra emni- Mösyö Böncit sebebini anlıya- madığım şu sualleri sordu: — Evli misiniz? — Evet . — Kaç çocuğunuz var? — Bir. — Yaldeniz var mı, ve ona — Telebe ve muallim ola- cak mekteplerde.. Fakat daha ziyade burada. Güldü ve başka bir şey söy lemeksizin gitti . Ne demek istiyorlardı? 1 dam, yahut Fransaya naklim- de cezamı değiştirecek nokta- lar mı arıyorlar? Yoksa bıra- kacağım kimsesizlere yardım etmek ciheti mi düşünülüyor? İşte sorgusuz © bekliyen bir mahpusun beynini kemirecek bir sürü kör testerel., 21 Şubat, Saat on bire doğru karım ve kayin biraderim geldiler. Nöbetçilerimin yanında an- cak hali hatır soruşabildik. Ne vakit kurtulacağım (mevzuu bahsoldu. Mösyö Dölil'in müp hem sözlerinden lehime mana- lar çıkararak yakında kurtul- mak ümidinde olduğumu söy- ledim. Kayin biraderim Tah- sin Bey dedi ki: — Biz sefarethane kapısın- dan girerken © uzun boylu bir zabit (Dölil olacak) birisine bir kâğıt vererek senin ismini söy | ledi ve “otomobil gelmiş mi? diye sordu.,, Karım ilâve etti — Biz seni görmeğe geldi. diğimizi söyleyince © kapıda Türkçe bilen ( bir adam “ha, ize dedi, bugün onu teslim — Nereye teslim edecekler. miş ? — Bilmem. — Her halde size değil, be- ni. evime otomobil ile göndere ceklerine ihtimal verir misi- niz ? Sonra refikam Saime anlat- tu — Arkadaşların memuriyet le uzak bir yere gittiğini mışlardı. İki gün Sonra yine arkadaşlarından bir telgraf aldık: Aziz Bey Fran- sez sefa indedir. göremezsiniz, dediler. Üçüncü defasında Ha i önderdim, nasılsa gö rüştürmüşler. — Necatı niçin getirmedi- niz? — Görliştürecekleri şüphe- Hi idi. Hem biraz ateşi var da.. Konuşulacak çok şeyler var dı. Rum nöbetçinin sabırsız- landığını görüyordum. Bana yeni endişeler ilâve etmekten başka bir şeye yaramıyan bu i görüşmeğe nihayet ver- mek istedim. — Siz artık gidiniz, dedim, her halde bugün vaziyetim bel Hi olacak. Yarma Okadar eve gelmezsem tekrar ararsınız. Ziyaretçilerim gittiler. Sa- atler harap edici bir heyecanla geçiyor. Saat 16 olmuştu. Nö betçi Yani Bey, gidiyorsun,, dedi. Kapu- tumu giydim. Bahçede bekli- yen Mösyö Bânoit'in (o yanına geldik. Kapınm © önünde bir de otomobil vardı. o “Emniyet müdürü ile bindik. Nöbetçiye gitmesini işaret etti. Nereye gideceğimizi söylemeksizin ş0- före sadece — Haydi! dedi . Karaköye geldik. Burada yine keskin istifham dimağı- mı burdu: Kuruçeşmeye, Ce- neralin riyasetindeki (divanı harbe mi gidiyorduk, yoksa beni bizim harbiye nezaretine mi götürüyorlardı? Otomabil iye doğru ilerleyince birinci ihtimal si- lindi. Köprüyü geçerken o za mana kadar yüzüme bile bak- mamış olan Mösyö Benoit; — Kabahatiniz çok dır, dedi . Bir şey söylemeksizin yü- züne baktım. — Hatanız büyüktür, diye tekrarladı . — Sorgusuz bir hüküm! de dim, ir (Devamı var) EĞE | Atina kafilemiz gidiyor Bu sene Atina'da yapılacak ikinci Balkan oyunlarına işti- rak edecek olan atlet kafilemi- zin hareketi esas itibarile salı günü için tekarrür etmiştir. Gidecek kafileye Güreş fede- rasyonu reisi Ahmet (o Fetgeri Bey riyaset edecektir. Atina oyunlarına iştirak © decek olan atliştlerimiz Atina- nin en yüksek oteli olan Akro- poli Palasa ineceklerdir. Muva- salât tarihlerinden Olimpiya- dın başlayacağı tarihe kadar atletlerimiz pist antrenemanla rını yapacaklardır. — (Starter) meselesine gelince — Federasyonumuzla Yunan fede rasyonu arasında cereyan eden muhaberat neticesinde, Yunan federasyonu bir Türk ve bir de “Yunanlı Starterin bulunmasını > teklif etmiştir. © Ancak; buradan Atinaya iyi bir Starter götürmek imkânsız lığını düşünen O federasyonu- muz, yarışları idare için bitaraf ve ecnebi bir milliyete mensup Starter konmasmı mukabele. i ten teklif etmiştir, Bunun üzerine Starterin bir Amerikalı olması ihtimalı kuy- vetlenmiştir. Taksim stadyomunda yapılan maçlar Dün Taksim stadyomunda kalabalık bir halk kütlesi huzu runda yapılan Fenerbahçe “B, takımı ile İtalyan klübünün rinci ve Vefa “B,, takımı ile Ga latasaray “B,, takımları arasın da yapılan maçların neticeleri şunlardır: İlk oyun Fenerbahçe “B,, takımı ile İtalyan klübünün bi. rinci takımı arasında idi, Fe nerbalıçe “B,, takımının bazı oyuncularının gelmemesi yü. zünden bu oyunu 1—4 kaybet. “hazır ol, Aziz | Filosunda Baş gösteren itaatsiz- | lik zail oldu mu? Amiral Tomhmsen LONDRA, 20 (A.A.) — Atlas denizi filosunun bütün cüzütamları, mensup bulundukları üssübahrilere iltihak etmişlerdir. Mürettebata mu tat olan hafta sonu izinleri verilmiş | tir. (Müliyet — İngiliz bahriye büt- gesinde yüzde 25 nisbetinde yapı- lan tasarruf üzerine, şimal denizinde manevralara çıkmak üzere bulunan İngiliz Atlas okyanosu / filosunda bir itantsızlık başgöstennişti. Evve- | 1 Rendney zırhlısında başlıyan bu hareket derhal Hood — ve Nelson zırklıları ile diğer on altı parça harp ine ve dahi ra da tezgâh sirayet etmi; Mürettebat z2- bitlerin emirlerini dinlemeyince, fi-| lo kumandanı © amiral Tomkinson | derhal manevraları talik etmişti. Yu kariki telgraftan itaatsizliğin zail ol duğu anlaşılmaktadır) Brezilyanın mali vaziyeti RIODE JANEİRO, 19 (A.A)— | Iktssadi. şeraitin iyi olmamasından | dolazı Brezilya hülcümetinin ecnebi memleketlere olan borcunun faizle- rini ödemek için © poliçe satım al-| maktan çekinmek meçburiyetinde| bulunduğunu bildirmektedir. İ Hükümet bu hususta bir plân hazırlayıp kararlaştırmak ve vasi-| yete nizam vermek için alacaklılarla müzakereye girizecektir. Yugoslavya intihabatı | BELGRAT, 19 (A.A. ) — Gele. cek umumi intihabat 8 teşrinisani- perliler buna bir tek gol ile mu kabele etmişlerdir. İkinci hafta yimde İtalyanlar iki gol deha atarak oyunu 1—4 galibiyetle | bitirmişlerdir. İkinci oyun “B,, takı- mı ile Galatasaray “B,, takımı arasında yapıldı. Birinci hafta- yimde oyun G, Sarayın hâkimi yeti altında cereyan etti ve G. Saray iki gol attı Vefa buna bir sayı ile mukabelede bulun - du. İkinci haftayimde (oyun gâh Galatasarayın gâh Vefa- nın hâkimiyeti altında devam etti ve neticede oyun 2—1 G. Sarayın galibiyetile bitti. İ Balkan maçları tehir | edilmiyor | SOFYA, ISA.A. —27 ey- Tülden 4 Teşrinievvel'e kadar devam edecek olan Sofya Bal- kan oyunlarırın tehir edileceği hakkında son günlerde çıkan şayialar kat'iyen tekzip olun- maktadır. Oyunlar ve tarihlerde yapılacaktır. O. yunlara Türk, Yunan, Roman- yalı, Yugoslav ve Bulgar spor. | cuları ile küçük Arnavut spor grupları iştirak edecektir . Balkan olimpiyadına iştirak için İZMİR, 20 A.A. — Balkan Olümpiyatları için tecrübe edil mek üzere Göztepeden Agâh ve Bucadan Kâmil Beyler Altı- nordu atletizm kaptanı t Beyin idaresinde pazartesi sa» bahı İstanbulda bulunacaklar. dır. Altmordudan Sabahettin B, de bu seçmelere iştirak etmek n edilen mahal | üzere hareket etmiştir. umumiliği ve jsndarma k“- | oan 200 Yunan - Bulgar ihtilâfları SOFYA (Hususi muhabiri- mizden) — M. Venizelos, Bul. gar - Yunan ihtilâf hakkında Cemiyeti Akvam meclisinin ka rarını Cenevreden müfarakat etti. M. Malinoff i- se neticeyi bizzat Sofyaya ge- tirmek kararile Cenevrede kal- dı. Karar henüz verilmiş değil ve: de, mabiğeti şinididem anla: İl şılmış gibidir. M. Venizelos hareket eder- İ| ken vuku bulan beyanatında, İ Yunanistan Hoover senesi zar | fonda, Mollof - Kafandaris iti- lâfnamesi ahkâmına tevfikan, tediyata devasna davet edilirse, Bulgaristanm Yunanistara © lan tamirat borçları hakkında» ki moratoryomun tatbikine mu vafakat etmiyeceğini söylemiş- tir. M. Venizelos bu tehadidi | tatbika her halde ihtiyaç hisset miyecektir. Zira Cemiyeti akva mn bulacağı çarei hal, her hal- de Yunanistanın ileriye atılma sma mahal yermiyecektir. Mol lof - Kafandı lâfinın Ho» over teklifine dahil olup olma- dığının tayinini, Cemiyeti vamın La Haye divanı adaleti- İ ne havale etmesi de muhtemel. dir. Böyle de olsa, her iki mem leket arasında doğrudan doğru ya bir itilâfa varılması husu- sunda, her taraftan gösterile- cek gayretlerin devamı müdde- tince, Yunan (o tediyatı gayri muayyen bir zaman zarfında teahhur edecektir. Bu gayretlerden bir netice çıkacak mı? Bulgar tezine gay ri müsait bir karar, hiç şüphe- siz Yunan - Bulgar münaseba- tının tabiileştirilmesi bususun- da menfi bir tesir hâsıl edecek- n de ayni (neticeyi vereceğine şüphe edilemez.Çün kü iktisadi ve mali buhrandan son derece müteessir olan her iki memleket te, Zaten pek na- zik olan bütçe miüyazenelerine halel verebilecek'hör şeye karşı pek ziyade hassas kta- dırlar. Mollof - Kafandaris iti- lâfı mucibince yapılan tediyat, | muhacırların zarar ve ziyanla- rının tazminine ait buluzduğu için, bu noktada Bulgaristanda eski kinleri tekrar alevlendire- cek manevi bir o hassasiyet te tevlit edecektir, o Binaenaleyh ortada mevzuu bahsolan bu te- diyatm sadece bir senelik tehi- rinden ibaret di ir. Bulgar muhtelit emlâk tasfiyesinde Yünanista- nın hesabını bir milyon leva. dan fazla olarak” tesbit etmiş. tir. Son birkaç sene © zarfında Bulgar - Yunan ihtilâflarının geçirdiği safahat dikkatle tet- kik edilirse, görülür ki, maddi sahaya giren mesailin mümkün mertebe sür'atle tasfiyesi her iki memleketin menafii icabın- dandır. Evvelce, ber talebin te- ferrüatma kadar iki usulü kabul ve ittihaz edilmişti. Bu suretle iptidai meselelerde bile anlaşmak için üç sene gibi bir müddet kâfi gelmemiştir. Bu meselelerin heyeti umumiyesi- nin bâkeme havalesi hakkında. ki Yunan teklifini de Bulgaris tan kabul etmedi. Bu (o esnada matbuat münakaşaları, kin pro pağandaları ve daha birçok a. vamil iki memleket arasındaki gerginliği gittikçe artırıyordu. Bu hava içinde, Avrupanm bu | köşesinde siyasi ve iktrsadi is. tikbale teallâk eden daha mü- him meselelere temas etmeği düşünmek bile gayri mümkün- dü. Ne ekalliyetler meselesi, ne Egedeki Bulgar mahreci, ne de ticari mübadelelerin tanzim ve inkişafı meseleleri hiç görü- Bu ahval maddi sahadaki ih- tilâflarm heyeti umumiyesinin, mütekabil fedakârlıklarla tasfi yesi fikirlerine kuvvet verdi.Bu | suretle istikbale ait meselele. | rin müzakeresi için zemin te- mizlenmiş olacaktı. Cenevre'de ki münakaşalardan sonra, Yu- | nan - Bulgar münasebatmdaki gerginliğin artması, umumi LA ALMAK KAF Yunan - | komisyonu | Galeyan Grevler, mitingler, bombalar kanlı musademeler MADRIT, 19 A.A. — Ortuello'- da grevciler altı telefon merkezini dinamitle berheva etmişler ve tele- fon hatlarını kesmişlerdir. diye reisine muhalif bulunan sosya- Vist belediye azası aleyhinde müma- yişler yapmışlardır. Zabita sükünu iadeye muvaffak olamamıştır. VALENCE, 19 A.A. — Muhte- lif sendikalar, büyük bir meting ter Wp etmek üzere monsuplarmı içti. maa davet etmişlerdir. Bu metingte hiçbir netice vermesinin sürüklenip gitmekte olan kısmi grevlere bir ni- hayet vermek için umumi bir grev ilânı ihtirsali derpiş olunacaktır. CRENADE, 19 A.A. — Genjar- faraguit'ten bildirildiğine göre grev cilerle patronlar arasında vukun ge- len bir arbedede bir grevci telef ol- muştur. Zirai nakliyat amelesi, o madeni | sanayi tasfiyehaneler amelesi ile te- #anüllerini göstermeleri için grev ilân etmişlerdir. BARCELONE, 19 A. A, — Ba- dalome'dan bildirildiğine göre, ame. esi birkaç haftadan beri grev halin İ de bulunan singer dikiş kumpanya- İ sen şebesi önünde bir bomba pat- lamıştr. Telefat yoktur. — Hasarat | oldukça mühimdir. Lâtin | Harfleri Bütün dünyaya teşmil edilmesi isteniyor CENEVRE, 19 A.A, — Cemiye- ti akvam siyasi encümeni, celsesini fikriyat sahasmda teşriki messi me- selelerine hasretmiştir. Encümen bilhassa M. Petsehe'i © dinlemiştir. Mumaileyh, © geçen sene zarfında inesainin mes'ut ve beşaretli mukad İ demeler teşkil etmekte © olduğunu beyan etmiştir. Hatip, Fransa'nın bühassa fevka- İ lâde mesai sarfetmiş olduğunu söyle İ miştir. Mumaileyb, Paris'te teşkil edilmiş olan yeni sulh mektebinden bahsetmiş ve bu mektebin © büyük bir muvaffakiyet kazanmış olduğu- nu çünkü 11 bin sami kartı vermiş ve muallim mektepleri müdür ve ta- Iebesinin Cemiyeti akyamın faaliye- tini takip etmek üzere Cenevre'ye | gidebilmeleri için tahsisat overmiş- tir. Kitaplarla yapılan propaganda lar da inkişaf etmektedir. M. Casaros (İspanya), memleke- tinin fikriyat sahasında teşriki me- İ sai tarikile manevi bir tahdidi tes- Hihat yapılması meselesine büyük bir ehemmiyet atfedilmekte olduğunu beyan etmiştir. Mursileyh, Lâtin harflerinin bü- tün dünya tarafından kabul edilme- si meselesi hakkında bu hususun şarkı, Avrupa'ya yaklaştırmağa me dar olacağını söylemiştir. Basrada ! Kolera Afet gittikçe şiddetini arttırmaktadır BASRA, 19 A.A. — Kolera afa- lâketin zuhuru anından beri 889 ki. şi koleraya tutulmuş, 460 : ölmüş- —— İngiltereden tekrar altın çekiliyor LONDRA, 19 (A.A. ) — Fele menk ve İsviçre'nin İngiltereden yeniden altın çekmeleri İngiliz. Bira tedir. İm alm tasfiye taraftarlarının — tekrar seslerini yükseltti Memleketinin hukukunu Ce- nevrede şiddetle müdafaa eden M. Mülinoff'un her iki memle- ket arasında doğrudan doğruya anlaşma imkânlarmı aramağa amade olduğuna da hükmet. mek hatalı sayılamaz . tını şiddeti, bu hafta artmıştır. Fe | devred Dil encümeni müm kün olan neticeyi aldi Encümen tarafından takdim edilen a ya Gazi Hz. nin yazdıkları derkenaf ANKARA, 20 (Telefon) — Bu seneki bütçede Dil encüme- ni tahsisatının kaldırılması ü- , | zerine encümenin dağıldığı ma lümdur. Üç sene evvel harf in- kılâbı esnasında Reisicümhur Hazretlerinin himaye ve alâka ları altında faaliyete beşlamış olan encümen azası dağılırken ile İsmet Paşa za takdim kadar heyete gösterilen yüksek alâkadan do- layı teşekkürlerini arzetmişler- di. Reisicümhur Hazretleri bu arizaya derkenar olarak âtide- ki satırları yazmışlardır; “Dil encümeninin çalışması |dil işlerimizde iyi bir İ giç oldu. Encümenin mi İolan gayretle çalıştığı ve cut olan şerait vesait ve na göre mümkün olan leri aldığı kanaatindeyim, « mesai yeni baştan alınacak birlerle ikmal edilme; mahiyettedir. Bu derkenar © Cüml Halk Fırkası kâtibi umumi Kütahya meb'usu Recep B€ tarafından Maarif © vekâ tebliğ edilmiştir. Maarif veki leti de derkenarın birer sureti çıkartarak arizada imzaları İunan encümen azalarna ayrı tebliğ etmiştir. Devlet Bankasını yeni memurları ANKARA, 20 (Telefonla) — Devlet “Bankası, teşkilâi tamamlamaktadır, Bilhassa iktisadi tetebbüler murlarını tayin etmistir, Bunlar servisine Anadolu ajansı sabık baş müt8" cim ve şeker inhisarı umumi kâtibi Süleyman Hikmet, Muhid din ve Sait Beylerdir . Heyeti vekile dün toplandı ANKARA 20 (Telefonla) — Heyeti Vekille bugün öğledef, sonra bir siçtima aktetti. Tayyareci Vecihi Beyin uçuşlar TRABZON, ZU A.A. — V ihi Beyin tayyaresinin ti bitmiştir. Dün akşam üzeri tecrübeleri yapılmış ve bu tecrübö ler muvaffakıyetle neticelenmiştir, Vecihi Bey bugün de şebit üzerinde bir ceyrek kadar uçmuş ve hava oyunları yapmıştı” Tayyarenin tekrar uçuşundan sevinen Trabzonlular Vecihi Beyi şiddetle alkışlamışlardır. Hava bulutlu ve ruzgârlı olduğundan bugün için mukarref olan Erzincan seyahati teahhür etmiştir. Tayyareci hava açıl açılmaz seyahatine devam edecektir. h Bir yolcu kamyonetini soyan lar yakalandılar TRABZON, 20 A.A, — Üç gün evvel Maçka Erzurum ye: Funda bir yolcu kamyonetini soyan çapulçuların dördü de zabi” tamızın şiddetli takibatı neticesinde yakalanmiştır. “Haydutlar bugün Trabzona getirilmişlerdir . Bono tevziatına başlanıyor (Başı Birinci sahifede) & halıkındaki endişelerini gayri va- tekirlerin işine, yarayabilir. Emlâk müzayede ile satılacağına göre, lis- tede gösterilen muhammen kiymet- lerile değil, müzayede neticesinde alınacak fintlerle satış olacak , em- lâk hakiki değerile satılacaktır. 8. Kemal Pş. cad. No: 108/122 dük” kün V. K. 2009 hirs Mi, K. 1000 kârgür w sağlamdır. 5. Kemal Pr. cad. No: 37 dükkün V 5. 5000 ira MK. 3500 5. İ, 430 hira te muhtaçtır, 8. Kemal Pp. cad. Nar 38 hane V. K 533,33 lira M. K. 3500 beş oda bir tap lık bir mutfak bir büfe bir avlu tamir muhtaçtır. ” 8. Kemal Po. Cad. Nor 121417 dük: « | kün V.K. XE33 M.K. 800 tamire mu nadoluda asgari 9 milyon liralık Yu nan emlâki vardır. taç olep kârgirdir. 8. Kemal Pa. cad. Na: 68/70 dükkür 6666,86 lira M. K. 4000 kârgir v. 4. end. € No. 123.149 hane K. 2500 kârgir ve sağlam 3. Kemal Pe. ea. 66/68 dükkün V.K 5000 lira M. K. 3200 kü e sağlan geliyor. | der. 8. Donanma Oyalı cek Ne 32 hane V. K. 16568,60 Tira DA. K. 1100 ) 8. 1, 800 lira sekiz oda bir sandık odas bir mutlak bir çamaşırlık bahçe ve ba denim, sağlamdır 5. Donanmacı Oyalı cak Ne 76/70 hane V. K, 11668056 lira MK 9000 sekiz oda iki sofa bir mutfak bi Ba | çamaşırlık bir kilir muhtac tamirdi. Spekülüsyona karşı yegâne tedbir bonoları borsaya kabul etmekten i barettir. Başlıca Yunan emlâki İz- mir, Ankara, Zonguldak, & Mersin, Samsun ve Adanadadır.Bü yalnız İzmir emlâki Hstelerini göre. rek telâşa düşmek hiç doğru değil dir, Emlâkin listesi İzmirdeki emlâkin listesini bügün de aynen neşre devam ediyoruz. Emlâkin hizalarında geçen bazı işaretlerin mânası şöyle- dir; V. K. (Varidatına göre kıy- meti demektir), M. K. (Mu- hammen kıymeti demektir). S. İ. (Senelik icaresi demektir). M. (Mevki demektir). $. Kemal Pp. end. No: 105/120 hane V.K. 33333,33 lira NE, K. 3000 Sİ 120 lir beş oda bir mutfak biç mele. Kâreir va sağlamdar. k a $. Donanmacı Oyak cad Ne' 6:50 hane V, K, 11668,88 lira MAS 8. Donanmacı o yak; cad Ne 92-88 hane arsam V, K, 1416885 MK 9000 5. 1, 510 lüra altı oda bir mutfaf . | bir samaşırlık bir salon ve bahçe mub tacı tamirdir 8. Donanmacı © yak No 126-1/6 Hane arsası V, K, 12X33:28 fir İM. K. 2800 beşten. 8. Rüyoğan No: 8-22 hana arsası V.K 533,33 lira M. Ku3800 5.1, . 90 be oda taşlık mutfak ve bahçe Sağlamdır. - GC. Çoraklı Not AĞSO hane arsası V K. 5600 lira ML K. 3000 üç oda bir ba yat, bir koridor bir yemek odası bir tap lık bir mutfak ve bahçe, Sağlamdır. 8. Çoraklı No: 6264 hane arsası V K. 5000 lira M.K, 3000 dört oda bi taşlık bir hayat bir mutfak muhtac ta emirdir. 5. Çoraklı Nor 3163 hane arsam V 466886 M. K. 2800 üç oda bir snutfnl taşlık ve avlu. Sağlamı $. Şayeste No: 31-37 hans arsası V K. 300 ira M. K. 2300 üç oda bir taşlı) bir mutfak bahçe ve bodrum. © Mahiae tamürdir. 3, ayeste Nar 19-45 hane ürsam V K. 2000 lira İL, K. 1000 dört oda aralı ve mutfak muhtac temi Karşıyakadaki mebani 8. Eskibanka 44-88 hane aran V. K. 533333 M.K. 3290 5. İ. 320 hir dört oda sandık odası mutfak çarasırlı'