28 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

28 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Siyasi tefrika: 35 KARA BİR GÜN Istanbul nasıl işgal edildi? Aziz Hüdayi Tut, vur, gebert! Celâl Beyin köşesinde kurulan yuvarlak masa.. Karşımızdaki koğuş ta hım ca hmç dolu. Valiler, meb'us- lar, İttihat ve Terakki erkânı. Daha nihayette yüzbaşı Nev- zat (eski inzıbat zabiti), Hüse e Cahit, kaymakam Seyfi, (şimdi mirliva ve kara müste- şarı muavini), Boğazlıyan kay Zuştan çıkıp taşlıkta gezebili- yorduk. Bir aralık çok sevdi- ğim sınıf arkadaşım Seyfi B. (Paşa) ile ve yüzbaşı (galiba şimdi — yaver ve kaymakam) Nevzat Bey ile hasbuhallerde bulunduk. Hiç kimse ne olaca ğını, niçin ve ne kadar mah- pus kalacağını bilmiyordu. Be nim hikâyem dinliyenler üze- rinde derin bir hayret uyandı- rıyordu. Bizi dinliyen ve De- rülfünun müderrislerinden di- ye bana takdim £ edilmiş olan bir zat fazla alâkadar oldu, bü tün tafsilâtile kendisine anlat mamı rica etti. Fakat akşam olamuştu, arkadaşlarımın ye. meğe i haber ver diler; yarm anlatacağımı va- dederek müderris beyden mü- saade istedim. Celâl Beyin köşesinde yuvar lak masayı kurduk. Manastır- dan tanıştığımız mülâzım Sab- ri Beyin evinden yemek gelmiş ti, Celil Beyin yemeğile birleş kop! — Geldi! Gene geldi! Tut! Vur! Gebert ! — Eyvah, dedim içimden, galiba mahut kâtibi linç ede cekler! Fakat ortada kimseler yok- tu. Herkes yemekle, yemek ha zırlığile meşguldü. Aynı za- manda başlar karyolaların altı na eğilip doğruluyordu. — Kâtip mi geldi? Ne var? Diye arkadaşlarıma © sordum, Sabri dedi ki: — Bir hırsız kedi var, açma dığı tencere, girmediği dolap kalmadı. Daha geçen gün piş- miş bir tavuğu olduğu gibi aşır mış! Hiç olmadı. Kâ firi bir ela geçirseki.. Fakat ele geçmedi. Kovuş- ta gürültü zaşlar başlamaz kaç mış olacak ki karyolaları al- cesi mesi ii saat ll Kâtip efendi o koğuşa geldi, mevkufları sayar gibi etrafta ken Sİ aşan sordum yal gündüzkü paparanın verdiği dersle nazik bir tavur alarak; ya 7 Pan simdi size bir karyo- ve temiz bir yatak yollarım, dedi, kusura bakmayın, telâşla unutmuşum. Ve çıktı; iki saat daha a © ti, Ev sahibim uyuyacaktı; ben de her halde bir tarafa sinme- liydim. Ne kâtip, ne de vadet- tiği şeyler gelmemişti , Gece hemen her karyola bir mahalle kahvesi, bir kumar sa lonu olmuştu. Altı kol iskam- bil oyunları çok gürültülü mü- nakaşalarla oynanıyordu. Harp hikâyeleri, kahramanlık masalları, şikâyet, siyasi bahis ler, her şeyden melemen (4 du. Kovuşta biraz dolaşmak is tedim. Her karyolanm hizası- na geldikçe kümeler doğrulu- yor, oyunları bırakıyor ve “bu yurun,, diye yer açıyorlardı. ise yatacağım yeri düşü- nüyor, sirkesiz ve soğansız bir yer bulabilir miyim diye bakı- yordum . Geceyarısına doğru müdür muavini olduğu söylenen Erzu rumlu Yusuf Efendi isminde bir zat geldi. Vaziyetimi anla- o ——— — e AMP. Atik yınca hemen gitti ve &kâtibin göndermediği şeyleri getirte- rek Celâl Beyin yanında bana bir yatak yaptırttı. Yattım, fakat iskambil oyun ları ve ağız kavgaları bitmi- yor, ben de © uyuyamıyorum. Benden iki karyola aşağı yağı sakat, sivil kıyafette vardı. Uykusunun ilk kısmını alınca doğruldu. Tepeden tır. nağa kadar soyunarak temizli- ğe başladı. Tırnaklarınmn ara- sından çıkan çıtırtılar sinirleri mi o sarsiyor! (o Yanımdaki karyolada çopur, yüzü ka- buklanmış (o yaralarla dolu biri var, yün © çoraplarını çıkarmadan yatmış. o Yorga- nm altından O taşan iki ayak renkçe iki pastırmadan farksız. Fakat koku.. Ah, bunu size ta rif edemem. İşte aradan on se ne geçtiği halde şu satırları ya zarken burnumda bu ayakların buharını duyar gibiyim. Kok- muş paslırmaların, o çü: sebzelerin denize döküldüğünü duyardım, bunlara nsden kim- se ilişmemiş? Hattâ şu hırsız kedi bile? . Her şeye alışılıyor; burnum artık ayak kokusunu duymu- yor, Fakat kulaklarım?.. Bun- lar bir türlü alışamıyor.. Uyku ya dalacağım sırada döşemeler üzerinde bir kaç bekçinin sopa sı birden takırdıyor: Bekçi de- ğil, ayağı sakat adam koltuk değneklerile dışarı çıkıyor. Sonra bir horultu.. Sağdan ikinci karyolada sanki büyük bir posta gemisi demir atıyor! O nasil gırtlak ki aşınmıyor © nasıl uyku ki hiç duymuyor! O nefes aldıkça kemiklerimde kaç testere gidip geliyor. Alışamadığım bir şey daha var: Şiltem bir battaniye ka- dar ince. Çam tahtaları bir somya kadar yaylı, fakat tahta aralıkları etlerimi çimdikleye- cek kadar açık . (Devamı var) Avrupa birliği Türkiyenin dahil bu- lunduğu komiteler CENEVRE, 27. AA — Anadolu Ağan #mın hürusi muhabirinden: Avrupa birli ği tetkik komitesi buçün içtima etmiştir. Sovyet hükümetinin ademi tecavüz misa- Wi teklifini tetkik edecek komite ile Yunanistan tercihi tarafeynin buğdayı dan başka mahaullere teşmil hakkındaki teklifini müzakere incek komiteye Tür. kiyada dahildir. Birinci komite 2 Teşrinisanide ikinci | komite de 30 teşrinevvelde içtima ede eeklerdir. Reis ikinci komitede müzake. ve edilecek mevsdın tütün ve kuru üzüm olduğunu bundan başka | mahsullerin tetkikini isteyen devletler varsa bu husus taki taleplerine ait mubteralarını 15 teş rini evvela kadar umumi kâtipliğe gön- dermele lâzum geldiğini bildirmiştir. Tütün kura üzüm ithal ve ibraç eden devletlerin de yene 16 teşrinisvvel kadar bu mevadm ticaretine ait variyetlerini kasa muhtira ile umumi kâtipliğe bildir. meleri kararlaştırılmıştır.. Muhtiralar muayyen müddette sonra gelirse komite içtimamdan evvel vasıl olmak şartile ye- re dikenta alınacağı da tevsik edil romitelerin içtima © müddetleri Reisler CENEVRE, 27. AA— Avadolm Ajan sam busesi muhahiri bildiriyor: Gelecek seneki Avrupa komitesi reisliğine Lord Cecilin teklifi ie M. Brinnd ikinci reji” liğine de M. Crandinin | teklifi le M. Motta ve Polonya murahasınn teklif ile ikinci bir relsisamilik ihdas edilerek buna da M. Politis intihap edilmişlerdir. Avropa komitesinin gelecek içtimai knunusanide olacak ve muayyen tarihini bilâhere reis tespit edecektir. Kürcistan bir Nota verdi CENEVRE, 26 (A.A.) Kürcistan milli | hükümetinin cemiyeti akvam nezdindeki mü | messili Kürcistanda cereyan e- sk aleme > MİLLİYET PAZARTESİ 28 EYLUL 1931 HARİCİ HABERLER | Fransız Başvekili Berline gitti M. Laval ve M. Briand dün Berlinde karşılandılar PARİS, 26 (A.A.) — M. Laval ile M. Brinnd, saat 16,25 te Berlin'e hareket ettiler. PARIS, 26 (A.A.) — M. Laval ile M. Briand saat 16,25 te hareket tahsis edilmiş olan vagonlara bin- meden evvel şimal istasyonu rıhtı- mında toplanmış olan halk tarafın- dan şiddetle alkışlanmışlar. Nazır. lar, Seine valisi ve bir çok zevat M. Laval ile M. Briand'ı teşyi ettiler. Anbervillicrs belediye reisi olan M. Laval'a mezkür şehir belediyesinden bir hey'et bir çiçek demeti takdim etti, M. Laval'in refakatinde başve- kâlet kalemi mahsusundan M. Me nier, ticaret mahkemesi reisi M. Bu- isson vardır, M. Briand'a da harici- ye nezareti kâtibi umumisi M. Ber- thelet ve kalemi mahsus müdürü M. Löger refakat etmektedir. Trenin hareketi esnasında civar rhtımlarda toplanan halk, bir alkış | tufanı koparmıştır. Berlinde nasıl karşılandılar? BERLİN, 27 (A.A.) — M. La- val ile Briand saat 8,43 te müvmsa- lat etmişlerdir. o Mumaileyhim, is- tasyonda M. Brüning ile Curtius ta- raflarından karşılanmışlardır. Mü- him ve şiddetli bir inzibat balla, na zırlardan biraz açıkta tutmakta idi. | Istasyondan çıkarken şiddetli alkış sesleri Fransız mazırlarını karşılamış tır. Otele kadar olan yol boyunca: Yaşasın sulh, yaşasın Briand sada- ları ortalığı çınlatmıştır. Yüzlerce meraklılar otelin pencereleri altma toplanmışlar ve o derece israr ile M. Laval ve Briand'ı görmek İste mişlerdir ki, nihayet mumaileyhim görünmek mecburiyetinde kalmış- lardır. Halk kütlesi Fransız nazırla. | rını “Hoch,, nidalarile ve yaşasın | sulh, yaşasın Briand, yaşasın Laval seslerile karşılamışlardır. Öğleye ka dar bu sesler devam etmiş ve Fran- sız nazırlarını bir çok defa balkona çıkmağa mecbur eylemiştir. M. Levalin Alman milletine selâmı BERLİN, 27 (A.A.) — M. Le val Alman radyo telgraf şebekesi için söz söylerken demiştir kiz Alman milletine amimi selâmla- ranı ithaf ederim. M. Briand ve ben, her iki memleket mukarcnetins hiz- met etmek emelile Berlin'e geldik. M. Brüning ve Curtins ile olacak | müzakerelerimizin en - mes'ut meti- | celerle dolu olmasını bütün samimi. yetimle temenni eylerim. Alman matbuott ne diyor? BERLİN, 27. AA— Alman matbuntı, M. Laval ve Briand'm | Berlin'i ziyaretlerinin — sabırsızlıkla İ beklenmekte olduğunu ve bu ziya- retin yeni bir devrin başlangıcı ola- bileceğini yazmaktadır. Fransız-Alman mukareneti bir iştir PARIS, 27. A.A. — Pazar güze teleri M.Briand ve Lavalin Berlin s0 yahatine bilhassn mühim iktisadi e hemmiyetler o atfetmektedirler, Ez- cümle Jurnal (o gazetesi, (o yukariki mütaleaları teyit ediyor. Le Petit Jurnal | gazetesi Ode, Fransız nazırlarının Berlin'i ziyaret ten maksatları, elde edilmesi gay- rimümkün görülen salâh çarelerini biraz sonra temin eylemeği hali ha- | zırda mütevazinne / bir surette ara- | maktır. Her türlü hissiyattan o âri olarak ve Cenevrede M. Curtiuz ta- rafından irat olunan gösterilen siyasi Otezlerden çıkan muhalefete rağmen, her iki hükü- met işlerine ait mevzular üzerine ve ticari bir zihniyetle müşterek bir me #ai gösterebileceklerini — görmüşler. | dir. Bunu söylemek lâzımdır. Çünkü i hakikat ta budur, Fransız Alman mükareneti bir iştir, Hatta bugünle- rin belki en büyük ve en mühim ye- ğüne işidir. Zira bu iş diğerlerini de ihtiva etmekte ve şartlarını da ihzar eylemektedir. M. Lavalin beyanatı BERLİN, 27. AA — M. Laval muvasalâtından pek az soura bey. | mutka — eneşe | beyan eylemştir. Emniyeti inde ve. krediyi yeniden te! dürüst bir mesai iştiraki kendini hissettirmek- Bizi tefrikaya götüren bütün ihti- lâfları ortadan kaldırmak (bursun, gok mazik bazı meselelere bugün t- mas etmek arzusunu gösteremiyor- sak, hiç olmazsa müşterek müriase- betlerimize mes'ut bir istikbal | ha zırlamak üzere mümkün olan çare- leri bulmak hüsnü (niyetine malik bulunuyoruz. İktisadi sahada, mühletsiz olarak, bareket edebiliriz. Biz menfaatları" mızın müdafaasına ait haklı bir en- dişe ile hareket edeceğiz. Ben şah- sen, vazife ile hakiki bir ebynelmilel tesanüt hissinin ittifakı için gayret edeceğim. Paris ve Londra müzake- releri şimdi tesbit edilecek mülükat- ların mes'ut iptidalarını teşkil ets! miş olacaklardır. ettim. Bu usulün aletlerini | birlikte imal edeceğiz ki bu da her iki mem- eketi alükadar eden iktisadi mesele lerin tetkikini istihdaf eden bir Fran ez Alman komisyonunun tesisi ola- caktır. Almanyaya Fransa hükümetinin reisi aifatile we salhün : en iyi ame- lesi olan M. Briand'la birlikte ge- iyorum. Berlinde Alman hükümeti- pin reisi ve hariciye nazırı ile ve bil- hassa Alman milletile olan tesadüfü- müz heyecanlı bir hel almaktadır. Cihan, tarihle esisli besbul olmıyan iktisadi bir bulranla ça'kanmakta. dır, Nazarlar bize doğru çevrilmiş tir. hilâfnn nihayet tahakkuk et ünlü herkes için se liftan ç kacaketır, çı tekrcümü PARİS, 26, A.A.— Fransız baş- vekili ile hariciye nazırınm birinci seyahatlernin çel hususi mah: ehemmiyeti haiz bulunan şekli özi. eetleri anından itibaren şimal mev. künde görülen mütadın . fevkindeki tehacümle tahakkuk etmiştir. Mev. kifin civarları ve kaldırımla hal ta- rafından kaplanmış ve simsiyah bir haldeydi. Muvasalât meydanı ve is- tasiyon rıbtımları polis. tarafından tahliye edilmiş — olmasına rağmen yüzlerce kişiyi muhtevi bulunmakta ydı. Bugüne kadar bu derece foto- grafçı tehacümü görülmemişti İngilterede yiy yükseldi fiatları LONDRA, 26. A.A.— İngiliz Birasının keymetten düşmesi henüz dahili oyya fiyatında bariz bir fiyat yüksekliği gö termemiştir. Mekülât ve fevkalidı zuma telâkki edilen eşya | fiyatla mahavs bir fazlalığın zum bir samam İmamın için mümüm olam bet birler almacaktır. Mamafih, yün rusum- ları ürerinde bir tesaylitten bahsedil. mektedir. Eseimla o sebee Fiyatlarında yüzde 20 karlar bir fazlalık müşahede olunmaktadır. Altın ve gümüş LONDRA, MM AA— Piyosa e Bir Or etmiştir ki İLA dü demektir. Gümüş fiyatı ..19 şilindir. Bunda 5/8 gilin tezayüt vardır. - *Bir banka tediyatını kesti LONDRA, 26. AA.— Rester ajanar. sın Kalkütadan istikbarma göre Thac- k bankasr hükümet banola- in sermaye çekilmesi yüzüm den tediyatmı tatil etmiştir. Belmilel matbunt mümessillerini len: | Japon-Çin Thtilâfı Japonya, tahkik ko- misyonu gönderilme- sini istemeyor LONDRA, 28. AA. — Tekiodan Sum day Dispstek Kabine Yanş-Tu nehri le Çin sahil lerinin muhtelif noktalarına harp gemi- leri göndermek hususunu tetkik eyle. , Nankin ve Hankasu'nun va siyetleri büyük endişeler terlit eylemek» tedir. Hali hazırda o Hankecuda bulun makta olan file kumandanın talebi üze- rina Hirate kruvasörü merkür limana gönderilmiştir. Tahkik komisyonu TOK1O, 26 A.A— Siymsi mahafti, | Japonya'nın askerlerini Mancuri demir. yolu kattmn censbuna çekilmek © için emir vermekle Japon-Çin ihtilâfenım mi hayete verdiğini gösterdiği kanantinde- ü mahafil, dostane bir tesviyenin leceği ümidini is hunasi bir tahkik komisyonu gön“ ilmesi hakkımdaki | telkinatm — Japon esmi mahafili | tarafından ademi mem. iki memleketin resmi amda Japonya tarafından sanlığı telâkki edilebileceği söylenmek” tedir. Japon ordusu kumandanına talimat TOKİO, 26 AA— Harbiye nezareti Mançurideki Japon ordusu kurmandanına gönderdiği talimatla ecnebi memleketler» de awitefekbüm hurulüne mahal verme: | mek için Mongolistanm veya Mançurinin istiklüli Tehindeki bar hangi bir harekete müzaheret etmemesi ve bu kurusta biç bir müzakereye girişmemesi lüzumu bil. dirilmiştir. agolistan ve Mançurinin istiklâlini temine matuf Bareketlerin e mümesellleri olan Çin ve Mongel surakhaslarımın bu yakınlarda Japon kumandanmı ve Kon- sunu bu hususta istimzaç ettiklerine bir şayin çıkması üzerine bu tali, matım gönderilmesine | lüzum görülmüş tür. Rusya Japonya MOSKOVA, 26. AA— Japonya sefi- vi, harisiye komirerliğine giderek ML Litwinoff ile görüşmüştür. Teslihat Müzakeresi CENEVRE, 26 (A.A.) Teslihata fasıla verilmesine da- ir olan teklif hakkında tahdidi teslihat komisyonunda bazı fi- kir ibtilâfları çıkmış olmasın. dan dolayı Cemiyeti Akvam büyük meclisinin mesaisini sa- hı akşamından evvel bitirmiye- ceği söylenmektedir . CENEVRE, 26 (A.A.) Cemiyeti Akvam büyük mecli- sinde bulunan kadın murahhas lar kadınların tabiyeti hakkın daki La haye mukavelename- sinde —kadınlar— la erkekler arasında müsavat mevcut ol- duğu esası nazari itibare alma- rak tadilât yapılması lehinde bir müdahalede bulunmuşlar- dır. Mcelis, kadın murahhasların bu talebini dinledikten sonra mali komitenin ve mali teşkilâ tın mesaisi hakkmdaki raporla- rı tasvip etmiştir. ecek kasmmın bir mümessili olduğu pasapor- tundan anlaşılan bir sat Akitanin vapu- tile buraya gelmiştir. Mümnileyhi, gemi: de Peters lamini takınmış idi. Mümai Amerikayı siz olduğunu söyler mekten imtina etmiştir. Bağajlarının sevkini bizzat gümrük ida tesi deruhte etmiştir. Nevyork bors»sı NEVYORK, 28 A.A— Borsanm eu ma celsesi, bir senedenberi görülmemiş derecede karışık olmuştur. - Amerika'da altın NEVYORK, 26. A. A— Federal Ra serve Bank altın hareketine ait bülte- ni, Arjantinden 10 milyon, Meksikadan 2276,000 altın ithal edilmiş ve Felemenğe 122.000 dolar altın İhraç kalmmış oldur ğunu bildirmektedir Merkür bülten, ecnebi memleketler ho- sabına kaydedilen altın ihtiyatı mevenda- mun 500060 dolar artmış olduğunu da Bulgar takımına nası maglüp olduk. Takımımız çok şahsi oynamışt* SOFYA, 27, (A.A.) — — Sabahleyin kar| yağdı. Öğleden sonra çok soğuk! fakat güneşli bir havada sant 14 te merasim, marşlar 10,000 seyirci Hakem Macar İvancit, Yan hakem Aptullah Bey, M. Batanciyef. Pa- rayı biz kazandık. Rüzgâr lehimize oyuncu değiştirmek yok, ilk hücu- mu Bulgarlar yaptı, kestik, Nihatın hatası, firikik, Bulgar sol içi süt at- ta kurtardık. 4 üncü dak'kada Avninin kaleyi bırakmasından istifade eden Bulgar santraforu Lozanof birinci g: İ t. Oyun tekrar başladı ve lehimize | korner oldu. Niyazi bu korneri avu- ta attı ve bunu müteakip bir korner daha oldu. Bunu da Mazaffer heder etti, Yedinci dakikada kalemiz bir teh like geçirdi. 9 uncu dekikada Fikre tin kuvvetli bir şütunu kaleci tuttu. 10 uncu dakikada Avni güzel bir kurtarış yaptı. Çok fena oynuyoruz. 16 mc: dak'kada bir korner attık, bu da boşa gitti. 20 inci dakikada Hakkının şütunu kaleci kurtardı. İlk ve son go'ümüz Bunu takip eden bir akında Mu- zafterin şütu âvut oldu. Çok şah: oyniyoruz. Ortaya hiç pas veril i dakikada Rebünin pa- nde eden Hakkı golümüzü yaptı. Bir bire berabe reyiz. 34 üncü dakikndn Bulgarlar boş kalemize topu atamadılar. 38 in ci dakikada Hakkınm şütunu kaleci kornere attı, bu kornerden de istifa | pe. de edemedik. 39uncu dakikadan Bul | garlar büyük bir fırsat kaçırdılar, 44 uncü dakikada Bulgarlar bir fi- rikik attık avut oldu. Birinci hafta yun bir bire berabere ile neticelendi. İkinci devre Minel devrenin birinci | dakiksamda Makkanın sıkı bir şötü direğe çarptı be ginci dakikada 20 metreden Bulgar seli. Muhabiri | kikada Filcetin kuvvetli bir şöü oldu, bugı müteakip bir akım esnası Hakkıya favl oldu ve bu favlu Muze avla 819. 21 inci dakikada bize kor atılırken Bürban, Hüsmüye çarptr Hüseü bayılarak iki dakika oyundan b | riç kaldı, iki dakika kadar 10 kişi oynadık. Hössü tekrar oyuna girdi 27 ci dakikada kalecimiz gözel bir kurt yaptı 31 inci dakikada 25 metreden atıl görü kalecimiz. ellerimin, rak dördüncü gölen olmasına sel a. Artık kazanmak isskins kalmamı luna rağmen yene şahsi oynuyoruz. inel dakikada Niyaziyi hatal tevkif et Birden hakem penaltı ceza verdi,Burlu le karşı karşıya kald pulonjonla bunu kurtardı. üncü dakikada Hakkının set oldu ve beynelmilel maç in 15 Bulgarların libiyetile ve bizim o mağlöbiyetimizle bi tam buldan Oyundan sonra maçı idare eden keke M. İvançit bana çok şahsi oynndem: | bu kadar diribling dünyada görmedi sirin ikinci maçımızı idare lavya İle oynayacağı. ilerimiz ile eakrrmeilerini maç yapacaklardır. Futbolumuzun — bul mağlabiyeti burada hayretler bıraktı. Bir Yunan takımı | İzmire geliyor i IZMİR, 27 (A.A) — İki maç) üzere Atinanın küveti | Ginln attığı şüt kalecimizin elleri altından | rine Seserek ikinei gollerini | yaptılar. 7 imei dakikada yene den bir gol daha oluyordu. 19 uncu ün hatası yüzün | cuma ve 4 üncü pazar günleri yapı lacaktır. Gazi Hz. Ankara'da yeni inşa olunan mezbahayı gezdiler ANKARA, 27 (Telefonla) — Gazi Hazretleri yeni inşa olunan mezi hayı gezdiler ve tesisat hakkında malümat aldılar Sovyet sıhhati umumiye komise- rinin tıp kongresine telgrafı ANKARA, 27 (Telefonla) — Dostumuz Rusyanın sıhhati umumiye komiseri milli Türk tıp kongresi riyâsetine bir telgraf çekmiştir. Bu tel grafta selâm ve muvaffakıyetler temennisinden sonra ezcümle deniyor ki: “— Halk ve Sıhhati umumiye komiserliği memleketlerimizin etibbe- sn babusus büyük halk kütlesinin sıhhatinin himayesi mesailinde büyük mevkii olan tegaddiye taallük eden mesaili fenniye ve ilmiyade kuvvetli, temaslar ve tecrübelerinin mübadelesi suretile biribirlerile Meğri zusunu izhar eder.,, Rus sefiri Hariciye vekili Tevfik! Rüştü Beyle uzun müddet görüştü ANKARA, 27 (Telefonla) — Rus sefiri M. Suriş Hariciye Velelin ziyaret ederek uzun müddet görüşmüştür. Tayyareci Vecihi Bey Ankara'da ANARA, 27 (Telefonla) — Tayyareci Vecihi Bey bugün seyahatin- den avdet etti. M. Malinof seyahatini tehir etti SOFYA, 27 (Milliyet) - Bulgarian BAYİM ve Haris RM Malinof Paris, Londra ve Roma seyahatini tehir etmiştir. Son zamanlarda hükümette bulunan çıftçı fırkasmm köylerde yaptığı (o içtimalarda aldığı müfrit kararlar milli blok arasında bir soğukluk tevlit etmiştir. Bu soğuk İuğu ancak M, Malinofun otoritesi izale edebileceği için kendisi acele Ce- nevreden telgrafla Ssfya'ya çağırılmıştır. o Kendisini Sofya istasyonunda çiftçi nazırlardan başka bütün mazırlar karşılamışlardır. Çiftçi nazırların istasyonda bulunmaması burada muhtelif surette tefsir olunmaktadır. 'Cenevrede Cemiyeti akvam içtimama Bulgar Başvekili ve Hariciy? Nazırı M. Malinof'la birlikte Bulgar Maliye Nazırı M. Kirkinof ta gitmiş ti. Cemiyeti akvamın maliye komisyonunda £ Bulgaristanın mali vaziyet tetkik olunmuş ve geçen sene bütçesinde bir milyar üçyüz milyon leva'lık wrühüm bir açık olnagu görülmüştür. Maliye komisyonu — bütçesini tevzi etmek üzere Bulgaristana, maaşat ve #air masarifatta tasarruf yapması İ" çin bazı vesayatta da bulunmuştur. Bulgar o hükümeti de bu tasarrufları yapmağı kabul etmiştir. Iki soyğuncu daha yakalandı UŞŞAK, 26 (A.A.) -- Çivrildin Yuvalar köyünden İsa ve İsmail i# | minde iki şerir Çivrildinden pazara gelen yolcuları soyarak Karahali bağ” larına kaçmışlar ve bağlarda bulunan halkı da soyduktan sonra yine fir” etmişler. Fakat bu esnada yetişen müfrezelerimiz tarafından alâtı cürmi yelerile de beraber yakalanmışlardır. min dört bankası şişelerini kapanmış. tar. Bunlarla bu hafta o zarfında bu hü ikâmet dahilinde faaliyetini tatil etmiş bankaların ededi öna baliğ ölemuşter. Hikakika hi milyondan an aska öz 3) olasi yapar, Halkali yalan. ge habe iki başak mi İ münmele ya