30 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

30 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Tm ww: TEPE ETER ŞU LEE Mm zE Baz Ge 4 y n £ . " SEE“ Siyasi tefrika: 37 KARA BİR GÜN Istanbul nasil işgal edildi? Aziz Hüdayi Paşanınyüzünebaktım Dedi ki: “İlk vapurla seni İzmire göndermeğe kârar verdik,, — Siz İzmire gideceksiniz. — Benim evim İzmirde de- ğil ki, Beyefendi, dedim, fakat geliba bu sözümü işitmedi, çün kü o çoktan uzaklaşmıştı. Ak. | şam üstü Muhafız Paşa çağır. dı. O zaman Harbiye Nezare. ti olan şimdiki Darülfünun meydanının dış kapısının sağın daki daireye geldim. Paşa iti- zar etti. — Bizim elimizde bir şey yok, oğlum, dedi, bak Fran- $ız Cenerali ne yazmış. Ve bir kâğıt uzattı. Sadare te yazılan tezkerenin sureti ay Den şöyle idi: “Yüzbaşı Aziz Hüdai Beyi size teslim ediyorum. Bu za- bit mutlak surette mücrimdir. Derhal | İstanbuldan tebit e- diniz, muhakeme ve tecziye e diniz. Nereye teb'it ettiğinizi ve ne ceza verdiğinizi bize bil- diriniz.,, Paşanın yüzüne baktım, O devam etli; — Harbiye Nezaretine ay- rıca bir tezkere daha yazılmış. Bu sebepten (Müsteşar Paşa senin eve gitmene müsaade et- medi, İlk vapurla seni İzmire göndermek için emir aldık, O. rada Divanı harp olacaksın. — Şu halde, Paşa Hazret- leri, dedim, ben evime gitme- den, ailemle görüşmeden, eş - ya ve sairemi almadan hemen hareket edeceğim? — Evet, hattâ verilen emir de tahtelhıfız gönderiniz deni- yor. Müvazenemi tamamen kay- betmiştim. Tabiatıma hiç uy- muyan bir sesle bağırdım: — Hayır, Paşa Hazretleri, Müsteşar Paşa beni o şekilde göndermiyecektir. Beni Fran- lar idam etmedi, fakat siz itaatsizliğimden dolayı idam e diniz . Paşa sert bir mukabelede bulunacak yerde şefkatli bir ba ba tavuru aldı. — İstırap senin sinirlerini bozmuş, oğlum, dedi, biz su- yun akıntısma gitmek mecbu- riyetindeyiz. Sana yapacağı- mız muamele bir şekilden iba - ret olacaktır. — Fakat çok ağır bir şekil, Paşam. Muhafız Paşa bir müddet düşündü. Gözlerinde yeni bir şefkat ve yeni bir karar parla- — Git, Aziz Bey, dedi, haydi evine git. Fakat çok Kalma. İzmire gidecek ikinci vapurla mutlaka hareket et. Yanına muhafız olarak ne za- bit, ne asker, kimse vermiyece . Kalem reisine (o hitaben Harbiye Nezaretinin kor- kaklığı yanında Fevzi Paşanm bu pervasızlığı, bu baba şefka ti gözlerimi yaşartıcak kadar beni müteessir etti , — Fakat, Paşa Hazretleri dedim, mademki Harbiye ne- zareti tahtelhıfız gönderildiği- mi ve Divanı Harbe tevdiimi yazmış, ben oraya gider git- mez yine mevkuf (o kalacağım ve kimbilir o muhakemem kaç ay surecek. — Hakkın var, dur öyle ise dedi, ve İzmirde kalem reisi - miraley Süleyman Fethi Be- ye (1) bir mektup yazarak zar (1) Bu muhterem zat İzmirin iş- galinde yerli Rumlar tarafından pek feci surette şehit edilmiştir. ; & yapıştırmaksızın bana ver- — Oku, dedi, eğer bu da seni temin etmezse mektubu sen istediğin gibi yaz, ben im za edeyim. Okudum, Hatırımda kal dığına göre şöyle yazılmıştı: “Yüzba: den ibarettir. Hakikatte teczi ye edilecek bir cürüm (değil, takdir edilecek bir vatanper verlik vardır. Bir târaftan şek li muameleye devam ederken diğer taraftan Aziz Beyin mü nasip bir vazileye tayinini ve kendisinin serbest bırakılması nı rica ederim.,, İşgal ordularının rütpe ve makam tanrmaksızı hakaret, tevkif, işkence ve hattâ Fran sız müstemlekelerine teb'it gi- bi bütün Türkler (o hakkında yaptıkları terrör sıralarında Paşanın göze aldığı bu tehli- ke, bu yüksek (feragat unu- tulacak mertliklerden değildir. Vakıa o tarihten (o yedi sekiz sene sonra Paşayı Ankarada gördüm ve varlığımın tarihin. de işgal ettikleri | mukaddes sahifeden (bahsettim, Fakat bununla vicdanımda ödenmiş bir borcun ferahlık ve sükünu vücut bulmadı ki.. Bende yal nız bir teselli ve emniyet var ki oda Türk vatanının sessiz yuvalarında çok yüksek zekâ- larm, çok yılmaz vatanperver. liklerin ve vatandaş aşkı taşı- yan ruhların mevcut olduğu- nu ve bunların her (ozaman, her tehlike anında meydana çı karak bizi kurtarmağa kâfi bir kudret olduğunu bir kere daha görmek olmuştur. Muhafız Pa şanın bana tevdi ettiği evrak ve verdiği müsaade Cenerale bildirilseydi hiç şüphe yok ki Fransız sefarethanesinin önün- de yalnız ben değil, Ahmet Fevzi Paşa da kurşuna dizilir- di ve belki de yalnız o! Paşanm elini öptüm, kâğıt ları aldım ve emirlerini aynen ifa edeceğime söz vererek ayrıl dım. Daireden çıkarken , inzi- bat zabiti Fransızların iade et- tiği emanetlerimi verdi, evime geldim . Bizde sansör diyince matbuat ini boğan bir el hatıra gelir. Eğer bu mana doğru ise sansör koleradan da, zelzele. den de, gök © afetlerinden de fenadır. Nasılki Abdülhamit devrinin sansörü © bunlardan çok fena idi. (o Fakat sansör, memleketin menfeatlerini bo- zacak yazılara müsaade etme- mek, düşmanlarımıza sir ver- memek, herkesin işini ve ra- halını bozmamak, hülâsa va- tanımızın selâmetini muhafaza etmek gayesine matuf olunca bundan daha mübarek bir ted. bir olamaz . Sansör her vatanperverin vicdanmda, o muhakemesinde feragat kabiliyetinde olmalı- dır. Fakat vicdanların hassa- siyeti bir değil, muhakemeler ayni kuvvette değil, feragat kabiliyeti herkeste bir değil. dir. Bunun içindir ki mühim zamanlarda bunları bir seviye de tutacak mürakabe memurla rı tayin olunur. Diğer zaman- larda da bu işi matbuat kanun ları görür. (Devamı var) Hambourg intihabatı BERLİN, 28 A.A. — Hambowrg intihabatının neticesi şudur: Komünistler 27 azalığına muka- bil 35, Sosyalistler 60 azalığına mu- kabil 46, Devlet fırkası 21 azalığına mukabil 14, Merkez arkası 2 azalığı na mukabil 2, Halkçılar 20 azalığı- a mukabil 7, İltısadi fırka 4 ozal ğına mukabil 2, Hıristiyan sosyalist ler, 0 azalığına mukabil 2, Nasyona- listler 2 azalığına mukabil 9, Nazis- ler 3 azalığına mukabil 43. Şuhale nazaran komünistleri. Nazisler ka- zanmışlardır. İtalyada zelzele ROMA, 29 ALA: — Cascin'dan bildirildiğine göre, şiddetli bir hare EYLÜL 1931 HARIiCİ HABERLER Bir Alman - Fransız iktısadi komisyonu teşkil edildi Fransız nazırları Berline hareket ettiler... Mülâkatın Neticesi Bir karar halinde neşredildi BERLİN, 28 A.A. — Alman ve Fransız nazırları, müzakerelerini sa- at 19 da ikmal ve atideki kararı ka- bul etmişlerdir: M. Laval ve M. Briand, M. Brü- ning ile M. Curtius'un Paris'e icra ettikleri ziyareti iade etmek maksa- dile Berlin'e gelmişlerdir. Mumailey hime, aynı zamanda evvelce yaptık- ları müzakerelere ameli bir netice vermek istemişlerdir. Her iki bükü- metin mümessilleri, memleketeiri a- rasında müteakip ve cınniyetli mü- nasebetler (esini hususundaki başlı- cn maksatlarında mutabık bulunduk larmı müşahede eylemişler ve hali hazırda dünyayı kaplamış olan buh- | ranın izalesi için her iki tarafın gay vet ve mesailerini teşrik ederek umu mi azabı tahfife matuf halil te leri araştırmanın mübrem vazifeleri | ni teşkil etmekte bulunduğunu gör müşlerdir. Nazırlar, bir Organisme tesisi ve müsbet neticelere varabilmek için | bu Organisme'ye oldukça emin bir | mesai usulü bulmak lâzım olduğunu tasdik etmişler ve bu hususta alâka- dar daireler mümessillerinden mü“ rekkep ve muhtelif iktısadi faaliyet şubelerine mensup mümessillerin de iştirak edecekleri bir Fransız - Al man komisyonunun vücude getiril mesi İüzumunda ittifak eylemişler- dir, Bu komisyonun mesaisi her iki hükümet azaları tarafından idare ©- lunacak ve daimi bir Umumi kâtip muavenetine mazhar bulunacaktır. Mezkür komisyon her iki memle ketin ihtiyaçlarına göre, tarafeyin arazisi dahilinde çalışacak ve mesal- ye en kıta bir mühlet zarfında baş- lanacaktır. Komisyon ber iki mille- tin iktsadi ihtiyaçlarını tetkik vazi- fesile mükellef olacak ve bu tetkik. leri üçüncü bir milletin menfaatleri- le beynelmilel bir teşriki mesai hüzu | mumu göz önünden uzak bulundur. mıyacaktır. Ezcümle mevcut itilâfle- rı tahkim ve tevsi edecek ve | yeni şekillerde başka itilifiarda vücude getirecektir. Korüsyon ayni zeman- da 1927 senesinden beri tatbik edil- mekte bulunan ticaret muahedesinin a Rİ elde edilen tecrübelerinden istifmde | geadaki bankalardan 16 141 şubeleri | arzusile mülhem olarak her iki mem leketin tcsret mübadelelerinin hali hazırmı tetkik eyliyecek ve yeni mansaplar bulmak için icap eden ça releri müştereken arayacaktır. Yukarıda tadat edilen mevadın tahdide tabi bulunmadığı hususun. da mutabık kalınmıştır. Her iki bö- kümetin mümessilleri, kendi teşeb- büelerinin diğer hiç bir memleketin iktısadiyatına karşı hiçbir kasti muh tevi bulunmadığını sarahaten kay- dederler. Mumaileyhima, komisyon. tetkikine mevzu meselelerin O mun- zam bir gümrük resmi vaz'ı sureti. le imtacı fikrini şimdiden reddettik. lerini beyan ve iktisadi buhranla mü endele için umumi gayret ve mesai sahasında tutunacaklarını ve mev- zaun ihtiva edeceği vaziyete maza- ran diğer milletleri de teşriki me #niye dava eyliyeceklerini ilâve ey- lerler. Bu suretle bahri seyrüseler ve tcari tayyareciliğe ait beynelmi- ll itilâflar tabakkukuna müsait for- müllerin tetkiki imkâm hâsıl olacak- tar. Mar ibi hökümet İleri bu suretle umumi bir camının ilk merhalesi olan ve günün ihtiyaçları na tekabül eden başarıcı bir eserin ilk esaslarını atmış olmak © ümüdüni izhar eylerler, M. Leval ile M. Brüning ve Briand ile M. Curtins ayrı ayrı yemek yeailer BERLİN, 28 A.A. — M Laval ile M. Poncet, M. Brüning ve O M. Curtius ile beraber resim salonları müzesini ve müteakiben eski Yunan hlara sit tabii cesamette bir mihrap Avam Kamarası Mac Donald feshi tarihini bugün bildirecek LONDRA, 29 A.A. —M. Mac Donald, parlamentonun hangi tarih- te kapanabileceğini pazartesi günü söyleyebilmek mevkiinde bulunaca- ğını beyan eylemiştir. Mumaileyh, bundan sonra Avam © kamarasında İ bir kabine içtima yaptırmıştır. Başvekil, bugün kral tarafından kabul edileceğinden bu kabine içti- mamın neticeleri hakkında süküt ile 'davranılınaktadır. Bu hâdiseler, hü- kümet ve siyasete ait karararzlıkla. rin sonunun gelmiş (o bulunduğuna dair ihtisaslarmı teyit eylemekte ve başlayan haftanın ve bilhassn çar- samba gününün memleket için kat'i İ metiteler vadeylemekte olduğunu te min etmektedir. M Maç (o Deoneld, kralın tasvibine hangi kararları ve- | zedecektir? M. Lloyd George başta olarak bir sol blok görülecek midir? i LONDRA, 28 A. A, — M. Mac | Donald, Avam kamurasında parla- mentonun feshi 30 eylülde bildireceğini söylemiştir. M. Snowden ns diyor? LONDRA, 28 A. A, — Meb'us- lar tarafından sorulan susllere ce- yap veren M. Snowden, ahiren İn- giltere'ye iktaz edilmiş olan 80 mil- yon İngiliz lirasına ait komisyon ve ilân masarifinin 1,047 İngiliz lirası na baliğ olmuş olduğunu söylemiş- tir, Bundan sonra mumaileyh, hükü- metin katiyyeh fazla hanknot ihraç 'elmemeğe karar vermiş — olduğunu ve İngiliz lirasının muvakkat mahi- yette olan tehsireüğlerine fazla 6 hemmiyet atfekmenin doğru oltmadı- ğını beyan etmiştir. Liret gitlikçe düşüyor NEVYORK, 28 A. A. — Liret bugün biraz daha düşmüştür. Nev- york borsasında saat 13 te 100 Brete mukabil 4 dali, 95 sont verilmiştir. i Kapan an Kapanâna! Amerikada 176 banka daha kapandı NEVYORK, 28 A.A. — Ameri- de dahil olduğu halde bugün tedi- yatlarını tatil etmişlerdir. Bu banla- lardaki tevdiat yekün 20 milyon doları bulmaktadır. Nautilus suvarisinin beyanatı NEVYORK, 28 A.A. — Nauti- Jus tahtelbahirinin süvarisi Nevyork Herald gazetesinin bir muhabirine vaki boyanatından şimal kutbunda deniz altından o keşfiyat yapmak mümlcün olduğu, ancak bu iş için hususi geraiti baiz bir deniz altı ge- misi inşa etmek lâzem geldiğini söy- lemiştir. ğe gitmişlerdir. M. Curtius'da Adlen otelinde M, Briand'a mülki olmuş Ve | mumai- leyh ile birlik yemeğe gitmiştir. BERLİN, 28 “A.A. — Mareşal Hindenbourz, bu sabah mesai oda- sında refakatlerinde M. François Poncet bulunan M. Laval ile M. Briand'ı kabul etmiştir. Alman Reisicümhuru, bütün mil- letlerin mukarenetini lüzumlu kılan umumi muzayakayı o ebemmiyetle kaydettikten sonra Fransa ile | Ak manya arasındaki münasebetlerin daha dostane bir mahiyet almasma modar olacak herşeyin fevkalâde bir ehemmiyeti olduğunu söylemiştir. Müşarünileyh, bali hazırda Berlin'- de icra edilmekte olan mülükatların muvaffakiyetle tetevvüç otmesi ve feyizli neticelere müncer olması te- mennisini izbar eylemiştir. Bunu müteakip M. Laval ile M. Briand, m ile bir müddet ——— val ile M. Brüning otomobille yeme Çinliler Galeyanda Japonlar bazı yerlerde örfi idare ilân ettiler LONDRA, 28 A.A. — Noxs Chronicle gazetesinin Hong-Kong”- dan istihbarma göre (vali William Prll şimdiki ahval dolayısile bir be- yannama neşretmiştir. Gönüllü İngilizlerden mürekkep bir kıt'a ile bir tank bölüğü seferber edilmiştir. İki İngiliz torpido muh- ribine, Japon mültecilerinin bulun makta oldukları Assme - Naru is mindeki Çin vapurunu himaye etme si için emir verilmiştir. Vaziyet ve- hametine binaen örfü idare ilâm ©- dilmiştir. Sokaklarda devriyeler do- laşmaktadır. Canton matem içinde CANTON, 28 A.A. — Seyrüse- for tatil edilmiştir. Mançuri'deki Ja pon vahşetini » protesto eylemek maksadile halk üç dakika o sükütü muhafaza eylemiştir. Hükümet makamları, Japon işga- linin devamı müddetince halka ma- tem bazubentleri taktırmağa uğraş- maktadır. Bu son güslerde birçok nümayişler yapılmıştır. Hatipler, Japon mallarma kartı boykotaj yapınak için halka cesaret ermektedirler. Japon filosu Çin sularında TOKO, 28 A.A. — Birçok Ja- pon tebaasının tehlikeye maruz bu- lunmasına binaen, birçok krovazör Çin sahillerine gitmek üzere hazır lanmıştır. Hong Kong'da örfi idsre HONG KONG, 28 A.A. — Hü kümet Japonlar aleyhinde baş gös- teren galeyandan dolayı örfi idarâ İ- ün omiştir. Japonyanın yeni bir notosı | TOKYO, 28 A.A. — Japonya hükümeti yeni bir motasmda Mançuri'de bulunmakta olan Japon askerlerinin hepsinin imkün hüsel o-! lur olmaz geri alınacağı temin edil | miştir. Amerikan nolasına cevap NEVYORK, 29 A.A, — Harici-| ye nazırı M. Stimson'un göndermiş olduğu notaya Japon hükümeti ta. | ratından verilen cevapta Mançuride- | ki gergi, türlü ihtirastan ari ve doğrudan doğruya müzakere ye irişmek suretile halli mümkün olduğu beyân edilmiştir. Bu cevabi notada Japonyanın atkeri kuvvetle- rinin menfaatleri tehlikeye düşme dilçe herhangi bir düşmanca hare- ketten sakınacaldarı da ilâve odil- miştür. Sevilde arbedeler SEVİLLE, 28 A.A. — Bu sabah, ameleler içlerinden kangirinin iş ala .cağını anlamak için kura çekmekle meşgul oldukları sırada, üç şahıs, amelelerden komünist bir grup üze- rine “bir ateş açarak «araların. dan birisini öldürmüşlerdir. Hücu- ma maruz kalan ameleler de hemen tabancalarını çekerek & mukabeleye başlamışlar ve hakiki bir ateş teni si başlamıştır. Mutaarrızlardan ikisi kaçmağı muvaffak © olmuş ve bir kahvenin gişesi arkasına gizlenmeğe #muvafink olan üçüncüsü de kendisi- ni tevkife gelen muhafızlar. üzerine ateş açarak:birini — yaralamışsn da beşka bir muhafızın attığı kurşunla alnından vurulup ölmüştür. Komünist ameleden mürekkep grup ilitizar halinde bulunan merku mun üzerine atılarak şişe darbelerile kurşunun yarıda — bıraktığı işi ta mamlamışlardır. Bu hüdüne, iş hunsu- sunda komümistlerle sendikalistler arasında çıkan ihtilâfların neticesi” dir, Mesai umumi konfederasyonu işlerini tatil ederek atelye ve fabri- kaları gezmelerini, arkadaşlarından Balkan oyunları Yüzme müsabakalarına yalrız Yu- ! nanlılar ve Bulgarlar iştirak ettiler SOFYA, 28 (A.A) — Bal l kan oyunlarının i gün Sofya civarındaki Diana havu- zunda yapılan yüzme yarışları na inhisar etmiştir. Yüzme mü sal yalnız Bulgarlar ve Yunanlılar iştirak etmiştir. Müsabakalarda o Kral Balkan hükümetleri omümessilleri bir çok resmi zevat ve kalabalık bir halk kütlesi hazır bulunmuş tur. İlk müsabaka yüz, iki yüz ve dört yüz metrelik (serbest yüzme idi, Neticede Yunanlılar 21 ve Bulgarlar 11 puvan almış lardır. Dalma rında Hükümetimiz ve Bulgarlar 19 Yunanlılar 10 van almışlardır. Umumi & te, Yunanlılar 31 puvan B garlar 30 puvan kazanmışlaf dir. Yunanlılar yüzmede Bul lar ise dalmada nazarı dikkati celbelmişlerdir. Sofyada bu vi bir müsabaka ilk defa olar! yapıldığından halkın azami kasını uyandırmış ve galip halk tarafından sürekli bir rette alkışlanmıştır. — Yüze müsabakalarına yarm da d vam olunacaktır. Çin; Japon ihtilâfı ANKARA, 29 A.A. — Çin - Ja- pon ihtilâfı Bakkında Anadolu Ajan- senim hükümet muhafilinden aldığı malümat berveçhi atidir: Türkiye Cümhuriyeti hükümeti Mançuride cereyan eden mevzii Ja- - Çin müsallih ihtilâtmdan bah sederek Kellog misaki itibarile rik- kat nazardan ve bir mürhası bütün devletler meyanda hükümetimize de tevdi edilen Çin notasından Pa- ri büyük elçimizden gelen bir tel- graflardan dün haberdar olmuştur. Notanın aslı posta ile gönderildiğin- den ihtiva ettiği tafsilita ançak iki üç gün sonra ittila kesbedilecektir. Mançuride busule gelmiş olanas- keri hareketlerden hülcümeti merke ziyenin haberdar olmadığı ve böyle bir hareketin hemen durdurulacağı ve Japon yarım Çine karşı harp ©- imelinde bulunmadığı haklanda bun dan bir hafta evvel Japon hariciye mazırının Tokyo maslâhat çüzarmı- Za kendiliğinden vuku bulan dosta ne izahatı Türkiye Cümburiyetine her hangi bir harp tehlikesi mevcut olmadığı huzur ve sukun © verecek mahiyettedir. Hâdise mahallinin w- zaklığı itiberile alâkadar hükümet. | ler menabiinden tereşşun eden malâ mat ve Ajansların verdiği — tafsilât İ haricinde bu bapta hüsusü hiç bir ha bere malik © bulunulmamaktadı | Cümhuriyet hükümeti imza lümum beynelmilel vesikaların id sma saik olan esasa lâzım olan ehemmiyet vermekte olduğundan ğer akitlerin bu gibi vesikalara decekderi şüphesiz olan iy ile mütekabil teahhütlere riayetin gülmesi tabii bulunduğundan Çin kümetinin notasına verilecek ce ve vaziyeti mütalen müktedir o mek için hidiselerin cereyanma ehvale ve sahih ve doğru bir vakıf olan membalara müracaat lerek tenevvür etmek ihtiyacında Bu itibarla Tokyo ri hâdise hakkında kendiliğinden vakti zamanile malümat vermek zaketinde bulunan Japon hükü ne aPris büyük elçiliği delâletile ti nezdinde bulundukları lere müracaat ederek işi nasıl ki ettiklerini öğrenmek ve bu İn tn tenevvür etmek için talimat gö 'derilmiştir. Bern elçiliğine de loğ,i misakından başka ahdi ve tesisindeki hikmet ve sinesi ihliva ettiği cihanın büyük bir mını kendisine bahşettiği salâhi, itiharile bu hâdise hakkında husu mahiyette iştiğal etmesi tebii Cemiyeti Akvam umumi kâtipliğis tenevvür maksadile müracaat ete si bildirilmiş İzmirde 5000 ingiliz lirası satıldı ruştan satılmıştır. Bu tavassut muamelesind bankalrm spekülâsyon yapmasma mani olmak için tedabir alır mrştır. İZMİR, 29 (A.A.) — İngiliz lirasının vaziyetinde yeni bil değişiklik yoktur. Üzüm ve kısmen de incir mubayaatıma devasf edilmekte olmasına rağmen piyasadaki umumi durgunluk he nüz tamamile zail olmuş değildir. Dün 5000 kadar İngiliz lira#f) satılmıştır. İki şaki daha yakalandı YOZGAT, 29 (A.A.) — Bir müddetten beri Yozgat v9) Çorum havalisinde şakavet yapan Kar: haydarın uşakları adın" daki iki şerir yapılan takibat neticesinde Yıldız elinde yakalar mışlardır, Vecihi B. Garp vilâyetlerine de gidecek ANKARA, 29 (Telefonla) — Tayyareci Vecihi B. yakmd? garp vilâyetlerinde bir seyahata çıkacaktır. ADAPAZARI, (Milliyet) — Tayyareci Vecihi Beyin şehrimize de geleceği baberi burada halk ara- smda bir sevinç uyandırmıştır. Ve- cihi Beyin istikbali için © şimdiden tertibat alınmaktadır. Şehir ve ka halkının Tayyare Cemiyetine kar gösterdiği alâka ve fedakârlık 4879” şükran ve takdirdir. Teslihat Mütarekesi CENEVRE, 28 (A.A.)— Tahdi. di teslihat tali komisiyonunun umu- mi mahiyette bir beyenname metnin de mutabık kamış olduğu bildiril metedir. Bu beyenname, bütün hü- kümetleri 1 Teşrinisani 1931 den ö- tibaren bir sene devam edecek olan teslihat mütarekesine iştiraki kabul edüp etmediklerini mezkür tarihten evvel bildirmeğe davet etmektedir. Beyannamenin mütarekenin usul. birisinin vurulduğunu söyleyerek a- meleleri dışarı çıkmağa teşvik eyle melerini kendi teraftarlarına tavsiye eylemiş ve bu program kismen tat- komisiyon raporunun kabulü muva” fik olacak tedbirleri beyan va tefsir zakere etniok üzere saat 22 de CENEVRE, 29 (A.A.)— Tı > di teslihat komisiyonu teslihata vakkaten fasıla verilmesi usulünü” tesidi hakkındaki karar suretini bul etmiştir. | Bu karar suretini bilhassn Cer” yeti Akvam büyük meclisinin tabi” di teslihat konfransıma davet edil” hükümetler nezdinde sulhu tarzi ve temin hususundaki arzularını İ bat temleri ve teslihatım arttırım” sına matuf herhangi bir tedbir mmaktan çekinmeleri için irarda b” | Hemen Cemiyeti Ala d