30 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

30 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

3ofö rp ie Ticaret odası meclisi bugün toplanıyor ——>o— iü Üç mühim mesele görüşü Ticaret Odası meclisi bugün bir # ima rapacaktır. ve a İtimada başlıca üç (mühim isale müzakere edilecektir. ; Bunlardan birincisi Oda meclisi- G2 yeni intihabı meselesidir. Müd leri hitam bulan Oda meclisi #7 im yerine yeniden intihap YAPI Watt için teşekkül edecek intihap be Yetine baş aza seçilecektir. huy Gren içtimada denizci azan cağ Mamasından dolayı, müzakere siyon navlun ve sefer rekabeti haklemdaki Bahriye raportörlüğü- Dün mütalcası otrafında müzakerat Nireyan edecektir. Bu içtimada İm le rası üzerinde de görüşülecek s Tarsus'un bu seneki * pamuk rekoltesi © |, Pamuk istihsal merkezlerimizden biri olan Tarsus'un bu seneki pa Muk rekoltesi hakkında gelen rapo- Ha nazaran, mıntakanın bu — seneki mahsul miktarı 5,500 tonilâte ola gi aktar, Mevsim bidayetinde bu havalide je bin dönüm tarladan yağmurlar dolayısile ancak 370 dönüm zeredile 4 Silmiştir, ğ Yunanistanda para : istikrarı ATINA, 28 — Yunan Başvekili . Venizeloz neşrettiği bir beyana Mede faiz miktarlarında yapılan meş ratı zıkretmekte ve milli paranın İstikrarın ihlâl edecek neşri ca bında sansör vazedeceğini bildirmiş. tr. “ # # | ğ Yumurta ucuzladı Son günlerde yumurta piyasasın- da ehemmiyetli bir sukut vardır. Şehrin birçok semtlerinde kark parı YA, 50 paraya yumurta satıldığı gö- Tülmektedir. Dün bir müessese top- tan 30 paradan yumurta satmıştır. lecek an bu ucuzluk mahtelif sebeplerden neşet etmektedir. : İngiliz lirasının sukutu dolayısi- ie hüdis olan düşüklük ve ihracata ârız olan durgunluk, son günlerde çok yumurta gelmesi, soğuk © hava deposunda bulunan bir tüccara ait yutmurtaların birden bire piyasaya çakarılivermesi buna sebeptir. acat şubesi şehrimizde Japon hükümetinin ihracat şube- izde bu- İunmaktadır. M, Fukai iktisadi işleri tetkik ile meşguldur. Mahrukat fiafdarı ADAPAZARI, (Mil et) — Üç günden beri şehrimizde sürekli yağ- | murlar yağmaktadır. Sıcak (devam | eden havalar birdenbire soğumuş, derecci hararet 11 e düşmüştür. Mabrukat fiatleri nisbi bir tereffu gövtermiş İse de esas itibarile ucuz olması halkın gözünü korkutmamak tadır. Nakit Borsası İteriim 0009 Dolar 0,47,5880) Şillaz 12,06 | Pezeta kuron 14,05 Pİ Frank 310, 9,64,80 | Rayşmark 1,08.5i iret Frank B. 3,4200 | Zet 06 Drahmi Pengi © Prank İ, 2.4425) Ley 00,00 | Dinar Dü 88,50 287 Leva EK Çervoneç Borsa harici s0 52:50 208,00 Esham ve Tahvilâtın nevi 1225 4859 | A Mecidiye | Bankaot İstikrazı dablit Düyunu muvahhide © 1914 senesinden, yani harbiumu- $ Wi bidayetinden beri görülmemiş 0- M usikişinaslar İstanbul musilrişinasla , Süvesi dün Divan Yolundaki mer “zinde, saat 15 te Hüseyin Halit Eyi riyasetinde açılmıştır. o Reis ğer teşekkü Fan dap, evvelâ cemiye kanda izahat veril Mütea- Kiben 4 kişlik bir kongre heyeti #6- reti reis Hüseyin — Halit, bil, Keramettin Beylerle Sühey Me ra li a Dün son istihkak va- rakaları gönderildi Muhacirlerin fazla istihkaklarına | rinden istifade edilecektir. takabil bono verilmek üzere istih- | * varakalarının sonuncusu da dün enderilmiştir. Bütün o Türkiyede “hacirlerin fazla ( istihkaklarımın Si milyon lira kadar tuttuğu söylem tedir, Yakında honoları gelir gelmez zi edilecektir. kinci şube üçüncü kı- sım baş memurluğu Enkişehir polis müdürlüğüne W- “dilen Mahmut Beyden inbilâl dü ri cemiyeti | gıtılan rey pusulaları toplandı. Neti İ kaymal | *a ikinci şube üçüncü kısım bap mem ka taharri İkrsmiyeli Demiryolları 3,50 n toplandılar esde Süheylâ ve Behice Hanımlarlâ Hüseyin Halit, eKramettin, Nebil Vasıf ve Osman Beyler idare heye: | tine, Salâhaltin, Mehmet Nuri, Meh met, Hidayet Fehmi Beyler de ihti yat azalığa intihap edildiler. Heyeti idare bir kaç güne kadar nizamname | sini hazırlayacak ve ikinci bir haysiyet diyanı ve bir de müraka be heyeti intihap edilecektir. Yanğınlar için kuyu ve sarnıçlar da lâzım Son zamahlarda yangınların sık gelmesi dolayısile susuz vukun İk Belediye, | laktan bahsediliyordu. , ıkamlıklara bir tamim gönde rerek mahallelerdeki sarnıç, kuyu ve hazne adedini ve mahallerini 80r- | muştur, Bu hususta ihtiyar heyetle | Sabri B. gitti Vilâyetler idaresi umum mü dürü Sabri B. Ankaraya Sit- miştir, dilmiş ve uzun müddet bu vazifeyi | muvaffakıyetle ifa etmiştir. Cemal Beye yeni vazifesinde de muvafla- kıyet temenni ederiz. Bir sujistimal tahkikatı Kadıköy maliye tahsil şubesinde | yün, İ müstamel kurutulmuş muhtelif İ müteallik p | andırmaktadır. | kırmızı, koyu $ı yazılan sui istimal yeni ol- yapıldığı YARA e olduğu mm MİLLİYET Bari Sergisi Ziraat müdürü müşa- hedesini anlatıyor İtalyaya gitmiş olan İstanbul vilâyeti Ziraat müdürü Tahsin Beyin geldiğini yazmıştık. Tah sin Bey Bari'de açılan sergide de tetkikatta bu lunmuştur. Dür kendisi ile görü şen bir mubar ririmize şu iza hatı vermişti, Avrupa'nın iyet veh hazırdaki zi- rai terakkiyatı. o TAHSİN B. nı tetkik etmek öteden beri en birinci emelimdi. İtalyanın Ba- ri şehrinde her sene açılan Şark | sanayi sergisini ziyaret eyle- mek ve dolayısile bu arzumu kismen temin eylemeği düşün- düm. Bu sene eylülün altısında açılan sergiye, vekâletimizin müsaadesi ile gittim. Sergiye Türkiyeden maada Bulgaris- tan, Yunanistan, Arnavutluk, | Macaristan, Rusya, Çekoslo vakya, Mısır ve stin dahi ay rı ayrı birer paviyon işgal et- mek suretile iştirak etmişler- dir, Sergide teşhir olunan yaş ve kuru mahsulâtı arziye ile ziraatı alâkadar eden mamulâ- tı ziraiyenin başlıcaları şunlar- dır: Türkiye; üzüm, incir, fın- | dık, kuşyemi, keten tohumu, zeytinyağı, mazı, kitrö, pa mut, mısır. Bulgaristan; buğ- day, arpa, yulaf, kepek, un, ni- şasla, mısır, akdarı, bakla, fa- zelye, koza, ipek, iplik, tütün; ayçiçeği, afyon, ıhlamur, bal, deri ve tabette| sulye nebatat, ceviz, yer fıstığı ve ta- e. Yunanistan; siyah üzüm. Çekoslovakya; kazma, kürek, el tırmığı.Mısır; hurma, kürek, ve şuruplar, kendir, pamuk, yer fıstığı ve saire. Arnavutluk: zeytin ve zeytinyağı, badem, ceviz, yumurta, ipek, yün, ba- İık yumurtası ve saire. Macaris tan; peynir, deri. Rusya; koza, pamuk, pancar, mısır, bezelye, kereste ve saire. İtalya; ziraate | İluklar, tırmıklar, | sütçülük âlâtı, üzüm ve zeytin yağı preseleri, polverizatörler, kükürt torpulleri, harman ma- kineleri, iska âlâ © ve saire, Muhtelif çiçekler için bir pavi. yon tahsis edilmiştir. Yaş kuru mabsulâtı arziye için büyük bir paviyon tahsis edilmiştir. Bun- lar meyanında bilhassa armut, şeftali, üzüm, badem, calibi dik katti. Armutları çok güzel, şef- | taliler çok iyi, içerisi koyu sarr fakat susuz idi. Üzümleri müte nevvidir; gevrek sofralık üzüm leri varsa da bizim memleketi. | mizde yetişen çavuş üzümüne benzer üzümleri yoktur. En iyi | sofralık üzümleri bizim yapın. | cak üzümüne bi yaklaşır. Ba | demleri ufak, büyük, sivri, tom bul, sert ve yumuşak olmak ü- zete bir çok nevilere ayrılmak. tadır, Kavunları tatsız ve ha; ci manzaraları bizim kabakları İncirleri de renksiz ve iyi değildir. Doma- tesleri uryan eriği şekil ve ce- sametindedir. Biberler büyük, sarı renktedir. Patlıcanları yuvarlaktır. Saksı- da fidan üzerinde bir kilodan | fazla siklette patlıcan mevcuttur. Mercimekleri çok iri ve temizdir. Bu kısımda en ziyade göze çarpan ambalâj meselesidir. Mahsulât: arziye nin ambalâjlarına o derece ihti mam ediyorlar ki, bu sayede ma lın kıymeti çok yükselmekte. dir. Sergi heyetince vücude ge tirilen tavukhaneden başka me raklı bir doktora sit bir tavuk- | hane vardır ki içinde bini mü- tecaviz muhtelif kümes hayva. natı vardır.,, Inkilâp müzesinde İ sine iltihak eden şoförlerin EYLUL r kendi aralarında ihtilâfa dü 1931 Mahkemelerde Arif Oruç- Yunus Nadi Beyler davası bitti karar tefhim edildi Arif Oruç B. bir sene h mahküm oi tahrik vaki olduğu i Cümhuriyet gazetesi | sahip ve başmuharriri Yunus Nadi O Beyin Yarın gazetesi sahip ve başmuharri ri Arif Oruç Beyle mes'ul müdürü Bürhahettin Âli Bey aleyhinde ika- me ettiği davaya it karar dün tel bim edilmiştir. Kararın tefhimi esnasında mah. kemede Arif Oruç Beyle Bürhanet- tin Âli Beyler hazır — bulunmuşlar dır. Yunus Nadi Bey tarafından da vekili Vasfi Raşit Bey bulunmuş tur: Verilen kararda suçluların Yar rn gazetesinin 539 ve 540 ilâ Bumaralı nüshalarında Yunus Beyin namus ve haysiyetini kesrede cek surette neşriyatta bulundukları sabit olduğundan, Türk Ceza kanı: Bunun 480 ninci | maddesinin son fikrasına tevfikan birer sene müd detle kop'e konulmalarına ve ikişer yüz lira ağır para cezası alınmasına hükmolunu. ıştur, Ancak Cümhuri- yet gazetesinin 7-6.931 te hasındashâdiseyi tahrik etmiş olma- sından dolayı, 485 inci maddeye tev. fikan © Arif Oruç ve Bürhanettin Beylere verilen cismani | ve nakdi cezaların iskatma, hâdiseye Nadi Beyin sebebiyet vermiş olduğu ve Arif Oruç Bey hakkında Tahkira atta bulunduğu tetkik ©- mhuriyet nüshalarından an- miz veşri dilen C laşılmakla, vaki olan tazminat tale- İ binin de reddine, maşazifi muhuke- menin Arif Oruç ve , Bürhanettin Beylerden alınmasına, , müttefikan karar verildiği tefhim, edilmiştir. Müstehçen neşriyat davaları Arzu ile Kanber isimli kitabı ya- zan Muharrem Zeki Beyle kitabı ba san Matbaacı Aziz ve satan Yusuf Ziya Beyler aleyhine açılan müsteh. SAT | Nadi | Yunus | apis ve 200 lira cezaya du. Ancak çin ceza iskat edildi çen neşriyat davasının rüyetine dün devam edildi. Iddin makamı iddinsi- | nı serdile Arzu ile Kanber adını ta- | giyan kitabı, umumun iffetine tear- vaz teşkil ettiğinden müstehçen ad- dettiğini söyledi ve suçluların mah- | kümiyetini, kitabin müsaderesini ve kararın meşrini istedi, Maznunlar matbuat kanununun 58 uzuncu maddesi mucibince, mü- dafaalarınm ihzarı için beş gün mühlet istediler, Heyeti hâkime tale bi çin Pazar gününe abul etti ve davanın müdafan İ- talikma karar verdi. Gene Muharrem Zeki Böy tara- fından yazılan ve Ahmet Kâmil Bey tarafından basılan Şeytanın Kızı i simli kitaptan dolayı açılan müsteh- gen neşriyat davası da dün rüyet e dildi. Iddia makamı mütalensın ser- dederek, kitabın ayıp sayılan, müs tehçeniyeti tebarüz ettiren yazı ola- rak anlaşıldığını söyledi, suçluların maheümüyetini istedi. o Maznunlar bu hususta da müdafaalarını mak için mühlet istediler, Heyeti bâ kime davanın Arzu ile Kanber dava hidi günde yapılmasına karar verdi, * Kemal Ahmet Bey aleyhine ika- me edilen hayasızca neşriyat davası ti, fakat Kemal gat yapılamadığın- İ dan muhakeme 10 teşrini evvel cu: martesi gününe talik edildi. Esrarı hükümeti ifşa davası Dün ikinci ceza mahkemesinde İ Süleyman Tevfik ve Muzaffer Mu - bittin Beyler aleyhindeki esrarı hü kümeti ifşa davasının rüyetine de- vam edildi ve muhakeme mütalen için 6 teşrinievvele talik Yaş » ve müdafaanın aynı Taksi şoförleri de ucuzları istemiyorlar Ucuz otomobiller servisi komitesi reisi bunlara leri komite- miktarı dün 120 ye baliğ olmuştur. Komite ce şimdiye kadar, b teşebbüse işti- Ucuz otomobil s5 rak için müracaat eden ski otomobil | lerden 150 sinin fren muayeneleri icra olunmuştur. Diğer birçok eski otomobil sahip lerile komite arasında, iltihak husu- sunda temaslar başlamıştır. Komite Ankara'da bulunan mu- İ rahatına talimat vererek, Dahiliye vekâletile temas etmesini bildirmiş. tir, Komite yarın bir içtima aktede- rek, Belediyenin ucuz nakli teallik noktayı mazarını tetkik; ede- cek ve icap ederse hükümet nezdin. de teşehbüsatta bulunmak üzere An karaya bir heyet gönderecektir. Diğer taraftan şoförler © arasında Belediyenin üçüncü ucuz taksi ik. dası tasavvurundan çıkan münakaşa lar şiddetlenmektedir. Lüks otemo- bil sahipleri bü vaziyete eski oto, bil işleten şoförlerin sebebiyet verdi ini ve büsbüti lerin duracağını ileri sürerek ucuzculara hücum et. mektedir Komite reisi bu hücumlara şu su retle mukabele etmiştir; — Mevcut taksi ile çalışan şolör- ler bir sui tefehhüm yüzünden mak. sadı yanlış anlamışlar. Bir ucuz tak- Ğ çıkarılamaz. Biz, taksiden gitmeği, dönüşlerde de müşteri bula rak zararı telâfi otmele ümidile ka- yeni eserler ın müzesi komisyonu dün | bul ettik. Yoksa bugünkü taksi yük- sektir. daha uruz calışmak ucuz cevap veriyor | Muztar bir vaziyette kaldık; Elimiz deki sermayeler munttaldır. Halba. ki şehirde bilhassa iş adamları küçük ve mütemadi nakliyata ihti yaç vardır, diyoruz, Otomobillerimi. 2 malüm taksi servisi haricinde ka len kü tahsise karar İ verdik, yaptığımız hesaplara göre, şehrin gidiş ve gelişlerinde o daima müşteri bulunabilecek © kısımlarını tayin ettik, ve ancak buna istinaden ortaya çıktık. Bizim çalışmamız tak- sicilikten farklı değildir. ik nakliyata Şayet müşteriler avdette muay- yen ucuz mıntakalar haricinde bir yere gitmek isterse, gene taksi saat lerimizi açıp götüreceğiz. Her yere ucuz gitmek varit olamaz. Belediye nin alelâde bir mütalen kabilinden serdettiği üçüncü talesi esasını ka- bul, hattâ mevzuu bahsetmeğe bile imkân yoktur. Bizi zararma çalışma ğa mecbur edemezler. Üçüncü taksi yi kabul edecek bir şoför & yoktur. Zaten Belediye üçüncü tarifeyi cuzcuları ziyeti değiştirmemiştir. Binaenaelyh şoförlerin telâşa düşmeleri | doğru değildir. Bugünkü kazançlarından sikâyet Şi ve gayri metnnun olan © şoförlere tenzilâtlı tarife yapılamaz. Bizi ucuzculuğa sevkeden sebep- ler şunlardır; ŞI — Şehirde sörü ve ucuz vesaite şok ihtiyaç vardır. Bu işsizliğite bu geriş çalışma mevzuu ihmal edile im | | at 16,30 da ilki | olabilme: Bono Ticareti | Bazı kimseler hususi | yazıhaneler bile açmışlar.. Gayri mübadillerin istihkak do- syaları 2,200 © baliğ olmuştur; Şim- diye kadar 620 nci numaraya kadar sırası gelenlerden müracaat edenle- rin bonoları verilmiş ve tevziat kıy. meti üç buçuk milyon lirayı bulmuş: tur. Bugün de tevzinta devam” edile- rek 650 nci numaraya kadar alâka darlara bonoları verilecektir, Diğer taraftan piyasada bono a- lm ve satımı hararetlenmiştir. Elle- rine yok pahasına 70—80 bin liralık bono geçiren birçok tefeciler bunla. rı satmak suretile iş yapmağa teşeb | büş etmişlerdir. Hattâ bunlar arasın | da sirf bono ticareti için yazıhane | açanlar da vardır. | Bunlar, yazılı kıymetlerinin yüz- | de yirmi beşine tedarik ettikleri bo. nolar işin çok yüksek fintler iste. mektedir. | Gayri mübadiller cemiyeti idare heyeti bugün toplanarak bu #pekü- lasyonun önüne geçmek için lâzım gelen teşebbüsatı tesbit edecektir. Henüz ne bonoların borsaya ka bulü ve me de bunlara mukabil Zi- rant Bankasınca avans açılması hak kında bir tebliğ gelmiş değildir. Bugün de bono tevziatıma devam edilecektir. İtalyan prensi Şehrimizde bulunan İtalyan pron si Di Belmonti Ferdinanto dün Ka. palıçarşıyı gezmiş ve ehemmiyetli miktarda halı ve sair Türk © eşyası mübayaa etmiştir. Prens Hz. bugün Atina'ya hare. ket etmiştir. Belediyede Fiat Listeleri Yarından itibaren tat- bikine başlanıyor Lokanta, bar, kahvehane ve em- sali gibi yerlerin fiyat listelerinin | | tasdiki mühleti bu akşam hitam bul. maktadır. Dün listelerini tasdik et: | tirmek için belediyeye fevkalâde te- hacüm olmuştur. Kalabalıktan ikti sat müdürlüğü koridorunda bir iki | cam kırılmıştır. Bunun üzerine inti- zamı inde için Alemdar den iki polis memuru celbedilmiştir. Yeni yollar Belediye heyeti fenniye müdürü Ziya Beyle daimi encümen azaları dün Topkapıya giderek yeni yapıl. makta olan yolları teftiş © etmişler dir. Bütçe tasdik edildi Tekrar terzin edilerek vekâlete gönderilen belediye bütçesi tasdik nahiyesin. İ edilerek dün belediyeye gönderilmiş tir, Vekâlet bütçede yeniden hiç bir tadilât yapmamıştır. Varıdatın nok- sanlaşması ile masraf kısmında ya- pılan tasarruf vilâyet faslında 750 ve belediye faslında da 163 bin lira. der, Darülbedayide ıslahat Darülbedayi hakkında ıslahat sasları hazırlamak ve bir yeni tali. matname yaparak tatbike başlamak üzere Suphi, Tevfik Amir, Şevket, Galip Bahtiyar, Refik Ahmet Beyler den teşkil edilen komisyon dün &a- imamı belediyede Muhiddin Beyin riyasetinde aktet- miştir. İçtimada tetkik ve müzakere edilecek esaslar tesbit edilmiştir. Da rülbedayiin şehre lâyik bir tiyatro ihtiyaçı olan . şeyler hakkında da görüşülmüştü: Türk malı ve sermayesidir. Ve sa tlması imkünsezder. Ortada mevcut sarih ihtiyaen ce- | vap vererek, bu muattal sermayeyi halka tahsis etmek tabii bir gayo- dir. Esasen teşebbüsümüze iştirak iyen şoförler bizim ucuz serviş- lere değil, üçüncü taksiye itiraz © orlar ki kendilerile beraberiz! Ve aramızda mesele yoktur. Üçüncü taksi tahakkuk © ederse Ss şoförler cemiyeti de meseleye vazi- yet edecektir.” tüler - İ İl Davet 10 Teşrinievvelde sevkiyata başlanacak Istanbul viliyetinden: 931 toşrinievvel celbinde si” Jâh altına alınacak tam hizme: te tabi efradın sınıf ve doğum İİ Yar aşağıda gösterin 1 — 931 teşrinievvel celbin- de silâh altına alınacak (tam hizmete tabi efrat, A —ikis olan efradın 324 ve 3 hazları. B — Den olanların da keza 3. himzet gumluları C — Jandarma sınıfına ay- tılmış olanların 324, 325, 326 doğumları , D — 1741 No: Ir af kanunun dan istifade edip he edilmemiş olanların se İİ na ve ddğumlarını bakılmaksı- #ın hepsi celp ve sevkolunacaki tar. 2 — Celp ve sevk 10 teşrini- evvel 931 tarihinde başlanaca- ğından 1 ci maddenin (A) (B)İİ (C) (D) fırkalarında yazılı ef- İ radın mezkür tarihte kayıtlı ve ya mıntakalarında bulundukla- rr askerlik şubecirine müracaat etmeleri ve bedel vereceklerin $ teşrinievvel 931 akşamına ka dar bedellerinin kabul olunaca- ği ilân olunur. İkinci Tebliğ. İhtiyat zabiti olacaklar da sevkedilecekler Istanbul Vilâyetinden: 1 — İhtiyat zabitan kanununun muvakkat maddesinin (D) fıkrasma tabi (Piyade, Levazım, Senayii Hav biye) sınıflarma mensup olanlar kö- milen (1 Teşrinisani 931) de. 2 — 322, 326 (dahil) doğumlu ve bunlarla muameleye tabi (Piyade, Levazım, Senayii harbiye) sınıfları" na mensup ve Yüksek ehliyetnameli olanlar kâmilen (1 Teşrinisani 931) de, 3 — (Piyade, Levazım, Senayii harbiye) sınıflarına tefrik (o edilmiş olup askeri ehliyetnamesi olmıyan kısa hizmetlilerden «322, 323, 324 (dahil) doğumlular ve bunlarla mu ameleye tabi olanlar kâmilen (1 teş- rinisani 931) de, 4 — (Piyade, Levazım, harbiye) sınıflarına ayrılmış yetlerinde ehliyetnamesi — olan kısa hizmetlilerden: A — Orta ehliyetnameliler kâmi- len (1 Kânunusani 932) de. B — Tam ehliyetnameliler kâmi- len (İ Mart 932) de, $ — (Süveri, Topçu, Ölçme, İs- tihkâm, Muhabere, Hava, Nakliye, Demiryol) sınıflarına tefrik edilmiş 322, 323 (dahil) O doğumlular ve bunlarla muameleye tabi olanlar. dan; A — Ehliyetnamesizler (1 Teşri- nisani 981) de, B — Orta ehliyetnameliler Kânunusani 932) de. € — Tam © ehliyetnameliler (1 Mart 932) de. D — Yüksek ehliyetnameliler (1 Mayis 932) de. 6 — Deniz sınıfının ayrılmış olam- lardan 322, 323, 324 (dahil) doğum İular (1 Teşrinismni 981) de, Balâdaki 6 maddede sınıfları do- #umları ve ehliyetname dereceleri yazılı ihtiy-t zabiti yetiştirilecek e- fendiler gösterilen tarihlerde ihtiyat zabiti yetiştirilmek © üzere celp've sevkedileceklerinden mezkür © sevk tarihlerinden azami 5 gün evveline kadar kayıtlı oldukları veya muntaka larında bulundukları askerlik şubele rine müracatları Kumbara Müsabakası Kur'a Ankarada yarın çekiliyor İş Bankasmın tasarruf kumbara- ları için ihdas ettiği ikramiyeli kura yarın Ankara'da çekilecektir. Sanayii olup a lân olunur.