5 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

5 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

MİLLİYET CUMARTESİ 5 Adalar kimin malı? Evkafın iddiasına bakılırsa bütün adalar evkafa ait imiş Evkafla Defterdarlık arasında ye-| ni bir tasarruf davası başlamıştır. Dava adaların tasarrufuna müteallik tir ve bir bina meselesinden çıkmış- Ur: Heybelindada bir binanın sahibi bilâ varis vefat etmiştir. Sahipleri bilâ varis vefat eden binaların bulun- düğu erazi eğer vakfa ait ise bina mahlül olarak evkafa, eğer erazi va- kıf değilse hazineye intikal etmekte dir. Heybelide sahibi bilâ varis ve fat eden binayı Defterdarlık “hazine ye intikal etti, diye tasarruf etmek istemiş, Evkaf ta buna itiraz etmiştir Bu yüzden mevzuu bahis dava tahad düs etmiştir. Evkaf yalnız bu bina nın mebni bulunduğu erazinin değil, i.m vakfa ait olduğunu iddin etmekte ve şu yolda mütalea yürütmektedir: Eski mahallerde erazii meftuh. raptedilen eşya, mühimmat ganimin arasında taksim edilirdi. Hi ni fetihte de iş böyle garimin arasında taksim edilmiş, bu arada da ın hükümderi olan Fatihe büyük bir hisse isabet etmiş tir, Bu meyanda Adalar da Fatihin tahtı tasarrufuna geçmiştir. Bilâhara bu adalar Fatihten Beyt da intikal etmiş, o da kendi ha: na irat olmak üzere vakfetmişti Binaenaleyh Adalar heyeti mecmua- ibarile Evkafa aittir ve Adalarda sahipleri bilâ varis vefat eden emva- li gayri menkule hazineye değil, mah lâl olarak Evkafa intikal eder. Çün. kü malın sahibi hakikisi Evkaftır. Defterdarlığın müdahalesi menedil nci Evkaf bu iddinsi karşısında Def- terdarlık ta mukabil iddialarda bulun makta, ve adaların Evkafa ait olmadı ğını boyan etmekti İlki resmi da- ire arasındaki bu şayanı dikkat dava yn on dokuzuncu günü rüyet edi- lecektir. Ağrı şakilerinden 93 kişi daha Adana'da! Şimdiye kadar Adanaya getirilen mevkuf şakilerin mikdarı 342 kişiyi bulmuştur Ağrıdağı harekâtı isyaniyesinin ©- | lebaşı ve müşevviklerinden 190 kişi nin evvelce Adanaya getirilerek ha- piahanoye konuldullarını ve Erciş- ten de 152 mevkufun ayın on dör dünde hareket ettiklerini yazmıştık. Evvelki alışam saat beşte jandarma ve asker muhafazası altında bunlar. dan 93 ü daha Adanaya getirilmiş ve doğruca hapishaneye götürülmüş | lerdir. Bu mevkuflarla birlikte hapis | hane mevcudu yedi yüz kırkı geçti Hi ve esasen pek dar olan hapishane nin bu kadar mevkufu istiap edemi | yeceğinden bunlardan bir kısın münasip bir binada mevkuf tutula- cakları zannedilmektedir. Gerek ev- velce ve gerekse yeni getirilen 342 maznun ve mevkufla iki yüzü müte- | caviz gayri mevkuf olarak lüzumu muhakemelerine karar verilenlerin evrakları Van ve Erciş müddei umu psiliklerinden Adana müddei umumi istintak dairesine tevdi edilmi; Ekonomi Yunanistanda ithalâtın| tahdidi meselesi ATİNA, 2 — Ecnebi sefirleri, Yu nan hariciye nazırına vukubulan 4.05 #deceği çayinları hakkmda izahat ie-| temişlerdr. Yunan Hariciye nazırı, oemlekete idhal edilecek eşyanın mikdarı henüz tesbit edilmediğini ve hükümetin alât ve ihracat kambi Yo vaziyetini yakından takip ettiğini ve tehlike baş göstermediği takdir. de idhalit listesini tanzim etmeyece ği cevabını vermiştir. Yunan Harici ye Nazırı şeker vo buğday idhalâtı nı ve Yunan emteasmın ihracatını tanzim edebilecek bir teşekkülün vü cude getirilmesi düşünülmüş olduğu nu ve Yunan mahsulâtınm nafi bir surette mübadelesi için alâkadar dev letlerle | ir itilaf aktedildi; veyahut imtiyazlı şirke en feragat edileceğini Yeni sünger Bodrum ve havalisinde alâkadarlar fenni şekilde sünger istihsali ve hi ce mühim mikdarda ihracat yapılma 3 hususunda tetkikmta başlamışlar. dır. Bilhassa İstanbul Ticaret odası bu işle ehemmiyetli surette meşgul olmaktadır. Oda, bu hususta İhracat | | ofisinin de çalışmasını. istemiştir. Bordrum liman reisi de Ticaret oda| sma müracaat ederek müesseselerde yerli sünger kullanılması teminini bildirmiştir. Afyon, buğday ve yapağı fiatları Afyon piyasası canlanmaktadır. ” Çoktan beri durgun olan tiftik piya tası da evvelki gün açılmıştır. Bağ day ve arpa evvelki piyasada beş pa #a kadar düşmüştür. Haydarpaşada ki silolr arpa ile dolmuştur. Bir kaç sapar arpa sevkolunduktan sonra ar İba fistinin artması muhtemeldir. Rus İar piyasadan yapağı almak erzusen dadirlar Piyasa, 48 - 50 kuruş ara tındadır. Fakat piyasada mal az ve fatler yüksektir. Diğer taraftan bildirildiğine göre, Ağrı dağınm arkasında ve İran top- vaklarında son zamanlara kadar ya: pılan harekât ta nihayet bulmuş ve âsilerin bakıyetüssüyufu da tenkil edilmiştir. Bunlardan kaçıp kurtul mağa muvaffak olan İhsan Nurinin | İran hükümetine iltica ettiği bildiril mektedir. Gene âsilerin ele başıların dan ve İran toprağını geçen Bro| Hasso'nun tenkiline de İran hükü- İ meti tarılından verilen karar üzeri ne bunların üzerine Miralay ali ve Binbaşı Mir Hüseyin Hanı Hâşimi- nin kumandasmda müfrezeler sevke dilmiş ve Bro Hasso Derbent mevki inde sıkıştırılmıştır. Burada bir rm sademe olmuş, Bro Hasto ile karde- şi Eyüp maktul düşmüşlerdir. En hayet gene lerinden Ferzende ile arkadaşı Faris ve maiyetinden 36 kişi bir müsademe neticesinde mak tul düşmüşlerdir. Bu tenkil hareki- tma hudut kıt'amız da yardım etmiş lerdir. İp ve halat ithalâtının men'i isteniyor si için ticaret odasına müracaat et-| mişlerdir. Bunlar diyor ki: “Memleketimizin muhtelif yerle. rinde ip, sicim, halat , kırnap yapıl- maktadır. Bilhassa Kastamonu ve Ünyede bu yüzden geçinen müesse- seler vardır. Yarım asırdan beri bu imalithanelerin mikdarı azalmakta. dır. Hariçten ip ve sicim gelmeyecek olursa bu nevi imalâthaneler arta. eakter Avrupadan gelen halat ve sicim- ler yerli halat ve sicimlerden kuvvet li değildir. Vaktile Türk ordularında ki toplar yerli halatlarla çekilirdi. E- ğer sağam olmamış olsaydı bu top. larla Viyana kapılarına kadar nasıl gidebilirdik?. Yerli halatlarımız ihti yaca kâfidir. Ticaret odası bu müra caatı İktisat vekâletine bildirmiştir. Felemenk te ithalâtını tahdit etti LA HAYE, 4 (A.A) — İkinci meclis, idhalâtın muvakkat bir müd- detle kontenjanlara tabi tutulması le hinde bir kanun projesini kabul çt- miştir. İşbu kontenjanlardan müte- vellit ve hususi mahiyeti haiz her bir vak'n için hükümetin ittihaz edeceği tedbirler bir kanunu mahsusla tas- vip edilmiş olacak ve umumi kanu- man müddeti de 1 künumusani 1935 tarihinde bitecektir. Fransada dövizlere dair bir karar PARİS, 4 (A.A.) — Resmi Gaze- te dün Fransız alacaklılarının tasfi. yesini bozabilecek mabiyette döviz kontrolü tatbik eden memleketlere muamele yapan Fransız ihracatta cirlerinin menafiini muhafazaya ma- tuf maddeleri muhtevi olan hülüme tin kararnamesini neşreylemiştir. Dö viz satın alınması hakkındaki talep. ler kısmen veya tamamen bir mezu niyetin verilmesile müfit bulunacak tır. Nazırlarca verilecek kararlar, ka rarname ik ti kayıt ve işaret edecektir, istihdaf edilen memleke | Maarifte Erkek lisesi Mezunları Dün Halk Evinde yeni idare heyetini seçtiler Istanbul Erkek lisesi mezunları ce miyeti dün öğleden sonra Halkevin | de fevkalâde bir içtima aktettiler, İçtima eski idare heyetinden Hilmi | Bey tarafından açılarak Kadir Be yin riyasetinde Rıza Nur, Ali Rıza, | Mehmet Beylerden mürekkep bir ri yaset divanı seçildi. Bundan sonra idare heyeti raporu okundu. Bu raporda azalar arasnda ki rabıta ve münasebetlerin takviye si yolunda çalışıldığı izah ediliyor. du. Bu münasebetle muhtelif imkân- uardan istifnde suretile bir konferans #alonu ve bir kütüphane tesisi hüm mu kararlaştarıldı. Ayrıca 931 senesi mezunları şere fine bir danslı çay tertip edilmesi ta karrür etti. Ve nihayet erkek lisesi müdürü Ce Wil Nuri Beyin cemiyet fahri riyase- tine intihabı tasvip olundu. Mektebin talim heyetine fahri âzalıklar verildi. Ayrıca mektebin eski maallimleri: den bulunan matbunt cemiyeti reis kkı Tarık Bey cemiyetin hâmi reisliğine seçildi. Müteakıben intiha bata geçilerek, Rıza Nur, Ali, Şev- ket, Osman Nuri, Hilmi, Hikmet, Ka dir Beylerden mürekkep bir idare be yeti ile Enver, Emin, Fazıl Beyler- den müteşekkil bir teftiş heyeti seçil di, Mithat, İrfan, Ali Rıza, Reşat, En ver Beyler de haysiyet divanı azalı- ğına intihap olundular. Memlekette Halikanlı Aşireti Çatalça ve İzmir mın- takalarına yerleştirildi Nüfus müdürü umumisi Akif Bey bir etten beri şehrimizde bu- lunmakta ve şarktan Tekirdaği, Ça talca ve İzmir havalisine sevkedilen Halikanlı aşiretinin iskân muamelesi ne nezaret etinektedir. Anafarta va- puru ile bu aşiretin son kafilesi de| gelmiştir. Aşiretin bütün efradı takalarda her köye bir sile iskân edi mek üzer: müteedit köylere gönde rilmişlerdir. Hükümet bunları bera- berlerinde koyunlarını, develeri hattâ kıymetsiz eşyalarını bile getir | melerine müsaade etmiştir. Bu saret le yüz bin kadar koyunu da beraber getirmişlerdir. Kaçakçılarla bir müsademe İZMİR 4 — Söke civarında Mus- luk mevkiinde sahilden kaçakçılık | yapılacağı haber alınmış ve jand. malar tarafından pusu kurulmuştur. Jandarmalar pusuda iken kaçakçılar eşyalarle gelmişler, sür'atle hayvan Ira yükletmişler ve kaçmağa teşeb- büs etmişlerdir. Bu sarada jandarma lar meydana çıkaraka “Dur!” emri- Di vermişlerdir. Fakat kaçakçıl; emre silâhla mukabele cür'etini termek istemişlerdir. Bunun üzerine | jandarmalar harekete geçmişler ve neticede eşya yüklü bir hayvan te-| lef olmuş, kaçakçılar firar etmişler- dir. Lâkin diğer kaçak eşya tama- men müsadere olunmuştur. Jandar 1 cinayet daha oluyordu IZMİR, 4 — Kuşadasında, Seferi hisar cinayetini hatırlatan bir facia oluyordu, Mustafa Ağa isminde bir köylü tütünlerini Di Amerikan kum | panyasına satmak teşebbüsünde bu- İanımuş, İbrahim ve Ruhi ismindeki muhamminlerle mutabık kalmıştır. Fakat muhamminler bir imıkdar iş karta çıkarmak istemişlerdir. Bu ma amele üzerine hiddete gelen Musta- fa Ağa silâhma davranmış ve mur harminlere yedi ol ate etmiştir. Be reket versin kurşunlar isabet etme- miştir. İzmirdeki tanassur hadisesi IZMİR, 4 — Nadide isminde iki Türk kızını & tirmekle mazmun Madam Anjel Fran $ız yetimhanesi sörlerinden Vensan ve Madam İza haklarında yapılan is tintak tahkikatı bitmiştir. Çocukla- rın nüfus tezkerelerinde isimleri na dide ve Muazzez olarak yazıldığı bal de Matilda ve Antuvanet şekline 80- kulduğu anlaşmıştır. Maznunlar yakında Ağır ceza mahkemesinde amuhakeme edileceklerdir. - Konferans Asabiye mütehassıs Şükrü Ha- zım Bey tarafından kânunüevvelin altıncı pazar günü akşamı İstanbul Erkek Muallim mektebi konforane salonunda: (Faaliyeti ruhiye üzeri ne tesir eden bedeni sebepler) namı altında mühim bir konferans verile» cektir, ! Belediyede Adanın Elektriği Lambalar çarşambaya yanmağa başlıyor Büyükada elektrik “tesisatı hitam bulmuştur. Elektrik şirketi kendisine rmiş, Adaya cereyan verilmesi lâzım gelen ameliyeleri ikmal et aniştir. Önümüzdeki çarşamba günü | Adaya merasimle elektrik cereyanı verilecektir. Belediye riyaseti mera- simde bulunacakları için davetiyeler İ hazırlamaktadır. O gün saat 15 bu- çukta Seyr bir yapuru ile Bü- yükadaya gidilecektir. Merasimin geç yapılması limbalacın yandığını daha vazih surette görmek içindir. Büyükadanın hemen her tarafında te, sisat yapılmıştır. Yalnız Yorgolu ci- hetinin tesisatı ilk babara kalmıştır. Şirket şimdiden 190 abone temin et miştir. Kadıköy itfaiyesinin yeni binası Kadıköy hal binasına buradaki es- naf rağbet etmediği için belediye ha- li itfaiye garajı yapmağa karar ver- miştir. Binada yapılan tadilât yakın- da bitecek ve Kadıköy itfaiyesi yeni binaya taşınacaktır. Tamir edilecek sokak ve hastaneler Bu seneki belediye bütçesi pek dar olduğundan belediye yeni inşaat faa- liyeline giritmekten riyade kendi mü essselerinde tamirat yapmakla iktifa etmektedir. Haseki, Cerrahpaşa, has- tahanelerinin bazı kışları pek ha rap olduğundan bu harap yerlerin tamirine devam ediliyor. ———e—— Umumi Tahrir Tasarruf “dolayısile bu sene yapılamıyor Umumi tahrir mali vaziye- tin müsaadesizliği. e dolayısile busene (dö yâpılamıyacaktır. Maamafih Dahiliye > Vekâleti bu hususta iptidai hazırlıklara devam etmektedir. Gene ayni vaziyetten dolayı nüfus kanu- nu da bu sene ikmal edileme- miştir. Hukuk mezunlarının stajları Hukuk fakültesi mezunlarının memuriyete tayin © edilmeden evvel adliyede yapacakarı staj müddeti Şimdiye kadar bu altı. aylık staj, altr ay olarak kabul edilmiştir. sonuna kadar yalnız bir dairede ya- ara altı ay müddetin de, 2 ayı müddei umumilik inde ve mütebaki 2 ayın da mahkemelerde çalışmak suretile stajın den sonra söminer teşkilât yapılma sına kayar verilmişti. Ayin 1 inden itibaren fak Ütelerde sömüner usulü hün tatbikine başlanmıştır. ——— Karaköollarda müame- lesi 'bitmiyen evrak Senebaşının yaklaşması do- layisile polis müdüriyeti bil u- mum polis merkezlerine gön- derdiği bir tamimde merkezler de 931 senesine ait ne kadar ev rak varsa hepsinin muamelele- rinin behemehal ikmal edilme- sini bildirmi; Bütün merkezler, mevcut muamelâtı bu ay sonuna kadar ikmal edilecektir. —— Çam dalı kesmek menedilecek Senebaşı yaklaştığı için, bir çok yerlerde çam ağaçları ke- silmektedir. Bunu nazarı dik- kate alan İzmir * belediyesi çam dallarının kesilmesini me ir. Bundan başka İktı- sat vekâleti ve Himayei eşçar cemiyeti çam dallarının kesil- i olmak için bazı tedbir ittihaz etmiş ve keyfi- yeti orman müdürlüklerine bildirmiştir. Orman müdürlük leri bunu jandarma idarelerine bildirmişlerdir. . Yakında her yerde çam dalı kesilmesi me- nedilecektir. KANUNUEVVEL Ada'da elektrikler çarşamba günü yan 1931 İ Eski muharrirler için kar, mini mini birer & kelebekti. İçi tepeleme dolu sobanm başında | oturur, pencere camlarına çar- pan bu kanatlanmış çiçekleri tatlı tatlı temaşa eder, çubuk- larını tüttürüp hakkında met- hiyyeler yazarlardı. Başkalarını bilmem, ammı ben kendi hesabıma bu mevsi minden evvel gelen karın şiir tarafını pek bulamıyorum. İnsanın eli altında, bir odun deposu, yahut bir kömürcü ma ğazası olmadıkça (kara karşı teşaur etmek değil a, kederin- den adeta dilini kaybediyor da dut yemiş bülbüle dönüyor. Ne idi, o üstat Cenabım meş hur bir şiiri vardı: Karlar, bütün elhanı mezamiri #üküten, Karlar, bütün ezharı rryazı melekütun!,, Allah... Allah.. Olur şey de- ğil... Şu ensemizden soğuk 80- ğuk aşağıya doğru kayan buz damlalar: larının sesi, ve Cennet bahçe- lerinin çiçekleri imi; le İse, şi şairi bir tarafa bırakalım da, “kar, ın kendi- sinden bahsedelim. o Mübarek nesne, kânunun ilk O haftasını bile beklemeden kendini gös- terdi. Elimizde olsa, mis hatırı filân saymıyarak, süpür- ge sopası ile koyacağız ammı | bu misafir, takımından dar kalacak.. Kışın karlı * günlerinde en hoşuma giden şey, ayıp değil ya, düşenleri seyretmektir. Bu eğil., Dilediği ka- Poliste Evin kapısını açarken Şişlide Kemal Bey isminde bir zat evvelki (o gece saat 23 raddelerinde evine geliyor ve kapıyı açacağı sırada yere dü- şerek kafasından yaralanmış- tır, İfadeye gayrı muktedir bin halde Beyoğlu O hastanesine yatırılan Kemal Beyin yarasın da bir tehlike olmadığı, kendi sinde nüzül mevcut olduğu ve bu suretle yere düşüp yaralan dığı anlaşılmıştır. Cerh Ahırkapıda kahveci Kâmil, tütün amelesinden (Kavalalı İlyası bıçakla & kolundan ağır surette yaralamış ve kaçmış- tır, Yemişte yangın Evvelki gece-saat 4,55 te Yemişte limoncular caddesinde 62 numaralı Niko ve İlyadis in zahire mağazasının üçüncü katından © yangın çık- mış zemin katınm — tahtaları yandıktan sonra (ateş iye tarafından © söndürülmüştür. tahkikat yapılıyor. Tütün hırsızı Büyükada iskele caddesin- de 11 numaralı tütüncü Fikri Efendinin dükkânmda Meh. met isminde birisi dükkânm kepengini açarak tütün çalar ken, cürmü meşhut halinde ya kalanmıştır. Fakirler için verilecek müsamere Belediye Darülâceze menfa atine bir balo vermeyi kararlaş tırmıştır. Bunun için o bugün öğleden sonra © Nişantaşmda Vali konağında bir toplantı ya pılacak, balonun £ şekli tesbit edilecektir. Bu içtimaa iştirak için İstanbulda bulunan bütün yerli ve ecnebi banka direktör leri ve refikalarile bazı tanın- miş tüccar ve fabrikacılar bele diye tarafından davet edilmiş- lerdir meğerse süküt boru | İlk kânun, bize yapacağını seferki kar, çabuk eridiği için bu zevkli temaşadan mahrüm kaldım. Meselâ, uzaktan elinde bas tonu, sırtında paltosu, boynun- da kocaman sargısı, ayağında gıcır gıcır lâstikleri, ( vekarlı bir zatı şerif, size doğru ağır ağır geliyor. Derken, nasıl o- luyor, nasıl bir aksilik çıkıyor, bir de bakıyorsunuz ki, zatı şe rif, teker topar © yuvarlanmış. Düşenin dostu olmaz dedikleri kadr vardır. Biri çıkıp ta zaval ıyı kolundan tutsa ya.. Ne ge- zer?... Etrafında kim varsa, gül mekten kırılır. Bu düşmelerin en fecii, kar- ların erimeğe başladığı zamaı dır. Dün tuhaflardan biri dedi — İstanbul sokaklarında düş mek aslına rücu etmektir! Sordum: — Neden o? Canım dedi, aslımız çamur değil mi ya?.. Düşünce çamur- dan bir adam olup çıkıyoruz.. Eski âdetlerimiz, birer birer ortadan kalktı, Fakat, şu asır- ların yadigârı olan kahve, mev kiini olduğu gibi muhafaza edi yordu. Son zamanlarda, kahvenin yerini likör almağa ( başladı. İnanmazsanız, biraz teklifli bir ahbabınıza gidinz. Hemen or- taya bir tepsi geliyor. İçinde, irlerin adedi kadar mini ini kadehler.. Sonra, yanında bir'şişe likör hem de o likörün eesemeeesaeaseseesesesessseee Verem Aşısı Aşı istiyenler Veremle Mücadele cemiyetine müracaat etmelidirler Sıhhat ve İçtimai Muavenet v leti vereme karşı memleketimizde B. C. G. âşısını kabul etmiştir. Bu aşı Fransada Pasteur mücsseseden getirilmiş ve Ankarada Hıfzıssıhha müessesesinde tatbikn başanmışter. Bu aşı yeni doğan çocuğa ilk on gün zarfında yapılır. Aşı ağız yolu ile sü rak ve gün aşırı olmak üzere üç defada verilir. Aşınm hazır lanması için vakit lâzem olduğundan çocuk doğmazdan takriben on beş gün evvel haber verilmelidir. Aşmın bir doktor tarafından istenilmesi Lâ. zamdır. Aşı meccanen verilir. Doğru dan doğruya Ankara Hıfzıssıhha mücssesesinden istenilir. Halka bir kolaylık olmak üzere İstanbul Ve- rem Mücadelesi Cemiyeti aşın ge- tirilmesine tavassut edecektir. Bu nun için doğumdan yirmi gün evvel cemiyetin Cığaloğlunda İstanbul Hi lâliahmer binasındaki merkezine mü racaat edilmeli, Yıldızdaki kumar aletleri satılıyor Yıldız gazinosu kapatıldığı zaman orada mevcut birçok ku mar aletleri müsadere edilmiş- ti. O zamandanberi bu aletler mahfuz duruyordu. Ahiren temyiz mahkemesi M. Maryo Serra o hakkındaki hükmü tasdik ettiğinden bu a- letlerin hükümet hesabına sa- tılmasma karar ar verilmiştir. Hapishanede teftiş Müddeiumumi, tabibi adli, hapishane, ve tevkifhane mü- dürleri tarafından hapishane ve tevkifhanede aylık teftiş ya pılmıştır. Teftiş (o neticesine dair tanzim olunan evrak vekâ lete gönderilmiştir. Konser Garp musiki san'atkârları cemiye- ti dün Beyoğlunda bir konser vermiş | tir, Komser çok muvaffakıyetli ol. Haberleri da Canan Paris fil mag'nin yanmda gi Gabin uzun müdde f'unda rövülerde Mü #t oynamıştır. Şarkısı filminde Pre Lolita Beynaventi 3u meşhur İspanyo > olarak mikrofon ö Eski şairler, kara karşı manzumeler Yö eee ey Şimdikiler dut yemiş bülbül gibi Li çi vezn sahnesi moşhun pati olarak 0550 çir üşür angaje edilmiştir. a ettiğim kadım,, film Genç bir besteledi) Süküt borularının sesi, cennet bahçelerinin çiçekökmi Towtazn, bu fi düşenleri seyretmesini sever misiniz? — Asırların yadigârı kahveye Piri S k şarkı söylemel zernon, Armand Ber Vibert'de bu filmd: ,ı boşananâ çi “evlenene! kahve yeri; ler. 4 Kendi keli, — Uğurlar & Eskiden Ür Tincan kahven kırk yıl hatırı var, derlerdi. $ di, likör umanenileşimce bu o bı meseli de değiştirmek lâz gelecek ve meselâ: — Bir kadeh likörlük te rımız yok mu idi? Denilei sonra, nazlı misafirlere, söy mesi âdet olan bir söz vardi — Aman efendim. Nas, kar., Bir acı kahvemizi içme! gitmek olur mu? Şimdi, bu sözü daha bir tarzda ifade edeceği — Bir tatlı kikörümüzü dan vallahi bırakmayız Kış geceleri ateşte ii pişiren, kalburca mistebe patlatan, ve bek” ötekinin bozaya biç yüz bem izeleriğ yan bakıyorlar biç böyle deği Kahveye “büyük safa ger niz!,, diyeceğimiz günler ze ta değil vesselâm. iki izdivaç ne “e M. Yakalanan ampı hırsızları Son zamanlarda şel telif semtlerinde bir pül hırsızları türem Bunlar geceleri fır dukça sokaklarda elleri: tişebildiği yerlerdeki el ampüllerini söküp aşımı dırlar, Polis merkezleri Ob yakalamak için lâzı; birleri almıştır. Beşiktaş polin İ şekilde elektrik (o âmpülü çal makla maznunen Cevdet ve B sim isimlerinde iki kişiyi ye lamıştır. Maznunlar, evraklı le birlikte adliyeye verilmişlei müstantiklik tahkikata başi mıştar. Esbak hariciye nazıf Sefa B. vefat etti Esbak hariciye nazırı Bey dün tahtı tedavide bu vefat etmiştir. Merhumun naşı pazar “5 nü Teşvikiye camisine nal, dilecek ve lâzım gelen mer, min ifssını mütı sile A ristanına defnedilecektir. i Ticaret müdürlüğü'“" kadrosu ganişletil! Hükümetin ihtikârla dele için bir kanun “ İf hazırladığı malümdur. kanunu Ticaret müdüriy) rafından tatbik edilecek” Piyasi etini te Ticaret müdüriyeti ia rosuna birkaç memuğyları ilâvesi hatıra gelmel memurlar hariçten cak, iktısat vekâletin dai Diğer tarafta, tic mü İ sı da ihtikâr vaziy: |da da ticaret müdi