24 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

24 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

illiyet “Asrın umdesi «Milliyet» tir. k © 24 KEVVEL 1931 — ğ İDAREHANE — Ankara cadde “si No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, stanbul. n Telefon numaraları: t 24310 — 24319 — 24318 len evrak geri | verilmez Müddeti geçen nushalar 10 kuruş r. Gazete ve matbaaya sit işler müracaat edilir. e BUGÜNKÜ HAVA İİ yeşilköy askeri rasat merke. sinden verilen malümata nazaran bugün hava az buletlu olacak; İrüzğür şimalden esecektir. Ta- İzyiki nesimi 774 milimetre, aza- İnizde furtuna ve kar tipisi devam etmektedir. Şarkı makamı değil ki, — Salâhiyetini geçme! yorum ki; valilerden birisi ken disi uyurken ovrakı ona dinlet- mişti... © Malüm ya! Mühürdar evrakı okurken, vali uyumuş... Mühürdar da susmuş. Bir aralık vali Paşa tekrar bidar olunca mühürdara sormuş: — Neye sustun?, — Efendimiz, bir az istira- hat buyuruyordunuz da,. — Zararı yok! Ben uyusam .. demi © asnasında muhterem inka #ımızdan birisi Hariciye memur larmın maaşlarından bahseder- ken: — Aldığı maaşın yarısile ge çinebilen bir sefir biliyorum... Eğer makam maaşları oraya tayin edilenlerin ihtiyaçlarile ölçülürse bu tedbir sefirler- i den maaşlarını azaltmaz, bü- ün memurların maaşlarını ço- galtır. Yook. Kanaatkâr bir ada- mın vaziyetini esas tutarak ma aş mikdarını tayin edersek hak sazlık etmiş oluruz... Vaktile Maarif Nazırı Hâşım Paşa merhum birisine Yanya Maarif müdürlüğünü vadet- miş... Fakat oraya başkasını ta yin etmiş. Vadi alan adam bu tayin üzerine Paşaya müraca- at ederek kendisinin tayin-edil- memesinin sebebini istizah et- miş. Paşa şu cevabı vermiş: — Ne yapayım! Oranın ma- aşı 3000 İcuruş iken o 2500 ku- ruşa razı oldu, Nef'i hazine var diye onu tayin ettim. Bu cevabı alan zat Paşaya Kaçakçılar: 4 4 Ermeni Cerablus'u, Ermeni Arappunar'ı Cerablus'tan, Cizre'ye ka- Bu tın üstünde ufak bir kasabadır. İ Ermeni Cerablus'u 1924 te beş İ evli bir köydü. Bugün 289 evli " büyük bir pazar olmuştur. Ce- İrablus yalnız. kaçakçılıkla ge- İ çinmez. Buradaki kalabalığın | Pr ! bir kısını bu hat boyundaki gar nizonların zevk elemanıdır. Eğ “lence yerleri bir değil, müte- | addittir. Cerablus'ta en maruf kaçak- i Leco, i kaçakçı Corc, hazır elbise kaçakçısı Hoca Ermeni ve bakırcı Mığır dıç ve Ohanis'tir. Buranın deposu tektir, çarşı muştur. hisni yolu ile en çok kaçağını Malatya'ya sokardı. Malatya demiryolu Malatya pazarmda | kaçağı tahdit etti. Şark'a demiryolları, kaçakçılığa, fesatçılığa karşı çekilmiş bir kılmçtır. Cenup treni, kaçak taşıyan, kaçak ti- caretinden kazanan bir hat olu Si Sararappunarı Serarappunarı, hat üzerinde en mühim bir merkezdir. Su- ruç ovasını tutar. Burası da bir yetler münakasaya vazedildise makamı devletinize 5000 kuru şa talibim!., Bu gibi şeyleri umumi ihti- yaçlarla ölçmek lâzımdır, husu si ölçülerle değil!.. Berat ve noel Bu gece bir taraftan müba- rek berat kandilidir.. Müslü- manların sevindiği gecelerden. dir. Diğer taraftanda hıristi- yanların Noel gecesidir. Uma- İsm ki; bariğâhı ulühiyette her birimizin saadet temennileri miz biribirine karıştırılmasın... Ve ümmeti Muhammedin hak- kı ümmeti Mesihin haklarına | 759, karışmasın!, Karilerimizden Nuri Beye: Mektubunuzu aldım. Pek haklı satırları olmasına rağmen dercedemedim. Kusura bakma- yın, Maahaza bu mevzuu kendi malım imiş gibi günün birinde | rik mütalea edeceğim efendim. FELEK İki koçakçı yuvası daha! Maeeeeeeaemreseseseeaeae kaç sene evvel yirmi otuz kub- beli bir köydü. Bugün 220 ev. li, Urfa, Siverek, Elâziz'e ka- çak yollayan dokuz depolu bir Ermeni yuvasıdır. Çarşısı ol- dukça genişlemiştir. 160 tan fazla dükkân sayılıyor. Çölün sisli yolunu sarsıntı- | siz geçerek Serarappunarı istas | gix — i | muştur. Türk cerablus'u hat- yonuna uğradım. İstasyonun O arkasında Yar kubbeli eski çi ği sakinlerile, eski halle se meni Arappunarı çinko eni rı, biribirini amuden (kateden yollar ile inkişafa ümit bağla- mış gözüküyordu. Dikenli bir tel bizim toprağı mızla kaçakçılar diyarına hu- dut olmuştu. İstasyonla Erme- Bi Arappunarı arasındaki yol boştu. Pek az sonra, ermenice bir türkü, türkünün geldiği ta- raftan iki Ermeni genci yola çaktı, Entari ve uzun fes çölde Er- meni kıyafetidir. Ermeni Arap tan farkını akel yerine fes giye rek gösterir. Feş ne kötü bir şeymiş. ... Arappunarı, haftada on beş İ vagon kaçak sarfeder. Bu kârlı sürüm noktasını önce çuvalyır- tan Ohanis Taşçıyan keşfet- miş. Bu Suruç'ta doğma Erme ni eski tanışıklıklardan, dayan dığı çete sermayesinden istifa. | de ederek o kadar kaçak sok- muş, o kadar kâr etmiş, ki az za manda etrafına büyük bir kala İ balık toplamış ve Taşnak reisi Külahyan, Sari Danel denen tosyan sermayesinin ajanı Va- han Köşeyan, Ohanis, Davut Ağayan, Ağya, Karabet, Aruş Armanak, Kigork, Cercis, Ya- hudi Aziz, Agop, Melkon bu- ranm en maruf kaçakçısı ol- muştur. Telhacı, Arslantaşı, Serarap punarı'nın tali depolarıdır. Tel hacı'da Melek Ahmet ve Hain Bozan, ; Arslantaşı'nda Hırço bu (Ermenilerin vasıtasıdır. Bunlar, bizim topraklarımızda. ki akrabaları vasıtasile çokça kaçak sokmuşlardır. .».. yalı ile dolu idi. Suriye buğda- ya, ekmeğe muhtaçtı, Fransız idaresindeki Cenup demiryolu- mun Türk ziraat mahsulünü çok pahalıya taşıyan tarifesi, gümrüklere konan ağır rüsum Türk malını Suriye'ye sokma- mak için bir duvar örmüştü. Oradaki komisyoncular bu acı vaziyetten teessürle bahset tiler. Suriye ekmeğini tâ Ame- ika'dan getiriyor, fakat komşu malı yiyemiyordu. Naşit HAKKI ' Danyel Yusufyan, mahut Ma-| MİLLİYET PERŞEMBE, 24 KANUNUEVVEL Şükran ve Tebrik İ — Galatasaray Lisesi — Tale- be akademisini temsil eden münevver ve muhterem heye- tel Nuru, irtana, büyüklüklere ve Şiir ve edebiyatımızın mümtaz “ve âli şahsiyetlerine hürmet vadisin- de ve — ebedi tarihimiz huzurun- da; — münevver gençliğimize, (ir- şatkâr ve ebedi bir hatıra ve yadı- ğârm) kalmak üzre, — kıymetli gençlerimizin iştirakile — memle- ketimizde — 12 senedenbori — mun tazamen yaptığım « (Tevfik Fikret ihtifalini), bugün — daha canlı ve şanlı bir surette — mektebinizde ic- raya teşebbüsünüzle berâber, (eşsiz Fikzetimizin): — bilği yurdumuza yüksek hizmetlerine (tevkir ve minnet nişanesi). olarak, (eü- şarünileyh hamına) mektebiniz ha- rimine güzide bir (âbide) rekzet- menizdeni dolayi, büyük dostum ve üstadım (Tevfik Fikret in mane- viyetinden duyduğum “nihayetsiz fahrü şükran seslerine munzam — en sainimi tebriklerimi — ve beni lütfen hatırlayıp da bug! falinize davet suretile hakkımda gösterdiğiniz — müstesna nezaket ve cemilekirliğa — karşı ayrıca payansız teşekkürlerimi ârz ede- cim (Nurlu Gençlik)! Ey varlığı şimşek saçan bir — çe- Hik — Cevherile parlayan! Siz yaşayın, yükselin; çünkü — va- (tan — Ancak sizin varlığınızla parlar! İ Ey (Fikret) e hürmetile muvakkar/ Üsküdar: Filorinalı Nâzım MÜZAYEDE İLE SATIŞ 1931 Kümunevvelin 25 inci Cuma günü sahah saat 10 da Beyoğlunda 'Tekkede yazıcı sokağında (Bürger Şüle Alman Kız mektebi dokağın- 'dan dahi girilir) Botton apartıma- İ nının 16 numaralı dairesine naklo- İ duman ve MÜRŞİDE Hanıma ait kıymettar eşyalar müzayede sureti- İ de satılacaktır. Alkaju kaplama kris- tal camlı modern zarif yemek oda takımı, iki adet direktuar usulü a- kaju ve limon ağacı kaplamalı mo- dem yatak odaları, Fransız ma- mulâtı yalılızlı körbeyi formalı sa- don, mahon ağacınidari “mamul ve bronz işelemeli moliyier “salon takı” mi, kabarıma kadife'i hörjer forma modern kanape ve koltuklar, ma- yoken yazıhane takımı, salona alt eşyalar biblolar, akajı, vitrinler, sbahüler, mahon yazibane ve dosya dolabı, avizeler, brons kesme ka zyolalar, Çin ve Kanton vazoları, tablolar, kadife perdeler, heykeller, saatler Tonet portmanto, Acem ve sedefli tabumeler, kübik masalar, say takımları, yemek oda sandaliye leri,paravanlar,jardinyerler vesair e- şyalar, Acem ve Hereke halıları, Bir adet piyano. . Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. İLÂN Derununda Gülsüm ve Ali Riza hamlarına mabkük ili mühürle Gülsüm Hanım namına #uharer nüfus tezkeresi ve bir de İskân Dai resinden venilmiş membtr tezkere- yi havi cüzdanımı .20-42.031 günü zayi ettim. Tarihi mezkündan sonra namımı- #4 ibraz edilecek vesaik ve senede- &n gayri muteber bulunduğunu be- İ yan ederiz; 1931, lüğünden: 30 İkınçi Teşrin 330 tarihli ka- nun hükümlerine göre tescil e miş olan ecnebi şirketleri İ sez tabüyeli o (Memaliki Şarkiye Fransız Bankası) nm Türkiye ü- #num vekili bu kere müracaatla şir ketin Yeni postahane caddesinde Erzurum Hanındaki tini tatil edeceğini ve tasfiyeye Ga- Jata merkez şubesinin memur edil- diğini bildirmiş olmakla mezkür ta- Wi şube öle alâkası bulunanların şir- kete ve icabında İstanbul mantaka sı Ticaret Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. Fatih Sulh ikinci hukuk hökümli- Hinden: Lâlclide kızılaş mahallesi- nin tenekeci sokağında Lâleli cad. desinde eski 2, 2-1, 107, 1095111, 1l3 maklüp owmerolarla mürakkam 139 metro murabbai yani 242 arşın 'dan ibaret mukkadema arsa elyevm İ dört bap dükkânmi izalci şuyuu zn munda satılmasına mahkemece ka- rar verilmiştir. o i — Kiymetimu > | haminnesi mezkür dülekânlar arsa” sının beher arşını 15 liradan arsaya | 3630 ve dükkânların binasma da 300 İ liraki ceman 3030 liradan ibarettir. Halen ipotek ve hacize mazllik nuz mellesi yoktur. 2 — Şârtname her kesin görebileceği | vaziyette 931-7 numerolu dosyada mukâyettir, 3 — “Tapoda müsecel İ hak sahipleri tarihi ilândan itiba İ ven yirmi gün zarfında “haklarını İ tespit etmek üzere mahkemeye mü- racaatları lâzımdır. Aksi taktirde gayri müseccel hak sahipleri bode- Ji müzeyedenin paylaşmasından ha- riç tutulacaklardır, 4 — Müzayede- ye iştirak edecek zevat yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçesini depo edecektir. $ — Gayri menkül mezkürün tarihi ilândan itibaren bir ay sarfında 26-1-932 salı günü saat 16 da Fatih Sulh ikinci hukuk mahkemesinde birinci artırması âc- fa olunacak ve cn çok'artıran zatm üstünde brakılacaltır. 6 — Üstün- de brakılan zat bedeli müzayedeyi beş gün zarimda vermeye mecbur- dur aksi taktinde müamele fesh alı- nan teminat ile zarar ve ziyan an- dan tazmin edilecektir. 7 — Della Biye ve ihale pulu “müştetiye ait 0- lacak vergi, icare ve sair tekâlifi hisedarlar hisselerin misbetinde ver meye mükellef olacaktır. Şersiti mesrüde dairesinde talip olanların müracaatları ilân olunur, İstanbul üçüncü icrasından: Bir borcun temini için mahcuz ve para- ya çevrilmesi mülarcer Reminkton markalı bir adet yazı makinesi Tak simde Senihi beyin garaşmda 28 K. evvel 31 tarihinde saat 9,30 da bizinci açık arttırma süretile satı- Jacaktır, Taliplerin mahallinde me- #muruna mürsceetleri ilân olunur. İstanbul 7 ci icra memurluğun- dan: Bir borctan dolayi mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer bir a- det yalınız oturma tahta mevcut ve başka teferrüatı olmayan bir adet sandal 30 Kânunevvel 931 tarihinde dokuz buçukta Üsküdar Şemşipaşa- da Ayazma cattesinde 32 No.da hanede paraya çevrileceği ve talip- lerin gün ve saati mezkürde mahal- linde hazır bulundurulacak memu- rine müracaatleri ilân olunur efen- dim, gali şubesinin | 1-12-931 tarihinden itibaren faaliye | ve gaici müsecel | | Bu akşam ASRİ ZEVKLER Renee Heribel - ve ANN... ŞOPON ANAT ONGRI I )3 üncü Kolordu Ordu ihtiyacatı sıhhiyesi i- çin SI kalem göz aleti pazarlık la alınacaktır. i 26-12-931 cumartesi günü saat 15 te ko- misyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini gör mek üzere her gün ve pazar- lığına iştirak etmek istiyenle- rin de vakti muayyeninde ko- misyonumuza müracaatları. (662) (4520) Askeri fabrika- lar ilânları 30-12-9031 tarihinde kapalı zarf ile münakasaları yapıla- cak olan 173 ve 77 kalem E- lektrik malzemeleri ilânmda müsavi fasıla bozulduğundan yevmi münakasa 20-1-932 ta rihine saat 14 te tehir edilmiş- tir, Taliplerin muracaatları, (4380) dan: Mahcuz ve paraya çevrilecek yemek, masa, kilim ve eslon takı m: 30-12-931 tarihinde saat 12. 13 de Sultanahmet Kaba sakal Bayram fu tunu caddesi 7 oumacal: İanenin kapısı önünde açık arttırma ile sa- tılacağından taliplerin dairemizin 931-1912 No. Ju dosyasile mahallin. de momuruna müracaatları ilân olu Dur, İstanbul birinci iflâs memurlu. ğundan: Bir müflis şiskete alt tri- kotaj ve yazı makineleri ve müsta mel kanape takımı mahhalin yirmi dokuzuncu günü saat 14 te Sandal Bedestanında açık artırma ile satıla cağından talip olanların miracaat- ları ilân olunur. KARO CARLA - GAAKLG KEŞ Aşıklar Klübü > Tamamen renkli fi İlk defa olarak Teknik moktai nazardan fevkalâde bir film. Bir çok kuvvetli eğlenceler — Viyana şenlikleri — Fişenk oyunları — Balonlar — Renkli kısımlar. Mümessilleri: Sinemanm dört büyük san'atkârı Claire Rommer — Paul Richter Gaston Perde aralarında: Fevkalâde varyete nümataları. , Onlar Ermiş inde «| SİNEMADA BELDESİ Bugün akşam Saat 21,30 da Şehir Tanen Şehir Tiyatrosu 1 ' 3 Üsküdar Hâle Sinemasında BATAKHANE ÇİÇEĞİ İlâveten: Elâr yukarı. Muradına Vodvil Yazan: G. Peydau Tercüme E: Vasfi Rıza ve Bedia Hanım, Yakında: heyetinin temmilleri Önümüzdeki 25 Kânunvevvel Cu ma günü matine sat 16:30 ve ve su vare saat Zide Fransız Tiyatrosunda Verdini şaheseri 'TRAVİATA Cumartesi akşamı saat 21 de Cavalleria Rusticana ve Pagliacci Beyoğlu icra itiraz merciinden: İkametkâhlari meçhul olup mümes- silleri dahi bulunmıyan Cezepi, An- toan Dömeniko, Tavdeo, Renleri efendileri: Reciana hanıma ve Mus tafa ve Haci Osman beylere: İcra ve kanununun 11 aci maddesi macibince satış tarzının tayini zımnında vakı müracaat üze rine tebligat ifasına © salih ikamet- gühlarınızın meçhuliyetine binacn 30-1-932 tarihine müsaddif cumarte si günü saat 11 de (onbirde) Beyoğ lomda kâin icra itiraz mercii hazu- runda bizzat veya | bilvekâle hazır bulunmaklığınız Jüzumu tebliğ ma- kamına kaim olmak üzre ilân olu nur, İstanbul 3 üncü icra dairesinden: Mahcuz ve paraya çevrilmesi mu- karrer manifatura eşyasi 28-12.031 tarihinde saat 10 dan itibaren Sul- tan Hamamında Bakırcılar cadde- sinde 86 No.lu mağazada usulen satılacağından talip olanların hazır bulunacak memuruna müracaatları “İ ilân olumur. Milliyet in Edebi Romanı: 117 BAŞI DÖNÜ “Garip ni? İşte bak, Se EE Nazmi Hanım Ferit Nec ted Beyle dans ediyor. Kıvrak wcudünün oynayışlarma ba- dır ki ilk kocasından olan oğlu boyca kendini geçmiştir. O ko sayı batırmış, sonra onu batır- makta şeriki olan adamla evlen miştir. Bugün bu ikinci koca da bataktadır. Semiha Nazmi Hanımın şimdi kendi oğlundan bir kaç yaş büyük olan kocası- nın kâtibile üçüncü izdivacını yapmağa hazırlnadığını söylü- 'yorlar, © — Ne acı hikâyeler! — Hikâye değil, Cevat, bun şeyler. KLER Ibrahim NECMİ cek!., — Kocalar hiç msi varmıyor? — Varmazlar olur mu? Bu, ap aydın, belli, göz önün de bir şey... Farkma varırlar, amma bir sey ler. Dansedenler o geçerken bir çiftin kavaliyesi (Reşit Beyi hürmetle selâmladı. Cevat Bey sordu : eşi Ber, Ti baş işaretile eşit ir işaretil selâma mukabele etti, Bir de el işareti yaptı ki: — sonra gel, beni gör! Manâsma delâlet ediyordu. Bundan sonra Cevat Beye farkına — Ey, bundan sana ne? Reşit Bey, meramını anlat- maktan ümit kesenlere mahsus bir tarzda omuzlarını kaldırdı: — Hiç., Merak ettim!.. Reşit Beyin merakını celbe- den kuytu le gene bir ha- reket vardı. Öz türk Başmuhar tor Lütfi Beyle Şeyda Kâmil Beyin de ayağa kalktıklarını, görünmeyen taraftakileri bir şeye kandırmak ister gibi davrandıklarını farketti. Bil. hassa Muhteşem Nihat Hanı- mın tavrı o kadar merâk veri- <iydi ki Reşit Bey dayanamadı. Yerinden kalkarak ilerileyecek gibi davrandı. — Ne oluyorsun, Reşit Bey? — Hiç.. Hiç.. Biraz müsaa- de et. Cevat Bey, hayretle arkada şının haline o bakıyordu. Reşi Bej biraz yana doğru ilerliye- rek locanın kendi masasmdan görünmeyen tarafının görme ğe çalıştı. - Tam bu esnada o tarafta oturanlar © kalkmışlar, krmakarışık bir dansa koyul- muşlardı. Dans için herkesin mil Beyin de tı neş'elendirmek için ler yaptığını farkediliyordu. Fa kat çiftleri tefrik etmek müm- kün değildi. Reşit Bey yalnız şunu tes- bit edebildi: Çiftlerden biri a- lelâde dans hareketleri yapıyor du. Fakat öteki çiftin damı sü- rüklenir gibi hareket ediyordu. Şahıslar tanımaktan ümidi- ni kesen Reşit Bey, Cevat Be- başına onları hareket- Bir türlü göremedim. — Neye bu kadar merak e- diyorsun, canım? — Vallahi ben de bilmem. Fakat içimde bir kurt var. An- İamak istiyorum. Biribiri üstüne iki defa tek- rarlatılan fokstrot nihayet bu- Tunca Refik Cemal, damı ye Reşit | rine götürdü, büyük bir hürmet le Reşit Beyin masasına geldi: — Emriniz, Beyefendi? — Ne haberler var? — Yeni bir haber alamadım ümitsiz gözüküyordu. — Nihat İlhami? — Nihat İlhami evinde, Sü- heylâ Hanımdan yediği dayak, karakolda geçirdiği saatler, öy le bir heyecan bırakmış ki, has tölnamış. Yatakdaymış, — Peki, amma, baksana, ee Nihat Hnarm bura- ; Reşit Bey, göz ucile Refik Cemale locayı (o gösteriyordu. Delikanlı, hayretle döndü, bak tı: — A! Sahi! Hem (Semiha Nazmi Hanım da beraber! — Demek bunlar meyu: hasta kocalarını da hiçe saj yorlar. — Öyle demek, beyefendi. Fakat, ne de olsa, bu gece bu- raya gelmeleri büyük cesaret! — Bir şeye ehemmiyet ver- dikleri yok ki... — Öyle, efendim. — O locada daha başkaları da var, Buradan iyi görülmü- yor. Sen dolaşırken belli etme den bak bakalım, daha kimler var yanlarında? — Baş üstüne. Şimdi anlar, fik Cemal, ortadaki dans yeri: ne koşuşan çiftlerin arasından güçlükle ilerliye biliyordu. Muhteşem Nihat Hanımın locasında da hareket (başladı. Semiha Nazmi Hanım, bu defa doktor Lütfi Beyle, Mebruke Numan Hanım Ferit (Necdet Beyle dansa kalktılar. Muhte- şem Nihat Hanım da © Şeyda Kâmil Beyin koluna o girerek kalktı. Fakat dans yerine ine- cek yer de gene'o kuytu tarafa doğru yürüdüler, Orada müna- kaşa edildiği hissolunuyordu. Sonra kalkıldı. Üç çift birden bu defa ortaya doğru yürüdü- ler. Refik Cemal, locada kimse olmadığını görünce bir girdi- İ bat halinde dönen oyuncular a ve kimseyi tefrik edemiye issetti. Çaresizlikle el. ie ığuşturarak dansın s0- nunu beklemeğe başladı. Reşit Bey, İocadadilerin ini şini gözile takip etmeğe davra nıyordu. Fakat bu esnada ma- Bu, bir sarılık Mm görünen, göz çukurlarının tâ derinlerin- de çelik renkli sert bir bakış bulunan, avurtları çökmüş, du- d il bip mii DM kat edince Atıf Cemşit Beyin masasına dayadığını farketti, Alf Cemşit Bey.. Yahut, o- nun bir gölgesi, bir hayaleti... O kadar zayıflamış, Oo kadar bitkin bir sima almıştı ki tanm ması bile güçleşmişti, it Bey, birden bire sar. sıldı. Bilmiyerek, istemiyerek felâketine sebep olduğu bu ada mın öyle harap bir çehre, düş- kün bir bakışla masasına da- yanmasından bir tehlike seze- rek ayağa kalker, Bu sapsarı yüzde iki yeşil gizgi gibi duran dudaklar açıl- dı. Boğuk bir ses : — Korkmayın, — beyefendi, fena bir niyetle yanınıza gelme dim, Dedi, Cevat Bey de davranmıştı. Fakat Atıf Cemşit Beyin kup kuru elleri masanm üzerinde titrediğini, adamcağızın tepe- sanın önüne bir gölge dikildi. | den tırnağa asabi bir titreyişle yüzünde müthiş | sarsıldığını farkedince korku- su kalmadı. Bilâkis içinden bir duygusunun, acı cı, aktığını hissetti, —