2 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

2 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Tarihi Tefrika: 16 Sabata yv Zevi! Nakleden: R. N. Sabatay her uğradığı muame- leye tahammül gösteriyordu Çünkü Mesih için elem fenalığa boyun Merak edip başına toplanan yahudilere bunun manasını ân- Tatıyordu: — Beklenen “mesih,, hot ya ni balık burcu altında dünyaya gelecektir, “Mesih,, gelince İs- rail oğulları da esareten kurtu- lacaklardır . Bu kadar izahati — alanlar memnun olarak dinliyorlar ve glecek “mesih,, hakkında böy- le gözle görülür bir işaret. kar- şısında bulunduklarına sevini- yorlardı. Fakat bu halk tabaka sının hisiyatı idi. o Halbuki bundan haberdar olan haham- lar, cemaatin ileri gelen reis- leri ise böyle okumuş, zeki bir genç namlı oluyor da böyle e linde balık ile sokak sokak do- laşmak gibi bir Idelilikte bulu- puyor diye söyleniyorlardı. Ha hamlar işi bir an evvel bi mek arzusundan kendilerini ala madılar. Sabat, lâzım gelen şeyi söyle rar verdiler, Bunun için âlimlerinden biri bütün cema- Sa gönderildi, memesi verilecekti. ! Giden adam vazifesini pek büyük bir ciddiyetle ifa etti. Zevi için © kendini bir vaziyet değil miy- ih,, olmak iddiasın- da bulunan bir adamın en ma- ve ıztırap çekmek, her eğmek gerekti mak üzere Abraham Cahins, Karkat Hiyon ve David Ka- İ pio tarafından teşkil | edilmiş İbir hey'et vücude geldi. İstik- İ balde nasl çalışmak lâzım gel- diğini düşünen ve münakaşa € den bir hey'et. Fakat acaba (bunların top- Janmaları hahamların (nazarı dikkatini celbetmiyor mıydı? Sabatay ile arkadaşlarının vazi yeti karşısında yahudi cemi tinin ileri gelenleri lâkayt kala muyorlardı. Bir gün gene bu dört kişi toplanmışlardı. Birden bire bir dı, Bunların böyle | gelişlerin- den maksat bizzat David Ka- pio'nun ağzımdan şunu öğren- mek olduğunu söylediler: Yahudiliğin ıztırabatı hak- kında ne ıztırapların dinmesi ne düşünüyordu?. Bu sual kendisine sorulma- i | dığı halde Sabatay daha ziya- de tahammül edemedi: — Siz zamağın ıztıraplarını ne bilirsiniz?.. Cenabı hak için be biliyorsunuz ki yahudiliğin kurtuluşu için de bir şey bilse- niz!.. bak bu kâinatı, kendi mühtaç olduğu için de- gil, fakat saf ve ulvi bir aşk ile , Öyle ki insan onu kâinatın sahibi olarak Fakat siz ne bu nidar surette yapmak istediği | aşkı hareket delilik ve çocuklukla tefsir edilerek kendisi istihfaf ediliyor ve nihayet uslanması için kendisine nasihat ediliyor- du. Eğer Sabatay beklenen “me sih,, kendisi olduğu ki kanaat ve emniyete malik ol masaydı bu vaziyet karşısmda Ist çıkıp (o gitmekten başka bir şey yapamazdı. Fa- kat onun kanaatince “mesih, bir çok elem ve ıztırap (o çeke cek, evvelâ kimse onu tanımıya cak, sonra herkes, tasdik-eyle- yecek değil miydi? Onun için simdi de uğradığı muamele kar şısında tahammül göstermeğe karar vermiş bulunuyordu. Fakat Sabatay'a karşı yapı- lan muamele bundan ibaret kal madı, Hahamlar daha ileri gi- derek Sabatay Zevi ile kimse- gindostlukta bulunmamasın* far verdiler. Sabatay bu suret- le ister istemez inzivaya, mec buri bir yalnızlığa kat anla li vazifesinin bitmediğ rek her şeye sabrediyordu.. Bu li mühim bir hâdise oldu: Küdüsteki htaç yahu- dilere iane topl in yayı dolaşanlardan David Ka- pio isminde biri İstanbula gel- di. Bu adam son derece gayret- li ve mahir bir adamdı. Deruh- - | Sabatay Zevi'ye yeti bilenlerden değilsiniz!. Ne de nedamet ve tövbe edecek bir haldesiniz, Bir gün gelecek ki Cenabı hak müthiş bir surette sizi bu gaflet uykusundan uyan ter, Sabatay bu sözleri şiddetle söylemiş, hattâ © son cümleyi söylerken bilmiyerek bir de ke hanette bulunmuştu. Çünkü is- tikbale ait bir tehdidi ihtiva © den bu cümle Sabatay tara- fından sarfedildikten bir müd- det sonra İstanbulda büyük bir yangın çıkmış, İerinin bir çoğu yanmıştı. Bu suretle yahudiler arasında Sa- batay Zevi'nin ehemiyeti art- mış oluyordu, Çünkü elinde ba lıkla sokak sokak dolaşan sda- mın pek çok şeyler bildiği ağız dan ağıza dolaşıyordu. Fakat artık hahamların da sabru tahammülü tükeniyordu. Gürültünün daha ziyade büyü- mesine meydan vermemek için İstanbuldan çikp gitmesi lâzım bildirdiler. Tehdide uğrayan Sa batay İstanbulu terketmekten başka yapılacak şey olmadığı- nı gördü. Maamafih © şurasını dün-| da söylemeli ki Sabatay gitti bu suretle çıkma- i yerlerden Lie nüfuz ve ğa mecbur oldukça şöhreti de artiyordu. çok hahamların geldiği anlaşıl | bizim geldiğini | bir MİLLİYET CUMARTESİ 2? KANUNUSANI Birinci sahifeden geçen yazılar Ismet Paşan (Başı 1 inci sahifede) işlerdir. İsmet Paşa Hazret- leri makalesinde diyorlar ki: “Yeni sene münasebetile | bana dost memleketin efkârı umumiyesile | temaşa gelmek fırsatını verdiğinden dolayı Atina ajansına o bilhasan te şekkür ederim. Beynelmilel münasebatın inkişa fı her tarafta o dikkatle ve az çok endişe ile takip edildiği görülmekte- dir. Geniş ve derin bir iktisadi buh- ran her memlekete ve beynelmilel münasebat sahasında giddetli ihtilât lar tevlit etmiştir. Ötedenberi fert ler için olduğu gibi o milletler i de bir zaruret teşkil etmiş sadi hayat ve emniyet ihtiyaçların. dan mütevellit , ihtar bugünün! bütün beynel ayatını İris Bugünkü bey nelmilel müzakereler her | tarafta| ittifak ile müsbet neticeler verebil- mesi ve hepi mücadele halinde | bulunduğumuz siddetli | bubrann vahim tesirlerinden beşeriyetin vika | yesini istihdaf et Gerek mali ve iktısadi müzakere lerde gerekse yakında terki teslihat hakkında vuku bulacak münakaşa, rupada artık gizli makı mediğini artık herkesin. mat etmesi lâzım geldiği umumiyetle Fakat a runi ve samimi olarak bi mat ederlerse elde edilebilir. Her | hangi bir siyasi . meselelerin ilk ve yegâne şartı budur. Bu şart hir de- fa temin edildimi çıkacak ihtilâflar nihayet münhasıran hukuki bir mahi yet alırlar. Ve 'da kendileri dirde bir hâkim veya bir müşkülâtsızca halletmesi lar. Umumiyetle beşeri hassa Avrupa i tevdi olunduğu tak- hakemin kabil o- e terakki göster.| albimizle temeni mesini bütün k deriz. Türkiye ile Yunanistan arı kat'iyen endişeye düşürmemekte işer bu ihlikten bir hakem halledileceği muhakkaktır. Zira biz bu ibtilâiflerın siyasi bir mahiyet alabilmemesi için icap eden her şeyi yapmış bulunuyoruz. Mem. Ye ile Yunanistan arasında © bugün mevcut olan veziyetin bu iki memle kete me kadar huzur ve refah vere bileceğini izhar ediyorsa kendimi bahtiyar eddederim, Sulh ve siyasi tan başlangıcı ve esas olarak telâkki edilirse maliklerinin | bugünkü iktisadi münasebetlerini da ha ziyade ve hem pek çok inkişaf et mesaisine bizim gördüğümüz | ve anladığımız tarzda meye çalışmak yalnız cali |, aynı zaman i | garistan Başvekili M. Muşanof — In geçenlerde yaptığımız çok sa * | ümitlerimizi m bu ihtilâflar: icabı-| ş, » | günlerdeki müzakerelerden son * İber almamış olmaklığıma ra “| efikârı emniyet iktısadi ve fikri münaseba. | dradı bu- | rencin'in eserleri teşhir oluna- j caktır. | Beynelmilel talebe ın Beyanatı olmadığını bir kendi kendimize izah edemiyo- ruz, Belki de bu coğrafi vaziye timizden veyahut ta bizimle Balkan milletleri nda velden mevcut oli ki bu ihtilâf arasında hâdi: olarak halledilmi. ileri gelmektedir. Hakikat şu- dur; bizim ile Balkan komşul rımız arasında ha ehemmmi yeti haiz bir yoktur. Bunun çindir ki biz aynı mıntakada o- turduğumuz diğer milletler bey ninde çıkan ihtilâfların halli i- çin mükabilinde menfaat bekle meksizin gayret sarfediyoruz. Balkan devletlerini ihata eden ve öteden beri ihtilâflar mem- bar olarak telâkki edilen hava- nın bir sulh ve itimat havası 0- bileceğini zannediyoruz. Bul- i mükâlemeler bu yoldaki kuvvetlendirecek olduklarını yakında öğre ik, Yunanistanla muallâk ta kalan meselelerin halli husu sunda Bulgar idare adamları- oldukları arzu- da sulh ve anlaşma fikrinin ne | kadar kök salmış olduğunu da pekâlâ bilirim. Bilhassa son ra bu hususta resmi hiç bir ha men her iki taraftan bu temayü İleri çıkarmaklığım belki de be nim tarafından cesaret eseri- dir, Fakat dostlar icap ettiği za man düşündüklerini tereddül iz söylemekle mükelleftirler. yor ki; benim nikbini ün müşkülâtından faz- olmamaktadır. ünasebeti ımiyesine hitap eder ken siyasi meseleler üzerinde ol | dukça durdum. Benim sözlerim de dost Yunanistanın hissiyatı. na olan derin itimadımın ifade imi Vr Yunanlıların memleketlerine 1932 senesi içi büyük bir saadet ve çok muvaf fakıyetler dilerim. KARİ Londra'da bir sergi LONDRA, aki Leicesi alerics mü- leri, son asra ait Fransız sa mayi asarnın teşhiri | için bir , Vücude getirmeğe karar vermişlerdir. Bu sergide bilhas sa Matisse, Picasso, Brague, Modogliani, Forain, MarieLau caktır, Sergi 9 kânunusanide açıla- > & Beynelmilel talebe cemiyeti KOPENHAG, 3i (A.A.)— cemiyeti, | . İtir ki: | Türk gençi İ sen milli şeref ve Türklüğe has 31 A.A. — Lon-|J9X | Necati Beyin Ölümü (Başı 1 inci sahifede) yeti idare heyeti namına meb- us İhsan Paşa söz alarak demiş | Vatan aşkının heyecan ve ateşile, yüksek ideallerle devlet ve millet işlerinde muvaffakı- yetle çalışırken üç sene evvel çok erken kaybettiğimiz büyü ruhlu Türk evlâd: Necatinin huzurundayız. Ey aziz; hayatın da beslediğin milli mefkürenin tahakkukuna, arkadaşların , Türk irfan ordu su azimle çalışmakta berdevam dır, Türkün istiklâl ve varlığı- ran dahi Gazi Mustafa Kemal | kal Hazretlermin O memleketimiz maarifi hakkında milletimize yaplığı bir hitabındaki işaret üzerine hemen filiyata geçen mübarek Türk çocuğu 1928 kâ nunusanisinde Türk maarif ce- miyetini de kurmuştun. Bu ce- miyet milletten aldığı kuvvetle hedefine doğru yürümektedir. Sen kalplerimizde yaşıyorsun, | faziletlerle hayata nihayet ver- miş bahtiyarlardansın. Bu aziz toprağın altında yatan sana rahmetler, aile; efradına sa- bır ve yüreklerimizde en kudsi ve kıymetli varlığı olan gözbe- imize âfiyetle u- zun ömürler dileriz.,, Ihsan Paşadan sonra Maarif Vekili Esat Bey, İhsan Paşanın hissiyatına maarif mensupları- nın da iştirak ettiğini söylemiş ve demiştir ki: “Necati Bey merhum, şimdi özümün önünde canlanıyor. Necati Bey merhum, gerek res mi ve gerek hususi hayatında herkesin muhabbetini kazan- makla temayüz etmiş bir arka- daşımızdı. Cümhuriyet maarif işlerinin başında çalışmış ve muvaffak olmuştu. Muvaffakı- yetinin sırrı azminde, genç dü- ncesinde olduğu kadar da şah etindeki, | toplanışın şüphesiz bir de bü- yük mâna ve kıymeti vardı, Bu içtimadaki hususiyet Cümhuri- yetin maarif sahasındaki inkılâ bını idare etmiş bir vekile karşi göstermiştir, Bu da mil gok tini ifade eder. Bunu” bilhassa tebarüz ettirmek isterim. Mütcakıben Meclis Reisi Kâ zım Paşa Hazretleri de Necati merhuma karşı vazifemiz bu- lunduğunu işaretle: “Faziletli Necati bu toprak altında yattıkça Türk milleti. nin onun ideallerini tahakkuk ettirmek için yılmaz bir mesai ile çalışması lâzımdır. Onun ru | di hunu ancak bu milletin yükseli şi müstarih edebilir.,, demiştir. "4 İsürmeden gene Arnavutköylü- Spor Dün zaif günü g Kadıköy stadında stadında Şilt maçla Dün Kadıköy stadında 3! maç oynanmıştır. Bu oyunların ilki sabahleyin saat 11 de yapıl miş ve Fenerbahçe ikinci takı- mı, Pera ikinci takımı ile oyna muştur, Oyun başladığı zaman Fener bahçeliler .düzgün ve munta- zam akınlar yapmağa başladı- lar. Ekseri akınlar açıklar vası ti a eder Pera müdafaa si arı durdurmak için epey ce züçlük çekiyordu. Tik deki tecessüs bu nisbi hâkimiyet oyunuğ on beşinci da kikasından sonra tam mânasile kendini gösterdi. Arasıra Pera- Llar akın yapıyorlarsa da an- cak mukabil takımın haf hattı- na kadar da Fenerbahçe müdafaası tar: fından durduruluyorlardı. Fe- ner rağüvin hattı forlarmı gi yet iyi besliyor ve mütemadi yen açıklar vasıtasile hücum hattını işletiyordu. Oyun o ka- dar zevkli oluyordu ki heyecan duymamak imkân haricinde i- di. İkinci devrede bu hâkimiye- | B' ti elden bırakmayan Fenerbah- çeliler gene ki güzel ve âhenkli hücumları: | na devam ettiler kemmel ve temiz bir oyun gös- | terdiler. Arnavutköy-Pera birinci takımları Bundan sonra Arnavuköy bi rinci takımı ile Pera birinci ti kımları karşılaştılar. Arnavut- köy takımı son zamanlarda ol- dukça muvaffakıyet gösterme- ğe başladı. Netekim bu maç ta bu iddiayı tasvip eder mahiyet | tedir, Pera takrmi bu günlerde nedense zafiyet vaziyetindedir. Dün oynadıkları maçlı kuvvetle gözükmede idi, Arna- vutköylüler rakiplerinin üzerin. de kat'i bir hâkimiyet tesis et- tiler. Arasıra bu hâkimiyet Pe- ralılara geçiyorsa da çok uzun ler kendilerini düzeli mukabil hücumlara geçiyorlar- dı. Neticede Arnavutköylüler üç gole karşı beş tane atarak ga lip geldi Fener B. -Moda birinci Bundan sonra son maç Fe- nerbahçe B. takımı ile Moda bi- rinci o takımı “arasında ool- du. Bu maç zaten haddi 7a- tında pek mühim değildi. Çün- kü Fenerbahçe B, takımı Moda takımına rağmen kuvvetlidir. | Netekim öyle oldu. Tamamen faik bir oyundan sonra 7-1 Fenerbahçe B. takımı galip gel di. Taksimde: Beşiktaş- Beylerbeyi Beşiktaş takımı ile Beylerbe ımı arasında olan maç im maçlarının en mühimmi idi, Burada çok eâki ve fena bir buyumuzdan bah- geçemiyeceğiz. Bir rinci haftaymda- | Dişi bir spor eçirdik üç maç ve Takeim rına devam edildi. saat Beşiktaş hücum üstüne hü cum yaptığı halde bir semere çıkaramadı. 30 uncu dakikada Hakkının — ayağile ilk gol- lerini kaydetmeğe muvaffak ol dular, Bundan bir kaç dakika sonra sol iç oynayan Hasanın ikinci gollerini de kay. det iler, İkinci devre Beşiktaş. &lar gene takımlarını değiştir diler ve Hasan, sol müdafi, fu. at sol muavin ve Fevzi de sol iç oynadı. Bu devrede Ha sol ile çok güzel bir gol Bundan sonra dördüncü golü eğme ve —— golü de Fevzi attı ve maç 5 - O Beşikta; Bbm bitti, li ler Boğaziçi kulubi le birleştiği için daha zinde oynamıştır. Bu nokta- dan muvaffak olmuşlardır. Süleymaniye- Beykoz Bundan sonra Süleymaniye Beykozla karşılaştı. Be; Mi Sedat, Sekiz Mehmet, niyeden İskender, Hamı noksandı, Bunların yerini inci takım oyuncuları işgal et Birinci devrede Beykoz. lular ilk gollerini levrenin sonli . | Miyeti Beykoz da Fethi ve Necdet Beyler ço çalıştılar, Beykozdan Sait, N. bi, Naci çok iyi idiler. Kasımpaşa- Hi Kasımpaşa - Hil ga oldukça iyi oldu. Ve üç. sıfır sımpaşa galip geldi. Manma goller daha fazla olabilirdi. Kasımpaşa birinci devre üç gol kaçırdı. İkinci devrede çoy iyi oynadı, İ Olimpiyat mektepliler maç Perşembe günü Olimpiyat re fikimizin mektepliler turnuvası devam etmiştir. İlk maç Kaba. taş lisesi - Hayriye lisesi ara sında olmuştur. Oyun çok gü- zel ve seri olmuştur, Kabataş li sesi birinci devre güzel bir gol attılar, İkinci devrede de gene ilk dakikada o Kabataş bir gol daha attı, Buna Hayriye lisesi bir gol ile mukabele etti, Ve ne vicede 2-1 Kabataş Galip gel İstanbul koleji - Davutpaşa İkinci maç İstanbul koleji i- le Davutpaşa arasında oldu. İs tanbul koleji birinci devrede bir gol attı. İkinci devrede hiç gol atamadı ve maç bir sıfır İs tanbul kolejinin galebesile bit- miştir . Sömesir kupası Her spor işinde önayak olan Olimpiyat refikimiz bu sefer de gayet güzel bir kombinezon Yap mıştır. O da sömestr tatilinden tifade ederek, kendi likine da bulunan mektepler arasında ir sömestr kupası mamile bir | kupa koymuş ve yeni bir orga- izasyon yapmıştır. Maçlar bu Abraham Cahini çoktan be- şi Sabatay'ın maksat ve mera- mına vâkıf bulunuyordu. Bu a- dam Sabatay'ın kendi tarafın- ilmeği beklediğini Cahini eskiden beri kat bir vak'a deği da beşeriyet fikrinin basit bir te olacaktır. Hakikat şu-! ; şupheli veya bu suretle gözükmekte menfaati olan bü- tün tefsirlere rağmen müteka- bil münasebetlerimizin biç bi devresinde bu münasebetlerimi ze her hangi bir kimse aleyhin de müteveccih bir arzu sokmak veya bir hareket vermek asla mevzuu bahsolmamıştır. Bi kis Balkanlarda Türk - Yunan ittifakmın bu mıntakada müma sil diğer itilâflara nok- tası teşkil edebildiği takdirde | Kopenhag'ta toplanmıştır. Şu- | belerin teşriki Oo mesaisinden memnun olmayan Danimarka şubesi çekilmiştir. Mezkür şu- be, işler yoluna girdiği zaman tekrar iştirak edeceğini bildir. kuvvetli takım ile bir zayıf ta. | günden itibaren başlayacak ve kım oynadığı zaman kuvvetli | bir hafta mütemadiyen oynan. takımın oyuncuları kendi asıl | mak suretile perşembe günü fi mevkilerinde oynamıyorlar ve | nali oynanmış olacaktır. Bu mü heves ettikleri yerlerde oynu- sporcularını yorlar. Bu tarz karşısmda takı | bir derece daha alâka ile takip ma ehemmiyet vermemek de, | ettiğini isbat etmiş oluyor ki mektir ki sporcu ruhuna yakış- | tebrik etmek bir vicdan borcu- maz. Bu kabahat yalnız Beşik. | dur. taşlılarda değildir. Her kulübü| Beşiktaş kulübünde müz bu hastalıkla malüldür. Oyun tafsilâtna gelince: Dün Beşiktaş kulübünün ko İlk hücum Beşiktaşlılar tara | şu çalışması yapılmıştır. Bu ça fından yapıldı. Yalnız Beyler | İişmalara ekserisi Beşiktaşlı ol beyliler bütün kuvvetlerle mü- | mak üzere hayli atlet girmiş- tir. te ettiği işi büyük bir muvaffa kıyetle yapan, pek dindar bir adam. Şimdi Kudüsten İsta bula gelişi oradaki mühtaçlı için yardım dilenmek maks le değil, yardım ii i i " Dileni eki imera e fark göz önüne getirilirse Da- | dü. “Mesih, in arık gü vid'in İstanbuldaki zengin ya, |ni “Kabal, ile anlıyınlu. © hudilerden külliyetli mikdarda, | tay belki beklenen. o. değil para almadan bir yere gitmiye- | kendisi idi, fakat anlaşılabilir. O saman Fakat mühim | olan şey ne Bir “Mesih,, in gine le vergi arasında mi?, İleri atılan ve etrafın. Zaten buh- | dakiler tarafından tasdik edi- Hariciye müsteşarı Avrupaya gitti Numan B. Çekoslovak sana- toryomunda tedavi olacak Hariciye müsteşarı Numan Bey İ dünkü ekspresle tedavisini ikmal et | mek üzere Çekoslovakya'da Gröffen benrg sanatoryomuna hareket etmiş tir, Numan © Beye bu yaz Berlinde meşhur Pr. Gaverbruch tarafından üç mühim ameliyat i ede hasılı uman gemi, ti. Yalnız ameliyat yerlerimdeki sızı mesi biri ihtiyari biri mecburi olan bu iki mefhumun her i $i için kullanılır. Onun çin D. vid yalnız fakir yahudileri kur- tarmak için bir mikdar © para verilmesini değil, yahudili tamamile kurtarılması zamanı yaklaştığına göre hareket edil- dı David'in anlattık. armı dikkatle inledi. Her “öten evvel Sabatay inne için li para verdi, Bu suretle "din nâzarınd, h k İn Sabatay'ın d mele yeymi leri bir adam hakiki “mesih. ©- labilirdi. Beklenen “me: en di hesabıma gelecek deği - disine verilmiş manevi bir vazi fenin ifası zuhur edecekti. Onun için Sabatay'ı beklenen vesih,, diye karşılayabilirdi: 'Mesih,, in vazifesinde kendisi de bir hissesi olduğuna kanaat getiren Mm yah ve? rap çeken yahudiliği ap”. mak için mak yolundaki saadeti di iyor, Obir gün “mesih,, in kendisini göstere” rek i — İşte beni ilk defa tasdik etmis olan adam budur!...... "ut bir inkişaf olacağını tas dik hususunda müttefik kaldık. ! Esasen diğer komşularımızla o | len münasebatımızda mütema- | diyen bu fikirden mi lhem ok! duk. Bunun içindir ki bütün | komşularımız dostlarımızdır. İstikrar ve sulh anlayışı Bal. kan milletleri arasında ve ka- dar kuvvet bulursa biz Türk- ler o kadar memnun pluruz. Yu Bugün saat 18 de matine olarak Fransız Tiyatrosunda meşhur mugamniye Lilia Derna ar enkei İ yeni tedaviye ihtiyaç hasıl ettirmiş- ların henüz ifakat bulmaması bu tir. Tedavi o müddeti bir ay kadar AKIT Keşriye Eşrafından ve gümrük. | ler başmildürlüğünden mütekait Hilmi Beyefendi Hâfidesi ve He-| ci Rifat Paşa Zade merhum Sabri bey Kerimesi O Mualla Hanım ile Keşriye Eşrafımdan o Selim Kâzım Bey Zade Közim Beyin nikâh me- rasimi dünki cuma günü Hilmi bey efendinin Aksaraydaki Hanelerin- dafaa ediyorlardı. Tam yarım YENİ AÇILAN Lİ SAN KURSLARI Türkçe, Fransızça, Ingilizçe, İtalyanca, Almanca, İspanyolca, ve İskandin. KAYIT MUAMELESİ avya lisanları BAL AMISI, IR TECRÜBE DERSİ MECCANENDİR. İstanbul: de icra edilmiştir. Tarafeyne saa- detler temenni ederiz. 373 - İatilelâi cadı