13 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

13 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MÜPTELA VE MUZTARİP OLANLAR İÇİN i PAJEOL BİR TEDBİRİ ŞAFİDİR Paris hastaneleri mütaahhidi: Şatölen Müessesesi 15 büyük Mükâlar - bilümum eczanelerde satılır. İstanbul Deniz levazımı Satınalma komisyonundan: Kilo (8000 Yerli mali elvan üstübü; açık münakasası: 14 Kânunusani 932 perşembe günü saat 11 de Yukarıda cins ve miktarı yazılı üstübünün hizasındaki gün Ve saatte açık münakasası icra olühacağından şârtnamesimi görmek için her gün ve vermek istiyenlerin münakasa gün ve “Saatinde muvakkat teminatları ile birlikte Kasımpaşada Deniz Levazımı Satmalma komisyonuna müracaatları. (4552) İ Istanbul Belediyesi ilânları | Beyoğlu Belediye $. Müdiriyetinden: Darülâceze yolile Hü- riyeti Ebediye tepesine giden yolun birleştiği noktasında bu- İnan tarik fazlasının üzerine ya kulübe yapılmamak ve yahat | yapılacak kulübenin plân ve resmi hey'eti fenniyece tasdik edi. İecek şekilde yaptırılmak üzere açık müzayede ile kiraya veri- İeceğinden istiyenlerin 14-1-932 perşembe günü on beşte encii- mene gelmeleri, (4502) Ziraat Vekâletinden: 200 kilo Sülfat dö istirikmin şartnamesi mucibince pazar- hkla mubayaa olunacaktır. (Bu istiriknin, (kontenjan listesin- 'den hariç ve memlekete duhulü serbestir.) Taliplerin şartname- yi almak üzere şimdiden Ankarada Ziraat Vekâleti mubayaat Komisyonuna, İstanbulda Birinci Ziraat Müdürlüğüne ve pa- #arlığa iştirâk için de yevmi ihale olan 23-1-932 cumartesi günü Saat on beşte bedeli muhammeni olan (10,000) liranın yüzde 7,5 zerinden teminatlarile birlikte mezkür Komisvona müracaat &tmeleri, (147) Jandarmâ satın alma komisyonu Riyasetinden: Jandarma için (33000) metre Kaputluk kumaş kapalı zarf- Ja alınacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün ve münakasaya iştirak içinde 2-2-932 Salı günü“ teklif ve teminat- lariyle beraber saat on bire kadar komisyonumuza müracaat- ları, . İstanbul ithalât gümrüğü Müdüriyetinden: İstanbul İthalât Gümrüğü iki No. anbar taraçasının keşifname-ve-şartnamesi-mucibince tamiri 10-1-932 tarihine müsadif Pâzar günü'saat on dörtte icra kılmacağı" ilân edilmiş isede yevmve'saâti mezkütde müracâat vaki olmamasına bi- naen münakasanın 20-1-932'tarihine misadif Çarşamba günü İstanbul Erkal Müdürlüğünden: MÜZAYEDEYE VAZOLUNAN EMLAK Müddeti icar ii sene 1 — Çelebi oğlu Hoca Alâcttin mahallesinde mar- puççular caddesinde cami kapusu ittisalinde dükkân 2 — İstinyede Kürkcübaşı mahallesinde çayır cad- desinde 23 No. hane 3 — Anadoluhisarmda baruthane caddesinde 14 No, Tu hane 4 — Anadoluhisarmda baruthane caddesinde 16 No.lu hane. 5 — Anadoluhisarında baruthane caddesinde Fev- kinde odayi müştemil dükkân, © — Anadoluhisarında baruthane caddesinde 12 No. Tu dükkân, 7 — Anadoluhisarmda baruthane caddesinde Kârgir oda, $ — Kasımpaşada cammikebir mahallesinde 'Türabi- baba sokağında 7 No hi ahır, 9 — Daya hatun mahallesinde Çakmakçılarda bü- yük yeni hanın odabaşılığı ve bir oda ve bir dük- kân ve altı baraka. 3 Balâdaki emlâk kiraya verileceğinden müzayedeye vazolun- muştur. Taliplerin Şubatın İkinci Salı günü saat on beşe kadar “Akarat kalemine müracaatları, (177) ANKAKA'da LOZAN PALAS Oteli KİRALIKTIR: Banyoluve banyosuz yirmibeş odalı, 250 metro yazlık taraça ve taraçasında büyük bir restoran, her odada sıcak ve soğuk akar suyu, kalorifer ve telefon tesisatını havidir. Taliplerin Ankarada İstanbul Pasta salonunda Hayri Efendiye ve İstanbulda Mısır Çarşısı civarmda Kuru Kahveci Hanında 16 numarada Mustafa Beye müracaatları. Devlet Demiryolları idaresi ilânl Haydarpaşa geçidinde bulunan 182 numaralı gazino mahalli aleni müzayede ile ve 6 ay müddet için icara verilecektir. Müzayede 20-1-932 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 te yapılacaktır. Bu hususta fazla malümat almak isteyenler Haydarpaşa gar Müdürlüğüne müracaatla buna müteallık şartnamelere 15 kuruşluk pul yapıştırılıp imza etmeleri ve 200 lira teminat âk- gesile mezkür günde Haydarpaşa işletme müfettişliği maka- | mında hazır bulunmaları ilân olunur, (43) Bakır lokomotif ocakları ve teferruatmın kapalı zarfla mü- | nakasası 6 Şubat 932 cumartefi günü saat 15 te Ankarada İda” re merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa Hira mukabilinde satılan şartnamelerde yazılıdır. (42) 1 Şubat 932 tarihinden itibaren şebekemizin Eskişehir - Konya kismı üzerinde kâi Çavuşçuköy İstasyonu kapatılacak ve bunun yerine 287 inci kilometredeki muvakkat oArgıthan durağı bu.civar için daimi İstasyon olarak açılacaktır. Mamafih 207 ve 208 No. lrmuhtelit katarlarımız eski Çavuşçuköy İsta- syonunun bulunduğu noktada birer dakika tevakkuf edecekle- rinden bilet ve bagaj müâmelesi trende yapılmak üzere bura- dan da yolcular işbu katarlarımıza “binebilecekleri ilân olu- mar, (176) | Emlâk ve Eytam Bankası ilânları | Satılık emlâk Mevkii ve nevi Üsküdar Selimiye Kavakçeşme sokak 28 No. 18 Beşiktaş Cihannuma mahallesi hamam sokak ce- dit 13 numaralı hane. 57. Beşiktaş Sinanpaşa mahallesi Beşiktaş Tram- vay caddesi atik 51 Cedit 70 numaralı dükkân, Mercan Daya Hatun mahallesi Yaldızhan üst ka- tında 14 numaralı oda 30— Balida yanlı Şnlâk bödelleri peşinen £ tegviy'e edilmek şar tile bilmüzayede satılacağndan taliplerin ihaleye müsadif 21-1-932 perşembe günü saat on altıda şubemize müracaatları, <E) i (1) Es, 183 "Teminat 135.— s0— 25.— 407 PEŞİN VE TAKSİTLE SATILIK EMLAK Es. Mevkii ve Nevi. Teminat 283 Beylerbeyi Bostancibaşı mahallesinde. Gazhane sokağında 3 numaralı 9 dönüm bostan, Beyoğlu Firuzağa mahallesi Beyoğlu caddesi 33. No. hane. 55. Ketencilerde Tahtakale caddesinde 2. No, iratlı arsa, 110.— Büyükadada Rıhtım caddesinde üstünde iki odayi havi 26. No. dükkân (ev halinde de kul- lenlabilir). 125.— Balâda yazılı emlâk pazarlıkla “satılacağından £taliplerin 25-1-1932 pazartesi günü saatyon alıya Minler şubemize müra- caatları. mit orka meklebi müren 1 — Evvelce ilân edildiği veçhile mektebimiz tamirat ve inşaat münakasasının şartnamesinde ögrülen -lüzuma .mebni yapılan tadilât dolayisile münakasa hükümsüz addedilerek ye- niden 20 gün müddetle kapalı zarfla münakasaya kohmuştur. 2 — İhale 14-14932 tarihinde şimdiki ortamektep “binasında Saat 14 te yapılacaktır. 3 — Talipler bizzat mühendis veya mimar ve yahut bir mi- mar veya mühendisi inşaatta istihdam edeceğine dair noterden musaddak bir teahhütname vermiş müteahhitler olabilecekler- dir. 4 — Talipler usulü veçhile tanzim edecekleri teklif mektup- larına taliplerin ehliyet, selâhiyet ve istihdam edecekelri mi- mar veya mühendisin evrakı müsbitesini 810 liralık teminat mektup veya makbuzunu usulü veçhile raptedeceklerdir. 5 — Tafsilât, plân, keşif, ve sair evrak her gün öğleden son- ra örtâmektep müdürlüğünden alınabilir, (4577). 50.— 316. 200.— 250.— ” Jandarma satın alma komisyonu Riyasetinden: Jandarma için (13500) çift kundura kapalı “zarfla almacak- tır. Taliplerin şartname ve evsafı görmek için her gün, müna- kasaya iştirâk için de 2-2-932 Salı günü saat on beşe kadar Ko- misyonumuza müracaatları. (178) Tütün inhisarı umumi mrdürküğümder Samsundan dahile sevkolunacak mamul Tütün nakliyatı münakasasının 1-2-932 tarihine temdit * edilmiştir. Talip olan- ların mahalli Başmüdiriyetine müracaat eylemeleri. veznelerinde yirmi beşer | V ZAUE Va VI AYVALIK POSTASI - Selâmet | vapuru her f Perşembe akşamı on yedide Sirkeciden hareketle Gelibolu, Çanakkale, ve Körfez tarikile Ayvalığa a- zimet ve avdet edecektir. Yolcu bileti vapurda da ve rilir. Adres: Yemişte Tavilza- de Mustafa biraderler. Tele- fon: 2,2210. İİİ GP YAPURLARI KARADENİZ POSTASI Erzurum vapufü 13 K, sani ÇARŞAMBA İl sünü akşamı Sirkeciden ha- İl reketle (Zonguldak, İnebo- lu, Samsun, Ordu, Kireson, Trabzon, Sürmene Rize ve Hope) ye gidecektir. Fazla tafsilât içir Sirkeci Yelkenci hanmdaki acente- liğine müracaat. Tel, 21515. Norjske Orient Linie Yakında müvâselet edecek vapur- lar: RİO: vapuru 14 könsöndeniya doğru İletimrmiza mırvaseletle İş- tanbul ve Marmara limanlarından Anvere, Rotendam, Hamburg ve İs kandinavya limanları İçin emtiai ticariye tahmil edecektir. Tafsilât için Galata Frenkyan hanında Theo. Reppen vapur A- centalığına müracaat olunması, Tel B. 0.224. SADIK ZADE iraderler vapurları Karadeniz Postası DUMLUPINAR vapuru 17 Kânunusani Pazar günü akşam saat 17 de Sirkeci (o Rıltımından ha reketle, (Zonguldak, İnebo- lv, Ayancık, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon Rize ve ye azimet ve (Hope) Zir. lerle Görele, Vakfikebir ve Ünyeye uğrayarak avdet e- ir, Fazla tafsilât için Meymenet hanı ak İtmda acenteliğine müracaat. İstanbul İkinci mesinden: Ereğlide mükim Kazes cardan Hacı Molla Zade İsmail ef. Emrine Verilmek üzre Galdtada Çi: | nili Rıhtım Elanında mükim Kazes ve Şürekâsr şirketine keşide. olu- man 4411031 tarihli ve 296 Nolu üç yüz İirayi mühitevi bir Kita çe- İdin zayi olduğundün bühsile iptali: he karar itasmı mumaileyh İanail EH, vekili Vasilâki 5 B£. tarafından mahleemewe müracaatla . talep edil miş olmakta mezkür senet mahke- meye ibraz edilmediği veya muh- teviyatının mahkeme veznesine tev- di olunmadığı takdirde senedin ip- taline karar verileceği ilân olunur. Sekizinci icra memurluğundan Bir borçtan dolayi mahcuz ve pa- raya çevirilmesi mukarrer bir adet ipek dokuma makinası 14-1-932 perşembe günü saat on ikiden on üçe kadar Çenberli Taşta Vezir ha- nında 40 mumerolu dokumacı Gar- bis Dökmeciyan efendinin fabrika- smda açık artırma akiretile satıle- cağından taliplerin yevm ve saat mezikürde mahallinde hazır buluna- cak memuruna müracaatları ilân 0- lanur. İstanbul ikinci icra memurlu- undan : Bir boredan dolayi mahcuz ve paraya çevirilmesi mukarrer 0- Jan muhtelif mumerolu kasketler 171-932 tarihine müsadif pazar gü nü saat on ikiden on üçe kadar Yüksek Kalidırmde Tekke sokağın dü 21 No hu mağaza önünde açık artırma suretile satılacağından ta- Nip olanların merkür gün ve eaatte hazır bulunacak memuruna müra- enatları ilân olunur; Ticaret Mahhe- | Kamazanda okunmak üzere Yüzde 40 Tenzilâ Hilmi kitaphanesinin gerek yeni gerek eski harflerle basılmış) manlığa ait kitapları Ramazanı şerifin birinci gününden Bayramıd ci gününe kadar devam etmek üzere yüzde 40 tenzilât ile satışa Ç mıştır. Yalnız taşradan istiyenler kuran tercümeleri için yüzde 25 tinde posta masrafı ilâve edeceklerdir. YENİ HARFLERLE: Türkçe Kuranı Kerim tercümesi — (Yeni harflerle) fünun ilâhiyat Fakültesi reisi Fazıl: muhterem İzmirli İsmail Haki tarafından Şerh ve izahlarla gayet açık ve Anadolu türkçesile dİ çevrilmiştir. Pek okunaklı bir yazı ile ve yeni harflerle büyük bi rafla basılmaktadır. Kuranı kerimin en doğru, en hatasız bir tercüme ve tefsiridif için pek anlayışlı bir kitaptır. Birinci cildi basılmış, neşir olundü İkinci cildi de ramazan ortasında basılıp bitecektir. İki cildin, hediyesi 250 kuruştur. Yüzde 40 tenzil edilince iki d tellet 150 kuruşa inerki bedavanın bedavasıdır. Hemen abene ğ Abonesi İstanbul için iki cilt mücellet 150, taşra için 200 kuruştur. Amme cüzü — Yeni harilerle Kuranın metnini ve ayticâ Kuran yazıyla bildiğimiz Ammeyi havidir. Yanlışsız okunmak üğ retleri havidir. Hediyesi (20) kuruştur. Ayrıca tenzilât, Tebareke cüzü — Yeni harflerle ve ayrıca hattı arabi ile teke cüzünln metnidir. Hediyesi 20 kuruştur. Ayrıca tenzilât, — | Amme — Yeni harflerle Türkçe tercümesidir. Hediyci 15 kuf Tebareke, Kadseme, Vezzariyatı cüzleri — Yeni lerle türkçe tercümedir. Ayrt ağrı kitap beheri 15 kuruşa satılmağ Bütün bur tercümeler fazıl muhterem İzmirli * İsmail Haklı Beğ Yasini şerif — Hem yeni harflerle hem kuran yazıla farla tercüme ve tefsiri de havidir. Çok takdir olunmuş bir eserdir. HEİ 15 kuruştur. Halka mahsus din kitabı — (Yeni ilmihal). yeni sas basılınış en yeni bir ilmihaldir. Yazılışı pek güzel ve pek sad beğenilmiş bir eserdir, Tabp pek nefistir. Hilmi kitaphanesi tarafi tertip edilmiş itikat ve ibadete ait en mükemmel ve yepyeni bir $j Piatı 25 kuruştur. Mızraklı köy ilmihali — Yeni harflerle köylülerimiz id pılmış islâm dinini 40 derste toplamış köylülerimizin medeni insa şamaları için çok faydalı malümat konmuştur. Büyük bir ilmihal yatı 35 kurüştun Hâdisi şerif — Yeni harflerle basılmıştır. 1170 Hadisi ii iyi tasnif edilmiş, gayet açık sade ve tatlı bir üslupla herkesin anl bir surette Türkçe olarak basılmıştır. Hediyesi 50 kuruştur. tenzilât yapılır. Şurutusaalât — Abâeet ve naklaz bilgisi hakkinda en kifi Itmatı havidir. Hediyesi 10 kuruştur. Bütün bu kitaplar hep yeni hel ledir. (BİR BUÇUK AY İÇİN YÜZDE © TENZİLAT) Nurülbeyan — (Eski harflerle) kuranı kerim tefsirinin Tİ tercümesidir. Bir heyeti fazıla tarafından vücukde getirilmiştir. kerimin hem metnini yani her ayetin aslını ve ayrıca tercümesini hât İki büyük ciltten mürekkeptir, Bez ciltlisi 450 kuruş. Ayrı ayrı iki tir. Ayrıca yüzde 40 tenzilât fakat taşradan istiyenler için yüzde 2 masarifi zam olunur. Maanii kuran — (Eski harflerle) Darülfünunun İlâhiyat i tesi reisi fazılı muhterem İzmirli İsmail Hakkı Beyin kuranı Ke: cüme ve tefsiridir, tercüme gayet sade ve açıktır. Çok rağbet görü Mülcemmel bir kuran fehrisini havidir. Bütün ayetlerin mebdeleri © tında tam terelimeleri, daha alta tam tefsir ve şerhleri havidir. Hi karton ciltlisi 300 kuruştur. Tenzilâttan sonra taşra için yüzde 25 ücreti zam olunur. Halka mahsus kuranı kerim tercümesi — (Eski harf le) gyet sade yazılmıştır. Kurani kerimin tam bir tercümesidir. cilelisi 200 kuruştur. Ayrıca yüzde 40 tenzilât. Bundan posta ücreti | maz. Eczayı şerife tercümeleri — (Eski harflerle) Amme, 7 reke, Kadseme, Vezzariyati cüzleri ceman 110 kuruştur. Güzel Kur'sf | sasile metni tercümeyi, ayrıca mallmatı diniyeyi havidir, Bütün bu eserler için yüzde 40 tenzilât yapılır. ISTANBUL HİLMİ KITAPHANE ÇİÇEKÇİLER ÇİFÇİLER SEBZECİLER vd .P. ve Novo markalı müstahzaratı kullanın! Çiçek —Sebre—Meyva— ve hububat ziraatine Mahsus reler vikaye için anükriptoğemik terkipler, “Rivgire Pere & Pils”in her türlü soğan çiçek ve tohum Satiş mahalli: V, HAYLER ve Şki İstanbul Çakmakçılar yokuşu, büyük. Yenihan No, 22-2 Tel. “21278 ALMAN KİTAPHANESİ Beyoğlu “Tünel meydanmda 523 Mm Zafiyeti umumiye, iştehasızlık ve kuvvetsizlik halâtınd büyük faide ve tesiri görülen FOSFATLI ŞARK MALT HULÂSASI kullanınız. Her eczanede satılır, Nafıa Yeli uğ | 390 adet meşe makas traversi pazarlık süretile mubayâ lecektir, Pazarlık 161-932 tarihihie müsadif pazar günü 16,30 da Ankarada Nafia Vekâleti Müsteşarlık makammdâ| pılacaktır, Pazarlığa iştirâk edeceklerin yüz elli liralık te! tu muvakkate ve 942 senesine ait Ticaret Odası vesikasile Yikte ayni gün ve saatte Komisyonda bulunmaları lâzw Talipler şartnameyi görmek üzere Ankarada Nafia Vel Malzeme dairesine, İstanbulda Haydarpaşa İnşaat Tesel ve muayene memurluğuna müracaat edebilirler, (153) MİLLİYET MATBİ vah zl