1 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

1 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

-senelerinin manzarasını göster & ğ YA: Mm ER e Siyasi Tefrika : 1 Zevtindağı.. Başlangıç. Büyükbarbin son aylarmda | “Ateş ve güneş” i yazmıştım. | Cemal Paşa Şamdan İstanbula gelmiş, artık yalnız Bahriye Nazırı idi. Kendisine götürdüm ve neşredilmesinin doğru olup olmadığını sordum. “Ateş ve güneş” çöl ordusu nün kahramanlık ve ıstırap hi- kâyelerinden ibaretti. Nazırım bir gün sonra müs- veddeleri geri verdi: — Neşretmeseniz daha iyi 0- | lur, dedi, “Ateş ve güneş” te bi zabit ve neferden başka hiç kim senin ismi yoktu. Eski Dördün cü ordu kumandanmın dört se- ne yanında çalışan bir muharrir belki bu değildi. İttihat ve Terakki şefleri ara- sında kendisinden bahsolunma- | sını en çok istiyen ve seven Ce- mal Paşadır. Büyükharpte Suriye idaresi için hiç bir satır yazı yazmamış | nkü yalnız beğendiğim | eşylerden bahsetmek lâzımdı. | Mütareke senelerinde ise,| yalnız beğenmediğim şeyler-| den bahsetmek lâzım olduğu i- çin Suriye idaresine dair hiç bir şey yazmadım. Bugün her ikisini de söyle- mek mümkün olduğu için “Zey tindağı,, nı neşrediyorum. Biz, şimdi kırkına yaklaşan- lar, Osmanlı imparatorluğunun son gençleriyiz. 1914 te doğ-| muş olanlar, 1914 te üç, beş, ye di yaşında bulunan | çocuklar, bugün, Türkiyenin gençleri ol- | muşlardır ve hatırlarnda impa | ratorluktan hiç bir iz kalmamış tır. İşte onlara saltanatın Su- riye, Felestin ve Hicazdaki son mek istiyorum, Ne tarih, ne de hatıra yazı. | yorum, Bu satırlarda bir zama- nın portresini o çizmek isteyen | notlar okuyacaksınız . Bizden Belgradı aldıkları zâ man düşman murahhasları “Niş” kasabasmı da istemişler di, Osmanlı delegesi ayağa kal- kar»; — Ne hacet, dedi, İstan bulu da size verelim. Babalarımız için “Niş” İs- tanbula o kadar yakındı. Biz, eğer Vardar'ı, Trablus'u Girit'i ve Medine'yi bırakırsak Türk milleti yaşayamaz, zan- nediyorduk, Çocuklarımızın o Avrupası Marmars ve Meriçte bitiyor. İnkıraz ve kurtuluş gibi, bir milletin tarihte ikisi bir asır i- çine hemen hiç sığmamış olan | di ve yalnız biri milli tarihin en bü yük faslı olan iki hâdiseyi beş sene içinde görüp geçirmi en büyük milli acıyı, ve en bü- yük milli sevinci tatmış olanla. rm hikâyeleri okunmağa değer. Zeytindağı Cemal Paşa için yazılmış bir eser değil kat büyükharp Suriyesinin her bahsi ister istemez, az, çok ona ve karak İerimin ancak bütün tab- lolar tamamlandıktan sonra an 'aşılabilir, Ancak her gün baş- ka bir tefsir yapılmamak için şimdiden bir tahlil © yapmağı faydalı buluyorum. Paşanın yüksek bir asker olmadığını mütehassıs 0- lanlardan işitiyoruz. Ken: in eski ve yeni askerlik işlerinden zevk ve anlayışla bahsettiğini de pek hatırlamıyorum. Büyük bir devlet adamı ol- madığı da söylenebilir: Beynel milel meseleler hakkında görüş ve kavrayışı basitti, Cemal Paşa mislini pek az gördüğüm bir organizasyon a- damı ve bir umum — müfettiş tipi idi. Mareşal OAlenbi Suri- ye içlerinde yürürken; — Her adımda Cemal Paşa- ya sart geliyorum, demekte haklı idi. İsveçli seyyah Suven Heden | Büyükharpteki Türk hükümet | Yazan: Falih RIFKI /palı Cemal Paşa olduğunu yaz- mıştır. İdareciliğinde zaptiye tarafı aşırıdır. Görünüş ve. göste rişe her vakit fazla ehemmiyet vermiştir. Bu tarafı tam şarklı idi . Çalışkanlığına şimdi. bile gıpte ederim. Onu hiç bir za- man üşenik, bıkgın ve gevşek görmedim . Hiç şüphesiz namuslu bir a- damdı, Fakat onun da vagon ve ipek tüccarlığı ile kazandı- rip yetiştirmeğe çalıştığı insan lar olmuştur. Bunun sebebi, HARICİi HABERLER | Fransız-Japon ! Young plânı ve | C. Akvamda Itilâfı mı? | Almanya ilşyok!? Fransızlar bazı neşri- | M. Herriot'un şiddetli | Meclis salı veva çar- yata cevap veriyorlar bir makalesi şamba günü toplanıyor PARİS, 31 (A.A.) — Res-| OLYON,31 (A.A) — Le! CENEVRE,3I(A.A) mi mahafilde bazı ( gazeteler | Dömocrate gazetesinde neşro- | Bugün Cemiyeti Akvamda gö- tarafından neşrolunan ve Fran | lunan “Teyakkuz,, ünvanlı bir | rülecek bir iş yoktur. Meclis sa Japonya arasında bir itilâf- | makalesinde Radikal — Sosya | azasile kâtibi umumilik erkânı mame mevcut olduğuna ve bu |list fırkası reisi M. & Herriot, | Changhai vakayiini beklcmek- İitilâfname mucibince Japon he | ezcümle demiştir ki: tedirler. Beklenilmiyen fevka- yetinin Cenevrede tahdidi tes | © Young plânmın Almanya ta|j.ge bir hâdise vukubulmadık- lihat meclisine dair olan Fran | rafından reddedilmesi, hertür | çı meclis, salı veya çarşamba- tezlerine müzaheret etme- İlü ihtilâfm harabisi olacaktır. | dan evvel içtimaa davet edilmi- sine mukabil Fransa'nın Aksa | Young plânı ile bağlanmış olan | yecektir. Dünkü celse, emin yı Şark'ta Japonya'ya müsait | yalnız Almanya değildir. Al-| Yxlümata malik olunmadıkça, bir hattı hareket takibini kabul | manya bu plânla kendisini bağ bağ | hali hazırda müzakerat icrası- İrundan yoğurduğu tipli son senelerde İttihat ve Terak- ki fırkasında şefliğin pay edi memiş olmasından, üç başın b ribirine rakip kesilmesinden ve | bir gün paralı partizanın fayda | sı dokunacağı hepsi için zanne- | dilmesindendir. İ Talât Paşanın o Karasusu, | etmiş bulunduğuna dair olan | İ sayialar mutlak surette tekzip edilmektedir, Cbanghai'daki Fransız me- murlarının Japon kuvvetlerine Fransız mmtakasına girmek müsaadesini vermiş oldukları suretindeki haber de keza tek- Cemal Paşanın Sinyüs oğlusu, | zip olunmaktadır. Bu mntaka Enver Paşanın levazım çamur | da inzıbatı Fransız polisleri te hep- | min etmekte berdevamdır. si ayni politikanın eseridi Fransız konsolosu, ecnebi Bilmem ne kadar haklı idi- | mımtakalarında inzıbetm mu- ler? Hiç unutmam; Cemal Pa-! hafazasma nezaretle mükellef şa Almanyada iken İstanbulda | olan beynelmilel & konsoloslar bir yere verilmek üzere doğru- | heyeti müzakerelerine iştirak dan doğruya kendi yetiştirmeşi | etmekte olduğundan Fransanm bir zenginden üç yüz lira iste | Changhai'daki hattı hareketi. İ kelimelerin mekliğimi yazmıştı. Hanın kat larını tırmanarak efendisinin mektubunu kendisine okuttu- ğüm bu zat: — Maatteessüf, on para ve- remem, diye beni savdı. Menfaat insanları tut kat muhafaza edemez! Hangisi hangi kuvveti mün- hal bırakmışsa, öteki ona mi- İras gibi konardı: Talât Pş. nm Merkezi umumi, En- m dayandığı, ordu idi. Cemal Paşaya Türk ocağı, kadın ve gençlik kalmıştır. Cemal Paşa son gününe ka- der Osmanlı ve Türk ve islim cak kadar fil bir şahsiyet idi. Onun türkçülüğü milliyet osaslarını | anlayıp, kavrayıp karar vermiş olmasından fazla, genç kuvvetini ve kadınye teced düt kuvvetini kendi hissesi ola- rak ayırmasındandır. Hükmü altında bulunanlara karşı sert, düşündüğü tedbirle- ri tatbik etmekte tereddütsüz ve iradeli idi. İstanbuldaki bü- yük rakiplerine karşı esaslı ka verecek kadar cesur de- adamlığı eksik daş feda etmekte çok ihtiyatlı ve sabırlı davranmıştır. Sonra en mühimmi, tecrübeden geçtikçe ve büyük nüfuzun tadına doy- dukça, boyuna tekâmül etmesi ve fazlalıklarından kurtulması. lr. Vatanperver olduğu da şüp he götürmez. İhtirasına ne ka- dar hudut yoksa, vatana zarar verecek hareketleri bilerek yap masma da o kadar ihtimal yok tu. Cemal Paşanm ölümü ile fay- dalı bir unsur kaybetmiş oldu- ğumuza hükmedebiliriz. Orga- nizasyon, idare ve imar adamı olarak yetişen ve Suriyeden ev vel herkesin tenkit ettiği kusur larını yavaş, yavaş bir türk, zahmetini çeken topra in Cemal Paşaya pek a- cımış olduğunu hatırlarım. Falih RIFKI e — Şişe fabrikası Memleketimizde bir rikası tesis edecek gurupa aza mi teshilât gösterileceği ve iç- kiler inhi idaresince 25 mil yon adet şişe mübayaası teah büt edileceği yazılmıştı. Müs kirat U. M. Âsım Bey henüz müracaat müddeti hitam bulma dığını, şişe fabrikası inşası i- çin müracaat vaki olmamakla beraber, bir çok guruplarm matbu şartnamelerden müba- yaa ettiklerini söylemiştir. Adliye tayinleri ANKARA, 31 sas mahkemesi şi asliye mahkemesi Cafer Kâmil ve müddei umumiliğine de Ankara müddei umumiliği baş muavini Hay ribirine karıştıra | Bin menfi olamıyacağı ehemmi yetle kaydedilmektedir. İ — Bundan başka Fransa bel- İnelmilel mıntakanın istatüko- suna riayet etmek lüzumunu İ Japonya hükümetine ehemmi- yetle bildirmek için İngilizlerle Amerikalıların dün Tokio hü- İkümeti nezdinde yapmış olduk ları teşebbüse iştirak oetmiş- tir, İ Nihayet, hali hazırda Say- gon'da bulunmakta olan | deck — Russeau kruvazörün ve Aksayı Şarkta bulunan di- ğer bir takım Fransız cüzitam İlarımın hayat ve malları tehli- keye maruz kaldığı takdirde mak ylenmektedir. Gazi Hz.ne hediye Edilen tarihi resim (Başı 1 İnci sahifede) ftiye işleri ihmal edilmiyecektir. Be lediye bütçesinin darlığını rağmen, İzmir'de bulvarlar ikmal edilmekte, caddeler açılmakta, Pasa- port önünde Gazi Meydanı ittihaz e- dilen kısım tezyin edilmektedir. Gazi heykeli İzmir'de Gazi heykelinin mart i- çinde rekzedilebileceğini ümit ediyo rum, Ankara'da Sinyor Kanonika'. dan aldığım telgrafta 8 şubatta Bren dizi'den hareket ve 12 şubatta hey. kelle berabor İzmir'e muvasalât ede| ceği bildirilmiştir. 15 şubatta tamam olacaktır. Kaidenin etrafında park: yapılıyor. Taksim Kbüdesini geçen sene gör- müştüm. Ne yalan söyliyeyim, mev- zula mütenasip ve zevkime üygun bulmadım. İzmir heykelini, Hayot pahalılığı hafifledi İzmir'de hayat pahalılığı, eskisine nisbeten hafiflemiştir. Se *© ve sai- re ucuzlamıştır. ER için sehir mecli- sinin seçtiği bir komisyon kararlar almıştır. Bu kararla. in (bugün) açılacak şehir meclisinin bu devre sinde tetkik edilecektir. Biz ete nerh koymayı faydalı bulnıyoruz diye, İzmir'de Halk Pazarları İ cak, bu pazarlarda, diğer esnafa İzer şı bizzat satış suretile rekabet yapa: rak ucuzluğu filen temi İzmir Rıhtım Şirketine, hülcümet | tarafından çok haklı olarak vazıyet edildi. Şirketin haller dilrir eden bir çok vaziyetleri vardı. Bilhasm yüz karası olan atlı tramvavlar, halka) kıymetli vakitlerini kaybottiriyordu. Bu tramvaylar, her i germi ten de mahrumdu. Hükümet, bu ket tarafından ii dilen atlı tram in vereceği karara göre, atlı tramvayları deyralmıya ve ıslah et- miye talip ve hazırdır.” Gazi Hz.ne takdim edilen resim Hulüsi B. dün Dolmabahçe sara- yına giderek Gezi Hz. ne takdim e dilmek üzere İzmir'in 250 sene ev. veli halini gösteren kara © kalemle yapılmış bir resmini | götürmüştür. Hulüsi B, in verdiği izabata göre, bu resim, İzmir'de bir kitapcıda bir salnamey: yapraklar arasında bu- lunmuştur. Resim, İzmir Belediye since bir metre 30 santim boy, 25 santim eninde aprandisman yaptırıl mıştır, Resimde eski İzmir'in şekli görülmekte, rıhtım ve kordonlar bu- lunmamaktadır. Üzerinde. türkçe yazılmış semt ve mahal isimleri var. in | çe Kuran okuyacak olan Hafız Fah- imaye Changhai'a | d Bele: | manat derin bir vecd içinde İ bir erar' yüzünden bir hâdise çıkar vaylara da vazıyet etti. Belediye, hü | i, kümeti: lamış işgalleri altında bulunan mın | | takaları terkettiler ve Alman | ya'nın demiryollarına serbest-| Şe tasarruf etmesine müsaade | ve onu her türlü kontroldan a- zade ettiler, Brüning'in O Almanyası, Young plânmı yirtmak suretile imparatorluk O Almanyasınm bitaraflığını ihlâl etmesi sure- tindeki hareketine müşabih bir harekette bulunmuştur. M. Herriot, netice olarak serbest insanları ve serbest mil letleri mukavelenamelerin ha- lelden masun (o olması esasını müdafaaya davet etmektedir. Kayyüm Ef.nin Gayreti (Başr 1 inci sahifede) raz rahatarzlandığından canide bu lunamamış, ve t türkçe Kuran da okunmumışlır. Yerebatan camiinde okuyacak o- lan Hafız Fahri Bey de dün eamie gelememiştir. Türkçe Kuran dün yalnız Bayazıt camiinde olummmuştur. Cami, | son | cemaat yerine kadar dolmuştu. Türk | ri Bey bile eamie güçlükle gir miştir. Halk, kesif saflar o halinde namazlarını kıldıktan sonra, türkçe Kuran okuyan Hafızın etrafımda top in grup balinde resimi ık isteyen güzele fotograf ruz kalmıştır: olduğunu söyleyen il Cemal Beyin yanma yı — Evkaf idağedinin emri var. Ca- mnflorde resim “alınamaz! demiştir. | Bu yolda bir emirden haberi ol- mayan fotograf muhabiri, işi enmide bulunan bir polis Ef. ye anlatmıştır. | Polis ef. camilörde resim (çekmek memnu olsa bundan kendinin de ha- beri olacağını söylemişse de oruç ba | gına vuran Kayyuma meram anlat | mak kabil olamamıştır. Bu esnada | baik arasından bazı kimseler, işi an lamadan Kayyama hale vermek iste mişlerdir. Nihayet Polis serkomiseri ie gelerek hiç ni Mei aklaşarak: sim çekinesine — Siz resmirâzi olm. Biz de icap eden makamata keyfiyeti bildiririz, demiştir. : Bu küçük fakat tecssüre şayan hâdise böylece, o yatıştıktan sonra Hafız ını okumağa başlarıştır. Hafız Ri. za B, in, dün okuduğu Mezir süresi idi. Hafıx Rıza Bey süreye türkçe olarak şöyle başladı: — Kuran, emrinde galip ve ka. dir, tedhirinde hakim olan Allahüte- indirilmiştir. Biz sana kitabı hak olarak inzal eyledik.. Ce- Hafız dinliyor, kürsünün etrafı gittikçe doluyordu. Hafız Rıza B. devam etti: 'a Muhâmmet! de ki ben din- den muhlin olarak Allaha ibadetle islik, den din — kitabanı dinlemekten çok büyük bir inşirah hissediyordu, Dün Beyazıt camiinde mânasz nınsına ramak kalan Kayyumu ce inmat arasından bazı kimseler Evkaf ir pk milerdir. Geç va- Niyazi Beye sor. — Camiletde resim © alımmasının olduğu için Fransızlar | on doğru olmuyacağını göster- i vam | tedir. | verayı Siberya | mn da konsey Riza Bey türkçe Kura -| © olduğundan gerek kâtibi umumilik ve gerek meclis, va- ka; sihhati hakkında rmüna- kaşa götürmez raporlar topla- mak için fevkalâde müteyak- kiz davrarmmaktadırlar. Diğer taraftan, Cenevre ile Washington ara a Amerika bükümetinin teşrinievvel aym- da yaptığı gibi Cemiyeti Ak- meclisinin ve bilhassa Changhai komisyonurun tah- kikatma iştirak etmek arzusun | da olup olmadığını anlemak i- | çin müzakereler devam etmek- Changhai tahkik komisyo- nuna gelince, bu komisyon, öğ leden sonra Paris'te toplan cak, ve Changhai'a gitmek çin hangi yolu takip edeceği kararlaştıracaktır. Filvaki Ma- hattı üzerinde münakalâtın inkitaa uğramış olduğuna dair bir şayia deve- ran etmiş İdi, CENEVRE 31 (A.A. M. Massigli, dün Frans: meti damına berbe müm vasıtalarının tevsiine (o matuf umumi mukavelenameyi imza- lamaştar, Balkan misakı Müzakerede.. (Başı 1 inci sahifede) baasının tabi olacakları veğim mese- lesini müzakere eden komite azası. irakinj temin için, imar bir saat kadar tehir edilmiş, saat 11,30 da konsey, Bal- kan misaki komitesi halinde toplana rak müzakeratına devam © etmiştir. Dünkü içtimada Yunan murahhaslar rından M. Spiropulos o tarafından, Balkan misaki hakkında hazırlanmış olan proje müsveddesi müzakere e dilmiştir. M. Spiropulos'un hazırladı proje, Bülreşte toplanacak 3 üncü Balkan konferansı ruznamesine İt- hal edilecek olan Balkan misakı pro- esine dair bir teklif mahiyetindedir. Bu teklif kabul edildiği takdirde a a | hisarı ve Ziraat Vekâleti namina birer murahhas | Kadir gecesi türkçe dini ihtifal yapılacak | 25 güzide zat 'arafından türkçe | tekbir getirilecektir Ayasofya camiine radyo konuldu İSTANBUL, 31 (A.A.) — Ramazan günlerinde İstanbu- lun büyük camilerinde okunan Türkçe kur'an bütün halk ta- bakalarında derin tahassüsler uyandırmıştır. Bilhassa geçen cuma şehrin en kıymetli on hafızı tarafından Sultanahmet ca iinde yapılan Türkçe mukabeleyi dinlemeğe koşuşan ve bir mahşeri andıran on bini mütecaviz insan kütler” ” **- mi almamıştır. isındi Türkiye Cümhuriyeti Diyanet İşleri Ri vicdani heyecan ve temayülünü tatmin için az; * “1 itina gösterilmesini alâkadarlara emretmiştir. ARİ İ ğu gibi bü sene ramazanda da şubatın 4 üncü , şarkılı 'r akşama tesadüf eden Kadir yecer'nde Ayr emme Türkçe büyük dini bir ihtifal yap”iZ det — O gece saat 20 den itibaren İstanbulun en £ sesli hafızlarndan 25 güzide zat Türkçe | kur'an okuyacaklar ve Türkçe tekbir getireceklerdir. Yapılan tecrübeler tekbirin ahenginde ve Türkçe sözlerir deki tesir ve füsünun çok derin olduğunu göstermiştir. i Bu muazzam ihtifali her tarafa dinletmek için Ayasofya | camiine radyo - konulmuş ve her türlü tertibât alınmıştır. Bugün açılacak olan tütün kon. | |gresinde görüşülecek meseleler ANKARA, 31 (Telefonla) — Tütün kongresi (o yarm saat on birde Himayeletfal içtima salonunda toplanacaktır. Celseyi | Iktısat Vekili Mustafa Şeref Bey açacaktır. o Kongreye İstan- buldan üç İzmirden dört, Samsundan 4, Manisadan 2, Muğla ; dan 2, Bafra, İzmit Trabzon Ödemiş ve Denizliden birer mu- | rahhas iştirak edecektir. Ayrıca İktisat Vekâleti Ziraat ve İş Bankaları, Tütün in- iştirak ede a VE “ güzel ve mevlüt cektir. İçtimam ruznamesi şöyle tesbit olunmuştur: Tütün zeriyatının tahdidi, kaçakçılığın m. nünün dahil ve hariçte tağşişten men'i çarel için umumi veya mevzii tiple, ini, leket dahilinde işletilmesi, ve inkişafı çareleri, ihracata kredi temini... Heyetivekilede verilen kararlar ANKARA, 31 (Telefonla) — Hey'eti Vekile (O bugün öğ- leden evvel toplandı. Bu içtimada diğer bazı be raber Gümrük Muhafâza Umum Ki 1 teşkilât kad. rosu da tasvip edilerek Reisicümhur Hazretlerinin (o tasdikle rine arzolunmuştur. Ankarada tayyare abidesi ANKARA, 31 (Telefonla) — Heykeltraş M. Krippel gel- di. Tayyare abidesi işile meşgul olmaktadır. Ihtısas mahkemelerinin kararı ORDU, 31 (A.A.) — Kaçakçılık kanununun (tatbiki ne- ticesinde mağazasında bir kutu cigara kâğıdı £& yakalanan ma- ruf bir tüccar muhakeme neticesinde altı ay hapis ve81 lira Türk tütü- tütünlerimiz Türk tütününün mem- sukutu esbab si Balkan misaki projesi meydana gelmiş olacaktır. Balkan devletleri tebaasının tabi olacakları rejim komitesi dün öğle- den sonra sant 4 de tekrar toplan ensar, Konsey bugün saat 10,30 ta tekrar toplanacaktır. Evveler yapt” lan program mucibince i > | dün akşam dağılması lâzem geliyor- du, fakat ruznamede mevcut madde- lerin müzakeresi dün akşama kadar ikmal edilemediğinden bugün tek- rar içtima edilmesi tekarrür etmiş- ir. Müzakerat bugün ikmal edileme diği tekdirde yarın tekrar içtima edi lecektir, 3 üncü Balkan konferansı Bükreş- te içtima edeceğinden, ruzname mu- cibince konferans o riyasetinin Ro- manya murahhasina devri, konseyin son celsesini yeni reisin riyaseti al tında ektetmesi lâzım gelmekte ise de, Romanya başmurahhası, Konsey öçtimama iştirak edemediğinden, ruz nameain bu sinin (tatbikine imkân görülememektedir. Dün akşam murahbaslar şerefine Darülbedayi'de “Mum Söndü, piye- si temsil edilmiştir. Murahhaslar geçen cuma günü Galatasaray Hzesinde talebe tarafın. dan şereflerine verilen müsamereden pek memnun olmuşlar, talebe fran- sızca tekellümünde — gösterdikleri ren ve kabiliyeti takdir etmişler. ir. Konseyin tebliği ISTANBUL, 31 A.A. — Balan devletleri tebaasının tâbi olacakları rejim komitesi bu sabah sant 10 bu- İ çulta içtima etti. Riyasete Yugos- İ lav murahhas M. Topalovitch inti- Evkaf idaresinin mecnun olması lâ. zumdır. Camilerde arzu edildiği za- man fotograf aldırılabilir. . Bayazıt camii Kayyumunun hareketine ge- ince kendisine mensup olduğu ma- sarifat dairesi tarafından tevbikatta bulunulmuştur. İcap ederse tecziye ye de edilecektir.” nan Yeldeğirmenleri | görülmekte, şimdiki Kordon civarda bir bina (Ceneviz Kontolosanesi) olarak ya- salı bulunmaktadır. Hulüsi B. yarın İzmire hareket hap edildi. Müzakere © neticesinde Yunan murahhas heyeti tarafından ihzar edilen projenin esas ittihaz e- dilmek üzere mubtelif beyeti murah hasalar taraflarından üç ay zarfında tetkik edilmesi ve tetkikat meticesi- nin diğer murahhas heyetlere tebliğ edilmek üzere Yunan murahhas he- yeti azasından M. Bakalbassiz'e gön derilmeci ve Bükreşte in'ikat edecek olen üçüncü Balkan balerin konferansının | cek mahküm İZMİR, 31 (A.A.) — çılığa dair olan ilk davayı rüyet etmiş, Üsküdarlı Ahmet Şev- ket isminde bir kaçakçıyı altı ay (o hapse ve 172 lira 92 kuruş nakti cezaya mahküm etmiştir. Mısır kabinesi azasının maaşları KAHİRE, 31 (A.A.) — Mısır kabinesi âzası, maaşlarının “o 10 nisbetinde tenzilini kabul etmiştir. Çinliler şiddetli hücuma geçtiler Japonlar Harbine yaklaşıyorlar ŞANGHAY, 31 (A.A.) — Rengo ajansı | bildiriyor: Tak viye kıtaatı alan Çinliler şiddetli hücuma başlamışlar. Ve Ja- pon sefirinin ikametgâhını da bombardıman etmişlerdir. HARBİN, 31 (A.A.) — Kirine taarruz eden kıtaat ric'at6 başlamıştır. Japonlar Harbine yaklaşmışlardır. MOSKOVA,:31 (A.A.) — Pekinden gelen haberlere göre, Çin şark demiryollarınm cenup kısmında mühim © tahribat yapılmıştır. Çin kumandanının verdiği emir üzerine bu kısım. da birçok hatlar sökülmüş ve köprüler atılmıştır. da para cezasına Ur, Şehrimiz ihtisas mahkemesi (kaçak- M. Venizelos Parise gitti PARİS, 31 (AA) —M Venizelos , buraya gelmiştir. M. Titülesco da buraya gelmiştir. Tayin ANKARA, 31 (Telefonla) — Diyanet işleri zat işleri mü dürlüğüne muamelât mümeyizi Ömer Lütfi Bey tayin edilmiş- etti, Ruznamsi müzakeratı teşkil ©- den merattan biri olan Balkan miza İpler : İmer beyeti murahhasa reisleri ve bazı a- zaları projenin Adanada yağmur heyeti © umizmiyesi Gi ve fasılakı hakkında beyanatta o bulunduler. e age murların devam edeceği ihtimalini vermektedir. Balkan devletleri tebaasının reji yp komitesi öğleden sonra sent 4 te ikinci defa olarak içtima etti. Komi- iği Mele la ll Yedi ol; Ankara elektriği bir Balkan meeni ofisi teşkili proje. | | ANKARA, 31 — Apjemgi sile meşgul oldu. Bu hususta gele; | trik şirketi belediyeni konferanstan evvelki komite iç- | me işine talip olmus Şinasi timama kadar ber murahhas heyeti- | de müzakorata ba”'sıhhi gıdasıdı nin kendi memleketlerindeki iş ka- | şehrin her taraf unları hakkında totkilnttn buluna. | tedir. He w