5 Şubat 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

5 Şubat 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

| Ta < ALEMİNDE Resim galeri mes'elesi Bilhasa bu son hafta içinde bizde im galerisi yapılması lüzumu hak ci meşriyatımız ötede beride Sı akisler yaptı. Bunu memnuni- kaydederken şuna da işaret et teriz ki bu işin alelâcele yapıl için esaslı bir zahmet ve kül büyük bir para ve fedakârlığa um yoktur. Sadece mevcut 0 eserleri bir araya toplamak gibi “çük bir teşkilâtla vücude gelebile *k kolay ve iziyetsiz bir işten iba- “olduğumu da ayrses söylemek is , Bugün bilmekliğimiz icap eden nokta vardır: Milli bir resim gaz si vücude getirebilmek için İâzsm len malzemeye sahip | bulunuyo- £. Türk ressamlarının eserlerini tiva edem bir koli cuttur. Yalnız Şurası var ki bu açılmıştır. O zamandan beri işti- suretile Türk ressamlarının eser- Üz bu kolleksiyon zenginleşmiş Vunmaktadır. Bilhassa on söneden ressamlarımızın gerek İstanbul gerekse Ankarada açtıkları, ge- k eski neslin gerek yeni meslin e lerini ihtiva eden sergilerden he » her sene muhtelif © vekâletler belediyeler tarafından tablolar a tuştr ve almmaktadır. Bu tablo nn bazılarının Ankara Etnografi özesinde sandıklar içinde balundu v3, bir kısmının mekteplere tev- » olunduğunu, şurada burada dağı bir şekilde bazı müessesatın du- "larına talik edilmiş olduğumu da iYoruz. Bunlardan başka bazıları: iyonummaz | 5 zi ak su için “Talebelerimin cn iyileri ta- iyon dağınık bir vaziyettedir. | Türkiyede ilk resim sergisi 1920| MİLLİYET CUMA 5 Ressam “ Van Dyek ,, in hayat ve eserleri ( 1599-1641 ) fevkalâde bir maharetle tamir edil- | mesine hayret etmiş ve genç talebe- sini tebrik ederek artık İtalyaya git | mek zamanının geldiğini ve bü mu-| vaftakıyetinden dolayı çok mahzuz lduğunu ve bu tabloyu olduğu gibi | muhafaza edeceğini söylemiştir. Ta- | rihi bir mevzuu eden bu tab- yi hal muharrirleri bu esnada Rubens'in Van Dyck' i kıskanarak | böyle tarihi ve esatiri mevzuları bi-| rakıp yalnız portre ile meşgul olma | sin tavsiye ettiğini rivayet ederler. | Böyle bir hisse zahip olmak Rubens in çok temiz ve çok asil olan ruhunu | kirletir. Van Dyek 'in bilhassa por- trelerdeki muvaffakıletini takdir ©- den Ruhens talebesine iy Mm portresini una m atlarından Ta güzele hediye olarak vermiştir. Ruhons farşat buldukça talebele- | rinin liyakatini efkar umumiyeye tanıtmağı da ihmal etmemişti. Ez-| cümle (— Aehille; Lycomede) in kızları yanımda — ismindeki tablo- | rafından yapıldı. Ben yalnız rütüş-| lerin yaptım!,, diyor. Şüphe yok ki Van Dyek bü yardımcıların en ba- eserin en ehemmiyetli parçı Tene deruhte ediyordu. Bilhassa Ru: | şe boş kelimeler,, Te bir | lar şöyle: 422 (MUSAB Kali “ Futurisme ,, Konferansları Cevvâl, seyyâl, ince bir Bahrise- fit zekâsr.. Yirmi senedir bir dava- nn avukatlığnı yapmak tecrübesi” nin verdiği büyük kolaylık ve alış- kanlıkla bu zekâyı techiz ediniz. İş- ü saat böyle bir zekâ- nin bütün marifetlerine şahit olduk. Gerçi, yeni veya eski"san'at hakkın- daki malümat ve kanaatlerimize bir şey ilâve olunmadı. Fakat söz deni- len şeyin, en seyyâl, en umumi ve gayri mücerret mefhumları / birer madde gibi herkesin gözünün önün de durdurarak tahlil edebilecek ve bir fikri adeta bin bir dilime ayırır gibi dağıtmağa yarar ince bir mlet olabileceğine inandık ve şaştık. Bu- na rağmen söylemek mecburiyetin- deyiz ki konferanslar perişandı. Fi- kirlerde teselsül ve vuzuh yoktu. Ha tip (Futurisme) in bir( Sentez) oldu ğunu ispata çalıştı. Fakat kendisi kat'iyyen(Sentelik) olamadı. Her ne olursa olsün iki anat kendisini #a- bırla değil zevkle ; dinledik. Çünkü sözleri çok heyecanlı ve belki de çok samimi idi ve cümle oyunlarının bü tün şetaretini ihtiva ediyordu. Fi tâ bu sözlerde 'plân,, ve “form, gibi mecmunlarda tesadüf ettiğimiz yo- ni görüş, yeni anlayış haldanda cid Jen şayanı dikkat fikirlere de tesa- düf etmedik değil. © Acaba yine ba seyyil zekünm başka “bir tezahürü müdür nedir? Hatip iki saatte bin zahmet ve kan içinde kurmağa çalış tığı binayı sonunda şürlerini okuya ünden ne için yıktı? Bunu anlayamadı: Mevzuu istim mâkinesi olan “ba Mısra Pisassaston, ton, Con, tan. Pissasusssn,, Pisa “e. tom. İ ve yalnrz böyle Bunu dinlediktei sonra bir mok- ta daha benim için , muzlim kaldı. Mademki gtye sesleri taklit imiş ne den (Marinetti) Edirne muhasarası Elhamra'da Kaçakçılar Elhamra sineması ikinci ses» li Türk filmi olan “Kaçakçı in mevzuu şudur; kolcu, İkisi de beslemeye öşik... Fa na mütemayil, ve onun kavalda ça lediği şarkıları dinlemekte, Bir gün balıkçılar arasmda Dal- yan namile maruf SAİT artık bu s- kıntılı, yorucu ve kârsız balıkçı ha- yatından bıktığından bir tüccarın teklif ettiği bir kaç tütün dengini gizli olarak şehre sokmağı kabul ve bunun için de arkadaşlarını takdim ediyor, Arkadaşları bu işe Yazı ol- makta geçikmiyorlar, aralarında bu işe muarız bir tek kişi kalıyor o da balıkçı TALAT. Her zaman olduğu gibi içki âlemi bu işte de muvaffak oluyor ve Talâtı da kendilerine wy- 'durmağa muvaffak oluyorlar. Bir gün kaçakçı balıkçılar kaçak denkleri kayalıklardan naklederler- ken Talâtm kardeşi olan kolcu bun- ları bastırıyor ve esasen biribirinin rakibi bu iki kardeş (arasında bir kavga baş gösteriyor. Kavga netice si kolcu ölüyor, ne yapacağını şaşı ran Talât ta arkadaşlarile kaçmağı karar veriyor. Aradan bir müddet sonra ayni kaçakçılar BÜYÜKDE- RE tarafında gene kaçak eşya nak- lederken polislerin takibine uğrayor lar ve ufak bir mücadeleyi mütcakıp yakayı ele veriyorlar, Bir evladının ölümünden diğeri- nin de kaçakçılık yüzünden hapiste yatması vazallı annenin tahammülü nü tükettirdiğinden hastalanıyor ve ölmekte de geçikmiyor. Yanında ya şadığı enneliğinin vefatı -bittabidir ii beslemenin de hayatını değiştir. metine sebebiyet veriyor ve kendi- sine bir kapı bulmak üzere İstanbul da dolaşan biçare kız uygunsuz in- sanların teşvikile fena bir hayata da or Bütün bu hâdiseler cereyan ettik birinde çoban bir lar” ı göstermektedir. Bu film Fakir bir balıkçı ailesi, bir ana i-| ki oğul, ve bir beslemeden ibaret, Oğullarından biri balıkçı diğeri de kat, o besleme köyün sakin çobanı- dığı ılık nağmeleri yanık sesile söy- Opera ve Artistk yarından iti- baren bu büyük filmi gösterecekler Milyonlarca dolara mal olan bu film Jeanne Harlow, Ben Lyon ve James Kaçakçılar filminden bi sahne Opera ve Artistik'te Cehennem Melekleri düşinan filosu cepheye doğru uçmuş tur, Mombardöman tayyaresini ken di tayyareleri zahı i mışlardır. Fakat, pa giderin kiğre yete ie kağ) ün pirinde çoban Bİr | Hall taraflarından vücwde getirilmiş | dikkatlerini şiddetli infilk — sesleri boş gramofon plâğı götürmedi. Ve | OYA biletlerden olan bu bile | e Umumi harbe iştirak etmiş tay-| celbeder. Gota | tayyaresi depoyu dolayı bir köpeği © ve hattâ | tevdi edilen biletlerden olan bu bile| yarecilein tehlikeli roller aldıkları | bomberdıman etmiş. ve biraz sonra e egri mukak; | te de büyük ikramiye düşüyor. Ha-| be Filmin hulâams şudur: ondan eser bile kalmamıştır. kak Marinetti'den dalın iyi taklit 9-| Çenet vin çoban bu andan İki genç İngiliz, Roy ve Con) © Roy ve Con kendi hatlarına a den meddah Aki Efendi. futurite lerini Almanyada, | det etmek irtemektedirler. Fakat, değildir. ren hemen beslemeyi © aramağa ve Rutlec, 1913 & . AB yenilik. ğ bir barda bulmağa muvaffak oluyor, | Oksford Darülfünunu talebesinden | lodan 18 fokor tayyaresi yolunu ke yenilik. yöni Ii. bak senin | ve kızr kurtarıyor ve onunla evleni; | arkadaşları Karl Arnsted ile geçir-| erler. Muharebe başlar, İki rinden sarfı nazar bugün eli namına meler yapılıyâ? Ben Mari-| yor. — İ mektedirler. Tabiatleri temamen zıt | çok misbelsizdir. O a *de mevcut olan eserleri bir ga-| yerine, hava ve mi i a metti'yi harbi umumiden evvel Paris| | Diğer taraftan kaçakçı ve kardeş | olmakla beraber, iki Rutlec birader. | gilizlerin tayyare filosu avdetlerini salonunda toplamak için; hiş bir | ler dökülen ve fırtmadan ttremit| Ressanı (Van Dyek) in kendisi ta. | te dinledim. Arsildi Yireli wöne gEŞ |/katili olan Talât hayattaki bu fena: | ler yekdiğerile gayet iyi geçinmek. | himaye için yetişir. Fon Rihtolen Ni tasavvur etmiyorum. — Bunlar | bir erman © ? rafından yapılan bir portresi, -.. ti faturisme ileri büyüne kadar bel-| lığın, idam sehpasımda © temizliyor | tedirler. sinda meseli Charles Chaplin) © Van Dyek esatiri mevzularda ve : ki Yirmi ele gn tekar #8 | ve bu suretle üç ölümden bir saadet| : 1914. Almanya İngiltereye ilân: | müterakkip olarak yükseklerde uçar, , meselâ ar portrelerde de İngiliz mektebinin | bens'in otuz dokuz tavanın tezyini | DE hayrettir b 5 like âşıkı © x8-| doğuyor. > , Golordusana iş. | B4 re e Auguste Cot, Horace Hooper | Pürine kadar yürüdüğü yolu evvel| için (len ve arkadaşları) namındaki | #andan beri hiç değişmemiş. Mev... PL, maya almıştır. Roy, bir müd./ rünec, üzerine yüklenerek onu dü- mbiyuy'nin bazı orijinalleri Dol-| Soğ çizmiş addolumur. İngiliz üstat-| bir rahip cemiyeti ile yaptığı bir mu | Tevez, (Marinekti) pin onferanalar a det sonra tayyareciliğe girer. Con, | şürür. Bir mucize kabilinden ölüm hçe sarayında elyevn Mevcut| tarmın eserlerinde; o memlekete gelip talebeler yetişti: | onun vatanperverliği ile istihza et. | den kurtulan Con ve Roy esir edi- i i| dır. Davası hakkında bu hasa sa kumaş kırışıkla | kavelede ancak Van “Dyek'in kendi hakkında ba Ni ti d Mumaletadı sini emiri çerçeveleri sine yardım edebileceği şart kon. | Jaris kanaatimi söylemiş olmak, is-| riyorlar, Ve yahut ta o memleketin | mektedir. Fakat, kırali tayyare ordu | lirler. Jeneral onlara İnglizlerin hü. Zü, mağ bra e vin — gri amlark ira üze | muştur. 1618 de büyük (bir şöhret !emem. San'atın yeni anlayışı hak-| san'atkârları asrmın en kuvvetli san | suna intisap edecek gönüllülere bi- | cum saatini bildirdikleri | takdirde vel, Valter Firle, Zonaro, ar İs rp yi alar, etlerin altındaki göl | kazanan Van Dyek yirmi yaşında) kında fikirlerimi baska fırsatlara ter) at merkezlerine giderek orada tale- | çer puse vadeden bir genç kızı öp- | hayatlarını bağışlayacaklarını vade- İvan Alvasovski'nin de eserleri | sindeki 7 2 ya cazibe Van Dyek | olmasma rağmen Amvers.. ressamlar | Kediyorum. belik ediyorlar. meğe raukavemet edemeyerek arza. | der. İki delikanlı cevap vermekten macağını tahmin etmek güç de-| geler ve Te, tersinden olan hü | cemiyeti kendisine “üstat, unvanı | Bir zamani İtalya heykeltraşları | sana rağmen kardeşinin balanduğu | ietnk†ederler. Düşünmek için ken Fransaya gittiler. Bir zaman Fran | ayni tayyare filâsuna dahil olur. dilerine bir çeyrek inat ve in hayatlı tarar | sez ve Alman rosamları İtalyaya gel. rerek hapse atarlar. Con deli olur, hair. Zira daha dün denecek kadar| İn ieelerdendir. verdi. | tan bi m. bu adamlar Tür ö il ibi; imi 5 a Bir ihayr icin balı 3 i yin bir zamanda bu adam | “Louvre, müzesinde Rüben#in| © 1623 tarihinde yirmi dört yaşme| iler. Fransada Fouaut, « Cousin.| Hoy'un nişanları tanı Koy, kale | görerek ister. Fakat, Roy onu tes Ye gelmiş, resim yapmış ve teş- ; tarihi, eratiri | da İtalyadaki şaheserleri etüt etmek | m i : mişlerdir. Bunların bazı tablo) bAYAt ve mandi enlemliilmiş | üzere Anvere'ten hareket eti. Kü | | Mela Penisin de kini bal) ye tertip eden komite manada o Mi çağ ayan “layla m | sahte Ediziş) in efsanevi ta-| çük bir kasaba olan (Saventhem) e | san'at Chardin, Corot, İnigve, ve bil| duğundan, bütün gece Helenle o. | yardı” Kendini Jenaralın önüne v Marie de Mödicir) in e hasen son asırda Renoir, Cesene gibi | turmamaktadır. Helen, Roy'un ya. | ettirir ve bir şart tahtında istedikle Sikini taşvireden büyük panoları yer | geld e İşmen > dühiler yetiştirdi. Bugün Frania bir! nda bulunmadığı zamanlar kene Jemeyi vekledarı Sediği ia: Jeştirmek için yapa ln yalnız | da ikameti esansında bu kadının er. | Sanatkâr nasıl doğar | san'at merkezi, İtalyan, Alman Ame| ii cesaretle Con ile kur eder. Deli | kendi die e leriden evvel bir Küçük ei etme- | rafında kracile İsnbelle'in köpekleri rikalı binlerce san'atkâr oraya koşu- | kanlı, kıza evine kadar refakat ve rağ Van Dyek 'in eserlerini MORİ ea | olduğu halde bir | portresini yaptı, | | Tarihi bir karıştıralım: yor, oradaki üstatların nasıhatlerini daveti üzerine dairesine çıkar. Ora ve Simdi 23 diği halde Van Dyek salonu dire | Ana'nın babası kraliçenin köpekle | | Yunan san'atı dürüp dururken | dinliyor, hattâanları kopya ediyor. da, az bir müddet zarfında genç ka | etyymxtedir. Bundan | şüphelenen şa verdiğim İzekniian #0) ğa, könemeoğim GESİ) e La bekar esrarengiz bir şekilde farla Yarın belki bu merkez Almanya, v5! dının, kardeşinin bulduğunu zannet. | gabit kendine sarjöründe | tek bir >e kadar fakir olursa olsun artık | zl ve mutantan renkleri yanında © | sine bakardı. nie Fenike, Adur. | ya Amerika olabilir. O zaman bütün | tiği beyaz güvercin olmaktan çok u | kurtan olan bir revolver verir. >de bir resim galerisi yapılması i-| şerleri daha düşünülmüş ve res > Rubens talebesinin bu. vakitsiz! dan geçerek kadim Anadolu akvam, | diğerleri bu zaferin mesleketinc,| zak olduğunu anlar. Mahbese avdet eden Roy, karde. i e LEMİ Bk İlel e görünür. eğ va Ep | ep ai ayine Ne çk | ma, ve diğer tarafta Bahrisefit ada | Kendi. a e Bir gece bir Zeplin Londraya | giri verecekleri malümatın birçok ar â " & ki elerii : roparmak oradan İl al di bi daşları ölümü şimdilik lüzum olmadağı | Şendâii A bir ade vardır ki insan) 7, geçketmel üzere yola çıkt. Tar | KDA Ekler JNLinE”| diklerini kendi nesillerine öğretecek | doğru arya sl sansa üni bilii ünl odeme 1 Müzemizi © zenginleştirmek için vaffak oldu. Romaya vardıktan bi, | 5 KİYoruz. Daha şimdiden © Âmerikada bir| Mat verilmiştir. ve elk İn me Yen anlaşılır zannederim. Bilâha | 1€ Yafalman bu gözleri unutamaz. buldu ve bu ordusuna da mu | 7e kadar yürüyüp harikalar yaptığı| gönieri İ i ek 22 murt 1599 z İtalyan Rönesansı nasıl doğdu? ak di. ü “ pi bbü Antoine Van Dy i- sonra Van Dyek Kardinal (Ben- | ayan “ san'at cereyanı başladı. Çünkü | © İngiliz tayyarecileri kabili sevk) öcü . ik li ele me) Giy ei EL ve treglin) tarafından davet edildi ve | pan EYER geek snap Ge Öilerce Amerikalı san'at ilnikini | ye idare elomum takilöine el ri lmile bere re N Llağiğin Aİ onan babası Mi tresini yaptı. Raphasl etüt ii Yatini iril ON | öğrenmek için Avrupaya koşuyor. ;| dır. Con ve Roy İar meyanmda- Şkil etmiyeceği kanaatindeyim. | yaptığı zamanmedilmiştiz va Ör Faki en ziyade merakını uyan | 77 ağ Re evresini Pei | © Halbuki bir 924 senesinden beri| dırlar. Zepeline muaekipleri yetiş. | çete EL Naci | yakan beki na meyda (etütler yapmak| ça Akad Berk ET | bir kaç ressam, bir iki mimar, © ka: | mek üzeredir, binaenaleyh süratini 9 Askeri müzede bu Bizans kili-) Çan, i rutubetinin gadrine uğradığını | iin “Ruben n haftaların birinde söylemiş Garp ressamlarının eserlerine ip <8: Hiler, Van Mour (9), G | Jerome'ların kaybettiğimiz 6- Bu levhayı Delacroix tasvir et- i hiç şüphe yok ki burada hemra e eş gerken Nümik İsmail | ça ir sl için) büyük bir arzu ile koştu. Ka-| Je ez cia dar heykeltraş ve tezyinatçı gönder | kazanmak üzere rasıtın bulunduğu | dişimi böyle kir 5 (9) Bu” adam Alamedisali | a çikardı. Sekiz yaşımda in gr | yank br metot takip öden tatl | ge İrade Zorlama ve Vena | dik, ve üş senedir de gi o | sepete merbut kablayu keser. Karl | me erek zattan mame rinde Türkiyeye gelmis ve o- | siöldü rın eserleri üzerinde büyük bir te-| ,, yeniden Bi san'atinin tesirilç | 77 Cevap olarak tahsisat yok deni feda edilmiştir. Fakat, | tayyareler! der, İrmet; sülner od G ONE muharebe başlar, bes | halinde bulunan Con'u katilinin kol- : olan inat yek beş sene burada çalışı bir cs | şeyler biliniyor. Yalmz resme gan | gir hâl etmedi Memleketinin İtalya | yese de büyük İtalyan Primitüfle | yor. Acaba Taksim abidesine iki yüz | yaklaşır dav 'amanlar! . resim yl yan Primitifle. vee a > ar lir. Mezarı Galatada Jeroyit ki-| kabiliyeti HAYA larak kalmıç:| ya nazaran daha ar. dindar | oluşu) gi, şimalde Fransız Santatklırlarının | bin, Semen abidenin yüz bin İs | tayyar Süşürülmüstür. Bununla be: | ları arasında bulur. ve © © zaman hdedir. Resimleri A: çit en him a yaşımda iken gö:| İtalyanın bu dini eterleri, kadar il-| taleberil, Tualyan haykeliraşları de, | evr, Ankara, Konya abidelerine bil. yaber kalan tayyare kendini | iki Ingilizin kardeş olduklarını an par e Bani | çk olalı roam (Van Balen) in) hole ime müzesinde ban) üzer, Ve bu Esiklein Üzerinden | pa'bamş yapacak Türk sanatkâr | ve onu alevler Kimde düşürür ee) br, Roy'an gecelim bayfan eler, i e elimizde deği ekin ki hocası atel ea ln bulu | kademe kademe çıkarak “Leomar”| kimya Zİ : bununla harabe harp karanini önün hangi tarikle bir Avrupa | yarıma görmüs in yürüdüğü | nan | kn p “Dönatelle,, İnr yetişiyor. “ Filo cepheye gider. Helen de Le. | de serfüru etmeğe ve vazifesini yap bat ihtiyar estllerni Vüeiyo. | kadan lan Şi gir mddeç Talyada | tuğ GRonaude ve Arme) tablom i-| "Fakat bir Uaomard'ın doğması | şartla grodeit ve mele me ma | di Randll'un kantin ile orada buz etütler yaptı ve (Âmvere) e Mu İ arlak hide ? ge'bir olr Bip aliil Kii lunmaktadır. Roy, onu daima nümu- yüzlerce kıy | ne bir genç kız gibi telâkki etmekte parayı | ve gittikçe daha fazla sevmektedir. Venedik üstat | ap VE dei elm çe tat | talyaya hicreti, ve “Cimabouö" | © Memleket | de HA iğ Desen ve teferrtın in | rının tesiri altında kaldığını Bör-| nin onlara talebelik Gimesi, bir “Do| metli sanatlı yetiştirecek gemin i itina. | teri ve bütün hayatında burada ka| matell,, bir "Michel Ange,, işin yi-| Krippel, Sibi hiç bir san'-| © Con, arkadaşları arasında bir kor- e istidadına | zandığı Pe 'enedik | ne “Antolamie,, Nicolos de Pise,, | at kıymeti olmayan adamların elleri kak şöhreti Barakmakts li SG ten sonra (Turin) e gitti Burada| gil; sanatkârların uzun zaman Fran | ne atarken neye yarının san'atkârı- | Bununla ize. teblded bir veli Van Dyck İtalyadan o memleketine een a a JAP | sez san'atkârlarına çıraklık etmesini | nz düşüneüyor? Tayyarecilik için | deruhte eder. Roy da ona refakat et eri tiği eserlerle Fele | Ormdar a bir tesiz hasıl ete 12 | cap ettiriyordu... lüzumu mildarında talebe gönderi- | mek ister. Bir Alman bombardöman İ menk'in en büyük üstadı olduğu ke-| oranın eri kibar aileleri portreleri. e ei eğ yana ayyaresi e seçilmiştir. Ve İner ini bütü duşları ka; | bu lr iy neye kadar lâ | lizler, ertesi yapacakları hü- kal içen (akan) in talebesi gi. pi, yaptır ke memeden kayt olunuyor? Memlekette heykel: | cumdan evvel, düşman hatların ge | tu, Bubens eFlemenk mektebini, " dre çömez | aş yok, ressam yok, mimar yok di| risinde bulunan bir mühimmat depo | aşti Bulent deruhle etti Eser | meti esansında kırkı mütecaviz por-| samları, minyatördilerde ekseriya | yerek ecnebilere müracaat ederken | sunu İ iindeki şahsiyet ve bise) zamanm-| tre yaptığı tahmin ediliyor. Framand ressamların — tesirin; Cenovadan tekrar Romaya geldi. | şaheserler yapıyordu. Fakat Makyaj Paristeki Paramount stüdyoların- İman için bündan is- ül a Beye bu san'at cercyanını doğuracak | tifade etmek istemektedirler. Bu, teh | “* 9132 figüran ve 2000 artistin ermmamnaenamizrinmen | Sak: san'atkirlarla mukayese edile- gençleri yapyalnız bırarkyoruz? — | likeli bir seyahat olduğundan, iki | makyajları için bir senede tam dört Sabi Gtğ ve cek derecede değişikti, Teknile- | (Devamı ve sonu haftaya) | resim on beşinci © asırda Ve sonra şimdiye kadar gönderi- | delikanlı, belki hayatta alan Gri bin kilo pudra sarfedilmiştir. abiha Rüştü H. ww ütü inde Fougu&,, nin büyük İtalyan pe için ü i i ? ie ziyade bütüm eserlerin: lili gu, iyi talebe için üç sene gibi kıpkısa | saatlerinden zevk almak i , i j Yen aksiyetin hâkim olduğu görü Arif Bedii © | Jarımı tetkik etmesile başlıyor. bir müddet verdik. — Fourguö'lerle | Con, eğlenmek; Roy da Helen'i tek; |, eYAİCIlMr bu sene zarfında göz Pariste açılan “Müstakil res- —— İ Nicolas Poussin zamanının en par) Poussin'lerle kuvvetli bir san'at ma | rar görmek arzusundadır. İki ler için. 2450 kalem, dudaklar için alar sergisi” inde ressam © bitmemiş bir esârini'n- lak san'at merkezleri olan İtalya şe- | zisi olan Fransa gibi bir memleket.| kanlı senç kızı bir kahvede bir zabiş | 2900 baton sarfetmişlerdir. Görülü- biha Rüştü Hanım bazı €-| gelysrinde berakarak çıkan hilerinde dalyarak dehasını teki. | bie İngre'nin de alyan Rören | refakatinde bulurlar. Con Royta| vor ki dudak gözlerden siynde boya iha Rüştü Ha d ik gezmeğ ml ettiriyor. |,| |, © | samanı yapan üstatları uzun seneler) gi mın muhabbetine lâyık ol. | sarfediyor. İni teşhir etmiş ve pek be- | Rubens'in kin “m Bütün bunlar bize gösteriyor ki; | tetkik ederek dehatını tekâmül et: | madığını anlatmak ister ve me bi ema li ai miştir. Bilhassa * Eoho| ederek görmek Mİ “ya acan bir bir memlekette san'at üç şekilde do-| tirdiğini san'at tarihinde okumuyor | likte götürmeiie muvaffak olur. © | yenge zilan sone Meri KAYA Parigr öleli de | rmdaki more memeyi ünbiliyor. mıyız? i Şefakla beraber tayyare düşman | <vdirmek için sarfedilen İİ bu genç kadın ressamımız | MENE bozulduğu, ve hocanın Ya o millet k Acaba bu işler ne zaman bir di-| cephesine hareket ve düşman hatla, | 1900 Kilo, kolonya 1700 litredir. İk Serlerinden hararetle bah- | #çdetinden evvel bu işin tamiri a mk ne uğ bir medeniyeti iplin haline girecek ve-bizde de da- | rı üzerinden geçer. Muayyen hedefe eee ekte ve kendisini tebrik | Dyek'e havale edildiği rivayet e ” bilez dağcı olacağı canada başlarında Fon | 9142 sakal 6485 bıyık, 1800 takma R i “Tir, Estesi sabah Rubens tablonun : leiişi . 4

Bu sayıdan diğer sayfalar: